Trek je conclusie.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Worden een hoop R5 films beschikbaar gesteld die nog niet eens uit zijn.
Of in ieder geval de centrale examens.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
Als hier geen keiharde conclusies uit volgen kun je net zo goed 't hele middelbaar onderwijs afschaffen.
Als we eens beginnen met het bijzondere onderwijs.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
Als hier geen keiharde conclusies uit volgen kun je net zo goed 't hele middelbaar onderwijs afschaffen.
Ja. Het bleek dat dit examen gestolen was bij Ibn Ghaldoun, waarna de hele zaak aan het rollen kwam.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:45 schreef Vaud het volgende:
Ik heb dit nieuws niet zo heel goed gevolg, maar is deze ontdekking het gevolg van het examen Frans dat door iemand op het internet is geplaatst? Of staan deze zaken los van elkaar?
http://www.nu.nl/binnenla(...)k-versnipperaar.htmlquote:Examens Haagse school per ongeluk door versnipperaar
Een docent van het Haagse Edith Steincollege heeft per ongeluk een aantal examens in de papiercontainer gegooid. Deze zijn vervolgens versnipperd, waardoor de leerlingen die dit examen hebben gemaakt, nu geen diploma krijgen.
De zes leerlingen moeten het examen, Duits voor havo, opnieuw maken in de zogeheten tweede examenperiode. Dat examen is aankomende woensdag, bevestigt John Swildens, rector van de school.
Naja hoeveel scholieren kunnen die examens nou hebben gehad?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)s_familiezaak__.html
Als nu blijkt dat er veel meer kopieen zijn verspreid onder familieleden en bekenden van mensen op de Ibn Ghadoulschool (er wordt al gesproken over Brabant, Utrecht, Noord Holland), dan denk ik toch dat gewoon alle examens ongeldig moeten worden verklaard. De zaak wordt steeds groter en groter. Het zou oneerlijk zijn enkel alle studenten van Ibn Ghadoul het opnieuw te laten doen als er ook duizenden mensen niet van die school gefraudeerd hebben. Misschien is er op Ibn Ghadoul wel iemand die niet frauduleus was en die het nu opnieuw moet doen en op een andere school in bijv. Den Haag iemand die wel gefraudeerd heeft maar nu geslaagd zou zijn!
Verder vind ik de regeling " als het je het eerlijk zegt mag je het opnieuw doen" ook wel heel erg soepel voor een ernstig vergrijp als fraude.
Ik stel voor om gewoon alle examens in heel Nederland ongeldig te verklaren en iedereen waarvan bewezen kan worden dat hij gefraudeerd heeft uit het onderwijs te schoppen.
Goed punt. Maar is die her dan in het 2e of 3e tijdsvak? Want iemand die de 1e keer gefraudeerd heeft gaat nooit genoeg tijd hebben om al die troep nog te leren voor het 2e tijdsvak. dus dan heeft die herkansing ook niet heel veel zin.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:37 schreef sp3c het volgende:
probleem is dat als je gesnapt wordt je helemaal geen herkansing meer mag doen
dit zijn echt geen doorgewinterde criminelen, als er eenmaal 1 snotterend namen begint te noemen dan beginnen ze allemaal te wijzen ... kwestie van tijd denk ik
Als je examen doet, gaat men ervan uit dat je de stof voldoende beheerst.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Goed punt. Maar is die her dan in het 2e of 3e tijdsvak? Want iemand die de 1e keer gefraudeerd heeft gaat nooit genoeg tijd hebben om al die troep nog te leren voor het 2e tijdsvak. dus dan heeft die herkansing ook niet heel veel zin.
Als je gesnapt wordt zal je inderdaad het jaar over moeten doen?
Ik zou die Marokkanen niet onderschattenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:37 schreef sp3c het volgende:
probleem is dat als je gesnapt wordt je helemaal geen herkansing meer mag doen
dit zijn echt geen doorgewinterde criminelen, als er eenmaal 1 snotterend namen begint te noemen dan beginnen ze allemaal te wijzen ... kwestie van tijd denk ik
ben ik met je eens hoor. ook daarom heeft die herkansing voor fraudeurs die het toegeven imo niet zo heel veel zin.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je examen doet, gaat men ervan uit dat je de stof voldoende beheerst.
Fraudeer je, en denk je 'lekker' niet te hoeven blokken, dan hoeven deze leerlingen niet ook nog eens een paar weken tijd te krijgen om de stof te leren.
Als ze niet geleerd hebben, krijgen ze een heel jaar om weer te leren.
Het is toch ook uitgelekt?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:22 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Naja hoeveel scholieren kunnen die examens nou hebben gehad?
Hoe meer mensen je het geeft hoe sneller het uitlekt.. je kan echt niet aan 100 scholieren die examens aanbieden en dat niemand zich verspreekt/het uitlekt.
of die kinderen hebben gefraudeerd en bij wijze van coulance/omkoping heeft de docent de examens versnipperd (misschien zelfs uit druk van de rector om een slechte naam tegen te gaan / damagecontrol).quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:19 schreef freako het volgende:
Maar je kan nog zo zonder te frauderen je best gedaan hebben op het examen, als je docent vervolgens het examen per ongeluk bij het oud papier gooit mag je alsnog opnieuw examen doen:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)k-versnipperaar.html
Examen Duits was toch niet gejat?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:28 schreef xminator het volgende:
[..]
of die kinderen hebben gefraudeerd en bij wijze van coulance/omkoping heeft de docent de examens versnipperd (misschien zelfs uit druk van de rector om een slechte naam tegen te gaan / damagecontrol).
Ik vraag me af wat je te winnen hebt met opbiechten, buiten een schoon geweten. En ik vraag me ook af hoe ze willen aantonen dat je gefraudeerd hebt als je glashard ontkent. Zelfs als iemand je aanwijst en je examencijfer het dubbele is van het schoolonderzoek lijkt het mij nog steeds lastig om fraude ook daadwerkelijk aan te tonen als je het zelf blijft ontkennen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:23 schreef probeer het volgende:
Nu had ik het zojuist met mijn moeder over dit onderwerp, en vroegen we ons af hoeveel scholieren hun fraude uiteindelijk op gaan biechten? We stelden ons een situatie voor van een frauderende 18jarige vwo scholier, die dit thuis opbiecht aan zijn ouders.
Er zijn twee opties:
- opbiechten, herkansen en vervolging plus strafblad
- niet opbiechten, kans om gesnapt te worden met vervolging plus strafblad
Wat zou jij als kind en/of ouder doen?
bestanden op pc, elektronische betaling, dat soort.. ? maar dan moet je ook wel echt ontieglijk dom zijnquote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:28 schreef Lurf het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat je te winnen hebt met opbiechten, buiten een schoon geweten. En ik vraag me ook af hoe ze willen aantonen dat je gefraudeerd hebt als je glashard ontkent. Zelfs als iemand je aanwijst en je examencijfer het dubbele is van het schoolonderzoek lijkt het mij nog steeds lastig om fraude ook daadwerkelijk aan te tonen als je het zelf blijft ontkennen.
Ik denk niet dat het zo werkt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:07 schreef probeer het volgende:
oeh, dat vind ik ook nog wel een goede van mezelf.
de politie kan toch via het verdiende geld precies zien hoeveel examens er verkocht zijn? (dat ik dat nu pas besef)
En wanneer er minder opbiechten dan er geld binnen kwam, de hele handel ongeldig verklaren.
Gaan we Inholland ook sluiten na de grote omvangrijke fraude die daar is gepleegd?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:44 schreef Gia het volgende:
Ik vind niet dat alle leerlingen, in den lande, het examen over moeten doen, en dat is, gelukkig ook al besloten.
Op deze school wordt er, schijnbaar, al jaren gefraudeerd voor goede resultaten.
Deze leerlingen hebben de examenstof dan, vermoedelijk, totaal niet onder de knie.
Afijn, dat zal wel blijken na het overmaken. Maar ik vrees voor een hoog percentage gezakten.
Verder na dit schooljaar, die school sluiten en de leerlingen herplaatsen.
De school van hun keuze mag de leerlingen, wmb, een toelatingstest laten doen en op basis van die uitslag plaatsen in de klas die past bij hun werkelijke niveau.
Het is niet de eerste fraude daar, toch?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Gaan we Inholland ook sluiten na de grote omvangrijke fraude die daar is gepleegd?
Gaan we elke winkel sluiten in Nederland waar gestolen wordt?
Dit gebeurt overal. Dit kan gebeuren!
'quote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is niet de eerste fraude daar, toch?
Ah de discriminatie kaart. Pak je nog even Anass en de moord op Marianne Vaanstra erbij en dan de aanslagen in Boston tov Afghanistan en Irak...quote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:12 schreef Meki het volgende:
[..]
'
Dit is de eerste keer. We moeten niet afgaan op geruchten.
In Inholland was de fraude tientallen erger en niemand wou Inholland sluiten maar nu een Islamitische school betreft wilt iedereen de school sluiten.
Dat een andere school niet helemaal goed gehandeld heeft, is toch geen argument?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:12 schreef Meki het volgende:
[..]
'
Dit is de eerste keer. We moeten niet afgaan op geruchten.
In Inholland was de fraude tientallen erger en niemand wou Inholland sluiten maar nu een Islamitische school betreft wilt iedereen de school sluiten.
Volgens nu.nl was dit al op 17 mei gebeurd, dus het was in ieder geval niet naar aanleiding van enige fraudeheksenjacht... Plus dat Duits volgens mij niet gestolen was...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:28 schreef xminator het volgende:
[..]
of die kinderen hebben gefraudeerd en bij wijze van coulance/omkoping heeft de docent de examens versnipperd (misschien zelfs uit druk van de rector om een slechte naam tegen te gaan / damagecontrol).
Aan de andere kant was het bij InHolland volgens mij zo dat er meer leerlingen bij betrokken waren. Kan natuurlijk nog veranderen als er meer leerlingen hier naar voren komen, maar goed.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 01:11 schreef sp3c het volgende:
zijn ook twee niet echt vergelijkbare situaties
probleem bij Inholland werd beperkt tot Inholland en daar is wel degelijk flinke kritiek op geweest om het zachtjes te zeggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |