Die een testament heeft opgemaakt en noch richting jouw ouder noch richting jou verplicht is te laten erven!!!quote:
Ja, die was ook een zus van mijn opa/omaquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja dat onherkenbaar willen zijn is prima, maar het is wel van belang of die tante ook een zus was van je opa of oma.
Ja, maar er zijn zoveel soorten tantes, het moet niet alleen een tante zijn, het moet een zus zijn van je opa of oma.quote:
Ja, dit heb je ook al gezegd en daar is ook al op gereageerd.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:18 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Oeps ''psychisch overleden'' is niet erg duidelijk van me![]()
Nee ze is echt overleden. En gedurende zijn/haar leven altijd al geestelijk patient. Opzich kan een rechter denk ik altijd een beroep doen op haar medisch dossier/rapporten. Verder weet ik zo uit mijn hoofd dat minimaal 10 mensen wel kunnen bevestigen dat ze leed aan nogal wat geestelijke kwalen. En nee niet alleen familie maar ook huisartsen e.d
Nee, niemand. Is allemaal betaalt uit haar/zijn eigen middelen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de oudtante überhaupt al een testament had, en de oudtante in kwestie ook een zus was van een van de grootouders van TS.
TS? Heb je ook meebetaald aan de uitvaart?
Zover ik het lees/las was er idd een testament. Of weet hij dat ook al niet?quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de oudtante überhaupt al een testament had, en de oudtante in kwestie ook een zus was van een van de grootouders van TS.
TS? Heb je ook meebetaald aan de uitvaart?
Mooi, dan is dat iig duidelijk.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:20 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Ja, die was ook een zus van mijn opa/oma
Dat lijkt mij correct.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:20 schreef ikbenschipper het volgende:
Erven als plaatvervanger is mogelijk. Echter komt dat eigenlijk nooit voor als een testament is opgesteld. Tenzij daar jou vader/moeder in genoemd staat.
Erven als plaasvervanger komt eerder voor als er geen testament is.
In het geval dat er geen kinderen en ouders van overledene zijn zullen broers en zussen erven.
De erfenis zal dan verdeeld worden aan het aantal "broers/zussen" Waarna er per tak weer verdeeld word naar zijn/haar kinderen (ofwel de neven en nichten).
Uit haar/zijn eigen middelen? Wiens eigen middelen, die van de erfgenaam?quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:21 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Nee, niemand. Is allemaal betaalt uit haar/zijn eigen middelen.
Dat bedoelt hij idd denk ikquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uit haar/zijn eigen middelen? Wiens eigen middelen, die van de erfgenaam?
Er kan ook geen testament zijn, maar dan is het zeer de vraag hoe de hele erfenis bij de nicht terecht is gekomen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mooi, dan is dat iig duidelijk.
Dan kun je er vanuitgaan dat er een testament was, en dat de notaris die het testament opgesteld heeft je tante destijds als handelingsbekwaam heeft ingeschat.
Nee, van overledene zelf.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uit haar/zijn eigen middelen? Wiens eigen middelen, die van de erfgenaam?
Okay dan is de vraag is er een testament? Is dat Ja dan zou je dus bovenstaande aan moeten gaan. Ik weet niet of je veel kans maakt ook omdat daarmee de notaris dus een fout heeft gemaakt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:18 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Nee ze is echt overleden. En gedurende zijn/haar leven altijd al geestelijk patient. Opzich kan een rechter denk ik altijd een beroep doen op haar medisch dossier/rapporten. Verder weet ik zo uit mijn hoofd dat minimaal 10 mensen wel kunnen bevestigen dat ze leed aan nogal wat geestelijke kwalen. En nee niet alleen familie maar ook huisartsen e.d
Fijn, zo ver waren we gisteren ook al.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:22 schreef tsjakka het volgende:
Mooi, dan ga ik morgen eens het testament opvragen en kijken wat daarin precies beschreven staat.
Kijk dat wil ik nou horenquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er kan ook geen testament zijn, maar dan is het zeer de vraag hoe de hele erfenis bij de nicht terecht is gekomen.
Klopt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er kan ook geen testament zijn, maar dan is het zeer de vraag hoe de hele erfenis bij de nicht terecht is gekomen.
Tis je vergevenquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Fijn, zo ver waren we gisteren ook al.
Lijkt me niet dat je dat krijgt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:22 schreef tsjakka het volgende:
Mooi, dan ga ik morgen eens het testament opvragen en kijken wat daarin precies beschreven staat.
Ja, begin je nou eindelijk te snappen waarom je achter het testament aan moet?quote:
Dat snappen we, en daar heb ik dus al op gepost hoe de verdeling dan had moeten gaan. Maar dan zou er geen testament zijn opgesteld.quote:
Ik zou me niet rijk rekenen, want dat is NIET wat Lienekien bedoeltquote:
Dat was toch een tante? Hoezo dan "haar/zijn eigen middelen"?quote:
quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt.
Er moet haast wel een testament zijn. En de notaris heeft oudtante dus (na controle registers) handelingsbekwaam geacht óf er was toestemming van de curator voor het testament zoals het is opgesteld.
Een curator kan ook geen toestemming geven voor een testamentswijziging als iemand handelingsonbekwaam is verklaart.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt.
Er moet haast wel een testament zijn. En de notaris heeft oudtante dus (na controle registers) handelingsbekwaam geacht óf er was toestemming van de curator voor het testament zoals het is opgesteld.
Dat krijgt hij niet als er niet in genoemd wordt (of zijn overleden ouder).quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, begin je nou eindelijk te snappen waarom je achter het testament aan moet?
Haleluja.
Nee, misschien je nicht ja.quote:
Ja ik ga godverdomme niet ook nog eens met jou in discussie.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat krijgt hij niet als er niet in genoemd wordt (of zijn overleden ouder).
Hij komt dan hooguit te weten of er een testament was
Postuum?? No way in hell..quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:25 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dat snappen we, en daar heb ik dus al op gepost hoe de verdeling dan had moeten gaan. Maar dan zou er geen testament zijn opgesteld.
In de andere situatie word het een gang naar de recht om haar alsnog handelingsonbekwaam te laten verklaring. Maar jij moet bewijzen dan.
Alleen als ze er in genoemd wordenquote:
Dat het me niet gegund wordt is mij al geruime tijd duidelijk.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zou me niet rijk rekenen, want dat is NIET wat Lienekien bedoelt
Wie heeft het over een wijziging?quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:26 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
[..]
Een curator kan ook geen toestemming geven voor een testamentswijziging als iemand handelingsonbekwaam is verklaart.
Het kan wel. Ik acht de kans wat klein.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Postuum?? No way in hell..
Ze was het wél of ze was het niet ten tijde van het ondertekenen van het testament.
Daar gaat het helemaal niet over.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:28 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Dat het me niet gegund wordt is mij al geruime tijd duidelijk.
Staat in je eigen linkquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja ik ga godverdomme niet ook nog eens met jou in discussie.
Het heeft helemaal NIETS met jou iets "gunnen" te maken. Het heeft te maken met wettelijke regels.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:28 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Dat het me niet gegund wordt is mij al geruime tijd duidelijk.
Dank voor de herhaling. De hadden we nog niet genoeg.quote:
Het kan toch niet zo zijn dat het voor altijd ''ongewis'' blijft hoe de overledene de verdeling van haar testament had gezien ?quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alleen als ze er in genoemd worden
Op basis van deze zinquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie heeft het over een wijziging?
Subtiel.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar gaat het helemaal niet over.
Maar, het zij je vergeven.
Graag gedaanquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dank voor de herhaling. De hadden we nog niet genoeg.
Als je verder leest, kun je wel concluderen dat je TS in die uitspraak niet te letterlijk kunt nemen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:31 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Op basis van deze zin
"Kortom de erfgenamen is aangepast naar 1 erfgenaam"
Kan je uitgaan van een aanpassing. Ik heb daarmee 3 opties benoemd die mogelijk zijn.
Niet voor de erfgenamen nee. Wel voor niet-belanghebbenden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:30 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Het kan toch niet zo zijn dat het voor altijd ''ongewis'' blijft hoe de overledene de verdeling van haar testament had gezien ?
Als jij of je vader er niet in genoemd word heb je daar ook niks mee te maken.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:30 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Het kan toch niet zo zijn dat het voor altijd ''ongewis'' blijft hoe de overledene de verdeling van haar testament had gezien ?
Dat is tussen de erfgenamen en de notaris. Niet voor derden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:30 schreef tsjakka het volgende:
[..]
En bij twijfel?quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet voor de erfgenamen nee. Wel voor niet-belanghebbenden.
Maar dan weet je dus dat je ouder of jijzelf er niet in genoemd worden. Kan TS verder met zijn queeste.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:32 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Als jij of je vader er niet in genoemd word heb je daar ook niks mee te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |