crapquote:Op woensdag 12 juni 2013 11:40 schreef Nallie het volgende:
Lekker lijstje Aurum! Sweet potato fries
Ik voel mn knie weernegeren helpt vooralsnog niet.
Dus komende week maar ff niet hardlopen...en weer oefeningen doen
Quinoa vind ik nou typisch iets wat vooral lekker was op vakantie. Dan maak je het thuis klaar en denk je: "Nah, da's niet hetzelfde."quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:23 schreef _aurum_ het volgende:
oh, ik vind kwienoaaa ook niet superbijzonder ofzo. Maar ik dacht ik doe eens wild en varieer een beetje. Ik ben een lamme tak en meestal kook ik rijst, want rijst is lekker en rijst is makkelijk
Maar mijn lijstje voor vandaag:
O: omelet
T: 1/2 bak kwark met rabarber
L: gemengde salade, kip, kappertjes, ui en paprika & dressing
T: havermoutshake met T: bietjessap
T: bananabread
S: hobbelen
D: sweet potato fries, salade, stukje kip
T: 1/2 bak kwark
Ja ik ben weer te snel gegaan denk ik..quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:49 schreef Novem het volgende:
[..]
crap![]()
Misschien toch te snel meteen zo hard gerend?
nee hij bedoelt rationeel-emotieve therapie: oftewel het bewustzijn dat het niet een bepaalde gebeurtenis is die maakt dat je je ergens rot over voelt maar je gedachten daarover. En die gedachten kun je wél beïnvloedenquote:Op woensdag 12 juni 2013 13:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ken RET als de lokale Rotterdamse vervoerder. Maar dat zal ie wel niet bedoelen denk ik.
ja, dat zou handig zijn, tov mn ex kan ik nog steeds niet relativerenquote:Op woensdag 12 juni 2013 13:10 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
nee hij bedoelt rationeel-emotieve therapie: oftewel het bewustzijn dat het niet een bepaalde gebeurtenis is die maakt dat je je ergens rot over voelt maar je gedachten daarover. En die gedachten kun je wél beïnvloeden
via mijn werk maar het helpt me privé en heeft dus ook invloed op mn werkquote:Op woensdag 12 juni 2013 13:12 schreef Nallie het volgende:
Is dat voor je werk?
Zelfde principe als faalangstreductie trouwens
ik was gisteren zo kwaad dat ik duizelig werdquote:Op woensdag 12 juni 2013 13:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik ben zo kwaad dat ik het gewoon in mn borst voel![]()
(Ex doet weer eens stom)
heb je echt zoveel zoete trek? enig idee hoe het komt?quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:10 schreef Quinazoline het volgende:
Zegguh Mufasa, het is tijd voor je ontbijt.
Al mijn collega's zijn er niet vandaag. Dat is saai tijdens de lunch, die nu ook al weer op is. Nu de zin in zoetigheid nog weerstaan.
Okay, een paar uur later… dan maar tijdens mijn lunch.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:10 schreef Quinazoline het volgende:
Zegguh Mufasa, het is tijd voor je ontbijt.
Al mijn collega's zijn er niet vandaag. Dat is saai tijdens de lunch, die nu ook al weer op is. Nu de zin in zoetigheid nog weerstaan.
ja, klopt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:16 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
ik was gisteren zo kwaad dat ik duizelig werden eigenlijk om niets ook nog. Ben jij gebonden aan die ex? Samen kinderen toch?
mjaah, frustererend is dat. Dat soort dingen kosten altijd erg veel energie.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:22 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ja, klopt.
Ik zit gewoon te janken nu![]()
Het was tijdens onze relatie al niet goed, maar daarvan kon ik nog de schuld deels op me nemen en dat begreep ik tenminste.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:30 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
mjaah, frustererend is dat. Dat soort dingen kosten altijd erg veel energie.
Ben nog altijd blij dat ik geen kinderen/huis etc had met mijn ex. Wat een headcase was dat zegDan heb ik het nu een heel stuk beter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:39 schreef the85mc het volgende:
Uit elkaar gaan met kinderen lijkt me echt vervelend. Zeker als het uitdraait op een 'vechtscheiding'. Ik snap dat nooit zo goed, voor je eigen kinderen is het beter om toch een soort van normaal met elkaar om te gaan..ik had gehoopt dat het nadat we uit elkaar waren beter zou gaan qua communicatie, maar dat is niet zo helaas. Hij viel me het eerste halfjaar dagelijks lastig met óf geslijm, óf bedreigingen (belde ook mn huisarts en werk om te klagen over mijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)
Daarna veranderde hij constant de omgangsregeling, toen deed hij ineens heel aardig, daarna negeerde hij me... Ik heb gewoon geen zin meer om nog te proberen normaal contact te krijgen. Het is inmiddels 5 jaar geleden dat we uit elkaar gegaan zijn.compact en kleverig.
Tnx!quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:22 schreef Mufasa208 het volgende:
[..]
Okay, een paar uur later… dan maar tijdens mijn lunch.
Met het squaten waarbij de knieen voorbij de tenen komen zou er extreem veel druk moeten staan op het kniegewicht, tenminste dat is wat er beweerd wordt.
Een veel aangehaalde onderzoek is dat van Fry, Smith, and Schilling (2003), waarbij de druk op het kniegewricht in kaart werd gebracht. Scenario 1 was dat er een bord werd geplaatst tegen het onderbeen van de onderzochte populatie, die het naar voor verplaatsen van de knie tegenhield tijdens het squaten. En scenario 2 waarbij de deelnemers wel de knieën voorbij de tenen mochten laten gaan tijdens de squat.
Het tegengaan van het naar voren plaatsen van de knie resulteerde een 22% afname van gewrichtsdruk in de knie, maar een toename van 1070% in de heup en onderrug. Dit omdat er dan meer mobiliteit vanuit de heup, het bekken en de onderrug wordt gevraagd. Biomechanisch gezien moet er dan meer gecompenseerd worden vanuit de heup, het bekken en onderrug om de squat uit te voeren. En het moet biomechanisch ook bij je lichaam passen, iemand met lange benen zal sneller met zijn knieën voorbij de tenen gaan.
Plus, hoe trainen olympische gewichtsheffers met de squat? In een volledige ass to the grass positie, met knieën voorbij de tenen.
Fry, A.C., Smith J.C., and Schilling, B.K. Effect of knee position on hip and knee torques during the barbell squat, 2003.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:39 schreef the85mc het volgende:
Uit elkaar gaan met kinderen lijkt me echt vervelend. Zeker als het uitdraait op een 'vechtscheiding'. Ik snap dat nooit zo goed, voor je eigen kinderen is het beter om toch een soort van normaal met elkaar om te gaan..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
No prob!quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:57 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Tnx!
Maar als het gaat om je spieren het beste/meest effectief trainen? Maakt het dan nog uit?
Spieropbouw natuurlijk!quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:05 schreef Mufasa208 het volgende:
[..]
No prob!
Wat bedoel je dan beste/meest effectief? Spieropbouw, ondersteuning van een andere activiteit zoals rennen, of cardiovasculair?
Ja, direct na de lunch wil ik altijd koekjes, en broodjes, en andere rotzooi. Het was een stuk minder toen ik consequent geen dingen met toegevoegde suiker at, maar dat is de afgelopen week even niet gelukt vanwege wat spannende dingen op het werk. Mijn eerste nagel is er ook al aan, dat zegt me genoeg. Maar weer afkicken dus.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:21 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
heb je echt zoveel zoete trek? enig idee hoe het komt?
@Nallster: buh, balen van je knie![]()
Ik ben eindelijk aan het lunchen, net een awesome mail de deur uit gedaan /productief
Uhm, wat is nu de conclusie dan? Die extra druk op heup en onderrug, is dat juist goed?quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:22 schreef Mufasa208 het volgende:
[..]
Okay, een paar uur later… dan maar tijdens mijn lunch.
Met het squaten waarbij de knieen voorbij de tenen komen zou er extreem veel druk moeten staan op het kniegewicht, tenminste dat is wat er beweerd wordt.
Een veel aangehaalde onderzoek is dat van Fry, Smith, and Schilling (2003), waarbij de druk op het kniegewricht in kaart werd gebracht. Scenario 1 was dat er een bord werd geplaatst tegen het onderbeen van de onderzochte populatie, die het naar voor verplaatsen van de knie tegenhield tijdens het squaten. En scenario 2 waarbij de deelnemers wel de knieën voorbij de tenen mochten laten gaan tijdens de squat.
Het tegengaan van het naar voren plaatsen van de knie resulteerde een 22% afname van gewrichtsdruk in de knie, maar een toename van 1070% in de heup en onderrug. Dit omdat er dan meer mobiliteit vanuit de heup, het bekken en de onderrug wordt gevraagd. Biomechanisch gezien moet er dan meer gecompenseerd worden vanuit de heup, het bekken en onderrug om de squat uit te voeren. En het moet biomechanisch ook bij je lichaam passen, iemand met lange benen zal sneller met zijn knieën voorbij de tenen gaan.
Plus, hoe trainen olympische gewichtsheffers met de squat? In een volledige ass to the grass positie, met knieën voorbij de tenen.
Fry, A.C., Smith J.C., and Schilling, B.K. Effect of knee position on hip and knee torques during the barbell squat, 2003.
Gewoon gebruik maken van een volledige bewegingsbaan tijdens de squat. Wel de knieen naar buiten houden tijdens de uitvoering.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Spieropbouw natuurlijk!
Voor cardio doe ik wel burpees.
Ik zie het, het mist een conclusie.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:44 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Uhm, wat is nu de conclusie dan? Die extra druk op heup en onderrug, is dat juist goed?
Warm? Heb alweer een trui en broek aanquote:Op woensdag 12 juni 2013 15:03 schreef Perruche het volgende:
Hmmmm even in het park![]()
We'll hoofdpijn van de drukkende warmte
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |