abonnement Unibet Coolblue
pi_127729122
Hier kun je je ervaringen op het gebied van motorrijles delen en kun je vragen stellen over de meest uiteenlopende (motor)onderwerpen. Ben je van plan om binnenkort met motorrijlessen te beginnen, schroom dan niet en meld je in dit topic. Ook oud lessers zijn van harte welkom om hun ervaringen en kennis aan ons over te dragen.

Newbierit 2013!

Meld je in onderstaand topic aan voor de FOK!meet der motornieuwelingen!

Motorrijders newbierit!

De lessers

Cobratjuh Eerste les: 06-04-2013 Theorie: n/a AVB: n/a AVD: n/a Rijschool:Top Les, Enschede Lesmotor: Honda CB500

espnl Eerste les: 15-09-2012 Theorie: 24-10-2012 AVB: 16-11-2012 AVD: 14-12-2012 Rijschool: Clarien Lesmotor: Honda CBF 500

nlboy Eerste les: 15-03-2013 Theorie: 12-04-2013 AVB: 02-05-2013 AVD: 11-07-2013 Rijschool: Verkeersschool Kennedy, Amsterdam Lesmotor: Suzuki gladius 650

Poem Eerste les: 12-06-2013, Theorie: n/a AVB: n/a AVD: n/a Rijschool: n/a Lesmotor: Honda CBF500

sanger Eerste les: 28-07-2012 Theorie: 21-08-2012 AVB: n/a AVD: n/a Rijschool: Rijschool Donald, Purmerend Lesmotor: Kawasaki ER5

Wokkel1982 Eerste les: 13-10-2012 Theorie: 08-11-2012 AVB: 23-11-2012 AVD: 18-12-2012 Rijschool: Mike motoropleidingen, Tilburg Lesmotor: Kawasaki ER-5

Bijzondere verrichtingen op Youtube:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige sites:

Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/

*O* Geslaagden 2009 *O*
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009

*O* Geslaagden 2010 *O*
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010

*O* Geslaagden 2011 *O*
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011

*O* Geslaagden 2012 *O*
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012 - Dimitri_ 23-08-2012 - lbeew 03-09-2012 - SilentHunterNL 04-09-2012 - Stoeltafel 07-09-2012 - hlmllp 27-09-2012 - DubbelZout 11-10-2012 - Vrieskist 19-11-2012 - einschtein 10-12-2012

*O* Geslaagden 2013 *O*
Juicyhil 14-01-2013 - picodealion 04-04-2013 - muhahaha 27-05-2013 - Tommzzz 12-06-2013 - Piles 08-07-2013 - KYC 01-08-2013

Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR (mod.gif) met je gegevens of aanpassingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Anne op 01-08-2013 21:56:56 ]
pi_127729409
Gefeliciteerd Tommzzz met het behalen van je rijbewijs *O* !

Krijgen we nog een verslagje van je AVD-examen :P ? Hoe ging 't?
  donderdag 13 juni 2013 @ 10:50:00 #3
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_127742820
Gisteravond les gehad en ging weer lekker. :)

Zijn naar een parkeerplaats gereden, een paar dorpen verderop. Daar heb ik de snelle slalom en de priciziestop geoefend.
Stop ging vrijwel meteen best goed, net slalommen had ik wat moeite. Zoals iemand in het vorige topic vertelde, heeft mijn instructeur de oefening voor gedaan met mij achterop. Ik kon precies voelen wat ik moet doen en daarna ging het ook gelijk een stuk beter. :)

Heb gisteren onderweg naar en van de parkeerplaats 65km/u gereden en dat voelde goed!

Aanstaande dinsdag heb ik mijn volgende les en dan mag ik op een zwaardere motor.

Kan nu al niet meer wachten, ik vind het zó tof! :D

Ben ook benieuwd naar het verhaal van Tommzzz. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Poem op 13-06-2013 10:59:19 ]
pi_127743181
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:50 schreef Poem het volgende:
Gisteravond les gehad en ging weer lekker. :)

Zijn naar een parkeerplaats gereden, een paar dorpen verderop. Daar heb ik de snelle slalom en de priciziestop geoefend.
Stop ging vrijwel meteen best goed, net slalommen had ik wat moeite. Zoals iemand in het vorige topic vertelde, heeft mijn instructeur de oefening voor gedaan met mij achterop. Ik kon precies voelen wat ik moet doen en daarna ging het ook gelijk een stuk beter. :)

Heb gisteren onderweg naar en van de parkeerplaats 65km/u gereden en dat voelde goed!

Aanstaande dinsdag heb ik mijn volgende les en dan mag ik op een zwaardere motor.

Kan nu al niet meer wachten, ik vind het zó tof! :D

Ben ook benieuwd naar het verhaal van Tommzzz. :)
Herkenbaar, dat had ik ook bij elke les toen ik nog aan het lessen was :D
pi_127748046
Ik kan ook niet wachten totdat ik mag beginnen. Het vervelende is alleen dat ik niet weet wanneer dat is. Is volledig afhankelijk van het vinden van een nieuwe baan -O-
En dat kan volgende maand zijn, of over een half jaar.

Wachten is kut, en al helemaal als je niet weet hoelang :(

Maar goed, één ding is zeker: het rijbewijs en de motor gaan er sowieso komen :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_127749129
quote:
6s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:02 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Herkenbaar, dat had ik ook bij elke les toen ik nog aan het lessen was :D
Alleen zo kut als je dan tussendoor even een AVD les hebt gehad en dan toch weer verder moet aan die AVB ellende :')

Tevens, Poem, bij slalom helpt het heel er om een meter of 5 achter de laatste pion te kijken. JE gaat naar waar je kijkt. Kijk je teveel naar de pionen, rij je er gegarandeerd over heen. Kijk je te dicht voor je, gaat de motor nerveus rijden.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 13 juni 2013 @ 14:57:43 #7
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_127751398
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 13:58 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Alleen zo kut als je dan tussendoor even een AVD les hebt gehad en dan toch weer verder moet aan die AVB ellende :')

Tevens, Poem, bij slalom helpt het heel er om een meter of 5 achter de laatste pion te kijken. JE gaat naar waar je kijkt. Kijk je teveel naar de pionen, rij je er gegarandeerd over heen. Kijk je te dicht voor je, gaat de motor nerveus rijden.
Tot nu toe vind ik AVB niet erg, want ik wil het allemaal kunnen! En die oefeningen zijn er nu eenmaal niet voor niets, denk ik dan maar.

En ik ben niet één keer over een pilon heen gereden, bij mij zat de moeilijkheid meer in het "sturen vanuit de heupen". Twee pilonnen vooruit kijken lukte wel. :)

Maar bedankt voor je tips. :)
pi_127751692
Is dat schakelen eigenlijk moeilijk als je nog nooit een schakelbrommer gereden hebt vroeger? :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 13 juni 2013 @ 15:22:10 #9
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_127752286
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:04 schreef StateOfMind het volgende:
Is dat schakelen eigenlijk moeilijk als je nog nooit een schakelbrommer gereden hebt vroeger? :@
Nee, valt wel mee. :)
Ik heb ook nooit schakelbrommer gereden, zelfs geen scooter, gewoon altijd gefietst, en ik had het vrij vlot onder de knie.
Maak je er geen zorgen om, je zal zien dat je het zo oppikt. :)
pi_127752336
Thanks, een zorg minder *)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_127752783
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 14:57 schreef Poem het volgende:

[..]

Tot nu toe vind ik AVB niet erg, want ik wil het allemaal kunnen! En die oefeningen zijn er nu eenmaal niet voor niets, denk ik dan maar.

En ik ben niet één keer over een pilon heen gereden, bij mij zat de moeilijkheid meer in het "sturen vanuit de heupen". Twee pilonnen vooruit kijken lukte wel. :)

Maar bedankt voor je tips. :)
Sturen vanuit de heupen gaat ook makkelijker als je verder weg kijkt :) Je blijft dan met je lichaam rechtop, en dan moet je wel. Ben je ook eens bewust van wat je (ondanks het sturen met de heupen) doet met het stuur van je motor. Je kunt op een motor countersteering gebruiken. Duw je links tegen het stuur, valt de motor scherp naar links. Druk je vervolgens rechts tegen het stuur, richt ie zich weer op. In principe stuurt ie dus precies de andere kant op, als hoe jij het stuur beweegt. Je kunt zo heel scherp sturen terwijl je zelf rechtop zit. Met je heupen kun je dan de motor controleren zodat ie niet te ver valt en mooi stabiel blijft.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:04 schreef StateOfMind het volgende:
Is dat schakelen eigenlijk moeilijk als je nog nooit een schakelbrommer gereden hebt vroeger? :@
Dat verschilt per persoon. Maar als je weet hoe je een auto schakelt, kun je dat op een motor ook. De bediening is wat anders, maar hij is zowaar logischer dan in een auto mijn insziens vanwege de sequentiele bak. Je zult er even wat gevoel voor moeten krijgen, maar moeilijk is het niet.

Ook de logica van één omlaag, rest omhoog (dus: 1-N-2-3-4-5-6) zal je dan snel genoeg duidelijk worden. Ik hoor namelijk wel eens dat mensen het vreemd vinden dat de neutraal niet helemaal onderin zit.

Maar goed, ik zou me over dat schakelen geen zorgen maken :)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_127753055
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:35 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Sturen vanuit de heupen gaat ook makkelijker als je verder weg kijkt :) Je blijft dan met je lichaam rechtop, en dan moet je wel. Ben je ook eens bewust van wat je (ondanks het sturen met de heupen) doet met het stuur van je motor. Je kunt op een motor countersteering gebruiken. Duw je links tegen het stuur, valt de motor scherp naar links. Druk je vervolgens rechts tegen het stuur, richt ie zich weer op. In principe stuurt ie dus precies de andere kant op, als hoe jij het stuur beweegt. Je kunt zo heel scherp sturen terwijl je zelf rechtop zit. Met je heupen kun je dan de motor controleren zodat ie niet te ver valt en mooi stabiel blijft.

[..]

Dat verschilt per persoon. Maar als je weet hoe je een auto schakelt, kun je dat op een motor ook. De bediening is wat anders, maar hij is zowaar logischer dan in een auto mijn insziens vanwege de sequentiele bak. Je zult er even wat gevoel voor moeten krijgen, maar moeilijk is het niet.

Ook de logica van één omlaag, rest omhoog (dus: 1-N-2-3-4-5-6) zal je dan snel genoeg duidelijk worden. Ik hoor namelijk wel eens dat mensen het vreemd vinden dat de neutraal niet helemaal onderin zit.

Maar goed, ik zou me over dat schakelen geen zorgen maken :)
Ik rij al ruim 18 jaar auto, altijd met handschakelbak, dus ruimschootse ervaring wat dat betreft :7

Ik pik dingen doorgaans erg snel op, en nu ik zie dat de 1 omlaag is, en de rest omhoog is, dan zal dat wel loslopen denk ik. Ik had namelijk geen idee hoe dat nu werkte op een motor, maar dat is me nu duidelijk.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_127753222
Is niet zo moeilijk.

Linker hendel op het stuur is je koppeling, werkt exact hetzelfde als de voetkoppeling van een auto. Bij je linker voet zit de schakelpook. Als je die omlaag trapt, schakel je af. Duw je hem met je tenen omhoog, schakel je op. Dus opschakelen is gewoon met linkerhand de koppeling in, met de linkervoet dat ding omhoog duwen en koppeling weer op laten komen. Omlaag is hetzelfde alleen trap je dan de pook omlaag.

De reden dat de vrij tussen 1 en 2 zit, althans op straatmotoren, is dat je onbezorgd naar beneden kunt trappen voor de 1. Als je van zijn 2 naar beneden gaat, schiet hij namelijk niet in de vrij (kan wel, maar is lastig) en meteen in de 1. Dit voorkomt dat je onbedoeld in de vrij komt, wat kan betekenen dat je gewoon op je bek gaat als je hem niet meer trekkend kunt krijgen in een bocht. Van de 1 kun je vervolgens naar zijn vrij door een half tikje omhoog te geven. Duw je hem door, schiet ie gewoon in 2. En zo tot en met 6, aangezien de meeste motoren 6 versnellingen hebben.

Met name het sequentiele (schakelen altijd 1 omhoog of 1 omlaag, in plaats van zelf een versnelling moeten selecteren zoals in een auto) maakt het wat mij betreft nog makkelijker dan een auto schakelen. Al is dat natuurlijk ook niet moeilijk te noemen.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_127753534
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:46 schreef BlackLining het volgende:
Is niet zo moeilijk.

Linker hendel op het stuur is je koppeling, werkt exact hetzelfde als de voetkoppeling van een auto. Bij je linker voet zit de schakelpook. Als je die omlaag trapt, schakel je af. Duw je hem met je tenen omhoog, schakel je op. Dus opschakelen is gewoon met linkerhand de koppeling in, met de linkervoet dat ding omhoog duwen en koppeling weer op laten komen. Omlaag is hetzelfde alleen trap je dan de pook omlaag.

De reden dat de vrij tussen 1 en 2 zit, althans op straatmotoren, is dat je onbezorgd naar beneden kunt trappen voor de 1. Als je van zijn 2 naar beneden gaat, schiet hij namelijk niet in de vrij (kan wel, maar is lastig) en meteen in de 1. Dit voorkomt dat je onbedoeld in de vrij komt, wat kan betekenen dat je gewoon op je bek gaat als je hem niet meer trekkend kunt krijgen in een bocht. Van de 1 kun je vervolgens naar zijn vrij door een half tikje omhoog te geven. Duw je hem door, schiet ie gewoon in 2. En zo tot en met 6, aangezien de meeste motoren 6 versnellingen hebben.

Met name het sequentiele (schakelen altijd 1 omhoog of 1 omlaag, in plaats van zelf een versnelling moeten selecteren zoals in een auto) maakt het wat mij betreft nog makkelijker dan een auto schakelen. Al is dat natuurlijk ook niet moeilijk te noemen.
Ik had het net al even gegoogled en dat ziet er eigenlijk heel simpel uit. Lijkt me meer een kwestie van er even aan wennen en er feeling voor krijgen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 13 juni 2013 @ 16:06:02 #15
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_127753960
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:55 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik had het net al even gegoogled en dat ziet er eigenlijk heel simpel uit. Lijkt me meer een kwestie van er even aan wennen en er feeling voor krijgen.
Alleen wat irritant als je van de 5 naar de 6 wilt en per ongeluk naar de 4 gaat :X
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  donderdag 13 juni 2013 @ 16:06:47 #16
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_127753993
Zaterdag weer les. Morgen eerst maar eens een nieuwe broek halen, ik heb alleen nog maar een winterbroek en dat is niet te doen nu :P
  donderdag 13 juni 2013 @ 16:23:53 #17
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_127754707
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:06 schreef Erasmo het volgende:
Zaterdag weer les. Morgen eerst maar eens een nieuwe broek halen, ik heb alleen nog maar een winterbroek en dat is niet te doen nu :P
Ik mag nu een kevlar pak van mijn moeder lenen. Erg warm, inderdaad!
Als ik geslaagd ben, wil ik mezelf trakteren op eigen gear. *O*
Maar is het wijs om als beginner in chaps te rijden?
pi_127754942
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:06 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Alleen wat irritant als je van de 5 naar de 6 wilt en per ongeluk naar de 4 gaat :X
Hoe krijg je dat voor elkaar?

Is jouw voet gehandicapt, of is de versnellingsbak van een Alp zo gaar?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_127759932
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:04 schreef StateOfMind het volgende:
Is dat schakelen eigenlijk moeilijk als je nog nooit een schakelbrommer gereden hebt vroeger? :@
Simpel. Ik ging ook meteen de eerste les de weg op, en dan weet je heen snel niet beter :P

Enige irritante is weten in welke versnelling je zit. Dat gaat/ging nog wel eens mis :P
pi_127766906
Mijn AVD examen verhaal:

De laatste echte les (blok van 2u) was zaterdag 8 juni. Ging op zich prima, maar bij het invoegen op de snelweg (klaverblad Heerenveen) ging het bijna mis. Een auto schoot nog voor me langs terwijl ik aan het optrekken was, dus moest weer in de remmen. Gaf een flinke deuk in mijn zelfvertrouwen, waar ik eerlijk gezegd wel wakker van hem gelegen tot aan de dag van het examen.

12 juni, dag van het examen.
Leuk begin; examen was 10.45, en zou rond 9.45 aanwezig zijn bij het examen om nog even een stukje te rijden met mijn instructeur. Hij zegt: Heb je je reservering meegenomen? "Uhh nee, dat zou jij toch toch??". Bleek dat instructeur hem idd in zijn map had zitten, maar dat was geen relaxt begin. Toen ff stukje rijden. Dat ging echt megaklote! Ik reed direct de verkeerde kant op (rechtdoor ipv rechtsaf) dus baalde enorm.

Examen zelf:
Heb normaal geen last van zenuwen voor een examen en nu dus wel helaas. Gelukkig viel dat na de 1e bocht helemaal weg en kon ik relaxt laten zien wat ik kon. Het begon met direct invoegen op de snelweg, kon mooi een auto inhalen en daarna weer de afrit nemen. We kwamen over een industrieterrein en reden daarna de landerijen in, lekker relaxt. Toen we een dorpje inreden, moest ik de 1e afslag rechtsaf; rij ik verdorie bijna een oprit op van een boerderij. Kwam bijna tot stilstand, heb even over mijn schouder gekeken, knipperlicht aan en weer de weg op gestuurd en zo alsnog de juiste afslag gepakt. Hierna is het eigenlijk een waas en kan me de route niet meer herinneren.

Op een gegeven moment reden we weer richting Heerenveen, waarbij ik bij een rotonde wel erg dicht op een voorganger kwam omdat die op de motor aan het remmen was. Dat had ik gelukkig snel door en kon mijn afstand nemen. Toen waren we ook al bijna weer bij het CBR en stuurde de instructeur me weer het parkeerterrein op.

Daar aangekomen voelde ik me best wel goed en had direct het gevoel dat het wel goed zou zitten. Daar was de examinator het gelukkig mee eens; geslaagd!

Direct naar het gemeentehuis gereden, waar ik erachter kwam dat ik geen pasfoto's mee had. _O-
Uiteindelijk helemaal goed gekomen, morgen maar eens kijken of het pasje er ligt!

Heb al enkele mooie motoren op het oog!

Kawasaki Z750 of een CBR 600 F. Zodra ik het pasje heb maar eens proefrijden!
pi_127767549
Gefeliciteerd *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_127770119
Tof hoor Tommmzz ^O^
Hoop dat ik over een paar weken ook het goede nieuws mag melden hier :P

Zit nu al motoren te kijken, maar er is zoveel keus :')
  donderdag 13 juni 2013 @ 22:36:15 #23
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_127770400
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juni 2013 19:02 schreef Piles het volgende:

[..]

Simpel. Ik ging ook meteen de eerste les de weg op, en dan weet je heen snel niet beter :P

Enige irritante is weten in welke versnelling je zit. Dat gaat/ging nog wel eens mis :P
Dat heb ik ook wel eens, dat je gewoon aan het rijden bent en spontaan vergeet in welke versnelling je eigenlijk zit.
pi_127770614
Ik denk dat ik nog maar even wacht met motorrijles :P
Gelukkig is dit niet amerika, maar damn, je zit toch maar mooi gevoelig op die 2 wielen. Dit ging echt telkens net goed..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_127770821
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:39 schreef delano.888 het volgende:
Gelukkig is dit niet amerika, maar damn, je zit toch maar mooi gevoelig op die 2 wielen. Dit ging echt telkens net goed..
Als je je zo wil gaan gedragen op de weg, blijf dan nog maar ff fietsen ja ;)
pi_127770872
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:43 schreef Piles het volgende:

[..]

Als je je zo wil gaan gedragen op de weg, blijf dan nog maar ff fietsen ja ;)
Het gaat hier om die auto. Ga me nu aub niet vertellen dat dat de schuld was van de motorrijders.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_127770981
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:43 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Het gaat hier om die auto. Ga me nu aub niet vertellen dat dat de schuld was van de motorrijders.
Idioten heb je overal, en de motorrijders blijven het opzoeken.
pi_127771026
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:45 schreef Piles het volgende:

[..]

Idioten heb je overal, en de motorrijders blijven het opzoeken.
Want als 1 van jou vrienden geramd word door een auto denk je ah boeiend, laat hem maar gewoon gaan.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_127776756
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:36 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel eens, dat je gewoon aan het rijden bent en spontaan vergeet in welke versnelling je eigenlijk zit.
Dat is lastig in het begin ja. Veel motoren hebben tegenwoordig een indicator (was wel fijn bij het lessen) maar inmddels kan ik feilloos aan mijn toerental/snelheid zien in welke versnelling ik zit. Leer je snel genoeg :).
pi_127776959
In welke versnelling je zit is tevens weinig relevant. Bij het lessen is het wellicht handig om te weten, maar naargelang je meer ervaring hebt kun je gewoon inschatten of je te hoog danwel te laag in je versnelling zit. In welke je dan, absoluut gezien, zit maakt niet veel uit. Ik weet het 9 van de 10 keer echt niet.

Als ik op de motor zit en ik zou het moeten gokken zou ik waarschijnlijk één versnelling te hoog gokken. Want ik probeer hem regelmatig als ie in de 6 zit nog een trap omhoog te geven. Toch is het érg zelden dat ik me in een bocht of waar dan ook bedenk dat ik in de verkeerde versnelling zit. Kwestie van je bocht (want dat is eigenlijk toch het enige waar het écht belangrijk is) in leren schatten. Maar ook dat moet groeien.

In de bergen, als je met een combinatie machine, berijder en bepakking van bij elkaar tegen de 300 kilo een haarspeldbocht stijl omhoog moet rijden is het een ander verhaal. Maar in de bergen rijden is sowieso een hele skill opzich :)

Enige wat mijn motor dus nadrukkelijk niet kan waarderen is wanneer ik zo rond de 100 rij, en van zijn 3 naar zijn 2 denk te schakelen om in te halen. Dat gaat prima, tenzij ik per ongeluk nog in de 2 zat en dus naar zijn 1 schakel aan 100 in het uur. Dan gaat ie 15.000 toeren maken. En dat vind ie net wat minder, maar goed.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_127778565
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 01:19 schreef BlackLining het volgende:
In welke versnelling je zit is tevens weinig relevant. Bij het lessen is het wellicht handig om te weten, maar naargelang je meer ervaring hebt kun je gewoon inschatten of je te hoog danwel te laag in je versnelling zit. In welke je dan, absoluut gezien, zit maakt niet veel uit. Ik weet het 9 van de 10 keer echt niet.

Als ik op de motor zit en ik zou het moeten gokken zou ik waarschijnlijk één versnelling te hoog gokken. Want ik probeer hem regelmatig als ie in de 6 zit nog een trap omhoog te geven. Toch is het érg zelden dat ik me in een bocht of waar dan ook bedenk dat ik in de verkeerde versnelling zit. Kwestie van je bocht (want dat is eigenlijk toch het enige waar het écht belangrijk is) in leren schatten. Maar ook dat moet groeien.
Heb exact hetzelfde, dacht dat ik de enige was :)
pi_127778659
Tering, terug naar de 2 op de snelweg? Ik weet dat ik conservatief rijd qua toeren, maar dat doe ik dus echt nooit.
pi_127780156
Ook namens mij van harte voor hen die hun onafhankelijkheid hebben behaalt met het roze papiertje.
Er zal (als je het al niet wist) een wereld voor je opengaan als je altijd het OV gewend bent.
pi_127780496
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 08:04 schreef picodealion het volgende:
Tering, terug naar de 2 op de snelweg? Ik weet dat ik conservatief rijd qua toeren, maar dat doe ik dus echt nooit.
Ligt er een beetje aan wat voor motor je hebt, mijne (v-twin blok) zal het helemaal niet leuk vinden. In de 2e versnelling kan ik max +/- 100-110 rijden, dan zit hij in de toerenbegrenzer. Maar als je een 600cc 4-in-lijn (zoals BL heeft) hebt dan moet het wel kunnen :D

Gelijk de reden waarom ik een v-twin veel geschikter vind om een beetje normaal en ook nog leuk te kunnen rijden in NL. Je kan hem in de toerenbegrenzer jagen zonder dat je gelijk hoge illegale snelheden bereikt :+
  vrijdag 14 juni 2013 @ 09:59:37 #35
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_127780712
Gefeliciteerd Tommzzz *O*

Ik moet helaas wachten tot 25 juni wanneer ik de volgende les heb. :{ Aangezien mijn examen pas volgende maand is en ik niet persé nog extra lessen wil laten afnemen.
pi_127782458
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 09:36 schreef Iwanius het volgende:
Ook namens mij van harte voor hen die hun onafhankelijkheid hebben behaalt met het roze papiertje.
Er zal (als je het al niet wist) een wereld voor je opengaan als je altijd het OV gewend bent.
Deze man spreekt de waarheid.
pi_127782667
Hoeveel lessen hebben jullie nodig gehad voor het halen van de felbegeerde A?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_127782778
Flink wat, maar ik reed nog geen auto. Toch wel 30 denk ik.
pi_127782841
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
Hoeveel lessen hebben jullie nodig gehad voor het halen van de felbegeerde A?
24/25
pi_127783041
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
Hoeveel lessen hebben jullie nodig gehad voor het halen van de felbegeerde A?
Voor mijn gevoel veel te weinig (met name AVD-rijlessen) :P, maar ik denk zo rond de 18-20, waarvan 14-15 AVB-rijlessen en 4-5 AVD-rijlessen.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 11:30:05 #41
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_127783353
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
Hoeveel lessen hebben jullie nodig gehad voor het halen van de felbegeerde A?
Voor AVB 7 en voor AVD ongeveer 5.

Scheelt natuurlijk als je vaak met de auto hebt gereden (bij mij het geval). AVD vind ik redelijk makkelijk (vooral inzicht hebben en dat heb ik met de auto veel opgedaan).
pi_127783555
Ik was 24,5 lesuren bezig voor ik alles had, waarvan 15 lesuren AVB en 9,5 AVD. Ik reed meestal blokken van 2u.
pi_127783575
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:21 schreef Anne het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel veel te weinig (met name AVD-rijlessen) :P, maar ik denk zo rond de 18-20, waarvan 14-15 AVB-rijlessen en 4-5 AVD-rijlessen.
Hoezo te weinig dan?

Ik weer redelijk veel, meer dan 20 blokken van 3 uur elk (2,5 uur rijden).
pi_127783651
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
Hoeveel lessen hebben jullie nodig gehad voor het halen van de felbegeerde A?
Ongeveer 20-22 uur les gehad voor AVB en AVD samen. AVB waren lessen van 1,5 uur en AVD lessen van 2 uur.
Ik weet zo niet meer hoeveel ik apart voor elk onderdeel les heb gehad :')
pi_127783785
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:36 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Hoezo te weinig dan?

Ik weer redelijk veel, meer dan 20 blokken van 3 uur elk (2,5 uur rijden).
Ik vond zelf dat ik nog niet klaar was en dat ik nog te weinig AVD-lessen had gehad (en dat vind ik dus nog steeds), maar het examen stond al vast, dus tja, toen moest ik wel :Y. En toen ben ik geslaagd :') ..
pi_127783826
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:41 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik vond zelf dat ik nog niet klaar was en dat ik nog te weinig AVD-lessen had gehad (en dat vind ik dus nog steeds), maar het examen stond al vast, dus tja, toen moest ik wel :Y. En toen ben ik geslaagd :') ..
Tjah dan vond de examinator dat je goed reed. :)
pi_127783856
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:42 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Tjah dan vond de examinator dat je goed reed. :)
Mwah.. hij noemde het een matige voldoende.
Ik denk dat ie medelijden met mij had, omdat in die week mijn rijinstructeur was overleden.
pi_127783876
Zou het nog schelen als je al veel verkeerservaring en verkeersinzicht (ik rij al ruim 18 jaar auto en ook vaak op de fiets/scooter in druk verkeer) hebt? Ik anticipeer altijd en kijk ook altijd ver vooruit en ben een defensieve rijder.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_127783905
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:43 schreef Anne het volgende:

[..]

Mwah.. hij noemde het een matige voldoende.
Ik denk dat ie medelijden met mij had, omdat in die week mijn rijinstructeur was overleden.
Ow dat is wel klote zeg.
Ja, dan voel je je ook niet echt zeker.
pi_127783927
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:44 schreef StateOfMind het volgende:
Zou het nog schelen als je al veel verkeerservaring en verkeersinzicht (ik rij al ruim 18 jaar auto en ook vaak op de fiets/scooter in druk verkeer) hebt? Ik anticipeer altijd en kijk ook altijd ver vooruit en ben een defensieve rijder.
Ja hoor :Y, dat scheelt een hoop.
pi_127783930
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:43 schreef Anne het volgende:

[..]

Mwah.. hij noemde het een matige voldoende.
Ik denk dat ie medelijden met mij had, omdat in die week mijn rijinstructeur was overleden.
Toch niet door jouw schuld overleden? :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_127783972
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Toch niet door jouw schuld overleden? :@
:o :D ! Nee hoor ;).
Overleden aan kanker en volgens mij krijg je dat niet van rijles of motorrijden B-).
pi_127784058
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:44 schreef StateOfMind het volgende:
Zou het nog schelen als je al veel verkeerservaring en verkeersinzicht (ik rij al ruim 18 jaar auto en ook vaak op de fiets/scooter in druk verkeer) hebt? Ik anticipeer altijd en kijk ook altijd ver vooruit en ben een defensieve rijder.
Heeft bij mij ook goed geholpen, mijn instructeur deelde dezelfde mening toen ik zei dat ik eigenlijk 10j geleden mijn motorrijbewijs wilde gaan halen (ben nu 28).
pi_127784075
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:46 schreef Anne het volgende:

[..]

:o :D ! Nee hoor ;).
Overleden aan kanker en volgens mij krijg je dat niet van rijles of motorrijden B-).
Als je je bek aan de uitlaat zeg misschien. ;(

Wel naar zeg. Mijn instructeur is toch ook alweer wat ouder, moet er niet aan denken dat hem wat overkomt zeg.
pi_127787266
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:46 schreef Anne het volgende:

[..]

:o :D ! Nee hoor ;).
Overleden aan kanker en volgens mij krijg je dat niet van rijles of motorrijden B-).
Dan was je wel een héél slechte leerling :').

:+.
pi_127793403
Stom vraagje hoor, als ik een motor koop, kan ik daar dan ook direct mee rijden want dat ding staat niet in de buurt. :P

Dit vraag ik om verzekeringstechnische redenen.
pi_127793773
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 15:54 schreef muhahaha het volgende:
Stom vraagje hoor, als ik een motor koop, kan ik daar dan ook direct mee rijden want dat ding staat niet in de buurt. :P

Dit vraag ik om verzekeringstechnische redenen.
Gewoon belletje doen naar de verzekeringmaatschappij en direct laten verzekeren, zo heb ik het gedaan.
pi_127794001
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 15:54 schreef muhahaha het volgende:
Stom vraagje hoor, als ik een motor koop, kan ik daar dan ook direct mee rijden want dat ding staat niet in de buurt. :P

Dit vraag ik om verzekeringstechnische redenen.
Als je je rijbewijs hebt wel ja. En zie hierboven, verzekering is (mits de aanvraag wordt goedgekeurd) met terugwerkende kracht geldig vanaf de aanvraagdatum.
pi_127795141
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 16:04 schreef tralalala het volgende:

[..]

Gewoon belletje doen naar de verzekeringmaatschappij en direct laten verzekeren, zo heb ik het gedaan.
Welke verzekeringsmaatschappij is dat?
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 16:10 schreef picodealion het volgende:

[..]

Als je je rijbewijs hebt wel ja. En zie hierboven, verzekering is (mits de aanvraag wordt goedgekeurd) met terugwerkende kracht geldig vanaf de aanvraagdatum.
Ja, het rijbewijs heb ik ja alleen het verzekeren moet na de aankoop gebeuren en ik vroeg me af hoe anderen dat doen. :)
pi_127795203
Je mag volgens mij best rijden zonder verzekering hoor. Als er wat mis gaat is het wel klote, dus verstandig is anders.

En in mijn geval Delta LLoyd.
pi_127795408
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 16:43 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Welke verzekeringsmaatschappij is dat?

[..]

Ik zat toen bij Univé, maar volgens mij kan dat bij elke verzekeraar wel via de telefoon.
Of gewoon even de internetverbinding gebruiken van de verkoper, nog makkelijker... :P
pi_127795532
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 16:45 schreef picodealion het volgende:
Je mag volgens mij best rijden zonder verzekering hoor. Als er wat mis gaat is het wel klote, dus verstandig is anders.

En in mijn geval Delta LLoyd.
Haal ik iets door elkaar dan? Zonder WA mag je bv niet rijden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 16:51 schreef tralalala het volgende:

[..]

Ik zat toen bij Univé, maar volgens mij kan dat bij elke verzekeraar wel via de telefoon.
Of gewoon even de internetverbinding gebruiken van de verkoper, nog makkelijker... :P
Ah oke, dan zoek ik dat uit. :)
pi_127799999
Met mijn auto's deed ik dat ook altijd zo, dat zodra de auto betaald was en op mijn naam gezet was, even een belletje naar de verzekering/tussenpersoon en het kenteken en de gegevens doorgeven en voila, verzekerd. Zal met motoren net zo zijn denk ik.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_127818108
In DH aanbieding via groupon :D 300eu voor 10lessen+avb en avd. En gewoon te combineren met extra lessen erbij. Meteen gekocht en na de vakantie beginnen. ^O^

Al heb je A1 en wordt 24 hoef je dan ook alleen avd voor het A rijbewijs te doen?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_127820221
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 04:38 schreef spierbal het volgende:
In DH aanbieding via groupon :D 300eu voor 10lessen+avb en avd. En gewoon te combineren met extra lessen erbij. Meteen gekocht en na de vakantie beginnen. ^O^

Al heb je A1 en wordt 24 hoef je dan ook alleen avd voor het A rijbewijs te doen?
Je moet sowieso na twee jaar eerst A2 halen, weer twee jaar wachten en dan pas A.

Of je alleen AVD of ook AVB moet weet ik niet.


Ik vraag me wel af of je hetzelfde trucje kunt uithalen als bij de oude regeling. Als je toen 21 was en je zat nog met AL kon je gewoon alsnog voor AZ examen gaan doen.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_127820342
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 16:45 schreef picodealion het volgende:
Je mag volgens mij best rijden zonder verzekering hoor. Als er wat mis gaat is het wel klote, dus verstandig is anders.

En in mijn geval Delta LLoyd.
Dat mag niet. Sterker nog, je mag niet eens een geregistreerd voertuig in bezit hebben wat niet verzekerd is. Dan komt er na een paar dagen zo'n leuke brief van het CJIB met een acceptgiro voor ¤357. Rijden op een onverzekerde motor is meen ik zelfs een misdrijf.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 11:34:01 #67
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_127820834
quote:
Op vrijdag 14 juni 2013 16:04 schreef tralalala het volgende:

[..]

Gewoon belletje doen naar de verzekeringmaatschappij en direct laten verzekeren, zo heb ik het gedaan.
Voorlopige dekking heet dat. Dat kan een tussenpersoon/agent ook geven. Een voicemail kan al genoeg zijn. Gewoon van te voren even vragen bij je contactpersoon.
heitieh
  zaterdag 15 juni 2013 @ 13:34:27 #68
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_127823583
AVB en AVD ingepland, het moet alleen in een keer goed gaan want in augustus ga ik tot december varen :')
pi_127827478
Goeie motivatie toch? Gaat vast lukken!
  zaterdag 15 juni 2013 @ 16:20:41 #70
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_127828261
Denk het ook wel hoor, alle langzame oefeningen heb ik redelijk in de pocket. Als je eenmaal slippende koppeling+gasremtechniek+goed kijken en sturen onder controle heb valt het allemaal wel mee.
Vandaag bv. voor het eerst in een half jaar weer een achtje gedaan, ging in een keer goed.
Snelle slalom ging ook lekker en noodstop en precisie stop heb je ook vrij snel onder de knie.

Het wordt ook steeds toffer als de oefeningen gewoon lukken en je het alleen beetje hoeft bij te schaven hier en daar.

Vandaag ook zo'n hippe teflonspijkerbroek en een doorwaaijack gekocht :)
pi_127830540
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 11:02 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Je moet sowieso na twee jaar eerst A2 halen, weer twee jaar wachten en dan pas A.

Of je alleen AVD of ook AVB moet weet ik niet.


Ik vraag me wel af of je hetzelfde trucje kunt uithalen als bij de oude regeling. Als je toen 21 was en je zat nog met AL kon je gewoon alsnog voor AZ examen gaan doen.
als je 24 bn kan je toch rechstreeks voor A gaan?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_127837777
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 11:08 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat mag niet. Sterker nog, je mag niet eens een geregistreerd voertuig in bezit hebben wat niet verzekerd is. Dan komt er na een paar dagen zo'n leuke brief van het CJIB met een acceptgiro voor ¤357. Rijden op een onverzekerde motor is meen ik zelfs een misdrijf.
Ook niet als ie geschorst is?
pi_127837841
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 21:15 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Ook niet als ie geschorst is?
Dan wel ja.

Maar die verloopt ieder jaar onaangekondigd, dus je moet die zélf vernieuwen :{ Dat vergeten heeft mij dus al ¤357 gekost :r Hufters.

Maar als ie geschorst is, mag je er weer niet mee rijden :) Dat is dan rijden zonder geldig kenteken, bijgevolg ook zonder verzekering, dus dan ben je helemaal goed aan de beurt.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 21:34:29 #74
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_127838656
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 21:16 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dan wel ja.

Maar die verloopt ieder jaar onaangekondigd, dus je moet die zélf vernieuwen :{ Dat vergeten heeft mij dus al ¤357 gekost :r Hufters.

Maar als ie geschorst is, mag je er weer niet mee rijden :) Dat is dan rijden zonder geldig kenteken, bijgevolg ook zonder verzekering, dus dan ben je helemaal goed aan de beurt.
Je weet toch dat als je een voertuig schorst dat het voor een jaar is. De RDW hoeft niet je handje vast te houden bij zulke dingen.
pi_127838781
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 21:34 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Je weet toch dat als je een voertuig schorst dat het voor een jaar is. De RDW hoeft niet je handje vast te houden bij zulke dingen.
Even een briefje sturen (of sowieso de mogelijkheid bieden om voor onbepaalde tijd te schorsen) kan helemaal geen kwaad. Dat noemt men fatsoen, heeft niets te maken met het vasthouden van handjes.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_127838856
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 21:37 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Even een briefje sturen (of sowieso de mogelijkheid bieden om voor onbepaalde tijd te schorsen) kan helemaal geen kwaad. Dat noemt men fatsoen, heeft niets te maken met het vasthouden van handjes.
Zeker als ze wel brieven sturen dat je auto voor APK moet, lijkt me een herinnering van einde schorsing ook wel handig ja.
  maandag 17 juni 2013 @ 08:55:00 #77
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_127892144
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 04:38 schreef spierbal het volgende:
In DH aanbieding via groupon :D 300eu voor 10lessen+avb en avd. En gewoon te combineren met extra lessen erbij. Meteen gekocht en na de vakantie beginnen. ^O^

Al heb je A1 en wordt 24 hoef je dan ook alleen avd voor het A rijbewijs te doen?
Zeer slechte ervaring gehad mer Groupon (opgelicht). Ze kunnen voor die prijs dat niet aanbieden (examens zijn al bijna 300e samen).
pi_127892309
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 08:55 schreef nlboy het volgende:

[..]

Zeer slechte ervaring gehad mer Groupon (opgelicht). Ze kunnen voor die prijs dat niet aanbieden (examens zijn al bijna 300e samen).
Ik vraag mij ook altijd af hoe ze het voor die prijs kunnen aanbieden. Daarnaast is het de vraag hoe de kwaliteit van die lessen is.
There's a frood who really knows where his towel is.
  maandag 17 juni 2013 @ 10:01:03 #79
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_127893181
Verder moet je ook altijd een verplichte proefles nemen ofzo. Of mag je pas examen nadat ze het zeggen (waardoor je dus extra lessen moet afnemen). Of een eigen verklaring die veel duurder is dan normaal.

Ze doen het niet gratis hoor :P
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_127895978
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:01 schreef Juicyhil het volgende:
Verder moet je ook altijd een verplichte proefles nemen ofzo. Of mag je pas examen nadat ze het zeggen (waardoor je dus extra lessen moet afnemen). Of een eigen verklaring die veel duurder is dan normaal.

Ze doen het niet gratis hoor :P
Niet gek eigenlijk, de 1 leert langzamer dan de ander en dan kunnen ze die 10 lessen nooit garanderen.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:32:30 #81
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_127963521
Jongens, ik heb net weer les gehad!

Natuurlijk heul warm in dat pak, dus we zijn snel gaan rijden. Eigenlijk hebben we de volle twee uur een rondrit gemaakt, twee keer een pauze gehouden van maximaal vijf minuten.
Vandaag mocht ik op een zwaardere motor en, vrouw als ik ben, kom ik niet verder dan 'het was een zwarte Suzuki'. :') Volgende keer noteer ik het type!

Afijn, nadat ik even mocht oefenen met de koppeling en het gas, zijn we snel begonnen met rijden. Vrij snel gingen we een 80km-weg op en later zelfs een stuk gereden waar we 100km/u mochten! :o
Supervet, maar naderhand vertelde mijn instructeur dat de snelheidsmeter van de motor niet optimaal is afgesteld en dat ik eigenlijk maar 90/95 heb gereden. :')

Veel rotondes en bochten geoefend. Bij één van de eerste rotondes een inschattingsfoutje gemaakt en toen moest ik op het laatste moment in de ankers. Gelukkig had ik weinig vaart en ging het verder goed. Ook daarna heb ik geen 'noodstoppen' hoeven maken, mijn instructeur was erg tevreden en ik ook. :)

Ik merkte dat ik een zwaardere motor fijn vond; het voelt meer als 'het echte werk' dan de Yamaha waar ik eerst op reed. Ook merk ik dat ik nu meer het gas open durf te gooien en snelheid te maken. Ik GENIET ook als dat kan en ik vind het echt heel tof dat andere motorrijders me groetten. :D O+

Het is dat er zo veel vliegjes waren, anders had ik de volle twee uur met een bizarre grijns rondgereden.

Kortom, ik ben vreselijk verliefd... :D :@ O+
pi_127963629
Goed (en herkenbaar) verhaal :D _O_
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:39:44 #83
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_127963864
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:34 schreef Piles het volgende:
Goed (en herkenbaar) verhaal :D _O_
:P
pi_127964090
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:32 schreef Poem het volgende:
Jongens, ik heb net weer les gehad!

Natuurlijk heul warm in dat pak, dus we zijn snel gaan rijden. Eigenlijk hebben we de volle twee uur een rondrit gemaakt, twee keer een pauze gehouden van maximaal vijf minuten.
Vandaag mocht ik op een zwaardere motor en, vrouw als ik ben, kom ik niet verder dan 'het was een zwarte Suzuki'. :') Volgende keer noteer ik het type!

Afijn, nadat ik even mocht oefenen met de koppeling en het gas, zijn we snel begonnen met rijden. Vrij snel gingen we een 80km-weg op en later zelfs een stuk gereden waar we 100km/u mochten! :o
Supervet, maar naderhand vertelde mijn instructeur dat de snelheidsmeter van de motor niet optimaal is afgesteld en dat ik eigenlijk maar 90/95 heb gereden. :')

Veel rotondes en bochten geoefend. Bij één van de eerste rotondes een inschattingsfoutje gemaakt en toen moest ik op het laatste moment in de ankers. Gelukkig had ik weinig vaart en ging het verder goed. Ook daarna heb ik geen 'noodstoppen' hoeven maken, mijn instructeur was erg tevreden en ik ook. :)

Ik merkte dat ik een zwaardere motor fijn vond; het voelt meer als 'het echte werk' dan de Yamaha waar ik eerst op reed. Ook merk ik dat ik nu meer het gas open durf te gooien en snelheid te maken. Ik GENIET ook als dat kan en ik vind het echt heel tof dat andere motorrijders me groetten. :D O+

Het is dat er zo veel vliegjes waren, anders had ik de volle twee uur met een bizarre grijns rondgereden.

Kortom, ik ben vreselijk verliefd... :D :@ O+
Ennn verslaafd! :P

Heerlijk is het ook he O+
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:52:15 #85
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_127964350
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:45 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ennn verslaafd! :P

Heerlijk is het ook he O+
Het is fantastisch! O+
Op die momenten dat ik het gas open mag trekken of wanneer een handeling lekker is verlopen en eigenlijk na iedere les word ik steeds vastberadener om dit rijbewijs te gaan halen. Dit MOET en ZAL ik kunnen!

Ik blijf me ook verbazen om mijn groei. :@
Heb ook relatief nog maar weinig autokilometers er op zitten en kan soms wat onhandig zijn. Dat deze lessen zo fijn verlopen, doet me echt goed!
Wanneer ik in mijn spiegels kijk, zie ik regelmatig dat mijn instructeur van de omgeving aan het genieten is. Wanneer ik zelf denk 'hmm, dit had ik netter kunnen doen', komt hij met tips. Hij houdt me dus wel in de gaten, maar geeft me het gevoel dat hij volledig vertrouwt op mijn kunnen.
En dat motiveert ook, natuurlijk. :)
pi_127964420
Ik verbaas me nog steeds dat het begin van de vertragingsoefening zoveel moeite kostte, ooit :')
Van 0 naar 50 in 55? meter. Eerste keer haalde ik het amper, en nu gaat dat iets anders zeg maar :P
pi_127964424
Die eerste paar lessen dat je het gas open mag trekken. _O_
Ik weet niet of het bij iedereen zo is maar wij mochten af en toe op eigen houtje zonder instructeur terug naar de rijschool (2 km ofzo), zelf route kiezen en alles. Helemaal top!

Nog mensen die vandaag AVB-les hebben gehad?
Ik weet nog goed dat ik terugkwam van zo'n les bij het Gelredome en echt zeik zeiknat was van het zweet. :r
  dinsdag 18 juni 2013 @ 22:01:03 #88
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_127964729
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:53 schreef tralalala het volgende:
Die eerste paar lessen dat je het gas open mag trekken. _O_
Ik weet niet of het bij iedereen zo is maar wij mochten af en toe op eigen houtje zonder instructeur terug naar de rijschool (2 km ofzo), zelf route kiezen en alles. Helemaal top!

Nog mensen die vandaag AVB-les hebben gehad?
Ik weet nog goed dat ik terugkwam van zo'n les bij het Gelredome en echt zeik zeiknat was van het zweet. :r
Mja, aan het einde van de les plakte ik ook als een vliegenstrip. :r
Ben blij dat ik een pak van mijn moeder heb en geen kleding van de rijschool aan hoef! :r :r
  dinsdag 18 juni 2013 @ 22:17:37 #89
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_127965520
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:01 schreef Poem het volgende:

[..]

Mja, aan het einde van de les plakte ik ook als een vliegenstrip. :r
Ben blij dat ik een pak van mijn moeder heb en geen kleding van de rijschool aan hoef! :r :r
Lekker in het (angst)zweet van je voorgangers :r

Een theorieboek uit 2012 is nog actueel genoeg nu neem ik aan?
pi_127965567
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:17 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Lekker in het (angst)zweet van je voorgangers :r

Een theorieboek uit 2012 is nog actueel genoeg nu neem ik aan?
Heb theorie amper gelezen, het lijkt zoveel op auto. Maar het interesseert me ook, dat scheelt ook wel.
Maar 2012 lijkt me actueel genoeg ja.
pi_127966983
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Heb theorie amper gelezen, het lijkt zoveel op auto. Maar het interesseert me ook, dat scheelt ook wel.
Maar 2012 lijkt me actueel genoeg ja.
Qua verkeersregels is het hetzelfde ja, maar ze hebben bij het examen toch ook vaak wel redelijk wat specifieke motor vragen. Bijvoorbeeld over een aanhangwagen bij een motor, wanneer spiegel/knipperlicht aan beide kanten verplicht werd, vragen over motoren met zijspan, etc etc..
Ik zou toch zeker wel een theorieboek voor A aanraden als je die wil halen :o

2012 is ook wel actueel inderdaad, alleen even rekening houden met dat 130 nu de standaard snelwegsnelheid is, tenzij anders aangegeven. In een boek van 2012 hebben ze vast nog 120 staan. Verder is er niet veel veranderd volgens mij..
pi_127967983
Dan had ik mazzel denk ik, kan me zo'n vraag niet herinneren :P
En 6 fout mag toch O-)
pi_127968490
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:32 schreef Poem het volgende:
Jongens, ik heb net weer les gehad!

Natuurlijk heul warm in dat pak, dus we zijn snel gaan rijden. Eigenlijk hebben we de volle twee uur een rondrit gemaakt, twee keer een pauze gehouden van maximaal vijf minuten.
Vandaag mocht ik op een zwaardere motor en, vrouw als ik ben, kom ik niet verder dan 'het was een zwarte Suzuki'. :') Volgende keer noteer ik het type!

Afijn, nadat ik even mocht oefenen met de koppeling en het gas, zijn we snel begonnen met rijden. Vrij snel gingen we een 80km-weg op en later zelfs een stuk gereden waar we 100km/u mochten! :o
Supervet, maar naderhand vertelde mijn instructeur dat de snelheidsmeter van de motor niet optimaal is afgesteld en dat ik eigenlijk maar 90/95 heb gereden. :')

Veel rotondes en bochten geoefend. Bij één van de eerste rotondes een inschattingsfoutje gemaakt en toen moest ik op het laatste moment in de ankers. Gelukkig had ik weinig vaart en ging het verder goed. Ook daarna heb ik geen 'noodstoppen' hoeven maken, mijn instructeur was erg tevreden en ik ook. :)

Ik merkte dat ik een zwaardere motor fijn vond; het voelt meer als 'het echte werk' dan de Yamaha waar ik eerst op reed. Ook merk ik dat ik nu meer het gas open durf te gooien en snelheid te maken. Ik GENIET ook als dat kan en ik vind het echt heel tof dat andere motorrijders me groetten. :D O+

Het is dat er zo veel vliegjes waren, anders had ik de volle twee uur met een bizarre grijns rondgereden.

Kortom, ik ben vreselijk verliefd... :D :@ O+
Leuk verhaal ^O^

Ik kan zelf ook niet wachten tot ik ga beginnen.
Elke keer als ik op mijn scooter rij (ik heb onlangs na 18 jaar de auto de deur uit gedaan en daarvoor in de plaats een scooter gekocht. Die scooter is er de aanleiding toe geweest dat ik na járen van uitstellen besloten heb om er nu écht werk van te maken) zie ik me in gedachten al op de motor rijden :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_127974423
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:05 schreef Piles het volgende:
Dan had ik mazzel denk ik, kan me zo'n vraag niet herinneren :P
En 6 fout mag toch O-)
Ik heb volgens mij +/- 10 specifieke motor vragen gehad. Dus dan zou ik toch maar leren uit het juiste boek, zonde als je daarom faalt :+
pi_128022590
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 21:38 schreef Piles het volgende:

[..]

Zeker als ze wel brieven sturen dat je auto voor APK moet, lijkt me een herinnering van einde schorsing ook wel handig ja.
Ik kreeg laatst wel een brief dat de schorsing van mijn auto bijna afgelopen was.
pi_128023267
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 08:27 schreef Maikelllll het volgende:

[..]

Ik kreeg laatst wel een brief dat de schorsing van mijn auto bijna afgelopen was.
Hier idem :Y.
pi_128061218
Morgen of overmorgen maar eens voor eigen kleding gaan kijken, wordt wel eens tijd zo onderhand.

Kijken of ik daar een beetje wegwijs in kan worden.
  woensdag 26 juni 2013 @ 18:30:59 #98
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_128289444
Eerste les: 5 juli (proefrit gehad op 24 juni)

Nog geen ingepland (theorie) examen.

Honda CBF600 lesmotor.

Zin an ! :) Meteen 6 uur les de eerste week.
  woensdag 26 juni 2013 @ 21:44:51 #99
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_128298108
Ennn ik heb weer les gehad. Twee keer, afgelopen zaterdag ook, maar toen heb ik voor m'n gevoel een beetje lopen hannesen met de bijzondere verrichtingen en het rijden op zich ging ook niet helemaal naar m'n zin, toen. :@

Vandaag ging het beter, was ik meer op m'n gemak.
Dat kwam doordat mijn vorige les samen met één of andere snelheidsmaniak was. Voor hem kon het maar niet hard genoeg gaan en daar werd ik eigenlijk wat zenuwachtig van. Vandaag leste ik met een kerel die ongeveer hetzelfde reed als ik en dat was een stuk fijner. :)

Rijden ging lekker. Ook weer bijzondere verrichtingen geoefend; pricisiestop, vertragingsoefening, uitwijkoefening, U-bocht en het achtje. De eerste drie gingen wel lekker, maar die U-bocht vind ik echt lastig! Dat achtje heb ik één keer geprobeerd, dat komt een volgende keer wel. :')

Zowel de medeleerling van zaterdag als die van vandaag waren kerels van over de veertig. Is dat toeval, of is dat de meestvoorkomende doelgroep? ;)

Volgende week woensdag weer. Mijn instructeur zei vanavond dat hij me duidelijk ziet groeien. :)

*O*
pi_128388896
En dan kom je terug op de rijschool zonder instructeur. Die stond dus ergens met motorpech :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')