De Jodenvervolging was immers ook niet de schuld van alleen de Duitsers. Nederlanders deden alleen maar wat ze werd opgedragen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:34 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Inderdaad,
Slavenhandel is niet uigevonden door de blanke...
We hebben alleen gebruik gemaaakt van aangeboden waar
Uiteindelijk wel, gelukkig heeft het moraal het gewonnen van economisch gewin.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:33 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Je bedoelt het land waar men bereid was om aanslagen te plegen en oorlog te voeren om de slavernij uit te roeien?
Bepaalde producten zeker, maar nogmaals je overdrijft het ten zeerste hoe enorme invloed het heeft gespeeld, maar ik zal niet ontkennen dat de slavendrijvers niet voor niets slaven hebben ingezet en daarnaast had je kunnen zeggen, kijk naar hoe bvb Zuid-Amerika er vandaag de dag uitziet, dat zegt ook wel iets maar nogmaals om dan te zeggen dat het de rijkdommen verklaart, de gehele wereld, zoals gezegd kan je dat met bijna alle gebeurtenissen wel zeggen voornamelijk.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:21 schreef PKRChamp het volgende:
Nergens heb ik gezegd dat ALLE rijkdommen daar vandaan komen maar het leeuwendeel van de rijkdommen zijn toch dankzij de slavernij de schatkisten ingestroomd. Producten zoals suikerriet, katoen, goud enz zouden een veelvoud kosten als er niet zoiets bestond als slavernij.
Heel de VS in de huidige samenstelling zou niet hebben bestaan zonder de slavernij, dat geld trouwens voor elk Amerikaans land. Om te stellen dat de slavernij nauwelijks invloed heeft gehad op de wereld van nu is hetzelfde als zeggen dat de zon geen invloed heeft op het klimaat.
Omdat ik belasting betaal en een overheid dat geld liever over de lands/europese grenzen wegsmijt alwaar er niks van terug te vinden is ooit.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er waren zeker wel blanke slavendrijvers. maar jij identificeert je met hen en je noemt jezelf "wij" .
Zowieso eerts uitgevonden door een Moslim (inclusief gele ster... en Razzia's naar goed engels gebruik....quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:40 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
De Jodenvervolging was immers ook niet de schuld van alleen de Duitsers. Nederlanders deden alleen maar wat ze werd opgedragen.
Krijgt Israel ontwikkelingshulp...sorry maar De Jood is prima instaat zelf geld te verdienen.quote:Israël heeft ook miljarden gekost en dat kost het nog steeds, al die Joden die aan de top staan van het bankwezen hebben ook massaal de boel belazerd. Weet je hoeveel geld dat heeft gekost?
Dat komt per Jood ook ver boven de Balkenende norm uit, als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om het terug te rekenen.
Het valt niet te ontkennen dat de slavernij de leidende rol van het westen in de wereld flink heeft verstevigd.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:42 schreef DeParo het volgende:
[..]
Bepaalde producten zeker, maar nogmaals je overdrijft het ten zeerste hoe enorme invloed het heeft gespeeld, maar ik zal niet ontkennen dat de slavendrijvers niet voor niets slaven hebben ingezet en daarnaast had je kunnen zeggen, kijk naar hoe bvb Zuid-Amerika er vandaag de dag uitziet, dat zegt ook wel iets maar nogmaals om dan te zeggen dat het de rijkdommen verklaart, de gehele wereld, zoals gezegd kan je dat met bijna alle gebeurtenissen wel zeggen voornamelijk.
Ik word vijandig als je mij verwijt dat ik niet weet wat vogelvrij betekent. Ik stel slechts dat jou moraal niet mijn moraal is en dat ik vogelvrij prefereer boven het relatief veilige leven van een slaaf.quote:Verder moet je niet zo vijandig doen, ik ben niet tegen je en wat betreft aandacht voor slavernij geef ik je groot gelijk, maar je bent incorrect bezig als je zegt dat het weer erger is het helpt je ook niet om je punt duidelijk te maken.
Zat blanke slaven en dwangarbeid geweest ook.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:41 schreef DeParo het volgende:
[..]
Na 200 jaar maar weer eens onder je steen vandaan gekropen?
Ga je schamen met je onzin!
De Europeanen met de kruistochten waren wreder tegen de Joden dan de Moslims.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:45 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Zowieso eerts uitgevonden door een Moslim (inclusief gele ster... en Razzia's naar goed engels gebruik....
Je hebt blijkbaar geen idee wat Israël heeft ontvangen en wat het nog steeds ontvangt van met name de VS. Ook kan ik nog beginnen wat Joodse bankiers hebben geflikt in het bankwezen waardoor de halve wereld in een crisis zit en wat met al het geld op de wereld niet eens op te lossen is.quote:[..]
Krijgt Israel ontwikkelingshulp...sorry maar De Jood is prima instaat zelf geld te verdienen.
De jood heeft twee problemen:
1) Palestina
2) Dillema gratis varkensvlees
Twijfelachtig, het heeft er aan bijgedragen wellicht, maar dat hebben talloze andere ontwikkelingen en gebeurtenissen ook gedaan en daarnaast is slavernij niet overal zo wijdverspreid geweest als jij nu suggereert dus denk dat je die rol niet moet overschatten.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:46 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het valt niet te ontkennen dat de slavernij de leidende rol van het westen in de wereld flink heeft verstevigd.
Misschien weet je wat de definitie is, maar ik denk dat je aardig onderschat of het beeld mist wat dat voorstelt, je hele leven in pure angst te moeten leven, baas over jezelf, ik vraag me af of je dat in de situatie van de Joden wel kan zeggen als je ziet dat ze nauwelijks eigen keuze hadden waar te wonen, wat te doen voor beroep, en met wie ze contact konden hebben en dan noem ik nog slechts een paar van die zaken. Ik denk dat in veel gevallen je leven als slaaf, vooral als je als slaaf geboren bent, dat je niet hoefde te 'vrezen' immers, hoe hard het ook klinkt, slaven werden als waardevol bezit gezien dus pijnigen en kwaad doen werd zelfs in blanke gemeenschappen meer dan eens tegen opgetreden.quote:Ik word vijandig als je mij verwijt dat ik niet weet wat vogelvrij betekent. Ik stel slechts dat jou moraal niet mijn moraal is en dat ik vogelvrij prefereer boven het relatief veilige leven van een slaaf.
Een slaven leven is geen leven omdat alle vrijheid die wij als normaal mens kennen uit den boze is.
Vogelvrij zijn is natuurlijk verre van ideaal maar je bent tenminste baas over jezelf en dat vind ik heel wat meer waard.
Ok.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:49 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
De Europeanen met de kruistochten waren wreder tegen de Joden dan de Moslims.
Gast serieus........quote:Je hebt blijkbaar geen idee wat Israël heeft ontvangen en wat het nog steeds ontvangt van met name de VS. Ook kan ik nog beginnen wat Joodse bankiers hebben geflikt in het bankwezen waardoor de halve wereld in een crisis zit en wat met al het geld op de wereld niet eens op te lossen is.
Als ik hierboven teruglees wat voor onzin je over Joden zegt vraag ik me af wie welk punt onderstreeptquote:Op woensdag 19 juni 2013 23:55 schreef PKRChamp het volgende:
Desirerdbard bewijst iedergeval perfect mijn punt en de betrokkenheid wat het volk heeft met de nabestaanden van de slavernij en de ellende die daar uit is voortgekomen.
Volgens hem moeten mensen niet zeuren maar gewoon doorgaan met hun leven.
Ergens heeft hij wel een punt op dat smerige rascistische gekeuvel na dan, maar dat was ook waarom ik de vergelijking met de holocaust maakte.
Het is sociaal geaccepteerd om de nabestaanden van de Holocaust te blijven ondersteunen en zelfs uitzonderingsposities te creeëren voor Israël. Het jeugd EK en het Eurovisie songfestival zijn daar goede voorbeelden van.
Zodra de nabestaanden van de slavernij wat vragen dan krijgen we dus de vuiligheid waar Desiredbard mee komt aanzetten.
Vandaar dus dat ik constateer dat er met 2 maten gemeten word en dat vind ik niet kunnen.
Of we geven iedereen wat of niemand ontvangt iets en dan persoonlijk kies ik voor het laatste.
Geen flauwekul hoor, bijna alle grote banken hebben een Jood aan het roer. Dat is geen conspiracy maar gewoon een feit wat heel makkelijk op te zoeken is.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:54 schreef DeParo het volgende:
Gast serieus........![]()
wat een flauwekul nu moet je echt gaan opletten wat je zegt.
Ik vind het anders een ernstig vooroordeel, buiten dat, het klopt ook niet maar doe je eigen onderzoekje maar.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:57 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Geen flauwekul hoor, bijna alle grote banken hebben een Jood aan het roer. Dat is geen conspiracy maar gewoon een feit wat heel makkelijk op te zoeken is.
Maar om nu te stellen dat je een hekel aan ze moet hebben omdat ze Jood zijn gaat natuurlijk mijlen te ver.
Ik hield slechts een spiegeltje voor om aan te tonen dat zijn argumenten kant nog wal raken dus neem het niet al te serieus.
Het klopt niet helemaal nee, daarom zeg ik ook neem het niet al te serieus. Er zijn meerdere factoren die meespelen het enige echte feitje was dat de Joden oververtegenwoordigd zijn in de top van het bankwezen. Om nu heel de crisis te gaan uiteenzetten gaat mij een beetje te ver en hoort voor de rest niet in dit topic.quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik vind het anders een ernstig vooroordeel, buiten dat, het klopt ook niet maar doe je eigen onderzoekje maar.
Arme arme zielige moslims...quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:49 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
De Europeanen met de kruistochten waren wreder tegen de Joden dan de Moslims.
Wiedergutmachung, Donatie van de Joodse gemeenschap... zal bestquote:Je hebt blijkbaar geen idee wat Israël heeft ontvangen en wat het nog steeds ontvangt van met name de VS. Ook kan ik nog beginnen wat Joodse bankiers hebben geflikt in het bankwezen waardoor de halve wereld in een crisis zit en wat met al het geld op de wereld niet eens op te lossen is.
De speciale handelsovereenkomsten die vele Afrikaanse landen niet genieten waardoor die Afrikaanse landen nooit in staat zullen zijn om fatsoenlijk handel te drijven.quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:06 schreef desiredbard het volgende:
Wiedergutmachung, Donatie van de Joodse gemeenschap... zal best
Wat heeft de nederlandee belastingbetaler , de europese belasting betaler (muv Duitsers) betaald aan Israel
En hoeveel pompt geheel west europa in afrika?
Hoe zit het anno 2013 ook alweer in Turkije met kinderen van 6-12 jaar die die op de hazelnootplantages 7 dagen per week onder erbarmelijke omstandigheden werken in ruil voor wat eten? Hoe noem je dat nu, kinderarbeid of slavenarbeid?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 22:09 schreef polderturk het volgende:
Het is werkelijk ongelofelijk dat de Nederlandse kerken honderden jaren lang geen excuses hebben aangeboden voor deze misdaad tegen de menselijkheid. Niemand die er wat van zegt. Er wordt wel gehuild tegen Turkije omdat Turkije de verzonnen Armeense genocide terecht ontkent.
Schadevergoeding? Ik wil dan ook schadevergoeding van de Berbers. Oh, en de Japanners. Oh, en de Italianen (wel even een goede genetische check, alleen van originele Romeinen uiteraard).quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:32 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
En die opmerking maakte ik omdat schadevergoeding als het gaat om de slavernij om een of andere reden onbespreekbaar is. De meest gehoorde redenen waarom schadevergoeding onbespreekbaar is zijn allemaal terug te lezen in dit topic en zijn op z`n best discutabel.
Die hebben toch al betaald? Die negerstammen hebben jarenlang rente kunnen trekken.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet bij de blanken die ze gekocht hebben ?
De gemiddelde slaaf werd beter behandeld dan de gemiddelde fabrieksarbeider. Het enige andere verschil is dat de slaaf niet kon kiezen om ergens anders aan de slag te gaan en niet zonder toestemming van het terrein af mocht. En slaven hadden in ieder geval genoeg eten.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:16 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Yep, die toevallige voorbijganger kan ik nog ontlopen. De meester die mij beveelt in een kokende ketel met water te springen kan ik niet ontlopen als slaaf.
Ja maar... maar... verzonnen genocide blablaquote:Op donderdag 20 juni 2013 07:34 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Hoe zit het anno 2013 ook alweer in Turkije met kinderen van 6-12 jaar die die op de hazelnootplantages 7 dagen per week onder erbarmelijke omstandigheden werken in ruil voor wat eten? Hoe noem je dat nu, kinderarbeid of slavenarbeid?
Verontwaardigd de bek open trekken over een verleden die ver achter ons ligt terwijl het voor je achterdeur door die fijne Erdogan slavernij nog steeds getolereerd wordt.
Nederlandse fabrieksarbeiders werden doorgaans niet door hun chefs met de stok of zweep afgeranseld (http://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_bok).quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:28 schreef H.FR het volgende:
[..]
De gemiddelde slaaf werd beter behandeld dan de gemiddelde fabrieksarbeider. Het enige andere verschil is dat de slaaf niet kon kiezen om ergens anders aan de slag te gaan en niet zonder toestemming van het terrein af mocht. En slaven hadden in ieder geval genoeg eten.
Nee, die gingen dood van de honger of door een machine.quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:36 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nederlandse fabrieksarbeiders werden doorgaans niet door hun chefs met de stok of zweep afgeranseld (http://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_bok).
Ik ben doorgaans absoluut niet voor het vergelijken van leed (zoals slavernij en holocaust e.d.), maar met wat je nu zegt ben ik het absoluut niet mee eens. Een van de grote problemen aan de slavernij is dat de slaven ook hun identiteit voor een nog groter deel werd afgenomen dan de fabrieksarbeider.quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:28 schreef H.FR het volgende:
[..]
De gemiddelde slaaf werd beter behandeld dan de gemiddelde fabrieksarbeider. Het enige andere verschil is dat de slaaf niet kon kiezen om ergens anders aan de slag te gaan en niet zonder toestemming van het terrein af mocht. En slaven hadden in ieder geval genoeg eten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |