crapquote:Op woensdag 12 juni 2013 11:40 schreef Nallie het volgende:
Lekker lijstje Aurum! Sweet potato fries
Ik voel mn knie weernegeren helpt vooralsnog niet.
Dus komende week maar ff niet hardlopen...en weer oefeningen doen
Quinoa vind ik nou typisch iets wat vooral lekker was op vakantie. Dan maak je het thuis klaar en denk je: "Nah, da's niet hetzelfde."quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:23 schreef _aurum_ het volgende:
oh, ik vind kwienoaaa ook niet superbijzonder ofzo. Maar ik dacht ik doe eens wild en varieer een beetje. Ik ben een lamme tak en meestal kook ik rijst, want rijst is lekker en rijst is makkelijk
Maar mijn lijstje voor vandaag:
O: omelet
T: 1/2 bak kwark met rabarber
L: gemengde salade, kip, kappertjes, ui en paprika & dressing
T: havermoutshake met T: bietjessap
T: bananabread
S: hobbelen
D: sweet potato fries, salade, stukje kip
T: 1/2 bak kwark
Ja ik ben weer te snel gegaan denk ik..quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:49 schreef Novem het volgende:
[..]
crap![]()
Misschien toch te snel meteen zo hard gerend?
nee hij bedoelt rationeel-emotieve therapie: oftewel het bewustzijn dat het niet een bepaalde gebeurtenis is die maakt dat je je ergens rot over voelt maar je gedachten daarover. En die gedachten kun je wél beïnvloedenquote:Op woensdag 12 juni 2013 13:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ken RET als de lokale Rotterdamse vervoerder. Maar dat zal ie wel niet bedoelen denk ik.
ja, dat zou handig zijn, tov mn ex kan ik nog steeds niet relativerenquote:Op woensdag 12 juni 2013 13:10 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
nee hij bedoelt rationeel-emotieve therapie: oftewel het bewustzijn dat het niet een bepaalde gebeurtenis is die maakt dat je je ergens rot over voelt maar je gedachten daarover. En die gedachten kun je wél beïnvloeden
via mijn werk maar het helpt me privé en heeft dus ook invloed op mn werkquote:Op woensdag 12 juni 2013 13:12 schreef Nallie het volgende:
Is dat voor je werk?
Zelfde principe als faalangstreductie trouwens
ik was gisteren zo kwaad dat ik duizelig werdquote:Op woensdag 12 juni 2013 13:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik ben zo kwaad dat ik het gewoon in mn borst voel![]()
(Ex doet weer eens stom)
heb je echt zoveel zoete trek? enig idee hoe het komt?quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:10 schreef Quinazoline het volgende:
Zegguh Mufasa, het is tijd voor je ontbijt.
Al mijn collega's zijn er niet vandaag. Dat is saai tijdens de lunch, die nu ook al weer op is. Nu de zin in zoetigheid nog weerstaan.
Okay, een paar uur later… dan maar tijdens mijn lunch.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:10 schreef Quinazoline het volgende:
Zegguh Mufasa, het is tijd voor je ontbijt.
Al mijn collega's zijn er niet vandaag. Dat is saai tijdens de lunch, die nu ook al weer op is. Nu de zin in zoetigheid nog weerstaan.
ja, klopt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:16 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
ik was gisteren zo kwaad dat ik duizelig werden eigenlijk om niets ook nog. Ben jij gebonden aan die ex? Samen kinderen toch?
mjaah, frustererend is dat. Dat soort dingen kosten altijd erg veel energie.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:22 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ja, klopt.
Ik zit gewoon te janken nu![]()
Het was tijdens onze relatie al niet goed, maar daarvan kon ik nog de schuld deels op me nemen en dat begreep ik tenminste.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:30 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
mjaah, frustererend is dat. Dat soort dingen kosten altijd erg veel energie.
Ben nog altijd blij dat ik geen kinderen/huis etc had met mijn ex. Wat een headcase was dat zegDan heb ik het nu een heel stuk beter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:39 schreef the85mc het volgende:
Uit elkaar gaan met kinderen lijkt me echt vervelend. Zeker als het uitdraait op een 'vechtscheiding'. Ik snap dat nooit zo goed, voor je eigen kinderen is het beter om toch een soort van normaal met elkaar om te gaan..ik had gehoopt dat het nadat we uit elkaar waren beter zou gaan qua communicatie, maar dat is niet zo helaas. Hij viel me het eerste halfjaar dagelijks lastig met óf geslijm, óf bedreigingen (belde ook mn huisarts en werk om te klagen over mijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)
Daarna veranderde hij constant de omgangsregeling, toen deed hij ineens heel aardig, daarna negeerde hij me... Ik heb gewoon geen zin meer om nog te proberen normaal contact te krijgen. Het is inmiddels 5 jaar geleden dat we uit elkaar gegaan zijn.compact en kleverig.
Tnx!quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:22 schreef Mufasa208 het volgende:
[..]
Okay, een paar uur later… dan maar tijdens mijn lunch.
Met het squaten waarbij de knieen voorbij de tenen komen zou er extreem veel druk moeten staan op het kniegewicht, tenminste dat is wat er beweerd wordt.
Een veel aangehaalde onderzoek is dat van Fry, Smith, and Schilling (2003), waarbij de druk op het kniegewricht in kaart werd gebracht. Scenario 1 was dat er een bord werd geplaatst tegen het onderbeen van de onderzochte populatie, die het naar voor verplaatsen van de knie tegenhield tijdens het squaten. En scenario 2 waarbij de deelnemers wel de knieën voorbij de tenen mochten laten gaan tijdens de squat.
Het tegengaan van het naar voren plaatsen van de knie resulteerde een 22% afname van gewrichtsdruk in de knie, maar een toename van 1070% in de heup en onderrug. Dit omdat er dan meer mobiliteit vanuit de heup, het bekken en de onderrug wordt gevraagd. Biomechanisch gezien moet er dan meer gecompenseerd worden vanuit de heup, het bekken en onderrug om de squat uit te voeren. En het moet biomechanisch ook bij je lichaam passen, iemand met lange benen zal sneller met zijn knieën voorbij de tenen gaan.
Plus, hoe trainen olympische gewichtsheffers met de squat? In een volledige ass to the grass positie, met knieën voorbij de tenen.
Fry, A.C., Smith J.C., and Schilling, B.K. Effect of knee position on hip and knee torques during the barbell squat, 2003.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:39 schreef the85mc het volgende:
Uit elkaar gaan met kinderen lijkt me echt vervelend. Zeker als het uitdraait op een 'vechtscheiding'. Ik snap dat nooit zo goed, voor je eigen kinderen is het beter om toch een soort van normaal met elkaar om te gaan..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
No prob!quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:57 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Tnx!
Maar als het gaat om je spieren het beste/meest effectief trainen? Maakt het dan nog uit?
Spieropbouw natuurlijk!quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:05 schreef Mufasa208 het volgende:
[..]
No prob!
Wat bedoel je dan beste/meest effectief? Spieropbouw, ondersteuning van een andere activiteit zoals rennen, of cardiovasculair?
Ja, direct na de lunch wil ik altijd koekjes, en broodjes, en andere rotzooi. Het was een stuk minder toen ik consequent geen dingen met toegevoegde suiker at, maar dat is de afgelopen week even niet gelukt vanwege wat spannende dingen op het werk. Mijn eerste nagel is er ook al aan, dat zegt me genoeg. Maar weer afkicken dus.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:21 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
heb je echt zoveel zoete trek? enig idee hoe het komt?
@Nallster: buh, balen van je knie![]()
Ik ben eindelijk aan het lunchen, net een awesome mail de deur uit gedaan /productief
Uhm, wat is nu de conclusie dan? Die extra druk op heup en onderrug, is dat juist goed?quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:22 schreef Mufasa208 het volgende:
[..]
Okay, een paar uur later… dan maar tijdens mijn lunch.
Met het squaten waarbij de knieen voorbij de tenen komen zou er extreem veel druk moeten staan op het kniegewicht, tenminste dat is wat er beweerd wordt.
Een veel aangehaalde onderzoek is dat van Fry, Smith, and Schilling (2003), waarbij de druk op het kniegewricht in kaart werd gebracht. Scenario 1 was dat er een bord werd geplaatst tegen het onderbeen van de onderzochte populatie, die het naar voor verplaatsen van de knie tegenhield tijdens het squaten. En scenario 2 waarbij de deelnemers wel de knieën voorbij de tenen mochten laten gaan tijdens de squat.
Het tegengaan van het naar voren plaatsen van de knie resulteerde een 22% afname van gewrichtsdruk in de knie, maar een toename van 1070% in de heup en onderrug. Dit omdat er dan meer mobiliteit vanuit de heup, het bekken en de onderrug wordt gevraagd. Biomechanisch gezien moet er dan meer gecompenseerd worden vanuit de heup, het bekken en onderrug om de squat uit te voeren. En het moet biomechanisch ook bij je lichaam passen, iemand met lange benen zal sneller met zijn knieën voorbij de tenen gaan.
Plus, hoe trainen olympische gewichtsheffers met de squat? In een volledige ass to the grass positie, met knieën voorbij de tenen.
Fry, A.C., Smith J.C., and Schilling, B.K. Effect of knee position on hip and knee torques during the barbell squat, 2003.
Gewoon gebruik maken van een volledige bewegingsbaan tijdens de squat. Wel de knieen naar buiten houden tijdens de uitvoering.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Spieropbouw natuurlijk!
Voor cardio doe ik wel burpees.
Ik zie het, het mist een conclusie.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:44 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Uhm, wat is nu de conclusie dan? Die extra druk op heup en onderrug, is dat juist goed?
Warm? Heb alweer een trui en broek aanquote:Op woensdag 12 juni 2013 15:03 schreef Perruche het volgende:
Hmmmm even in het park![]()
We'll hoofdpijn van de drukkende warmte
quote:
Kweet niet, lijkt teveel op Arie Boomsmaquote:
Die heeft wel een goed trainingschema trouwens, ook voor thuisquote:Op woensdag 12 juni 2013 16:33 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Kweet niet, lijkt teveel op Arie Boomsma
Hoe loop ik over water?quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:41 schreef the85mc het volgende:
[..]
Die heeft wel een goed trainingschema trouwens, ook voor thuis
hahaquote:Op woensdag 12 juni 2013 16:51 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Hoe loop ik over water?
Toch anders dan varen
misschien toch rustiger opbouwen? 5 keer 1 min afgewisseld met 2 min wandelen? Dat werk.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:51 schreef Nallie het volgende:
Uniek
Ja m'n knie is gewoon weer beetje overbelast denk ik. Terugkerend probleem. Maar zonder hardlopen ging t wel goed. Nu ik weer 4x heb gelopen weer last. Was wel weer beetje te hard van stapel denk ik...
Oh en ook honger!
Je hebt geen Renate of Evy die je bij het hardlopen ondersteunen?quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:51 schreef Nallie het volgende:
Uniek
Ja m'n knie is gewoon weer beetje overbelast denk ik. Terugkerend probleem. Maar zonder hardlopen ging t wel goed. Nu ik weer 4x heb gelopen weer last. Was wel weer beetje te hard van stapel denk ik...
Oh en ook honger!
Lijstjes?quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:47 schreef Perruche het volgende:
Hey d wanneer ga jij eigenlijk lijstjes posten?
quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:48 schreef the85mc het volgende:
Ik kan dus ook niet normaal hardlopeniedere keer loop ik mezelf de blessures in, alleen dan met shinsplints.. Echt irritant. Ik weet dat ik rustiger op moet bouwen, maar dat kan ik gewoon niet.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:43 schreef D. het volgende:
[..]
Je hebt geen Renate of Evy die je bij het hardlopen ondersteunen?
En heb je wel goede schoenen?
Geen idee, kan ik ook geen uitspraak over doen als ik niet weet wat er aan de hand is met jouw knie en deze niet onderzocht heb.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:46 schreef _Dido_ het volgende:
Maar Mufasa, waar komt mn kniepijn dan vandaan als mn knieën wel voorbij mn tenen mogen? Had nu juist minder last.
ja je doet hier weinig anders dan matige grappen rondstrooien.quote:
T lag bij mij niet aan mijn schoenen helaas. Ben naar zo'n hardloop winkel gegaan, verschillende filmpjes gemaakt. Ik loop denk ik verkeerd en/of te snel.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:50 schreef _Dido_ het volgende:
Shinsplintsboks! En ik loop nog niet eens twee minuten achtereenmoet dus wel aan mn schoenen/techniek liggen. Morgen mn clinic, ben benieuwd!
Sorry dat ik het saaie leven wat vrolijker probeer te maken,quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:59 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
ja je doet hier weinig anders dan matige grappen rondstrooien.
ja denk het ook. Aan je techniek kun je wel werken bij een verenging of dmv een workshop oid, als je wilt. Terugkerende blessures zijn tamelijk demotiverend.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:59 schreef the85mc het volgende:
[..]
T lag bij mij niet aan mijn schoenen helaas. Ben naar zo'n hardloop winkel gegaan, verschillende filmpjes gemaakt. Ik loop denk ik verkeerd en/of te snel.
Het is al duidelijk, ik zoek mijn heil wel eldersquote:Op woensdag 12 juni 2013 18:01 schreef Perruche het volgende:
Ja D idd, ik vind je eigenlijk irritant. Je post vanalles maar ik heb geen idee wat je nu komt doen.
Ik post bijna dagelijks over hetgeen waar ik mee bezig ben.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:04 schreef Perruche het volgende:
Haha mijn leven is niet saai gelukkig![]()
Maar Ben je hier uit filantropische overwegingen of wil je ook nog sexy worden?
nee joh je hoeft niet weg maar dit topic heeft een thema en ik zie jou weinig themagerelateerds posten. Als je dat wel doet, kunnen offtopic posts ook primaquote:Op woensdag 12 juni 2013 18:03 schreef D. het volgende:
[..]
Het is al duidelijk, ik zoek mijn heil wel elders
Behalve een lijstje met wat ik eet (ik weet simpelweg 's morgens niet wat ik de rest van de dag allemaal naar binnen werk) vind ik mezelf wel 'themagerelateerd' bezig.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:10 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
nee joh je hoeft niet weg maar dit topic heeft een thema en ik zie jou weinig themagerelateerds posten. Als je dat wel doet, kunnen offtopic posts ook prima
Volgens mij was D. best actief met Jillian en heeft dat ook wel gemeld.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:10 schreef _Dido_ het volgende:
nee joh je hoeft niet weg maar dit topic heeft een thema en ik zie jou weinig themagerelateerds posten. Als je dat wel doet, kunnen offtopic posts ook prima
Ja, dat klopt. Bijna bij de 30 dagen toch?quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij was D. best actief met Jillian en heeft dat ook wel gemeld.
Ik heb het een keertje gedaan. Achteraf uiteraard.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:16 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Bijna bij de 30 dagen toch?
Maar of D. lijstje heeft gepost weet ik niet. Kan niet alles onthouden.
Ik heb geloof ik nog nooit (of misschien per ongelukquote:
dan moet ze juist posten Zodat we je op je flikker kunnen gevenquote:Op woensdag 12 juni 2013 18:17 schreef D. het volgende:
[..]
Ik heb het een keertje gedaan. Achteraf uiteraard.
Had ook niet het idee dat iemand op mijn lijstje zit te wachten omdat het niet echt een voorbeeldig lijstje zal zijn.
Het is ook niet het idee dat je perfecte lijstjes hebt, want niemand eet iedere dag perfect. Juist kritiek op slechte lijstjes is nuttig naar mijn idee.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:17 schreef D. het volgende:
[..]
Ik heb het een keertje gedaan. Achteraf uiteraard.
Had ook niet het idee dat iemand op mijn lijstje zit te wachten omdat het niet echt een voorbeeldig lijstje zal zijn.
D: lahmacun met dönerquote:Op woensdag 12 juni 2013 18:18 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
dan moet ze juist posten Zodat we je op je flikker kunnen geven
Wat vervelend zeg! Dat is iets wat ik niet mis aan hardlopen: dat je hoofd sneller wil dan je lijfquote:Op woensdag 12 juni 2013 16:51 schreef Nallie het volgende:
Uniek
Oh en ook honger!
Je bent ook zo lekker subtiel he?!quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:04 schreef Perruche het volgende:
Haha mijn leven is niet saai gelukkig![]()
Maar Ben je hier uit filantropische overwegingen of wil je ook nog sexy worden?
Welkom reismeis. Waarom wil je bewuster eten? Is het zo slecht? Doe eens een lijstje?quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:31 schreef Reismeis het volgende:
Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste post in dit topic. Ik ben niet zozeer aan het afvallen, dat is niet echt nodig, maar ik wil wel wat bewuster gaan eten. Nu werk ik in een boekhandel en kwam twee boeken tegen die nieuw zijn en waar iedereen wel wat aan heeft omdat je in deze boekjes snel kan zien welke producten nou wel en welke niet gezond zijn.
Ze heten:
- Eibertje kiest (beetje rare titel, maar de voedingsdeskundige heet zo)
- De boodschappencoach
je kan het lijstje ook aan het einde van de dag postenquote:Op woensdag 12 juni 2013 18:14 schreef D. het volgende:
[..]
Behalve een lijstje met wat ik eet (ik weet simpelweg 's morgens niet wat ik de rest van de dag allemaal naar binnen werk) vind ik mezelf wel 'themagerelateerd' bezig.
Ik heb alleen niet zoveel kennis van zaken als de meeste hier, dus het zijn vooral vragen van mijn kant. Daarnaast probeer ik ook wat gezelligheid toe te voegen, maar over de invulling daarvan verschillen de meningen kennelijk
Dat! Ik plan nooit mijn dag helemaal. Het liefste plan ik nooit iets, maar dat maakt het leven soms te ingewikkeldquote:Op woensdag 12 juni 2013 18:49 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
je kan het lijstje ook aan het einde van de dag posten
ik weet het meestal wél als ik dingen in huis heb die ik lekker vind en niet als ik de volgende dag boodschappen moet doenquote:Op woensdag 12 juni 2013 18:51 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat! Ik plan nooit mijn dag helemaal. Het liefste plan ik nooit iets, maar dat maakt het leven soms te ingewikkeld
Daar zullen die van mij ook op zitten hoor, hoeft niets mis mee te zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:57 schreef JaniesBrownie het volgende:
Overigens ben ik vandaag best tevreden, gisteren ook trouwens. Al lijkt het altijd wel weinig vergeleken bij de lijstjes van de rest hier altijd (1543 kcal, gisteren precíes hetzelfde)
nou, ik bedoelde niet zozeer weinig kcal, al staat het er wel zo, lees ik nuquote:Op woensdag 12 juni 2013 18:59 schreef An24 het volgende:
[..]
Daar zullen die van mij ook op zitten hoor, hoeft niets mis mee te zijn.
Ah!quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nou, ik bedoelde niet zozeer weinig kcal, al staat het er wel zo, lees ik nu
Ik bedoelde meer weinig in hoeveelheden.
ik zit echt helemaal vol, ben niet bang dat ik nog hnger ga krijgen vanavondquote:Op woensdag 12 juni 2013 19:03 schreef An24 het volgende:
[..]
Ah!![]()
Heb je dan wel voldoende op? Een boterham vult wat sneller, maar aan een berg groenten heeft je lijf meer. Maar dan moet je inderdaad wel flink door eten.
Edit: je lunch lijkt idd wat mager. En je salade moet dan wel goed gevuld zijn.
O: 2 meergranenbollen (1 pindakaas, 1 kipfilet)quote:
waarom meegranenvollen en geen gewone boterhammen? Waarom een proteïneshake, waar is je fruit en waar zijn je eiwitjes?quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:18 schreef D. het volgende:
[..]
O: 2 meergranenbollen (1 pindakaas, 1 kipfilet)
S: Jillian level 3 les 5 + 35km hometrainer
T: proteïneshake met dextrose
L: 1 meegranenbol kipfilet, 1 sneetje volkoren smeerkaas
D: Lahmacun met döner
T: ? (wellicht nog wat nootjes, of nog een boterham)
Omdat die bollen hetgeen was wat er nog in de winkel voorhanden was.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:21 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
waarom meegranenvollen en geen gewone boterhammen? Waarom een proteïneshake, waar is je fruit en waar zijn je eiwitjes?
28quote:Op dinsdag 11 juni 2013 03:13 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Schelen man en ik ook, 7 jasr. Hoe oud ben jij?
Ik denk niet dat het heel ongezond is (qua snoepen, frisdrank), maar het is vrij eenzijdig en weinig groenten/fruit en 's avonds makkelijk omdat ik voor 1 persoon kook en het dan al snel magnetron wordt etc. Maar ik doe even een lijstje van een werkdag:quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:46 schreef An24 het volgende:
[..]
Welkom reismeis. Waarom wil je bewuster eten? Is het zo slecht? Doe eens een lijstje?
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:23 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Hij legt het er minder dik bovenop dan Viz idd
Behalve de d is ook, in vergelijking met andere lijstjes, mijn zuivel- en fruitgehalte niet erg hoogquote:Op woensdag 12 juni 2013 19:48 schreef Perruche het volgende:
D. Dat is afgezien van je d toch niet zo'n slecht lijstje?
Is dat zo?quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:51 schreef V1z0R het volgende:
D. voor hoeveelheid KH's die je al hebt is dextrose beetje overdaad.
sugarsnaps zijn lekkerrrrquote:Op woensdag 12 juni 2013 19:51 schreef V1z0R het volgende:
Ik dacht trouwens dat sugarsnaps iets met gigantisch veel suiker was (zie de naam), blijken het een soort bonen te zijn
[..]
Flikker op met je liefdequote:Op woensdag 12 juni 2013 19:51 schreef V1z0R het volgende:
Liefde in het topic
Ik dacht trouwens dat sugarsnaps iets met gigantisch veel suiker was (zie de naam), blijken het een soort bonen te zijn
[..]
Ga toch een end wokken vrouwquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:12 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Flikker op met je liefde![]()
En snijbonen zijn geen bonen waar je aan snijdt..
Zelfmoord??Ja, de polsen doorgesneden met een snijboon
Draagt bij, maar een geleidelijke aanvoer van KH's die je erna neemt vangen wat je aan S hebt gedaan wel opquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:04 schreef D. het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ik had begrepen dat dat hielp zodat mijn lichaam niet mijn natuurlijke suikers op zou nemen en mijn training teniet zou doen.
Maar wellicht geldt dat vooral als ik verder een streng dieet zou hebben?
quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
Uniek, vaiz: vanavond anders weer? Same place, same time?
Die heb ik ook gegeten, uit de ovenquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:14 schreef _aurum_ het volgende:
Wat waren mijn sweet potato fries lekker![]()
Lopen ging ruk, afzakkende broeken een shirt wat niet ademt..en het is al zo lekker benauwd buiten. Iig 5km uitgelopen
Dan laat ik het voortaan achterwegequote:Op woensdag 12 juni 2013 20:17 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Draagt bij, maar een geleidelijke aanvoer van KH's die je erna neemt vangen wat je aan S hebt gedaan wel op
Afvallen en spieren, maar afvallen is het voornaamste doel, en dat blijft idd wat achterwegequote:En als je doel afvallen is dan zou ik het inderdaad 'strenger' aanpakken. Kun je cheatdays niet bewaren voor het weekend? Dus die lamme koen met kebab tot dan bewaren...
Je eet iig weer regelmatig, de kleine tweaks komen later welquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
Broodje met kipfilet, melk, bananensmoothie, gevulde koek, twee borden bijzonder goed gevulde tomatensoep (met veel groente. En balletjes).
De gevulde koek was ivm vier uur achter elkaar bij presentaties zitten en tussendoor alleen vijf minuten effe weg kunnen. Geen (goed) excuus, maar ach, de rest is wel ok. Heb wel eens slechter gegeten
quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
Yep.... zorg voor wat anders dan gevulde koekquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
Top! Alle creditsquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:20 schreef anna82 het volgende:
Rare snijboon ben je toch Uniek!
Ik heb twee uur in 1 kamer gezeten met 6 pizza's en ik heb ze niet gegeten. Vrij uniek!
D: zelfgemaakte 'boerensalade' met kaas, bacon en ei, lekker
En ik heb een kwartiertje hardgelopen en dat ging best ok.
Ik uit een bord...quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:20 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Die heb ik ook gegeten, uit de oven. Die 5 km heb ik gewandeld
omg want!quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Zo maar eens vla, kwark, honing, banaan en hagelslagtoetje maken
quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Zo, jij bent wat van plan! Rrrr! da's een sexy rrr, voor de duidelijkheid
quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:21 schreef D. het volgende:
[..]
Dan laat ik het voortaan achterwege
[..]
Afvallen en spieren, maar afvallen is het voornaamste doel, en dat blijft idd wat achterwege
Cheatdays?
De Lamme koen kraam is er alleen op woensdag, maar had zelf het idee dat het gezonder was dat het oogde
Laatste tijd gaat het eigenlijk weer heel goed! *klopt af*quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:22 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Je eet iig weer regelmatig, de kleine tweaks komen later wel
Houdt je buik zich rustig?
quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:00 schreef V1z0R het volgende:
Tai Chi Yoga is trouwens inderdaad erg rustig, wel relaxed dat dan weer wel
Dus KT erachteraan gegooid.
[..]
Tactvol zijn is toevallig wel een van m'n sterkste kanten
En eendat Perr weer eens tevreden was, mocht wel weer eens.
Die lamme koen is eigenlijk het enige wat ik haal, de rest maak ik zelf klaar (op soms een diepvriespizza na), maar ik let wel op wat ik eet, alleen bij het diner wil ik me niet teveel beperken en wel 'gewoon' kunnen eten.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:29 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Heb wat 'speciale' V1z-saus over en word ook zo ziltig als je het puur oplepelt natuurlijk.
[..]
Zal je ook helpen met je afvallen doel.
Dagen dat je minder oplet wat je eet, zoals een lamme koen. Zijn betere dingen, doorgaans helemaal wanneer je niet weet hoe het precies is klaargemaakt en met wat.
Jaja, ik zei toch "niet zo slecht" en niet "best wel goed"quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:01 schreef D. het volgende:
[..]
Behalve de d is ook, in vergelijking met andere lijstjes, mijn zuivel- en fruitgehalte niet erg hoog
Met dit tempo maakte het niet zoveel uit, en ik was net uit bedquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:32 schreef Perruche het volgende:
[..]wat lief!
Je kan misschien beter yoga na je KT doen? Of niet? Ik ga zo pumpen en heb vet veel zin want spieren
Maak je woensdags je cheatday.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:32 schreef D. het volgende:
[..]
Die lamme koen is eigenlijk het enige wat ik haal, de rest maak ik zelf klaar (op soms een diepvriespizza na), maar ik let wel op wat ik eet, alleen bij het diner wil ik me niet teveel beperken en wel 'gewoon' kunnen eten.
Ik zei ook niet dat het slecht was, alleen dat het niet voorbeeldig wasquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:33 schreef Perruche het volgende:
[..]
Jaja, ik zei toch "niet zo slecht" en niet "best wel goed"
Frituren/snacken is zeker ook cheaten he?quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:40 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Met dit tempo maakte het niet zoveel uit, en ik was net uit bed
[..]
Maak je woensdags je cheatday.
Mja, wat is gewoon?
Heb sinds het uit huis gaan m'n hele voedingspatroon zo'n beetje omgegooid en vind dit nu gewoon.
Zo begrijp ik ook wel dat m'n bruine bonen met spek niet het gezondste is, maar dat plak ik dan achter een brute KT/HIIT-sessie.
Categorie bahquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik heb btw heel veel zin om weer een keer lever te bakken voor mezelf.
In welke categorie valt lever eigenlijk wat vlees betreft?
dat vinden heel veel mensen jaquote:
Leverquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik heb btw heel veel zin om weer een keer lever te bakken voor mezelf.
In welke categorie valt lever eigenlijk wat vlees betreft?
quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
omg want!
Alhoewel ik zelf net Griekse yoghurt met walnoten en honing op hebHad er ook nog wel banaan door kunnen doen. Geen hagelslag in huis, helaasch.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:52 schreef Maraca het volgende:
Dit krijg je als je je hartslagmeter tijdens HIIT aanzet buiten:
http://www.endomondo.com/workouts/202518706/2115133
ok, lever it is dan voor morgen, voor mij, de rest vindt het echt smerigquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:51 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Lever
Mager, gezond, vol met goede stoffen.
Kippenlever of runderlever schoonmaken, afspoelen.
Kruiden met zout, peper, cayennepeper, bloem en nog wat, kom er zo niet op
Ui, knoflook en een beetje tomatenpuree aanfruiten, lever kort meebakken tot rose.
Peterselie erover, gedroogd of vers.... NOM!
Het hoort met spekjes maar dat hoeft niet
GPS kan dus de volgende keer wel uitquote:
Alleen nog even opetenquote:Op woensdag 12 juni 2013 21:12 schreef uniekhoorn het volgende:
Dus... ook snel maar weer lever eten.. Zo 1 x per 2 maand. Vroeger toen we een koe lieten slachten dan ging de lever gekookt en de tong, ook gekookt. Het eerst op. Heerlijk! Gekookte lever ook gewoon, dan met kaasschaaf mooi plakjes van snijden, op brood met roomboter, zout en peper. NIKS meer aan doen
Easy!quote:
Yep + touwtjespringen. Net klaarquote:
Tenenkrommend dat programmaquote:Op woensdag 12 juni 2013 22:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik word een beetje misselijk van dat gepraat over lever, haha! Jukkie.
Kijk nu de lijfshow, best interessant
Je hebt wel veel inzicht in je eetpatroonquote:Op woensdag 12 juni 2013 19:58 schreef Reismeis het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het heel ongezond is (qua snoepen, frisdrank), maar het is vrij eenzijdig en weinig groenten/fruit en 's avonds makkelijk omdat ik voor 1 persoon kook en het dan al snel magnetron wordt etc. Maar ik doe even een lijstje van een werkdag:
O: 4 beschuitjes, 2 met kaas en 2 met hagelslag
T: banaan
L: 2 boterhammen met kaas en worteltjes of een appel
T: Snelle Jelle of nog een banaan
D: vandaag was het lasagne uit de oven (kant en klaar)
T: stukje chocola
Ik eet eigenlijk nooit toetjes en ' s avonds niet altijd wat lekker, dan is het meestal chocola. Eet nooit chips bijvoorbeeld. Drinken thuis en op werk is eigenlijk alleen water of thee.
Vertelquote:
Heb al gezapt. Kreeg al uitslag genoeg van sabine.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:33 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Vertel. Mijn broertje was vandaag niet thuis voor de afkrakende ondertiteling, maar ik geloof graag dat de meeste stellingen van geen kant kloppen
.
Voordeel: ijzer, vitamines waaronder A, goed.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:47 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat vinden heel veel mensen jaik vind het toevallig heel lekker
maar eet het eigenlijk nooit omdat iedereen het vies vindt
Ik kan dat ook blijven eten als ik eenmaal bezig ben
Maar ik bedoelde eigenlijk of het 'goed' vlees is, of niet,of minder, of weet ik t(maar dat snapte je wel)
haha dat heb ik met Jillianquote:Op woensdag 12 juni 2013 22:37 schreef An24 het volgende:
Ohw en ik voel me nu super sterk door mijn yogales *insert spierballensmilie
Wandelen gebeurd, bad heb ik niet, voldoende vezels komen er binnen, ik zit aan de koffie.quote:Op donderdag 13 juni 2013 06:57 schreef Tinkepink het volgende:
Wandelen, warm bad, irdere dag voldoende vezels uit groente rn fruit, buikmasseren, sterke koffie, gedroogde en gewelde pruimen.
thxquote:Op donderdag 13 juni 2013 07:00 schreef Isabeau het volgende:
Dido, veel plezier met de clinic vandaag!
Je hebt stiekem ook eindexamen vwo gedaan dit jaar?quote:Op donderdag 13 juni 2013 07:02 schreef _Dido_ het volgende:
thx
Eerst nog een beetje spannend gesprek straks, maar komt hoogstwaarschijnlijk wel goed en dan kan ik straks goed nieuws melden hier
Hoera voor het afslaan van gebak!quote:Op donderdag 13 juni 2013 07:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je hebt stiekem ook eindexamen vwo gedaan dit jaar?![]()
Uitslag schijnt vandaag toch te komen en mijn collega riep al enthousiast dat ze op gebak ging trakteren als haar zoon is geslaagd. Straks maar eerst tegen haar zeggen vooral geen gebakje voor mij te bestellen.
Bij mij helpt regelmaat ontzettend. Ontbijt tussen 7-8, lunch tussen 12-13 en avondeten tussen 19-20. In weekenden en vakanties wijk ik hier vaak van af en dat merk ik dan meteen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 06:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wandelen gebeurd, bad heb ik niet, voldoende vezels komen er binnen, ik zit aan de koffie.
Pruimen is nog wel een idee.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 07:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je hebt stiekem ook eindexamen vwo gedaan dit jaar?![]()
Uitslag schijnt vandaag toch te komen en mijn collega riep al enthousiast dat ze op gebak ging trakteren als haar zoon is geslaagd. Straks maar eerst tegen haar zeggen vooral geen gebakje voor mij te bestellen.
Ik heb het idee dat ik meer regelmaat heb de laatste week/2 weken dan ooit hiervoor. Evenals gezond eten.quote:Op donderdag 13 juni 2013 07:40 schreef anna82 het volgende:
[..]
Bij mij helpt regelmaat ontzettend. Ontbijt tussen 7-8, lunch tussen 12-13 en avondeten tussen 19-20. In weekenden en vakanties wijk ik hier vaak van af en dat merk ik dan meteen.
bij mij is het ook anders nu, sinds ik beter eet, ga ik veel minder vaakquote:Op donderdag 13 juni 2013 08:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ik meer regelmaat heb de laatste week/2 weken dan ooit hiervoor. Evenals gezond eten.
Heb ook buikpijn.
Ik vind gedroogde pruimen lekker, dus dat scheelt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 08:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
bij mij is het ook anders nu, sinds ik beter eet, ga ik veel minder vaak![]()
Ik ga iig gedroogde pruimen halen en eet er gewoon elke dag een (vieze dingen) want vind het zo niet zo fijn.
Verder gelukkig geen last van, maar toch.
ik heb last van mn darmen als ik teveel 'ongezonde' dingen eet. Veel vlees, chocolade, friet... Maar ik krijg ook last als ik veel kwark of yoghurt eet of koffie drink.quote:Op donderdag 13 juni 2013 08:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind gedroogde pruimen lekker, dus dat scheelt.
Moet zeggen dat mijn buik sowieso rommelt. Iets met tijd van de maand en uitstellen. Heb het idee dat mijn lijf hevig protesteert.
Daar zou het wel eens aan kunnen liggen. *schenkt glas water inquote:Op donderdag 13 juni 2013 08:11 schreef Nallie het volgende:
Morning!
Lonaa, als je lijnzaad neemt moet je ook zorgen dat je echt genoeg water drinkt. Anders verstopt het juist! Dus min 2 liter vocht!
Rode pepers had meer sense gemaaktquote:Op donderdag 13 juni 2013 08:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik droomde btw dat ik ruzie had met Ado en uiit woede zijn kruis met stukjes komkommer bedekte
Dat inderdaad. De ochtend beginnen met een glas lauw warm water, met een scheut citroensap of gember. En even stoppen met tarweproducten eten.quote:Op donderdag 13 juni 2013 08:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Daar zou het wel eens aan kunnen liggen. *schenkt glas water in
Hier in de sportschool hebben we bodychi, een combi van Tai Chi, Yoga en Pilates.. Heerlijk is dat, maar ik kan beter ervoor sporten dan erna, want ik val altijd de laatste 10 minuten in slaapquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:00 schreef V1z0R het volgende:
Tai Chi Yoga is trouwens inderdaad erg rustig, wel relaxed dat dan weer wel
Dus KT erachteraan gegooid.
[..]
Tactvol zijn is toevallig wel een van m'n sterkste kanten
En eendat Perr weer eens tevreden was, mocht wel weer eens.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 08:57 schreef J0ycie88 het volgende:
Vannacht moest ik vriendlief naar zijn werk brengen, en toen ik thuis kwas (2 uur ongeveer) had ik me toch honger! En toen heb ik een klein lepeltje pindakaas genomen inplaats van chips of koek of weet ik veel wat ik anders zou pakken.. En daarna lekker verder geslapen! Trots!
Vanmorgen stiekem op de weegschaal gestaan (ook al weet ik dat ik er niet naar moet luisteren) maar toch is er sinds maandag 5 ons af! En dat vind ik leuk!!
Nu lekker aan mijn ontbijt en straks mijn mams van het station halen, we gaan naar Dordt, anderhalf uur relaxen in een of andere hamman en daarna naar mijn broertje om in spanning te wachten of hij geslaagd is.
En en en en en, ik ga geen gebakje halen bij Brokking, gewoon omdat ik dat kan!
Als er maar een plek is om te zitten vind ik alles primaquote:Op donderdag 13 juni 2013 09:29 schreef Perruche het volgende:
Haha nallsters! Ik heb nog geen inspiratie, dus ff kijken. Moet nog langs de winkel op de terugweg en het huis is een zooi maar goed
Oh ja, die oefeningquote:Op donderdag 13 juni 2013 09:29 schreef _aurum_ het volgende:
o haiz! Lekker geslapenIk word zo moe van het sporten en de spierpijn, dus in coma gelegen vannacht
@Novem: Simpele smaakmaker is dat he, kruiden/specerijen grillen, maar ik vergeet het nog weleens door de haast.
@GB: Herkenbaar, deze oefening is zo simpel maar geeft mij zoveel spierpijn *armen niet op kan tillen*
Ik moet nog verzinnen wat ik ga eten vandaag
Hihi!quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:51 schreef Probability het volgende:
Ik moet ook opruimen, krijg ook bezoek! Hihi
Tricepsquote:Op donderdag 13 juni 2013 09:56 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Oh ja, die oefeningHeb ik ook ooit gehad tijdens bootcamp. Wat train je daar precies mee? De onderkant vd bovenarmen?
Dacht ik al iddquote:Op donderdag 13 juni 2013 09:57 schreef Nallie het volgende:
[..]
Triceps
Dus die zwabberende kipfilets
Precies die oefening heb ik gedaan, maar dan met een schijf!quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:29 schreef _aurum_ het volgende:
o haiz! Lekker geslapenIk word zo moe van het sporten en de spierpijn, dus in coma gelegen vannacht
@GB: Herkenbaar, deze oefening is zo simpel maar geeft mij zoveel spierpijn *armen niet op kan tillen*
quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:03 schreef _Dido_ het volgende:
Eén keer raden wie een vast contract in the pocket heeft.
De collega waar je het niet zo goed mee kon vinden?quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:03 schreef _Dido_ het volgende:
quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:05 schreef Probability het volgende:
[..]
De collega waar je het niet zo goed mee kon vinden?
[..]
Squats gaat bij mij nog net, de lunges doe ik nu gewoon helemaal stilstaand, zoals in level 2 (geloof ik), dus door je knie zakken met het achterste been gestrekt en dan de armoefeningen wel erbij doen. Sws merk ik dat ik daardoor de armoefeningen veel effectiever kan doen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:07 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Yep + touwtjespringen. Net klaar
Ga wel even op zoek naar een alternatief voor de squats en de lunges, want die zijn niet zo goed voor m'n schenen, merk ik. Maar even in level 2 en 3 kijken
Dat gaat beterquote:Op donderdag 13 juni 2013 11:05 schreef Probability het volgende:
[..]
helemaal niks dat ik weet. In mn andere hand had ik bruine bonen. (Harde)quote:Op donderdag 13 juni 2013 08:30 schreef loveli het volgende:
Wat is voor jou de betekenis van plakjes komkommer?
Mogge
@reismeisquote:Op woensdag 12 juni 2013 18:31 schreef Reismeis het volgende:
Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste post in dit topic. Ik ben niet zozeer aan het afvallen, dat is niet echt nodig, maar ik wil wel wat bewuster gaan eten. Nu werk ik in een boekhandel en kwam twee boeken tegen die nieuw zijn en waar iedereen wel wat aan heeft omdat je in deze boekjes snel kan zien welke producten nou wel en welke niet gezond zijn.
Ze heten:
- Eibertje kiest (beetje rare titel, maar de voedingsdeskundige heet zo)
- De boodschappencoach
o ja, snijbonen kan wel weer een keer!quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:57 schreef vlindertje89 het volgende:
@Janies: snijbonen, wilde spinazie, sperziebonen, gegrilde paprika, courgette...?
Alleen heb ik geen idee hoe lever smaakt en wat daarbij past, haha.
[..]
^^quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:39 schreef Tinkepink het volgende:
En jag, ik duim voor je dat het een foutje is.
Ja! We zitten hier straks gewoon met z'n zevenenquote:Op donderdag 13 juni 2013 13:39 schreef Tinkepink het volgende:
Gefeliciteerd dido. Ook tof dat je de 2e bent met een vast contract.
buhquote:Op donderdag 13 juni 2013 14:06 schreef Mufasa208 het volgende:
Leuk dat ik nog een mailtje krijg dat ik alle patientenverslagen voor mijn assessment dus ook voor maandag af moet hebben. Dacht nog dik een week voor die dingen te hebben.![]()
/stress
Thnx.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zou in elke boekhandel moeten liggen, maar volgens mij wordt het door haarzelf uitgegeven en niet bij een grote uitgeverij en dus daarom niet automatisch in de boekhandel, maar het boek is wel algemeen verkrijgbaar.quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:57 schreef food_lover het volgende:
[..]
@reismeis
Hi Reismeis, waar heb je Eibertje Kiest gekocht? Ik zie het alleen online.
bedankt, het lijkt inderdaad een foutje te zijn. Ik kan me vrij druk maken over dit soort zaken, zeker omdat ik er nog niet van overtuigd ben dat dit artikel in dit tijdschrift past qua kwaliteit. Laatst rapporten gelezen over sollicitatieprocessen voor assistent-professoren, en daar blijkt uit dat een artikel in dit tijdschrift hebben erg belangrijk kan zijn voor de carriere.quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:39 schreef Tinkepink het volgende:
Gefeliciteerd dido. Ook tof dat je de 2e bent met een vast contract.
quote:
dank je! Ik heb net gekeken op haar site. Ziet er veelbelovend uit. Ik ga dat boek maar eens kopen straks.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:38 schreef Reismeis het volgende:
[..]
Het zou in elke boekhandel moeten liggen, maar volgens mij wordt het door haarzelf uitgegeven en niet bij een grote uitgeverij en dus daarom niet automatisch in de boekhandel, maar het boek is wel algemeen verkrijgbaar.
Haha, ja inzicht wel, nu nog de switch maken. Ik loop op m'n werk best wel veel (grote winkel en moet vaak van de ene naar de andere kant) dus niet de hele dag achter de computer. En ook weinig momenten om te snoepen of tussendoortjes want we mogen niet zovaak van de werkvloer af. Verder sport ik niet, behalve fietsen naar mijn werk en dat is in totaal zo'n 45 minuten. Maar wat eten jullie bijvoorbeeld 's morgens? Krijg dan niet zo heel veel naar binnen, maar wil wel goed eten omdat ik voor 12 uur al best wel een beetje fysiek bezig ben en anders word ik snel flauw. En idd minder koolhydraten. Dacht ik nog een beetje gezond te zijn met zo'n Snelle Jelle, blijkt dat dus vol met suiker te zitten. Ik ga is inderdaad wat meer op de groenten en fruit letten, wat ik trouwens best lekker vind, dus dat is het hem niet. Hebben jullie trouwens lekkere recepten met avocado? Lees overal dat dat goed is dus wil er mee gaan werken, maar tot nu toe alleen in combinatie met een Mexicaanse maaltijd gehad.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:33 schreef An24 het volgende:
[..]
Je hebt wel veel inzicht in je eetpatroon![]()
Als ik naar mezelf kijk zou ik zo'n werkdagje van jou niet aan kunnen, omdat ik er verstopt van zou rakenZelf redeneer ik vanuit voedingsstoffen. In beschuitjes zitten weinig voedingsstoffen. De kans is groot dat je er daarom vier moet eten voor een verzadigd gevoel. Verder eet je eigenlijk alleen koolhydraten: beschuit, brood, snelle jelle, bananen en lasagne. Daar zit de eenzijdigheid dus in. Ik mis voornamelijk gezonde vetten zoals olijfolie en uit vis en avocado bijvoorbeeld. Eigenlijk zou de basis groenten en fruit moeten zijn. Dan kun je aanvullen met eieren, vis, vlees en pas op het laatste: koolhydraten. Dus gewoon je eetpatroon omdraaien. Dan krijg je voldoende afwisseling
Sterkte!quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:06 schreef Mufasa208 het volgende:
Leuk dat ik nog een mailtje krijg dat ik alle patientenverslagen voor mijn assessment dus ook voor maandag af moet hebben. Dacht nog dik een week voor die dingen te hebben.![]()
/stress
Als ik op de site kijk, vind ik het direct al niets! Kiezen tussen voorverpakte pizza's vanwege minder kcals enzo...Whut! Of je maakte de pizza gewoon zelf....dan hebben we het pas over gezondquote:Op donderdag 13 juni 2013 14:38 schreef Reismeis het volgende:
[..]
Het zou in elke boekhandel moeten liggen, maar volgens mij wordt het door haarzelf uitgegeven en niet bij een grote uitgeverij en dus daarom niet automatisch in de boekhandel, maar het boek is wel algemeen verkrijgbaar.
Zo eens! Alles lijkt op het aantal kcals gebaseerd te zijn, niet op voedingswaarde.quote:Op donderdag 13 juni 2013 17:40 schreef An24 het volgende:
[..]
Als ik op de site kijk, vind ik het direct al niets! Kiezen tussen voorverpakte pizza's vanwege minder kcals enzo...Whut! Of je maakte de pizza gewoon zelf....dan hebben we het pas over gezond
sorry....ongi en frustratie![]()
Dr Oz toevallig?quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:03 schreef Novem het volgende:
[..]
Zo eens! Alles lijkt op het aantal kcals gebaseerd te zijn, niet op voedingswaarde.
Las gister sen stuk uit de opleiding gewichtconsulent van de LOI, daar werd als snack met weinig kcals winegums geopperd. Toen moest ik even huillachen![]()
![]()
Edit: bij een of anders Amerikaanse show ook; wat kan je beter eten? Een volkoren bagel met low fat cream cheese en gerookte zalm, of een vanilla glazed doughnut?
...
...
De doughnut, want die heeft 300 kcals en de bagel 400![]()
quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:03 schreef Novem het volgende:
[..]
Zo eens! Alles lijkt op het aantal kcals gebaseerd te zijn, niet op voedingswaarde.
Las gister sen stuk uit de opleiding gewichtconsulent van de LOI, daar werd als snack met weinig kcals winegums geopperd. Toen moest ik even huillachen![]()
![]()
Edit: bij een of anders Amerikaanse show ook; wat kan je beter eten? Een volkoren bagel met low fat cream cheese en gerookte zalm, of een vanilla glazed doughnut?
...
...
De doughnut, want die heeft 300 kcals en de bagel 400![]()
dat laatste heb ik ook wel. Ook op school, kinderen moeten een hapje meenemen voor 10.00u, in mijn boekje is dat een stuk fruit. Dat gebeurt echter maar heel weinig, de meeste kinderen nemen koeken mee, of andere zoetigheid. Laatst was ik mee naar t museum en er stond in de brief daarover dat ze 'wát lekkers' mee mochten nemen (letterlijk, met á) in mijn groepje van 5 zat 1 kind met een zak koekjes, 1 met een zak winegums en eentje had drie gevulde koeken bijquote:Op donderdag 13 juni 2013 18:34 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dr Oz toevallig?
Voor écht dikke mensen is dat denk ik ook wel zo, dan is de tijdbom die overgewicht is misschien gevaarlijker dan wat tekort aan voedingsstoffen. Maar dan bedoel ik wel BMI van boven de 50 ofzo.
In de supermarkt verbaas ik me steeds meer hoeveel crap mensen eten.. Karren vol suiker
En dan je eigen afzetmarkt doen verdwijnen?!quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:35 schreef An24 het volgende:
[..]te ernstig. Ik begrijp dat ook echt niet
![]()
Ik vraag me af of dietisten en voedingsconsulenten het zelf wel snappen, of dat ze denken dat clienten te dom zijn om voedingsleer te snappen en er daarom voor de makkelijke uitweg wordt gekozen
Gewoon een banaan met je naam er op, joh!quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:03 schreef MevrouwPuff het volgende:
Denk eigenlijk dat de schooljuffen het wel makkelijk vinden dat de meeste kindjes droge koekjes (vrijwel kruimelvrij) als liga en sultana krijgen. Scheelt veel troep. Stel je voor dat de kinderen peren en aardbeien meenemen
de mijne zijn inmiddels 11 en 12, dus dat maakt nu niet zoveel meer uitquote:Op donderdag 13 juni 2013 19:03 schreef MevrouwPuff het volgende:
Denk eigenlijk dat de schooljuffen het wel makkelijk vinden dat de meeste kindjes droge koekjes (vrijwel kruimelvrij) als liga en sultana krijgen. Scheelt veel troep. Stel je voor dat de kinderen peren en aardbeien meenemen
Haha dus omdat in dit boek staat dat t wel mag ga je het eten en is het een beter boekquote:Op donderdag 13 juni 2013 19:17 schreef food_lover het volgende:
wat mij wel aanspreek aan Eibertje is dat je een keuze hebt en niet zoals al die anderen die zeggen, je mag geen cruesli of je mag geen pizza want daar zit veel suiker of vet in. En die foto van die snelle jelle schrok ik wel van; 7 suikerklontjes. Dat zeggen ze er niet bij op de tv reclame.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:24 schreef V1z0R het volgende:
Gezien de postgeschiedenis ben ik er al wel uit...
en wij maar denken dat het al op je nachtkastje ligt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:33 schreef food_lover het volgende:
ik heb het boek net besteld, ben benieuwd.
Nou succes met de cruesli en eierkoeken dan maar hequote:Op donderdag 13 juni 2013 19:33 schreef food_lover het volgende:
ik heb het boek net besteld, ben benieuwd.
ik weet het! Ik stond bij het brood en het bleef me maar roepen!quote:
Ach, als dat het enige van vandaag is?quote:
Ik ben de nieuwe stroop nog niet vergetenquote:Op donderdag 13 juni 2013 19:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ach, als dat het enige van vandaag is?
die heb ik speciaal voor jullie niet gegeten vandaagquote:Op donderdag 13 juni 2013 19:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik ben de nieuwe stroop nog niet vergeten
quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:43 schreef V1z0R het volgende:
Op zich slimmere aanpak dan binnenlopen en roepen "kennen jullie deze al?"...
Toch zou ik het anders aanpakken, beetje camoufleren door eerst in wat ander subfora topics aanmaken. Even laten rusten en soms reageren op de afleiding...
Dan in de gewenste topics een discussie aanjagen over puur de inhoud.
Pas dan, zeg je dat je toevallig er iets over zag en ga je vragen of het iets is.
Online recensies ook allemaal 5/5 sterren geven![]()
In tussendoortjes niet zoveel. Wel in groene groenten en rood vlees. Ijzer wordt beter opgenomen in combi met vitamine C. Melk remt juist ijzeropname.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:48 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
die heb ik speciaal voor jullie niet gegeten vandaag![]()
Krijg btw te weinig ijzer binnen over het algemeen, waar zit dat nog meer in (liefst wbt tussendoortjes)?
(Ik heb me opgegeven als bloeddonor en ik had de vorige keer een te laag Hb, de volgende keer wil ik dat natuurlijk niet, dus veel ijzer eten!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |