abonnement Unibet Coolblue
  zondag 28 november 2010 @ 10:51:09 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89249967
We hebben sinds kort een TV die 3D aan kan, de Philips 21:9 Cinema TV 147 Cm, en dan bedoel ik niet het boerenbedrog met die papieren brilletjes met een rood en groen stukje folie, maar "echt" zeg maar met shutter brillen. Nu is de 3D capabele bluray speler ook gekomen en het feest kon beginnen.
Hebben toen cloudy with a chance of meatballs gekeken. Leuke film, geweldige 3D effecten. Maar Avatar is nog niet te koop in 3D. Waarom niet?
Ik ben het eens uit gaan zoeken.
Panasonic heeft de rechten te pakken gekregen, exclusief...
Je krijgt de film dus alleen mee met een panasonic product. De film gaat voor grove bedragen op Ebay. Ik begrijp dat het voor Coraline en Ice Age 3 ook het geval is.
James Cameron heeft Kilos boter op zijn hoofd als hij verteld dat het nog experimenteel is.

Geen wonder dat de verkoop van 3D TV en Bluray spelers niet echt aanslaat als je de topfilms in dit segment niet gewoon kan kopen. Weer eens is de media industrie aan de gang mensen die het eerlijk willen kopen te benadelen. Ze maken hun eigen markt kapot, en in dit geval zelfs voordat die goed en wel bestaat.

3D is prachtig, wellicht de grootste innovatie sinds kleur of HDTV. Maar net als bij HD wordt je belazerd. Door eerst breedbeeld TV´s te verkopen (die niets met HD te maken hadden) of HD ready ellende.

Maar niet alleen Panasonic doet dit, Samsung doet het met Predator vs Alien, en how to train your dragon (in de VS). Sony flikt het in de VS met Alice in Wonderland.

Verder zorgt de Film industrie voor de nodige verwarring, ze brengen 3D geproduceerde films uit op gewone 2D bluray (een 3D Bluray kan je ook gewoon 2D afspelen), op papierbrilletjes rood groen 3D en echt 3D.

Dan denk ik, Fuck you Industrie, je bent bezig je klanten te beflikkeren, breng goede producten uit. Nee, ze zijn te druk downloaders te vervolgen. Nu download ik niet, maar ben je weer degene die genaaid wordt.

En terwijl er een standaard is, het MVC-Format, waar links en rechts volledig HD oplossing hebben houd de industrie zich niet altijd daaraan, maar zetten het ook niet op hun discs als het wel MVC-Format is. Disney bijvoorbeeld heeft het over Disney 3D, terwijl ze wel MVC-Format zijn.

De fabrikanten houden de markt bewust schaars en maken de markt voor 3D kapot in mij optiek. Consumenten kopen geen 3D TV en Blueray speler op deze manier. Het is een schaakmat wat ze zelf organiseren, geen content, mensen kopen geen apparatuur, geen apparatuur in de huiskamer, waarom zou je dan de komende jaren weer groot gaan investeren in Content.
Dit terwijl de mogelijkheden geweldig zijn, stel je voetbal voor niet alleen in Full HD maar ook in 3D.

Ik heb het idee dat de fabrikanten nog geen zin hebben 3D te verkopen, eerst moet iedereen een Full HD tv en randappatuur hebben gekocht, inclusief de content, om dan weer alles in 3D te kopen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_89250052
Sowieso zet ik mijn vraagtekens bij het hele 3D concept thuis. Ik vraag me echt af hoeveel mensen daar vaak gebruik van gaan maken. Je hebt een brilletje nodig, ongeacht de kwaliteit van de bril, en dat is voor mij (iemand met een normale bril) al geen pretje. Het verhoogt de sfeer ook niet bepaald in de huiskamer, omdat je constant raar moet kijken om normaal wat te kunnen zien.

En als laatste, elke keer verwacht ik nat gespetterd te worden of dat mijn bank 'breekt'... Het is al verkloot door de 4D business..
pi_89250061
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 10:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb het idee dat de fabrikanten nog geen zin hebben 3D te verkopen, eerst moet iedereen een Full HD tv en randappatuur hebben gekocht, inclusief de content, om dan weer alles in 3D te kopen.
Dat is ook zo, als ze wilden bestonden er allang opvouwbare monitors en andere futuristische dingen. Het bestaat allemaal al maar men wil de consument eerst kennis laten maken met andere producten. (hoorde ik van iemand die een sony topman kende)
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
  Donald Duck held zondag 28 november 2010 @ 10:59:00 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_89250090
Ik vond het al zo opvallend dat ik geen 3D versie van Avatar zag liggen in de winkels. Maar dit verklaart het dus. Echt ongelofelijk lomp en dom, zo komt het inderdaad nooit echt van de grond.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_89250095
Ik begrijp niet waarom je gelijk zulke dure apparaten aanschaf.
Wacht gewoon even, vooral met elektronica.
Het was net zoals met brandbare dvd's je had dvd+ en dvd-
Cd en Super Audio CD en ga zo maar door.
pi_89250099
zo lang je nog een bril op moet om 3d te hebben faalt het sowieso al.
wie gaat er nou thuis de hele tijd met zo'n ding op je kop tv kijken :')
blablablablablablablablablablablablablabla
  Donald Duck held zondag 28 november 2010 @ 11:00:43 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_89250102
3D zonder bril laat nog wel even op zich wachten. Die technologie kampt nog met moeilijkheden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 28 november 2010 @ 11:02:19 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89250122
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 10:59 schreef Antaris het volgende:
Ik begrijp niet waarom je gelijk zulke dure apparaten aanschaf.
Wacht gewoon even, vooral met elektronica.
Het was net zoals met brandbare dvd's je had dvd+ en dvd-
Cd en Super Audio CD en ga zo maar door.
Dat is precies het punt niet? Mensen kopen de apparatuur niet omdat er geen cntent is, en waarom zou je content uitbrengen als er geen apparatuur is in de huiskamers. En hier is de industrie bezig dat effect te versterken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_89250129
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:00 schreef Schunckelstar het volgende:
zo lang je nog een bril op moet om 3d te hebben faalt het sowieso al.
wie gaat er nou thuis de hele tijd met zo'n ding op je kop tv kijken :')
Buiten het feit dat het er niet uitziet, krijg je er na een uur of 3 ook nog is koppijn van. En zitten de brillen nooit gemakkelijk.

Ofwel: ik denk dat het leuk is voor in de bios, maar daarbuiten zal het niet zo'n vaart gaan lopen.
  zondag 28 november 2010 @ 11:03:13 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89250133
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:00 schreef Schunckelstar het volgende:
zo lang je nog een bril op moet om 3d te hebben faalt het sowieso al.
wie gaat er nou thuis de hele tijd met zo'n ding op je kop tv kijken :')
In de bioscoop doe je dat toch ook?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Donald Duck held zondag 28 november 2010 @ 11:03:34 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_89250144
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:02 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Buiten het feit dat het er niet uitziet, krijg je er na een uur of 3 ook nog is koppijn van. En zitten de brillen nooit gemakkelijk.

Ofwel: ik denk dat het leuk is voor in de bios, maar daarbuiten zal het niet zo'n vaart gaan lopen.
Ik heb Avatar in de bios toch helemaal kunnen uitzitten zonder ergens last van te hebben. Dat was een vertoning met de polarisatie-techniek.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_89250155
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In de bioscoop doe je dat toch ook?
nee, ik niet iig :D
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_89250348
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:03 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ik heb Avatar in de bios toch helemaal kunnen uitzitten zonder ergens last van te hebben. Dat was een vertoning met de polarisatie-techniek.
En Avatar is langer dan 3 uur? Dan zal toch niet?
pi_89250360
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In de bioscoop doe je dat toch ook?
Af en toe, maar eigenlijk kies ik persoonlijk liever voor de 2D varianten.. Alhoewel Alice best leuk was in 3D, vind ik het niet meer geld waard en in de bios waar wij heengaan is een brilletje niet handig ivm de tafeltjes en bediening op je plek.
  Donald Duck held zondag 28 november 2010 @ 11:18:21 #15
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_89250386
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:16 schreef Tha_Duck het volgende:

En Avatar is langer dan 3 uur? Dan zal toch niet?
Geen idee hoe lang precies, maar flink lang in ieder geval. Lang genoeg om er last van te gaan krijgen als dat al zou gaan gebeuren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 28 november 2010 @ 11:22:20 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89250460
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:16 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

En Avatar is langer dan 3 uur? Dan zal toch niet?
162 Minuten volgens IMDB (de normale versie)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 28 november 2010 @ 11:23:50 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89250488
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:16 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Af en toe, maar eigenlijk kies ik persoonlijk liever voor de 2D varianten.. Alhoewel Alice best leuk was in 3D, vind ik het niet meer geld waard en in de bios waar wij heengaan is een brilletje niet handig ivm de tafeltjes en bediening op je plek.
Okay, helemaal perfect zou het zijn als je TV 3D gaf zonder Bril, maar dat veranderd aan de bluray kant niets.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_89250562
kun je niet gewoon een rip downloaden van die films dan?
  zondag 28 november 2010 @ 11:28:36 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89250612
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:26 schreef Salatrel het volgende:
kun je niet gewoon een rip downloaden van die films dan?
Zoals ik al in de OP zei, ik download niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 28 november 2010 @ 11:29:41 #20
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_89250638
- :{ -

[ Bericht 80% gewijzigd door Jo0Lz op 30-11-2010 08:51:33 ]
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_89250644
- TS geeft aan niet te downloaden. Doe dan eens niet zo offtopic -

[ Bericht 60% gewijzigd door Jo0Lz op 30-11-2010 08:51:56 ]
Of niet?
  zondag 28 november 2010 @ 11:32:37 #22
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_89250687
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:00 schreef Schunckelstar het volgende:
zo lang je nog een bril op moet om 3d te hebben faalt het sowieso al.
wie gaat er nou thuis de hele tijd met zo'n ding op je kop tv kijken :')
Dat dus.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_89250705
quote:
Consumenten kopen geen 3D TV en Blueray speler op deze manier
jawel hoor aangezien men zich niet eerst verdiept in de content
pi_89250728
Goed stuk. Begrijp alleen deze zin niet:

`Maar niet alleen Panasonic doet dit, Samsung doet het met Predator vs Alien, en how to train your dragon (in de VS). Sony flikt het in de VS met Alice in Wonderland.
pi_89250750
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In de bioscoop doe je dat toch ook?
daar doe je het feitelijk alleen maar omdat je geen keus wordt gegeven ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')