quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
Ik ga alvast een schuilkelder graven, tot vanavondquote:Op donderdag 13 juni 2013 12:36 schreef Flow3r het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)uur-verwijderen.html
Gaat nog wat worden daar
Er is altijd weer een morgen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 12:36 schreef Flow3r het volgende:
Gaat nog wat worden daar
Jezus. Die vent spoort gewoon echt niet...quote:Op donderdag 13 juni 2013 12:36 schreef Flow3r het volgende:
Gaat nog wat worden daar
Mooi zo, werd tijdquote:Op donderdag 13 juni 2013 12:36 schreef Flow3r het volgende:
Gaat nog wat worden daar
Ze zijn zeker bang dat er teveel beelden de wereld over gaan, straks bij het schoonvegen.quote:
Hoe? Is iedereen naar huis ofzo, ziet er verlaten uitquote:Op donderdag 13 juni 2013 13:39 schreef De_Guidance het volgende:
http://vimeo.com/68207051#
Boeiend filmpje.
Vooral als je geen turks kan lezen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:39 schreef De_Guidance het volgende:
http://vimeo.com/68207051#
Boeiend filmpje.
nou ja, ik kwam Engels tegen wat zowel een Turk als een Engels sprekende kan verstaan:quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:44 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Vooral als je geen turks kan lezen.
Het is al onderbouwd. Alcohol is verboden in de islam en moet zo snel verboden worden in Turkije.quote:Op donderdag 13 juni 2013 12:45 schreef Beathoven het volgende:
Wat een hypocriet gedoe om de drank. Het is niet eens t biertje dat ik hier al nauwelijks drink.
Ik heb niets tegen een overheid die alcohol aan banden legt om gezondheidsredenen. Als men t goed onderbouwt, dikke prima. Maar zogenaamd extreem betuttelend om gezondbeid geven en ondertussen het wereldrecord traangas gebruik vestigen tegen eigen burgers en de ziekenhuizen volslaan met enkele doden tot gevolg.
Amnesty International zit er bovenop.." Maar...we geven wel om al onze burgers".. Natuurlijk.. Er is geen regering die zoveel om de gezondheid van zn burgers geeft als de huidige Turkse regering.
Weel hoor, ziequote:
quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is al onderbouwd. Alcohol is verboden in de islam en moet zo snel verboden worden in Turkije.
lolquote:Op donderdag 13 juni 2013 13:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is al onderbouwd. Alcohol is verboden in de islam en moet zo snel verboden worden in Turkije.
Klinkt alsof islam tegen vrijheid is.quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Verbod op alcohol in de Islam is goed onderbouwd op maatschappelijke redenen, dus je kan ernaar verwijzen.quote:
Ja, al helemaal als het slechter voor je is dan goed.quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Klinkt alsof islam tegen vrijheid is.
Wat is slechter voor je?quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:57 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, al helemaal als het slechter voor je is dan goed.
Alcohol is om die reden verboden binnen de islam.quote:
Lijkt me prima dat iedereen dat voor zichzelf mag beslissen, en dat de staat niet die beslissing voor je neemt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:06 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Alcohol is om die reden verboden binnen de islam.
Leg je eigen levensstijl niet op aan anderen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:06 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Alcohol is om die reden verboden binnen de islam.
Nee hoor, juist bij de Hanafi's zit er een subtiel onderscheid tussen (khamr) wijn - wat letterlijk in de Koran terugkomt - en andere alcoholische dranken van bijv. druiven of vruchtensappen en alcohol wat niet uit deze twee zaken gedestileerd is, zoals bier. Als je echt dit argument wil maken zou je in de vroegere Hanafi teksten moeten duiken, zij maken een onderscheid en bij het laatste (bier) kan je perfect het argument maken dat dat "toegestaan is zolang je je niet de pletter zuipt". Wat dat laatste betekent verschilt men over, een zegt dat "te pletter zuipen" is "niet meer de vrouw van de man kunnen onderscheiden". Ook ibn Rushd uit Andalusie haalt deze opinies aan onder een aantal vroege Hanafi's.quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:57 schreef Mathemaat het volgende:
Verbod op alcohol in de Islam is goed onderbouwd op maatschappelijke redenen, dus je kan ernaar verwijzen.
In de Koran staat ook dat er geen dwang is en dat er sprake is van een vrije wil.quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:47 schreef Meki het volgende:
[..]
In Turkije wordt er toch niet gedwongen om geen alcohol te drinken?quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
In de Koran staat ook dat er geen dwang is en dat er sprake is van een vrije wil.
Ik reageer daar niet op?quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:17 schreef Che_ het volgende:
[..]
In Turkije wordt er toch niet gedwongen om geen alcohol te drinken?
Kom je dan in Turkije wonen met de anderen in het verdoemde Nederland die er ook achter staan? Lijkt me namelijk een prima land waar je je als ouwe buitenstaander weer thuis kan voelen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat inderdaad...quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:28 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik moet elke keer denken aan die 25 man die in Rotterdam voor het WTC-gebouw stonden. Maandenlang zijn ze genegeerd, net zo lang tot er een zooitje verlepte hippies stonden die ook door Rotterdammers voor gek werden aangezien. Toen ze eindelijk weg moesten omdat ze voor een terras stonden en het terrasseizoen begon, waren afgezien van die verlepte hippies nergens mensen te bekennen die tegen waren.
Erdogan had dit zo makkelijk dood kunnen laten bloeden. Idioot.
Die waren daar niet vanaf dag 1 aanwezig. Vanaf dag 1 waren er enkele boomliefhebbers. Totdat hun tenten etc in de fik werden gestoken.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:38 schreef xminator het volgende:
Dat zou een leuke oplossing geweest zijn, maar als je kijkt naar een aantal groeperingen/personen die vanaf dag 1 aanwezig waren weet je dat zij op zoek naar problemen waren. Of denken jullie dat de bdp'ers daar voor gezipark stonden vanaf dag 1?
quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me prima dat iedereen dat voor zichzelf mag beslissen, en dat de staat niet die beslissing voor je neemt.
Tegen jullie allebei:quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:11 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Leg je eigen levensstijl niet op aan anderen.
Ik moet denken aan de berichtgeving over de rellen in Turkije en daarna aan de berichtgeving over occupiers in de VS.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:28 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik moet elke keer denken aan die 25 man die in Rotterdam voor het WTC-gebouw stonden. Maandenlang zijn ze genegeerd, net zo lang tot er een zooitje verlepte hippies stonden die ook door Rotterdammers voor gek werden aangezien. Toen ze eindelijk weg moesten omdat ze voor een terras stonden en het terrasseizoen begon, waren afgezien van die verlepte hippies nergens mensen te bekennen die tegen waren.
Erdogan had dit zo makkelijk dood kunnen laten bloeden. Idioot.
Welk probleem maakt het dat alcohol een groter gevaar is dan de politie van dezelfde staat die mensen bij bosjes het ziekenhuis inslaat met een enkele dode tot gevolg?quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:44 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
[..]
Tegen jullie allebei:
overconsumptie van alcohol is een maatschappelijk probleem en dus een probleem van de staat.
En als je anti-roken bent, ben je welkom in NL. (En een boel andere landen)quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Kom je dan in Turkije wonen met de anderen in het verdoemde Nederland die er ook achter staan? Lijkt me namelijk een prima land waar je je als ouwe buitenstaander weer thuis kan voelen.
Ook in Turkije.. maar ik ben niet anti-roken, zelfs als niet roker. Het probleem is meeroken icm met het blijven hangen van rook door slechte ventilatie in sommige cafés, als men dat oplost mag iedereen van mij roken. Het maakt 't gezelliger. Maar goed, iedereen die wil roken kan nog gewoon roken. En men moet ook niet zo panisch doen over het biertje en de raki die hier al sinds mensenheugenis worden gedronken.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:49 schreef Che_ het volgende:
[..]
En als je anti-roken bent, ben je welkom in NL. (En een boel andere landen)
Het probleem van alcohol is dat er vernielingen, vandalisme, geweld, aanrandingen, lastigvallen van anderen etc. van komen. Als men dat oplost mag iedereen van mij drinken. (nu ook trouwens, het gaat me om het punt)quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:56 schreef Beathoven het volgende:
Het probleem is meeroken en het blijven hangen van rook door slechte ventilatie in sommige cafés, als men dat oplost mag iedereen van mij roken.
Met al die zelfmoordterroristen die strijden in de naam van Allah zal een biertje op zijn tijd wel meevallen. Ik heb liever dat mensen zoals jij zich daar wat drukker om gaan maken.quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:57 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, al helemaal als het slechter voor je is dan goed.
Jij bent zeker geen drinker, he?quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:59 schreef Che_ het volgende:
[..]
Het probleem van alcohol is dat er vernielingen, vandalisme, geweld, aanrandingen, lastigvallen van anderen etc. van komen. Als men dat oplost mag iedereen van mij drinken.
De politie drinkt hier?quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:59 schreef Che_ het volgende:
[..]
Het probleem van alcohol is dat er vernielingen, vandalisme, geweld, aanrandingen, lastigvallen van anderen etc. van komen. Als men dat oplost mag iedereen van mij drinken.
Bij velen geldt vrijheid alleen als het in hun straatje past, zoals bijvoorbeeld bij de bouw van moskeeën.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
In de Koran staat ook dat er geen dwang is en dat er sprake is van een vrije wil.
Wat je voorlegt is een drogreden, want het staat los van het invoeren van het verbod.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Welk probleem maakt het dat alcohol een groter gevaar is dan de politie van dezelfde staat die mensen bij bosjes het ziekenhuis inslaat met een enkele dode tot gevolg?
Jawel, je verklaart onzin. Ik drink ook. Nog nooit iets gebroken, stuk gemaakt, of what ever.quote:
Can't disagree on this onequote:Op donderdag 13 juni 2013 15:01 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Bij velen geldt vrijheid alleen als het in hun straatje past, zoals bijvoorbeeld bij de bouw van moskeeën.
Omdat? Het je beter uitkomt?quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jawel, je verklaart onzin. Ik drink ook. Nog nooit iets gebroken, stuk gemaakt, of what ever.
Ben vaak lastig gevallen door niet dronken mensen.
Waar heb jij het over joh
Roken is niet te vergelijken met een zo nu en dan glas baco.
Alcohol is niet verslavendquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]Nee.
In een glas baco doen ze geen verslavende, chemische troep.
Klaarquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:06 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Op den duur kan alchol verslavend zijn. Roken is niet te vergelijken met alcohol. Klaar.
Hmm, omdat baco staat voor Bacardi Cola en niet alleen Bacardiquote:
het is hypocriet van de staat "wij geven om volksgezondheid" en in dezelfde periode verbreekt men 't wereldrecord in traangas gebruik en vult het de ziekenhuizen met gewonden. Als men werkelijk om volksgezondheid en mensenrechten geeft laat men wel een andere houding zien. De reden dat men 't puur voor de Islam doet is wat geloofwaardiger.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:01 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Wat je voorlegt is een drogreden, want het staat los van het invoeren van het verbod op alcoholische dranken.
Gezien je beschrijving is dat namelijk precies waar de politie zich momenteel mee bezig houdt hier in Turkije. Zo loos heb ik ze in Nederland nog niet zien gaan.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:01 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja? Jij kan een hele groep neerzetten als drinkers?
Alcohol kan schadelijke gevolgen hebben. Als je het daarom wil verbieden, cool dan kan het.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:07 schreef Che_ het volgende:
[..]
Klaar?
Zonder argumenten of wat dan ook...
Ga in op de vorige punten ipv er overheen te praten.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:08 schreef Beathoven het volgende:
Gezien je beschrijving is dat namelijk precies waar de politie zich momenteel mee bezig houdt hier in Turkije. Zo loos heb ik ze in Nederland nog niet zien gaan.
Nog steeds staat het los van het verbod. Alcohol overconsumptie is een maatschappelijk probleem in Turkije en dus moet de Turkse staat ingrijpen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
het is hypocriet van de staat "wij geven om volksgezondheid" en in dezelfde periode verbreekt men 't wereldrecord in traangas gebruik en vult het de ziekenhuizen met gewonden. Als men werkelijk om volksgezondheid en mensenrechten geeft laat men wel een andere houding zien. De reden dat men 't puur voor de Islam doet is wat geloofwaardiger.
Als de overconsumptie in Turkije een groot probleem zou zijn, doe daar dan wat aan.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:44 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
[..]
Tegen jullie allebei:
overconsumptie van alcohol is een maatschappelijk probleem en dus een probleem van de staat.
Daarom worden ook wetten in Turkije ingevoerd om het moeilijker te maken om aan alcohol te komen. Maar mensen protesteren hier op deze forum en op Turkse straten desondanks.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Als de overconsumptie in Turkije een groot probleem zou zijn, doe daar dan wat aan.
Nee, dat gaat inderdaad te ver. Zo ver gaat het verbod in Turkije niet. Je kunt bijvoorbeeld nog steeds aan wijn komen en drinken.quote:Het drinken van een goed glas wijn bij het eten, kan ik niet als probleem zien, of iets waar de staat zich mee moet bemoeien.
Jij haalt een biertje drinken en alcoholisme door elkaar.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:10 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ga in op de vorige punten ipv er overheen te praten.
Hoe kom jij erbij dat alcoholisme een groot probleem in TR is. Heb je een bron?quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:14 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Daarom worden ook wetten in Turkije ingevoerd om het moeilijker te maken om aan alcohol te komen. Maar mensen protesteren hier op deze forum en op Turkse straten desondanks.
[..]
Nee, dat gaat inderdaad te ver. Zo ver gaat het verbod in Turkije niet.
Jij ook svp.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:10 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ga in op de vorige punten ipv er overheen te praten.
Wel een hoop boomliefhebbers dan.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:38 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Die waren daar niet vanaf dag 1 aanwezig. Vanaf dag 1 waren er enkele boomliefhebbers. Totdat hun tenten etc in de fik werden gestoken.
Paar tallen gezi topics terug werd er een bron vermeldt, waarin stond dat een gemiddelde Turkse student ongeveer 20 liter alcohol consumeerde per jaar wat de dubbele is van een Nederlandse student. Er stond ook dat 75% van de Turkse studenten alcohol consumeerden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:15 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij dat alcoholisme een groot probleem in TR is. Heb je een bron?
Wil je m zoeken?quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:19 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Paar tallen gezi topics terug werd er een bron vermeldt, waarin stond dat een gemiddelde Turkse student ongeveer 20 liter alcohol consumeerde per jaar wat de dubbele is van een Nederlandse student.
Nee, ik moet andere dingen doen. Ik schrok er ook van toen ik het las.quote:
quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:07 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hmm, omdat baco staat voor Bacardi Cola en niet alleen Bacardi
Of bestel jij altijd 'baco met cola erbij'
Nou. Jammer dan.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:21 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nee, ik moet andere dingen doen. Ik schrok er ook van toen ik het las.
Het was een Nederlandse bron geschreven door een Turkse Turkoloog.
quote:
Op dit punt ben je nog niet ingegaan... dus dat in baco ook troep zitquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:07 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hmm, omdat baco staat voor Bacardi Cola en niet alleen Bacardi
Of bestel jij altijd 'baco met cola erbij'
Met jou discussieren is zo vermoeiendquote:
Daarom zeg ik, laten we alco, roken en alle slechte dingen verbieden. Als je het doet, doe het goed. De enige redenen dat alco gedeeltelijk verboden/ooit verboden zal worden in TR, is puur om geloofsredenen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:25 schreef Che_ het volgende:
[..]
[..]
Op dit punt ben je nog niet ingegaan... dus dat in baco ook troep zit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |