quote:Canon, Inc. (キャノン株式会社, Kyanon Kabushiki Gaisha) is een Japanse producent van een veelheid aan optische en elektronische apparatuur. Bij de consument vooral bekend van digitale camera's, videocamera's, printers, copiers en scanners.
Ik geef wel de voorkeur aan IS als het erop zit. Zeker voor film. Het is ook belachelijk dat de 24-70 II geen IS heeftquote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:58 schreef LompeHork het volgende:
[..]
IS maakt mij niet veel uit, ik zal toch veel vanaf een statief schieten. Die 28mm ziet er ook wel aantrekkelijk uit, ik ga eens wat reviews lezen, thanks
Mijn camera kan niet filmen, dus daar gebruik ik ander spul voor het is natuurlijk altijd wel makkelijk, maar voor mij absoluut geen eis, zeker met landschapsfotografie is het m.i. minder nuttig omdat je toch vaak een statief gebruikt (ik althans).quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:01 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik geef wel de voorkeur aan IS als het erop zit. Zeker voor film. Het is ook belachelijk dat de 24-70 II geen IS heeft
Wat Piet zegt, niet zo erg duur. Kwaliteit is hoger dan je eigen genoemde optie.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:02 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Mijn camera kan niet filmen, dus daar gebruik ik ander spul voor het is natuurlijk altijd wel makkelijk, maar voor mij absoluut geen eis, zeker met landschapsfotografie is het m.i. minder nuttig omdat je toch vaak een statief gebruikt (ik althans).
Kan me wel voorstellen dat het voor film inderdaad ideaal is.
Yes, zit nu her en der wat reviews te lezen, ziet er inderdaad stukken beter uit en qua prijs ook prima te doen inderdaad.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:19 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Wat Piet zegt, niet zo erg duur. Kwaliteit is hoger dan je eigen genoemde optie.
die gebruik ik zonder problemen op festivals, voor gewone concerten sta je meestal in de pit en gebruik ik mn 28-70quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:32 schreef MrManuel het volgende:
Canon 70-200 4.0/f zonder IS.
Te doen voor concertfotografie of niet?
Voor op 'soon to be' mijn 6D
Ik bedoelde ook inderdaad festivals.. Oké die gaat worden gehaald dus Prijs ligt me net iets beter als de IS variant.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:41 schreef Ynske het volgende:
[..]
die gebruik ik zonder problemen op festivals, voor gewone concerten sta je meestal in de pit en gebruik ik mn 28-70
Heel fijn ding #ikhebbumzelfookquote:
Een 24-105 is heel fijn, maar vooral een objectief voor een ff camera gezien zijn zoombereik.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:42 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook inderdaad festivals.. Oké die gaat worden gehaald dus Prijs ligt me net iets beter als de IS variant.
Ik ga er een 24-105 bij halen ipv de 28-70 (moet op me centjes letten.)
Mwah, ben ik het niet helemaal mee eens. De 24-105 mist een beetje de wide angle op de crop camera's, maar het is absoluut geen hindernis. Het is ook op mijn 60D mijn favoriete allround.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een 24-105 is heel fijn, maar vooral een objectief voor een ff camera gezien zijn zoombereik.
Nou ja, hangt er maar net vanaf wat je schiet natuurlijk. Ik zou het groothoekbereik wel degelijk missen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:55 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Mwah, ben ik het niet helemaal mee eens. De 24-105 mist een beetje de wide angle op de crop camera's, maar het is absoluut geen hindernis. Het is ook op mijn 60D mijn favoriete allround.
Tuurlijk, maar als ik een groothoekbereik wil schieten, zoek ik daar wel een passen stuk glas bij. Het is niet dat je ineens 20 millimeter mist ofzo...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nou ja, hangt er maar net vanaf wat je schiet natuurlijk. Ik zou het groothoekbereik wel degelijk missen.
De 6D is een mooie FF cameraquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een 24-105 is heel fijn, maar vooral een objectief voor een ff camera gezien zijn zoombereik.
ik hou het bij een voordeelquote:Op woensdag 26 juni 2013 06:11 schreef kanovinnie het volgende:
Dat is het voordeel of nadeel van dslrs.'dat soort superzooms zijn meestal noet al te best al vond ik de 18-200 vam canon zelf geeneens zo slecht. Maar die is dan ook 600 piek
Ik zou het wisselen voor lief nemen. Je foto's gaan kwalitatief hard achteruit met die lenzen. Die hebben gewoon een te groot bereik om altijd optimaal te presteren.quote:Op woensdag 26 juni 2013 06:03 schreef Klonk het volgende:
Ik heb even een simpel vraagje, heb zelf al wat uitzoekwerk gedaan maar wil het antwoord graag even bevestigd hebben van mensen die er echt verstand van hebben.
Ben het wisselen van lenzen beu, heb al te vaak een mooie foto gemist omdat ik de de verkeerde lens op de camera had
Ik heb nu een 18-55 mm en een 55-250 mm lens, puike lenzen maar dat wisselen
En stel nu dat ik zin heb om mijn vakantiegeld wil besteden om de economie aan te zwengelen en ik koop een lens van Tamron of van Canon zelf die 18-270 mm resp 18-250 mm zijn. Dat dekt dan toch keurig beide lenzen af qua zoom. Of probeer ik nu dingen te verzinnen omdat ze makkelijk lijken
welke situaties, dat scheelt nogal, als je bruiloften en sport doet dan is het sowieso aan te raden om twee toestellen te hebben, als je vakantie of straatfotografie doet dan is de 24-105 de perfecte allroundlens waarbij je nooit te kort lens hebtquote:Op woensdag 26 juni 2013 06:03 schreef Klonk het volgende:
Ben het wisselen van lenzen beu, heb al te vaak een mooie foto gemist omdat ik de de verkeerde lens op de camera had
Waarom dan niet de 18-135? Goedkoper en net ff meer bereik.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:23 schreef Stefan het volgende:
[..]
welke situaties, dat scheelt nogal, als je bruiloften en sport doet dan is het sowieso aan te raden om twee toestellen te hebben, als je vakantie of straatfotografie doet dan is de 24-105 de perfecte allroundlens waarbij je nooit te kort lens hebt
Maar daar mis je weer kwaliteit lensquote:Op woensdag 26 juni 2013 09:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom dan niet de 18-135? Goedkoper en net ff meer bereik.
Heeft hij dat nodig gezien hij nu een 18-55 en 55-200 heeft?quote:
Maar wat voor soort fotos beoog je te makenquote:Op woensdag 26 juni 2013 10:02 schreef Klonk het volgende:
hoe groot is het zoom verschil in begrijpelijke cijfertjes tussen de 135 en de 200, geen flauw idee of dat uit te leggen is in x zoom maar doe met mijn lekenhoofd toch ff een poging
is dat grofweg in mijn geval 200:55 ?
edit: nee want dan zou ik een zoom van 3. nogwat hebben
edit 2: als ik me blind zit te staren op zoomlevels dan mogen jullie me op de donder geven hoor
die tussen oplossing spreekt me trouwens wel aan.
Bij dezen. Het aantal keer zoom zegt helemaal niets over hoe dichtbij je een onderwerp kan halen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:02 schreef Klonk het volgende:
hoe groot is het zoom verschil in begrijpelijke cijfertjes tussen de 135 en de 200, geen flauw idee of dat uit te leggen is in x zoom maar doe met mijn lekenhoofd toch ff een poging
is dat grofweg in mijn geval 200:55 ?
edit: nee want dan zou ik een zoom van 3. nogwat hebben
edit 2: als ik me blind zit te staren op zoomlevels dan mogen jullie me op de donder geven hoor
die tussen oplossing spreekt me trouwens wel aan.
Lastige vraagquote:Op woensdag 26 juni 2013 10:17 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar wat voor soort fotos beoog je te maken
Als je het niet zo belangrijk vind dat je fotos op de hele lengte haarscherp is en je ze verder ook niet voor opdrachtgevers maakt dan is een 18 - 300 ofzo toch primaquote:Op woensdag 26 juni 2013 10:20 schreef Klonk het volgende:
[..]
Lastige vraag
Maar huis en tuin en keuken en vakantie idd met als maffe toevoeging mijn treinenfetish
En als je zo langs een spoorbaan staat en je ziet in de verte iets tofs wat je op de foto wilt hebben lijkt het me gewoon relaxed om zonder lenzen wisselgedoe een mooie foto te maken.
Maar aan de andere kant,dan had ik een kleine camera moeten kopen en dat wil ik ook weer niet,kan ook best zijn dat ik teveel wil
Dan gewoon een 18-300, heb je alles in 1quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:25 schreef Klonk het volgende:
Het is puur hobby matig idd. Heb hoe dan ook wat denkvoer
Haal gewoon een Panasonic FZ200 dan. Klaar.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:25 schreef Klonk het volgende:
Het is puur hobby matig idd. Heb hoe dan ook wat denkvoer
Klopt, heb je ook.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:02 schreef Klonk het volgende:
hoe groot is het zoom verschil in begrijpelijke cijfertjes tussen de 135 en de 200, geen flauw idee of dat uit te leggen is in x zoom maar doe met mijn lekenhoofd toch ff een poging
is dat grofweg in mijn geval 200:55 ?
edit: nee want dan zou ik een zoom van 3. nogwat hebben
edit 2: als ik me blind zit te staren op zoomlevels dan mogen jullie me op de donder geven hoor
die tussen oplossing spreekt me trouwens wel aan.
http://www.usa.canon.com/(...)cId=0901e0248093419aquote:Op maandag 1 juli 2013 12:54 schreef Stefan het volgende:
70D Dual Pixel AF Specs explained from Digicame-info (In Japaneses, Translated by Google)
Is used as a phase difference detection element is divided into two each photodiode sensor on Dual Pixel CMOS AF.
Possible to focus only on the image plane phase difference AF.
It is one pixel in the sum of both for the two split normally. Phase difference detection is possible over the entire surface on the hardware because it is the same structure as full, but the periphery truncate the frame-like reliability of the information because the fall large influence of aberrations of the lens.
Are not used for the time being in Kiss series computational load is large, because of the high cost still.
I do not extend to the phase difference AF traditional, but it supposed to be a farewell to the live view slow in terms of speed.
There is also a mode similar to the hybrid CMOS AF used in combination with contrast AF lens for the old.
The ability to use the AF from one end of the light entering the lens, dual pixel CMOS, baseline length itself is longer than phase difference AF normal.
Itself you’re doing is the same as the image plane phase difference between the ordinary about but, AF pixels, so not a defective pixel, it is available to the AF all the pixels, AF of the entire screen is made possible in a strict sense But merit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
De film-switch van de 7d zit er ook op. Modus knop kan 360 graden draaien.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:43 schreef ebeaydojraes het volgende:
-0,5EV AF, no headphone jack, HDMI uncompressed clean a big question.... voor de rest wel een geinige camera.
quote:The EOS 70D Digital SLR camera is scheduled to be available in September 2013 for an estimated retail price of $1199.00 for the body alone and $1349.00 bundled with an EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM lens or $1549.00 bundled with the EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM lens. Also available will be a new Battery Grip BG-E14 that conveniently accepts up to two LP-E6 battery packs or a set of six AA batteries for an estimated retail price of $270.00.
Je denkt toch niet dat ik alles ga lezen in Engels ik heb t van Faceboekquote:
En bijna weer een 1 op 1 verrekening met de euroquote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:12 schreef shiznuts het volgende:
The EOS 70D Digital SLR camera is scheduled to be available in September 2013 for an estimated retail price of $1199.00 for the body alone
Vergeet niet dat dollarprijzen exclusief taxes zijn..quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:29 schreef Stefan het volgende:
[..]
En bijna weer een 1 op 1 verrekening met de euro
1100 euro
Wel 5% btw!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Vergeet niet dat dollarprijzen exclusief taxes zijn..
Ja, want alle variabelen zijn hetzelfde.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:29 schreef Stefan het volgende:
[..]
En bijna weer een 1 op 1 verrekening met de euro
1100 euro
Ja oke. Maar tochquote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Vergeet niet dat dollarprijzen exclusief taxes zijn..
Alle dslrs hebben toch autofocusquote:
Is toch een upgrade t.o.v. het oude systeem jonguh.quote:
continue fokus dat zouwe alle dlrs moete hebbequote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:29 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Is toch een upgrade t.o.v. het oude systeem jonguh.
Ow was voor mij de eerste keer. Maar ik loop ook achterquote:
Als je een backup wilt, koop dan een II. Veel goedkoper dan een III en tweedehands echt prima te krijgen.quote:
Ja, maar ik wil de audiomonitoring erbijquote:Op woensdag 10 juli 2013 11:48 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Als je een backup wilt, koop dan een II. Veel goedkoper dan een III en tweedehands echt prima te krijgen.
DIG / Zo wordt het niets met 3D TVquote:Op woensdag 10 juli 2013 11:50 schreef Stefan het volgende:
Ik denk dat consumenten 3D op tv niet gaat aanslaan, bij de MM staat een 3d camera aangesloten op een tv met bril maar vind t niks, en heb niet t idee dat t ook erg aanslaat ook niet voor home cinema
3D TV is vet, ik geniet er heel erg vanquote:Op woensdag 10 juli 2013 11:50 schreef Stefan het volgende:
Ik denk dat consumenten 3D op tv niet gaat aanslaan, bij de MM staat een 3d camera aangesloten op een tv met bril maar vind t niks, en heb niet t idee dat t ook erg aanslaat ook niet voor home cinema
Nee. 3D was vroeger een gimmick dat iets op je afvloog, tegenwoordig is t 90 procent dieptequote:Op woensdag 10 juli 2013 12:03 schreef shiznuts het volgende:
En toch, hè. Van vroeger herinner ik me nog dat er echt dingen op je afvlogen en dat je bukte zodat het je niet zou raken. Tegenwoordig zie je geen '3D', maar 'diepte'. Maar kan ook liggen aan het feit dat je zoiets als jong gappie heel anders beleeft dan als je volwassen bent.
Oh maar da's kut, diagonaal ampen is veel beter.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:25 schreef shiznuts het volgende:
Dúh, door middel van de ISO-amps en dan de ene verticaal laten doen en de andere met een andere waarde horizontaal. Staat er toch. Hoe begrijp je dat niet? Dat is het eerste wat je leert...
Als een film ook echt gefilmd is met een speciale 3D-camera zie je dat nog steeds gebeuren op je tv. Ik zag dat iig gebeuren bij Journey to the center of the earth. Dat was behoorlijk Panda droom-achtigquote:Op woensdag 10 juli 2013 12:03 schreef shiznuts het volgende:
En toch, hè. Van vroeger herinner ik me nog dat er echt dingen op je afvlogen
Ik dacht dat jij geen 3rd party zou nemen?quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:34 schreef Stefan het volgende:
Zodra ML 1080 60 fps heeft neem ik t ook. Tot hoever zou t kunnen qua fps? 240, verder?
Ook aan hoeveelheid licht dacht ik? Dat heb ik iig zelf beredenerd met de fps en framesize van de gopro en die casio die 1000 fps kan doen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:53 schreef shiznuts het volgende:
Ligt voornamelijk aan de buffer van de camera en de wegschrijfsnelheid.
De beste kansen heb je waarschijnlijk met clean HDMI output en een external recorder.
Maar 1080P high framerate... ik betwijfel die 60fps al, dus 240 lijkt me helemaal onrealistisch.
Dat staat er toch, alleen als ML met full HD 60 fps komtquote:Op woensdag 17 juli 2013 11:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij geen 3rd party zou nemen?
Heb wat voorbeelden gezien, vergelijkdingen maar vind clean hdmi niet meteen een wereld van verschilquote:Op woensdag 17 juli 2013 11:53 schreef shiznuts het volgende:
clean HDMI output en een external recorder.
Thanks voor de tip. Die eens binnenhalen. Op Youtube staan er ook nog wel een paar die best gaaf zijn.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:54 schreef SEMTEX het volgende:
Als een film ook echt gefilmd is met een speciale 3D-camera zie je dat nog steeds gebeuren op je tv. Ik zag dat iig gebeuren bij Journey to the center of the earth. Dat was behoorlijk Panda droom-achtig
Ook. Sluitertijd moet erg kort zijn. Bij bijzonder hoge framerates dus nog korter. Daarom zie je bij dergelijke opstellingen (bijv. crashtests) ook zo veel licht. En dat licht moet ook nog apart spul zijn (wisselstroom ofwel lampen branden niet constant maar knipperen; en dit kun je terugzien op de beelden)quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:00 schreef kanovinnie het volgende:
Ook aan hoeveelheid licht dacht ik? Dat heb ik iig zelf beredenerd met de fps en framesize van de gopro en die casio die 1000 fps kan doen.
Nice, kende ik nog niet. Die tomaat en de champagne zijn wel erg overtuigend. Tegenwoordig is alles meer in 'lagen'. En in die video gaat alles zo geleidelijk, juist zonder lagen, dat je anticipeert dat het echt op je afkomt. Nice vind ik dat.quote:
Yes.quote:Op maandag 29 juli 2013 13:20 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Hoe zat het ook alweer met EF-S en EF lenzen? EF-S kunnen zeker alleen op EF-S camera's, maar EF lenzen op EF en EF-S camera's of niet?
Dank je dat je die smerige avatar niet meer hebt.quote:
Reviews zijn er alleen van het pre-model... Dus daar is het nog even op wachten.quote:Op maandag 29 juli 2013 17:12 schreef shiznuts het volgende:
Zijn er al reviews van de 70D? Ik bedoel, ik heb wel reviews gezien, maar Canon verbood het ze om shots te delen of comments te leveren met betrekking tot kwaliteit van de resultaten (i.v.m. pre-production model waar mogelijk nog het een en ander aan getweaked zou kunnen worden) .
Ben namelijk best benieuwd naar die sensor die de 70D gebruikt en daarmee de eeuwenoude 18MP sensor opvolgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |