Het gaat in de business echter niet om omzet maar om winst.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan gaan die gezellig massaal ergens anders heen en komt betreffende partij er snel genoeg achter dat dergelijke passen niet voor meer, maar voor minder omzet zorgen.
Uiteraard, maar als bezoekers massaal afhaken, dan scheelt dat ook in de winst natuurlijk.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het gaat in de business echter niet om omzet maar om winst.
wat een belachelijke vergelijking, kan je echt niks beters verzinnen?quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoezo wordt het onmogelijk gemaakt?
Mensen die eerste klas vliegen en een eigen incheckbalie zonder rij hebben, en een lounge maken het toch ook niet onmogelijk voor de cattle class om te vliegen?
nee hoor, maar als jij er beter van slaapt mag je dat prima geloven hoor.quote:Wat jou vooral dwars zit is dat we in een maatschappij leven waar ongelijkheid is, nietwaar?
Je bedoelt zegmaar het echte levenquote:Op woensdag 10 juli 2013 13:32 schreef GewoneMan het volgende:
jij wil het goedkeuren dat het kind van rijke ouders 80% minder wacht omdat papa en mama meer geld kunnen betalen voor een luxe kaartje en kinderen van henk en anita 80% meer moeten wachten en dus nagenoeg geen toffe attracties kunnen bezoeken.
de tijd zal het leren, ik hoop echt dat henk en ingrid er gewoon niet meer heen gaan en zo de luxe kaartjes overbodig maken (of minder interessant) en de winsten van pretparken als een baksteen droppenquote:Op woensdag 10 juli 2013 13:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Uiteraard, maar als bezoekers massaal afhaken, dan scheelt dat ook in de winst natuurlijk.
Sta je ook mooi gelijk voor lul met je decadente fastpassquote:Op woensdag 10 juli 2013 13:23 schreef Monolith het volgende:
Uiteraard, maar als bezoekers massaal afhaken, dan scheelt dat ook in de winst natuurlijk.
Wat mensen die hier voorstander van zijn vooral willen is dat er sprake is van vrije keuze van commerciële partijen. Als Tokkie-Tokkie land ervoor wil kiezen om een egalitair toegangsbeleid te voeren, dan mag dat ook best.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:32 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
wat een belachelijke vergelijking, kan je echt niks beters verzinnen?je snapt hopelijk dat je daar 1x in de rij staat en het in een pretpark per definitie lang wachten in grote rijen is? jij wil het goedkeuren dat het kind van rijke ouders 80% minder wacht omdat papa en mama meer geld kunnen betalen voor een luxe kaartje en kinderen van henk en anita 80% meer moeten wachten en dus nagenoeg geen toffe attracties kunnen bezoeken.
vind jij dat je kinderen de realiteit moet leren door ze als kind een deel van hun plezier af te nemen ? ik heb er vrede mee hoor ik zet geen voet in dergelijk pretpark en ga wat anders doenquote:Op woensdag 10 juli 2013 13:33 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je bedoelt zegmaar het echte leventevens is je 'berekening' niet helemaal goed
Dan ga je wat minder vaak naar een pretpark. Ipv van 1 maal per jaar dan een maal in de twee jaar en je bent even duur uit als je dan een speedticket koopt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt iemand met zo'n speedpas misschien wel drie keer voorbij zien komen, terwijl jij wacht.
Het gaat niet om een minuutje.
De gewone wachttijd is bijvoorbeeld een uur, en de rijken hoeven niet te wachten.
Als er genoeg mensen zijn met zo'n speedyticket, loopt de gewone wachttijd echt wel op.
Ik vind dit ook absoluut niet te vergelijken met een duurdere auto, of een duurder vliegtuigkaartje. Met een duurder vliegticket ben je niet eerder op de plaats van bestemming, je zit alleen wat luxer. Het gaat ook niet ten koste van de gewone plaatsen.
Als ze bijvoorbeeld eenderde van de plaatsen aan de lange rij geven en tweederde aan de speedo's, dan heb ik er minder moeite mee. Maar ik vrees dat die verhouding schever komt te liggen, omdat die speedo's commentaar gaan leveren als ze niet meteen in mogen stappen als ze vooraan staan.
Denk ook dat uiteindelijk de armen niet meer gaan, omdat het niet leuk meer is, en de rijken weer net zolang in de rij staan dan vroeger.
Jep, dat keur ik volkomen goed, als henk en anita niet willen wachten moeten ze niet naar een pretpark gaan. Ga lekker een stuk lopen in een bos, das gratis en gezondquote:Op woensdag 10 juli 2013 13:32 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
wat een belachelijke vergelijking, kan je echt niks beters verzinnen?je snapt hopelijk dat je daar 1x in de rij staat en het in een pretpark per definitie lang wachten in grote rijen is? jij wil het goedkeuren dat het kind van rijke ouders 80% minder wacht omdat papa en mama meer geld kunnen betalen voor een luxe kaartje en kinderen van henk en anita 80% meer moeten wachten en dus nagenoeg geen toffe attracties kunnen bezoeken.
[..]
nee hoor, maar als jij er beter van slaapt mag je dat prima geloven hoor.
Dit.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, dat keur ik volkomen goed, als henk en anita niet willen wachten moeten ze niet naar een pretpark gaan. Ga lekker een stuk lopen in een bos, das gratis en gezond
Gebeurt dat niet dagelijks?quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:37 schreef GewoneMan het volgende:
vind jij dat je kinderen de realiteit moet leren door ze als kind een deel van hun plezier af te nemen ?
Dat kan ik begrijpen, aan de andere kant is het een redelijk logische stap voor zo'n park. En vind ik een ethische discussie hierover niet echt zinnig.quote:ik heb er vrede mee hoor ik zet geen voet in dergelijk pretpark en ga wat anders doenheb zelf geen kinderen maar ik post mijn mening ik kom zelden in een pretpark dus als ik een keer wil kan ik best 35¤ extra betalen voor een kaartje. echter weiger ik dat omdat ik het hele systeem walgelijk vindt.
Tja, het is net als al die mensen met schulden die niet willen bezuinigen op hun uitgavesquote:Op woensdag 10 juli 2013 13:44 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit.
Maar ja, alternatieven zoeken blijkt lastig te zijn.
nee dat is het niet... want die extra service gaat over de rug van anderen die ook fors in de buidel tasten voor een kaartje.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:43 schreef Twiitch het volgende:
Je betaalt meer voor betere service, dat is gewoon heel logisch.....
Het enige wat er over de rug is gegaan is de zatlap die anita zwanger heeft geschoptquote:Op woensdag 10 juli 2013 13:47 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nee dat is het niet... want die extra service gaat over de rug van anderen die ook fors in de buidel tasten voor een kaartje.
sure ze vinden het vast ontzettend leuk om elke ride uren extra te moeten wachtenquote:Op woensdag 10 juli 2013 13:46 schreef SicSicSics het volgende:
Gebeurt dat niet dagelijks?Bovendien neem je ze hun plezier 'af'? Ik denk dat het wel meevalt.
hier spreek je jezelf een beetje tegenquote:Dat kan ik begrijpen, aan de andere kant is het een redelijk logische stap voor zo'n park. En vind ik een ethische discussie hierover niet echt zinnig.
anderen die ook de mogelijkheid hebben om een speedy ticket te kopen wanneer ze er echt last van hebbenquote:Op woensdag 10 juli 2013 13:47 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nee dat is het niet... want die extra service gaat over de rug van anderen die ook fors in de buidel tasten voor een kaartje.
Betere vergelijking dan: Als je met Easyjet (goedkoop) vliegt vanaf en naar Schiphol mag je heel Schiphol door en taxiën naar de polderbaan, als je KLM (duurder) vliegt hoef je minder ver te lopen en te taxiën, dus kortere reistijd. Niets oneerlijks aan. Hogere prijs = meer comfort.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:32 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
[..]
nee hoor, maar als jij er beter van slaapt mag je dat prima geloven hoor.
Dan ga je toch minder vaak naar een pretpark. Heb je dan tevens het geld voor een speedticket als je daar behoefte aan hebt.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:47 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |