abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127773341
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:47 schreef Baran09 het volgende:

[..]

Aah zonder Flickr kan dat niet? Ik gebruik dat namelijk niet :)
Picasa doet het ook weer geven, en ook op internet zweven wat tools om deze gegevens uit te lezen.
Van plugins voor chrome, firefox tot programmatjes voor op de pc.

Of zoals Thinkk-pinkk al zei rechter meisknop => eigenschappen kan je ook veel informatie vinden.
Het is net hoeveel details je wilt zien

quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:50 schreef Susteren het volgende:

[..]

Teeeeering, zou je volgende keer het even kunnen houden bij sluitertijd, iso en diafragma _O- ?
Sorry ik weet niet welke gegevens nodig zijn voor goede informatie, mijn excuus voor de grote spamhoeveelheid aan data.

Misschien handig om een lijstje op te stellen welke info interessant is ;) dan kunnen we dat standaard bij de foto's posten en voorkomt deze lange posts zoals ik maakte :o
  FOK!fotograaf vrijdag 14 juni 2013 @ 00:09:42 #27
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_127775162
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:27 schreef webkrab het volgende:
Sorry ik weet niet welke gegevens nodig zijn voor goede informatie, mijn excuus voor de grote spamhoeveelheid aan data.

Misschien handig om een lijstje op te stellen welke info interessant is ;) dan kunnen we dat standaard bij de foto's posten en voorkomt deze lange posts zoals ik maakte :o
Krabsmeneer: ISOspeed, exposure (sluiter), apenture(diafragma) en EV bias zijn meestal de belangrijkste. Ik pak hem, als ik hem uit Flickr haal, meestal tot aan flash. De rest is eigenlijk niet zo boeiend. En wil je het graag posten, donder het dan in een spoilertje voortaan.

quote:

[..]

Teeeeering, zou je volgende keer het even kunnen houden bij sluitertijd, iso en diafragma _O- ?
Dat een of andere onervaren newb dat doet, snap ik. Is vervelend, maargoed, die wil graag iets leren en wij willen daar graag bij helpen. Dat jij het echter allemaal nog even in een quotetje gooit, tsja, daar heb ik geen nette bewoording voor. 8)7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_127775403
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 00:09 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Krabsmeneer: ISOspeed, exposure (sluiter), apenture(diafragma) en EV bias zijn meestal de belangrijkste. Ik pak hem, als ik hem uit Flickr haal, meestal tot aan flash. De rest is eigenlijk niet zo boeiend. En wil je het graag posten, donder het dan in een spoilertje voortaan.

[..]

Dat een of andere onervaren newb dat doet, snap ik. Is vervelend, maargoed, die wil graag iets leren en wij willen daar graag bij helpen. Dat jij het echter allemaal nog even in een quotetje gooit, tsja, daar heb ik geen nette bewoording voor. 8)7
Misschien een idee om het in de OP te zetten zodat andere het voortaan ook weten? Hier lopen we geheid nog eens tegen aan :)
I solemnly swear i'm up to no good
  FOK!fotograaf vrijdag 14 juni 2013 @ 00:40:45 #29
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_127776165
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 00:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Misschien een idee om het in de OP te zetten zodat andere het voortaan ook weten? Hier lopen we geheid nog eens tegen aan :)
Ga je gang.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_127778473
--- Ik kan de OP niet meer aanpassen zou een mod dat willen doen.. :) ---
pi_127778549
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 07:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
--- Ik kan de OP niet meer aanpassen zou een mod dat willen doen.. :) ---
Je kan t als het goed is nu weer even zelf ;)
pi_127778589
Kan nog steeds alleen maar quoten of dat moet komen omdat ik op de iPad zit. Ik kan straks pas weer bij de computer. ;(
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 14 juni 2013 @ 08:00:56 #33
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_127778621
quote:

[..]

Jeetje, tact heb jij nog nooitvan gehoord he?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 14 juni 2013 @ 08:02:41 #34
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_127778641
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:39 schreef webkrab het volgende:
2 weekjes terug met me werk naar de Beekse Bergen geweest, graag wil ik jullie vragen om tips hoe ik mijn foto's beter kan krijgen.

Ben er best tevreden over, maar ja het kan altijd beter :7 Hoor het graag van jullie O-)

[ afbeelding ]
EXIF gegevens & uitvergroting: http://www.flickr.com/photos/fjwater/9022397235/meta/

[ afbeelding ]
EXIF gegevens & uitvergroting: http://www.flickr.com/photos/fjwater/9022397719/meta/

[ afbeelding ]
EXIF gegevens & uitvergroting: http://www.flickr.com/photos/fjwater/9024627174/meta/

[ afbeelding ]
EXIF gegevens & uitvergroting: http://www.flickr.com/photos/fjwater/9024627572/meta/

[ afbeelding ]
EXIF gegevens & uitvergroting: http://www.flickr.com/photos/fjwater/9022401573/meta/
over de eerste, probeer de uitsnede net wat anders te maken, links en onder iets eraf, en in de nabewerking wat saturatie toevoegen om de kleur wat meer te benadrukken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_127778646
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 07:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Kan nog steeds alleen maar quoten of dat moet komen omdat ik op de iPad zit. Ik kan straks pas weer bij de computer. ;(
Hij wilt niet van de lock af nee. Raarrr. Maar als je post wat ik er in mag zetten dan zet ik hem er even bij voor je :)
pi_127778728
Zo iets?

------------

Exif info.

Soms kan er om Exif info gevraagd worden. Dit kun je bijvoorbeeld bij Flickr of bij de eigenschappen van je foto's vinden. Nu is dit lijstje best wel lang dus daarom is het handig om vooral deze dingen daarvan te kopiëren.
-soort camera
-soort lens
-ISO
-sluitertijd
-diafragma
-EV bias
-flits ja of nee

[ Bericht 2% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 14-06-2013 09:05:50 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 14 juni 2013 @ 08:57:51 #37
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_127779448
Flash on off wellicht nog?
The summer is magic!

pi_127779611
Heb hem erbij gezet.
pi_127779789
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:39 schreef webkrab het volgende:
2 weekjes terug met me werk naar de Beekse Bergen geweest, graag wil ik jullie vragen om tips hoe ik mijn foto's beter kan krijgen.

Ben er best tevreden over, maar ja het kan altijd beter :7 Hoor het graag van jullie O-)

[ afbeelding ]
EXIF gegevens & uitvergroting: http://www.flickr.com/photos/fjwater/9022397235/meta/

[ afbeelding ]
EXIF gegevens & uitvergroting: http://www.flickr.com/photos/fjwater/9022397719/meta/

[ afbeelding ]
EXIF gegevens & uitvergroting: http://www.flickr.com/photos/fjwater/9024627174/meta/

[ afbeelding ]
EXIF gegevens & uitvergroting: http://www.flickr.com/photos/fjwater/9024627572/meta/

[ afbeelding ]
EXIF gegevens & uitvergroting: http://www.flickr.com/photos/fjwater/9022401573/meta/
Algemene tip: probeer het onderwerp beeldvullend te maken. Meer inzoomen, dichterbij gaan staan. Als je denkt dat je dichtbij genoeg staat voor een beeldvullend onderwerp, doe dan nog een stapje dichterbij.

Ik begrijp overigens dat dat in een safaripark gewoon niet altijd kan, en dat niet iedereen een 500mm telelens (+bijbehorend statief) meeneemt op een dagje uit. Maar probeer het eens ;)
pi_127868750
Zo vandaag weer wat foto's gemaakt. Waaronder een zwarte labrador. en dat is best moeilijk om te zorgen dat dat niet gewoon een zwarte vlek is. Dus heb weer de tip gebruikt om in te flitsen.

Al hier het resultaat. Ben ook eens begonnen met wat bewerken enzo.

En tja.. ze kijkt altijd zo droevig daar kan ik ook niks aan doen.

En als bonus een Loebesje

Als iemand nog meer tips heeft wat betreft donkere dieren enz. dan hoor ik het graag :)
pi_127877999
Ik ben ook aan het spelen geweest vandaag.
Ik weet alleen achteraf niet meer welke instelling/lens ik voor een bepaalde foto gebruikt heb.
Hoe houden jullie dat bij?
En opmerkingen/tips zijn weer welkom.

#35.
pi_127878613
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:41 schreef Clayton1 het volgende:
Ik ben ook aan het spelen geweest vandaag.
Ik weet alleen achteraf niet meer welke instelling/lens ik voor een bepaalde foto gebruikt heb.
Hoe houden jullie dat bij?
En opmerkingen/tips zijn weer welkom.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kun je zien in je exif info toch?
pi_127879121
Zie nu idd dat je kunt zien welke focuslengte, dus hieraan kan ik zien welke lens ik gebruikt heb.
Maar waaraan kan ik dan bv herleiden welke instelstand heb gebruikt?
#35.
pi_127880096
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 18:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo vandaag weer wat foto's gemaakt. Waaronder een zwarte labrador. en dat is best moeilijk om te zorgen dat dat niet gewoon een zwarte vlek is. Dus heb weer de tip gebruikt om in te flitsen.

Al hier het resultaat. Ben ook eens begonnen met wat bewerken enzo.

En tja.. ze kijkt altijd zo droevig daar kan ik ook niks aan doen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En als bonus een Loebesje

[ afbeelding ]

Als iemand nog meer tips heeft wat betreft donkere dieren enz. dan hoor ik het graag :)
Bij de 1e is het gras ook wat aan de gele kant. Had ik ook op mijn foto`s. Dat was overbelichtijng zei men.
#35.
pi_127880418
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:11 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

Bij de 1e is het gras ook wat aan de gele kant. Had ik ook op mijn foto`s. Dat was overbelichtijng zei men.
Ja komt door de flits denk ik.
pi_127880490
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja komt door de flits denk ik.
Vraag, waarom gebruik je de flits overdag?
#35.
pi_127880661
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:18 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

Vraag, waarom gebruik je de flits overdag?
Staat ook boven mijn foto's Maar het is een zwarte hond. Dat wordt een zwarte vlek en je ziet niks van haar gelaatstrekken of ogen of wat dan ook als ik dat niet doe.
pi_127880825
had het wel gelezen dat je de flits gebruikte, maar ik vroeg me alleen af waar dat voor nodig was.
ik dacht als je buiten overdag met goed weer geen flits nodig hebt. Ik ben leek hé
#35.
pi_127880857
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:22 schreef Clayton1 het volgende:
had het wel gelezen dat je de flits gebruikte, maar ik vroeg me alleen af waar dat voor nodig was.
ik dacht als je buiten overdag met goed weer geen flits nodig hebt. Ik ben leek hé
Ik ben ook een leek.
pi_127880923
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik ben ook een leek.
Jij bent minder leek als ik volgens mij, je maakt al keigoede fotos
#35.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: