Ik zeg nooit nooit, maar ik denk het er bij eentje blijft ja.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:48 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Die opmerking snap ik nietblijft het bij één kind?
Neequote:Op maandag 10 juni 2013 05:13 schreef uniekhoorn het volgende:
Jij ook nachtdienst V1?
Slaap lekker voor straks Puff.
Loveli, goedzo
Kwark/vla/rabarber, nom
ik vind t plaatje ook zo liefquote:Op maandag 10 juni 2013 22:04 schreef MariaEtcetera het volgende:
Jumping lunches, voeding en spijsvertering in 1
quote:Op maandag 10 juni 2013 04:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Spelletjes, kletsen met verpleging, mensen beter maken, tosti's maken en eten. In die volgorde het liefst
Het is een hele week zonnig en warm geweest hoor, gemist?quote:Op maandag 10 juni 2013 22:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik kom op 3600 kcal
Fijn V1.. heb ook zin in tosti of gegrilde kippenvleugels, patatjs met goede mayo, shoarma en doner.
Heb zoute stokjes. Owwwwwwwwwwwwwwwwwwwww ben zo chagrijnig de hele dag al terwijl ik een soort van vakantie heb.
Heb het ook stervenskoud, wanneer wordt het nou zonnig en warm GVD!
Oh!quote:Op maandag 10 juni 2013 22:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
Onze kat ligt btw regelmatig gewoon in de buurt en dan ligt hij heel hard te spinnenzonder hem aan te raken ofzo, gewoon omdat hij in de buurt is
Ja, kutgroningen.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Het is een hele week zonnig en warm geweest hoor, gemist?
En ik zit aan de 1300 kcal ongeveer volgens mn eetmeter.
Ja, nu voel ik me daar schuldig overquote:Op maandag 10 juni 2013 22:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
En een koes voor uniek! Gewoon, omdat ik haar tof vind. En lief.![]()
Care to join?quote:
Ik ben er nog steeds niet uit hoe dat nou precies zit met calorieën en afvallenquote:Op maandag 10 juni 2013 22:44 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja, kutgroningen.
En ik zie meer stomme eetlijstjes, teveel om op te noemen.
Echt als jullie het zo typen en teruglezen dan moet er toch wel iets van 'realisatie' zijn?
Lieve Dido, denk dat je wat nootjes mag skippen want 50 gram is al ruim 300 kcal., dat is niet erg maar hou er wel rekening mee
Coco, dat klinkt fantastich!
Goed eten, veel verbruiken en niet te veel stressen.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:01 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik ben er nog steeds niet uit hoe dat nou precies zit met calorieën en afvallen
Je moet minder eten dan gebruiken, zover was ik. Alleen niet teveel minder, want dat is weer niet goed.
En ik heb geen idee hoeveel kcal ik op een dag gebruik, weet alleen mn BMR (simpele berekening met leeftijd, lengte en gewicht) dat is nl 1376.
Alleen doe ik natuurlijk nooit helemaal niets op een dag.
Geen idee hoe ik erachter zou moeten komen wat ik met beweging verbruik en hoeveel ik daar dan onder zou moeten gaan zitten om in een 'normaal' tempo af te vallen.
Buiten adem bij het maken van macaroniquote:Op maandag 10 juni 2013 23:24 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik zit te denken om dit als lunch te proberen morgen![]()
![]()
![]()
![]()
!
Dat weet ik dus, ik weet alleen niet wanneer iets veel te weinig is.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:25 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Goed eten, veel verbruiken en niet te veel stressen.
De enige reden dat je niet moet gaan crashen (veel te weinig eten) is omdat je lichaam er zich naar aanpast. Bij een langdurig groot tekort is het efficiënter om de verbranding te verlagen dan reserves aan te spreken. Dit is dan ook weer afhankelijk van hoe je beweegt als je het doet. Vet is nou eenmaal een trage brandstof en bevat veel energie.
Afwisseling helpt, moet netto natuurlijk wel op een tekort uitkomen en een kilo vet is een groot tekort, maar dagen met een iets groter tekort afwisselen met een overschot weerhoud het verbranden van spiervolume.
Ik had 'm ook al gezienquote:Op maandag 10 juni 2013 23:24 schreef JaniesBrownie het volgende:
![]()
![]()
![]()
!
Een blik gezoete gecondenseerde melk, een maatbeker suiker, kilo ofzo en een volle pot mayo?quote:
hoe verzin je zoiets.....quote:Op maandag 10 juni 2013 23:24 schreef JaniesBrownie het volgende:
![]()
![]()
![]()
!
Jij hebt een yogachick nodig!quote:Op maandag 10 juni 2013 23:00 schreef V1z0R het volgende:
Nu voel ik mij als een bossie siepels in augustus
Verdomme
Heb even gekekenquote:Op maandag 10 juni 2013 23:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat weet ik dus, ik weet alleen niet wanneer iets veel te weinig is.
Ik heb bv geen idee of ik vandaag nou 1700 of 2200 kcal heb verbruikt, dus ook geen idee of ik met mn 1300 nou echt véél te laag zit, of dat het wel meevalt.
Veldsla en boterslaquote:Op maandag 10 juni 2013 23:46 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Heb even gekeken
Afhankelijk van de portiegrootte maar lastig in te schatten qua kcals. Wel veel bagger
Moet m'n ballen maar weer eens reorganiseren, normaal was ik veel harder geweest.
Terecht ook wel want dit is standaardsituatie 'geheid te mislukken'. Bagger KH's, bagger
E's, bagger V's, bagger groente...
Als die sla ijsbergsla is helemaal.
Je sportregime is netjes hoormaar wat je eet is minder. En afvallen gebeurt nou eenmaal in de keuken.
Bij de 'mensen die je misschien kent' op FB staat al een poos iemand die ik via via ken (haar niet opgezocht dus dat moet andersom zijn, gok ik dan) en wel erg leuk vond toen ik haar ontmoette (haar naam was gelijk aan de bijnaam van de Shelby GT500 in de film Gone in 60 seconds en zo mezelf voor schut gezet met referenties naar pulp) maar ze was ook nog eens leuk, alleen al 4jr in een relatie. Dus van 't weekend uit interesse maar eens geklikt en relatiestatus is dus recentelijk vrijgezel.quote:
quote:
Schelen man en ik ook, 7 jasr. Hoe oud ben jij?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:32 schreef V1z0R het volgende:
Erg als ik morgen een gedegen reactie geef?
Ga ik ook even kijken naar meer lijstjes dan de laatste, over 1-nacht ijs gaan is inderdaad niet eerlijk.
[..]
Bij de 'mensen die je misschien kent' op FB staat al een poos iemand die ik via via ken (haar niet opgezocht dus dat moet andersom zijn, gok ik dan) en wel erg leuk vond toen ik haar ontmoette (haar naam was gelijk aan de bijnaam van de Shelby GT500 in de film Gone in 60 seconds en zo mezelf voor schut gezet met referenties naar pulp) maar ze was ook nog eens leuk, alleen al 4jr in een relatie. Dus van 't weekend uit interesse maar eens geklikt en relatiestatus is dus recentelijk vrijgezel.
Alleen 7jr jonger
Klinkt tof...voor de kortere routesquote:Op dinsdag 11 juni 2013 05:59 schreef _Dido_ het volgende:
http://www.trail-running.nl/
Omg dit wil ik ook gaan doen! Hardlopen door de duinen ipv op asfalt
Nog even wat meer groenten door je salade mikken. Broccoli of zoquote:Op dinsdag 11 juni 2013 07:28 schreef J0ycie88 het volgende:
Mijn planning voor vandaag.
O: havermoutpap met wat kaneel en honing
T: klein schaaltje meloen
L: salade met gekookte ei, tomaat, komkommer.
T: Handje amandelen
D: Mie met asperges en garnalen.
S: 5km lopen
T: Bakje turkse yogurt met aarbeien en een handje muesli.
14 km door de duinen in Schoorl kort genoeg?quote:
Gadverdammequote:Op maandag 10 juni 2013 23:24 schreef JaniesBrownie het volgende:
![]()
![]()
![]()
!
Is voor de rest mijn lijstje aan de betere handquote:Op dinsdag 11 juni 2013 07:38 schreef An24 het volgende:
[..]
Nog even wat meer groenten door je salade mikken. Broccoli of zo
de laatste tijd heb ik minder lijstjes gepost, je hoeft die moeite niet te doen hoorquote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:32 schreef V1z0R het volgende:
Ga ik ook even kijken naar meer lijstjes dan de laatste, over 1-nacht ijs gaan is inderdaad niet eerlijk.
[..]
Groentelasagne?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:07 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
de laatste tijd heb ik minder lijstjes gepost, je hoeft die moeite niet te doen hoor
Ik heb voor vandaag nog geen planning btwdus tips voor een diner?
ga om een uur of tien boodschappen doen.
En 7 jaar is niet zo veel, kan prima!
Ado houdt niet van rijst, niet van wraps, alle andere kaas dan 'gewone' kaas vindt hij niet lekker (o ja, brie wel), tuinbonen, bruine bonen en alles wat daarop lijkt is niet gewenst... En hij mist vlees als ik iets vegetarisch maak (tijdje elke week 1 vegetarisch en 1 visgerecht gemaakt)
Dat maakt koken ook wat lastiger.
En dat van die ijsbergsla wist ik dus niet, dacht dat alle sla wel gewoon goed was. (Ik vind veldsla het lekkerst) dat geldt voor meer eten ws.
dan kom ik op 2100 uit, mn gemiddelde van de afgelopen maand is 1623, dus dan zit ik redelijk. Alleen heb ik dus uitschieters naar boven en naar beneden er tussen zittenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:24 schreef Nallie het volgende:
Morning![]()
Janies, je moet in principe nooit onder je BMR gaan zitten. Dus altijd boven de 1300.
Verder kan je met dit linkje http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm ook je verbruik berekenen bij jouw lifestyle. Is een schatting uiteraard.
Maar als je daar 500 vanaf trekt zou je ongeveer op het aantal kcal moeten uitkomen waarmee je afvalt.
Verder zou ik de tips van V1 even meenemen.
Qua diner: pasta met zalm en courgette, spaghetti met tomatensaus, courgette en gehaktballetjes, pompoen/wortelsoep met brood, pad thai of gebakken rijst met kip, gegrilde kip met sperziebonen en mangochutney, groentecurry of curry met kip/garnalen, hamburger met groentefrietjes
Plaatje niet gezocht, maar het is iets minder zwart-wit. Afhankelijk van je lengte of schoenmaat kan het best dat je knie wel voorbij je tenen mag komen. Althans, zo heb ik het begrepen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Knie moet niet voorbij je tenen komen.
Het plaatje in de link is iig heel erg fout.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:38 schreef loveli het volgende:
[..]
Plaatje niet gezocht, maar het is iets minder zwart-wit. Afhankelijk van je lengte of schoenmaat kan het best dat je knie wel voorbij je tenen mag komen. Althans, zo heb ik het begrepen.
zei ik iets over vis?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:35 schreef the85mc het volgende:
JB? Helemaal geen vis? Of wel tonijn bijvoorbeeld, dat is redelijk vleesachtig. Ik vind allerlei variaties op salade nicoise erg lekker.
Waar is de medische/wetenschappelijke onderbouwing dat je niet voorbij je tenen mag? Het is niet slecht, hoe komt je daar toch bijquote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik denk zal even een plaatje opzoeken van hoe je je lunges moet doen, maar toen kwam ik dit tegen:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBLunge.html
Nou, daar zie je dus gelijk hoe het dus NIET moet. Knie moet niet voorbij je tenen komen.
Idem voor squats.
Jemig, dacht dat die site goed was, maar ben helemaal verbaasd dat daar zoveel fouten in de uitvoering zitten.![]()
Hoe het wel moet:
Lunges:
[ afbeelding ]
Squats:
[ afbeelding ]
De duinenin schoorl zijn pittig. Mij zou het wandelend al bijn teveel zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 07:41 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
14 km door de duinen in Schoorl kort genoeg?
Inderdaad. volgens mij 2 kilo voor 3 euro op het moment. Ze zijn zo'n 10% duurder. Maar alles qua groente en fruit zal wel duurder worden de komende tijd ivm de wateroverlast in duitsland etc.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:44 schreef _aurum_ het volgende:
Oh en ik hoorde gister dat de aardappel heeeel duur is op dit moment ivm met slechte oogst. 2kg voor 5 euro ofzo
Ah, dan snap ik hem wel. Bij de squats ga ik veel te diep en kom ik idd voorbij de tenen. Hoe dat zit bij de lunges moet ik even checken in de spiegel.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik denk zal even een plaatje opzoeken van hoe je je lunges moet doen, maar toen kwam ik dit tegen:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBLunge.html
Nou, daar zie je dus gelijk hoe het dus NIET moet. Knie moet niet voorbij je tenen komen.
Idem voor squats.
Jemig, dacht dat die site goed was, maar ben helemaal verbaasd dat daar zoveel fouten in de uitvoering zitten.![]()
Hoe het wel moet:
Lunges:
[ afbeelding ]
Squats:
[ afbeelding ]
ik vind het nu allemaal al duur...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:46 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Inderdaad. volgens mij 2 kilo voor 3 euro op het moment. Ze zijn zo'n 10% duurder. Maar alles qua groente en fruit zal wel duurder worden de komende tijd ivm de wateroverlast in duitsland etc.
Diep is wel goed volgens mij, maar dan voornamelijk met je kont naar achteren ipv knieeen naar voren.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:49 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Ah, dan snap ik hem wel. Bij de squats ga ik veel te diep en kom ik idd voorbij de tenen. Hoe dat zit bij de lunges moet ik even checken in de spiegel.
Thanks
Ik hoor altijd dat dat ontzettend slecht voor je knieen is. En je traint niet de juiste spieren.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:44 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Waar is de medische/wetenschappelijke onderbouwing dat je niet voorbij je tenen mag? Het is niet slecht, hoe komt je daar toch bij
De crappy lente zal aardig wat invloed hebben.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:46 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Inderdaad. volgens mij 2 kilo voor 3 euro op het moment. Ze zijn zo'n 10% duurder. Maar alles qua groente en fruit zal wel duurder worden de komende tijd ivm de wateroverlast in duitsland etc.
Ik zou zeggen kaart het eens aan met bij je wederhelftquote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik hoor altijd dat dat ontzettend slecht voor je knieen is. En je traint niet de juiste spieren.
Maar dat is dus niet zo?
Ook dat ja! Naja we zullen toch moeten eten hequote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:50 schreef loveli het volgende:
[..]
De crappy lente zal aardig wat invloed hebben.
Ow,ok. Ik dacht dat ado begon te zeuren als het vega of vis was. Maar dat heb ik dan verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
zei ik iets over vis?
Vis is prima, gisteren nog pangasius gehad en van de week wil ik een keer zalm maken (als ik bedacht heb wat ik erbij wil doen)
Het is slecht voor je knieën en dat merk ik ook wel hoor! Wie heeft tegen jou gezegd dat het wel oké is?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:44 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Waar is de medische/wetenschappelijke onderbouwing dat je niet voorbij je tenen mag? Het is niet slecht, hoe komt je daar toch bij
Des te meer uitdagingquote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:45 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
De duinenin schoorl zijn pittig. Mij zou het wandelend al bijn teveel zijn.
Wij trainen nu weer in het bos en dat is zoooooooooooo fijnquote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:53 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Des te meer uitdagingNee, maar serieus: lijkt me veel mooier om in zo'n gebied te hardlopen dan over asfalt, dus als ik weer op niveau ben, ga ik me daar eens meer in verdiepen
En dan een leuk hardloopmaatje zoeken om samen te draven
En waar komt mijn kniepijn anders ineens vandaan?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik hoor altijd dat dat ontzettend slecht voor je knieen is. En je traint niet de juiste spieren.
Maar dat is dus niet zo?
Ik voel bij een goede squat allesquote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:54 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
En waar komt mijn kniepijn anders ineens vandaan?
Welke spieren moet je eigenlijk precies voelen tijdens de squat? Bovenbeen en/of kont?
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:54 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Wij trainen nu weer in het bos en dat is zoooooooooooo fijn.
Kan zijn dat het iets zegt over jouw knie stabiliteitquote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:52 schreef conleche het volgende:
[..]
Het is slecht voor je knieën en dat merk ik ook wel hoor! Wie heeft tegen jou gezegd dat het wel oké is?
Hij vindt aardappelen, vlees, groente en pasta (zonder vis meestal) lekker, stoofpotjes en ovenschotels... Het is niet dat hij niks lust, het is meer dat hij basisdingen als rijst en wraps niet lekker vindt (rijst eet hij wel, ik maak hem er alleen echt niet blij mee) wat het lastig maakt. Daar kun je op en in gooien wat je wil om verschillende gerechten te maken, zou gemakkelijker zijn als hij bv niet van broccoli ofknoflook hield, dat kun je gemakkelijker weglatenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:48 schreef Perruche het volgende:
Whooo JB wat lust jouw vent wel! ik zou daar echt niet mee om kunnen gaan. die van mij eet alles wat ik hem voorzet en feliciteert me regelmatig met "alweer een uitmuntende maaltijd". En als ik er niet ben eet 'ie ravioli's van de Lidl of Paella en dan issie ook blij.
Een ex van mij was ook zo'n mieperd, alleen kip met rijst en sla-stamp. Adios
Ik moet werken![]()
Ik loop vaak in de heuvels of de duinen, maar mijn ervaring is dat het zeker in het begin erg zwaar is.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:53 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Des te meer uitdagingNee, maar serieus: lijkt me veel mooier om in zo'n gebied te hardlopen dan over asfalt, dus als ik weer op niveau ben, ga ik me daar eens meer in verdiepen
En dan een leuk hardloopmaatje zoeken om samen te draven
ado, want geen stuk vlees op zn bordquote:
nee, vis vindt hij wel lekker, alleen bij vegetarisch 'mist' hij het vlees.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:51 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ow,ok. Ik dacht dat ado begon te zeuren als het vega of vis was. Maar dat heb ik dan verkeerd begrepen.
Nouja, ik vind nicoise dus erg lekker. Ik vervang dan de mayo door pesto of citroen met olijfolie. En verder kun je zo ongeveer alle mediterrane groentes gebruiken.
Ik denk dat het te maken heeft met coordinatie. Als ik probeer mijn tenen niet teveel voorbij te gaan, merk ik dat ik de oefening zorgvuldiger doe. Meer uit kracht en minder uit beweging.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:56 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Kan zijn dat het iets zegt over jouw knie stabiliteitDunno.
o.a.
http://www.biomechfit.com(...)s-that-refuse-to-die
Begrijp me niet verkeerd, maar sommige moves kan je niet maken zonder dat je knie voorbij je tenen gaat...
Specifiek dit stukje:
The actual distance your knees will travel is dependent upon which type of squat youre doing, as well as your body proportions. Are you doing front squats? Your knees are definitely going over your toes, no matter what. If they dont, youre doing them wrong. Do you have long femurs? Your knees will go further over your toes than an individual with shorter femurs, regardless of which type of squat you do. Are you doing split squats? In that case, your front knee may not go beyond the toes at all, but your back knee will travel well past the toes on that respective leg. Are you doing a back squat? As long as you push your hips back into the squat appropriately, and stay balanced on your midfoot throughout the movement, it doesnt matter where your knees end up. Let them travel as far forward as they need to.
IK neem aa dat het komt omdat je zeer verliefd bent, maar het valt me wel op dat het lijkt of hij een centralere rol speelt in je leven dan jijzelf. Wist je dat je vaker over zijn voor- en afkeuringen lijkt te schrijven dan over die van jezelf?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ado, want geen stuk vlees op zn bord
Hij komt nu over als een zeur btw en dat is hij niet hoor, meestal vindt hij mn eten gewoon lekker. Maar ik houd dus wel rekening met t feit dat ie bepaalde dingen niet graag wil.
Ik vind het wel een goed lijstje eigenlijk. Gok dat je rond de 1700 kcals zit. Je kan er altijd nog 20 gram amandelen ofzo bij doen, als je je hongerig voelt na het sporten + voor nog wat meer goede vetten, nu heb je alleen wat zonnepitjes.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:52 schreef Perruche het volgende:
Planning; comments?
O: 3 bth rauwe ham/ komkommer
T: 200 gr aardbeien
L: 200 gr kwark met banaan en zonnepitjes, 100 gr wortels
T: 1 bth rauwe ham, appel
D: kip (nog even kijken hoe) met courgette, salade van romaine/tomaat/komkommer en pasta of aardappeltjes
Hm ik heb het idee dat het een beetje weinig ismaar ja. S is 40 minuten fietsen + 45 minuten RPM.
zie edit.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:07 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Over Ado heb ik geen mening, want ik heb nooit iets van hem gelezen dan wel met hem gesproken. Maar het valt me wel op dat het lijkt of hij een centralere rol speelt in je leven dan jijzelf. Wist je dat je vaker over zijn voor- en afkeuringen lijkt te schrijven dan over die van jezelf?
Ik vind het veel leuker om over jou te lezen.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:08 schreef conleche het volgende:
Als het voor jou beter is, dido, dan moet je het zeker doen! Maakt de andere techniek niet per se slecht. Ik loop al jaren blessurevrij en ik heb er op gelet: ik land op mn hele voet, dus niet hak of teen. Werkt blijkbaar prima voor mij.
Waarom krijg je dat gevoel?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:10 schreef Tinkepink het volgende:
Met lopen wissel ik de technieken een beetje af. Als ik fit ben, dan land ik meestal op mijn hiel. Als ik merk dat ik nauwelijks vooruit kom, wil ik nog weleens overstappen op een techiek waarbij ik veel meer naar voren leun en daarbij automatisch op mijn voorvoet land. Het lopen gaat dan een stuk makkelijker en lichter, maar heb niet het idee dat het beter is.
Goedemorgenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:18 schreef Neifile het volgende:
Vandaag op de planning:
O: 0.5L yoghurt
L: 0.5L soja yoghurt en misschien iets van brood
D: Tofu of eieren met veel groenten
T: Stukje chocolade
T: rauwkost
S: rondje krachttraining
Daar ga ik pas over nadenken als ik alles heb geprobeerdquote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:17 schreef Nallie het volgende:
Van de orthopeed mocht ik ook niet met knieën voorbij de tenen met lunges, maar denk dat wat Co zegt daar ook mee te maken heeft. Als je verder buigt gebruik je weer andere spieren.
Ze zei trouwens ook dat je soms gewoon moet accepteren dat je lijf niet gemaakt is voor bepaalde sporten. Waaronder mijn lijfvandaagr de 5k max vanaf nu.
Als je steeds weer blessures krijgt Dido, is het dan niet een teken dat je beter iets anders kan gaan doen?
LOLquote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:21 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Daar ga ik pas over nadenken als ik alles heb geprobeerdNiet meer hardlopen zou tamelijk desastreus zijn voor mij. Het is namelijk geen sport, het is een eerste levensbehoefte.
En orthopeden staan bekend om dat soort conservatieve uitspraken. Genoeg voorbeelden te vinden van mensen die het advies van de orthopeed in de wind sloegen en nu succesvol en blessurevrij hardlopenNiet gek, want de mens is gemaakt om te hardlopen.
En nu ga ik aan het werk. Adios
Goedemorgenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:21 schreef Novem het volgende:
[..]
Goedemorgen
-waarom eet je zoveel yoghurt?
-waarom zoveel soja?
-waarom eet je zo weinig kcals?
-waar zijn je gezonde vetten?
Hier ga ik niet eens over in discussie, want jouw visie staat haaks op de mijne, gaan we dus niet uitkomenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:24 schreef Novem het volgende:
[..]
LOL
Mensen zijn NIET gemaakt om hard te lopen, dat zeggen echt alleen maar Runner's World abonnees
We hebben niet de juiste anatomie om te rennen, er is een reden dat zoveel mensen eindigen met verrotte meniscussen, versleten schijven, verrotte schenen etc. etc.
Denk je dat wij in de prehistorie echt 10/20/30km per dag aan het rennen waren? Met de geiten op sleeptouw en de kinderen en het hele huishouden op de rug?
Ja dat weet ik wel, maar ik vind je reactie gewoon grappig.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:01 schreef _Dido_ het volgende:
Lees dit maar eens: http://barefootbart.blogs(...)tisch-hardlopen.html
Ik heb me hier ruim over ingelezen vorig jaar toen ik begon met hardlopen en mijn conclusie is dat het bs is die in het straatje van de hardloper pastquote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:26 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Hier ga ik niet eens over in discussie, want jouw visie staat haaks op de mijne, gaan we dus niet uitkomen. Mocht het je toch interesseren: Google eens op Born to run van Christopher McDougall
dat is hij écht nietquote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:25 schreef anna82 het volgende:
Ha JB, A klinkt zo wel een beetje als een veeleisend kind. Kookt hij zelf ook?
Ik ben heel blij met mijn kokende man, dikke verwennerij zo'n bord eten voor je neus.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:28 schreef Novem het volgende:
[..]
Ik heb me hier ruim over ingelezen vorig jaar toen ik begon met hardlopen en mijn conclusie is dat het bs is die in het straatje van de hardloper past
Maar we gaan er inderdaad niet over eens worden
Draai je stand-by diensten?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:24 schreef J0ycie88 het volgende:
Nog niet gebeld door het werk, en mijn ontbijtje is op..! Nu ga ik voor de verandering maar eens huisvrouw spelen!
Ik ben het er ook echt niet mee eens hoor dat hardlopen een levensbehoefte is.. Ik kan me indenken dat mensen er veen energie uit kunnen halen etc. Maar dit vind ik van die uitspraken die nergens op slaan.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:26 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Hier ga ik niet eens over in discussie, want jouw visie staat haaks op de mijne, gaan we dus niet uitkomen. Mocht het je toch interesseren: Google eens op Born to run van Christopher McDougall
Voor mij hoeft lopen niet vanzelf te gaan. Ik loop korte stukjes over korte tijdsperioden en de ene keer doe ik het zo en dan de andere keer anders. Zoals ik al zei, het ene is volgens mij niet beter dan het andere, het is alleen anders.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:15 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Waarom krijg je dat gevoel?Door voorover te hellen maak je wel gebruik van de zwaartekracht en dan zou het lopen meer vanzelf moeten gaan
Nee ik werk op basis van een nul uren contract en stond vandaag achterwacht. Morgen mag ik wel 3 uur werkenquote:
Ik zeg dat het VOOR MIJ een eerste levensbehoefte is. IK heb het nodig om me prettig te voelen. Jezus.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:31 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik ben het er ook echt niet mee eens hoor dat hardlopen een levensbehoefte is.. Ik kan me indenken dat mensen er veen energie uit kunnen halen etc. Maar dit vind ik van die uitspraken die nergens op slaan.
Ja, die laatste heb ik nodig om me prettig te voelen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:34 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Ik zeg dat het VOOR MIJ een eerste levensbehoefte is. IK heb het nodig om me prettig te voelen. Jezus.
Er zijn ook mensen die van kanker genezen na ingestraald water te drinken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:31 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Ik ga het eerst zelf eens aan den lijve ondervindenMaar je hebt zeker de verhalen van mensen die ineens blessure vrij konden hardlopen toen ze hun hardloopschoenen in de kliko gooiden gemist? Het aantal succesverhalen is te groot om het als bullshit weg te zetten, ook al ben je van mening dat het voor jou niet werkt.
Sorry zo las ik het niet. Maar als je mijn post goed had gelezen zie ik ook dat ik schrijf dat ik kan begrijpen dat het voor sommige mensen een bron van energie kan zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:34 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Ik zeg dat het VOOR MIJ een eerste levensbehoefte is. IK heb het nodig om me prettig te voelen. Jezus.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:36 schreef Perruche het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die van kanker genezen na ingestraald water te drinken.
Sorry
Nee, die verhalen heb ik niet gemist? En hoe kom je erbij dat dat mijn mening is, dat het voor mij niet werkt? Ik heb nergens last van als ik ren, dus heb nooit geprobeerd te rennen op blote voeten, of vibrams, of op neutrale schoenen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:31 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Ik ga het eerst zelf eens aan den lijve ondervindenMaar je hebt zeker de verhalen van mensen die ineens blessure vrij konden hardlopen toen ze hun hardloopschoenen in de kliko gooiden gemist? Het aantal succesverhalen is te groot om het als bullshit weg te zetten, ook al ben je van mening dat het voor jou niet werkt.
Ik vind het nogal aanmatigend dat je het bullshit noemt, terwijl er genoeg verhalen zijn die het tegendeel bewijzen. Kom op zeg, ik lees me ook goed in hoorquote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:41 schreef Novem het volgende:
[..]
Nee, die verhalen heb ik niet gemist? En hoe kom je erbij dat dat mijn mening is, dat het voor mij niet werkt? Ik heb nergens last van als ik ren, dus heb nooit geprobeerd te rennen op blote voeten, of vibrams, of op neutrale schoenen.
2000 succesverhalen op hardloopfora van mensen die van shinsplints naar "natuurlijk" rennen zijn gegaan zijn geen bewijs voor mij dat de mens is gemaakt om 4 keer per week 10km+ te rennen. zoals die mensen op hardloopfora.
Overigens leef je nog na 10 maanden niet hardlopen, dus ik zou je levensgeluk maar niet af laten hangen van 3 keer per week een blokje rennen. Er zijn zoveel andere sporten waar je een "high" van kan krijgen.
Kies gewoon zelf waar je je goed bij voelt, dan hoef je jezelf ook niet te verdedigen en jouw bevindingen gaat verkondigen als een evangeliequote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:46 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Ik vind het nogal aanmatigend dat je het bullshit noemt, terwijl er genoeg verhalen zijn die het tegendeel bewijzen. Kom op zeg, ik lees me ook goed in hoor
Rondgesnuffeld op PubMed naar goede onderzoeken, kwam ik deze tegen:quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:46 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Ik vind het nogal aanmatigend dat je het bullshit noemt, terwijl er genoeg verhalen zijn die het tegendeel bewijzen. Kom op zeg, ik lees me ook goed in hoor
Dat doe ik helemaal niet? Ik zeg: fix it if it ain't broken. Als ik geen problemen had gehad, was ik me er ook niet in gaan verdiepen en was ik ook zo blijven lopen als ik deedquote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:52 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Kies gewoon zelf waar je je goed bij voelt, dan hoef je jezelf ook niet te verdedigen en jouw bevindingen gaat verkondigen als een evangelie. Roept wellicht dezelfde reacties op die jij zou hebben tegen iets waarin je niet gelooft.
Fixedquote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:50 schreef the85mc het volgende:
Sportdiscussies, altijd mooi. Ik denk dat niet iedereen is gemaakt voor een bepaalde sport zoals hardlopen.
Dat ik ervaringen van een stel hardlopers op het internet als bs-bewijs zie voor dat de mens een geboren hardloper is, is aanmatigend?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:46 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Oké, blijkbaar begrepen we elkaar even verkeerd. Ik dacht dat je bedoelde dat minimalisch hardlopen bullshit is en niet helpt tegen blessures, terwijl er zo veel ervaringsverhalen zijn die het tegendeel bewijzen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:01 schreef Novem het volgende:
[..]
Dat ik ervaringen van een stel hardlopers op het internet als bs-bewijs zie voor dat de mens een geboren hardloper is, is aanmatigend?
Maar boeie, doe wat je wil, dat doe ik ook![]()
Ik hoop in ieder geval dat het voor je werkt, ik snap dat je wil geloven in iets dat voor jou kan betekenen dat je weer kan hardlopen.
Dayum..quote:Despite the technological developments in modern running footwear, up to 79% of runners today get injured in a given year.
Kan zo snel geen studie vinden die bewijst dat barefoot beter is, wel dat er een verschil is. Dus doe lekker wat het beste bij je past...quote:CONCLUSIONS:
Although there is no evidence that either confirms or refutes improved performance and reduced injuries in barefoot runners, many of the claimed disadvantages to barefoot running are not supported by the literature. Nonetheless, it seems that barefoot running may be an acceptable training method for athletes and coaches who understand and can minimize the risks.
Had jij niet ook koekjes gebakken voor jouw collega's, afgelopen weekend? What comes around goed around jeweets.quote:
Jaja ik weet tquote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:10 schreef Perruche het volgende:
[..]
Had jij niet ook koekjes gebakken voor jou collega's, afgelopen weekend? What comes around goed around jeweets.
Ja veel hè?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:07 schreef loveli het volgende:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22965347
[..]
Dayum..
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21622635
[..]
Kan zo snel geen studie vinden die bewijst dat barefoot beter is, wel dat er een verschil is. Dus doe lekker wat het beste bij je past...
En eens met Mc dat niet iedereen is gemaakt voor hardlopen.
Lijkt mij niet lekker zo zoet..quote:Op maandag 10 juni 2013 23:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Een blik gezoete gecondenseerde melk, een maatbeker suiker, kilo ofzo en een volle pot mayo?![]()
Echt, mn tanden vallen uit mn mond en ik kom drie kilo aan bij het kijken van dat filmpje
6800 kcal
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:21 schreef Probability het volgende:
Het niet hardlopen heeft wel degelijk invloed op Dido, en dus ook wel haar levensgeluk. Ik merk wel dat ze er chagrijnig van wordt, en dat bedoel ik niet lullig.
Ja, dan ga ik waarschijnlijk fietsenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:30 schreef loveli het volgende:
Is het een idee om iets te zoeken naast hardlopen? Als in een bedrijf 1 medewerker onmisbaar is, zullen ze er zoveel mogelijk aan doen om hem misbaar te maken, omdat je niet van 1 persoon afhankelijk wilt zijn.
Stel dat veel hardlopen op termijn geen optie is, dan heb je een backup ipv zwart gat.
quote:Een sportverslaving draait meestal om de productie van endorfine. Een morfine-achtige stof die het lichaam zelf produceert en die bij het eten van chocolade en tijdens sporten vrijkomt. Endorfine geeft een gelukzalig gevoel. Bij hardlopers staat dat gevoel bekend als ‘runners high’. Sportverslaafden missen de endorfine als ze niet kunnen sporten als ze ziek of geblesseerd zijn. Op dat moment kunnen afkickverschijnselen optreden, zoals verhoogde spierspanning, hartkloppingen en duizeligheid. De reden achter een endorfineverslaving kan verschillen. Sommige mensen raken sportverslaafd omdat ze hun problemen niet onder ogen willen zien. Door de endorfine die vrijkomt, hoeven ze even niets te voelen. Maar er kunnen ook andere redenen achter zitten.
Gevaren
Je kunt je lichaam letterlijk kapot sporten. Sportsarts Don de Winter zegt het volgende erover tegen het Algemeen Dagblad: ‘Als een bodybuilder maar doorgaat, gaan pezen en aanhechtingen van spieren kapot in de knieën en schouders. Bij hardlopers gebeurt hetzelfde bij het kraakbeen in de enkels, knieën en heupen. Ook kan de achillespees chronisch ontstoken raken. Kortom, je sloopt onderdelen van je lichaam.’ Bovendien gaat een sportverslaving ook ten koste van je sociale leven. Geleidelijk schuiven sportverslaafden hun werk, vrienden en familie steeds vaker aan de kant om te kunnen trainen.
Even wachten (dan ben je niet de rebound) en gewoon doen!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:32 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Bij de 'mensen die je misschien kent' op FB staat al een poos iemand die ik via via ken (haar niet opgezocht dus dat moet andersom zijn, gok ik dan) en wel erg leuk vond toen ik haar ontmoette (haar naam was gelijk aan de bijnaam van de Shelby GT500 in de film Gone in 60 seconds en zo mezelf voor schut gezet met referenties naar pulp) maar ze was ook nog eens leuk, alleen al 4jr in een relatie. Dus van 't weekend uit interesse maar eens geklikt en relatiestatus is dus recentelijk vrijgezel.
Alleen 7jr jonger
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar das vaker met Dido, het is hollen of stilstaan ().
I know, maar het is wel wat XM zegtquote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:37 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Dido, ik vind je wel een beetje obsessief overkomen als het over hardlopen gaat hoor.
Ik begrijp dat je het heel lekker vindt om te kunnen rennen, maar dit komt een beetje freaky over.
Vriendje aanpraten dat 'ie ook wil zeilen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:44 schreef Probability het volgende:
Over zeilen gesproken.... Ik wil deze zomer zeilen!
Alleen heb ik geen zin meer om naar de vereniging te gaan dus moet iets anders bedenken
Ik denk dat ze bedoelt dat ze geen zin heeft om naar de vereniging te gaan, niet dat ze geen zin heeft om alleen te gaanquote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:48 schreef loveli het volgende:
[..]
Vriendje aanpraten dat 'ie ook wil zeilen.
Dat denk ik ookquote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:48 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bedoelt dat ze geen zin heeft om naar de vereniging te gaan, niet dat ze geen zin heeft om alleen te gaan
Zeilvakantie in griekenland/kroatie een idee?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:44 schreef Probability het volgende:
Over zeilen gesproken.... Ik wil deze zomer zeilen!
Alleen heb ik geen zin meer om naar de vereniging te gaan dus moet iets anders bedenken
Schuldig?? Waar voelde je je schuldig over?quote:Op maandag 10 juni 2013 22:50 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja, nu voel ik me daar schuldig over
Jij bent lief, dapper, doorzetter, mooi en een gek
Een van mijn beste vriendinnen heeft een vriend van 6 jaar jonger. Ze wonen sinds kort samen en het gaat fantastischquote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:40 schreef Probability het volgende:
[..]
Even wachten (dan ben je niet de rebound) en gewoon doen!
Die van mij is 3 jaar jongerwhehe
Goed! 180 gram aangekomen in 5 dagen. Das mooi, want ze was veel afgevallenquote:
Top!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Goed! 180 gram aangekomen in 5 dagen. Das mooi, want ze was veel afgevallen.
Kijk 'em hosselen. Zo smooth.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:51 schreef the85mc het volgende:
[..]
Zeilvakantie in griekenland/kroatie een idee?![]()
Als je wat tips wil of wat wil oefenen dan moet je het maar zeggen. Vind het altijd leuk om mensen te leren zeilen.
had ik ook gelezen, halve liter per dag ofzo. Ik kom maar tot 200 mlquote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:55 schreef loveli het volgende:
[..]
Rondgesnuffeld op PubMed naar goede onderzoeken, kwam ik deze tegen:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22709704
Whole beetroot consumption acutely improves running performance.
Bietjes!!!!
Daar heb ik geen tijd voorquote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:58 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Top!En hoe gaat het met jou dan? Zorg je een beetje goed voor jezelf?
wil ik weten wat er gebeurt als jij verliefd op iemand wordt?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:47 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
I know, maar het is wel wat XM zegt. Bij mij is het alles of niets
En als ik ergens gepassioneerd over ben, is er geen houden meer aan.
Ik ga wel naar het minimalistenforum
Die van mij 17.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:40 schreef Probability het volgende:
[..]
Even wachten (dan ben je niet de rebound) en gewoon doen!
Die van mij is 3 jaar jongerwhehe
Ik heb geen vriendjequote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:48 schreef loveli het volgende:
[..]
Vriendje aanpraten dat 'ie ook wil zeilen.
Ja ik zat op zeilen! Om te leren zeilen. Maar we dronken alleen maar bier.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:48 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bedoelt dat ze geen zin heeft om naar de vereniging te gaan, niet dat ze geen zin heeft om alleen te gaan
Gaaf idee! Maar heb je daar niet vaak een kapitein en leer je zelf niet zo veel?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:51 schreef the85mc het volgende:
[..]
Zeilvakantie in griekenland/kroatie een idee?![]()
Als je wat tips wil of wat wil oefenen dan moet je het maar zeggen. Vind het altijd leuk om mensen te leren zeilen.
Ik moet er nog steeds aan wennenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Goed! 180 gram aangekomen in 5 dagen. Das mooi, want ze was veel afgevallen.
Nee. Dat doe ik dus ook maar niet meerquote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:09 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
wil ik weten wat er gebeurt als jij verliefd op iemand wordt?
Hij legt het er minder dik bovenop dan Viz iddquote:
Je vond het een schatje? Die?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:25 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik gaf gister al een voorzetje geloof ik
your logic is flawedquote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:22 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Nee. Dat doe ik dus ook maar niet meer
Ligt eraan, paar vrienden van me werkem bij een charter als schipper. Ligt echt aan de mensen zelf, als je aangeeft dat je veel wil zeilen dan vinden ze dat vaak vooral erg leuk.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:20 schreef Probability het volgende:
[..]
Gaaf idee! Maar heb je daar niet vaak een kapitein en leer je zelf niet zo veel?
Ja zal ik doen, leuk
Hoiquote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:26 schreef Lonaa het volgende:
* Dikkertje meldt zich ook hier
Ik lees hier al een tijdje mee, omdat goede tips, maar ik wil hier stiekem soms ook posten.
Hee Lonaa!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:26 schreef Lonaa het volgende:
* Dikkertje meldt zich ook hier
Ik lees hier al een tijdje mee, omdat goede tips, maar ik wil hier stiekem soms ook posten.
Hai!quote:
Dag Dido.quote:
Haay!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hai!
[..]
Dag Dido.![]()
In dit topic wordt veul meer geluld.
Ik hou wel van lullen.
Had over je antwoord heengelezenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:25 schreef Neifile het volgende:
[..]
Goedemorgen
Omdat ik een gigantisch eetprobleem heb gehad en ik daaruit probeer op te krabbelen, vandaar dat ik lijstjes bijhoud. Dit is voor mij veel. Ik wil naar de 2000 kcals met krachttraining. Daarbij ben ik echt gek op yoghurt.
Soja voor de eiwitten omdat ik vlees echt niet binnenkrijg. Ik probeer nu 1 x per week vis.
Welkomquote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hai!
[..]
Dag Dido.![]()
In dit topic wordt veul meer geluld.
Ik hou wel van lullen.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:25 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik gaf gister al een voorzetje geloof ik
Thanks voor de tips!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:35 schreef Novem het volgende:
[..]
Had over je antwoord heengelezen
Goed dat je werkt aan je eetpatroon, wel onder begeleiding van een professional denk ik?
Vlees lust je niet? Je kan ook bonen, linzen en kikkererwten en noten eten voor extra eiwitten en wat meer variatie in je eetpatroon.
Vis is een goed plan, probeer dan wel vette vis te eten, zoals zalm (liefst wild), sardientjes, paling, forel en makreel.
Een stuk fruit erbij zorgt ook al voor wat meer variatie.
Succes!
Mijn moeder 41 jaar ouder dan ikquote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
mijn dochter is 20 jaar jonger dan ik
Wanneer is de stroop op?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:39 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik heb nu wel een lijstje
O: twee sneeen brood met stroop () en een met kipfilet
T: radijsjes
L: smoothie met kwark, banaan, aardbei en een beetje melk, snee brood met kipfilet en rauwkost.
T: stukje gerookte makreel, appel
D: pad thai. Met garnalen, hoort dat?
S: body combat
T: koffie, misschien een paar walnoten.
quote:
quote:
Wil je geen mooie frambozenroze KitchenAid?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:06 schreef Perruche het volgende:
Ok even wat anders
ik wil een keukenmachine kopen met
- blender
- juicer (mag evt zonder)
- hakker
- klopper
Merk maakt niet uit maar het liefst niet te groot. Heb nu deze op het oog; Philips.
Iemand nog ander idee? Dus voor smoothies, om veel wortels of courgettes te snijden, om bijv. eiwitten te kloppen of om dingen te mixen (rawbrownie deeg enzo)
Wat moet ik daarmee? Die kan alleen kneden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:11 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Wil je geen mooie frambozenroze KitchenAid?
Ik heb bijna dezelfde van Phillips.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:06 schreef Perruche het volgende:
Ok even wat anders
- blender
- hakker
- klopper
Merk maakt niet uit maar het liefst niet te groot. Heb nu deze op het oog; Philips.
Iemand nog ander idee? Dus voor smoothies, om veel wortels of courgettes te snijden, om bijv. eiwitten te kloppen of om dingen te mixen (rawbrownie deeg enzo)
Haha ok dat is dus geen aanrader! Hoe duur hij is maakt me niet zoveel uit (ok geen 1000 euro), maar ik zie door de bomen het bos niet meer qua types/merken/functionaliteitenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:12 schreef Novem het volgende:
[..]
Ik heb bijna dezelfde van Phillips.
De blenderbeker lekt, de mengkom ook. Zelfs als hij maar halfvol is, als de machine aanstaant komt soep/saus/smoothie er aan de zijkanten van de deksel uit. Hij kan ook soep niet heel erg glad maken, zoals met een staafmixer bijvoorbeeld, er blijven klontjes achter.
De juicer werkt prima. Deeg kneden/mengen gaat niet, want de motor is niet sterk genoeg.
De garde schijnt heel zwak te zijn en niet meer dan eiwit te kunnen kloppen. (Gelezen in reviews, niet zelf getest) Hakken en raspen gaat wel prima.
Ik zou iets meer uitgeven en een magimix of kenwood ofzo kopen!
Ik zou denk ik eerder gaan voor de geijkte merken Kenwood of Magimix (?). Maar ik heb er verder geen verstand van, want geen ruimte op het aanrecht ivm de koffiemachine van Tquote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:06 schreef Perruche het volgende:
Ok even wat anders
- blender
- hakker
- klopper
Zonde van zo'n duur apparaat dan, ik dacht dat 'ie alles kon.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:12 schreef Perruche het volgende:
[..]
Wat moet ik daarmee? Die kan alleen kneden.
Daar hebben ze 1001 opzetstukjes voor! Als ik geld en ruimte had kocht ik een Kitchen Aid. En een landgoed met een tuin met een tent zodat ik daarin kon bakken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:14 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Zonde van zo'n duur apparaat dan, ik dacht dat 'ie alles kon.
Ik heb deze van Moulinex, erg tevreden over!!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:06 schreef Perruche het volgende:
Ok even wat anders
- blender
- hakker
- klopper
Haha.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:16 schreef anna82 het volgende:
[..]
Daar hebben ze 1001 opzetstukjes voor! Als ik geld en ruimte had kocht ik een Kitchen Aid. En een landgoed met een tuin met een tent zodat ik daarin kon bakken.
Opvrolijkmoment!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:44 schreef _Dido_ het volgende:
Raaargh, keigefrustreerd ineens, heb er gewoon hoofdpijn van
http://www.kokenkoken.nl/(...)ngpage=artisan&CPI=0quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:14 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Zonde van zo'n duur apparaat dan, ik dacht dat 'ie alles kon.
trafassiquote:
Ik heb er een (of eigenlijk twee, de tweede staat stof te vangen tot nummer 1 echt kapot is na 20 jaar) van Moulinex en ben fan. Gewoon, zo'n lelijke witte keukenmachine. Doet het goed en doet wat ie moet doen en blijft maar heel.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:14 schreef Perruche het volgende:
[..]
Haha ok dat is dus geen aanrader! Hoe duur hij is maakt me niet zoveel uit (ok geen 1000 euro), maar ik zie door de bomen het bos niet meer qua types/merken/functionaliteiten
*booty shake met Aurum*quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:10 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
trafassi
Mijn lief kon deze ook niet
Is ook een klassieker
ik heb een kenwood chef titanium. Kost een boel geld, maar ik ben er zo blij mee. Mee kneden en mixen, en je kunt er een food processor en blender bij kopen...zo fijn!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:12 schreef Novem het volgende:
[..]
Ik heb bijna dezelfde van Phillips.
De blenderbeker lekt, de mengkom ook. Zelfs als hij maar halfvol is, als de machine aanstaant komt soep/saus/smoothie er aan de zijkanten van de deksel uit. Hij kan ook soep niet heel erg glad maken, zoals met een staafmixer bijvoorbeeld, er blijven klontjes achter.
De juicer werkt prima. Deeg kneden/mengen gaat niet, want de motor is niet sterk genoeg.
De garde schijnt heel zwak te zijn en niet meer dan eiwit te kunnen kloppen. (Gelezen in reviews, niet zelf getest) Hakken en raspen gaat wel prima.
Ik zou iets meer uitgeven en een magimix of kenwood ofzo kopen, ben er niet zo blij mee.
Die hebben ze in dat taartenbakprogramma van omroep Max ook. Was dat dat programma waar jij aan mee wilde doen HPKW? (drie keer fout getyptquote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:24 schreef loveli het volgende:
Als ik van afstoffen hield kocht ik eenKitchenaid
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:19 schreef kwakz0r het volgende:
ik vind mijn rode mouli ook heel mooi trouwens. als ik tien miljoen win koop ik achtereenvolgens wel een huis voor mezelf, los ik de hypotheek van mijn ouders af, koop ik een auto voor ons en voor mijn broertje, ga ik op een lange verre reis, reserveer ik een miljoen voor de spaarrekening van toekomstige kinderen en daarna koop ik een kitchenaid. en een nicer dicer. de rest gaan op een depositospaarrekening en de rente geef ik aan goede doelen (over 7,5 miljoen vang je best een leuke rente, kan ik culturele projecten en medisch onderzoek mee helpen financieren. lijkt me toll...)
nou, ik bedacht dat ik een kitchenaid alleen zou kopen als ik écht geld teveel zou hebben, en dan komen al die dingen die ik net opnoemde eerder aan de beurt dan die keukenmachinequote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:30 schreef _Dido_ het volgende:
[..]waar kom dit ineens vandaan
En mag je lief niet in je huis wonen?
Ik zou lekker op wereldreis gaan en een huis kopen. En de rest op m'n spaarrekening zetten.
Ja dat is ook weer zo. Hm nog maar eens over nadenken. Misschien is gewoon apart een blender, mixer met deeghaken en mandoline kopen toch makkelijker.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:40 schreef Nallie het volgende:
Ik heb een Magimix Perr en die is erg chill. Alleen t schoonmaken van die dingen vind ik irritant, dus dan ga ik t toch vaak handmatig doen
Net ff pauze genomen en wandeling gemaakt, het is lekker weer
Een beetje muziek maken met de mandoline in de keuzen is ook nog eens veel gezelliger.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:59 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja dat is ook weer zo. Hm nog maar eens over nadenken. Misschien is gewoon apart een blender, mixer met deeghaken en mandoline kopen toch makkelijker.
zonde van je geld. magimix is relatief duur en je kunt er niet zoveel mee. motor is maar 400 watt, kun je geen zwaardere deeg/mix/hakdingen mee doen. zaten ook niet zoveel snij en meng-acessoires bij als ik me goed herinner.quote:
En deze dan?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:28 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
zonde van je geld. magimix is relatief duur en je kunt er niet zoveel mee. motor is maar 400 watt, kun je geen zwaardere deeg/mix/hakdingen mee doen. zaten ook niet zoveel snij en meng-acessoires bij als ik me goed herinner.
ik blijf een lans breken voor de moulinex, meer waar voor je geld, echt. magimix en kitchen-aid zijn vooral dure namen...
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:28 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
zonde van je geld. magimix is relatief duur en je kunt er niet zoveel mee. motor is maar 400 watt, kun je geen zwaardere deeg/mix/hakdingen mee doen. zaten ook niet zoveel snij en meng-acessoires bij als ik me goed herinner.
ik blijf een lans breken voor de moulinex, meer waar voor je geld, echt. magimix en kitchen-aid zijn vooral dure namen...
beter aardappels eten en gewoon lekker vol zitten dan geen dappels eten en later op de avond nog gaan snacken. Ik weet dat veel mensen hier anticarb zijn maar ik denk dat jij eerst moet leren gewoon dagelijks normaal/gezond te eten!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:29 schreef J0ycie88 het volgende:
Straks in plaats van zelf koken eten bij een vriendin. Niet erg. Het wordt aardappels groente vlees. En ik denk dat ik de aardappels lekker laat liggen.
Daar heb ik het overquote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:31 schreef Perruche het volgende:
[..]
En deze dan?
Ik vond die rode leuk omdat ie klein en rood was :d mijn keiken is ienie mienie dus een ienie mienie apparaatje leek me wel passend
Ah, ok, niet gezien. Werkt die sapcentrifuge een beetje goed?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Daar heb ik het overdie heb ik ook (volgens mij, even kijken naar het nummer). Als t goed is krijg je hier ook een blenderopzetter bij, en voor binnenin een klopper, hakker, menger, raspen en messen en een sapcentrifuge. gehaktmolen kun je nog bijkopen en andere messen.
Ik ben er erg tevreden over. Vind deze alleen niet zo heel klein, maar kleiner zijn ze er bijna niet als je alles wilt wat jij ook wilde (incl. sappen maken enzo)
Misschien heb je wel gelijk ik ga daarna namelijk ook 5km wandelen dus kan misschien de carbs wel gebruiken!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:32 schreef Perruche het volgende:
[..]
beter aardappels eten en gewoon lekker vol zitten dan geen dappels eten en later op de avond nog gaan snacken. Ik weet dat veel mensen hier anticarb zijn maar ik denk dat jij eerst moet leren gewoon dagelijks normaal/gezond te eten!
ja vind ik wel. heb er verse appelsap mee gemaakt. wortel niet geprobeerd, dat lijkt me t hardste wat je kan doen zo'n beetje. de 5000 is ook goed, maar die heeft geen sapcentrifuge en geen klopgarde en geen blender volgens mij... lees anders wat reviews, kijken of anderen ook tevreden zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:38 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ah, ok, niet gezien. Werkt die sapcentrifuge een beetje goed?
Nee.. Tenminste de meningen zijn verdeeld. Maar je BMR is het aantal kcal dat je nodig hebt wanneer je lichaam in rust is.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:39 schreef Lonaa het volgende:
Je moest qua kcals niet onder je BMR zitten, toch?
je zegt nu twee tegenovergestelde dingen in 1 postquote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:43 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Nee.. Tenminste de meningen zijn verdeeld. Maar je BMR is het aantal kcal dat je nodig hebt wanneer je lichaam in rust is.
Ik mag bijv. 1850 kcal. Tenminste dat is mijn BMR. Ik probeer daar niet boven te zitten ook niet op sportdagen.
Nee ik wil allesquote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:41 schreef kwakz0r het volgende:
als t je vooral/alleen om sap gaat zou ik echter gewoon ene juicer waar je hele appels etc. in kan doen kopen...
dan issie ideaal. niet heel klein alleen, maar als je de kom losklikt en ergens anders bewaart in een kartje ofzo valt t wel mee. in elk geval niet zo huge als die van mijn moeder (hier staat ie nu wel te verstoffen, omdat ie stoffig is pak ik hem niet zo snel. moet een plekje ín de kast er voor maken denk ik)quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:44 schreef Perruche het volgende:
[..]
Nee ik wil allesOok voor eiwitten, om cakebeslag te maken, koekjesbeslag, dadels fijnchoppen, viskoekjes mengen, courgette "raspen" etc.
Ik snap hoe je het leest.. Haha, misschien raar zo onder elkaar. Maar ik probeer er ook niet onder te zitten.. Bedoel meer dat ik er geen 300 kcals boven ga zitten als ik sport. Sport is voor mij echt extra, en geen vrijbrief om meer te eten.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
je zegt nu twee tegenovergestelde dingen in 1 post
kenwood! Ik zou ergens wat geld instoppen, zodat je het gelijk goed hebt. Heb ik ook gedaan, en ik kan hier erg lang mee vooruit...Zorg voor voldoende wat zodat hij alles makkelijk aankan, iig.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:44 schreef Perruche het volgende:
[..]
Nee ik wil allesOok voor eiwitten, om cakebeslag te maken, koekjesbeslag, dadels fijnchoppen, viskoekjes mengen, courgette "raspen" etc.
Wat is jouw onderhoud dan? Minder dan 400/500 kcals boven je BMR?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:46 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik snap hoe je het leest.. Haha, misschien raar zo onder elkaar. Maar ik probeer er ook niet onder te zitten.. Bedoel meer dat ik er geen 300 kcals boven ga zitten als ik sport. Sport is voor mij echt extra, en geen vrijbrief om meer te eten.
Naja zo wil ik het gaan doen, laat ik het daar even op houden
Op Kieskeurig.nl staan ook vast wel reviews die je nog op weg kunnen helpenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:38 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ah, ok, niet gezien. Werkt die sapcentrifuge een beetje goed?
Ja, alle accessoiresquote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:48 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik hou van mijn Kitchenaid.![]()
![]()
Geld te veel is overigens niet echt mijn probleem, maar ik heb een deel van mn Day Zero geld ervoor gebruikt en mn verjaardagsgeld.
En de komende jaren weet ik genoeg cadeautjes te verzinnen voor mijn verjaardag.
Hoe kun je je onderhoud uitrekenen? Dat snap ik nog niet echt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:48 schreef Novem het volgende:
[..]
Wat is jouw onderhoud dan? Minder dan 400/500 kcals boven je BMR?
Dan eet je wat minder, je hebt genoeg reserves op je lichaam die ook aangesproken kunnen worden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:57 schreef J0ycie88 het volgende:
Wanneer ik mijn onderhoud bereken daar en ik geef activiteiten niveau 2 aan dan is mijn onderhoud 2550 en mijn BMR 1850.. Wanneer ik activiteiten niveau 3 aangeef dan is mijn onderhoud 2900.
Is sport minstens 4 keer in de week dus dan zou ik niveau 3 zijn.. Maar ik vind 2400 kcals eten op een dag een beetje veelook als ik sport.
ik ben met day zero gestopt want ik had steeds geen geld over voor in het day zero spaarpotje. en toen vond ik het niet leuk meerquote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:48 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik hou van mijn Kitchenaid.![]()
![]()
Geld te veel is overigens niet echt mijn probleem, maar ik heb een deel van mn Day Zero geld ervoor gebruikt en mn verjaardagsgeld.
En de komende jaren weet ik genoeg cadeautjes te verzinnen voor mijn verjaardag.
Ja daarom vind ik het ook lastig kiezen tussen die 2 niveaus. Maar het geeft iig wel een beeld van hoeveel je ongeveer kunt/mag eten.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:03 schreef Novem het volgende:
[..]
Dan eet je wat minder, je hebt genoeg reserves op je lichaam die ook aangesproken kunnen worden.
Daarom is het een goed idee het een beetje aan jouw behoefte aan te passen.
Het lijkt me sowieso nogal lastig in te schatten hoeveel je beweegt, de een ziet 4 keer per week 30 minuten hardlopen als 4 keer per week sporten en de ander gaat 4 keer bootcampen. Dus het is toch nog wel best persoonlijk.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:16 schreef Lonaa het volgende:
Ik zou ruim 2000 kcal kunnen/mogen/moeten eten, maar ik heb al moeite om aan de 1700 te komen.
Met gezond eten bedoel je?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:16 schreef Lonaa het volgende:
Ik zou ruim 2000 kcal kunnen/mogen/moeten eten, maar ik heb al moeite om aan de 1700 te komen.
Ik denk dat wij ongeveer op gelijkte hoogte zitten qua gewicht en wat we willen afvallen of niet?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:16 schreef Lonaa het volgende:
Het hoeven toch niet alleen maar dingen te zijn die geld kosten?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:04 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik ben met day zero gestopt want ik had steeds geen geld over voor in het day zero spaarpotje. en toen vond ik het niet leuk meer
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:33 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik denk dat wij ongeveer op gelijkte hoogte zitten qua gewicht en wat we willen afvallen of niet?
Ik kom makkelijk aan de 1700 vaak. En denk dat je met goed plannen het wel vol kunt maken. Misschien wat andere dingen gaan eten. Maar goed neemt niet weg dat het echt we veel is.
Maar goed wanneer we afvallen, word het vanzelf minder
Naja ligt eraan wat je eet, Heb vanmiddag brood op en dan kom ik er ook makkelijker aan. Maar wanneer ik een salade eet smiddag dat niet. Maar goed ik ga opschieten wat anders ben ik niet op tijd voor het etenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:37 schreef Perruche het volgende:
[..]1700 kcals veel? Ik heb moeite om onder de 2000 te blijven
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |