ja , snap wat je bedoelt, dat heb ik dus ook.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mja en toch iedere keer is het het weer net niet zeg maar. Als je snapt wat ik bedoel.
De eerste en laatste zijn leuk, vooral de laatstequote:Op zondag 16 juni 2013 18:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo vandaag weer wat foto's gemaakt. Waaronder een zwarte labrador. en dat is best moeilijk om te zorgen dat dat niet gewoon een zwarte vlek is. Dus heb weer de tip gebruikt om in te flitsen.
Al hier het resultaat. Ben ook eens begonnen met wat bewerken enzo.
En tja.. ze kijkt altijd zo droevig daar kan ik ook niks aan doen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En als bonus een Loebesje
[ afbeelding ]
Als iemand nog meer tips heeft wat betreft donkere dieren enz. dan hoor ik het graag
Scherpstellen op de hommel zou wel schelen, denk ikquote:Op zondag 16 juni 2013 21:41 schreef Clayton1 het volgende:
Ik ben ook aan het spelen geweest vandaag.
Ik weet alleen achteraf niet meer welke instelling/lens ik voor een bepaalde foto gebruikt heb.
Hoe houden jullie dat bij?
En opmerkingen/tips zijn weer welkom.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zit via mijn mobiel dus ik heb daar ook even op gekeken maar ik mis scherpte. Maar weet niet of dat aan mijn mobiel ligt.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:34 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
ja , snap wat je bedoelt, dat heb ik dus ook.
wat zou jij kunnen aan/opmerken op de hommelfotos van mij?
Sluitertijd op snel en ik weet niet welke camera jij hebt maar ik heb een stand dat hij continu scherp blijft stellen.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:41 schreef Clayton1 het volgende:
Scherpstellen op de hommel. weet je hoe snel die beestjes zijn.
verder bedankt voor de tips.
Ik heb een oud beestje, eos 500D, zal eens moeten kijken welke stand dat dan is bij mij.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Sluitertijd op snel en ik weet niet welke camera jij hebt maar ik heb een stand dat hij continu scherp blijft stellen.
Ik zat nu op f8 geloof ik. Volgende keer dus nog wat hoger gaan zittenquote:Op zondag 16 juni 2013 22:39 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
De eerste en laatste zijn leuk, vooral de laatsteIk zou alleen je diafragma iets kleiner zetten, zodat je wat meer scherp hebt. Dat zie je vooral bij de tweede foto, waar de neus gewoon (in mijn ogen) niet scherp genoeg is
[..]
Scherpstellen op de hommel zou wel schelen, denk ikEr is nou in alle foto's eigenlijk geen scherp 'onderwerp' waardoor het niet echt spannende foto's zijn. Daarnaast is een onderwerp precies in het midden vaak niet zo spannend, zoek maar eens naar de regel van derden oid
Ik heb een Nikon dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:45 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Ik heb een oud beestje, eos 500D, zal eens moeten kijken welke stand dat dan is bij mij.
Haha, ik snap dat het lastig is, maar als de hommel niet scherp is dan denk ik niet dat de foto erg spannend gaat zijn, als dat je onderwerp isquote:Op zondag 16 juni 2013 22:41 schreef Clayton1 het volgende:
Scherpstellen op de hommel. weet je hoe snel die beestjes zijn.
verder bedankt voor de tips.
Ja dat is of je automatisch focust of met je focusringquote:Op zondag 16 juni 2013 23:02 schreef Clayton1 het volgende:
Ik ga eens zoeken, zag ook dat je dat op je lens kunt instellen AF/ MF
auto/manual focus
Je kan zelf nooooiiittt snel genoeg scherp focussen met zo'n ring op een bewegend iets namelijk. En persoonlijk kan mijn camera het ook beter bij stilstaande dingen dan ikzelf.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:11 schreef Clayton1 het volgende:
Oke. zie je wel dat ik meer leek ban dan jij.
zal eens kijken goeie tip in elk geval
Nee, dat zei ik al over die hommels, dat beest is sneller als ik.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Je kan zelf nooooiiittt snel genoeg scherp focussen met zo'n ring op een bewegend iets namelijk. En persoonlijk kan mijn camera het ook beter bij stilstaande dingen dan ikzelf.
Maar echt autofocus je zult het een verademing vinden haha.
Bedoel sowieso auto focus aanzetten. Is wat anders dan ik bedoelde maar dat is de volgende stap.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:15 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Nee, dat zei ik al over die hommels, dat beest is sneller als ik.
ik zal het eerst moeten zien te vinden op de camera.:)
Ja anders moet je met de hand scherpstellen toch? Of is dat op canon weer anders?quote:Op zondag 16 juni 2013 23:19 schreef Clayton1 het volgende:
Hoezo sowieso auto focus aanzetten? ook op mijn lens?
Haha, deze leek kan van jou weer leren
Mooie plaatjes hoor!quote:Op zondag 16 juni 2013 18:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo vandaag weer wat foto's gemaakt. Waaronder een zwarte labrador. en dat is best moeilijk om te zorgen dat dat niet gewoon een zwarte vlek is. Dus heb weer de tip gebruikt om in te flitsen.
Al hier het resultaat. Ben ook eens begonnen met wat bewerken enzo.
En tja.. ze kijkt altijd zo droevig daar kan ik ook niks aan doen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En als bonus een Loebesje
[ afbeelding ]
Als iemand nog meer tips heeft wat betreft donkere dieren enz. dan hoor ik het graag
Denk idd dat het wel iets scheelt, maar als je op foto 2 kijkt zie je dat er ook aardig wat groene sprieten te zien is tussen het gele, volgens mij moet Thinkk-Pinkk het gras wat extra water geven.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:11 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Bij de 1e is het gras ook wat aan de gele kant. Had ik ook op mijn foto`s. Dat was overbelichting zei men.
Ga het proberen.thxquote:Op zondag 16 juni 2013 23:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja anders moet je met de hand scherpstellen toch? Of is dat op canon weer anders?
Hoi webkrab,quote:Op zondag 16 juni 2013 23:22 schreef webkrab het volgende:
[..]
Mooie plaatjes hoor!
Jammer dat je net de pootjes van foto 2 eraf hebt gehaald. Denk dat voor compositie mooier is als ze er helemaal op hadden staan, maar kwestie van smaak denk.
Als je een labrador ziet lachen zit je raar te kijken ;-) Die beestjes horen somber te kijken.
Ik wou dat ik de helft z'n mooie plaatjes kon schieten, je lijkt wel een pro!
Krijg mijn beesten foto's niet zo scherp! maar weet niet goed wat ik fout doe.
Stiekem jou EXIF files eens naast die van mij leggen.
Vindt die foto van Loebes leuk! hij kijkt vrolijk.
[..]
Denk idd dat het wel iets scheelt, maar als je op foto 2 kijkt zie je dat er ook aardig wat groene sprieten te zien is tussen het gele, volgens mij moet Thinkk-Pinkk het gras wat extra water geven.
Al geloof ik niet dat dit in haar tuin is.
Thinkk-Pinkk ik blijf je fotos nog even volgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |