Daar is niet meer mee te praten en er zal geen enkele bereidheid zijn om tot een oplossing te komen die aan ieders wensen voldoet.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:54 schreef Strani het volgende:
Behalve praten met je neef/nicht en kijken of er nog een oplossing is, lijkt mij dat je verder weinig meer kunt doen?
Ze was psychiatrisch patiënt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:55 schreef Oneandonlyselina het volgende:
Als dat in het testament stond, denk ik dat je er vrij weinig aan kan doen..
Dat is ons niet bekend. Kunnen wij daar inzage in krijgen?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:56 schreef Lienekien het volgende:
Wie heeft de erfgenamen aangepast naar een erfgenaam?
Tja ik heb geen idee.quote:
http://www.rijksoverheid.(...)n-testament-had.htmlquote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:57 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Dat is ons niet bekend. Kunnen wij daar inzage in krijgen?
Dank. Maar wat zijn de regels betreft een psychiatrisch patiënt die zijn/haar testament aanpast?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)n-testament-had.html
Nee, we hebben het al een tijdje laten lopenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:57 schreef DomineeGremdaat het volgende:
Direct op dat geld zitten geilen, bah.
Lastig. Ik denk dat je misschien iets kunt als je kunt aantonen dat deze persoon onder curatele stond toen het testament werd getekend. Anders wordt het moeilijk.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:01 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Dank. Maar wat zijn de regels betreft een psychiatrisch patiënt die zijn/haar testament aanpast?
Ja, een rechter zou een verzoek kunnen doen om haar medisch dossier op te vragen. Daaruit zou blijken dat ze haar hele leven al met geestelijke klachten heeft rondgelopen en meermaals is opgenomen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lastig. Ik denk dat je misschien iets kunt als je kunt aantonen dat deze persoon onder curatele stond toen het testament werd getekend. Anders wordt het moeilijk.
Zo zal het denk ik niet gaan. Er moest bij leven een onder curatelestelling zijn. Dat gaat een rechter niet achteraf nog eens bepalen en dan daarom een testament ongeldig verklaren.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:05 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Ja, een rechter zou een verzoek kunnen doen om haar medisch dossier op te vragen. Daaruit zou blijken dat ze haar hele leven al met geestelijke klachten heeft rondgelopen en meermaals is opgenomen.
Het bestaan van geestelijke klachten staat niet gelijk aan het niet in staat zijn een testament op te kunnen stellen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:05 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Ja, een rechter zou een verzoek kunnen doen om haar medisch dossier op te vragen. Daaruit zou blijken dat ze haar hele leven al met geestelijke klachten heeft rondgelopen en meermaals is opgenomen.
Nou ja, de verantwoording erover hoeft alleen naar de betreffende neven/nichten gedaan te worden. Als daar toch al geen goede relatie mee is maakt het verder natuurlijk niet uit.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:10 schreef Bullet-tooth het volgende:
Ik vind dat zo iets lelijks om geld te gaan lopen eisen na een overlijden.
Hoe kun je erachter komen als het aannemelijk is dat de overledene onder curatele was gesteld?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:11 schreef cricket het volgende:
[..]
Het bestaan van geestelijke klachten staat niet gelijk aan het niet in staat zijn een testament op te kunnen stellen.
De eerste vraag die je jezelf moet stellen is hoeveel valt er eventueel te erven aan goederen en geld en hoeveel moeite (tijd en geld) heb je ervoor over om dat voor elkaar te krijgen, ervanuit gaande dat het daadwerkelijk zou lukken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:14 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Hoe kun je erachter komen als het aannemelijk is dat de overledene onder curatele was gesteld?
Niet of het aannemelijk is, of het ook zo was.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:14 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Hoe kun je erachter komen als het aannemelijk is dat de overledene onder curatele was gesteld?
Alleen moreel gezien is het al de moeite waardquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:16 schreef cricket het volgende:
[..]
De eerste vraag die je jezelf moet stellen is hoeveel valt er eventueel te erven aan goederen en geld en hoeveel moeite (tijd en geld) heb je ervoor over om dat voor elkaar te krijgen, ervanuit gaande dat het daadwerkelijk zou lukken.
Dan moet je eerst nog moreel gelijk blijken te hebben.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:24 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Alleen moreel gezien is het al de moeite waard
Ik dacht dat je het al wist:quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:14 schreef tsjakka het volgende:
Of is dat je eigen oordeel?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:53 schreef tsjakka het volgende:
De overledene was niet handelsbekwaam (lange psychiatrisch verleden).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |