quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:57 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Getuigt van verstand![]()
Wat een borderliner ben je ook.
Nope. Ga hier ook niet teveel over vertellen ivm privacy. Maar er is iemand die postuum ergens eea recht op heeft.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:00 schreef Leandra het volgende:
Maarre TS? Je ouders leven al niet meer? Dan heb je je legitieme portie al gehad.
Wat ontbreekt er nog in het verhaal, volgens jou?quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:59 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Onvoldoende naar mijn mening. Maar je bevestigt mijn (voor)oordeel wat betreft de gemiddelde expertise hier.
Kan natuurlijk prima dat je nichtje met je tante naar de notaris is gegaan om even de boel te ondertekenen, gebeurt best vaak. Daarom van alles kopietjes makenquote:Op woensdag 12 juni 2013 22:59 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Onvoldoende naar mijn mening. Maar je bevestigt mijn (voor)oordeel wat betreft de gemiddelde expertise hier.
Heeft ze kinderen? Wie kan er anders ergens recht op hebben?quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:01 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Nope. Ga hier ook niet teveel over vertellen ivm privacy. Maar er is iemand die postuum ergens eea recht op heeft.
Wel beter dan seks met mijquote:
Geen kinderen:quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:02 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Heeft ze kinderen? Wie kan er anders ergens recht op hebben?
Wat is dit nu voor raar advies?quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan natuurlijk prima dat je nichtje met je tante naar de notaris is gegaan om even de boel te ondertekenen, gebeurt best vaak. Daarom van alles kopietjes maken
Nou, dan weet ik dat ook weerquote:
Zucht, lees even het stuk waarin ik vertel dat ze wellicht niet meer in staat was om rechtshandelingen uit te voeren mevrouw de jurist?quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is dit nu voor raar advies?
1. Notarissen zijn ook niet gek
2. Kopietjes van wat? Als je er niet bij bent...
Die persoon die ergens recht op heeft, in welke relatie staat die tot je tante?quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:04 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Geen kinderen:
Geen broers of zussen (meer)
Enkel neven/nichten
Het begrip "psychisch overledene" is een beetje lastig... het feit dat iemand (soms) psychiatrisch patiënt was betekent niet automatisch dat die persoon ook niet handelsbekwaam was, en als je niet eens weet of ze onder curatele stond, dan heb je vooralsnog geen reden om te klagen dat je niet testamentair bedeeld bent.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:57 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Lees het begin eens en geef antwoord op datgeen wat ik vraag. Ik vroeg wat er mogelijk is wat betreft een psyschisch overledene waar het vermoeden van bestaat dat eea niet eerlijk is gegaan. Dat vraag ik jou, niets anders.
Voel je vrij om aan deze post voorbij te gaan.
Ik ben voor TS.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is dit nu voor raar advies?
1. Notarissen zijn ook niet gek
2. Kopietjes van wat? Als je er niet bij bent...
Grapje, snorhaarquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, dan weet ik dat ook weer![]()
Maar wel rot voor jou
Is dat naar jouw mening of is dat ook door een rechter vastgesteld middels een curatelestelling?quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:05 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Zucht, lees even het stuk waarin ik vertel dat ze wellicht niet meer in staat was om rechtshandelingen uit te voeren mevrouw de jurist?
We komen richting de kern, dus eigenlijk moet uigezocht worden als de persoon in kwestie handelsbekwaam was?quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het begrip "psychisch overledene" is een beetje lastig... het feit dat iemand (soms) psychiatrisch patiënt was betekent niet automatisch dat die persoon ook niet handelsbekwaam was, en als je niet eens weet of ze onder curatele stond, dan heb je vooralsnog geen reden om te klagen dat je niet testamentair bedeeld bent.
Leven je ouders nog wel of niet meer?quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:01 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Nope. Ga hier ook niet teveel over vertellen ivm privacy. Maar er is iemand die postuum ergens eea recht op heeft.
Iig een medisch dossier die je kunt afmeten vanaf je vloer tot aan het plafond.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is dat naar jouw mening of is dat ook door een rechter vastgesteld middels een curatelestelling?
Waar leed ze aan? Geeft dan antwoord op de vragen ofzoquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:06 schreef tsjakka het volgende:
[..]
We komen richting de kern, dus eigenlijk moet uigezocht worden als de persoon in kwestie handelsbekwaam was?
Dat is niet genoeg.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:07 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Iig een medisch dossier die je kunt afmeten vanaf je vloer tot aan het plafond.
Ik kan prima begrijpend lezen hoor, jij daarentegenquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:05 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Zucht, lees even het stuk waarin ik vertel dat ze wellicht niet meer in staat was om rechtshandelingen uit te voeren mevrouw de jurist?
Jij twijfelt daar aan, dus daarmee impliceer je dat de desbetreffende notaris of notarissen niet op zitten te letten...?quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:06 schreef tsjakka het volgende:
[..]
We komen richting de kern, dus eigenlijk moet uigezocht worden als de persoon in kwestie handelsbekwaam was?
Vraag 1 ''ja en ja''quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Leven je ouders nog wel of niet meer?
Is je vader of moeder een broer of zus van die tante?
quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben voor TS.
Als hij bevestiging zoekt voor zijn ideeën, dan bevestig ik het graag. Wil niet persoonlijk beledigd te worden, dus twee vliegen in..
Niet noodzakelijkerwijs, het ligt er vooral aan of die persoon handelingsbekwaam was toen het testament opgesteld werd, en het toetsen van die handelingsbekwaamheid is een taak van de notaris.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:06 schreef tsjakka het volgende:
[..]
HALLO!! Dat staat verdorie al aan het begin van de reactiesquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:06 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Nou, dat er iig iets tussen de mazen door is geglipt ja. Waar de fout ligt weet ik niet, daarom ben ik ook hier in dit topicquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij twijfelt daar aan, dus daarmee impliceer je dat de desbetreffende notaris of notarissen niet op zitten te letten...?
Maar dat lijkt me de eerste stap,
Je vader en moeder zijn geen van beiden een broer of zus van die tante?quote:
Helder:quote:
Dat is niet iets waar hier een antwoord op gegeven kan worden. Daarvoor moet je toch echt zelf achter het testament e.d. aan.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:09 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Nou, dat er iig iets tussen de mazen door is geglipt ja. Waar de fout ligt weet ik niet, daarom ben ik ook hier in dit topic
Nog een keer dánquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je vader en moeder zijn geen van beiden een broer of zus van die tante?
Dan ben jij geen erfgenaam van die tante, want die tante zal dan gehuwd zijn geweest met een broer van je vader of moeder.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:11 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Nog een keer dán
Vader/moeder had een tante die nu dood is. ''Een'' vader of moeder is inmiddels dood. Echter is het mogelijk dat vader/moeder postuum de erfenis krijgt.
Ja. net zoals mijn vader of moeder dat was.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:11 schreef Leandra het volgende:
Die nicht die alles van de tante geërfd heeft is toevallig wel een kind van een broer of zus van de tante?
Ok, en wat zijn de dingen waar ik op moet letten.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is niet iets waar hier een antwoord op gegeven kan worden. Daarvoor moet je toch echt zelf achter het testament e.d. aan.
Okay ik ga het proberen te begrijpen. Is de persoon nu overleden of alleen psychisch overleden.... Hoe ik dat dan ook moet zien.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:57 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Lees het begin eens en geef antwoord op datgeen wat ik vraag. Ik vroeg wat er mogelijk is wat betreft een psyschisch overledene waar het vermoeden van bestaat dat eea niet eerlijk is gegaan. Dat vraag ik jou, niets anders.
Voel je vrij om aan deze post voorbij te gaan.
Wees wat duidelijker.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:11 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Nog een keer dán
Vader/moeder had een tante die nu dood is. Vader of moeder is inmiddels dood. Echter is het mogelijk dat vader/moeder postuum de erfenis krijgt.
Vooral uitzoeken of ze handelingsbekwaam was of niet..quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is niet iets waar hier een antwoord op gegeven kan worden. Daarvoor moet je toch echt zelf achter het testament e.d. aan.
Met dat testament ga je naar iemand die je juridisch kan adviseren.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:12 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Ok, en wat zijn de dingen waar ik op moet letten.
Tante van mijn vader of moeder. Mijn vader of moeder had het moet erven evenals zijn/haar broers.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wees wat duidelijker.
Is het jouw tante, of is het een tante van je vader of moeder?
Is het een tante die een zus was van je opa of oma?
1. Je "tante" is een oudtantequote:Op woensdag 12 juni 2013 23:11 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Nog een keer dán
Vader/moeder had een tante die nu dood is. Vader of moeder is inmiddels dood. Echter is het mogelijk dat vader/moeder postuum de erfenis krijgt.
Ja dat onherkenbaar willen zijn is prima, maar het is wel van belang of die tante ook een zus was van je opa of oma.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:14 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Tante van mijn vader of moeder. Mijn vader of moeder had het moet erven evenals zijn/haar broers.
[spoilerik gebruik vader/moeder om verder niet relevant is om ''wie'' het gaat. Dit ivm het verhaal onherkendbaar te houden][/spoiler]
Bron?quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:14 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Tante van mijn vader of moeder. Mijn vader of moeder had het moet erven evenals zijn/haar broers.
[spoilerik gebruik vader/moeder om verder niet relevant is om ''wie'' het gaat. Dit ivm het verhaal onherkendbaar te houden][/spoiler]
Plaatsvervangend..... dan zou TS voor zijn vader of moeder kunnen erven.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1. Je "tante" is een oudtante
2. Postuum erven???
Nee, er is wel plaatsvervulling mogelijk, dus dat jij erft ipv je vader of moeder.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:11 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Nog een keer dán
En dan nog is het belangrijk of de overleden oudtante wel een zus was van een van de grootouders van TS.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, er is wel plaatsvervulling mogelijk, dus dat jij erft ipv je vader of moeder.
Maar dat hangt dus af van het testament. Als daarin je nicht als enig erfgenaam staat en je tante stond niet onder curatele toen ze het testament liet opmaken, dan vis je achter het net.
Dit is gisteravond allemaal al genoemd.
Dat is al wat anders.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Plaatsvervangend..... dan zou TS voor zijn vader of moeder kunnen erven.
Oeps ''psychisch overleden'' is niet erg duidelijk van mequote:Op woensdag 12 juni 2013 23:12 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Okay ik ga het proberen te begrijpen. Is de persoon nu overleden of alleen psychisch overleden.... Hoe ik dat dan ook moet zien.
Ik ga er vanuit dat persoon 3 jaar geleden is overleden.
Eigelijk zijn er 2 vragen
1. Is de vordering verjaard
2. Stond je in het voorlaatste testament
De antwoorden op de vragen zijn:
1. Een eventuele vordering is niet verjaard dit gebeurd pas na 5 jaren. Waarbij de verjaringstermijn pas een half jaar na overlijden ingaat
2. Als je in het vorige testament wel stond zou je naar de rechter kunnen gaan om alsnog je tante handelingsonbekwaam te laten verklaren. Hiervoor zul je getuigenverklaringen moeten aanleveren, dokters rapporten en dergelijk. Alleen de verklaring van jou als onterfde is niet voldoende.
Ik geef je echter weinig kans. Stond je niet in het vorige testament dan kan je het natuurlijk wel schudden
Tante van mijn vader of moeder!!!!!quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wees wat duidelijker.
Is het jouw tante, of is het een tante van je vader of moeder?
Is het een tante die een zus was van je opa of oma?
Als de oudtante überhaupt al een testament had, en de oudtante in kwestie ook een zus was van een van de grootouders van TS.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is al wat anders.
Maar "recht hebben" op erven van een oudtante terwijl die een testament heeft opgemaakt waarin ze eea anders regelt en niet gebonden is aan legitieme porties?
Ik vraag het me af..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |