Dit is TS inmiddels. Té walgelijk, maar wel een aparte wending.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:53 schreef tsjakka het volgende:
Enige tijd geleden (3 jaar) is iemand in onze familie overleden, de persoon in kwestie had geen broers en zusters meer. Wel 4 neven/nichten.
Echter wat nu het geval blijkt is dat 1 neef/nicht de erfenis heeft ontvangen terwijl 4 personen daar recht op hadden. De overledene was niet handelsbekwaam (lange psychiatrisch verleden). Kortom de erfgenamen is aangepast naar 1 erfgenaam
Wat is hiertegen te doen? En welke stappen kan ik ondernemen?
quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:59 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Nee dat gezwel in je..
Ik zei duidelijk en gaf duidelijk aan dat ik vooralsnog over gebrekkige informatie beschik, ik kan niet meer vertellen dan dat ik weet. 30 posts boven je zei ik nog excuses tegen jou (of lienekien) dat ik verkeerd vermelde wat betreft het verjaren.
Als jij niet wil helpen dan moet je gvd gewoon oprotten.
Al even afgezien van het tijdstip van overlijden (wat spontaan 2 jaar geleden geworden is ipv 3 jaar geleden), had je het gisteren toch ook echt over een ouder die overleden was, en dat die overleden ouder de erfgenaam van je oudtante zou zijn, wat impliceert dat jij dan dus recht zou hebben op datquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:59 schreef tsjakka het volgende:
[..]
is ook niet nodig eigenlijk
Ik zei duidelijk en gaf duidelijk aan dat ik vooralsnog over gebrekkige informatie beschik, ik kan niet meer vertellen dan dat ik weet. 30 posts boven je zei ik nog excuses tegen jou (of lienekien) dat ik verkeerd vermelde wat betreft het verjaren.
Als jij niet wil helpen dan moet je gvd gewoon oprotten.
Zucht, ik zou het kunnen erven namens mijn vader/moeder, echter leeft een van mijn ouders nog.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Al even afgezien van het tijdstip van overlijden (wat spontaan 2 jaar geleden geworden is ipv 3 jaar geleden), had je het gisteren toch ook echt over een ouder die overleden was, en dat die overleden ouder de erfgenaam van je oudtante zou zijn, wat impliceert dat jij dan dus recht zou hebben op dat
deel van de erfenis.
En ineens gaat het niet meer om een tante van de overleden ouder, maar om een tante van de ouder die nog wel leeft, en dus is je hele onderzoek ineens niet meer voor jezelf, maar altruïstisch als je bent, voor een van je ouders.
En dat heeft niets met het "nog niet beschikken over informatie" te maken.
Dat is wat mateloos irriteert, het feit dat het verhaal onduidelijk is en keer op keer wijzigt.
Je schandalige taalgebruik is een tweede, maar misschien had je nog niet door dat dit deel van FOK! wat serieuzer is dan ONZ en KLB.
Nee, je hebt mij net tot twee keer toe kanker toegewenst.... heel volwassen, grote jongen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:08 schreef tsjakka het volgende:
Dat pedante toontje van sommigen hier is totaal niet nodig, ik weet gewoon niet veel op dit specifieke gebied, ook gaf ik aan dat ik nog niet over alle informatie beschik. Ipv daar rekening mee te houden zitten sommige quasi interessant te doen.
Die laatste post kan overkomen alsof ik iedereen bedoel maar dat is niet zo. Voor de mensen die wel constructief bijdragen heb ik alle lof en dankbaarheid!
Dan had je gisteren geen load of crap moeten posten dat het om een tante van je overleden ouder zou gaan.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:09 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Zucht, ik zou het kunnen erven namens mijn vader/moeder, echter leeft een van mijn ouders nog.
Is de kapitein al in het topic geweest? Dan kan het.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:09 schreef jatochneetoch het volgende:
Kun je die erfenis niet gewoon storneren?
Dat gaat het nog steedsquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan had je gisteren geen load of crap moeten posten dat het om een tante van je overleden ouder zou gaan.
Na 101 denigrerende posts ja. Dat klopt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, je hebt mij net tot twee keer toe kanker toegewenst.... heel volwassen, grote jongen.
Net niet:quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:11 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Dat gaat het nog steeds!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:59 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Nee, de aanname dat mijn onderzoek bij voorbaat al zinloos is vind ik prematuur. Nee, een van mijn ouders is nog levend en namens hem/haar doe ik dit. Niet zozeer voor mezelf want ik erf dat in principe niet, en als ik dat erf dan hoop ik dat dat nog een tijdje duurt.
Men vind het grappig om te insinueren dat ik loop te geilen op een erfenis, wat mij betreft gaat die erfenis nog liever naar stichting AAP dan dat 1 persoon er van geniet.
Je bent écht simpel hé ?quote:
Dan moet je eens goed leren lezen, dat iemand iets post wat niet in je straatje past wil niet zeggen dat het gelijk denigrerend is, daarbij loop je zelf het halve topic al behoorlijk denigrerend over je mede-users tekeer te gaan, dus dan kun je verwachten dat men daar een keer op gaat reageren.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:11 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Na 101 denigrerende posts ja. Dat klopt.
En de rest wens je kanker toe? Beetje uit balans ben je welquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:08 schreef tsjakka het volgende:
Die laatste post kan overkomen alsof ik iedereen bedoel maar dat is niet zo. Voor de mensen die wel constructief bijdragen heb ik alle lof en dankbaarheid!
Anders krijg je karakter ofzo, in het echte leven zal je ook nog genoeg tegenspraak krijgen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:11 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Na 101 denigrerende posts ja. Dat klopt.
Je constateerde zelf al dat ik geen dertiger of veertiger was en desondanks vind je het nodig om telkens weer te laten blijken dat ik geen schijn van kans heb. Ook al vind je dat (je hoeft mij geen stroop op de mond te smeren) dan kun je dat genuanceerder zeggen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan moet je eens goed leren lezen, dat iemand iets post wat niet in je straatje past wil niet zeggen dat het gelijk denigrerend is, daarbij loop je zelf het halve topic al behoorlijk denigrerend over je mede-users tekeer te gaan, dus dan kun je verwachten dat men daar een keer op gaat reageren.
Dat is echter nog steeds geen reden om iemand kanker toe te wensen, als je dat nodig hebt dan heb je nog een hoop te leren, want meer dan een zwaktebod is het niet.
Nee, dat is niet duidelijker.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:13 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Je bent écht simpel hé ?![]()
Tante van een van mijn ouders is dood, een van mijn ouders leeft nog.
DUIDELIJKER???
Nee, ik wens dat niemand toe.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:16 schreef Queller het volgende:
[..]
En de rest wens je kanker toe? Beetje uit balans ben je wel
Weet ik altijd doeltreffend op te lossen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:16 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Anders krijg je karakter ofzo, in het echte leven zal je ook nog genoeg tegenspraak krijgen.
Of je wel of geen schijn van kans hebt ligt vooral aan de situatie, en hoe de situatie is, is volstrekt onduidelijk, niet alleen met betrekking tot het wel of niet aanwezig zijn van het testament, maar ook met betrekking tot wie er nou erfgenaam zou zijn, en dat dat laatste onduidelijk is, heb je toch echt aan jezelf te danken, want je verandert het verhaal iedere keer.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:17 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Je constateerde zelf al dat ik geen dertiger of veertiger was en desondanks vind je het nodig om telkens weer te laten blijken dat ik geen schijn van kans heb. Ook al vind je dat (je hoeft mij geen stroop op de mond te smeren) dan kun je dat genuanceerder zeggen.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat is niet duidelijker.
Of het is een tante van je overleden ouder, en dan zou jij de plaatsvervangend erfgenaam kunnen zijn, of het is een tante van je ouder die nog leeft, en dan ben jij geen erfgenaam.
Gisteren wekte je de suggestie dat het om een tante van de overleden ouder zou gaan, en nu loop je te beweren dat je dit doet voor de ouder die nog leeft, en dat moet dan dus degene zijn wiens tante het is, want anders is die ouder geen erfgenaam van die tante.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nouja, die tante was natuurlijk geheel vrij om zelf te bepalen wie er wel of niet in dan testament te zetten, tot dusver niets vreemds.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of je wel of geen schijn van kans hebt ligt vooral aan de situatie, en hoe de situatie is, is volstrekt onduidelijk, niet alleen met betrekking tot het wel of niet aanwezig zijn van het testament, maar ook met betrekking tot wie er nou erfgenaam zou zijn, en dat dat laatste onduidelijk is, heb je toch echt aan jezelf te danken, want je verandert het verhaal iedere keer.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:19 schreef tsjakka het volgende:
[..]En is de ouder voor wie je dat wilt bekijken nog in leven of niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nope.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
En is de ouder voor wie je dat wilt bekijken nog in leven of niet?
Mensen bedelen om de gekste redenen een persoon, en dat kan best zijn omdat die ene neef vroeger, toen hij 4 was, gezegd heeft dat hij Tante Mathilde de allerliefste van de hele wereld vond.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:21 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Nouja, die tante was natuurlijk geheel vrij om zelf te bepalen wie er wel of niet in dan testament te zetten, tot dusver niets vreemds.
Maar normaal gesproken erven neven/nichten het ipv een neef zoals nu het geval. Dat terwijl de mate van ''betrokkenheid'' om het maar even zo uit te drukken bij iedereen gelijk was.
Tsja... dat zit er eigenlijk wel in. En zeg nou niet dat je niet gewaarschuwd was. Gelukkig ben je al opgebaard. Dan is het niet zo erg meer. Sterktequote:Op donderdag 13 juni 2013 23:22 schreef opgebaarde het volgende:
Posting 102 van het vorige topic. Lijkt echt alsof onze vriend bevestigd dat beide ouders niet meer leven met zijn 'nope'.
Sorry voor deze posting, als ik nu kanker oid moet krijgen, dan begrijp ik dat
Dan bekijk je het in feite dus voor jezelf, want de ouder die nog wel leeft is geen erfgenaam van de tante van de overleden ouder.quote:
Nee, maar die kan ook postuum erven, anyway, al zou ik het erven dan is dat ook niet erg.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan bekijk je het in feite dus voor jezelf, want de ouder die nog wel leeft is geen erfgenaam van de tante van de overleden ouder.
Jij bent de erfgenaam van je overleden ouder, dus als je wat uit de erfenis weet te slepen dan is dat voor jezelf, niet voor je ouder die nog leeft.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:25 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Nee, maar die kan ook postuum erven, anyway, al zou ik het erven dan is dat ook niet erg.
Hmm, ik had van de notaris wat anders begrepen wat betreft erven. Maar daar gaat het niet over.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij bent de erfgenaam van je overleden ouder, dus als je wat uit de erfenis weet te slepen dan is dat voor jezelf, niet voor je ouder die nog leeft.
Zoals met kanker schelden blijkbaarquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:17 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Weet ik altijd doeltreffend op te lossen.
Was je overleden ouder (die tante moest zeggen tegen de overleden oudtante) al overleden toen de oudtante overleed?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:27 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Hmm, ik had van de notaris wat anders begrepen wat betreft erven. Maar daar gaat het niet over.
Fijn dat je je dat kunt voorstellen. Echter heb ik niet eens een baanquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:27 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Zoals met kanker schelden blijkbaar, succes in het echte leven. Ik kan me voorstellen dat je achter een erfenis aanzit wanneer je een laagbetaalde baan hebt
.
Samenlevingskanker ook goed.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:28 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Fijn dat je je dat kunt voorstellen. Echter heb ik niet eens een baan
Jaquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Was je overleden ouder (die tante moest zeggen tegen de overleden oudtante) al overleden toen de oudtante overleed?
Dan is je nog levende ouder geen partij in dit verhaal, en gaat het alleen maar om wat er voor jou uit te slepen is.quote:
Kan je als overleden persoon echt iets erven? Waarna na jouw ouder dit van je andere overleden ouder erft?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:25 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Nee, maar die kan ook postuum erven, anyway, al zou ik het erven dan is dat ook niet erg.
Ok, ik had van de notaris andere dingen begrepen (ging over wat anders wat betreft erven). Maar ik zal dat nog even goed tegen het licht houden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan is je nog levende ouder geen partij in dit verhaal, en gaat het alleen maar om wat er voor jou uit te slepen is.
Persoonlijk verwacht ik dat dat je kansen alleen maar kleiner maakt, geen rechter die een achterneefje inzage in medische dossiers gaat geven.
Ik heb inderdaad dat balletje opgegooid. Iedereen denkt hetzelfde als mij zoals je wel kunt voorstellen denk ikquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan je als overleden persoon echt iets erven? Waarna na jouw ouder dit van je andere overleden ouder erft?
Hoe denken jouw neven en nichten over dit gebeuren? Het lijkt er nu op dat je zonder je andere twee neven/nichten te informeren al wel hard bezig bent. Of weet je niet wat hun hieronder denken?
quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:34 schreef Limburg82 het volgende:
Leuk tante trouwens. Zo gek als een deur, maar ze had blijkbaar wel voldoende spaarcentjes op de bank.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat mankeerde die oudtante eigenlijk? Want psychisch niet in orde is niet per definitie onbekwaam om te beslissen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:33 schreef tsjakka het volgende:
Maar hoe zou je dan de handelsonbekwaamheid moeten aantonen?
In het vorige topic stond een linkje naar het register waarin je kunt opzoeken of iemand onder curatele stond, en als ze werkelijk ernstig psychiatrisch patiënt was, dan is de kans aanwezig dat ze onder curatele stond.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:33 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Ok, ik had van de notaris andere dingen begrepen (ging over wat anders wat betreft erven). Maar ik zal dat nog even goed tegen het licht houden.
Maar hoe zou je dan de handelsonbekwaamheid moeten aantonen?
Weet ik zo nietquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:35 schreef Queller het volgende:
[..]
Wat mankeerde die oudtante eigenlijk? Want psychisch niet in orde is niet per definitie onbekwaam om te beslissen.
Ah ik snap en begrijp. Kan je niet verder helpen, ben geen notaris. Succes, ben benieuwd naar de afloop en ontwikkelingenquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:34 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad dat balletje opgegooid. Iedereen denkt hetzelfde als mij zoals je wel kunt voorstellen denk ik?
Maar dat zegt helemaal geen drol.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:36 schreef tsjakka het volgende:
Weet ik zo niet
Wel heel vaak opgenomen enzo. Maar daar ga ik niet teveel van op internet zetten
Waarschijnlijk stond ze niet onder curatele hoewel ik dat nog niet met zekerheid kan zeggen. Dat hoop ik morgen te weten te komen want dan word ik gebeld door de notaris (of volgende week) en dat wordt er meer duidelijk. Dezelfde notaris die de erfenis afgehandeld heeft.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
In het vorige topic stond een linkje naar het register waarin je kunt opzoeken of iemand onder curatele stond, en als ze werkelijk ernstig psychiatrisch patiënt was, dan is de kans aanwezig dat ze onder curatele stond.
Het lijkt me van belang dat je dat eerst uitzoekt.
Maar goed, welke notaris heb je gesproken? De notaris die de erfenis afgehandeld heeft?
Ja, dat is heel bijzonder.... ze had kennelijk voldoende bekwaamheid om een vermogen bij elkaar te sprokkelen wat groot genoeg is om TS (die een achterneef is, en dus een vermogen aan erfbelasting moet betalen), jaren later nog te laten bewijzen dat ze niet helemaal 100 was.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:34 schreef Limburg82 het volgende:
Leuk tante trouwens. Zo gek als een deur, maar ze had blijkbaar wel voldoende spaarcentjes op de bank.![]()
Yep, ik gok het ook maar op 50/50.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah ik snap en begrijp. Kan je niet verder helpen, ben geen notaris. Succes, ben benieuwd naar de afloop en ontwikkelingen
Wel verschrikkelijk al die sterfgevallen in je familie en al zo jong I assume
Geen kanker zeker?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:39 schreef tsjakka het volgende:
Yep, ik gok het ook maar op 50/50.
Die tante heb ik nooit zo goed gekend, maar dat een van je ouders wegvalt is minder inderdaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |