abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127638673
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
compact en kleverig.
  maandag 10 juni 2013 @ 21:57:54 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127638730
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:48 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Die opmerking snap ik niet :@ blijft het bij één kind?
Ik zeg nooit nooit, maar ik denk het er bij eentje blijft ja.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_127639046
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 05:13 schreef uniekhoorn het volgende:
Jij ook nachtdienst V1?

Slaap lekker voor straks Puff.

Loveli, goedzo *O*

Kwark/vla/rabarber, nom O+
Nee :+ niet echt van toepassing op m'n werk behalve incidenteel bij een migratie.

Heb paar daagjes vrij genomen, 's avonds lekker gedut op de bank en dus 's nachts wakker. Daarom maar fijn film gekeken. O+
Later nog even een idioot van de weg geplukt, was stomdronken over de weg aan het kruipen terwijl 'ie de Zuiderzeeballade aan het blehren was :')
Alleen had 'ie het over een opblaaspop :?

Vandaag wandeling gemaakt op 't Mantingerzand, uitgebreid thee gedronken in naburig theehuis en gekeuveld met 2 oude dames :D Daarna nog even bij oude camping geweest waar we wel eens stonden en kampeerboerderij waar we ooit familieweekend gehad hebben...

Lekker relaxed dagje :)
Nog even kijken wat ik morgen en overmorgen ga doen.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 10 juni 2013 @ 22:04:00 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_127639171
Jumping lunches, voeding en spijsvertering in 1 *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_127639551
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:04 schreef MariaEtcetera het volgende:
Jumping lunches, voeding en spijsvertering in 1 *O*
ik vind t plaatje ook zo lief :@
compact en kleverig.
pi_127639950
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 04:00 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Spelletjes, kletsen met verpleging, mensen beter maken, tosti's maken en eten. In die volgorde het liefst :P
:D

Nu zin in een tosti :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 10 juni 2013 @ 22:27:46 #7
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_127640870
Ik kom op 3600 kcal :')

Fijn V1.. heb ook zin in tosti of gegrilde kippenvleugels, patatjs met goede mayo, shoarma en doner.

Heb zoute stokjes. Owwwwwwwwwwwwwwwwwwwww ben zo chagrijnig de hele dag al terwijl ik een soort van vakantie heb.
Heb het ook stervenskoud, wanneer wordt het nou zonnig en warm GVD!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_127640975
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik kom op 3600 kcal :')

Fijn V1.. heb ook zin in tosti of gegrilde kippenvleugels, patatjs met goede mayo, shoarma en doner.

Heb zoute stokjes. Owwwwwwwwwwwwwwwwwwwww ben zo chagrijnig de hele dag al terwijl ik een soort van vakantie heb.
Heb het ook stervenskoud, wanneer wordt het nou zonnig en warm GVD!
Het is een hele week zonnig en warm geweest hoor, gemist? :P

En ik zit aan de 1300 kcal ongeveer volgens mn eetmeter.
compact en kleverig.
pi_127641036
Onze kat ligt btw regelmatig gewoon in de buurt en dan ligt hij heel hard te spinnen O+ zonder hem aan te raken ofzo, gewoon omdat hij in de buurt is O+
compact en kleverig.
pi_127641616
Lekker weekendje naar Scheveningen geweest :s) En best goed gegeten, weinig troep, veel gezond, niet teveel :)

Zelfs in bikini geweest :o
in het zwembad dat bij het vakantiepark hoorde, dus dat telt niet écht, maar toch :+

Vandaag de dag goed begonnen. Ontbeten, smoothies, kipfilet op mijn brood, melk.... en toen kwam 's avonds de döner :') Excuus was dat ik veel later thuis was dan gedacht. Slecht excuus dus :+

Mgoed, morgen weer een dag om het beter te doen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 10-06-2013 22:45:11 ]
pi_127641638
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
Onze kat ligt btw regelmatig gewoon in de buurt en dan ligt hij heel hard te spinnen O+ zonder hem aan te raken ofzo, gewoon omdat hij in de buurt is O+
Oh! O+ Een paar van onze katten doen dat ook, zo lief :Y
  maandag 10 juni 2013 @ 22:44:39 #12
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_127641961
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:29 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Het is een hele week zonnig en warm geweest hoor, gemist? :P

En ik zit aan de 1300 kcal ongeveer volgens mn eetmeter.
Ja, kutgroningen.

En ik zie meer stomme eetlijstjes, teveel om op te noemen.
Echt als jullie het zo typen en teruglezen dan moet er toch wel iets van 'realisatie' zijn?

Lieve Dido, denk dat je wat nootjes mag skippen want 50 gram is al ruim 300 kcal., dat is niet erg maar hou er wel rekening mee

Coco, dat klinkt fantastich!
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_127642095
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:44 schreef uniekhoorn het volgende:
..
En een koes voor uniek! Gewoon, omdat ik haar tof vind. En lief. :* O+
  maandag 10 juni 2013 @ 22:50:08 #14
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_127642254
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:47 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

En een koes voor uniek! Gewoon, omdat ik haar tof vind. En lief. :* O+
Ja, nu voel ik me daar schuldig over :o

Jij bent lief, dapper, doorzetter, mooi en een gek *O*
pi_127642361
Get a room :{w
  maandag 10 juni 2013 @ 22:54:15 #16
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_127642492
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:52 schreef V1z0R het volgende:
Get a room :{w
Care to join?
pi_127642677
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:54 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Care to join?
:o :D *;
pi_127642889
Nu voel ik mij als een bossie siepels in augustus :')

Verdomme :X
pi_127642934
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:44 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ja, kutgroningen.

En ik zie meer stomme eetlijstjes, teveel om op te noemen.
Echt als jullie het zo typen en teruglezen dan moet er toch wel iets van 'realisatie' zijn?

Lieve Dido, denk dat je wat nootjes mag skippen want 50 gram is al ruim 300 kcal., dat is niet erg maar hou er wel rekening mee

Coco, dat klinkt fantastich!
Ik ben er nog steeds niet uit hoe dat nou precies zit met calorieën en afvallen :')
Je moet minder eten dan gebruiken, zover was ik. Alleen niet teveel minder, want dat is weer niet goed.
En ik heb geen idee hoeveel kcal ik op een dag gebruik, weet alleen mn BMR (simpele berekening met leeftijd, lengte en gewicht) dat is nl 1376.
Alleen doe ik natuurlijk nooit helemaal niets op een dag.

Geen idee hoe ik erachter zou moeten komen wat ik met beweging verbruik en hoeveel ik daar dan onder zou moeten gaan zitten om in een 'normaal' tempo af te vallen.
compact en kleverig.
pi_127644281
Ik zit te denken om dit als lunch te proberen morgen :) :) :) :)

!
compact en kleverig.
pi_127644323
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:01 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik ben er nog steeds niet uit hoe dat nou precies zit met calorieën en afvallen :')
Je moet minder eten dan gebruiken, zover was ik. Alleen niet teveel minder, want dat is weer niet goed.
En ik heb geen idee hoeveel kcal ik op een dag gebruik, weet alleen mn BMR (simpele berekening met leeftijd, lengte en gewicht) dat is nl 1376.
Alleen doe ik natuurlijk nooit helemaal niets op een dag.

Geen idee hoe ik erachter zou moeten komen wat ik met beweging verbruik en hoeveel ik daar dan onder zou moeten gaan zitten om in een 'normaal' tempo af te vallen.
Goed eten, veel verbruiken en niet te veel stressen.

De enige reden dat je niet moet gaan crashen (veel te weinig eten) is omdat je lichaam er zich naar aanpast. Bij een langdurig groot tekort is het efficiënter om de verbranding te verlagen dan reserves aan te spreken. Dit is dan ook weer afhankelijk van hoe je beweegt als je het doet. Vet is nou eenmaal een trage brandstof en bevat veel energie.

Afwisseling helpt, moet netto natuurlijk wel op een tekort uitkomen en een kilo vet is een groot tekort, maar dagen met een iets groter tekort afwisselen met een overschot weerhoud het verbranden van spiervolume.
pi_127644425
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:24 schreef JaniesBrownie het volgende:

!
Buiten adem bij het maken van macaroni :{
pi_127644540
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:25 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Goed eten, veel verbruiken en niet te veel stressen.

De enige reden dat je niet moet gaan crashen (veel te weinig eten) is omdat je lichaam er zich naar aanpast. Bij een langdurig groot tekort is het efficiënter om de verbranding te verlagen dan reserves aan te spreken. Dit is dan ook weer afhankelijk van hoe je beweegt als je het doet. Vet is nou eenmaal een trage brandstof en bevat veel energie.

Afwisseling helpt, moet netto natuurlijk wel op een tekort uitkomen en een kilo vet is een groot tekort, maar dagen met een iets groter tekort afwisselen met een overschot weerhoud het verbranden van spiervolume.
Dat weet ik dus, ik weet alleen niet wanneer iets veel te weinig is.
Ik heb bv geen idee of ik vandaag nou 1700 of 2200 kcal heb verbruikt, dus ook geen idee of ik met mn 1300 nou echt véél te laag zit, of dat het wel meevalt.
compact en kleverig.
pi_127644640
quote:

!
Ik had 'm ook al gezien _O- :D :'( :D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_127644751
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:27 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Buiten adem bij het maken van macaroni :{
Een blik gezoete gecondenseerde melk, een maatbeker suiker, kilo ofzo en een volle pot mayo? :X :'(

Echt, mn tanden vallen uit mn mond en ik kom drie kilo aan bij het kijken van dat filmpje ;(

6800 kcal ;(
compact en kleverig.
pi_127644824
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:31 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik had 'm ook al gezien _O- :D :'( :D
Ik jaren geleden voor het eerst, kwam hem nu weer tegen :X
compact en kleverig.
pi_127644939
Je BMR is als je op bed ligt/zit. Kortom, echt niks doet. Vaak beweeg je toch snel meer dan je denkt.

Net ook even flink wezen rammen in de sportschool, ging lekker. Daarns bakje kwark op (met klein scheutje citroen siroop..) maar voel mijn hamstrings nu wel al trekken.
Als ik vergelijk met anderen qua gewichten zijn benen en rug bij mij vrij sterk, terwijl schouders juist wat achter lopen. Apart.
pi_127645476
quote:

!
hoe verzin je zoiets.....
Life is what happens while you are busy making other plans...
  Vis een optie? maandag 10 juni 2013 @ 23:45:59 #29
70532 loveli
N
pi_127645531
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:00 schreef V1z0R het volgende:
Nu voel ik mij als een bossie siepels in augustus :')

Verdomme :X
Jij hebt een yogachick nodig!
crap in = crap out
pi_127645564
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:29 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dat weet ik dus, ik weet alleen niet wanneer iets veel te weinig is.
Ik heb bv geen idee of ik vandaag nou 1700 of 2200 kcal heb verbruikt, dus ook geen idee of ik met mn 1300 nou echt véél te laag zit, of dat het wel meevalt.
Heb even gekeken
Afhankelijk van de portiegrootte maar lastig in te schatten qua kcals. Wel veel bagger :')

Moet m'n ballen maar weer eens reorganiseren, normaal was ik veel harder geweest.
Terecht ook wel want dit is standaardsituatie 'geheid te mislukken'. Bagger KH's, bagger
E's, bagger V's, bagger groente...
Als die sla ijsbergsla is helemaal.

Je sportregime is netjes hoor ^O^ maar wat je eet is minder. En afvallen gebeurt nou eenmaal in de keuken.

[ Bericht 8% gewijzigd door V1z0R op 10-06-2013 23:59:00 ]
pi_127647200
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:46 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Heb even gekeken
Afhankelijk van de portiegrootte maar lastig in te schatten qua kcals. Wel veel bagger :')

Moet m'n ballen maar weer eens reorganiseren, normaal was ik veel harder geweest.
Terecht ook wel want dit is standaardsituatie 'geheid te mislukken'. Bagger KH's, bagger
E's, bagger V's, bagger groente...
Als die sla ijsbergsla is helemaal.

Je sportregime is netjes hoor ^O^ maar wat je eet is minder. En afvallen gebeurt nou eenmaal in de keuken.
Veldsla en botersla :+

En ik vind het dus lastig, nu had ik vandaag ook niet veel in huis, morgen boodschappen doen en dan haal ik weer kwark en rauwkost enzo, maar ik heb wel vaker dagen dat ik eet zoals vandaag.
Ik eet al meer groente dan ooit, door 'smiddags bij mn lunch vrijwel altijd wat te nemen, ik eet meer fruit dan ooit door geen chocolade of koeken ofzo te pakken als ik trek heb en ik eet minder brood dan ik ooit heb gedaan door het regelmatig (maar niet altijd) te vervangen door kwark met fruit.

Voor mij is dit dus al een hele verbetering.

Ik sta best open voor tips en recepten, want ik weet dat daar nog wel veel te winnen valt, maar met opmerkingen als 'slechte KH of E' ofzo kán ik niet zoveel. Dat is niet specifiek genoeg en ik heb geen idee wat er mis is met ijsbergsla bv, of met sugarsnaps.
Aardappelen zijn niet geweldig, dat weet ik, maar ik vind het lastig om géén pasta of aardappelen te maken.
compact en kleverig.
pi_127647674
Erg als ik morgen een gedegen reactie geef?
Ga ik ook even kijken naar meer lijstjes dan de laatste, over 1-nacht ijs gaan is inderdaad niet eerlijk.
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:45 schreef loveli het volgende:

[..]

Jij hebt een yogachick nodig!
Bij de 'mensen die je misschien kent' op FB staat al een poos iemand die ik via via ken (haar niet opgezocht dus dat moet andersom zijn, gok ik dan) en wel erg leuk vond toen ik haar ontmoette (haar naam was gelijk aan de bijnaam van de Shelby GT500 in de film Gone in 60 seconds en zo mezelf voor schut gezet met referenties naar pulp) maar ze was ook nog eens leuk, alleen al 4jr in een relatie. Dus van 't weekend uit interesse maar eens geklikt en relatiestatus is dus recentelijk vrijgezel.
Alleen 7jr jonger :{
  Vis een optie? dinsdag 11 juni 2013 @ 00:33:15 #33
70532 loveli
N
pi_127647714
IJsbergsla zit niks in. Nou ja, vezels. Prima als je er kroppen van wegknaagt, maar voedingswaarde is +/-0.

Als je je leven lang aardappelen hebt gegeten, is het wennen als je ze zou skippen. Ik ben dat niet gewend en eet 's avonds bv extra veel gekookte groente, rauwkost/sla en vlees/vis. Heb niet per se een vervanger nodig.

Roerbakken - rijst erbij of alleen groente/vlees. Ipv pasta met saus mik ik soms pastasaus over de broccoli (niet omdat ik overdreven gezond wil doen, maar omdat ik geen pasta blief en het ook lekker is.).
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 11 juni 2013 @ 00:33:34 #34
70532 loveli
N
pi_127647725
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:32 schreef V1z0R het volgende:
*O*
crap in = crap out
pi_127648846
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:33 schreef loveli het volgende:

[..]

*O*
  dinsdag 11 juni 2013 @ 03:13:57 #36
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_127649962
quote:
Ga ik ook even kijken naar meer lijstjes dan de laatste, over 1-nacht ijs gaan is inderdaad niet eerlijk.

[..]

Bij de 'mensen die je misschien kent' op FB staat al een poos iemand die ik via via ken (haar niet opgezocht dus dat moet andersom zijn, gok ik dan) en wel erg leuk vond toen ik haar ontmoette (haar naam was gelijk aan de bijnaam van de Shelby GT500 in de film Gone in 60 seconds en zo mezelf voor schut gezet met referenties naar pulp) maar ze was ook nog eens leuk, alleen al 4jr in een relatie. Dus van 't weekend uit interesse maar eens geklikt en relatiestatus is dus recentelijk vrijgezel.
Schelen man en ik ook, 7 jasr. Hoe oud ben jij?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 05:32:44 #37
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127651297
Goedemorgen! :)

Hpkw: ik zal vanavond eens voor de spiegel oefenen :Y

Boh, de afgelopen weken had ik zero energie, nu juist het omgekeerde :')
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 05:59:57 #38
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127651322
http://www.trail-running.nl/

Omg dit wil ik ook gaan doen! Hardlopen door de duinen ipv op asfalt O+
And eternity in an hour.
pi_127651332
Mogguh!

Statistiekjes erbij gezocht, want als ik naar de weegschaal kijk en hoe snel hey gaat dan overweeg ik wel een hap van die macaroni :+

Vorig jaar vandaag woog ik 3.9 kg zwaarder, was mijn buik omtrek 7 cm groter. Borst en kont zijn hetzelfde gebleven, het eerste is goed het tweede minder -O- :+

We bikkelen weer door.

@brownie: ik snap wat je bedoelt, vind het ook jammer dat ik ontzettend op moet letten met wat ik eet want ik krijg gelijk de rekening gepresenteerd. En als ik zie hoe tergend langzaam het gaat :'). De aanhouder wint oO<
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_127651334
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 05:59 schreef _Dido_ het volgende:
http://www.trail-running.nl/

Omg dit wil ik ook gaan doen! Hardlopen door de duinen ipv op asfalt O+
Klinkt tof...voor de kortere routes :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_127651338
Lief en ik schelen ook bijna 5 jaar. Age ain't nothing but a number :7
pi_127651504
Mijn vriend en ik schelen bijna 7 jaar. En daar merk ik niets van!

Ik heb gewoon amper geslapen, kon me geen houding vinden door de spierpijn...
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_127651608
Mijn planning voor vandaag.

O: havermoutpap met wat kaneel en honing
T: klein schaaltje meloen
L: salade met gekookte ei, tomaat, komkommer.
T: Handje amandelen
D: Mie met asperges en garnalen.
S: 5km lopen
T: Bakje turkse yogurt met aarbeien en een handje muesli.
pi_127651665
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 07:28 schreef J0ycie88 het volgende:
Mijn planning voor vandaag.

O: havermoutpap met wat kaneel en honing
T: klein schaaltje meloen
L: salade met gekookte ei, tomaat, komkommer.
T: Handje amandelen
D: Mie met asperges en garnalen.
S: 5km lopen
T: Bakje turkse yogurt met aarbeien en een handje muesli.
Nog even wat meer groenten door je salade mikken. Broccoli of zo :9
  dinsdag 11 juni 2013 @ 07:41:05 #45
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127651678
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 06:06 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Klinkt tof...voor de kortere routes :+
14 km door de duinen in Schoorl kort genoeg? :+
And eternity in an hour.
pi_127651702
quote:

!
Gadverdamme }:|
pi_127651748
Ohai!

OMG die sara :o ja dat soort types mogen ook foodblogs maken :Y)
Ik had me helemaal verheugd op de Vanilia sale bij vente-exclusive maar er zit niets leuks tussen :')

:W naar werk!
pi_127651787
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 07:38 schreef An24 het volgende:

[..]

Nog even wat meer groenten door je salade mikken. Broccoli of zo :9
Is voor de rest mijn lijstje aan de betere hand :P Yeah!
Ja zo noh even iets halen bij de winkel misschien iets van sperzieboontje.. maar broccoli kan ook kan ik er dan vanavond ook nog bij doen!
pi_127651802
Sara mag solliciteren bij epic meal time!
pi_127651843
quote:

[..]

de laatste tijd heb ik minder lijstjes gepost, je hoeft die moeite niet te doen hoor ;)

Ik heb voor vandaag nog geen planning btw :P dus tips voor een diner? O-) ga om een uur of tien boodschappen doen.

En 7 jaar is niet zo veel, kan prima!

Ado houdt niet van rijst, niet van wraps, alle andere kaas dan 'gewone' kaas vindt hij niet lekker (o ja, brie wel), tuinbonen, bruine bonen en alles wat daarop lijkt is niet gewenst... En hij mist vlees als ik iets vegetarisch maak (tijdje elke week 1 vegetarisch en 1 visgerecht gemaakt)
Dat maakt koken ook wat lastiger.

En dat van die ijsbergsla wist ik dus niet, dacht dat alle sla wel gewoon goed was. (Ik vind veldsla het lekkerst) dat geldt voor meer eten ws.
compact en kleverig.
pi_127651926
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:07 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

de laatste tijd heb ik minder lijstjes gepost, je hoeft die moeite niet te doen hoor ;)

Ik heb voor vandaag nog geen planning btw :P dus tips voor een diner? O-) ga om een uur of tien boodschappen doen.

En 7 jaar is niet zo veel, kan prima!

Ado houdt niet van rijst, niet van wraps, alle andere kaas dan 'gewone' kaas vindt hij niet lekker (o ja, brie wel), tuinbonen, bruine bonen en alles wat daarop lijkt is niet gewenst... En hij mist vlees als ik iets vegetarisch maak (tijdje elke week 1 vegetarisch en 1 visgerecht gemaakt)
Dat maakt koken ook wat lastiger.

En dat van die ijsbergsla wist ik dus niet, dacht dat alle sla wel gewoon goed was. (Ik vind veldsla het lekkerst) dat geldt voor meer eten ws.
Groentelasagne?
pi_127651977
Ik ben nog nooit zo actief geweest op de vroeg morgen. Bijna al klaar met de troep opruimen. Zo de berg met afwas doen. En de was staat al te draaien!
En dat na een nacht van pak en beet 2 uur slaap. Moet ik vaker doen :P
pi_127652024
Ik snap niet wat er nou weer niet goed is aan aardappelen?
Ze hebben veel vitaminen en vezels, vooral in de schil, ze zijn een relatief "langzame" carb, ook zoete aardappels, itt bijv. witte pasta of rijst en ze hebben ook nog eens minder kcals dan pasta en rijst.

Enige slechte dat ik me kan bedenken is dat je er een pot mayo op kwakt of frituurt, maar niemand hier denkt dat dat gezond is.

Niet iedereen is carb-sensitief of intolerant.

Aardappelen O+

En lijstje:

O - yoghurt/havermout/lijnzaad/pindakaas/aardbeien&bessen/maple syrup
L - 3 speltbth, 1 kip, 1 hummus, 1 30+ kaas, tom&kom
T - 25 gr amandelen
S - kettlebells
D - tortilla van ei, zoete aardappel, paprika, tomaat, nog wat rucola en rauwkost ernaast
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_127652026
Morning :O

Janies, je moet in principe nooit onder je BMR gaan zitten. Dus altijd boven de 1300.
Verder kan je met dit linkje http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm ook je verbruik berekenen bij jouw lifestyle. Is een schatting uiteraard.
Maar als je daar 500 vanaf trekt zou je ongeveer op het aantal kcal moeten uitkomen waarmee je afvalt.
Verder zou ik de tips van V1 even meenemen.

Qua diner: pasta met zalm en courgette, spaghetti met tomatensaus, courgette en gehaktballetjes, pompoen/wortelsoep met brood, pad thai of gebakken rijst met kip, gegrilde kip met sperziebonen en mangochutney, groentecurry of curry met kip/garnalen, hamburger met groentefrietjes :9
Be someone that makes you happy
pi_127652060
Hear hear nallie! Ze zijn beter dan pasta!
pi_127652127
Aardappelen O+.

Mijn vriend lust ze niet, maar goed idee om ze vaker op het menu te zetten als hij er niet is.

Planning:
O: volle kwark/magere vruchtenyoghurt met beetje muesli
T: appel
L: pasta met tomatensaus, gehakt en veel groente
T: banaan
D: 2 bth pindakaas (of een ei als ik genoeg tijd heb)
S: uur hardlopen
T: misschien nog wat kwark
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_127652143
Ik denk zal even een plaatje opzoeken van hoe je je lunges moet doen, maar toen kwam ik dit tegen:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBLunge.html

Nou, daar zie je dus gelijk hoe het dus NIET moet. Knie moet niet voorbij je tenen komen.
Idem voor squats.

Jemig, dacht dat die site goed was, maar ben helemaal verbaasd dat daar zoveel fouten in de uitvoering zitten. -O-

Hoe het wel moet:
Lunges:

Squats:
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_127652177
JB? Helemaal geen vis? Of wel tonijn bijvoorbeeld, dat is redelijk vleesachtig. Ik vind allerlei variaties op salade nicoise erg lekker.
pi_127652231
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:24 schreef Nallie het volgende:
Morning :O

Janies, je moet in principe nooit onder je BMR gaan zitten. Dus altijd boven de 1300.
Verder kan je met dit linkje http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm ook je verbruik berekenen bij jouw lifestyle. Is een schatting uiteraard.
Maar als je daar 500 vanaf trekt zou je ongeveer op het aantal kcal moeten uitkomen waarmee je afvalt.
Verder zou ik de tips van V1 even meenemen.

Qua diner: pasta met zalm en courgette, spaghetti met tomatensaus, courgette en gehaktballetjes, pompoen/wortelsoep met brood, pad thai of gebakken rijst met kip, gegrilde kip met sperziebonen en mangochutney, groentecurry of curry met kip/garnalen, hamburger met groentefrietjes :9
dan kom ik op 2100 uit, mn gemiddelde van de afgelopen maand is 1623, dus dan zit ik redelijk. Alleen heb ik dus uitschieters naar boven en naar beneden er tussen zitten :@

Ik heb nog nooit curry gemaakt :@ dat eet je toch meestal met rijst?
Pad thai kan ik wel proberen vanavond! Al houdt Ado ook niet echt van mihoen :')
compact en kleverig.
  Vis een optie? dinsdag 11 juni 2013 @ 08:38:31 #60
70532 loveli
N
pi_127652233
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Knie moet niet voorbij je tenen komen.
Plaatje niet gezocht, maar het is iets minder zwart-wit. Afhankelijk van je lengte of schoenmaat kan het best dat je knie wel voorbij je tenen mag komen. Althans, zo heb ik het begrepen.
crap in = crap out
pi_127652256
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:38 schreef loveli het volgende:

[..]

Plaatje niet gezocht, maar het is iets minder zwart-wit. Afhankelijk van je lengte of schoenmaat kan het best dat je knie wel voorbij je tenen mag komen. Althans, zo heb ik het begrepen.
Het plaatje in de link is iig heel erg fout.
Doe wat je niet durft.
pi_127652312
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:35 schreef the85mc het volgende:
JB? Helemaal geen vis? Of wel tonijn bijvoorbeeld, dat is redelijk vleesachtig. Ik vind allerlei variaties op salade nicoise erg lekker.
zei ik iets over vis? :@

Vis is prima, gisteren nog pangasius gehad en van de week wil ik een keer zalm maken (als ik bedacht heb wat ik erbij wil doen :') )
compact en kleverig.
pi_127652338
quote:
Ik denk zal even een plaatje opzoeken van hoe je je lunges moet doen, maar toen kwam ik dit tegen:

Nou, daar zie je dus gelijk hoe het dus NIET moet. Knie moet niet voorbij je tenen komen.
Idem voor squats.

Jemig, dacht dat die site goed was, maar ben helemaal verbaasd dat daar zoveel fouten in de uitvoering zitten. -O-

Hoe het wel moet:
Lunges:
[ afbeelding ]
Squats:
[ afbeelding ]
Waar is de medische/wetenschappelijke onderbouwing dat je niet voorbij je tenen mag? Het is niet slecht, hoe komt je daar toch bij 8)7
pi_127652352
Oh en ik hoorde gister dat de aardappel heeeel duur is op dit moment ivm met slechte oogst. 2kg voor 5 euro ofzo :?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 08:45:34 #65
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_127652362
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 07:41 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

14 km door de duinen in Schoorl kort genoeg? :+
De duinenin schoorl zijn pittig. Mij zou het wandelend al bijn teveel zijn.
pi_127652365
Trouwens An, met je losse tenen :+ Heb je je al aangemeld voor het Chinees staatscircus? Daar kan je vast wel aan het werk met je lenigheid :D
pi_127652389
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:44 schreef _aurum_ het volgende:
Oh en ik hoorde gister dat de aardappel heeeel duur is op dit moment ivm met slechte oogst. 2kg voor 5 euro ofzo :?
Inderdaad. volgens mij 2 kilo voor 3 euro op het moment. Ze zijn zo'n 10% duurder. Maar alles qua groente en fruit zal wel duurder worden de komende tijd ivm de wateroverlast in duitsland etc.
pi_127652426
Whooo JB wat lust jouw vent wel! ik zou daar echt niet mee om kunnen gaan. die van mij eet alles wat ik hem voorzet en feliciteert me regelmatig met "alweer een uitmuntende maaltijd". En als ik er niet ben eet 'ie ravioli's van de Lidl of Paella en dan issie ook blij :').

Een ex van mij was ook zo'n mieperd, alleen kip met rijst en sla-stamp. Adios :W

Ik moet werken }:|
  dinsdag 11 juni 2013 @ 08:49:34 #69
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127652430
quote:

Idem voor squats.

Hoe het wel moet:
Lunges:
[ afbeelding ]
Squats:
[ afbeelding ]
Ah, dan snap ik hem wel. Bij de squats ga ik veel te diep en kom ik idd voorbij de tenen. Hoe dat zit bij de lunges moet ik even checken in de spiegel.

And eternity in an hour.
pi_127652441
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:46 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Inderdaad. volgens mij 2 kilo voor 3 euro op het moment. Ze zijn zo'n 10% duurder. Maar alles qua groente en fruit zal wel duurder worden de komende tijd ivm de wateroverlast in duitsland etc.
ik vind het nu allemaal al duur...

Morgen spinaziesalade heb ik bedacht.
Gooi daar spekjes in, ei, knoflook, bosuitje, tomaat, wat nog meer? En gebakken aardappeltjes erbij en geen vlees, dat zit al in de salade dan. Zal wel weer commentaar krijgen dan :')
compact en kleverig.
pi_127652442
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:49 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ah, dan snap ik hem wel. Bij de squats ga ik veel te diep en kom ik idd voorbij de tenen. Hoe dat zit bij de lunges moet ik even checken in de spiegel.

Diep is wel goed volgens mij, maar dan voornamelijk met je kont naar achteren ipv knieeen naar voren.
pi_127652443
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:44 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Waar is de medische/wetenschappelijke onderbouwing dat je niet voorbij je tenen mag? Het is niet slecht, hoe komt je daar toch bij 8)7
Ik hoor altijd dat dat ontzettend slecht voor je knieen is. En je traint niet de juiste spieren.
Maar dat is dus niet zo?
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? dinsdag 11 juni 2013 @ 08:50:49 #73
70532 loveli
N
pi_127652454
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:46 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

De crappy lente zal aardig wat invloed hebben.
crap in = crap out
pi_127652457
Ik ben ook blij dat mijn vriend gewoon alles lust. Behalve zuurkool dan, maar daar maak ik mezelf ook niet blij mee!
Zou het best lastig vinden als ik met veel dingen rekening moet houden qua koken..
  dinsdag 11 juni 2013 @ 08:51:01 #75
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_127652458
Van wie janies?
pi_127652469
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik hoor altijd dat dat ontzettend slecht voor je knieen is. En je traint niet de juiste spieren.
Maar dat is dus niet zo?
Ik zou zeggen kaart het eens aan met bij je wederhelft O-)
pi_127652474
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:50 schreef loveli het volgende:

[..]

De crappy lente zal aardig wat invloed hebben.
Ook dat ja! Naja we zullen toch moeten eten he :P
pi_127652478
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:42 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

zei ik iets over vis? :@

Vis is prima, gisteren nog pangasius gehad en van de week wil ik een keer zalm maken (als ik bedacht heb wat ik erbij wil doen :') )
Ow,ok. Ik dacht dat ado begon te zeuren als het vega of vis was. Maar dat heb ik dan verkeerd begrepen.
Nouja, ik vind nicoise dus erg lekker. Ik vervang dan de mayo door pesto of citroen met olijfolie. En verder kun je zo ongeveer alle mediterrane groentes gebruiken.
pi_127652491
Planning; comments?
O: 3 bth rauwe ham/ komkommer
T: 200 gr aardbeien
L: 200 gr kwark met banaan en zonnepitjes, 100 gr wortels
T: 1 bth rauwe ham, appel
D: kip (nog even kijken hoe) met courgette, salade van romaine/tomaat/komkommer en pasta of aardappeltjes

Hm ik heb het idee dat het een beetje weinig is :? maar ja. S is 40 minuten fietsen + 45 minuten RPM.
pi_127652498
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:44 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Het is slecht voor je knieën en dat merk ik ook wel hoor! Wie heeft tegen jou gezegd dat het wel oké is?
pi_127652503
Bij squats moet je ook heel diep gaan, dieper dan die vrouw op het plaatje, naar mijn idee. Ik ga in ieder geval veel dieper en hoor van meerdere mensen dat ik een goede uitvoering heb.

Het verhaal van tenen niet voorbij de knieen schijnt bs te zijn, maar een heel groot deel van de trainers gebruikt het wel nog steeds.

Zo lastig, al die conflicterende theorieen :9
  dinsdag 11 juni 2013 @ 08:53:50 #82
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127652511
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:45 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

De duinenin schoorl zijn pittig. Mij zou het wandelend al bijn teveel zijn.
Des te meer uitdaging :9 Nee, maar serieus: lijkt me veel mooier om in zo'n gebied te hardlopen dan over asfalt, dus als ik weer op niveau ben, ga ik me daar eens meer in verdiepen :) En dan een leuk hardloopmaatje zoeken om samen te draven ^O^
And eternity in an hour.
pi_127652522
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:53 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Des te meer uitdaging :9 Nee, maar serieus: lijkt me veel mooier om in zo'n gebied te hardlopen dan over asfalt, dus als ik weer op niveau ben, ga ik me daar eens meer in verdiepen :) En dan een leuk hardloopmaatje zoeken om samen te draven ^O^
Wij trainen nu weer in het bos en dat is zoooooooooooo fijn O+.
  Vis een optie? dinsdag 11 juni 2013 @ 08:54:28 #84
70532 loveli
N
pi_127652526
Als je 2 meter bent met maat 40 kom je voorbij je tenen, ben je 1.70 met maat 47 dan zijn de verhoudingen compleet anders.
crap in = crap out
  dinsdag 11 juni 2013 @ 08:54:48 #85
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127652532
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Maar dat is dus niet zo?
En waar komt mijn kniepijn anders ineens vandaan?

Welke spieren moet je eigenlijk precies voelen tijdens de squat? Bovenbeen en/of kont?
And eternity in an hour.
pi_127652551
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:54 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

En waar komt mijn kniepijn anders ineens vandaan?

Welke spieren moet je eigenlijk precies voelen tijdens de squat? Bovenbeen en/of kont?
Ik voel bij een goede squat alles :') rug, buik, kont vooral wanneer je van beneden naar boven komt, bovenbenen, hamstrings. Bij een lagere vooral kont & bovenbenen.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 08:56:20 #87
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127652559
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:54 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Wij trainen nu weer in het bos en dat is zoooooooooooo fijn O+.
^O^ Top! Ik heb gelukkig de heide nog dichtbij, dat is ook leuk :Y Maar op de Utrechtse Heuvelrug trainen lijkt me echt práchtig, daar heb ik m'n workshop volgende week ook.

Ik zit de laatste dagen steeds op hardlopende mensen te letten, kijken hoe ze lopen. Zag er vanochtend eentje met een correcte landing (kon alleen niet goed zien of 'ie op voorvoet of middenvoet landde) en eentje met een hiellanding. En dat ging echt keihard: bonk, bonk, bonk. Hoorde het door m'n muziek heen. Zoveel lawaai moet hardlopen niet maken :N wel een eye-opener!
And eternity in an hour.
pi_127652562
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:52 schreef conleche het volgende:

[..]

Het is slecht voor je knieën en dat merk ik ook wel hoor! Wie heeft tegen jou gezegd dat het wel oké is?
Kan zijn dat het iets zegt over jouw knie stabiliteit :? Dunno.

o.a.
http://www.biomechfit.com(...)s-that-refuse-to-die

Begrijp me niet verkeerd, maar sommige moves kan je niet maken zonder dat je knie voorbij je tenen gaat...

Specifiek dit stukje:

The actual distance your knees will travel is dependent upon which type of squat youre doing, as well as your body proportions. Are you doing front squats? Your knees are definitely going over your toes, no matter what. If they dont, youre doing them wrong. Do you have long femurs? Your knees will go further over your toes than an individual with shorter femurs, regardless of which type of squat you do. Are you doing split squats? In that case, your front knee may not go beyond the toes at all, but your back knee will travel well past the toes on that respective leg. Are you doing a back squat? As long as you push your hips back into the squat appropriately, and stay balanced on your midfoot throughout the movement, it doesnt matter where your knees end up. Let them travel as far forward as they need to.
pi_127652574
jezus dido, heb je al die tijd normaal hardgelopen, en is dat nu "ineens" slecht omdat je je op een andere techniek hebt gestort _O-.

[ Bericht 1% gewijzigd door Perruche op 11-06-2013 09:26:28 ]
pi_127652580
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:48 schreef Perruche het volgende:
Whooo JB wat lust jouw vent wel! ik zou daar echt niet mee om kunnen gaan. die van mij eet alles wat ik hem voorzet en feliciteert me regelmatig met "alweer een uitmuntende maaltijd". En als ik er niet ben eet 'ie ravioli's van de Lidl of Paella en dan issie ook blij :').

Een ex van mij was ook zo'n mieperd, alleen kip met rijst en sla-stamp. Adios :W

Ik moet werken }:|
Hij vindt aardappelen, vlees, groente en pasta (zonder vis meestal) lekker, stoofpotjes en ovenschotels... Het is niet dat hij niks lust, het is meer dat hij basisdingen als rijst en wraps niet lekker vindt (rijst eet hij wel, ik maak hem er alleen echt niet blij mee) wat het lastig maakt. Daar kun je op en in gooien wat je wil om verschillende gerechten te maken, zou gemakkelijker zijn als hij bv niet van broccoli ofknoflook hield, dat kun je gemakkelijker weglaten :@ of ik althans. :')
compact en kleverig.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 08:57:59 #91
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_127652584
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:53 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ik loop vaak in de heuvels of de duinen, maar mijn ervaring is dat het zeker in het begin erg zwaar is.
pi_127652617
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:51 schreef Tinkepink het volgende:
Van wie janies?
ado, want geen stuk vlees op zn bord ;)

Hij komt nu over als een zeur btw en dat is hij niet hoor, meestal vindt hij mn eten gewoon lekker. Maar ik houd dus wel rekening met t feit dat ie bepaalde dingen niet graag wil.

Hij eet dus alles wel gewoon en gaat niet moeilijk doen, maar hij vindt het gewoon niet lekker en ik wil hem graag lekker eten voorzetten, waar hij van houdt, omdat ik weet dat hij daar blij van wordt.
Ik kan hem wel rijst geven, maar dat vind ik zelf ook niet zo leuk omdat ik weet dat hij daar niet zo van geniet. :@ klinkt dat stom?

[ Bericht 23% gewijzigd door JaniesBrownie op 11-06-2013 09:08:17 ]
compact en kleverig.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:01:34 #93
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127652639
@ Perr: zolang je geen last krijgt, is het prima en moet je vooral lopen zoals je doet (if it ain't broken, don't fix it), maar ik heb eigenlijk altijd last gehad van m'n schenen (drukpijn na 10 km). Duurde alleen even voor het zo erg werd dat ik niet meer kon hardlopen. Hiellanding is niet de correcte techniek. Je kunt de klappen wel opvangen met dempende zooltjes, maar dat maakt de techniek nog niet goed en ik wil naar een goede techniek. Zoals mensen liepen voordat Nike dempende schoenen ging maken, veertig jaar geleden.

Lees dit maar eens: http://barefootbart.blogs(...)tisch-hardlopen.html
And eternity in an hour.
pi_127652640
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:51 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ow,ok. Ik dacht dat ado begon te zeuren als het vega of vis was. Maar dat heb ik dan verkeerd begrepen.
Nouja, ik vind nicoise dus erg lekker. Ik vervang dan de mayo door pesto of citroen met olijfolie. En verder kun je zo ongeveer alle mediterrane groentes gebruiken.
nee, vis vindt hij wel lekker, alleen bij vegetarisch 'mist' hij het vlees.
Behalve bij mn russisch stoofpotje met een hele berg paddestoelen :9

Ook maar weer een keer maken binnenkort.
compact en kleverig.
pi_127652677
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:56 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Kan zijn dat het iets zegt over jouw knie stabiliteit :? Dunno.

o.a.
http://www.biomechfit.com(...)s-that-refuse-to-die

Begrijp me niet verkeerd, maar sommige moves kan je niet maken zonder dat je knie voorbij je tenen gaat...

Specifiek dit stukje:

The actual distance your knees will travel is dependent upon which type of squat youre doing, as well as your body proportions. Are you doing front squats? Your knees are definitely going over your toes, no matter what. If they dont, youre doing them wrong. Do you have long femurs? Your knees will go further over your toes than an individual with shorter femurs, regardless of which type of squat you do. Are you doing split squats? In that case, your front knee may not go beyond the toes at all, but your back knee will travel well past the toes on that respective leg. Are you doing a back squat? As long as you push your hips back into the squat appropriately, and stay balanced on your midfoot throughout the movement, it doesnt matter where your knees end up. Let them travel as far forward as they need to.
Ik denk dat het te maken heeft met coordinatie. Als ik probeer mijn tenen niet teveel voorbij te gaan, merk ik dat ik de oefening zorgvuldiger doe. Meer uit kracht en minder uit beweging.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:07:58 #96
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_127652713
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:00 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ado, want geen stuk vlees op zn bord ;)

Hij komt nu over als een zeur btw en dat is hij niet hoor, meestal vindt hij mn eten gewoon lekker. Maar ik houd dus wel rekening met t feit dat ie bepaalde dingen niet graag wil.
IK neem aa dat het komt omdat je zeer verliefd bent, maar het valt me wel op dat het lijkt of hij een centralere rol speelt in je leven dan jijzelf. Wist je dat je vaker over zijn voor- en afkeuringen lijkt te schrijven dan over die van jezelf?

Ik vind het veel leuker om over jou te lezen. WAt vind jij lekker en niet lekker?
pi_127652722
Als het voor jou beter is, dido, dan moet je het zeker doen! Maakt de andere techniek niet per se slecht. Ik loop al jaren blessurevrij en ik heb er op gelet: ik land op mn hele voet, dus niet hak of teen. Werkt blijkbaar prima voor mij.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:10:21 #98
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_127652751
Met lopen wissel ik de technieken een beetje af. Als ik fit ben, dan land ik meestal op mijn hiel. Als ik merk dat ik nauwelijks vooruit kom, wil ik nog weleens overstappen op een techiek waarbij ik veel meer naar voren leun en daarbij automatisch op mijn voorvoet land. Het lopen gaat dan een stuk makkelijker en lichter, maar heb niet het idee dat het beter is.
pi_127652789
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:52 schreef Perruche het volgende:
Planning; comments?
O: 3 bth rauwe ham/ komkommer
T: 200 gr aardbeien
L: 200 gr kwark met banaan en zonnepitjes, 100 gr wortels
T: 1 bth rauwe ham, appel
D: kip (nog even kijken hoe) met courgette, salade van romaine/tomaat/komkommer en pasta of aardappeltjes

Hm ik heb het idee dat het een beetje weinig is :? maar ja. S is 40 minuten fietsen + 45 minuten RPM.
Ik vind het wel een goed lijstje eigenlijk. Gok dat je rond de 1700 kcals zit. Je kan er altijd nog 20 gram amandelen ofzo bij doen, als je je hongerig voelt na het sporten + voor nog wat meer goede vetten, nu heb je alleen wat zonnepitjes.

Wb. squats, als je niet zo diep gaat voel je vnm de voorkant van je bovenbenen, als je wel goed diep gaat pak je ook kont/hamgtrings mee. En sowieso ook kuiten en rug.
pi_127652791
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:07 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Over Ado heb ik geen mening, want ik heb nooit iets van hem gelezen dan wel met hem gesproken. Maar het valt me wel op dat het lijkt of hij een centralere rol speelt in je leven dan jijzelf. Wist je dat je vaker over zijn voor- en afkeuringen lijkt te schrijven dan over die van jezelf?

Ik vind het veel leuker om over jou te lezen.
zie edit.

Dat is voor mij ook belangrijker. Ik lust alles wel, en mij maak je met heel veel dingen blij. (Het blijst ben ik met chocolade en koeken :+ )
Alleen rauwe tomaat vind ik geen bal aan. En van echt pittig eten houd ik niet. Verder probeer ik iig alles wel :Y dus met mezelf hoef ik niet echt rekening te houden.

Als ik eens een keer echt ergens zin in heb, maak ik dat gewoon klaar. (Witlofsalade, of witlofschotel en quiche met spruitjes, spinaziesalade, pannenkoeken met spinazie en ui, noodles met groenten en kip, sperziebonen, dat zijn dingen waar ik af en toe écht zin in heb :9 )
compact en kleverig.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:14:02 #101
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127652808
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:08 schreef conleche het volgende:
Als het voor jou beter is, dido, dan moet je het zeker doen! Maakt de andere techniek niet per se slecht. Ik loop al jaren blessurevrij en ik heb er op gelet: ik land op mn hele voet, dus niet hak of teen. Werkt blijkbaar prima voor mij.
^O^

Zoals ik al zei: if it ain't broken, don't fix it ;) Maar ik merk dat ik elke keer als ik weer probeer te beginnen (en dat gaat echt met 5 x 1 minuut met 2 min wandelen tussendoor) op den duur weer last krijg van m'n schenen, dus voor mij werkt het niet blijkbaar en ik vind het interessanter om eens te kijken of een andere looptechniek werkt dan weer +120 euro te investeren in schoenen met nóg meer demping. Zó veel verhalen gelezen van mensen die op die manier van hun blessures afkwamen.
And eternity in an hour.
pi_127652819
Geen idee hoe ik land. Vanavond maar eens even op letten. Ben me nu ook aan het aanleren om meer rechtop te lopen, bekken in de juiste houding, buik in, schouders iets naar achteren. Misschien word ik dan ooit iets minder traag :').
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:15:40 #103
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127652838
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:10 schreef Tinkepink het volgende:
Met lopen wissel ik de technieken een beetje af. Als ik fit ben, dan land ik meestal op mijn hiel. Als ik merk dat ik nauwelijks vooruit kom, wil ik nog weleens overstappen op een techiek waarbij ik veel meer naar voren leun en daarbij automatisch op mijn voorvoet land. Het lopen gaat dan een stuk makkelijker en lichter, maar heb niet het idee dat het beter is.
Waarom krijg je dat gevoel? :) Door voorover te hellen maak je wel gebruik van de zwaartekracht en dan zou het lopen meer vanzelf moeten gaan :)
And eternity in an hour.
pi_127652870
Van de orthopeed mocht ik ook niet met knieën voorbij de tenen met lunges, maar denk dat wat Co zegt daar ook mee te maken heeft. Als je verder buigt gebruik je weer andere spieren.

Ze zei trouwens ook dat je soms gewoon moet accepteren dat je lijf niet gemaakt is voor bepaalde sporten. Waaronder mijn lijf :') vandaagr de 5k max vanaf nu.
Als je steeds weer blessures krijgt Dido, is het dan niet een teken dat je beter iets anders kan gaan doen?
pi_127652882
Vandaag op de planning:

O: 0.5L yoghurt
L: 0.5L soja yoghurt en misschien iets van brood
D: Tofu of eieren met veel groenten
T: Stukje chocolade
T: rauwkost
S: rondje krachttraining
pi_127652898
O, ik wil nu die pad thai dus maken vanavond, maar ik kom allemaal verschillende recepten tegen :') iemand een recept voor me?
11.gif
compact en kleverig.
  Vis een optie? dinsdag 11 juni 2013 @ 09:20:38 #107
70532 loveli
N
pi_127652932
Gewoon kiezen wat het lekkerst/makkelijkst lijkt.
crap in = crap out
pi_127652948
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:18 schreef Neifile het volgende:
Vandaag op de planning:

O: 0.5L yoghurt
L: 0.5L soja yoghurt en misschien iets van brood
D: Tofu of eieren met veel groenten
T: Stukje chocolade
T: rauwkost
S: rondje krachttraining
Goedemorgen :)

-waarom eet je zoveel yoghurt?
-waarom zoveel soja?
-waarom eet je zo weinig kcals?
-waar zijn je gezonde vetten?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:21:18 #109
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127652949
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:17 schreef Nallie het volgende:
Van de orthopeed mocht ik ook niet met knieën voorbij de tenen met lunges, maar denk dat wat Co zegt daar ook mee te maken heeft. Als je verder buigt gebruik je weer andere spieren.

Ze zei trouwens ook dat je soms gewoon moet accepteren dat je lijf niet gemaakt is voor bepaalde sporten. Waaronder mijn lijf :') vandaagr de 5k max vanaf nu.
Als je steeds weer blessures krijgt Dido, is het dan niet een teken dat je beter iets anders kan gaan doen?
Daar ga ik pas over nadenken als ik alles heb geprobeerd ;) Niet meer hardlopen zou tamelijk desastreus zijn voor mij. Het is namelijk geen sport, het is een eerste levensbehoefte.
En orthopeden staan bekend om dat soort conservatieve uitspraken. Genoeg voorbeelden te vinden van mensen die het advies van de orthopeed in de wind sloegen en nu succesvol en blessurevrij hardlopen :P Niet gek, want de mens is gemaakt om te hardlopen.

En nu ga ik aan het werk. Adios :W
And eternity in an hour.
pi_127653000
Nog niet gebeld door het werk, en mijn ontbijtje is op..! Nu ga ik voor de verandering maar eens huisvrouw spelen!
pi_127653006
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:21 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Daar ga ik pas over nadenken als ik alles heb geprobeerd ;) Niet meer hardlopen zou tamelijk desastreus zijn voor mij. Het is namelijk geen sport, het is een eerste levensbehoefte.
En orthopeden staan bekend om dat soort conservatieve uitspraken. Genoeg voorbeelden te vinden van mensen die het advies van de orthopeed in de wind sloegen en nu succesvol en blessurevrij hardlopen :P Niet gek, want de mens is gemaakt om te hardlopen.

En nu ga ik aan het werk. Adios :W
LOL

Mensen zijn NIET gemaakt om hard te lopen, dat zeggen echt alleen maar Runner's World abonnees :D

We hebben niet de juiste anatomie om te rennen, er is een reden dat zoveel mensen eindigen met verrotte meniscussen, versleten schijven, verrotte schenen etc. etc.

Denk je dat wij 1000 jaar geleden echt 10/20/30km per dag aan het rennen waren? Met de geiten op sleeptouw en de kinderen en het hele huishouden op de rug?
pi_127653016
Ha JB, A klinkt zo wel een beetje als een veeleisend kind. Kookt hij zelf ook?

Ik ben heel blij met mijn kokende man, dikke verwennerij zo'n bord eten voor je neus.
pi_127653025
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:21 schreef Novem het volgende:

[..]

-waarom eet je zoveel yoghurt?
-waarom zoveel soja?
-waarom eet je zo weinig kcals?
-waar zijn je gezonde vetten?

Omdat ik een gigantisch eetprobleem heb gehad en ik daaruit probeer op te krabbelen, vandaar dat ik lijstjes bijhoud :). Dit is voor mij veel. Ik wil naar de 2000 kcals met krachttraining. Daarbij ben ik echt gek op yoghurt.

Soja voor de eiwitten omdat ik vlees echt niet binnenkrijg. Ik probeer nu 1 x per week vis.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:26:51 #114
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127653058
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:24 schreef Novem het volgende:

[..]

LOL

Mensen zijn NIET gemaakt om hard te lopen, dat zeggen echt alleen maar Runner's World abonnees :D

We hebben niet de juiste anatomie om te rennen, er is een reden dat zoveel mensen eindigen met verrotte meniscussen, versleten schijven, verrotte schenen etc. etc.

Denk je dat wij in de prehistorie echt 10/20/30km per dag aan het rennen waren? Met de geiten op sleeptouw en de kinderen en het hele huishouden op de rug?
Hier ga ik niet eens over in discussie, want jouw visie staat haaks op de mijne, gaan we dus niet uitkomen ;). Mocht het je toch interesseren: Google eens op Born to run van Christopher McDougall :)
And eternity in an hour.
pi_127653069
quote:
Ja dat weet ik wel, maar ik vind je reactie gewoon grappig.
pi_127653080
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:26 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Hier ga ik niet eens over in discussie, want jouw visie staat haaks op de mijne, gaan we dus niet uitkomen ;). Mocht het je toch interesseren: Google eens op Born to run van Christopher McDougall :)
Ik heb me hier ruim over ingelezen vorig jaar toen ik begon met hardlopen en mijn conclusie is dat het bs is die in het straatje van de hardloper past :)

Maar we gaan er inderdaad niet over eens worden :D
pi_127653081
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:25 schreef anna82 het volgende:
Ha JB, A klinkt zo wel een beetje als een veeleisend kind. Kookt hij zelf ook?

Ik ben heel blij met mijn kokende man, dikke verwennerij zo'n bord eten voor je neus.
dat is hij écht niet :D :')
Hij eet alles wat ik hem voorzet, alleen ik weet gewoon dat ik hem met bepaalde dingen niet blij maak en dat vind ik gewoon niet leuk ook :@

En ja, hij kookt ook, asperges mag hij altijd maken van me, en witlofschotel en tomatensoep en varkenshaas en biefstuk, kan hij allemaal veel beter dan ik ;)
compact en kleverig.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:31:07 #118
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127653170
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:28 schreef Novem het volgende:

[..]

Ik heb me hier ruim over ingelezen vorig jaar toen ik begon met hardlopen en mijn conclusie is dat het bs is die in het straatje van de hardloper past :)

Maar we gaan er inderdaad niet over eens worden :D
^O^

Ik ga het eerst zelf eens aan den lijve ondervinden ;) Maar je hebt zeker de verhalen van mensen die ineens blessure vrij konden hardlopen toen ze hun hardloopschoenen in de kliko gooiden gemist? Het aantal succesverhalen is te groot om het als bullshit weg te zetten, ook al ben je van mening dat het voor jou niet werkt.
And eternity in an hour.
  Vis een optie? dinsdag 11 juni 2013 @ 09:31:09 #119
70532 loveli
N
pi_127653171
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:24 schreef J0ycie88 het volgende:
Nog niet gebeld door het werk, en mijn ontbijtje is op..! Nu ga ik voor de verandering maar eens huisvrouw spelen!
Draai je stand-by diensten?
crap in = crap out
pi_127653197
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:26 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ik ben het er ook echt niet mee eens hoor dat hardlopen een levensbehoefte is.. Ik kan me indenken dat mensen er veen energie uit kunnen halen etc. Maar dit vind ik van die uitspraken die nergens op slaan.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:33:27 #121
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_127653228
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:15 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Waarom krijg je dat gevoel? :) Door voorover te hellen maak je wel gebruik van de zwaartekracht en dan zou het lopen meer vanzelf moeten gaan :)
Voor mij hoeft lopen niet vanzelf te gaan. Ik loop korte stukjes over korte tijdsperioden en de ene keer doe ik het zo en dan de andere keer anders. Zoals ik al zei, het ene is volgens mij niet beter dan het andere, het is alleen anders.

Ik wissel ook mijn schoenen af. DE ene keer loop ik met veel demping, de andere keer met een dun zooltje. En soms reageert mijn lichaam beter op voorvoetlanding en de andere keer niet. Volgens mij is er niet 1 waarheid, maar is het juiste afhankelijk van context, situatie, behoefte en interpretatie.
pi_127653233
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:31 schreef loveli het volgende:

[..]

Draai je stand-by diensten?
Nee ik werk op basis van een nul uren contract en stond vandaag achterwacht. Morgen mag ik wel 3 uur werken *O*
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:34:58 #123
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127653252
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:31 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik ben het er ook echt niet mee eens hoor dat hardlopen een levensbehoefte is.. Ik kan me indenken dat mensen er veen energie uit kunnen halen etc. Maar dit vind ik van die uitspraken die nergens op slaan.
Ik zeg dat het VOOR MIJ een eerste levensbehoefte is. IK heb het nodig om me prettig te voelen. Jezus.
And eternity in an hour.
  Vis een optie? dinsdag 11 juni 2013 @ 09:35:32 #124
70532 loveli
N
pi_127653275
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:34 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ik zeg dat het VOOR MIJ een eerste levensbehoefte is. IK heb het nodig om me prettig te voelen. Jezus.
Ja, die laatste heb ik nodig om me prettig te voelen.
crap in = crap out
pi_127653287
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:31 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

^O^

Ik ga het eerst zelf eens aan den lijve ondervinden ;) Maar je hebt zeker de verhalen van mensen die ineens blessure vrij konden hardlopen toen ze hun hardloopschoenen in de kliko gooiden gemist? Het aantal succesverhalen is te groot om het als bullshit weg te zetten, ook al ben je van mening dat het voor jou niet werkt.
Er zijn ook mensen die van kanker genezen na ingestraald water te drinken.

Sorry :')
pi_127653300
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:34 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Sorry zo las ik het niet. Maar als je mijn post goed had gelezen zie ik ook dat ik schrijf dat ik kan begrijpen dat het voor sommige mensen een bron van energie kan zijn.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:38:36 #127
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127653336
Anyway.

Tijd voor een lijstje:

O: Griekse yoghurt, 20 gr. walnoten, havermout, theelepel honing
T: twee sinaasappels
L: bth humus, bth pindakaas
T: appel
T: banaan
D: weeknognie
S: Jillian

Vanavond weer naar de fysioooo!
And eternity in an hour.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:39:08 #128
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127653348
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:36 schreef Perruche het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die van kanker genezen na ingestraald water te drinken.

Sorry :')

:')
And eternity in an hour.
pi_127653397
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:31 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

^O^

Nee, die verhalen heb ik niet gemist? En hoe kom je erbij dat dat mijn mening is, dat het voor mij niet werkt? Ik heb nergens last van als ik ren, dus heb nooit geprobeerd te rennen op blote voeten, of vibrams, of op neutrale schoenen.

2000 succesverhalen op hardloopfora van mensen die van shinsplints naar "natuurlijk" rennen zijn gegaan zijn geen bewijs voor mij dat de mens is gemaakt om 4 keer per week 10km+ te rennen. zoals die mensen op hardloopfora.

Overigens leef je nog na 10 maanden niet hardlopen, dus ik zou je levensgeluk maar niet af laten hangen van 3 keer per week een blokje rennen. Er zijn zoveel andere sporten waar je een "high" van kan krijgen.
pi_127653405
Oeps, te lang geslapen en dus te laat voor Zumba. Wel lekker geslapen, dat dan weer wel :D. Misschien straks even een rondje in de sportschool of anders vanavond Zumba. Of een rustdag. :+
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:46:03 #131
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127653491
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:41 schreef Novem het volgende:

[..]

Nee, die verhalen heb ik niet gemist? En hoe kom je erbij dat dat mijn mening is, dat het voor mij niet werkt? Ik heb nergens last van als ik ren, dus heb nooit geprobeerd te rennen op blote voeten, of vibrams, of op neutrale schoenen.

2000 succesverhalen op hardloopfora van mensen die van shinsplints naar "natuurlijk" rennen zijn gegaan zijn geen bewijs voor mij dat de mens is gemaakt om 4 keer per week 10km+ te rennen. zoals die mensen op hardloopfora.

Overigens leef je nog na 10 maanden niet hardlopen, dus ik zou je levensgeluk maar niet af laten hangen van 3 keer per week een blokje rennen. Er zijn zoveel andere sporten waar je een "high" van kan krijgen.
Ik vind het nogal aanmatigend dat je het bullshit noemt, terwijl er genoeg verhalen zijn die het tegendeel bewijzen. Kom op zeg, ik lees me ook goed in hoor :')
And eternity in an hour.
pi_127653582
Sportdiscussies, altijd mooi. Niet iedereen is gemaakt voor een bepaalde sport zoals hardlopen.

Ik krijg kantoorhanden :o sinds ik veel minder zeil doen mijn vingertoppen niet anders dan vervellen.. Slijt niet meer weg ofzo.
pi_127653627
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:46 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ik vind het nogal aanmatigend dat je het bullshit noemt, terwijl er genoeg verhalen zijn die het tegendeel bewijzen. Kom op zeg, ik lees me ook goed in hoor :')
Kies gewoon zelf waar je je goed bij voelt, dan hoef je jezelf ook niet te verdedigen en jouw bevindingen gaat verkondigen als een evangelie ;) . Roept wellicht dezelfde reacties op die jij zou hebben tegen iets waarin je niet gelooft.
  Vis een optie? dinsdag 11 juni 2013 @ 09:55:24 #134
70532 loveli
N
pi_127653707
quote:

[..]

Rondgesnuffeld op PubMed naar goede onderzoeken, kwam ik deze tegen:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22709704
Whole beetroot consumption acutely improves running performance.

Bietjes!!!!
crap in = crap out
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:55:50 #135
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127653719
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:52 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Kies gewoon zelf waar je je goed bij voelt, dan hoef je jezelf ook niet te verdedigen en jouw bevindingen gaat verkondigen als een evangelie ;) . Roept wellicht dezelfde reacties op die jij zou hebben tegen iets waarin je niet gelooft.
Dat doe ik helemaal niet? Ik zeg: fix it if it ain't broken. Als ik geen problemen had gehad, was ik me er ook niet in gaan verdiepen en was ik ook zo blijven lopen als ik deed ^O^.

Man, ik moet zelfs nog uitvinden of dat voor mij wel werkt :P
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:50 schreef the85mc het volgende:
Sportdiscussies, altijd mooi. Ik denk dat niet iedereen is gemaakt voor een bepaalde sport zoals hardlopen.
Fixed :+
And eternity in an hour.
pi_127653860
quote:

[..]

Dat ik ervaringen van een stel hardlopers op het internet als bs-bewijs zie voor dat de mens een geboren hardloper is, is aanmatigend?

Maar boeie, doe wat je wil, dat doe ik ook :D

Ik hoop in ieder geval dat het voor je werkt, ik snap dat je wil geloven in iets dat voor jou kan betekenen dat je weer kan hardlopen.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:04:26 #137
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127653924
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:01 schreef Novem het volgende:

[..]

Dat ik ervaringen van een stel hardlopers op het internet als bs-bewijs zie voor dat de mens een geboren hardloper is, is aanmatigend?

Maar boeie, doe wat je wil, dat doe ik ook :D

Ik hoop in ieder geval dat het voor je werkt, ik snap dat je wil geloven in iets dat voor jou kan betekenen dat je weer kan hardlopen.
Oké, blijkbaar begrepen we elkaar even verkeerd. Ik dacht dat je bedoelde dat minimalisch hardlopen bullshit is en niet helpt tegen blessures, terwijl er zo veel ervaringsverhalen zijn die het tegendeel bewijzen.

En thanks, ik hoop het ook ;).
And eternity in an hour.
pi_127653984
w/

Mn collega heeft koekjes gebakken }:|
  Vis een optie? dinsdag 11 juni 2013 @ 10:07:10 #139
70532 loveli
N
pi_127653993
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22965347
quote:
Despite the technological developments in modern running footwear, up to 79% of runners today get injured in a given year.
Dayum..

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21622635
quote:
CONCLUSIONS:

Although there is no evidence that either confirms or refutes improved performance and reduced injuries in barefoot runners, many of the claimed disadvantages to barefoot running are not supported by the literature. Nonetheless, it seems that barefoot running may be an acceptable training method for athletes and coaches who understand and can minimize the risks.
Kan zo snel geen studie vinden die bewijst dat barefoot beter is, wel dat er een verschil is. Dus doe lekker wat het beste bij je past...

En eens met Mc dat niet iedereen is gemaakt voor hardlopen.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 11 juni 2013 @ 10:07:47 #140
70532 loveli
N
pi_127654009
*schoenen in de uitverkoop van Zalando negeert*
crap in = crap out
pi_127654019
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:06 schreef Nallie het volgende:
w/

Evil! Let je goed op dat ze er zelf ook van eet? })
pi_127654081
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:06 schreef Nallie het volgende:
w/

Had jij niet ook koekjes gebakken voor jouw collega's, afgelopen weekend? What comes around goed around jeweets.
pi_127654111
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:10 schreef Perruche het volgende:

[..]

Had jij niet ook koekjes gebakken voor jou collega's, afgelopen weekend? What comes around goed around jeweets.
Jaja ik weet t ~O>
En t is een hij :P
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:12:18 #144
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127654114
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:07 schreef loveli het volgende:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22965347

[..]

Dayum..

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21622635

[..]

Kan zo snel geen studie vinden die bewijst dat barefoot beter is, wel dat er een verschil is. Dus doe lekker wat het beste bij je past...

En eens met Mc dat niet iedereen is gemaakt voor hardlopen.
Ja veel hè?

Ik kan idd ook geen onderzoek naar de verschillen tussen barefoot en schoenen vinden en dat vind ik raar. Als je op internet leest, vind je wel écht veel.

Google maar eens op "shin splints" "natural running" of beter nog "shin splints" en "vibrams", die combinatie. Je wordt letterlijk overspoeld met positieve verhalen. Ik heb natuurlijk gegoogeld op shin splints, maar ik kan me voorstellen dat "shin splints" vervangen door "knee pain" vergelijkbare resultaten oplevert. Overigens kun je met barefoot running wel ook geblesseerd raken, maar dat is vaak te wijten aan een te snelle opbouw. Die moet echt langzamer dan langzaam, om je voeten en kuiten sterker te maken.
And eternity in an hour.
pi_127654182
Mijn lijstje van vandaag!

O kwark, havermout, banaan, bosbessen
L 3 boterhammen - appelstroop / pindakaas
T 200g wortels
S 30 min interval: 15 min rennen en 15 min wandelen
B 30 min wandelen
D zalm met pesto en ham en een salade :9

Ik heb ook last van m'n knietjes sinds ik weer aan het hardlopen ben. Daarom gister maar even een rustdag ingepland. Al was dat ook en vooral omdat ik in slaap was gevallen op de bank...
pi_127654216
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:33 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Een blik gezoete gecondenseerde melk, een maatbeker suiker, kilo ofzo en een volle pot mayo? :X :'(

Echt, mn tanden vallen uit mn mond en ik kom drie kilo aan bij het kijken van dat filmpje ;(

6800 kcal ;(
Lijkt mij niet lekker zo zoet..
Worry is a misuse of imagination
pi_127654230
:D anna!

Ik heb ook echt lang geslapen, vannacht. Zo lekker!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:19:52 #148
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_127654280
Mijn podoloog vond hardlopen geen goed plan voor mij, en ivm mijn bouw zei een renners-website hetzelfde :+

Maar goed, to each his own, ik doe lekker mn dansjes en mep-en-trap-lesjes en soms wat pump *O*
pi_127654336
Het niet hardlopen heeft wel degelijk invloed op Dido, en dus ook wel haar levensgeluk. Ik merk wel dat ze er chagrijnig van wordt, en dat bedoel ik niet lullig.
pi_127654410
Haha Anna :D

Ik voel mn knie ook een beetje, dus denk donderdag pas weer hardlopen of morgenavond...

Planning:

O: havermout met banaan en cacao
T: koffie, paar druiven en een half koekje :P
L: 2 speltbh filet americain, salade van tomaat, komkommer en linzen
T: 30 gr nootjes
D: geen idee nog, neig naar omelet
S: uur boksen
T: kwark
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:25:41 #151
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127654425
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:21 schreef Probability het volgende:
Het niet hardlopen heeft wel degelijk invloed op Dido, en dus ook wel haar levensgeluk. Ik merk wel dat ze er chagrijnig van wordt, en dat bedoel ik niet lullig.
O+ Iemand die het snapt!

Kijk, voor sommige mensen is hardlopen drie keer per week een halfuurtje om, om hun gewicht en conditie op peil te houden. Die vinden het prima om iets heel anders te doen als het lopen niet gaat.

Maar ik zou het liefst mijn dagen met hardlopen doorbrengen. Met het lopen zelf of met dingen eromheen :). Dus voor mij zou het echt wel heel erg zijn als ik nooit meer zou kunnen hardlopen :) Ik merk echt dat ik me weer een stuk beter voel nu m'n schenen zoveel beter voelen en nu ik weer perspectieven heb op hardloopvlak!
And eternity in an hour.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:29:18 #152
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127654530
Oh, en ik heb nog steeds veel plezier van de Garmin die ik ooit van Co heb overgenomen O+ hij is wel grooooooooot! :P
And eternity in an hour.
  Vis een optie? dinsdag 11 juni 2013 @ 10:30:08 #153
70532 loveli
N
pi_127654561
Is het een idee om iets te zoeken naast hardlopen? Als in een bedrijf 1 medewerker onmisbaar is, zullen ze er zoveel mogelijk aan doen om hem misbaar te maken, omdat je niet van 1 persoon afhankelijk wilt zijn.

Stel dat veel hardlopen op termijn geen optie is, dan heb je een backup ipv zwart gat.
crap in = crap out
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:32:26 #154
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127654621
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:30 schreef loveli het volgende:
Is het een idee om iets te zoeken naast hardlopen? Als in een bedrijf 1 medewerker onmisbaar is, zullen ze er zoveel mogelijk aan doen om hem misbaar te maken, omdat je niet van 1 persoon afhankelijk wilt zijn.

Stel dat veel hardlopen op termijn geen optie is, dan heb je een backup ipv zwart gat.
Ja, dan ga ik waarschijnlijk fietsen ;) Maar liever niet natuurlijk. Dat doe ik pas als ik álles heb geprobeerd. Ik ga nu eerst over op minimalistisch/Vibrams en aan m'n techniek werken en als dat niet werkt (= ik krijg toch last van m'n schenen) neem ik langere tijd rust en probeer ik het later nog eens.
And eternity in an hour.
pi_127654696
quote:
Een sportverslaving draait meestal om de productie van endorfine. Een morfine-achtige stof die het lichaam zelf produceert en die bij het eten van chocolade en tijdens sporten vrijkomt. Endorfine geeft een gelukzalig gevoel. Bij hardlopers staat dat gevoel bekend als ‘runners high’. Sportverslaafden missen de endorfine als ze niet kunnen sporten als ze ziek of geblesseerd zijn. Op dat moment kunnen afkickverschijnselen optreden, zoals verhoogde spierspanning, hartkloppingen en duizeligheid. De reden achter een endorfineverslaving kan verschillen. Sommige mensen raken sportverslaafd omdat ze hun problemen niet onder ogen willen zien. Door de endorfine die vrijkomt, hoeven ze even niets te voelen. Maar er kunnen ook andere redenen achter zitten.

Gevaren
Je kunt je lichaam letterlijk kapot sporten. Sportsarts Don de Winter zegt het volgende erover tegen het Algemeen Dagblad: ‘Als een bodybuilder maar doorgaat, gaan pezen en aanhechtingen van spieren kapot in de knieën en schouders. Bij hardlopers gebeurt hetzelfde bij het kraakbeen in de enkels, knieën en heupen. Ook kan de achillespees chronisch ontstoken raken. Kortom, je sloopt onderdelen van je lichaam.’ Bovendien gaat een sportverslaving ook ten koste van je sociale leven. Geleidelijk schuiven sportverslaafden hun werk, vrienden en familie steeds vaker aan de kant om te kunnen trainen.
pi_127654766
Dido, ik vind je wel een beetje obsessief overkomen als het over hardlopen gaat hoor.
Ik begrijp dat je het heel lekker vindt om te kunnen rennen, maar dit komt een beetje freaky over.
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:38:38 #157
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_127654799
Oh ik snap het principe wel hoor, denk ik! :Y Hoop dat je snel weer rondjes kunt rennen :D

Ik was laatst een beetje iebelig omdat ik al een tijdje geen dansjes had gedaan en ik boogy-de wel tussendoor op werk enzo maar da's toch anders (schaamteloos los gaan doe je niet snel :+), dus kennelijk miste ik het wel :D Wel minder dan jij het hardlopen denk ik, maar toch, er is wel een soort behoefte.

Maar wat Li zegt klopt wel, zorg dat er meerdere Heel Toffe dingen zijn waar je je mee bezig kunt houden *O*
pi_127654826
Endorfine :9
pi_127654868
quote:

[..]

Even wachten (dan ben je niet de rebound) en gewoon doen!
Die van mij is 3 jaar jonger :P whehe
  Moderator dinsdag 11 juni 2013 @ 10:42:45 #160
18653 crew  D.
pi_127654928
Overal pijn -O-

Ow wach, ik bedoel; overal pijn *O*
pi_127654934
Geloof niet dat ik ooit runners high heb gehad.
En dido, 2e sport doen is niet zo'n slecht idee. En ook daar kun je plezier aan beleven en goed in worden. Bij mij was zeilen eigenlijk 2e sport, na tennis :@ maar blessures kun je niet altijd voorkomen.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:44:28 #162
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127654980
Maar das vaker met Dido, het is hollen of stilstaan ( :') ).
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_127654985
Over zeilen gesproken.... Ik wil deze zomer zeilen!
Alleen heb ik geen zin meer om naar de vereniging te gaan dus moet iets anders bedenken :')
pi_127655032
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar das vaker met Dido, het is hollen of stilstaan ( :') ).
_O-

Hoe is het met kuki?!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:47:06 #165
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127655080
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:37 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Dido, ik vind je wel een beetje obsessief overkomen als het over hardlopen gaat hoor.
Ik begrijp dat je het heel lekker vindt om te kunnen rennen, maar dit komt een beetje freaky over.
I know, maar het is wel wat XM zegt :P. Bij mij is het alles of niets :P En als ik ergens gepassioneerd over ben, is er geen houden meer aan.

Ik ga wel naar het minimalistenforum :P
And eternity in an hour.
pi_127655088
ik vind hardlopen stom. In een poging om toch wat meer te bewegen heb ik besloten om iig naar het werk te wandelen, dat is weer 40 minuten extra beweging per dag. :')
  Vis een optie? dinsdag 11 juni 2013 @ 10:48:14 #167
70532 loveli
N
pi_127655117
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:44 schreef Probability het volgende:
Alleen heb ik geen zin meer om naar de vereniging te gaan dus moet iets anders bedenken :')
Vriendje aanpraten dat 'ie ook wil zeilen.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 11 juni 2013 @ 10:48:36 #168
70532 loveli
N
pi_127655135
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:47 schreef Jagärtrut het volgende:
ik vind hardlopen stom.
crap in = crap out
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:48:45 #169
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127655137
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:48 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik denk dat ze bedoelt dat ze geen zin heeft om naar de vereniging te gaan, niet dat ze geen zin heeft om alleen te gaan :P
And eternity in an hour.
  Vis een optie? dinsdag 11 juni 2013 @ 10:50:12 #170
70532 loveli
N
pi_127655187
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:48 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ik denk dat ze bedoelt dat ze geen zin heeft om naar de vereniging te gaan, niet dat ze geen zin heeft om alleen te gaan :P
Dat denk ik ook
crap in = crap out
pi_127655233
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:44 schreef Probability het volgende:
Zeilvakantie in griekenland/kroatie een idee? 8-)
Als je wat tips wil of wat wil oefenen dan moet je het maar zeggen. Vind het altijd leuk om mensen te leren zeilen.
pi_127655349
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:50 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ja, nu voel ik me daar schuldig over :o

Jij bent lief, dapper, doorzetter, mooi en een gek *O*
Schuldig?? Waar voelde je je schuldig over? :D

Ik ga eens kijken of ze lekkere smoothies hebben in de kantine.

Vanaf volgende maand gaat M. een dag minder werken (ouderschapsverlof) en dan gaat ons inkomen dus aardig achteruit (25% bruto van zijn salaris), dus luxe smoothies kopen nu het nog even kan :+
pi_127655378
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:40 schreef Probability het volgende:

[..]

Een van mijn beste vriendinnen heeft een vriend van 6 jaar jonger. Ze wonen sinds kort samen en het gaat fantastisch :Y
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:56:44 #174
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127655382
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:45 schreef Perruche het volgende:

[..]

_O-

Hoe is het met kuki?!
Goed! 180 gram aangekomen in 5 dagen. Das mooi, want ze was veel afgevallen :).
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:58:45 #175
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127655444
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:56 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Top! ^O^ En hoe gaat het met jou dan? Zorg je een beetje goed voor jezelf? :)
And eternity in an hour.
pi_127655492
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:51 schreef the85mc het volgende:

[..]

Als je wat tips wil of wat wil oefenen dan moet je het maar zeggen. Vind het altijd leuk om mensen te leren zeilen.
Kijk 'em hosselen. Zo smooth.
pi_127655517
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:55 schreef loveli het volgende:

[..]

Rondgesnuffeld op PubMed naar goede onderzoeken, kwam ik deze tegen:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22709704
Whole beetroot consumption acutely improves running performance.

Bietjes!!!!
had ik ook gelezen, halve liter per dag ofzo. Ik kom maar tot 200 ml :')
  Vis een optie? dinsdag 11 juni 2013 @ 11:01:07 #178
70532 loveli
N
pi_127655525
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:00 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik wilde het niet zeggen!
crap in = crap out
  dinsdag 11 juni 2013 @ 11:02:14 #179
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127655558
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:58 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Top! ^O^ En hoe gaat het met jou dan? Zorg je een beetje goed voor jezelf? :)
Daar heb ik geen tijd voor :').
pi_127655568
quote:

[..]

_O-
He who dies with the most toys
still dies
pi_127655579
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik wilde het niet zeggen!
Graag gedaan.
pi_127655775
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:47 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

I know, maar het is wel wat XM zegt :P. Bij mij is het alles of niets :P En als ik ergens gepassioneerd over ben, is er geen houden meer aan.

Ik ga wel naar het minimalistenforum :P
wil ik weten wat er gebeurt als jij verliefd op iemand wordt? :+
pi_127655801
quote:

[..]

Haha! Zo was het niet bedoeld hoor :)
pi_127655858
:D Smooth operator die 85!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 11:16:24 #185
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_127656033
*insert GeeBee smiley*
pi_127656058
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:40 schreef Probability het volgende:

[..]

Die van mij 17. *)
pi_127656098
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:17 schreef conleche het volgende:

[..]

Die van mij 17. *)
baas boven baas :D
pi_127656104
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:48 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik heb geen vriendje
pi_127656115
quote:

[..]

Hahaha, dat dacht ik ook!
pi_127656124
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:48 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ja ik zat op zeilen! Om te leren zeilen. Maar we dronken alleen maar bier.
pi_127656154
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:51 schreef the85mc het volgende:

[..]

Gaaf idee! Maar heb je daar niet vaak een kapitein en leer je zelf niet zo veel?

Ja zal ik doen, leuk :)
pi_127656186
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:56 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik moet er nog steeds aan wennen O+
Wat fijn!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 11:22:02 #193
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127656207
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:09 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

wil ik weten wat er gebeurt als jij verliefd op iemand wordt? :+
Nee. Dat doe ik dus ook maar niet meer :)
And eternity in an hour.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 11:23:09 #194
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127656247
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:11 schreef _aurum_ het volgende:
Hij legt het er minder dik bovenop dan Viz idd :')
And eternity in an hour.
pi_127656328
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:11 schreef _aurum_ het volgende:
Ik gaf gister al een voorzetje geloof ik :P
pi_127656355
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:25 schreef Probability het volgende:

[..]

Je vond het een schatje? Die?
pi_127656365
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:22 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Nee. Dat doe ik dus ook maar niet meer :)
your logic is flawed :) Je snapt natuurlijk wel dat je niet kan zorgen dat je niet verliefd wordt.

Mjaah, misschien door binnen in je kamer te blijven en niet op het internet te gaan :')
  dinsdag 11 juni 2013 @ 11:26:08 #198
217702 Lonaa
Honger!
pi_127656369
* Dikkertje meldt zich ook hier

Ik lees hier al een tijdje mee, omdat goede tips, maar ik wil hier stiekem soms ook posten. :@
Sterkheidsbaas van alles.
pi_127656371
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:20 schreef Probability het volgende:

[..]

Gaaf idee! Maar heb je daar niet vaak een kapitein en leer je zelf niet zo veel?

Ja zal ik doen, leuk :)
Ligt eraan, paar vrienden van me werkem bij een charter als schipper. Ligt echt aan de mensen zelf, als je aangeeft dat je veel wil zeilen dan vinden ze dat vaak vooral erg leuk.
pi_127656407
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:26 schreef Lonaa het volgende:

Ik lees hier al een tijdje mee, omdat goede tips, maar ik wil hier stiekem soms ook posten. :@
Hoi :D
  dinsdag 11 juni 2013 @ 11:28:13 #201
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127656434
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:26 schreef Lonaa het volgende:

Hee Lonaa! :P
And eternity in an hour.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 11:29:17 #202
217702 Lonaa
Honger!
pi_127656470
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:27 schreef Perruche het volgende:

[..]

Hoi :D
Hai! :W

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:28 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Hee Lonaa! :P
Dag Dido. :D

In dit topic wordt veul meer geluld.
Ik hou wel van lullen. :+
pi_127656518
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]

[..]

Haay!

Ik vind het ook leuker/fijner om in allebei te posten, want hier krijg je weer hele andere tips wat betreft eten etc. dan in Dieet.
pi_127656680
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:25 schreef Neifile het volgende:

[..]

Omdat ik een gigantisch eetprobleem heb gehad en ik daaruit probeer op te krabbelen, vandaar dat ik lijstjes bijhoud :). Dit is voor mij veel. Ik wil naar de 2000 kcals met krachttraining. Daarbij ben ik echt gek op yoghurt.

Soja voor de eiwitten omdat ik vlees echt niet binnenkrijg. Ik probeer nu 1 x per week vis.
Had over je antwoord heengelezen :)

Goed dat je werkt aan je eetpatroon, wel onder begeleiding van een professional denk ik?

Vlees lust je niet? Je kan ook bonen, linzen en kikkererwten en noten eten voor extra eiwitten en wat meer variatie in je eetpatroon.

Vis is een goed plan, probeer dan wel vette vis te eten, zoals zalm (liefst wild), sardientjes, paling, forel en makreel.

Een stuk fruit erbij zorgt ook al voor wat meer variatie.

Succes!
pi_127656710
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]

[..]

Welkom :)
  dinsdag 11 juni 2013 @ 11:39:21 #206
217702 Lonaa
Honger!
pi_127656840
Dank lieve mensen. :s)
pi_127656851
Ik heb nu wel een lijstje

O: twee sneeen brood met stroop ( :6 ) en een met kipfilet
T: radijsjes
L: smoothie met kwark, banaan, aardbei en een beetje melk, snee brood met kipfilet en rauwkost.
T: stukje gerookte makreel, appel
D: pad thai. Met garnalen, hoort dat? :')
S: body combat
T: koffie, misschien een paar walnoten.
compact en kleverig.
pi_127656879
En hoi :+
compact en kleverig.
pi_127656946
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:25 schreef Probability het volgende:

[..]

:D
pi_127656972
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:17 schreef conleche het volgende:

[..]

Die van mij 17. *)
Die van mij 19 jaar ouder ;(
pi_127657031
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:42 schreef Skoap het volgende:

[..]

Die van mij 19 jaar ouder ;(
mijn dochter is 20 jaar jonger dan ik :')
compact en kleverig.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 11:44:22 #212
217702 Lonaa
Honger!
pi_127657044
Zal ik ook maar eens een lijstje posten dan?

O: 2 boterhammen. 1 met kaas, 1 met ontbijtspek.
T: Niet, want late O.
L: Babyleaves met komkommer, tomaat, champignons en wat reuzegarnalen. Aanmaken met een beetje yoghurt.
(Of als ik lui ben 1 boterham + 1 roggebrood)
S: half uur cardio, half uur kracht.
D: Wrap met rundergehakt, sla, mais, komkommer, champignons, wat geraspte kaas, schepje creme fraiche. Indien nog honger na 1 wrap, eet ik nog meer van alleen de inhoud. :)
T: Iets van wijn/bier/fris/ bij concert.
T: Yoghurt met fruit en handje lijnzaad.
pi_127657065
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:35 schreef Novem het volgende:

[..]

Had over je antwoord heengelezen :)

Goed dat je werkt aan je eetpatroon, wel onder begeleiding van een professional denk ik?

Vlees lust je niet? Je kan ook bonen, linzen en kikkererwten en noten eten voor extra eiwitten en wat meer variatie in je eetpatroon.

Vis is een goed plan, probeer dan wel vette vis te eten, zoals zalm (liefst wild), sardientjes, paling, forel en makreel.

Een stuk fruit erbij zorgt ook al voor wat meer variatie.

Succes!
Thanks voor de tips! :). Ja zalm inderdaad, dat probeer ik nu binnen te krijgen. Forel is ook een idee. Vlees eet ik op zich wel, maar in het recente verleden, telde elke kcal, dus dan leer je vlees wel snel af. Heel erg verkeerd, maar dat zie je niet op dat moment :{ . Fruit mocht niet ivm suiker, bonen was ook helemaal fout. Lange weg te gaan.

Ik heb hulp, maar ik moet mezelf blijven controleren, anders wordt het weer een groente en water dieet :P. Vandaar de lijstjes :).
pi_127657071
oooooh men, ik ben echt zo schlomo vandaag. Nog 3 dagen en dan 5 dagen vrij. Alleen jammer dat het regent in daar waar wij naartoe gaan }:|
  dinsdag 11 juni 2013 @ 11:53:10 #215
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127657373
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:44 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

mijn dochter is 20 jaar jonger dan ik :')
Mijn moeder 41 jaar ouder dan ik :P
And eternity in an hour.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 11:58:15 #216
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127657537
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:39 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik heb nu wel een lijstje

O: twee sneeen brood met stroop ( :6 ) en een met kipfilet
T: radijsjes
L: smoothie met kwark, banaan, aardbei en een beetje melk, snee brood met kipfilet en rauwkost.
T: stukje gerookte makreel, appel
D: pad thai. Met garnalen, hoort dat? :')
S: body combat
T: koffie, misschien een paar walnoten.
Wanneer is de stroop op? :P
And eternity in an hour.
  Moderator dinsdag 11 juni 2013 @ 11:59:37 #217
18653 crew  D.
pi_127657572
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:53 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Mijn moeder 41 jaar ouder dan ik :P
Ik ben ook jonger dan mijn moeder :P
pi_127657622
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:59 schreef D. het volgende:

[..]

Ik ben ook jonger dan mijn moeder :P
Ik ook! OMG! :o
pi_127657666
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:58 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Wanneer is de stroop op? :P
ik heb nieuwe *)
compact en kleverig.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:02:47 #220
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127657671
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:01 schreef Novem het volgende:

[..]

Ik ook! OMG! :o
:')
And eternity in an hour.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:02:58 #221
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127657675
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:02 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik heb nieuwe *)
:o
And eternity in an hour.
pi_127657701
JONGENS!
pi_127657813
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:03 schreef anna82 het volgende:
JONGENS!
de meeste mensen hier zijn vrouwen :@
compact en kleverig.
pi_127657814
Ok even wat anders :P

ik wil een keukenmachine kopen met
- blender
- juicer (mag evt zonder)
- hakker
- klopper

Merk maakt niet uit maar het liefst niet te groot. Heb nu deze op het oog; Philips.

Iemand nog ander idee? Dus voor smoothies, om veel wortels of courgettes te snijden, om bijv. eiwitten te kloppen of om dingen te mixen (rawbrownie deeg enzo :P)
pi_127657824
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:02 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

:o
ik beloof dat ik het niet elke dag zal eten :*
compact en kleverig.
pi_127657932
Ik ben ook sloooom
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:11:42 #227
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127658000
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:06 schreef Perruche het volgende:

- blender
- hakker
- klopper

Merk maakt niet uit maar het liefst niet te groot. Heb nu deze op het oog; Philips.

Iemand nog ander idee? Dus voor smoothies, om veel wortels of courgettes te snijden, om bijv. eiwitten te kloppen of om dingen te mixen (rawbrownie deeg enzo :P)
Wil je geen mooie frambozenroze KitchenAid?
And eternity in an hour.
pi_127658011
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:11 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Wil je geen mooie frambozenroze KitchenAid?
Wat moet ik daarmee? Die kan alleen kneden.
pi_127658044
quote:

- blender
- hakker
- klopper

Ik heb bijna dezelfde van Phillips.

De blenderbeker lekt, de mengkom ook. Zelfs als hij maar halfvol is, als de machine aanstaant komt soep/saus/smoothie er aan de zijkanten van de deksel uit. Hij kan ook soep niet heel erg glad maken, zoals met een staafmixer bijvoorbeeld, er blijven klontjes achter.
De juicer werkt prima. Deeg kneden/mengen gaat niet, want de motor is niet sterk genoeg.
De garde schijnt heel zwak te zijn en niet meer dan eiwit te kunnen kloppen. (Gelezen in reviews, niet zelf getest) Hakken en raspen gaat wel prima.

Ik zou iets meer uitgeven en een magimix of kenwood ofzo kopen, ben er niet zo blij mee.
pi_127658100
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:12 schreef Novem het volgende:

[..]

De blenderbeker lekt, de mengkom ook. Zelfs als hij maar halfvol is, als de machine aanstaant komt soep/saus/smoothie er aan de zijkanten van de deksel uit. Hij kan ook soep niet heel erg glad maken, zoals met een staafmixer bijvoorbeeld, er blijven klontjes achter.
De juicer werkt prima. Deeg kneden/mengen gaat niet, want de motor is niet sterk genoeg.
De garde schijnt heel zwak te zijn en niet meer dan eiwit te kunnen kloppen. (Gelezen in reviews, niet zelf getest) Hakken en raspen gaat wel prima.

Ik zou iets meer uitgeven en een magimix of kenwood ofzo kopen!
Haha ok dat is dus geen aanrader! Hoe duur hij is maakt me niet zoveel uit (ok geen 1000 euro), maar ik zie door de bomen het bos niet meer qua types/merken/functionaliteiten :P
pi_127658104
quote:

- blender
- hakker
- klopper

Ik zou denk ik eerder gaan voor de geijkte merken Kenwood of Magimix (?). Maar ik heb er verder geen verstand van, want geen ruimte op het aanrecht ivm de koffiemachine van T :P

Edit: wat Novem zegt met onderbouwing
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:14:36 #232
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127658110
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:12 schreef Perruche het volgende:

[..]

Wat moet ik daarmee? Die kan alleen kneden.
Zonde van zo'n duur apparaat dan, ik dacht dat 'ie alles kon.
And eternity in an hour.
pi_127658164
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:14 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Daar hebben ze 1001 opzetstukjes voor! Als ik geld en ruimte had kocht ik een Kitchen Aid. En een landgoed met een tuin met een tent zodat ik daarin kon bakken.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:17:58 #234
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_127658231
quote:

- blender
- hakker
- klopper

Ik heb deze van Moulinex, erg tevreden over!!

(kan ook een ander nummer zijn, maar dit zijn de snijders/hakker/juicer/klopper/kneder en blender die ik er bij heb)
Kwak
pi_127658234
Ik moet eens stoppen mijn prestaties aan mijn eigenwaarde te hangen
En er van uit te gaan dat anderen dat ook doen
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:19:10 #236
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_127658268
oh, er zit ook een snijmes bij, die gebruik ik eigenlijk meer voor deeg dan de mixer....
Kwak
pi_127658303
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:16 schreef anna82 het volgende:

[..]

Daar hebben ze 1001 opzetstukjes voor! Als ik geld en ruimte had kocht ik een Kitchen Aid. En een landgoed met een tuin met een tent zodat ik daarin kon bakken.
Haha.

Die hebben mijn ouders. Wel handig.
pi_127659073
Zusje heeft urgentie gekregen ^O^
Nu nog een huisje :+
compact en kleverig.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:44:22 #239
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127659196
Raaargh, keigefrustreerd ineens, heb er gewoon hoofdpijn van :')
And eternity in an hour.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:50:32 #240
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_127659416
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:44 schreef _Dido_ het volgende:
Raaargh, keigefrustreerd ineens, heb er gewoon hoofdpijn van :')
Opvrolijkmoment!

pi_127659693
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:14 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

http://www.kokenkoken.nl/(...)ngpage=artisan&CPI=0

Zie hier een paar pagina's vol accessoires voor de kitchenaid...
pi_127660047
quote:
trafassi O+

Mijn lief kon deze ook niet :D

Is ook een klassieker :+
pi_127660089
ik ben trouwens nog steeds errug blij met mijn pasta opzetstuk :Y
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:12:56 #244
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_127660138
ik vind t zó belachelijk duur, die kitchenaids... mooi hoor, maar dan heb je zo´n dure unit en dan moet je er nog voor honderden euro´s acessoires bijkopen om te kunnen wat mijn moulinexje van 200 euro ook allemaal kan... :@ maar dat is vast vloeken in de kerk...
Kwak
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:12:58 #245
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_127660140
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:14 schreef Perruche het volgende:

[..]

Haha ok dat is dus geen aanrader! Hoe duur hij is maakt me niet zoveel uit (ok geen 1000 euro), maar ik zie door de bomen het bos niet meer qua types/merken/functionaliteiten :P
Ik heb er een (of eigenlijk twee, de tweede staat stof te vangen tot nummer 1 echt kapot is na 20 jaar) van Moulinex en ben fan. Gewoon, zo'n lelijke witte keukenmachine. Doet het goed en doet wat ie moet doen en blijft maar heel.

Het ding kan
- mengen
- kneden
- raspen
- in plakjes snijden
- pureren
- uitpersen
- blenderen

En de rest.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:15:12 #246
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_127660230
Wat kwak schrijft dus. :P
pi_127660328
Ik heb zo'n RVSen blender van de Hema, best stevig ding en werkt prima zolang je hem niet tot de rand vol gooit B-). Werkt goed voor soepen, smoothies enzo. En kneden, tsja, dat kan die niet. Maar net alsof ik ooit een taart ga bakken :+
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:18:57 #248
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_127660379
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:10 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

trafassi O+

Mijn lief kon deze ook niet :D

Is ook een klassieker :+
*booty shake met Aurum* :D

*O*
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:19:16 #249
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_127660392
ik vind mijn rode mouli ook heel mooi trouwens. als ik tien miljoen win koop ik achtereenvolgens wel een huis voor mezelf, los ik de hypotheek van mijn ouders af, koop ik een auto voor ons en voor mijn broertje, ga ik op een lange verre reis, reserveer ik een miljoen voor de spaarrekening van toekomstige kinderen en daarna koop ik een kitchenaid. en een nicer dicer. de rest gaan op een depositospaarrekening en de rente geef ik aan goede doelen (over 7,5 miljoen vang je best een leuke rente, kan ik culturele projecten en medisch onderzoek mee helpen financieren. lijkt me toll...)
Kwak
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:19:27 #250
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127660401
Ik heb een blender die stof staat te vangen. Maar daar komt mss later met Noor nog wel verandering in. En ik heb een snijding voor als ik te lui ben om uien te snijden oid. Hendig!
pi_127660416
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:12 schreef Novem het volgende:

[..]

Ik zou iets meer uitgeven en een magimix of kenwood ofzo kopen, ben er niet zo blij mee.
ik heb een kenwood chef titanium. Kost een boel geld, maar ik ben er zo blij mee. Mee kneden en mixen, en je kunt er een food processor en blender bij kopen...zo fijn!
  Vis een optie? dinsdag 11 juni 2013 @ 13:24:22 #252
70532 loveli
N
pi_127660581
Als ik van afstoffen hield kocht ik een O+ Kitchenaid O+
crap in = crap out
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:29:00 #253
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127660731
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:24 schreef loveli het volgende:
Als ik van afstoffen hield kocht ik een O+ Kitchenaid O+
Die hebben ze in dat taartenbakprogramma van omroep Max ook. Was dat dat programma waar jij aan mee wilde doen HPKW? (drie keer fout getypt :'))
And eternity in an hour.
pi_127660774
Ik heb een krachtige staafmixer met garde en hakselding. Gebruik het veelvuldig. Alleen kneden kan hij niet, maar ik bak toch nooit brood of zo, dus dat mis ik niet echt. Had in België wel een broodbakmachine, maar om eerlijk te zijn vind ik gekocht brood veel lekkerder, dus dat ding heb ik laten staan. En de paar keer per jaar dat ik koekjes bak, kneed ik het gewoon met de hand.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:30:17 #255
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127660785
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:19 schreef kwakz0r het volgende:
ik vind mijn rode mouli ook heel mooi trouwens. als ik tien miljoen win koop ik achtereenvolgens wel een huis voor mezelf, los ik de hypotheek van mijn ouders af, koop ik een auto voor ons en voor mijn broertje, ga ik op een lange verre reis, reserveer ik een miljoen voor de spaarrekening van toekomstige kinderen en daarna koop ik een kitchenaid. en een nicer dicer. de rest gaan op een depositospaarrekening en de rente geef ik aan goede doelen (over 7,5 miljoen vang je best een leuke rente, kan ik culturele projecten en medisch onderzoek mee helpen financieren. lijkt me toll...)
:D waar kom dit ineens vandaan _O-

En mag je lief niet in je huis wonen? :P

Ik zou lekker op wereldreis gaan en een huis kopen. En de rest op m'n spaarrekening zetten.
And eternity in an hour.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:32:48 #256
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_127660869
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:30 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

:D waar kom dit ineens vandaan _O-

En mag je lief niet in je huis wonen? :P

Ik zou lekker op wereldreis gaan en een huis kopen. En de rest op m'n spaarrekening zetten.
nou, ik bedacht dat ik een kitchenaid alleen zou kopen als ik écht geld teveel zou hebben, en dan komen al die dingen die ik net opnoemde eerder aan de beurt dan die keukenmachine :P

en natuurlijk mag lief er wonen, maar ik was mijn denkbeeldige geld aan het verdelen, en dan heb ik het blijkbaar over "ik"... hij mag er wonen, en mee op wereldreis, etc. etc. :P
Kwak
pi_127660975
Ik zou een stel huisjes willen kopen om te verhuren aan vrouwen of mannen die uit huiselijk geweldsituaties ofzo komen :@
Soort van tweede stop na een blijf van mn lijf huis.

En natuurlijk een huis voor ons, vakantie en een Aston Martin DB9 voor Ado en voor mij ook een autootje.
Voor mezelf weet ik eigenlijk niet eens iets echt groots :')
Ik wil wel een stal met een paar paarden en een grote tuin (met iemand om alles te verzorgen en onderhouden :+ )
compact en kleverig.
pi_127661180
Ik heb een Magimix Perr en die is erg chill. Alleen t schoonmaken van die dingen vind ik irritant, dus dan ga ik t toch vaak handmatig doen :')

Net ff pauze genomen en wandeling gemaakt, het is lekker weer O+
pi_127661893
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:40 schreef Nallie het volgende:
Ik heb een Magimix Perr en die is erg chill. Alleen t schoonmaken van die dingen vind ik irritant, dus dan ga ik t toch vaak handmatig doen :')

Net ff pauze genomen en wandeling gemaakt, het is lekker weer O+
Ja dat is ook weer zo. Hm nog maar eens over nadenken. Misschien is gewoon apart een blender, mixer met deeghaken en mandoline kopen toch makkelijker.
pi_127662140
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:59 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja dat is ook weer zo. Hm nog maar eens over nadenken. Misschien is gewoon apart een blender, mixer met deeghaken en mandoline kopen toch makkelijker.
Een beetje muziek maken met de mandoline in de keuzen is ook nog eens veel gezelliger. O+
pi_127662416
Bij Kitchenaid heb je allerlei verschillende apparaten nodig, ik zou voor de Magimix gaan Perr!
Of gewoon even informeren bij een goede kookwinkel. :)
Doe wat je niet durft.
pi_127663011
Zoiets? Mini!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 14:28:33 #263
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_127663166
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:24 schreef Perruche het volgende:
Zoiets? Mini!
zonde van je geld. magimix is relatief duur en je kunt er niet zoveel mee. motor is maar 400 watt, kun je geen zwaardere deeg/mix/hakdingen mee doen. zaten ook niet zoveel snij en meng-acessoires bij als ik me goed herinner.

ik blijf een lans breken voor de moulinex, meer waar voor je geld, echt. magimix en kitchen-aid zijn vooral dure namen...
Kwak
pi_127663227
Straks in plaats van zelf koken eten bij een vriendin. Niet erg. Het wordt aardappels groente vlees. En ik denk dat ik de aardappels lekker laat liggen.
pi_127663315
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:28 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

zonde van je geld. magimix is relatief duur en je kunt er niet zoveel mee. motor is maar 400 watt, kun je geen zwaardere deeg/mix/hakdingen mee doen. zaten ook niet zoveel snij en meng-acessoires bij als ik me goed herinner.

ik blijf een lans breken voor de moulinex, meer waar voor je geld, echt. magimix en kitchen-aid zijn vooral dure namen...
En deze dan?

Ik vond die rode leuk omdat ie klein en rood was :d mijn keiken is ienie mienie dus een ienie mienie apparaatje leek me wel passend :P
  Moderator dinsdag 11 juni 2013 @ 14:32:03 #266
18653 crew  D.
pi_127663326
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:28 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

pi_127663358
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:29 schreef J0ycie88 het volgende:
Straks in plaats van zelf koken eten bij een vriendin. Niet erg. Het wordt aardappels groente vlees. En ik denk dat ik de aardappels lekker laat liggen.
beter aardappels eten en gewoon lekker vol zitten dan geen dappels eten en later op de avond nog gaan snacken. Ik weet dat veel mensen hier anticarb zijn maar ik denk dat jij eerst moet leren gewoon dagelijks normaal/gezond te eten!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 14:37:44 #268
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_127663570
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:31 schreef Perruche het volgende:

[..]

En deze dan?

Ik vond die rode leuk omdat ie klein en rood was :d mijn keiken is ienie mienie dus een ienie mienie apparaatje leek me wel passend :P
Daar heb ik het over :P die heb ik ook (volgens mij, even kijken naar het nummer). Als t goed is krijg je hier ook een blenderopzetter bij, en voor binnenin een klopper, hakker, menger, raspen en messen en een sapcentrifuge. gehaktmolen kun je nog bijkopen en andere messen.

Ik ben er erg tevreden over. Vind deze alleen niet zo heel klein, maar kleiner zijn ze er bijna niet als je alles wilt wat jij ook wilde (incl. sappen maken enzo)
Kwak
pi_127663606
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:37 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Daar heb ik het over :P die heb ik ook (volgens mij, even kijken naar het nummer). Als t goed is krijg je hier ook een blenderopzetter bij, en voor binnenin een klopper, hakker, menger, raspen en messen en een sapcentrifuge. gehaktmolen kun je nog bijkopen en andere messen.

Ik ben er erg tevreden over. Vind deze alleen niet zo heel klein, maar kleiner zijn ze er bijna niet als je alles wilt wat jij ook wilde (incl. sappen maken enzo)
Ah, ok, niet gezien. Werkt die sapcentrifuge een beetje goed?
pi_127663640
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:32 schreef Perruche het volgende:

[..]

beter aardappels eten en gewoon lekker vol zitten dan geen dappels eten en later op de avond nog gaan snacken. Ik weet dat veel mensen hier anticarb zijn maar ik denk dat jij eerst moet leren gewoon dagelijks normaal/gezond te eten!
Misschien heb je wel gelijk ik ga daarna namelijk ook 5km wandelen dus kan misschien de carbs wel gebruiken!

Qua kcals zit ik vandaag goed naar mijn zin, misschien inderdaad eerst maar weer eens gewoon eten...
  dinsdag 11 juni 2013 @ 14:39:59 #271
217702 Lonaa
Honger!
pi_127663667
Je moest qua kcals niet onder je BMR zitten, toch?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 14:40:35 #272
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_127663682
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:38 schreef Perruche het volgende:

[..]

ja vind ik wel. heb er verse appelsap mee gemaakt. wortel niet geprobeerd, dat lijkt me t hardste wat je kan doen zo'n beetje. de 5000 is ook goed, maar die heeft geen sapcentrifuge en geen klopgarde en geen blender volgens mij... lees anders wat reviews, kijken of anderen ook tevreden zijn.
Kwak
  dinsdag 11 juni 2013 @ 14:41:43 #273
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_127663739
als t je vooral/alleen om sap gaat zou ik echter gewoon ene juicer waar je hele appels etc. in kan doen kopen...
Kwak
pi_127663801
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:39 schreef Lonaa het volgende:
Je moest qua kcals niet onder je BMR zitten, toch?
Nee.. Tenminste de meningen zijn verdeeld. Maar je BMR is het aantal kcal dat je nodig hebt wanneer je lichaam in rust is.

Ik mag bijv. 1850 kcal. Tenminste dat is mijn BMR. Ik probeer daar niet boven te zitten ook niet op sportdagen.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 14:44:28 #275
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_127663868
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:43 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Nee.. Tenminste de meningen zijn verdeeld. Maar je BMR is het aantal kcal dat je nodig hebt wanneer je lichaam in rust is.

Ik mag bijv. 1850 kcal. Tenminste dat is mijn BMR. Ik probeer daar niet boven te zitten ook niet op sportdagen.
je zegt nu twee tegenovergestelde dingen in 1 post :D
Kwak
pi_127663885
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:41 schreef kwakz0r het volgende:
als t je vooral/alleen om sap gaat zou ik echter gewoon ene juicer waar je hele appels etc. in kan doen kopen...
Nee ik wil alles :D Ook voor eiwitten, om cakebeslag te maken, koekjesbeslag, dadels fijnchoppen, viskoekjes mengen, courgette "raspen" etc.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 14:45:56 #277
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_127663937
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:44 schreef Perruche het volgende:

[..]

Nee ik wil alles :D Ook voor eiwitten, om cakebeslag te maken, koekjesbeslag, dadels fijnchoppen, viskoekjes mengen, courgette "raspen" etc.
dan issie ideaal. niet heel klein alleen, maar als je de kom losklikt en ergens anders bewaart in een kartje ofzo valt t wel mee. in elk geval niet zo huge als die van mijn moeder (hier staat ie nu wel te verstoffen, omdat ie stoffig is pak ik hem niet zo snel. moet een plekje ín de kast er voor maken denk ik)
Kwak
pi_127663957
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

je zegt nu twee tegenovergestelde dingen in 1 post :D
Ik snap hoe je het leest.. Haha, misschien raar zo onder elkaar. Maar ik probeer er ook niet onder te zitten.. Bedoel meer dat ik er geen 300 kcals boven ga zitten als ik sport. Sport is voor mij echt extra, en geen vrijbrief om meer te eten.

Naja zo wil ik het gaan doen, laat ik het daar even op houden :)
pi_127663987
En voor BMR; dat is wat je in rust verbrand, bijv. 1400 kcals. Dan heb je onderhoud, bijv. 2100 kcals. Om af te vallen moet je onder je onderhoud maar niet onder je BMR. Je zou dan bijv. 1700 kcals kunnen eten.
pi_127664022
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:44 schreef Perruche het volgende:

[..]

kenwood! Ik zou ergens wat geld instoppen, zodat je het gelijk goed hebt. Heb ik ook gedaan, en ik kan hier erg lang mee vooruit...Zorg voor voldoende wat zodat hij alles makkelijk aankan, iig.
pi_127664044
Ik hou van mijn Kitchenaid. O+ O+ O+
Geld te veel is overigens niet echt mijn probleem, maar ik heb een deel van mn Day Zero geld ervoor gebruikt en mn verjaardagsgeld. O+
En de komende jaren weet ik genoeg cadeautjes te verzinnen voor mijn verjaardag. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_127664057
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:46 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik snap hoe je het leest.. Haha, misschien raar zo onder elkaar. Maar ik probeer er ook niet onder te zitten.. Bedoel meer dat ik er geen 300 kcals boven ga zitten als ik sport. Sport is voor mij echt extra, en geen vrijbrief om meer te eten.

Naja zo wil ik het gaan doen, laat ik het daar even op houden :)
Wat is jouw onderhoud dan? Minder dan 400/500 kcals boven je BMR?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 14:49:42 #283
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127664103
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:38 schreef Perruche het volgende:

[..]

Op Kieskeurig.nl staan ook vast wel reviews die je nog op weg kunnen helpen :) Ik heb er iig geen verstand van. Heb alleen een blender :P
And eternity in an hour.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 14:50:07 #284
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127664123
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:48 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Geld te veel is overigens niet echt mijn probleem, maar ik heb een deel van mn Day Zero geld ervoor gebruikt en mn verjaardagsgeld. O+
En de komende jaren weet ik genoeg cadeautjes te verzinnen voor mijn verjaardag. B-)
Ja, alle accessoires :P zou niets voor mij zijn, ik wil alles altijd meteen hebben :')
And eternity in an hour.
pi_127664162
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:48 schreef Novem het volgende:

[..]

Wat is jouw onderhoud dan? Minder dan 400/500 kcals boven je BMR?
Hoe kun je je onderhoud uitrekenen? Dat snap ik nog niet echt.
pi_127664300
Wat een baggerwebsite dat kieskeurig :')
pi_127664307
Via deze link:

http://www.giantpt.com/voeding/bereken-jouw-caloriebehoefte

En dan de formule van Harris Benedict kiezen.

Je onderhoud is het aantal kcals dat je moet eten om op gewicht te blijven, incl. een bepaalde hoeveelheid sport die je in de formule invoert.

Je moet 400/500 kcals onder je onderhoud eten om af te vallen, mits dit niet ruim onder je BMR komt, aangezien je die kcals nodig hebt om je lichaam draaiende te houden.

Dit is alleen geen exacte wetenschap, dus je kan dit als leidraad gebruiken en voor jezelf een beetje tweaken, als je denkt dat je teveel, of juist te weinig eet.

Op sportdagen moet je dus niet meer gaan eten, maar gewoon je onderhoud minus 400/500 kcals blijven aanhouden, want je onderhoud houdt er al rekening mee dat je een x aantal keer per week sport en baseert daarop hoeveel kcals je per dag moet eten om op gewicht te blijven.
pi_127664462
Wanneer ik mijn onderhoud bereken daar en ik geef activiteiten niveau 2 aan dan is mijn onderhoud 2550 en mijn BMR 1850.. Wanneer ik activiteiten niveau 3 aangeef dan is mijn onderhoud 2900.

Is sport minstens 4 keer in de week dus dan zou ik niveau 3 zijn.. Maar ik vind 2400 kcals eten op een dag een beetje veel :) ook als ik sport.
pi_127664498
De Zeeman is de enige winkel waar moeilijk wordt gedaan als je geen plastic tasje wil :') nee rot op. Ik hoef nooit een plastic tasje dus hier ook niet.
Heeft niks met het image te maken.
pi_127664745
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:57 schreef J0ycie88 het volgende:
Wanneer ik mijn onderhoud bereken daar en ik geef activiteiten niveau 2 aan dan is mijn onderhoud 2550 en mijn BMR 1850.. Wanneer ik activiteiten niveau 3 aangeef dan is mijn onderhoud 2900.

Is sport minstens 4 keer in de week dus dan zou ik niveau 3 zijn.. Maar ik vind 2400 kcals eten op een dag een beetje veel :) ook als ik sport.
Dan eet je wat minder, je hebt genoeg reserves op je lichaam die ook aangesproken kunnen worden.
Daarom is het een goed idee het een beetje aan jouw behoefte aan te passen.
Het lijkt me sowieso nogal lastig in te schatten hoeveel je beweegt, de een ziet 4 keer per week 30 minuten hardlopen als 4 keer per week sporten en de ander gaat 4 keer bootcampen. Dus het is toch nog wel best persoonlijk.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 15:04:01 #291
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_127664791
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:48 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
ik ben met day zero gestopt want ik had steeds geen geld over voor in het day zero spaarpotje. en toen vond ik het niet leuk meer :')
Kwak
pi_127664860
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:03 schreef Novem het volgende:

[..]

Dan eet je wat minder, je hebt genoeg reserves op je lichaam die ook aangesproken kunnen worden.
Daarom is het een goed idee het een beetje aan jouw behoefte aan te passen.
Het lijkt me sowieso nogal lastig in te schatten hoeveel je beweegt, de een ziet 4 keer per week 30 minuten hardlopen als 4 keer per week sporten en de ander gaat 4 keer bootcampen. Dus het is toch nog wel best persoonlijk.
Ja daarom vind ik het ook lastig kiezen tussen die 2 niveaus. Maar het geeft iig wel een beeld van hoeveel je ongeveer kunt/mag eten.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 15:16:27 #293
217702 Lonaa
Honger!
pi_127665384
Ik zou ruim 2000 kcal kunnen/mogen/moeten eten, maar ik heb al moeite om aan de 1700 te komen. :{
  dinsdag 11 juni 2013 @ 15:19:39 #294
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_127665524
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:16 schreef Lonaa het volgende:
Ik zou ruim 2000 kcal kunnen/mogen/moeten eten, maar ik heb al moeite om aan de 1700 te komen. :{
quote:
Met gezond eten bedoel je?

Met ongezond eten is het veelal een stuk makkelijker :+

Welkom trouwens! *O*
pi_127666238
quote:
Ik denk dat wij ongeveer op gelijkte hoogte zitten qua gewicht en wat we willen afvallen of niet?
Ik kom makkelijk aan de 1700 vaak. En denk dat je met goed plannen het wel vol kunt maken. Misschien wat andere dingen gaan eten. Maar goed neemt niet weg dat het echt we veel is.
Maar goed wanneer we afvallen, word het vanzelf minder ;)
  dinsdag 11 juni 2013 @ 15:35:16 #296
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127666332
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:04 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik ben met day zero gestopt want ik had steeds geen geld over voor in het day zero spaarpotje. en toen vond ik het niet leuk meer :')
Het hoeven toch niet alleen maar dingen te zijn die geld kosten? :? Ik neem momenteel twee weken lang de trap op het werk in het kader van m'n day zero-lijst. En het leuke is: bevalt me prima, dus ik blijf het doen :P
And eternity in an hour.
pi_127666431
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:33 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik denk dat wij ongeveer op gelijkte hoogte zitten qua gewicht en wat we willen afvallen of niet?
Ik kom makkelijk aan de 1700 vaak. En denk dat je met goed plannen het wel vol kunt maken. Misschien wat andere dingen gaan eten. Maar goed neemt niet weg dat het echt we veel is.
Maar goed wanneer we afvallen, word het vanzelf minder ;)
:o 1700 kcals veel? Ik heb moeite om onder de 2000 te blijven :').
pi_127666482
Nou vriendlief heeft pech ik heb niet alles kunnen doen wat ik wilde doen. Morgen maar stoffen en stofzuigen. Want ga me zo aankleden en dan richting een vriendin om daar te eten en dan te gaan wandelen. Ben benieuwd hoe lang ik over 5 km doe en hoe ik me daarna voel.
pi_127666547
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:37 schreef Perruche het volgende:

[..]

:o 1700 kcals veel? Ik heb moeite om onder de 2000 te blijven :').
Naja ligt eraan wat je eet, Heb vanmiddag brood op en dan kom ik er ook makkelijker aan. Maar wanneer ik een salade eet smiddag dat niet. Maar goed ik ga opschieten wat anders ben ik niet op tijd voor het eten :P
  dinsdag 11 juni 2013 @ 15:40:19 #300
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_127666561
Hoi, ben soms niet de subtielste hoor maar je bent niet dik geworden om 1700 met moeite te halen.

Kom meestal rond de 2500 kcal uit maar ook zonder sporten beweeg ik veel dus ben niet echt een goede referentie.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 15:40:34 #301
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_127666577
dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')