abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 juni 2013 @ 18:31:26 #126
357045 Grifte
Feijenoord
pi_127758920
quote:
'Als Jong Ajax naar Rotterdam moet, speelt het eerste thuis en Feyenoord uit'

De KNVB maakte donderdag de conceptprogramma's voor het nieuwe seizoen in de Eredivisie en Jupiler League bekend en had behoorlijk wat punten om rekening mee te houden. Volgend seizoen doen de beloften van Ajax, PSV en FC Twente mee in de eerste divisie en daardoor ligt het voor de hand dat het aantal risicowedstrijden stijgt. De KNVB moest zodoende flink puzzelen.

Gijs de Jong, manager competitiezaken van de bond, stelt in gesprek met het ANP dat er met alles rekening is gehouden: dus ook met risicoduels. "Als Jong Ajax naar Rotterdam moet, speelt het eerste thuis en Feyenoord uit", legde De Jong uit. "Bovendien mikken we met de beloftenelftallen vooral op gezinnen die naar voetbal willen."

De bespreking van het programma met afgevaardigden van clubs, gemeenten en politie heeft volgens De Jong weinig echte knelpunten opgeleverd. In het nieuwe seizoen wordt er niet alleen op vrijdagavond en zondagmiddag gespeeld in de Eredivisie, maar ook op zaterdag en op maandagavond. De clubs in de Jupiler League denken op deze manier meer aandacht te kunnen krijgen.
pi_127759014
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 18:24 schreef PIETR het volgende:
De kanker voor HNS.
:')

Alle second opinions lijken tot dusverre voorzichtig aan te geven dat het een stap vooruit voor Feyenoord zou betekenen en dat renovatie van De Kuip geen optie is. In De Kuip blijven spelen vanuit sentimentele redenen lijkt mij zeer begrijpelijk, maar uiteindelijk zal de club daar op de lange termijn ook op achterstand raken.

Ik hou nog een slag om de arm omdat ik me verder in de second opinions wil verdiepen, maar ik snap die gedachtengang niet zo dat een nieuw stadion bij voorbaat al afgeschoten wordt door supporters die ten koste van alles persé in De Kuip willen blijven, maar wel zeggen het beste met Feyenoord voor te hebben.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_127759239
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 18:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Alle second opinions lijken tot dusverre voorzichtig aan te geven dat het een stap vooruit voor Feyenoord zou betekenen en dat renovatie van De Kuip geen optie is. In De Kuip blijven spelen vanuit sentimentele redenen lijkt mij zeer begrijpelijk, maar uiteindelijk zal de club daar op de lange termijn ook op achterstand raken.

Ik hou nog een slag om de arm omdat ik me verder in de second opinions wil verdiepen, maar ik snap die gedachtengang niet zo dat een nieuw stadion bij voorbaat al afgeschoten wordt door supporters die ten koste van alles persé in De Kuip willen blijven, maar wel zeggen het beste met Feyenoord voor te hebben.
Dat komt omdat er een raar luchtje om heen hangt dat bepaalde partijen dat perse willen.
Partijen die er financieel belang bij hebben soms.
  donderdag 13 juni 2013 @ 18:46:07 #129
357045 Grifte
Feijenoord
pi_127759377
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 18:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Laat ze eerst maar eens het maximale uit de huidige Kuip halen, over het beste met de club voor hebben gesproken. Kijken we later wel eens of het nieuwbouw/renovatie moet worden, maar als zulke incompetente en corrupte lui HNS gaan doordrukken dan kan dat zeker niet op veel sympathie rekenen.

Feyenoord is voor mij ook meer dan alleen de sportieve prestaties. Ik speel liever in een geweldige Kuip waar je voor plek 3-5 speelt dan in een Arena V2 tyfusstadion en voor het kampioenschap strijdt. De hele Feijenoord-voetbal-supporters cultuur is voor mij meer dan enkel trots kunnen opscheppen over je sportieve prestaties. Met het wegvallen van het huidige stadion zou een groot stuk uit die Feijenoord-cultuur worden weggenomen, ik betwijfel ten zeerste of zij dat kunnen opvullen/verbeteren met HNS.
pi_127759381
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 18:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat komt omdat er een raar luchtje om heen hangt dat bepaalde partijen dat perse willen.
Partijen die er financieel belang bij hebben soms.
Dat klopt, maar die heb je bij HNS net zo goed, als bij de initiatiefnemers van RDK.

Alleen als je blijft spelen in De Kuip in de huidige staat zal je niet te maken krijgen met projectontwikkelaars en investeerders die daar financieel wijzer van worden.

Maar uiteindelijk zullen die projectontwikkelaars en investeerders net zo goed baat hebben bij een vooruitgang van de sportieve prestaties van Feyenoord, omdat dat uiteraard mede samenhangt met de financiële opbrengsten en populariteit van Feyenoord, en dus meer winst zal opleveren (ook al zal Feyenoord maar ten dele verantwoordelijk worden voor de inkomsten van een eventueel nieuw stadion).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 13 juni 2013 @ 18:50:07 #131
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_127759495
De enige die er op vooruit gaan zijn van Merwijk en al die andere kankerlijers die het nieuwe stadion gaan bouwen. Financiering is te risicovol, en de opbrengsten zijn totaal onrealistisch begroot.

Een nieuw stadion betekent het einde van Feyenoord.
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_127759525
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 18:50 schreef PIETR het volgende:
De enige die er op vooruit gaan zijn van Merwijk en al die andere kankerlijers die het nieuwe stadion gaan bouwen. Financiering is te risicovol, en de opbrengsten zijn totaal onrealistisch begroot.

Een nieuw stadion betekent het einde van Feyenoord.
Lees één van de second opinions nog eens zou ik zeggen. Daar blijkt dat totaal niet uit. :')
  donderdag 13 juni 2013 @ 18:52:21 #133
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_127759573
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 18:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat klopt, maar die heb je bij HNS net zo goed, als bij de initiatiefnemers van RDK.

Alleen als je blijft spelen in De Kuip in de huidige staat zal je niet te maken krijgen met projectontwikkelaars en investeerders die daar financieel wijzer van worden.
Mensen worden natuurlijk achterdochtig omdat er vanuit Feyenoord erg slecht gecommuniceerd wordt met de achterban. Veel dingen moeten bijvoorbeeld geheim blijven, terwijl het om een voetbalstadion gaat en niet om een nucleaire raketinstallatie.
Verder zijn veel cijfers ook verdacht. Zo is 400 miljoen voor een stadion wel heel erg veel. Ervan uitgaan dat je een omzet haalt die veel meer dan het dubbele is van de Arena klinkt erg optimistisch. Mocht alles toch goed uitpakken, dan zou Feyenoord er pas na 20 jaar financieel op financieel op vooruit gaan. Daarom vind ik het niet gek dat mensen daar niet op zitten te wachten.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_127759660
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 18:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar uiteindelijk zullen die projectontwikkelaars en investeerders net zo goed baat hebben bij een vooruitgang van de sportieve prestaties van Feyenoord, omdat dat uiteraard mede samenhangt met de financiële opbrengsten en populariteit van Feyenoord, en dus meer winst zal opleveren (ook al zal Feyenoord maar ten dele verantwoordelijk worden voor de inkomsten van een eventueel nieuw stadion).
Klopt maar opmerkingen van Gudde bv dat renovatie niet mogelijk is zijn niet erg slim, zeker niet omdat er bouwbedrijven rondom Feyenoord zitten die gewoon kans zien om flink wat geld te verdienen ten koste van Feyenoord .

En een nieuw stadion alleen is niet zaligmakend, genoeg clubs met een prachtig stadion die nu een modale rol spelen in Europa.
pi_127760230
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:08 schreef Muto het volgende:
Lunatic had geen gelijk.

We beginnen met PEC-uit.

Eerste drie wedstrijden:

PEC-uit
Twente-thuis
Ajax-Uit
Lekker begin :')
Hopen dat we de selectie bijtijds rond en fit hebben :')
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_127760510
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:12 schreef Grifte het volgende:
Zondag 11 augustus Feyenoord - FC Twente
Woensdag 14 augustus Portugal - Nederland (vr. interland)
Zondag 18 augustus Ajax - Feyenoord
Donderdag 22 augustus Voorronde EL.

Leuk begin wel
Belachelijk -O-
Betekend dat jongens als De Vrij waarschijnlijk gewoon 4 topwedstrijden in 11 dagen moeten spelen. Mag hopen dat we in de EL eerst thuis moeten dan, hoewel ik normaal dat natuurlijk liever andersom zie. Hier worden we simpelweg genaaid door de KNVB, die hier makkelijk enigszins rekening mee zouden kunnen houden
pi_127760567
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:32 schreef Happel het volgende:
Documenten m.b.t. nieuwe stadion zijn hier openbaar te lezen: https://rotterdam.notudoc(...)action=view/id=43133

En dit is ook wel bizar. :')

[..]

Probeer nog maar eens te ontkennen dat hier gewoon belachelijk smerige spelletjes worden gespeeld, als ze dat op voorhand al op zo'n manier lopen te verkondigen.
pi_127760731
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 19:19 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Belachelijk -O-
Betekend dat jongens als De Vrij waarschijnlijk gewoon 4 topwedstrijden in 11 dagen moeten spelen. Mag hopen dat we in de EL eerst thuis moeten dan, hoewel ik normaal dat natuurlijk liever andersom zie. Hier worden we simpelweg genaaid door de KNVB, die hier makkelijk enigszins rekening mee zouden kunnen houden
Inderdaad, vind het nieuwe compettieschema voor Feyenoord echt ruk. :r

Het is een concept-programma zover ik heb begrepen toch? Dat betekent dat gemeenten nog bezwaar kunnen maken ivm eventuele evenementen rondom speeldata etc. maar kunnen clubs om uitéénlopende redenen ook nog bezwaar maken? Of zou dat wel heel Calimero-achtig zijn, aangezien je alle clubs toch een keer treft? :P
pi_127761059
quote:
Dit vind ik dan wel weer tekenend:

Vrijwel niemand op deze foto is met het voetbal bezig, de meesten staan zelfs met hun rug naar het veld toe, maar er zijn wél warme bitterballen met Feyenoord-vlaggetjes en "gesponsord" bier.
pi_127761126
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:33 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Neger wat? :')
Bescheiden succesje. Moet makkelijk kunnen.

pi_127761646
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 19:25 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het is een concept-programma zover ik heb begrepen toch? Dat betekent dat gemeenten nog bezwaar kunnen maken ivm eventuele evenementen rondom speeldata etc. maar kunnen clubs om uitéénlopende redenen ook nog bezwaar maken? Of zou dat wel heel Calimero-achtig zijn, aangezien je alle clubs toch een keer treft? :P
Gijs de Jong heeft gesproken met VI Radio en meldde dat er hoogstens tijdverschuivingen plaatsvinden, misschien 1 of 2 datumwijzigingen van bepaalde wedstrijden.
pi_127761677
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 19:19 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Belachelijk -O-
Hier worden we simpelweg genaaid door de KNVB, die hier makkelijk enigszins rekening mee zouden kunnen houden
Wat ze volgens mij ook toegezegd hadden.
pi_127761719
De KNVB kan ook niet met iedereen rekening houden. Al zei die Gijs de Jong wel dat Ajax, PSV & Feijenoord in hetzelfde potje zaten qua rekeningen met wensen. Europese clubs gaan voor etc.
pi_127761735
http://bogue.nl/de-kuip-versus-het-nieuwe-stadion/

Weet niet of deze al geplaatst was?
pi_127762472
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 19:47 schreef Luni het volgende:

[..]

Wat ze volgens mij ook toegezegd hadden.
Die teringlijers zeggen wel meer.
pi_127762690
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 19:25 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

KNVB claimt al jaren alle Europees spelende clubs te proberen te ontzien, maar ze geven ons hier zo'n beetje het zwaarst mogelijke programma. In theorie kan je bezwaar maken, maar daar gaan ze echt niets mee doen ofzo. Walgelijk :r

Sowieso is het programma van Feyenoord op een aantal punten ruk, dat kan gebeuren, in december ben ik daarentegen bijvoorbeeld juist wel blij met de thuiswedstrijden. Maar die beginserie is gewoon idioot. Zal je zien dat we een teringzware tegenstander in de EL krijgen. En dan maar janken dat het zo slecht gaat met het Nederlandse voetbal en er zo weinig punten worden gepakt voor de coefficientenlijstjes.
pi_127762887
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 20:11 schreef De_Pel het volgende:

[..]

KNVB claimt al jaren alle Europees spelende clubs te proberen te ontzien, maar ze geven ons hier zo'n beetje het zwaarst mogelijke programma. In theorie kan je bezwaar maken, maar daar gaan ze echt niets mee doen ofzo. Walgelijk :r

Sowieso is het programma van Feyenoord op een aantal punten ruk, dat kan gebeuren, in december ben ik daarentegen bijvoorbeeld juist wel blij met de thuiswedstrijden. Maar die beginserie is gewoon idioot. Zal je zien dat we een teringzware tegenstander in de EL krijgen. En dan maar janken dat het zo slecht gaat met het Nederlandse voetbal en er zo weinig punten worden gepakt voor de coefficientenlijstjes.
Gast, tot vanmiddag kon je bezwaar maken, niemand heeft dat gedaan.
pi_127762987
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 20:16 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Daar was ik niet van op de hoogte. :)

Nou ja, hopelijk doen we ons voordeel met de toppers meteen aan het begin van de competitie, al helpen die interlands en Europa League wedstrijden in dezelfde weken niet.
pi_127763040
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 20:16 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Wordt toch nooit wat mee gedaan. Waarom zou je dan bezwaar maken.
pi_127763131
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 20:11 schreef De_Pel het volgende:

[..]

nou nou poeh poeh wat erg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')