Je zoekt naar een anchor (a) in een anchor.quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:46 schreef wietwiet het volgende:
[..]
CSS:
.lichaam {
color:#000000;
font-family: verdana,arial,helvetica,sans-serif;
font-size: 13px;
}
b {
color:#000000;
font-family: verdana,arial,helvetica,sans-serif;
font-size: 13px;
font-weight:bold;
}
.listwp a:link
{
text-decoration: none;
color: #0000EE;
}
.listwp a:visited
{
text-decoration: none;
color: #0000EE;
}
.listwp a:hover
{
text-decoration: underline;
color: #E37810;
}
.listwp a:active
{
text-decoration: underline;
color: #D50000;
}
Hoe kan ik dit oplossen?quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:48 schreef Crutch het volgende:
[..]
Je zoekt naar een anchor (a) in een anchor.
a.listwp:linkquote:
Mag ik deze nog even quoten?quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:37 schreef wietwiet het volgende:
[..]
er zit geen fout in de css want de class listwp werkt wel in een andere list
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | @font-face { font-family: 'FuturaMedium'; src: url('fonts/Futura-Medium-webfont.eot'); src: url('fonts/Futura-Medium-webfont.eot?#iefix') format('embedded-opentype'), url('fonts/Futura-Medium-webfont.woff') format('woff'), url('fonts/Futura-Medium-webfont.ttf') format('truetype'), url('fonts/Futura-Medium-webfont.svg#FuturaMedium') format('svg'); font-weight: normal; font-style: normal; } h1 { font-family: 'FuturaMedium', Arial, sans-serif; font-weight: normal; text-transform: uppercase; text-align: center; letter-spacing: 0.1em; } |
Je zou eens naar de x-ua-compatible meta tag moeten kijken.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:41 schreef FigureBirdStars het volgende:
M'n webfont wordt niet weergegeven in IE8 en ik zie zo snel niet waar het aan ligt, dit zou normaal gesproken toch gewoon moeten werken? In alle andere browsers werkt het wel...
[ code verwijderd ]
https://dl.dropboxusercontent.com/u/11840256/webfont/fonts.html
zet een class op de draggable elementen. Gebruik een sortable om de volgorde vast te houden.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:16 schreef Darkomen het volgende:
Ik probeer via jquery een draggable list te maken met elementen die vast staan.
Ik heb de .draggable({cancel:"selector"}) geprobeerd, en uiteindelijk maar .not()
Helaas werkt het nog niet, heeft iemand een idee waarom niet?
Tevens will ik een gedropped element op een bepaalde positie tussen andere elements plaatsen ipv .append().
http://jsfiddle.net/4JZBZ/
Gister helaas geen tijd gehad om te testen, maar een class zetten helpt niet dat heb ik in iedergeval geprobeerd.quote:Op maandag 15 juli 2013 08:44 schreef Catch22- het volgende:
[..]
zet een class op de draggable elementen. Gebruik een sortable om de volgorde vast te houden.
je hebt een set van bepaalde elementen die draggable moeten zijn? Dan kan je toch gewoonquote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:54 schreef Darkomen het volgende:
[..]
Gister helaas geen tijd gehad om te testen, maar een class zetten helpt niet dat heb ik in iedergeval geprobeerd.
1 | $(".parent .should-be-draggable").draggable(); |
1 | #results article.w2 { max-width:540px; max-height:350px; box-shadow:0px 2px 10px #666; font-size: 0.8em; line-height: 1.5em; background:url(/images/expand.png) no-repeat right bottom rgba(255,255,255,0.9); } |
Dat is ook geen optie omdat hetzelfde plaatje op een andere plek wordt gebruikt (waar het wel goed gaat met de paddingquote:Op woensdag 17 juli 2013 16:57 schreef mstx het volgende:
Of gewoon wat witruimte in het plaatje zelf maken.
Dit.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:08 schreef QM84 het volgende:
Of zet het plaatje in een pseudo-element (:after) en vervolgens absoluut 10px van de rechterkant en bottom.
Dit is het uiteindelijk gewordenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:33 schreef Catch22- het volgende:
[..]
je hebt een set van bepaalde elementen die draggable moeten zijn? Dan kan je toch gewoon
[ code verwijderd ]
doen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 | var hoverEleme = false; $jQ("#awardArchive li, #userAwards li") .bind('mousedown mouseup', function(e){ if($jQ(this).hasClass('cancelDragg')!==true){ if (e.type=="mousedown") { lastClick = e.timeStamp; } else { diffClick = e.timeStamp - lastClick; if ( diffClick < clickDelay ) { $jQ(this).toggleClass(selectedClass); } } } }) .draggable({ cancel: ".cancelDragg", revertDuration: 10, containment: '.awardBoxes', start: function(e, ui) { ui.helper.addClass(selectedClass); }, stop: function(e, ui) { $jQ('.' + selectedClass).css({ top:0, left:0 }); }, drag: function(e, ui) { $jQ('.' + selectedClass).css({ top : ui.position.top, left: ui.position.left }); } }) .droppable({ over: function(event, ui) { hoverEleme = this; } }); $jQ("#userAwards, #awardArchive").droppable({ over: function(event, ui) { if($jQ(this).children().length==0){ hoverEleme = this; } }, drop: function(e, ui) { if(hoverEleme){ if(hoverEleme.nodeName=='UL'){ $jQ('.' + selectedClass) .appendTo(hoverEleme) .add(ui.draggable) .removeClass(selectedClass) .css('top','') .css('left',''); hoverEleme = false; } else{ $jQ('.' + selectedClass) .insertAfter(hoverEleme) .add(ui.draggable) .removeClass(selectedClass) .css('top','') .css('left',''); hoverEleme = false; } } } }); |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 | <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en" lang="en"> <head> <title>Lamaro</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /> <base href="http://www.lamaro.nl/" /> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="global.css" /> </head> <body> <div id="siteBody"> <div id="siteTitle"> <h1>Welkom op de site van Lamaro</h1> <span>Klik op onderstaande links om verder te gaan</span> </div> <div id="priogengroupText"> <h2>Priogen Group</h2> The Priogen Group is een<br /> onafhankelijke energie leverancier.<br /> De kernactiviteiten bestaan uit<br /> het zoeken, verhandelen en<br /> optimaliseren van energie<br /> en aardgas in Europa. </div> <div id="libertyairText"> <h2>Liberty Air</h2> Met Liberty Air heeft u de keuze uit meer<br /> dan 3.500 Europese bestemmingen om zo<br /> dicht mogelijk bij uw bestemming te landen! </div> </body> </html> |
Ik snap hoe het werkt, maar ik krijg het niet voor elkaarquote:Op donderdag 18 juli 2013 17:06 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Dit.
Zo krijg je ook dit voor elkaar op FOK
[ afbeelding ]
Een scrollbar stylenquote:Op woensdag 24 juli 2013 10:02 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik snap hoe het werkt, maar ik krijg het niet voor elkaar![]()
Andere vraag: kan je een scrollbar alleen stylen in een bepaalde div, zonder dat je de 'algemene' scrollbar (rechts in je scherm) ook bewerkt?
Net als normaal als je wil dat iets voor die div geld.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:02 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Andere vraag: kan je een scrollbar alleen stylen in een bepaalde div, zonder dat je de 'algemene' scrollbar (rechts in je scherm) ook bewerkt?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | /* Scroll Bar */ #contentHolder ::-webkit-scrollbar { width: 12px; } #contentHolder ::-webkit-scrollbar-track { background-color: rgba(255, 255, 255, 1); border: 1px solid rgba(106, 66, 3, 1); } #contentHolder ::-webkit-scrollbar-thumb { background-color: rgba(175, 110, 7, 1); border: 1px solid #6a4203; } |
Ik krijg dat verzoek ook all the timequote:Op woensdag 24 juli 2013 10:02 schreef donroyco het volgende:
[..]
Een scrollbar stylenJa, het is mogelijk. Nee, begin er niet aan.
Voor het weergeven van afbeeldingen via :afterquote:Op woensdag 24 juli 2013 10:02 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
1 2 3 4 5 6 | .postholder_bot.ownPost:after { content: url('images/bann_own.png'); position: absolute; top: 6px; left: 76px; } |
quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:02 schreef donroyco het volgende:
[..]
Inhoud vs. design maakt het helaas onmogelijk om zonder scrollbar te werken, dus dan liever een gestylde dan de standaard Chrome-scrollbar. Die van IE (9+) ziet er verrassend genoeg trouwens standaard al best netjes uit.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:02 schreef donroyco het volgende:
[..]
Dankjewelquote:Op woensdag 24 juli 2013 10:03 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Net als normaal als je wil dat iets voor die div geld.
#div .testStyle
[ code verwijderd ]
En nogmaals dankjewel, ik ga het nog maar een keer proberen danquote:Op woensdag 24 juli 2013 10:06 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Voor het weergeven van afbeeldingen via :after
[ code verwijderd ]
Het probleem is dat je niet echt de scrollbar van een ander uiterlijk voorziet, maar zelf een mechanisme maakt dat als scrollbar moet fungeren. En dat werkt half zo goed niet als een echte scrollbar.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:16 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Inhoud vs. design maakt het helaas onmogelijk om zonder scrollbar te werken, dus dan liever een gestylde dan de standaard Chrome-scrollbar.
Hehe.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:26 schreef KomtTijd... het volgende:
ja en voor een auto heb je banden nodig, bekent ook niet dat het er beter op wordt als je zelf een profieltje ontwerpt.
Opbouwende kritiekquote:Op woensdag 24 juli 2013 10:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is dat je niet echt de scrollbar van een ander uiterlijk voorziet, maar zelf een mechanisme maakt dat als scrollbar moet fungeren. En dat werkt half zo goed niet als een echte scrollbar.
Gelukt, getest in http://jsfiddle.net en geupload. TopStyle 5.0 deed vaag met de weergave maar probleem is opgelost, eindelijk. Nu is kijken of ik mensen hier kan helpenquote:Op woensdag 24 juli 2013 09:46 schreef Darkomen het volgende:
CSS verzint zelf geen waardes omdat het het leuk vind om je te pesten
Of je zit de verkeerde files aan te passen.
Of er is iets van cache.
Of je programma loopt te kutten.
Probeer het eens zonder je programma edit je css in notepad(++)
je hebt gelijk.quote:
Chained select?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:17 schreef zerokil het volgende:
Heeft iemand een standaard formpje waar als je bij de 1ste blok een keuze maakt dat het 2de blok veranderd..
Dus dat je 1ste keuze invloed zal hebben op het 2 de blok keuze selectie.
Hmm, ok, dat verklaart waarom test 5 het snelste klaar is.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:54 schreef Catch22- het volgende:
Je moet sowieso geen grotere nauwkeurigheid aangeven dan nodig.
Hoe minder selectors hoe beter
Ja, dat bedoelde ik.quote:Op zondag 28 juli 2013 17:28 schreef KomtTijd... het volgende:
je bedoelt een Id. Das ook logisch aangezien een Id de meest specifieke selector is en gewoon met getElementById afgehandeld kan worden.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | <div> <ul> <li style="display:none;"></li> <li style="display:none;"></li> <li class="selected"></li> </ul> <ul> <li style="display:none;"></li> <li></li> <li style="display:none;"></li> </ul> <ul> <li></li> <li style="display:none;"></li> <li style="display:none;"></li> </ul> </div> |
Dat ik daar niet aan gedacht heb.quote:Op maandag 29 juli 2013 00:17 schreef Tijn het volgende:
Ik zou een selectie van alle zichtbare list items maken ($('li:visible')), dan de index van het geselecteerde item opvragen (met .index()) en dan het volgende element van je set aanwijzen (met .eq()).
1 2 3 4 | $('li').removeClass('selected') .filter(':visible') .eq(index + 1) .addClass('selected'); |
Maakt .selected de li onzichtbaar want zo lijkt het of dezelfde li weer geselecteerd wordt.quote:Op maandag 29 juli 2013 01:51 schreef pascal08 het volgende:
[..]
Dat ik daar niet aan gedacht heb.![]()
![]()
Ik had inmiddels al een oplossing van meer dan 2 regels.
EDIT:
Ik heb 't nu voor elkaar gekregen met een enkele regel. Volgens deze jsperf is 'ie sneller dan de index-methode, maar qua leesbaarheid zou ik toch voor de multiline code gaan. Jij?
[ afbeelding ]
1 | $("li").find(".selected").get(0).removeClass("selected").next("li").addClass("selected") |
Ik heb mijn navigatie al horizontaal staan en ik kan mijn submenu laten expanden door hover te gebruiken, maar dit wil ik natuurlijk niet. Ik wil het graag hebben zoals op de bovenstaande afbeelding staat afgebeeld. Mijn vraag is kan ik dit met html en css doen of heb ik hiervoor een scriptaal (bijv. JavaScript) nodig?quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 | <ul id="menu"> <li> <a href="#">Menu 1</a> <ul> <li><a href="#">Sub 1.1</a></li> <li><a href="#">Sub 1.2</a></li> <li><a href="#">Sub 1.3</a></li> </ul> </li> <li> <a href="#">Menu 2</a> <ul> <li><a href="#">Sub 2.1</a></li> <li><a href="#">Sub 2.2</a></li> <li><a href="#">Sub 2.3</a></li> </ul> </li> <li> <a href="#">Menu 3</a> <ul> <li><a href="#">Sub 3.1</a></li> <li><a href="#">Sub 3.2</a></li> <li><a href="#">Sub 3.3</a></li> </ul> </li> </ul> <script type="text/javascript"> $(document).ready(function(){ $('#menu>li>a').click(function(){ $(this).parent().find('ul').toggle(); }); }); </script> |
Oh xD verticaal bedoel ik natuurlijk ja. Sorry voor de miscommunicatie..quote:Op maandag 29 juli 2013 18:50 schreef mstx het volgende:
Bedoel je nou een horizontaal menu of een verticale (zoals op die afbeelding)?Als je hem wil laten uitschuiven met een klik moet je javascript gebruiken.
Zoiets:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | li > ul { max-height:0; transition:max-height 500ms ease-out; } li:hover > ul{ max-height:999em; transition:max-height 500ms ease-in; } |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |