Mijn reactie was als volgt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:23 schreef Joanne35 het volgende:
Het verslag van de behandeling in de Eerste Kamer is gepubliceerd, en ik word er niet blij van.
Terugdraaien geslachtswijziging na het krijgen van een kind
Nu de eis tot lichamelijke aanpassing komt te vervallen, bestaat inderdaad, zoals de regering terecht heeft gesteld, de mogelijkheid dat een vrouw respectievelijk een man die later van geslacht verandert, alsnog een kind kan baren respectievelijk kan verwekken. Is de regering niet met de leden van de CDA- en SGP-fractie van oordeel, dat indien zulks gebeurt, er kennelijk niet langer sprake is van een ‘blijvende’ overtuiging tot het andere geslacht te behoren, zodat in dat geval de geslachtsverandering van rechtswege zou moeten komen te vervallen?
De leden van de CDA- en SGP-fractie vragen of de regering bereid is middels een novelle een bepaling in de wet op te nemen dat in het geval van een tot man geworden vrouw die een kind baart, respectievelijk van een tot vrouw geworden man die een kind verwekt, de geslachtsverandering van rechtswege komt te vervallen? Deze leden ontvangen hierop gaarne een gemotiveerde reactie.
Zijn/haar reactie daarop was als volgt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:32 schreef Xenzo het volgende:
@ Joanne35,
Ik ben het eens met degene die dat stukje geschreven heeft. In mijn ogen hoort een man geen kind te (kunnen) baren of een vrouw een kind te (kunnen) verwekken. Een "man" die nog steeds instaat is om een kind te (kunnen) baren is in mijn ogen nog steeds een vrouw, dus als zij zo graag wetstechnisch een "man" wil zijn dan moet diegene ook als een man functioneren qua lichaam en dus niet meer de mogelijkheid hebben om een kind te (kunnen) baren. En ja, ik ben een ouderwetse lul die wellicht kortzichtig en bekrompen is op dit gebied. Prima, maar zo denk ik er dus over.
Nu snap ik best dat ik geen "vrienden" maak met mijn mening. Immers, het is een mening die niet die van hen is en daarbij is het ook nog eens de keiharde waarheid die ze liever niet willen horen. Maar echt, waarom kunnen die freaks of nature niet gewoon normaal- en inhoudelijk reageren op datgene wat ik zeg? Als hij/zij geen meningen van andere mensen wil horen dan moet ze ook niet beginnen over een onderwerp wat in de Eerste Kamer besproken is.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:33 schreef Joanne35 het volgende:
Flikker op Xenzo, het interesseert me geen hol wat jij er van vindt. (Ja, ik ben heel erg boos, het ergste uit dat verslag heb ik nog niet eens gequote)
Dus dit was Joanne35 voordat hij zich liet ombouwen? Leuk om te weten.quote:Op donderdag 13 juni 2013 02:51 schreef Nober het volgende:
Wacht maar tot Joanne je te pakken krijgt!
[ afbeelding ]
Ja, boeit dat?quote:Op donderdag 13 juni 2013 02:57 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Dus dit was Joanne35 voordat hij zich liet ombouwen? Leuk om te weten.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 02:51 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 juni 2013 02:57 schreef Xenzo het volgende:
Ja, dat is heel leuk om te weten.quote:
Nou: enjoy dan hequote:Op donderdag 13 juni 2013 03:03 schreef Xenzo het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja, dat is heel leuk om te weten.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 02:51 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 juni 2013 02:57 schreef Xenzo het volgende:
quote:
quote:
Dank, dat zal wel lukken.quote:
Maar vind je ook dat homosekuelen stellen en lesbische stellen geen kinderen mogen krijgen zoals ik?quote:Op donderdag 13 juni 2013 03:03 schreef Xenzo het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja, dat is heel leuk om te weten.
Ik ben het daar iig NIET mee eens..quote:Op donderdag 13 juni 2013 03:07 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar vind je ook dat homosekuelen stellen en lesbische stellen geen kinderen mogen krijgen zoals ik?
Als je op hetzelfde geslacht valt kun je geen kinderen krijgen, simpel.quote:Op donderdag 13 juni 2013 03:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben het daar iig NIET mee eens..
Wel hoorquote:Op donderdag 13 juni 2013 03:08 schreef Nober het volgende:
[..]
Als je op hetzelfde geslacht valt kun je geen kinderen krijgen, simpel.
Ik vind dat iedereen kinderen mag krijgen, zelfs transseksuelen. Echter, transseksualiteit is een ziekte wat letterlijk tussen hun oren zit. Als zo'n freak of nature als "man" door het leven gaat en instaat is om een kind te (kunnen) baren dan is het in mijn ogen gewoon een vrouw, zij moet in mijn ogen qua geslacht als "vrouw" in het GBA-systeem vermeld (blijven) staan. Die freaks willen toch als gelijkwaardige gezien worden? Mannen horen geen kinderen te (kunnen) baren, iemand die een kind kan baren is dus een vrouw- en dus geen man in mijn ogen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 03:07 schreef Nober het volgende:
Maar vind je ook dat homosekuelen stellen en lesbische stellen geen kinderen mogen krijgen zoals ik?
Lul niet zo dom, engerdquote:Op donderdag 13 juni 2013 03:18 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen kinderen mag krijgen, zelfs transseksuelen. Echter, transseksualiteit is een ziekte wat letterlijk tussen hun oren zit. Als zo'n freak of nature als "man" door het leven gaat en instaat is om een kind te (kunnen) baren dan is het in mijn ogen gewoon een vrouw, zij moet in mijn ogen qua geslacht als "vrouw" in het GBA-systeem vermeld (blijven) staan. Die freaks willen toch als gelijkwaardige gezien worden? Mannen horen geen kinderen te (kunnen) baren, iemand die een kind kan baren is dus een vrouw- en dus geen man in mijn ogen.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 03:07 schreef Nober het volgende:
quote:Op donderdag 13 juni 2013 03:18 schreef Xenzo het volgende:
Ik vind dat iedereen kinderen mag krijgen, zelfs transseksuelen. Echter, transseksualiteit is een ziekte wat letterlijk tussen hun oren zit. Als zo'n freak of nature als "man" door het leven gaat en instaat is om een kind te (kunnen) baren dan is het in mijn ogen gewoon een vrouw, zij moet in mijn ogen qua geslacht als "vrouw" in het GBA-systeem vermeld (blijven) staan. Die freaks willen toch als gelijkwaardige gezien worden? Mannen horen geen kinderen te (kunnen) baren, iemand die een kind kan baren is dus een vrouw- en dus geen man in mijn ogen.
Bent u zelf soms een transseksueel? Het lijkt, gezien uw reacties, er anders verdacht veel op.quote:
Daarom vind ik dus ook dat het bij wet verboden moet zijn- en blijven. Dat soort gedoe levert alleen maar ellende op voor het kind in kwestie, daar zijn genoeg voorbeelden van te vinden. Eén of ander stel in Amerika is daar een goed voorbeeld van, één van hen is een vrouw die als "man" door het leven gaat. Dat kind wordt zwaar gepest, dat is echt te triest voor woorden en dat allemaal omdat de wet het daar toestaat dat een "man" zwanger kan- en mag worden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 03:31 schreef thenxero het volgende:
Lijkt me niet gezond en wenselijk voor een kind, om uit een 'man' geboren te worden.
Waar baseer je die zogenaamde wetenschap op?quote:Op donderdag 13 juni 2013 03:18 schreef Xenzo het volgende:
Echter, transseksualiteit is een ziekte wat letterlijk tussen hun oren zit.
Dit heeft toch helemaal niks te maken met het artikel/klacht?quote:Op donderdag 13 juni 2013 03:45 schreef EricOscuro het volgende:
Xenzo, ik ben er niet trots op... maar ik ben het toch wel (tot op zekere hoogte) met je eens!
Ik ben doorgaans heel progressief in allerlei onderwerpen.
Maar waar ik niet mee zou kunnen leven, is seks te hebben met een vrouw die als man geboren is.
Ik zou ze als goede vrienden of vriendinnen kunnen zien... geen enkel probleem.
Maar ik zou er geen seks mee kunnen of willen hebben... zou dat op een of andere manier wel gebeuren dan zou ik niet met mezelf of dat persoon kunnen leven.
Als ook maar iets voor mij belangrijk is, dan is het voor mij 'het kiezen van mijn partner' .
En mocht dit persoon van man tot vrouw geworden zijn... soit. Dan kan hij altijd een goede vriendin van mij worden, daar heb ik geen problemen mee.
Iets anders wordt het als het om seks gaat, en ik kom er pas achteraf achter.
Nu ben ik lang niet de meest agressieve op Fok! Maar ik zou niet voor mezelf instaan als ik er achter kwam seks te hebben gehad met iemand die eerder een man was!
Niemand doet mij zoiets aan... en wie mij zoiets aandoet, mag op hetzelfde lot rekenen, als dat ik mezelf na die tijd aan doe... mezelf van kant maken. Want in zo'n geval ga ik niet alleen...
Dus ja, ik kan transseksuelen wel accepteren... zelfs vriendschappen mee afsluiten, maar seks met transeksuelen wens ik nooit te doen. En dat moeten ze ook maar accepteren (al snap ik heel goed dat ze het niet direct bekend willen maken)
Werkt dat ook omgekeerd? Dus als een vrouw geen kind kan baren is het een man?quote:Op donderdag 13 juni 2013 03:18 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Echter, transseksualiteit is een ziekte wat letterlijk tussen hun oren zit.
Op de wetenschap, alleen noemen zij het een "afwijking" om mensen niet te beledigen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 04:59 schreef Pulzzar het volgende:
Waar baseer je die zogenaamde wetenschap op?
Iemand uit mijn directe omgeving was vroeger een man en is nu een vrouw, inclusief verwijdering van haar mannelijke geslachtsorganen. Zij doet gewoon normaal, voor haar heb ik dan ook veel respect en dat weet ze ook.quote:Op donderdag 13 juni 2013 04:59 schreef Pulzzar het volgende:
By the way, waarom houdt dit onderwerp je uberhaupt bezig?
Niets in alle eerlijkheid. Hoe zij reageren vind ik wél interessant: het val me op dat veel transseksuelen vaak labiel, hysterisch, drammerig en schreeuwerig reageren op kritische vragen en meningen. Dat slaat nergens op, ze kunnen ook gewoon normaal- en inhoudelijk reageren in plaats van het vooroordeel bevestigen door hun gedrag en houding.quote:Op donderdag 13 juni 2013 04:59 schreef Pulzzar het volgende:
Wat kan jou het schelen wat transseksuelen vinden?
quote:
transseksualiteit is een ziekte wat letterlijk tussen hun oren zit
quote:
Gek hè, dat ze dan zo op jou reageren.quote:Op donderdag 13 juni 2013 06:12 schreef Xenzo het volgende:
Hoe zij reageren vind ik wél interessant: het val me op dat veel transseksuelen vaak labiel, hysterisch, drammerig en schreeuwerig reageren op kritische vragen en meningen.
Hoe het werkt is heel eenvoudig: als er een kindje wordt geboren en er zit een penis aan, dan is het zijn leven lang een man. Als er geen penis aan zit dan is het haar leven lang een vrouw. Als het kindje dat geboren is als man zich laat opereren om meer gelijkenis te vertonen met een vrouw, dan is het nog steeds een man, maar dan een man met lichaamsversieringen (versieringen omdat het de eigen keuze is om het aan te laten passen). Al het overige is niet meer dan juridisch geneuzel dat er niet toe doet.quote:Op donderdag 13 juni 2013 06:10 schreef Me_Wesley het volgende:
Werkt dat ook omgekeerd? Dus als een vrouw geen kind kan baren is het een man?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |