abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127771935
WGR / erfenis niet gekregen

Dit was TS in de originele OP
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:53 schreef tsjakka het volgende:
Enige tijd geleden (3 jaar) is iemand in onze familie overleden, de persoon in kwestie had geen broers en zusters meer. Wel 4 neven/nichten.

Echter wat nu het geval blijkt is dat 1 neef/nicht de erfenis heeft ontvangen terwijl 4 personen daar recht op hadden. De overledene was niet handelsbekwaam (lange psychiatrisch verleden). Kortom de erfgenamen is aangepast naar 1 erfgenaam

Wat is hiertegen te doen? En welke stappen kan ik ondernemen?
Dit is TS inmiddels. Té walgelijk, maar wel een aparte wending.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:59 schreef tsjakka het volgende:

[..]

Nee dat gezwel in je..

Ik zei duidelijk en gaf duidelijk aan dat ik vooralsnog over gebrekkige informatie beschik, ik kan niet meer vertellen dan dat ik weet. 30 posts boven je zei ik nog excuses tegen jou (of lienekien) dat ik verkeerd vermelde wat betreft het verjaren.

Als jij niet wil helpen dan moet je gvd gewoon oprotten.
pi_127772174
gold digger!!
ruikt nu nog geld na 3 jaar droef toeter :D
do you have the guts to smell my nuts?
pi_127772223
Dat pedante toontje van sommigen hier is totaal niet nodig, ik weet gewoon niet veel op dit specifieke gebied, ook gaf ik aan dat ik nog niet over alle informatie beschik. Ipv daar rekening mee te houden zitten sommige quasi interessant te doen.

Die laatste post kan overkomen alsof ik iedereen bedoel maar dat is niet zo. Voor de mensen die wel constructief bijdragen heb ik alle lof en dankbaarheid :) !
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:08:17 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127772244
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:59 schreef tsjakka het volgende:

[..]

is ook niet nodig eigenlijk

Ik zei duidelijk en gaf duidelijk aan dat ik vooralsnog over gebrekkige informatie beschik, ik kan niet meer vertellen dan dat ik weet. 30 posts boven je zei ik nog excuses tegen jou (of lienekien) dat ik verkeerd vermelde wat betreft het verjaren.

Als jij niet wil helpen dan moet je gvd gewoon oprotten.
Al even afgezien van het tijdstip van overlijden (wat spontaan 2 jaar geleden geworden is ipv 3 jaar geleden), had je het gisteren toch ook echt over een ouder die overleden was, en dat die overleden ouder de erfgenaam van je oudtante zou zijn, wat impliceert dat jij dan dus recht zou hebben op dat
deel van de erfenis.
En ineens gaat het niet meer om een tante van de overleden ouder, maar om een tante van de ouder die nog wel leeft, en dus is je hele onderzoek ineens niet meer voor jezelf, maar altruïstisch als je bent, voor een van je ouders.
En dat heeft niets met het "nog niet beschikken over informatie" te maken.

Dat is wat mateloos irriteert, het feit dat het verhaal onduidelijk is en keer op keer wijzigt.

Je schandalige taalgebruik is een tweede, maar misschien had je nog niet door dat dit deel van FOK! wat serieuzer is dan ONZ en KLB.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_127772292
Kun je die erfenis niet gewoon storneren?
pi_127772319
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Al even afgezien van het tijdstip van overlijden (wat spontaan 2 jaar geleden geworden is ipv 3 jaar geleden), had je het gisteren toch ook echt over een ouder die overleden was, en dat die overleden ouder de erfgenaam van je oudtante zou zijn, wat impliceert dat jij dan dus recht zou hebben op dat
deel van de erfenis.
En ineens gaat het niet meer om een tante van de overleden ouder, maar om een tante van de ouder die nog wel leeft, en dus is je hele onderzoek ineens niet meer voor jezelf, maar altruïstisch als je bent, voor een van je ouders.
En dat heeft niets met het "nog niet beschikken over informatie" te maken.

Dat is wat mateloos irriteert, het feit dat het verhaal onduidelijk is en keer op keer wijzigt.

Je schandalige taalgebruik is een tweede, maar misschien had je nog niet door dat dit deel van FOK! wat serieuzer is dan ONZ en KLB.
Zucht, ik zou het kunnen erven namens mijn vader/moeder, echter leeft een van mijn ouders nog.
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:09:57 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127772333
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:08 schreef tsjakka het volgende:
Dat pedante toontje van sommigen hier is totaal niet nodig, ik weet gewoon niet veel op dit specifieke gebied, ook gaf ik aan dat ik nog niet over alle informatie beschik. Ipv daar rekening mee te houden zitten sommige quasi interessant te doen.

Die laatste post kan overkomen alsof ik iedereen bedoel maar dat is niet zo. Voor de mensen die wel constructief bijdragen heb ik alle lof en dankbaarheid :) !
Nee, je hebt mij net tot twee keer toe kanker toegewenst.... heel volwassen, grote jongen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:10:32 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127772355
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:09 schreef tsjakka het volgende:

[..]

Zucht, ik zou het kunnen erven namens mijn vader/moeder, echter leeft een van mijn ouders nog.
Dan had je gisteren geen load of crap moeten posten dat het om een tante van je overleden ouder zou gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:10:54 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127772379
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:09 schreef jatochneetoch het volgende:
Kun je die erfenis niet gewoon storneren?
Is de kapitein al in het topic geweest? Dan kan het.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127772384
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan had je gisteren geen load of crap moeten posten dat het om een tante van je overleden ouder zou gaan.
Dat gaat het nog steeds :')!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_127772424
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, je hebt mij net tot twee keer toe kanker toegewenst.... heel volwassen, grote jongen.
Na 101 denigrerende posts ja. Dat klopt.
pi_127772437
Gecondoleerd met het verlies.
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:12:39 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127772467
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:11 schreef tsjakka het volgende:

[..]

Dat gaat het nog steeds :')!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Net niet:
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:59 schreef tsjakka het volgende:

[..]

Nee, de aanname dat mijn onderzoek bij voorbaat al zinloos is vind ik prematuur. Nee, een van mijn ouders is nog levend en namens hem/haar doe ik dit. Niet zozeer voor mezelf want ik erf dat in principe niet, en als ik dat erf dan hoop ik dat dat nog een tijdje duurt.

Men vind het grappig om te insinueren dat ik loop te geilen op een erfenis, wat mij betreft gaat die erfenis nog liever naar stichting AAP dan dat 1 persoon er van geniet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127772494
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:12 schreef Plantagehouder het volgende:
Gecondoleerd met het verlies.
Dank, het blijft lastig om erover te praten :D
pi_127772553
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Net niet:

[..]

Je bent écht simpel hé ? :')

Tante van een van mijn ouders is dood, een van mijn ouders leeft nog.

DUIDELIJKER???
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:15:10 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127772622
quote:

[..]

Dan moet je eens goed leren lezen, dat iemand iets post wat niet in je straatje past wil niet zeggen dat het gelijk denigrerend is, daarbij loop je zelf het halve topic al behoorlijk denigrerend over je mede-users tekeer te gaan, dus dan kun je verwachten dat men daar een keer op gaat reageren.

Dat is echter nog steeds geen reden om iemand kanker toe te wensen, als je dat nodig hebt dan heb je nog een hoop te leren, want meer dan een zwaktebod is het niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127772702
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:08 schreef tsjakka het volgende:
En de rest wens je kanker toe? Beetje uit balans ben je wel :{
pi_127772708
quote:

[..]

Anders krijg je karakter ofzo, in het echte leven zal je ook nog genoeg tegenspraak krijgen.
pi_127772736
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan moet je eens goed leren lezen, dat iemand iets post wat niet in je straatje past wil niet zeggen dat het gelijk denigrerend is, daarbij loop je zelf het halve topic al behoorlijk denigrerend over je mede-users tekeer te gaan, dus dan kun je verwachten dat men daar een keer op gaat reageren.

Dat is echter nog steeds geen reden om iemand kanker toe te wensen, als je dat nodig hebt dan heb je nog een hoop te leren, want meer dan een zwaktebod is het niet.
Je constateerde zelf al dat ik geen dertiger of veertiger was en desondanks vind je het nodig om telkens weer te laten blijken dat ik geen schijn van kans heb. Ook al vind je dat (je hoeft mij geen stroop op de mond te smeren) dan kun je dat genuanceerder zeggen.
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:17:18 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127772742
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:13 schreef tsjakka het volgende:

[..]

Je bent écht simpel hé ? :')

Tante van een van mijn ouders is dood, een van mijn ouders leeft nog.

DUIDELIJKER???
Nee, dat is niet duidelijker.
Of het is een tante van je overleden ouder, en dan zou jij de plaatsvervangend erfgenaam kunnen zijn, of het is een tante van je ouder die nog leeft, en dan ben jij geen erfgenaam.

Gisteren wekte je de suggestie dat het om een tante van de overleden ouder zou gaan, en nu loop je te beweren dat je dit doet voor de ouder die nog leeft, en dat moet dan dus degene zijn wiens tante het is, want anders is die ouder geen erfgenaam van die tante.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127772747
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:16 schreef Queller het volgende:

[..]

En de rest wens je kanker toe? Beetje uit balans ben je wel :{
Nee, ik wens dat niemand toe.
pi_127772760
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:16 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Anders krijg je karakter ofzo, in het echte leven zal je ook nog genoeg tegenspraak krijgen.
Weet ik altijd doeltreffend op te lossen.
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:18:13 #23
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_127772792
:')
pi_127772857
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:17 schreef tsjakka het volgende:
Nee, ik wens dat niemand toe.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:43 schreef tsjakka het volgende:
Krijg de kanker!
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:19:27 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127772863
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:17 schreef tsjakka het volgende:

[..]

Je constateerde zelf al dat ik geen dertiger of veertiger was en desondanks vind je het nodig om telkens weer te laten blijken dat ik geen schijn van kans heb. Ook al vind je dat (je hoeft mij geen stroop op de mond te smeren) dan kun je dat genuanceerder zeggen.
Of je wel of geen schijn van kans hebt ligt vooral aan de situatie, en hoe de situatie is, is volstrekt onduidelijk, niet alleen met betrekking tot het wel of niet aanwezig zijn van het testament, maar ook met betrekking tot wie er nou erfgenaam zou zijn, en dat dat laatste onduidelijk is, heb je toch echt aan jezelf te danken, want je verandert het verhaal iedere keer.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')