stof op je spiegel denk ik.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:07 schreef Clayton1 het volgende:
Ik merkte trouwens dat als ik door de zoeker kijk wat zwarte puntjes zie.
ook als ik er geen lens op heb.
Wat kan dat zijn?
Je hebt er van die blaasbalgjes voor. Maar ik zou er zelf niet aan gaan lopen klooien en laten schoonmaken via een fotozaak ofzo.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:09 schreef Clayton1 het volgende:
en wat doe ik daaraan, ja schoonmakenmaar hoe?
Mijn nieuwe beter zo?quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:29 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Onderwerp iets uit het midden halen, zeker die eerste 2 zal het goed doen imo
Mja maar die moeten er dan wel zijn haha en het regende nogal op dat moment.. muggen waren er wel.. en veel ook..quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:22 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Vind ik veel mooier dan in het midden, een bij of wesp erbij zou het afmaken
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 17:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oke ik kom nogal eens op Texel. En nu wil ik altijd graag een foto van loebes met de zonsondergang maken alleen dat lukt me nooit. Moet ik dan om ze er beide mooi op te krijgen ook inflitsen ofzo?
Let op waar de camera de focus plaatst. wat voor lens heb je gebruikt? Gezien de beperkte scherptediepte denk ik aan een redelijke zoomlens. Lenzen hebbenaltijd een minimale afstand nodig om scherp te stellen. in geval van tele lenzen is dit vrij groot. probeer iets verder weg te staan.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 21:19 schreef Clayton1 het volgende:
Wat gaat er hier niet goed.Ik kreeg dat plantje niet fatsoenlijk vanmiddag.
[ afbeelding ]
Aperture: f 9,0
ISO: 200
Shutter speed: 1/20 s
EV ą0,00 EV
Program: Aperture-priority auto
Metering mode: Multisegment
Flash: Off
White balance: -- (8)
[ afbeelding ]
Aperture: f 9,0
Shutter speed: 1/20 s
EV ą0,00 EV
Program: Aperture-priority auto
[ afbeelding ]
Aperture: f 5,6
Shutter speed: 1/160 s
EV ą0,00 EV
Program: Shutter-priority auto
[ afbeelding ]
Aperture: f 5,6
Shutter speed: 1/200 s
EV ą0,00 EV
Program: Shutter-priority auto
Flash: Fired, Compulsory flash mode, red-eye reduction
Als het om een dslr gaat en de puntjes niet op de foto zelf staan; stof op je matglas. Dat matglas zit in het 'plafond' van het gat achter je lensmount, en is prima schoon te blazen met een (gefilterde!) blaasbalg.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:07 schreef Clayton1 het volgende:
Ik merkte trouwens dat als ik door de zoeker kijk wat zwarte puntjes zie.
ook als ik er geen lens op heb.
Wat kan dat zijn?
Ja, volgens mij hoef je niet meer hier te posten toch?quote:Op zondag 23 juni 2013 12:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo ik heb gisteren avond ook wat gespeeld.
Het licht was echt waardeloos maarja.
Heb dit 1 keer eerder gedaan en toen had ik de lens net een dag.
Dit was mijn tweede poging.
[ link | afbeelding ]
DSC_3956 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
[ link | afbeelding ]
DSC_3963 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
[ link | afbeelding ]
DSC_3909 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Ik heb zelf de 50mm een dag gehad daarna terug gebracht voor de 35mm. Maar het is maar net wat je zelf ligt natuurlijk.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:36 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ja, volgens mij hoef je niet meer hier te posten toch?Zijn mooie foto's!
Ik wil binnenkort een 50mm 1.8 lens kopen (zo'n oude e series van Nikon) om eens op een andere manier te gaan fotograferen: alles moet je dan simpelweg zelf instellen omdat het niet werkt met de camera. Ben benieuwd
Had teveel zoom.. Dus moest te ver naar achteren naar mijn zin. Dan zet ik als het nodig is liever zelf een pas naar voren.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:47 schreef IrishBastard het volgende:
Waarom heb je de 50mm teruggebracht en bevalt de 35 beter?
Ja die cropfactor is lastig he? Ik gebruik de 50mm liever op een fullframe iddquote:Op zondag 23 juni 2013 12:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Had teveel zoom.. Dus moest te ver naar achteren naar mijn zin. Dan zet ik als het nodig is liever zelf een pas naar voren.
Maar dat is maar net wat je fijn vind natuurlijk
Maar als je kijkt de 50mm is bijna net zover in gezoomd als de 18-55 ingezoomd.
Dat is nog best wel wat.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een fullframe in mijn handen gehad. Is dat nou heel anders?quote:Op zondag 23 juni 2013 12:51 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ja die cropfactor is lastig he? Ik gebruik de 50mm liever op een fullframe idd
Duidelijkquote:Op zondag 23 juni 2013 12:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een fullframe in mijn handen gehad. Is dat nou heel anders?
Mja ik had het gevoel bij die 50mm dat je echt verplicht was een eind achteruit te stappen. En bij feestjes heb ik met mijn lengte van 1,57 altijd weer dat er iemand voor gaat staan ofzo. Dus nu kruip ik gewoon lekker dichtbij en dan werkt dat veel prettiger
Ja, dat scheelt welquote:Op zondag 23 juni 2013 12:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een fullframe in mijn handen gehad. Is dat nou heel anders?
Mja ik had het gevoel bij die 50mm dat je echt verplicht was een eind achteruit te stappen. En bij feestjes heb ik met mijn lengte van 1,57 altijd weer dat er iemand voor gaat staan ofzo. Dus nu kruip ik gewoon lekker dichtbij en dan werkt dat veel prettiger
Mja voor dat geld zou ik het ook niet laten denk ik haha. Ga een keer naar de mediamarkt en probeer ze allebei en heb je al een beetje een idee wat ze doen.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:58 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Duidelijk
Die 50mm die ik op het oog heb wil ik gewoon proberen: ze kosten iets tussen de 25 en 45 euro, dus voor dat geld wil ik het best proberen. Heb nu even niet de financiën om nieuw te kopen
Ja dat scheelt dan inderdaad al heel veel ja.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:59 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ja, dat scheelt wel
Een 50mm is dan ook 50mm.
Op een cropcamera is een 50mm al snel een 80, dus dat verschilt nogal
Ken je ook niemand met een analage spiegelreflex? Dat is full frame. En anders koop je gewoon een setje van marktplaats, met 2 tientjes kom je al een heel eindquote:Op zondag 23 juni 2013 13:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja dat scheelt dan inderdaad al heel veel ja.
H&m eens kijken of ik iemand ken met een fullframe. Wil ik weleens proberen.
Niet dat ik al een nieuwe ga kopen.. Volgend jaar denk ik ^^
Ik moet eens rondvragen in mijn omgeving.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:21 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ken je ook niemand met een analage spiegelreflex? Dat is full frame. En anders koop je gewoon een setje van marktplaats, met 2 tientjes kom je al een heel eind
Een analoge spiegelreflex met wat lenzen.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik moet eens rondvragen in mijn omgeving.
En wat bedoel je met setje van marktplaats?
Misschien doe ik dat nog weleens. Ben aan het twijfelen om een gorillapod te kopen.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:32 schreef DonJames het volgende:
[..]
Een analoge spiegelreflex met wat lenzen.
Tegenlicht is altijd een bitch. kon je je iso niet omhoog doen ipv je sluitertijd omlaag?quote:Op zondag 23 juni 2013 17:16 schreef IrishBastard het volgende:
Vandaag hadden m'n schoonouders een oud statief meegenomen dat ze nog hadden liggen op zolder: mooi fijn stabiel apparaat, leuk om eens te proberen
Resultaat met wat voor het eerst alle instellingen zelf, vooral lagere sluitertijden en slecht (vooral tegen) licht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Ken dat model niet zo. De D40 of D60 weet even niet meer werd iig ook al vrij korrelig.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:53 schreef IrishBastard het volgende:
Vond ik niet zo'n leuk idee voor de kat, zat tig foto's te schieten
Ik heb wel een wat ouder toestel (Nikon D50) die volgens mij bij hoge ISO waarden al best korrelig wordt...
Zoom heb je niet op een prime lens ghehe, denk dat je te veel tele bedoeltquote:Op zondag 23 juni 2013 12:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Had teveel zoom.. Dus moest te ver naar achteren naar mijn zin. Dan zet ik als het nodig is liever zelf een pas naar voren.
Maar dat is maar net wat je fijn vind natuurlijk
Maar als je kijkt de 50mm is bijna net zover in gezoomd als de 18-55 ingezoomd.
Dat is nog best wel wat.
Als ze maar snappen wat ik bedoel.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:34 schreef Susteren het volgende:
[..]
Zoom heb je niet op een prime lens ghehe, denk dat je te veel tele bedoelt
Ik snap je gedachtengangquote:Op zondag 23 juni 2013 18:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Als ze maar snappen wat ik bedoel.
Maar eens uitzoeken hoe dat werkt danquote:Op zondag 23 juni 2013 18:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ken dat model niet zo. De D40 of D60 weet even niet meer werd iig ook al vrij korrelig.
Maar ik zei ook zachtjes inflitsen niet er vol in haha. Komt zo'n donkere kat er wel heel mooi uit,
Ook maar hier geleerd hoor
Precies jaquote:Op zondag 23 juni 2013 18:53 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik snap je gedachtengangJe bedoelt natuurlijk de mate van 'dichterbij halen' van de lens
Je hebt Nikon toch?quote:Op zondag 23 juni 2013 18:54 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Maar eens uitzoeken hoe dat werkt danZit nu op MP te onderhandelen voor een analoge SLR met een lens die ik wil hebben
Lens is normaal al ongeveer even duur als dit ding inclusief camera, en dan zit er een redelijk UV filter op. Kan die SLR zo weer op MP
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |