quote:
Op dinsdag 11 juni 2013 15:06 schreef johannes_vermeer het volgende:[..]
We hebben gewoon een verschil van inzicht, dat staat niet gelijk aan het etaleren van domheid. Ik vind het raar dat tussen 1300000000 inwoners niet 1 goede voetballer zit. Jij vindt dit normaal.
Als ik door dat te zeggen mijn domheid etaleer, so be it. Ik zit daar niet mee.
Ik vind dat vrij normaal ja. In een land dat totaal niet bekend staat als voetballand.
Aantal inwoners geeft totaal geen indicatie van hoe goed een land is. China, India, Indonesia, Pakistan, Bangladesh kunnen er allemaal geen klote van. Als je naar hoge inwoneraantal kijkt steekt alleen Brazilie er overduidelijk bovenuit als echt groot voetballand. En misschien Rusland. VS lijkt de laatste jaren ook de lijn omhoog in te zetten maar dan houdt het al gauw op. Terwijl relatief kleine landen als Kroatië, Portugal en Nederland het juist wel goede voetballanden zijn.
Het heeft helemaal niks met aantal inwoners te maken. Maar met totaal andere dingen als opleiding, scouting, faciliteiten, vakmensen, voetbalkennis enz.
Dus nogmaals, en deze keer voor de laatste keer de toch vrij simpele vraag: waarom zou China in hemelsnaam goede voetballers moeten hebben?