quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:22 schreef satecl het volgende:
[..]
Dorpsevenement. Niet bekend ofzo hoor. Alleen lokaal bekend(Tjacka zal daar dan ook wel rond lopen met z'n jodenvriendjes). Maar aangezien ik in een buurt woon waar minimaal 80% voor ajaks is hoef ik me daar niet te vertonen die dag. Of ik word door iedereen uitgelachen(verlies)... Of ik kom met een blauw oog thuis(winst)
Neger wat?quote:Voorbeeldje: men rekent op 73 miljoen per jaar uit de exploitatie van HNS, terwijl de ArenA per jaar niet meer dan 33 miljoen haalt.
Alles door de warme broodjes kroket.quote:
quote:
Nou ja, het wordt een beetje genuanceerd door die gekken van RDK, die verwachten ook 54 miljoen per seizoen binnen te halen, wat ook bijna 2x zoveel is dan de aRENa.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:35 schreef Grifte het volgende:
[..]
Alles door de warme broodjes kroket.
De verkoop stijgt dan tot 11 miljoen broodjes kroket per jaar X prijs van 4 euro = 44 miljoen gap geslagen
quote:
Even lezenquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Verplicht leesvoer: http://bogue.nl/de-kuip-versus-het-nieuwe-stadion/
Nieuwe stadion kan nog een grotere PR ramp worden dan de 'lening" voor PSV was.
Ik denk vooral dat Feynoord er financieel niet beter van wordt, terwijl dat toch uiteindelijk de belangrijkste reden is waarom je een nieuw stadion eventueel zou willen. Ze hebben trouwens ook nog een vergelijkbaar probleem als PSV met Europa. Voor de borg van de gemeente, die nogal risicovol is moet een marktconforme vergoeding betaald worden. Ik ben benieuwd hoe ze dat op gaan lossen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Verplicht leesvoer: http://bogue.nl/de-kuip-versus-het-nieuwe-stadion/
Nieuwe stadion kan nog een grotere PR ramp worden dan de 'lening" voor PSV was.
Dat stond ook al in dat plan op die website, Feyenoord krijgt een vaste en een variabele content fee, die heel erg laag is vind ik.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Dus toch ook waar ik helemaal voor werd afgebrand hier, HNS geen inkomsten uit het hele businessgebeuren voor Feyenoord
Minder dan nuquote:Op donderdag 13 juni 2013 16:03 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Dat stond ook al in dat plan op die website, Feyenoord krijgt een vaste en een variabele content fee, die heel erg laag is vind ik.
7,4 miljoen vast en dan eventueel nog een gedeelte van de winst. Stel dat Feyenoord de hele winst krijgt (wat niet gebeurt) dan zitten ze nog maar op een vergoeding van 13,5 miljoen per jaar. Volgens die plannen op die ene wedstrijd kreeg Feyenoord trouwens maar iets van 4,6 miljoen vaste vergoeding als ik het goed onthouden heb.quote:
quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:09 schreef Jorwol het volgende:
Waar gaat de rest van dat geld heen dan?
quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:17 schreef Tomatenboer het volgende:
Feyenoord krijgt ook nog een variabele content fee hé.
De genoemde omzet van 33 miljoen uit businessboxen van Ajax komt doordat Ajax niet de volledige opbrengst uit de verhuur van businessboxen krijgt van de Arena.
Die variabele content fee wordt uit de winst gehaald.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:07 schreef AFCNiels het volgende:
7,4 miljoen vast en dan eventueel nog een gedeelte van de winst. Stel dat Feyenoord de hele winst krijgt (wat niet gebeurt) dan zitten ze nog maar op een vergoeding van 13,5 miljoen per jaar.
De eerste jaren waarschijnlijk, de verwachting is dat de winst na verloop van tijd kan groeien doordat er een steeds groter deel van het gefinancierde bedrag wordt afgelost. Dan kan - als ik goed ben geinformeerd - de winst oplopen tot 60 miljoen voor HNS, waar Feyenoord dus een gedeelte van zal krijgen uitgekeerd als variabele content fee. Dit zal uiteraard zeker niet meer zijn dan 50%, maar dan praat je nog altijd over 30 miljoen naast de vaste content fee, en het wegvallen van de huur. Maar dat is wel een lange termijnverhaal.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:24 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
[..]
Die variabele content fee wordt uit de winst gehaald.
Dat doe ik ook niet. Althans; dat bedoelde ik niet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:09 schreef Elan het volgende:
Spanje was als geheel beter. Beetje flauw om dat af te doen als een falen van de Feyenoorders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |