SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/
Geslaagden 2009
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009
Geslaagden 2010
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010
Geslaagden 2011
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011
Geslaagden 2012
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012 - Dimitri_ 23-08-2012 - lbeew 03-09-2012 - SilentHunterNL 04-09-2012 - Stoeltafel 07-09-2012 - hlmllp 27-09-2012 - DubbelZout 11-10-2012 - Vrieskist 19-11-2012 - einschtein 10-12-2012
Geslaagden 2013
Juicyhil 14-01-2013 - picodealion 04-04-2013 - muhahaha 27-05-2013 - Tommzzz 12-06-2013 - Piles 08-07-2013 - KYC 01-08-2013
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Anne op 01-08-2013 21:56:56 ]
Herkenbaar, dat had ik ook bij elke les toen ik nog aan het lessen wasquote:Op donderdag 13 juni 2013 10:50 schreef Poem het volgende:
Gisteravond les gehad en ging weer lekker.
Zijn naar een parkeerplaats gereden, een paar dorpen verderop. Daar heb ik de snelle slalom en de priciziestop geoefend.
Stop ging vrijwel meteen best goed, net slalommen had ik wat moeite. Zoals iemand in het vorige topic vertelde, heeft mijn instructeur de oefening voor gedaan met mij achterop. Ik kon precies voelen wat ik moet doen en daarna ging het ook gelijk een stuk beter.
Heb gisteren onderweg naar en van de parkeerplaats 65km/u gereden en dat voelde goed!
Aanstaande dinsdag heb ik mijn volgende les en dan mag ik op een zwaardere motor.
Kan nu al niet meer wachten, ik vind het zó tof!
Ben ook benieuwd naar het verhaal van Tommzzz.
Alleen zo kut als je dan tussendoor even een AVD les hebt gehad en dan toch weer verder moet aan die AVB ellendequote:Op donderdag 13 juni 2013 11:02 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Herkenbaar, dat had ik ook bij elke les toen ik nog aan het lessen was
Tot nu toe vind ik AVB niet erg, want ik wil het allemaal kunnen! En die oefeningen zijn er nu eenmaal niet voor niets, denk ik dan maar.quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Alleen zo kut als je dan tussendoor even een AVD les hebt gehad en dan toch weer verder moet aan die AVB ellende
Tevens, Poem, bij slalom helpt het heel er om een meter of 5 achter de laatste pion te kijken. JE gaat naar waar je kijkt. Kijk je teveel naar de pionen, rij je er gegarandeerd over heen. Kijk je te dicht voor je, gaat de motor nerveus rijden.
Nee, valt wel mee.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:04 schreef StateOfMind het volgende:
Is dat schakelen eigenlijk moeilijk als je nog nooit een schakelbrommer gereden hebt vroeger?
Sturen vanuit de heupen gaat ook makkelijker als je verder weg kijkt Je blijft dan met je lichaam rechtop, en dan moet je wel. Ben je ook eens bewust van wat je (ondanks het sturen met de heupen) doet met het stuur van je motor. Je kunt op een motor countersteering gebruiken. Duw je links tegen het stuur, valt de motor scherp naar links. Druk je vervolgens rechts tegen het stuur, richt ie zich weer op. In principe stuurt ie dus precies de andere kant op, als hoe jij het stuur beweegt. Je kunt zo heel scherp sturen terwijl je zelf rechtop zit. Met je heupen kun je dan de motor controleren zodat ie niet te ver valt en mooi stabiel blijft.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:57 schreef Poem het volgende:
[..]
Tot nu toe vind ik AVB niet erg, want ik wil het allemaal kunnen! En die oefeningen zijn er nu eenmaal niet voor niets, denk ik dan maar.
En ik ben niet één keer over een pilon heen gereden, bij mij zat de moeilijkheid meer in het "sturen vanuit de heupen". Twee pilonnen vooruit kijken lukte wel.
Maar bedankt voor je tips.
Dat verschilt per persoon. Maar als je weet hoe je een auto schakelt, kun je dat op een motor ook. De bediening is wat anders, maar hij is zowaar logischer dan in een auto mijn insziens vanwege de sequentiele bak. Je zult er even wat gevoel voor moeten krijgen, maar moeilijk is het niet.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:04 schreef StateOfMind het volgende:
Is dat schakelen eigenlijk moeilijk als je nog nooit een schakelbrommer gereden hebt vroeger?
Ik rij al ruim 18 jaar auto, altijd met handschakelbak, dus ruimschootse ervaring wat dat betreftquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Sturen vanuit de heupen gaat ook makkelijker als je verder weg kijkt Je blijft dan met je lichaam rechtop, en dan moet je wel. Ben je ook eens bewust van wat je (ondanks het sturen met de heupen) doet met het stuur van je motor. Je kunt op een motor countersteering gebruiken. Duw je links tegen het stuur, valt de motor scherp naar links. Druk je vervolgens rechts tegen het stuur, richt ie zich weer op. In principe stuurt ie dus precies de andere kant op, als hoe jij het stuur beweegt. Je kunt zo heel scherp sturen terwijl je zelf rechtop zit. Met je heupen kun je dan de motor controleren zodat ie niet te ver valt en mooi stabiel blijft.
[..]
Dat verschilt per persoon. Maar als je weet hoe je een auto schakelt, kun je dat op een motor ook. De bediening is wat anders, maar hij is zowaar logischer dan in een auto mijn insziens vanwege de sequentiele bak. Je zult er even wat gevoel voor moeten krijgen, maar moeilijk is het niet.
Ook de logica van één omlaag, rest omhoog (dus: 1-N-2-3-4-5-6) zal je dan snel genoeg duidelijk worden. Ik hoor namelijk wel eens dat mensen het vreemd vinden dat de neutraal niet helemaal onderin zit.
Maar goed, ik zou me over dat schakelen geen zorgen maken
Ik had het net al even gegoogled en dat ziet er eigenlijk heel simpel uit. Lijkt me meer een kwestie van er even aan wennen en er feeling voor krijgen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:46 schreef BlackLining het volgende:
Is niet zo moeilijk.
Linker hendel op het stuur is je koppeling, werkt exact hetzelfde als de voetkoppeling van een auto. Bij je linker voet zit de schakelpook. Als je die omlaag trapt, schakel je af. Duw je hem met je tenen omhoog, schakel je op. Dus opschakelen is gewoon met linkerhand de koppeling in, met de linkervoet dat ding omhoog duwen en koppeling weer op laten komen. Omlaag is hetzelfde alleen trap je dan de pook omlaag.
De reden dat de vrij tussen 1 en 2 zit, althans op straatmotoren, is dat je onbezorgd naar beneden kunt trappen voor de 1. Als je van zijn 2 naar beneden gaat, schiet hij namelijk niet in de vrij (kan wel, maar is lastig) en meteen in de 1. Dit voorkomt dat je onbedoeld in de vrij komt, wat kan betekenen dat je gewoon op je bek gaat als je hem niet meer trekkend kunt krijgen in een bocht. Van de 1 kun je vervolgens naar zijn vrij door een half tikje omhoog te geven. Duw je hem door, schiet ie gewoon in 2. En zo tot en met 6, aangezien de meeste motoren 6 versnellingen hebben.
Met name het sequentiele (schakelen altijd 1 omhoog of 1 omlaag, in plaats van zelf een versnelling moeten selecteren zoals in een auto) maakt het wat mij betreft nog makkelijker dan een auto schakelen. Al is dat natuurlijk ook niet moeilijk te noemen.
Alleen wat irritant als je van de 5 naar de 6 wilt en per ongeluk naar de 4 gaatquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik had het net al even gegoogled en dat ziet er eigenlijk heel simpel uit. Lijkt me meer een kwestie van er even aan wennen en er feeling voor krijgen.
Ik mag nu een kevlar pak van mijn moeder lenen. Erg warm, inderdaad!quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:06 schreef Erasmo het volgende:
Zaterdag weer les. Morgen eerst maar eens een nieuwe broek halen, ik heb alleen nog maar een winterbroek en dat is niet te doen nu
Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:06 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Alleen wat irritant als je van de 5 naar de 6 wilt en per ongeluk naar de 4 gaat
Simpel. Ik ging ook meteen de eerste les de weg op, en dan weet je heen snel niet beterquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:04 schreef StateOfMind het volgende:
Is dat schakelen eigenlijk moeilijk als je nog nooit een schakelbrommer gereden hebt vroeger?
Dat heb ik ook wel eens, dat je gewoon aan het rijden bent en spontaan vergeet in welke versnelling je eigenlijk zit.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Simpel. Ik ging ook meteen de eerste les de weg op, en dan weet je heen snel niet beter
Enige irritante is weten in welke versnelling je zit. Dat gaat/ging nog wel eens mis
Als je je zo wil gaan gedragen op de weg, blijf dan nog maar ff fietsen jaquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:39 schreef delano.888 het volgende:
Gelukkig is dit niet amerika, maar damn, je zit toch maar mooi gevoelig op die 2 wielen. Dit ging echt telkens net goed..
Het gaat hier om die auto. Ga me nu aub niet vertellen dat dat de schuld was van de motorrijders.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:43 schreef Piles het volgende:
[..]
Als je je zo wil gaan gedragen op de weg, blijf dan nog maar ff fietsen ja
Idioten heb je overal, en de motorrijders blijven het opzoeken.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:43 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Het gaat hier om die auto. Ga me nu aub niet vertellen dat dat de schuld was van de motorrijders.
Want als 1 van jou vrienden geramd word door een auto denk je ah boeiend, laat hem maar gewoon gaan.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:45 schreef Piles het volgende:
[..]
Idioten heb je overal, en de motorrijders blijven het opzoeken.
Dat is lastig in het begin ja. Veel motoren hebben tegenwoordig een indicator (was wel fijn bij het lessen) maar inmddels kan ik feilloos aan mijn toerental/snelheid zien in welke versnelling ik zit. Leer je snel genoeg .quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:36 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel eens, dat je gewoon aan het rijden bent en spontaan vergeet in welke versnelling je eigenlijk zit.
Heb exact hetzelfde, dacht dat ik de enige wasquote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:19 schreef BlackLining het volgende:
In welke versnelling je zit is tevens weinig relevant. Bij het lessen is het wellicht handig om te weten, maar naargelang je meer ervaring hebt kun je gewoon inschatten of je te hoog danwel te laag in je versnelling zit. In welke je dan, absoluut gezien, zit maakt niet veel uit. Ik weet het 9 van de 10 keer echt niet.
Als ik op de motor zit en ik zou het moeten gokken zou ik waarschijnlijk één versnelling te hoog gokken. Want ik probeer hem regelmatig als ie in de 6 zit nog een trap omhoog te geven. Toch is het érg zelden dat ik me in een bocht of waar dan ook bedenk dat ik in de verkeerde versnelling zit. Kwestie van je bocht (want dat is eigenlijk toch het enige waar het écht belangrijk is) in leren schatten. Maar ook dat moet groeien.
Ligt er een beetje aan wat voor motor je hebt, mijne (v-twin blok) zal het helemaal niet leuk vinden. In de 2e versnelling kan ik max +/- 100-110 rijden, dan zit hij in de toerenbegrenzer. Maar als je een 600cc 4-in-lijn (zoals BL heeft) hebt dan moet het wel kunnenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:04 schreef picodealion het volgende:
Tering, terug naar de 2 op de snelweg? Ik weet dat ik conservatief rijd qua toeren, maar dat doe ik dus echt nooit.
Deze man spreekt de waarheid.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:36 schreef Iwanius het volgende:
Ook namens mij van harte voor hen die hun onafhankelijkheid hebben behaalt met het roze papiertje.
Er zal (als je het al niet wist) een wereld voor je opengaan als je altijd het OV gewend bent.
24/25quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
Hoeveel lessen hebben jullie nodig gehad voor het halen van de felbegeerde A?
Voor mijn gevoel veel te weinig (met name AVD-rijlessen) , maar ik denk zo rond de 18-20, waarvan 14-15 AVB-rijlessen en 4-5 AVD-rijlessen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
Hoeveel lessen hebben jullie nodig gehad voor het halen van de felbegeerde A?
Voor AVB 7 en voor AVD ongeveer 5.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
Hoeveel lessen hebben jullie nodig gehad voor het halen van de felbegeerde A?
Hoezo te weinig dan?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel veel te weinig (met name AVD-rijlessen) , maar ik denk zo rond de 18-20, waarvan 14-15 AVB-rijlessen en 4-5 AVD-rijlessen.
Ongeveer 20-22 uur les gehad voor AVB en AVD samen. AVB waren lessen van 1,5 uur en AVD lessen van 2 uur.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
Hoeveel lessen hebben jullie nodig gehad voor het halen van de felbegeerde A?
Ik vond zelf dat ik nog niet klaar was en dat ik nog te weinig AVD-lessen had gehad (en dat vind ik dus nog steeds), maar het examen stond al vast, dus tja, toen moest ik wel . En toen ben ik geslaagd ..quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:36 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Hoezo te weinig dan?
Ik weer redelijk veel, meer dan 20 blokken van 3 uur elk (2,5 uur rijden).
Tjah dan vond de examinator dat je goed reed.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:41 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik vond zelf dat ik nog niet klaar was en dat ik nog te weinig AVD-lessen had gehad (en dat vind ik dus nog steeds), maar het examen stond al vast, dus tja, toen moest ik wel . En toen ben ik geslaagd ..
Mwah.. hij noemde het een matige voldoende.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:42 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Tjah dan vond de examinator dat je goed reed.
Ow dat is wel klote zeg.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:43 schreef Anne het volgende:
[..]
Mwah.. hij noemde het een matige voldoende.
Ik denk dat ie medelijden met mij had, omdat in die week mijn rijinstructeur was overleden.
Ja hoor , dat scheelt een hoop.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:44 schreef StateOfMind het volgende:
Zou het nog schelen als je al veel verkeerservaring en verkeersinzicht (ik rij al ruim 18 jaar auto en ook vaak op de fiets/scooter in druk verkeer) hebt? Ik anticipeer altijd en kijk ook altijd ver vooruit en ben een defensieve rijder.
Toch niet door jouw schuld overleden?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:43 schreef Anne het volgende:
[..]
Mwah.. hij noemde het een matige voldoende.
Ik denk dat ie medelijden met mij had, omdat in die week mijn rijinstructeur was overleden.
! Nee hoor .quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Toch niet door jouw schuld overleden?
Heeft bij mij ook goed geholpen, mijn instructeur deelde dezelfde mening toen ik zei dat ik eigenlijk 10j geleden mijn motorrijbewijs wilde gaan halen (ben nu 28).quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:44 schreef StateOfMind het volgende:
Zou het nog schelen als je al veel verkeerservaring en verkeersinzicht (ik rij al ruim 18 jaar auto en ook vaak op de fiets/scooter in druk verkeer) hebt? Ik anticipeer altijd en kijk ook altijd ver vooruit en ben een defensieve rijder.
Als je je bek aan de uitlaat zeg misschien.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:46 schreef Anne het volgende:
[..]
! Nee hoor .
Overleden aan kanker en volgens mij krijg je dat niet van rijles of motorrijden .
Dan was je wel een héél slechte leerling .quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:46 schreef Anne het volgende:
[..]
! Nee hoor .
Overleden aan kanker en volgens mij krijg je dat niet van rijles of motorrijden .
Gewoon belletje doen naar de verzekeringmaatschappij en direct laten verzekeren, zo heb ik het gedaan.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:54 schreef muhahaha het volgende:
Stom vraagje hoor, als ik een motor koop, kan ik daar dan ook direct mee rijden want dat ding staat niet in de buurt.
Dit vraag ik om verzekeringstechnische redenen.
Als je je rijbewijs hebt wel ja. En zie hierboven, verzekering is (mits de aanvraag wordt goedgekeurd) met terugwerkende kracht geldig vanaf de aanvraagdatum.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:54 schreef muhahaha het volgende:
Stom vraagje hoor, als ik een motor koop, kan ik daar dan ook direct mee rijden want dat ding staat niet in de buurt.
Dit vraag ik om verzekeringstechnische redenen.
Welke verzekeringsmaatschappij is dat?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:04 schreef tralalala het volgende:
[..]
Gewoon belletje doen naar de verzekeringmaatschappij en direct laten verzekeren, zo heb ik het gedaan.
Ja, het rijbewijs heb ik ja alleen het verzekeren moet na de aankoop gebeuren en ik vroeg me af hoe anderen dat doen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:10 schreef picodealion het volgende:
[..]
Als je je rijbewijs hebt wel ja. En zie hierboven, verzekering is (mits de aanvraag wordt goedgekeurd) met terugwerkende kracht geldig vanaf de aanvraagdatum.
Ik zat toen bij Univé, maar volgens mij kan dat bij elke verzekeraar wel via de telefoon.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:43 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Welke verzekeringsmaatschappij is dat?
[..]
Haal ik iets door elkaar dan? Zonder WA mag je bv niet rijden.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:45 schreef picodealion het volgende:
Je mag volgens mij best rijden zonder verzekering hoor. Als er wat mis gaat is het wel klote, dus verstandig is anders.
En in mijn geval Delta LLoyd.
Ah oke, dan zoek ik dat uit.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:51 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ik zat toen bij Univé, maar volgens mij kan dat bij elke verzekeraar wel via de telefoon.
Of gewoon even de internetverbinding gebruiken van de verkoper, nog makkelijker...
Je moet sowieso na twee jaar eerst A2 halen, weer twee jaar wachten en dan pas A.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 04:38 schreef spierbal het volgende:
In DH aanbieding via groupon 300eu voor 10lessen+avb en avd. En gewoon te combineren met extra lessen erbij. Meteen gekocht en na de vakantie beginnen.
Al heb je A1 en wordt 24 hoef je dan ook alleen avd voor het A rijbewijs te doen?
Dat mag niet. Sterker nog, je mag niet eens een geregistreerd voertuig in bezit hebben wat niet verzekerd is. Dan komt er na een paar dagen zo'n leuke brief van het CJIB met een acceptgiro voor ¤357. Rijden op een onverzekerde motor is meen ik zelfs een misdrijf.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:45 schreef picodealion het volgende:
Je mag volgens mij best rijden zonder verzekering hoor. Als er wat mis gaat is het wel klote, dus verstandig is anders.
En in mijn geval Delta LLoyd.
Voorlopige dekking heet dat. Dat kan een tussenpersoon/agent ook geven. Een voicemail kan al genoeg zijn. Gewoon van te voren even vragen bij je contactpersoon.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:04 schreef tralalala het volgende:
[..]
Gewoon belletje doen naar de verzekeringmaatschappij en direct laten verzekeren, zo heb ik het gedaan.
als je 24 bn kan je toch rechstreeks voor A gaan?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je moet sowieso na twee jaar eerst A2 halen, weer twee jaar wachten en dan pas A.
Of je alleen AVD of ook AVB moet weet ik niet.
Ik vraag me wel af of je hetzelfde trucje kunt uithalen als bij de oude regeling. Als je toen 21 was en je zat nog met AL kon je gewoon alsnog voor AZ examen gaan doen.
Ook niet als ie geschorst is?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat mag niet. Sterker nog, je mag niet eens een geregistreerd voertuig in bezit hebben wat niet verzekerd is. Dan komt er na een paar dagen zo'n leuke brief van het CJIB met een acceptgiro voor ¤357. Rijden op een onverzekerde motor is meen ik zelfs een misdrijf.
Dan wel ja.quote:
Je weet toch dat als je een voertuig schorst dat het voor een jaar is. De RDW hoeft niet je handje vast te houden bij zulke dingen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dan wel ja.
Maar die verloopt ieder jaar onaangekondigd, dus je moet die zélf vernieuwen Dat vergeten heeft mij dus al ¤357 gekost Hufters.
Maar als ie geschorst is, mag je er weer niet mee rijden Dat is dan rijden zonder geldig kenteken, bijgevolg ook zonder verzekering, dus dan ben je helemaal goed aan de beurt.
Even een briefje sturen (of sowieso de mogelijkheid bieden om voor onbepaalde tijd te schorsen) kan helemaal geen kwaad. Dat noemt men fatsoen, heeft niets te maken met het vasthouden van handjes.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:34 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je weet toch dat als je een voertuig schorst dat het voor een jaar is. De RDW hoeft niet je handje vast te houden bij zulke dingen.
Zeker als ze wel brieven sturen dat je auto voor APK moet, lijkt me een herinnering van einde schorsing ook wel handig ja.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Even een briefje sturen (of sowieso de mogelijkheid bieden om voor onbepaalde tijd te schorsen) kan helemaal geen kwaad. Dat noemt men fatsoen, heeft niets te maken met het vasthouden van handjes.
Zeer slechte ervaring gehad mer Groupon (opgelicht). Ze kunnen voor die prijs dat niet aanbieden (examens zijn al bijna 300e samen).quote:Op zaterdag 15 juni 2013 04:38 schreef spierbal het volgende:
In DH aanbieding via groupon 300eu voor 10lessen+avb en avd. En gewoon te combineren met extra lessen erbij. Meteen gekocht en na de vakantie beginnen.
Al heb je A1 en wordt 24 hoef je dan ook alleen avd voor het A rijbewijs te doen?
Ik vraag mij ook altijd af hoe ze het voor die prijs kunnen aanbieden. Daarnaast is het de vraag hoe de kwaliteit van die lessen is.quote:Op maandag 17 juni 2013 08:55 schreef nlboy het volgende:
[..]
Zeer slechte ervaring gehad mer Groupon (opgelicht). Ze kunnen voor die prijs dat niet aanbieden (examens zijn al bijna 300e samen).
Niet gek eigenlijk, de 1 leert langzamer dan de ander en dan kunnen ze die 10 lessen nooit garanderen.quote:Op maandag 17 juni 2013 10:01 schreef Juicyhil het volgende:
Verder moet je ook altijd een verplichte proefles nemen ofzo. Of mag je pas examen nadat ze het zeggen (waardoor je dus extra lessen moet afnemen). Of een eigen verklaring die veel duurder is dan normaal.
Ze doen het niet gratis hoor
Ennn verslaafd!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:32 schreef Poem het volgende:
Jongens, ik heb net weer les gehad!
Natuurlijk heul warm in dat pak, dus we zijn snel gaan rijden. Eigenlijk hebben we de volle twee uur een rondrit gemaakt, twee keer een pauze gehouden van maximaal vijf minuten.
Vandaag mocht ik op een zwaardere motor en, vrouw als ik ben, kom ik niet verder dan 'het was een zwarte Suzuki'. Volgende keer noteer ik het type!
Afijn, nadat ik even mocht oefenen met de koppeling en het gas, zijn we snel begonnen met rijden. Vrij snel gingen we een 80km-weg op en later zelfs een stuk gereden waar we 100km/u mochten!
Supervet, maar naderhand vertelde mijn instructeur dat de snelheidsmeter van de motor niet optimaal is afgesteld en dat ik eigenlijk maar 90/95 heb gereden.
Veel rotondes en bochten geoefend. Bij één van de eerste rotondes een inschattingsfoutje gemaakt en toen moest ik op het laatste moment in de ankers. Gelukkig had ik weinig vaart en ging het verder goed. Ook daarna heb ik geen 'noodstoppen' hoeven maken, mijn instructeur was erg tevreden en ik ook.
Ik merkte dat ik een zwaardere motor fijn vond; het voelt meer als 'het echte werk' dan de Yamaha waar ik eerst op reed. Ook merk ik dat ik nu meer het gas open durf te gooien en snelheid te maken. Ik GENIET ook als dat kan en ik vind het echt heel tof dat andere motorrijders me groetten.
Het is dat er zo veel vliegjes waren, anders had ik de volle twee uur met een bizarre grijns rondgereden.
Kortom, ik ben vreselijk verliefd...
Het is fantastisch!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ennn verslaafd!
Heerlijk is het ook he
Mja, aan het einde van de les plakte ik ook als een vliegenstrip.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:53 schreef tralalala het volgende:
Die eerste paar lessen dat je het gas open mag trekken.
Ik weet niet of het bij iedereen zo is maar wij mochten af en toe op eigen houtje zonder instructeur terug naar de rijschool (2 km ofzo), zelf route kiezen en alles. Helemaal top!
Nog mensen die vandaag AVB-les hebben gehad?
Ik weet nog goed dat ik terugkwam van zo'n les bij het Gelredome en echt zeik zeiknat was van het zweet.
Lekker in het (angst)zweet van je voorgangersquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:01 schreef Poem het volgende:
[..]
Mja, aan het einde van de les plakte ik ook als een vliegenstrip.
Ben blij dat ik een pak van mijn moeder heb en geen kleding van de rijschool aan hoef!
Heb theorie amper gelezen, het lijkt zoveel op auto. Maar het interesseert me ook, dat scheelt ook wel.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:17 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Lekker in het (angst)zweet van je voorgangers
Een theorieboek uit 2012 is nog actueel genoeg nu neem ik aan?
Qua verkeersregels is het hetzelfde ja, maar ze hebben bij het examen toch ook vaak wel redelijk wat specifieke motor vragen. Bijvoorbeeld over een aanhangwagen bij een motor, wanneer spiegel/knipperlicht aan beide kanten verplicht werd, vragen over motoren met zijspan, etc etc..quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb theorie amper gelezen, het lijkt zoveel op auto. Maar het interesseert me ook, dat scheelt ook wel.
Maar 2012 lijkt me actueel genoeg ja.
Leuk verhaalquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:32 schreef Poem het volgende:
Jongens, ik heb net weer les gehad!
Natuurlijk heul warm in dat pak, dus we zijn snel gaan rijden. Eigenlijk hebben we de volle twee uur een rondrit gemaakt, twee keer een pauze gehouden van maximaal vijf minuten.
Vandaag mocht ik op een zwaardere motor en, vrouw als ik ben, kom ik niet verder dan 'het was een zwarte Suzuki'. Volgende keer noteer ik het type!
Afijn, nadat ik even mocht oefenen met de koppeling en het gas, zijn we snel begonnen met rijden. Vrij snel gingen we een 80km-weg op en later zelfs een stuk gereden waar we 100km/u mochten!
Supervet, maar naderhand vertelde mijn instructeur dat de snelheidsmeter van de motor niet optimaal is afgesteld en dat ik eigenlijk maar 90/95 heb gereden.
Veel rotondes en bochten geoefend. Bij één van de eerste rotondes een inschattingsfoutje gemaakt en toen moest ik op het laatste moment in de ankers. Gelukkig had ik weinig vaart en ging het verder goed. Ook daarna heb ik geen 'noodstoppen' hoeven maken, mijn instructeur was erg tevreden en ik ook.
Ik merkte dat ik een zwaardere motor fijn vond; het voelt meer als 'het echte werk' dan de Yamaha waar ik eerst op reed. Ook merk ik dat ik nu meer het gas open durf te gooien en snelheid te maken. Ik GENIET ook als dat kan en ik vind het echt heel tof dat andere motorrijders me groetten.
Het is dat er zo veel vliegjes waren, anders had ik de volle twee uur met een bizarre grijns rondgereden.
Kortom, ik ben vreselijk verliefd...
Ik heb volgens mij +/- 10 specifieke motor vragen gehad. Dus dan zou ik toch maar leren uit het juiste boek, zonde als je daarom faaltquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:05 schreef Piles het volgende:
Dan had ik mazzel denk ik, kan me zo'n vraag niet herinneren
En 6 fout mag toch
Ik kreeg laatst wel een brief dat de schorsing van mijn auto bijna afgelopen was.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Zeker als ze wel brieven sturen dat je auto voor APK moet, lijkt me een herinnering van einde schorsing ook wel handig ja.
Hier idem .quote:Op donderdag 20 juni 2013 08:27 schreef Maikelllll het volgende:
[..]
Ik kreeg laatst wel een brief dat de schorsing van mijn auto bijna afgelopen was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |