Ik snap wat je bedoelt, maar: nee.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:31 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Op basis van deze zin
"Kortom de erfgenamen is aangepast naar 1 erfgenaam"
Kan je uitgaan van een aanpassing. Ik heb daarmee 3 opties benoemd die mogelijk zijn.
Met je eens maar alle 4 de opties zijn voor TS nu wel besprokenquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je verder leest, kun je wel concluderen dat je TS in die uitspraak niet te letterlijk kunt nemen.
Twijfel is er niet omdat je niet genoemd staat. Dan weet je dat er een testament is waar je niet in genoemd word dan zal je naar de rechter moeten om haar op die datum handelingsonbekwaam te laten verklaren een zeer moeilijke weg. Waar ik je weinig kans bij geef.quote:
Nee tenzij.......quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je trekt de integriteit van de notaris in twijfel?
Nee, dan moet je naar de rechter.quote:
Vertel welke mogelijkheden?quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:35 schreef tsjakka het volgende:
Mooi, eea is mij duidelijk en zal dit bespreken met een proffesional. Ik zie hier en daar wat mogelijkheden tussen de hobbels en beren door.
Slotteke please?
Met jou beperkte informatie kunnen we je niet meer helpen. Het lijkt me niet meer dan gebruikelijk dat je ons nog even updatequote:Op woensdag 12 juni 2013 23:35 schreef tsjakka het volgende:
Mooi, eea is mij duidelijk en zal dit bespreken met een proffesional. Ik zie hier en daar wat mogelijkheden tussen de hobbels en beren door.
Slotteke please?
en topics gaan niet op slot, want mocht iemand anders nog vragen hebben, dan kunnen ze hier worden gesteldquote:
FOK! doet niet aan slotjes op verzoek, dus deze blijft gewoon open tot hij vol is.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:35 schreef tsjakka het volgende:
Slotteke please?
Wil ik best, maar er wordt hier een karikatuur geschetst over wat ik wil. En mijn informatie is zeker beperkt, maar zoals ik 70 post hierboven al aangaf ben ik er nog maar kort mee bezig. Bepaalde dingen moeten nog opgevraagd worden en mijn eerste orienterende gesprek met een juridisch adviseur heb ik morgen pas.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:37 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Met jou beperkte informatie kunnen we je niet meer helpen. Het lijkt me niet meer dan gebruikelijk dat je ons nog even update
Niet genoemd is niet genoemd. Punt.Het gaat je dus niks aan.quote:
Zéér belangrijke zinquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet genoemd is niet genoemd. Punt.Het gaat je dus niks aan.
Je kan de handelingsbekwaamheid van je tante ten tijde van het tekenen van het testament ter discussie stellen bij de rechter (kans op succes waarschijnlijk miniem, maar goed: zoek het eens uit). Mocht je gelijk krijgen wordt het testament ongeldig verklaart en wordt er alsnog verdeeld alsof ze geen testament had gemaakt.
Maar de inhoud van het testament gaat je alsnog niks aan (al weet je dat al: je (achter?)nicht was wrs de enige erfgenaam in dat testament).
Dan ben ik morgen erg benieuwd naar hoe de jurist er over denkt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:40 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Wil ik best, maar er wordt hier een karikatuur geschetst over wat ik wil. En mijn informatie is zeker beperkt, maar zoals ik 70 post hierboven al aangaf ben ik er nog maar kort mee bezig. Bepaalde dingen moeten nog opgevraagd worden en mijn eerste orienterende gesprek met een juridisch adviseur heb ik morgen pas.
Kan geen ijzer met handen breken.
Weet ik niet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:40 schreef Peter het volgende:
Was er een eerder testament waarvan jij weet dat jij als erfgenaam daar genoemd stond?
Volgens mij niet. Hij weet gewoon dat er 4 (achter)neven/nichten nog in leven zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:40 schreef Peter het volgende:
Was er een eerder testament waarvan jij weet dat jij als erfgenaam daar genoemd stond?
Ja, maar de notaris controleert dat, dus je kans op succes is miniemquote:
Mwoah, to much for internetzzz laten we maar zeggenquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, maar de notaris controleert dat, dus je kans op succes is miniem
1. Je weet helemaal niet of ze niet handelingsbekwaam was. Dat hóóp je.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:46 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Mwoah, to much for internetzzz laten we maar zeggen
Maar onderschat niet het overweldigende wijs dat ze niet handelsbekwaam was. En jouw onmetelijke vertrouwen in notarissen is een andere discussie.
Hij wil haar postuum handelingsonbekwaam verklaren. Zal hij dus goed bewijs voor nodig hebben.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1. Je weet helemaal niet of ze niet handelingsbekwaam was. Dat hóóp je.
2. Er zijn gewoon registers voor die in te zien zijn door notarissen. En die doen dat heus.
3. Jij kunt het ook opzoeken: http://curateleregister.rechtspraak.nl/
Maar: keep on dreaming
Even hypothetisch. Is dan de erfenis nog zoveel jaar na dato terug te halen bij nicht Mathilde? Is het haar aan te rekenen dat zij als enige erfgenaam overbleef? Of is dan nog een bemoeilijkende bijkomstigheid dat bewezen moet worden dat nicht M. te kwader trouw tante J. heeft aangezet tot het wijzigen van het testament terwijl tante J. handelingsonbekwaam was?quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:27 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hij wil haar postuum handelingsonbekwaam verklaren. Zal hij dus goed bewijs voor nodig hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |