Deze stream doet het helaas niet bij mij, iemand toevallig een andere?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:43 schreef Hitchslap het volgende:
[..]
Ja.
http://www.dha.com.tr/canli-yayin/
Wel Turks:quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:49 schreef lucaszio het volgende:
[..]
Deze stream doet het helaas niet bij mij, iemand toevallig een andere?
Dankjequote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:50 schreef Mercan het volgende:
[..]
Wel Turks:
http://cm.ntvmsnbc.com/ServerSite/wui/NTVCanliYayin/default.aspx#
twitter:bramvermeul twitterde op dinsdag 11-06-2013 om 21:49:14live in nieuwsuur geannuleerd, satelietjongens zijn bang voor molotov cocktails #Taksim reageer retweet
Adana nuquote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:51 schreef Theoden het volgende:
In Adana loopt een grote menigte richting AKP hoofdgebouw
ja, ik vind het ook al lang duren. Het is echt een opstand.quote:
Ja, vooralsnog wel.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:00 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Lees allemaal berichten dat de politie Taksim in handen heeft en dat de demonstranten terug moeten trekken... is dit zo?
Terwijl Ibrahim Kalin op CNN International nog steeds roept dat Gezi Parki niet ontruimd zal wordenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:00 schreef YazooW het volgende:
Zo te zien is de politie Gezi Park aan het overnemen.
CNN Turk is niks aan het uitzenden grapjas.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:02 schreef YazooW het volgende:
CNN
"Many people are watching at us because they don't trust their media."
Volgens mij vergeet meneer dat er ook een CNNTurk is.
Preciesquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:04 schreef Theoden het volgende:
[..]
CNN Turk is niks aan het uitzenden grapjas.
Ik ben niet ver van Taksim. Ik krijg dit te horen van mensen die er in de buurt wonen. Ze kunnen momenteel de deur niet uit.quote:
Ok, Sterkte daar!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:07 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ben niet ver van Taksim. Ik krijg dit te horen van mensen die er in de buurt wonen. Ze kunnen momenteel de deur niet uit.
Carsi zijn echt helden aan het wordenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:18 schreef ACT-F het volgende:
Ik hoor geruchten dat de Çarşı groep met een vrachtwagen Taksim binnen wil rijden.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:18 schreef ACT-F het volgende:
Ik hoor geruchten dat de Çarşı groep met een vrachtwagen Taksim binnen wil rijden.
Carsi is al sinds dag 1 bezig het volk te helpen. Ze delen maskers uit, helpen met opruimen en doen soms hilarische dingen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:20 schreef superworm het volgende:
[..]Ik moest googelen om uit te vinden wie ze waren maar props aan de voetbalsupporters.
Fijn is dat om te horen. Uit nieuwsgierigheid: hebben de voetbalclubs beef met Erdogan, dan?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:21 schreef Theoden het volgende:
[..]
Carsi is al sinds dag 1 bezig het volk te helpen. Ze delen maskers uit, helpen met opruimen en doen soms hilarische dingen.
Same net de Fenerbahce supporters hebben ze al aardig wat bereikt en zijn echt super georganiseerd.
Fenerbahce sinds 3 juli 2011. Er zijn toen tientallen Fenerbahce bestuursleden opgepakt en berecht wegens een omkoopschandaal zonder enige vorm van bewijs. Er waren toen ook een paar Besiktas bestuurders bij betrokken. Een erg lang verhaal in ieder geval.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:22 schreef superworm het volgende:
[..]
Fijn is dat om te horen. Uit nieuwsgierigheid: hebben de voetbalclubs beef met Erdogan, dan?
Fijn dat iemand zo ingevoerd is.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:25 schreef Theoden het volgende:
[..]
Fenerbahce sinds 3 juli 2011. Er zijn toen tientallen Fenerbahce bestuursleden opgepakt en berecht wegens een omkoopschandaal zonder enige vorm van bewijs. Er waren toen ook een paar Besiktas bestuurders bij betrokken. Een erg lang verhaal in ieder geval.
Fenerbahce supporters zijn toen straat opgegaan om te protesteren, maar zijn toen kei en keihard aangepakt en dat zijn ze niet vergeten.
Besiktas supporters hebben beef met Erdogan, omdat ze hun oude stadion wordt afgebroken en ze nog steeds geen vergunning hebben gekregen voor een nieuwe (omdat het zogenaamd te dichtbij Dolmabahce staat).
Galatasaray heeft weinig problemen met Erdogan aangezien ze een gratis stadion hebben gekregen van de regering en dikke vriendjes zijn. Ook daar zie je echter best wel wat supporters van die Besitkas en Fenerbahce supporters joinen.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:22 schreef superworm het volgende:
[..]
Fijn is dat om te horen. Uit nieuwsgierigheid: hebben de voetbalclubs beef met Erdogan, dan?
Ah, het is dus echt een cocktail van vijanden die de regering de afgelopen jaren heeft gemaakt. Bedankt voor het uitleggen!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:25 schreef Theoden het volgende:
[..]
Fenerbahce sinds 3 juli 2011. Er zijn toen tientallen Fenerbahce bestuursleden opgepakt en berecht wegens een omkoopschandaal zonder enige vorm van bewijs. Er waren toen ook een paar Besiktas bestuurders bij betrokken. Een erg lang verhaal in ieder geval.
Fenerbahce supporters zijn toen straat opgegaan om te protesteren, maar zijn toen kei en keihard aangepakt en dat zijn ze niet vergeten.
Besiktas supporters hebben beef met Erdogan, omdat ze hun oude stadion wordt afgebroken en ze nog steeds geen vergunning hebben gekregen voor een nieuwe (omdat het zogenaamd te dichtbij Dolmabahce staat).
Galatasaray heeft weinig problemen met Erdogan aangezien ze een gratis stadion hebben gekregen van de regering en dikke vriendjes zijn. Ook daar zie je echter best wel wat supporters van die Besitkas en Fenerbahce supporters joinen.
Dat zijn er echt belachelijk veel, en wat dat betreft is het niet slim om grote clubs tegen je in te werken/hebben gewerkt, als er toch al protesten gaande zijn - voetbal is voor veel mensen een way of life.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:27 schreef Theoden het volgende:
[..]
Beelden van zondag toen Fenerbahce supporters naar Taksim liepen.
Dat is het ook en daarom is het moeilijk neer te slaan. Fenerbahce supporters, Besiktas supporters, in mindere mate Galatasaray supporters ... Kemalisten, journalisten, artiesten zoveel groepen die hij heeft weten te negeren tot nu toe.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:27 schreef superworm het volgende:
[..]
Ah, het is dus echt een cocktail van vijanden die de regering de afgelopen jaren heeft gemaakt. Bedankt voor het uitleggen!![]()
Wist dit allemaal niet maar het verklaart de vastberadenheid van de supporters/demonstranten.
Ja, vooral in Turkije. Ik zei het op dag 1 al dat als je Fenerbahce Besiktas en Galatasaray supporters samen kan laten werken weet je gewoon dat je iets fout hebt gedaanquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:29 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat zijn er echt belachelijk veel, en wat dat betreft is het niet slim om grote clubs tegen je in te werken/hebben gewerkt, als er toch al protesten gaande zijn - voetbal is voor veel mensen een way of life.
En ook écht, écht fout.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:30 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ja, vooral in Turkije. Ik zei het op dag 1 al dat als je Fenerbahce Besiktas en Galatasaray supporters samen kan laten werken weet je gewoon dat je iets fout hebt gedaan
Die quote heb ik onthoudenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:30 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ja, vooral in Turkije. Ik zei het op dag 1 al dat als je Fenerbahce Besiktas en Galatasaray supporters samen kan laten werken weet je gewoon dat je iets fout hebt gedaan
Off-Topicquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:28 schreef lucaszio het volgende:
De Besiktas aanhang (Çarşı) is toch ook overwegend links anti-racistisch en dergelijke en voor gelijke rechten? Dan lijkt me sowieso wel dat je Erdogan dan niet erg mag
Vond Hamburg toch al een toffe stad maar dit maakt 't alleen maar tofferquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:38 schreef Mercan het volgende:
[..]
Off-Topic
Deze zomer staat een oefenwedstrijd gepland tussen St Pauli en Besiktas.
Dit na verzoek van de St Pauli supporters.
Off-Topicquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:37 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik als koyu Galatasarayli heb echt respect voor Çarsi.
Mja en neequote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:41 schreef lucaszio het volgende:
Carsi is officieel toch opgeheven in 2008?
Ze zeiden toen ""Carsi Carsiya karsi"quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:41 schreef lucaszio het volgende:
Carsi is officieel toch opgeheven in 2008?
Het had in ieder geval iets te maken met dat hun eigen ideeën voor de belangen van Besiktas gingen op een gegeven moment en dat vonden ze geen goed idee. Ze zijn toen officieel opgeheven, maar onofficieel bestaan ze gewoon nog.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:44 schreef Mercan het volgende:
[..]
Ze zeiden toen ""Carsi Carsiya karsi"
Dit betekent: Carsi is tegen Carsi....
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:28 schreef lucaszio het volgende:
De Besiktas aanhang (Çarşı) is toch ook overwegend links anti-racistisch en dergelijke en voor gelijke rechten? Dan lijkt me sowieso wel dat je Erdogan dan niet erg mag
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:43 schreef Theoden het volgende:
[..]
Mja en nee
Ze zijn niet meer echt een vereniging dat klopt, maar ze bestaat zeker nog wel
Eigenlijk bestaat het dus gewoon nogquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:44 schreef Mercan het volgende:
[..]
Ze zeiden toen ""Carsi Carsiya karsi"
Dit betekent: Carsi is tegen Carsi....
Tuurlijk,quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:48 schreef lucaszio het volgende:
[..]
[..]
Eigenlijk bestaat het dus gewoon nog
Ja, dit was zielig voor Eboue.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:48 schreef expans het volgende:
[..]
Maar uhh, carsi is idd overwegend links, logo is zelfs anarchistenlogo dus het is dan ook geen wonder dat ze nu samen actief zijn met al die communisten van Isci Partisi etc. En daarnaast staat carsi ook wel bekend als mediageil waarbij ze (overdreven) inspelen op bepaalde conflicten.
Desondanks blijft het wel mooi om te zien wat ze doen hoor.
Vertaling: Politie heeft de leiders van de 3 grote supportersgroepen bijeen geroepen en gezegd dat ze keihard aangepakt gaan worden als ze hiermee doorgaan.quote:Emniyet; 3 Büyükler'in taraftar liderlerini çağırıp "Siyasete alet olmazsanız her türlü protestoya izin var, olursanız aklınızı alırız" dedi
Dat staat er helemaal niet kneusquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:52 schreef Theoden het volgende:
Zoals meeste wel weten ben ik Fenerbahce supporter en lid van 12 Numara (grootste forum van Fenerbahce supporters). Normaal organiseerde 12 Numara ook de supporters om te gaan demonstreren, maar vandaag hebben ze geen enkel woord gezegd op Twitter.
Net even wat rondgevraagd en dit is wat ik te horen kreeg:
[..]
Vertaling: Politie heeft de leiders van de 3 grote supportersgroepen bijeen geroepen en gezegd dat ze keihard aangepakt gaan worden als ze hiermee doorgaan.
Democratie!
Wat staat er dan wel? Dat is misschien geen woord voor woord vertaling, maar dat is toch gewoon de strekking van dat berichtje?quote:
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:59 schreef Theoden het volgende:
[..]
Wat staat er dan wel? Dat is misschien geen woord voor woord vertaling, maar dat is toch gewoon de strekking van dat berichtje?
En top niveau dat je meteen gaat schelden, netjes.
waarom laat je dit stukje weg in je vertaling?quote:Siyasete alet olmazsanız her türlü protestoya izin var
Omdat dat toch sowieso het geval is? Als 12numara nu zou oproepen om naar Taksim te gaan om te protesteren dan valt dat in de ogen van de overheid meteen in hokje politiek en zullen ze aangepakt worden. 1+1 = 2quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:02 schreef xaban06 het volgende:
[..]
[..]
waarom laat je dit stukje weg in je vertaling?
Omdat het nergens opslaat denk ik. De hele bedoeling van deze demonstraties heeft te maken met politiek?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:02 schreef xaban06 het volgende:
Siyasete alet olmazsanız her türlü protestoya izin var
Lijkt mij stug..quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:07 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Denken jullie dat er vuur geopend zal worden? Gezien de "waarschuwing"? Lijkt me sterk, maar ik weet niet meer wat ik van ze kan vereachten.
Op die beelden van DHA zie je hooguit 10 man ofzo die aan het rellen zijn. Politie schiet freaking hele dag met traangas, hebben 10 waterkanonnen en 300 man ofzo daar. Kunnen ze die gasten niet gewoon even met 1 charge oppakken en opsluiten? Waarom doen ze dat niet? Komt het hun toevallig goed uit dat er relschoppers tussen zitten?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:06 schreef De_Guidance het volgende:
Er zit echt tuig in Taksim momenteel.
Gericht schieten? Nee. Waarschuwen? Ja. Rubberen kogels? Misschien.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:07 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Denken jullie dat er vuur geopend zal worden? Gezien de "waarschuwing"? Lijkt me sterk, maar ik weet niet meer wat ik van ze kan vereachten.
Vervolgens gaat ISMFOF en vergelijkbare zeuren dat er geen democratie is, dat ze demonstranten etc oppakken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:08 schreef Theoden het volgende:
[..]
Op die beelden van DHA zie je hooguit 10 man ofzo die aan het rellen zijn. Politie schiet freaking hele dag met traangas, hebben 10 waterkanonnen en 300 man ofzo daar. Kunnen ze die gasten niet gewoon even met 1 charge oppakken en opsluiten? Waarom doen ze dat niet? Komt het hun toevallig goed uit dat er relschoppers tussen zitten?
Zo kunnen ze iedere dag weer blijven zeggen "ja, maar er zitten relschoppers en extremisten tussen". Ik heb ze echter nog geen 1 keer zien ingrijpen richting die relschoppers. Ze grijpen altijd in als er 20 duizend man zijn met kinderen en ouderen.
Deze man.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:10 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Vervolgens gaat ISMFOF en vergelijkbare zeuren dat er geen democratie is, dat ze demonstranten etc oppakken.
Ja, wantquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:10 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Vervolgens gaat ISMFOF en vergelijkbare zeuren dat er geen democratie is, dat ze demonstranten etc oppakken.
Ja meid, je bent overal tegen, alles wat de regering doet is fout. Doe nou niet alsof je niet zo bent/denkt. Heb je al meermalen aangetoond.quote:
Rubberen kogels worden al gebruikt zei een Turkse reporter net.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:09 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Gericht schieten? Nee. Waarschuwen? Ja. Rubberen kogels? Misschien.
En maar door gaan.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:12 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ja meid, je bent overal tegen, alles wat de regering doet is fout. Doe nou niet alsof je niet zo bent/denkt. Heb je al meermalen aangetoond.
Zijn wel allemaal mannen.quote:
Ja, al een aantal dagen. Er zijn ook al genoeg gewonden gevallen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:12 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Rubberen kogels worden al gebruikt zei een Turkse reporter net.
Ligt dat ver van Taksim vandaan?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:16 schreef ACT-F het volgende:
Er schijnt zo'n 20.000 man vanuit de Gazi wijk richting Taksim te trekken.
Klopt, ze vertoont aardig wat overeenkomst met de pkk'ers.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:12 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ja meid, je bent overal tegen, alles wat de regering doet is fout. Doe nou niet alsof je niet zo bent/denkt. Heb je al meermalen aangetoond.
Flauw dit. Heb je niets beters?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:18 schreef xminator het volgende:
[..]
Klopt, ze vertoont aardig wat overeenkomst met de pkk'ers.
Je vergelijkt mij met PKk'ers ? Serieus, flikker op. Je kan ook te ver gaan.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:18 schreef xminator het volgende:
[..]
Klopt, ze vertoont aardig wat overeenkomst met de pkk'ers.
Dit.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:09 schreef De_Guidance het volgende:
Hm ik weet het niet meer.
Wat is de waarheid.
Jij ging toch naar hun meeting een paar dagen geledenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:19 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Je vergelijkt mij met PKk'ers ? Serieus, flikker op. Je kan ook te ver gaan.
Nee, ik ging naar een meeting van Hakder en AjN en heb de PKKers hard aangesproken. Maar ik hoef jou niks uit te leggen. Wie denk jij wel niet dat je bent man.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:20 schreef xminator het volgende:
[..]
Jij ging toch naar hun meeting een paar dagen geleden
Holy mother...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:09 schreef aerdt het volgende:
Beetje een surrealistische foto van Taksim Square today
[ afbeelding ]
Waarom zijn alevieten tegen Erfogan? Serieuze vraag.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:23 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Nee, ik ging naar een meeting van Hakder en AjN en heb de PKKers hard aangesproken. Maar ik hoef jou niks uit te leggen. Wie denk jij wel niet dat je bent man.
Beetje vreemde vraag.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:28 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Waarom zijn alevieten tegen Erfogan? Serieuze vraag.
Hak-der en AjN zijn toch alevieten? En demonstreren tegen Erdogan. Ik vraag mij serieus af waarom alevieten tegen Erdogan zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:29 schreef Mercan het volgende:
[..]
Beetje vreemde vraag.
Erg generaliserend!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |