Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar de trippende manier waarop het het beschrijftquote:
quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:26 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar de trippende manier waarop het het beschrijftdat heb ik niet met muziek
quote:Everyone who loves it has their own Glow Pt. 2 story, and usually it involves finding moments of illumination or comfort in its crevices.
Maar je bent wel iets vrouwelijk. Hihaho.quote:
Of Daniel Lohues. En Alan Parson om ook wat ouder te wordenquote:Op donderdag 13 juni 2013 20:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar je bent wel iets vrouwelijk. Hihaho.
We zijn trouwens allemaal iets vrouwelijk. Ik denk dat je vooral metal en hardrock moet luisteren om hoger terecht te komen.
Jazz is ook wel vrij mannelijk. Die staan bij mij tenminste het hoogst.quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar je bent wel iets vrouwelijk. Hihaho.
We zijn trouwens allemaal iets vrouwelijk. Ik denk dat je vooral metal en hardrock moet luisteren om hoger terecht te komen.
Ik heb het ook maar weer opgezetquote:Op donderdag 13 juni 2013 20:33 schreef DO2 het volgende:
Het is wel typisch dat ik ook een behoorlijke tijd geobsedeerd bezig ben geweest met dat album.
Echt een meesterwerkje.
Er is ( jammer genoeg ) geen ander album van The Microphones dat erbij in de buurt komt.
Lang geleden dat ik het gehoord heb. Zal het zo weer eens opzetten.
Zeker zekerquote:Op donderdag 13 juni 2013 20:54 schreef DO2 het volgende:
Dat album verdient wel een koptelefoon, overigens. Komt ie veel beter tot z'n recht.
Nee dank je. Ik zet al jaren af en toe Deftones aan en daar heb ik wel genoeg aan.quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:07 schreef tim. het volgende:
[ afbeelding ]
Tchock, over drie jaar luister je metal. Zo is het bij mij ook gegaan.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee dank je. Ik zet al jaren af en toe Deftones aan en daar heb ik wel genoeg aan.
Eels.quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik luister nu de plaat obtainium van skeleton key en het lijkt ontzettend op iets maar ik weet niet precies wat
het is sowieso ontzettend jaren 90 maar ik kan mijn vinger er niet op leggen waar het precies op lijkt? Iemand?
Ik luister hem nu voor het eerst, en het is wel echt wat je zegt een intens album, wowquote:Op donderdag 13 juni 2013 20:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, ik meen het serieusIk luister het de hele tijd en ik heb constant fragmenten in mijn hoofd en ik speel het na op de gitaar en ik neurie het op de fiets onbewust als de batterij van mijn iPod leeg is
Het is zo intens raar dat het mijn hele gedachten overneemt. Van prachtige liedjes als I Felt Your Shape tot de triomf van de titeltrack, van subtiele stiltes tot de pure ooraids van Samurai Sword... Alles trekt me aan.
En dan Het Geluid. Het Geluid dat tussen iedere track door zit, en door sommige nummers als Headless Horseman de hele tijd. Het Geluid dat alle andere geluiden op het album compleet naar de achtergrond verdringt als het opduikt. Eerst erger je je er aan, dan merk je het enkel op en op een gegeven moment wil je er meer van - gelukkig is er de laatste track die je tien minuten lang meevoert door een chaotische geluidswereld die lijkt op een droom met fragmenten van dingen die je eerder hebt gezien. Doorweven met Het Geluid.
Ik heb zelden een album gehoord dat zo bijzonder was. Misschien wel nog nooit.
Zo zomaar kunnenquote:
Ik had blijkbaar al op invoeren geklikt, ik was nog niet klaar. Als je klaar bent met The Microphones begin je logischerwijs met Mount Eerie, en dan raad ik je aan eens naar deze interessante mix van Elverum te luisteren.quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee dank je. Ik zet al jaren af en toe Deftones aan en daar heb ik wel genoeg aan.
Ik had 't ook... Het is vooral de stem die 't 'm doet. Lijkt er sprekend op.quote:
Volgens mij maakt het met zo veel distortion niet gek veel uit wat je speelt. Maar het zijn ook nog redelijk vage akkoorden denk ik, alles wat ik probeer klinkt veel te geordend. Begin is iets van een G#, maar dan volgens mij enkel een barré op de vierde fret (geen idee wat voor akkoord dat is). Daarna gaat 'ie omhoog tot een A# of zo. Maar ik zou er net zo goed totaal naast kunnen zitten.quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:21 schreef tim. het volgende:
Dat album meespelen op gitaar is overigens inderdaad heerlijk. Als het je lukt "Samurai Sword" te spelen ontvang ik graag instructies, ik kan niets opmaken uit die herrie/om mijn onkunde.
Holy fuck, dat laatste nummer. Wow. Dat is gewoon bijna beangstigend. Misschien wel helemaal. Wow.quote:
Bizar, hè? Het is echt fascinerend dat je er intens naar kunt luisteren terwijl het grootste gedeelte van de track stilte is. En je hoort steeds dingen waarvan je niet zeker weet of ze echt op de plaat staan of gewoon je herinneringen zijn, maar dan in geluid, of zo. Dat slaat nergens op besef ik me nu.quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:31 schreef neohu het volgende:
[..]
Holy fuck, dat laatste nummer. Wow. Dat is gewoon bijna beangstigend. Misschien wel helemaal. Wow.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |