quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Prima, dat betekend dat de markt perfect werkt
Mensen zijn van nature communisten.quote:‘Mensen die zich onrechtvaardig behandeld voelen, worden nu eenmaal kwaad’, zegt professor Antoon Vandevelde (KU Leuven). Wetenschappelijk onderzoek toonde 20 jaar geleden al aan dat bioscoopbezoekers boos neen zeggen als iemand hen een dollar aanbiedt om voor te mogen in de rij. ‘Zeker op een plek met veel kinderen, zoals een pretpark, willen we het gevoel hebben dat iedereen gelijk is en dezelfde inspanning moet doen in de rij’, aldus Vandevelde.
Het heeft denk ik meer met afgunst te maken dan met communisme.quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
[..]
Mensen zijn van nature communisten.
Het was met een knipoog bedoeld. 'Afgunst' is m.i. niet helemaal de juiste term.quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:34 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het heeft denk ik meer met afgunst te maken dan met communisme.
Dat zou voor mij reden zijn zo'n pas te halen eerlijk gezegd. Lijkt me schitterend.quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:39 schreef DS4 het volgende:
Wie wél voor het extra ‘comfort’ in de portemonnee wil graaien, moet er ook de scheve blikken en de beledigingen bij nemen.
Kijk, tokkiebeschaving...
Eensch.quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:45 schreef Cracka-ass het volgende:
Dat zou voor mij reden zijn zo'n pas te halen eerlijk gezegd. Lijkt me schitterend.
Inderdaad, en dan gewoon met een brede grijns op je smoel langs de scheldende tokkies lopenquote:Op woensdag 10 juli 2013 09:45 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat zou voor mij reden zijn zo'n pas te halen eerlijk gezegd. Lijkt me schitterend.
Bijzondere vorm van zelfkastijding om in Londen te wonen als je moeite hebt met mooie auto's.quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:50 schreef DS4 het volgende:
Kijk, nog een uiting van beschaving...
http://www.telegraaf.nl/t(...)t_lamborijder__.html
Dat is hetzelfdequote:Op woensdag 10 juli 2013 09:34 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het heeft denk ik meer met afgunst te maken dan met communisme.
Wat een raar filmpje, waarom is de gast met de camera überhaupt bezig te filmen? Waarom rijdt opa de weg op op precies het juiste moment, hij leek te wachten.quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:50 schreef DS4 het volgende:
Kijk, nog een uiting van beschaving...
http://www.telegraaf.nl/t(...)t_lamborijder__.html
Toch vrees ik dat dit gedrag (bewust in de weg rijden, of dat nu met een fiets is of een ander voertuig) best vaak waar te nemen is in een wat duurder modelletje.quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:00 schreef Dagonet het volgende:
Wat een raar filmpje, waarom is de gast met de camera überhaupt bezig te filmen? Waarom rijdt opa de weg op op precies het juiste moment, hij leek te wachten.
Wel een leuke reclame voor die website.
In Brasschaat overkomt u dat natuurlijk niet.quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:39 schreef DS4 het volgende:
Wie wél voor het extra ‘comfort’ in de portemonnee wil graaien, moet er ook de scheve blikken en de beledigingen bij nemen.
Kijk, tokkiebeschaving...
Het asociale gedrag van de lambo in dit filmpje helpt natuurlijk ook niet, als ik op de weg zou fietsen en er zou iemand zo bezig zijn achter me dan zou ik ook rustig aan gaan doen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Toch vrees ik dat dit gedrag (bewust in de weg rijden, of dat nu met een fiets is of een ander voertuig) best vaak waar te nemen is in een wat duurder modelletje.
Ongeacht of dit nu in scene is gezet of niet.
Blijkbaar is het in Londen nu een sport om met dit soort auto's veel te hard te blazen.quote:To say some Londoners hate supercar drivers who enjoy revving their V12 engines and sprinting on the city’s streets is an understatement. If you watched the documentary we covered earlier this year, you know how some London residents feel about the so-called "supercar invasion".
The video you’re about to watch mirrors perfectly the hostility between the two sides. On one hand, we have a bicyclist who is determined to teach a supercar driver a lesson. On the other hand, we have a Lamborghini Aventador driver ready to accelerate his car on an empty street only to find himself cut off by a bicyclist.
As the latter slowly starts cycling in the middle of the street, showing no intention of clearing the road, the Aventador driver revs the wild V12 engine to signal his presence.
You’ll have to watch the video below to find out the outcome of this strange 21st century’s duel. One thing is for sure: the war between the two sides is far from being over.
Alsof daar geen tokkies wonen... Maar in zijn algemeenheid val je daar wel wat minder op als je wat leuke spulletjes hebt, dus dat scheelt natuurlijk wel.quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:05 schreef Reya het volgende:
In Brasschaat overkomt u dat natuurlijk niet.
U woont niet in Brasschaat? Dan heb ik per abuis ergens dat idee opgedaan.quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Alsof daar geen tokkies wonen... Maar in zijn algemeenheid val je daar wel wat minder op als je wat leuke spulletjes hebt, dus dat scheelt natuurlijk wel.
Er zijn overigens veel leukere gemeenten in die omgeving om te wonen. Brasschaat... brrrr...
Ik kan dat niet beoordelen, ik zie vooral dat die fietser er opzettelijk voor gaat rijden en ook nog in de weg. Dan ben ik niet zo onder de indruk van een keer gas geven als alternatief voor de claxon, dat heb ik zelf ook wel eens gedaan. Ik vind dat eigenlijk vriendelijker dan een claxon (die zijn pas echt irritant).quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:06 schreef Dagonet het volgende:
Het asociale gedrag van de lambo in dit filmpje helpt natuurlijk ook niet, als ik op de weg zou fietsen en er zou iemand zo bezig zijn achter me dan zou ik ook rustig aan gaan doen.
Helemaal als je dit leest:
Nu zie ik het niet en al zou dat zo zijn, dan nog is het gedrag van die fietser niet te tolereren. Ik had hem een draai om de oren gegeven als hij niet heel snel op zou bokken.quote:Blijkbaar is het in Londen nu een sport om met dit soort auto's veel te hard te blazen.
En dan komt het opeens logischer over dat die man stond te wachten, het zou me niets verbazen als die lamborijder dat dus vaker doet daar.
Niet echt ver daar vandaan, maar wel nog in Nederland. En inmiddels woon ik ergens anders.quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:09 schreef Reya het volgende:
U woont niet in Brasschaat? Dan heb ik per abuis ergens dat idee opgedaan.
Het is al blijkbaar een paar jaar aan de gang in Londen, arabische oliemiljonairs komen de zomer daar doorbrengen en raggen door de straten met hun supercars, veroorzaken schade, zijn onverzekerd, het boeit ze geen fuck want ze hebben toch geld.quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kan dat niet beoordelen, ik zie vooral dat die fietser er opzettelijk voor gaat rijden en ook nog in de weg. Dan ben ik niet zo onder de indruk van een keer gas geven als alternatief voor de claxon, dat heb ik zelf ook wel eens gedaan. Ik vind dat eigenlijk vriendelijker dan een claxon (die zijn pas echt irritant).
[..]
Nu zie ik het niet en al zou dat zo zijn, dan nog is het gedrag van die fietser niet te tolereren. Ik had hem een draai om de oren gegeven als hij niet heel snel op zou bokken.
Vergeet ook niet dat het enkele feit dat een auto meer geluid produceert voor veel mensen al het idee oproept dat ze veel sneller rijden dan ze werkelijk rijden.
Dat kan ik mij prima voorstellen en misschien gaat er wel het e.e.a. aan dit filmpje vooraf, maar ik kan alleen maar oordelen over wat ik zie.quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:17 schreef Dagonet het volgende:
Het is al blijkbaar een paar jaar aan de gang in Londen, arabische oliemiljonairs komen de zomer daar doorbrengen en raggen door de straten met hun supercars, veroorzaken schade, zijn onverzekerd, het boeit ze geen fuck want ze hebben toch geld.
Groot gelijk dat de bewoners daar genoeg van hebben.
Leveren wel bakken met geld op.quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het is al blijkbaar een paar jaar aan de gang in Londen, arabische oliemiljonairs komen de zomer daar doorbrengen en raggen door de straten met hun supercars, veroorzaken schade, zijn onverzekerd, het boeit ze geen fuck want ze hebben toch geld.
Groot gelijk dat de bewoners daar genoeg van hebben.
http://www.alarabiya.net/articles/2013/01/03/258480.html
Dat geeft ze niet het recht om te doen alsof de straten van hen zijn, zonder rijbewijs of onverzekerd rond te rijden, ongelukken te veroorzaken en gewoon wegbanjeren.quote:
Money talksquote:Op woensdag 10 juli 2013 10:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat geeft ze niet het recht om te doen alsof de straten van hen zijn, zonder rijbewijs of onverzekerd rond te rijden, ongelukken te veroorzaken en gewoon wegbanjeren.
Niet voor de gemiddelde bewoner, en dan krijg je dus dit bijvoorbeeld. Niets mis mee.quote:
In fatsoenlijke rechtsstaten is geld ook geen oplossing bij zwaardere overtreden van de wet, afgezien van een bijbehorende boete.quote:
Waar kom je die rechtstaten tegenwoordig nog tegen? Zeker bij frauduleuze handelingen en andere regels die ontweken worden waarbij er met schikkingen gewerkt wordt is het meer norm dan uitzondering geworden.quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
In fatsoenlijke rechtsstaten is geld ook geen oplossing bij zwaardere overtreden van de wet, afgezien van een bijbehorende boete.
Mwoah, waar het vermogensdelicten betreft wel ja, maar vooralsnog zijn mij weinig gevallen bekend van het schikken bij moord of zware mishandeling.quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waar kom je die rechtstaten tegenwoordig nog tegen? Zeker bij frauduleuze handelingen en andere regels die ontweken worden waarbij er met schikkingen gewerkt wordt is het meer norm dan uitzondering geworden.
Nee maar het geeft wel aan dat we in het westen ook gewoon bananenstaten zijn alleen bij moord en zware mishandeling is er vaak niets te schikken. Alhoewel als we naar de VS kijken is het wel zo dat de strafmaat vaak omgekeerd afhankelijk is van hoeveel geld je voor je advocaten kan betalen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, waar het vermogensdelicten betreft wel ja, maar vooralsnog zijn mij weinig gevallen bekend van het schikken bij moord of zware mishandeling.
Het is allemaal nogal gechargeerd wat je hier allemaal beweert. Hoe vaak wordt er in fraudezaken geschikt door het OM en hoe vaak gebeurt dat wanneer het specifiek gaat om een rechtszaak tegen individuen? Bedrijven kun je moeilijk gevangenisstraf geven natuurlijk. Een schikking is dan vaak eerder een efficiënt middel om de hele juridische rompslomp te vermijden.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee maar het geeft wel aan dat we in het westen ook gewoon bananenstaten zijn alleen bij moord en zware mishandeling is er vaak niets te schikken. Alhoewel als we naar de VS kijken is het wel zo dat de strafmaat vaak omgekeerd afhankelijk is van hoeveel geld je voor je advocaten kan betalen.
Grote fraudezaken worden al vele jaren niet of nauwelijks geschikt en de bestuurder wordt gewoon in de cel gemikt naast dat de vennootschap een enorme financiële draai om de oren krijgt.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:49 schreef Monolith het volgende:
Het is allemaal nogal gechargeerd wat je hier allemaal beweert. Hoe vaak wordt er in fraudezaken geschikt door het OM en hoe vaak gebeurt dat wanneer het specifiek gaat om een rechtszaak tegen individuen? Bedrijven kun je moeilijk gevangenisstraf geven natuurlijk. Een schikking is dan vaak eerder een efficiënt middel om de hele juridische rompslomp te vermijden.
Het is ook niet geheel onlogisch om bij vermogensdelicten de sanctie in economische middelen te zoeken.
met een minder kaartje kan je alles nog steeds zien.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:49 schreef gianni61 het volgende:
geen probleem mee.
als je meer betaald krijg je ook betere plaatsen bij concerten of wedstrijden, waarom zou dat bij pretparken anders moeten zijn
Naast het systeem wat ik eerder in dit topic noemde is er ook hier wat voor te vinden. Om te voorkomen dat mensen met een fast ticket weer en weer en weer gaan voor dezelfde attractie kun je werken met een soort van afstempelsysteem of een tijdslimiet voordat je weer via de fast lane naar binnen mag. Je kan ook werken met een limiet voor het aantal beschikbare fast tickets in omloop voor een bepaalde periode afhankelijk van bezoekersflow. Je kan ook spelen tussen attracties waar fast tickets zijn toegestaan. Maar ik weet niet of Walibi ook zo werkt, het is geen publieke ruimte dus het management mag zelf weten hoe ze bezoekers aan willen trekken en behandelen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:59 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
met een minder kaartje kan je alles nog steeds zien.
met dit systeem werkt het ***vanaf hier is het +/-4 uur wachten*** niet meer want degene met het betere kaartje gaan voor en daarna gaan ze nog een keer en weer zijn ze eerder zo kom je dus nooit aan de beurt.
als ze alleen al zo`n kaartje aanbieden zou ik er niet meer heen gaan. simpel ik vind de kaartjes van een pretpark al duur zat als ik dan nog eens 35¤ meer moet dokken of moet accepteren dat ik nog veel langer moet wachten kies ik wel wat anders om te doen die dag
Zoals Disney dat dus doet:quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:20 schreef Matamalam het volgende:
[..]
Naast het systeem wat ik eerder in dit topic noemde is er ook hier wat voor te vinden. Om te voorkomen dat mensen met een fast ticket weer en weer en weer gaan voor dezelfde attractie kun je werken met een soort van afstempelsysteem of een tijdslimiet voordat je weer via de fast lane naar binnen mag. Je kan ook werken met een limiet voor het aantal beschikbare fast tickets in omloop voor een bepaalde periode afhankelijk van bezoekersflow. Je kan ook spelen tussen attracties waar fast tickets zijn toegestaan. Maar ik weet niet of Walibi ook zo werkt, het is geen publieke ruimte dus het management mag zelf weten hoe ze bezoekers aan willen trekken en behandelen.
Preciesquote:Op woensdag 10 juli 2013 12:25 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zoals Disney dat dus doet:
http://www.dlrpmagic.com/planning/services/disneys-fastpass/
één fastpass per keer, en steeds voor een bepaald timeslot.
nee dat systeem is niet te vergelijken want IEDEREEN kan dat gebruiken je hoeft er niet extra voor te betalen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:25 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Er is ook een niet gratis variant, kijk maar naar de special fastpass tickets.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:34 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nee dat systeem is niet te vergelijken want IEDEREEN kan dat gebruiken je hoeft er niet extra voor te betalen.
ja zag het net, dat was nog niet zo toen ik er wasquote:Op woensdag 10 juli 2013 12:35 schreef Matamalam het volgende:
[..]
Er is ook een niet gratis variant, kijk maar naar de special fastpass tickets.
Maar het kan in Disney bij populaire attracties voorkomen dat je om 11.30 uur een fastpas krijgt die om 17.30 aan de beurt is waardoor je bij geen enkele attractie meer een fastpas kan krijgen. Of je moet idd de superfastpass hebben waardoor je altijd erdoor heen mag.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:25 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat is er walgelijk aan deze luxe?quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:36 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja zag het net, dat was nog niet zo toen ik er waswalgelijk
Hehe, maar je kan vaak nog prima rijen skippen via de gratis variant, je bent alleen wat minder flexibel inderdaad wat betreft volgorde van attracties. Als je die tijdslot ziet om 11:30 dan print je die gewoon niet uit. Dan ga je naar een andere fast pass booth bij een andere attractie. Maar volgens mij spreiden ze die tijdslots wel een beetje door de hele dag.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar het kan in Disney bij populaire attracties voorkomen dat je om 11.30 uur een fastpas krijgt die om 17.30 aan de beurt is waardoor je bij geen enkele attractie meer een fastpas kan krijgen. Of je moet idd de superfastpass hebben waardoor je altijd erdoor heen mag.
dat je pretparken voor normale gezinnen onmogelijk maakt. niet iedereen kan 35¤ pp extra betalen dan kan je dus net zo goed niet gaan want dan sta je de hele dag tegen iemands rug aan te kijkenquote:Op woensdag 10 juli 2013 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is er walgelijk aan deze luxe?
Ik had juist het idee dat de tijdslots gewoon opgemaakt worden en hierdoor sommige erg laat vallen ten opzichte van het tijdstip waarop je die fastpass haalt.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:42 schreef Matamalam het volgende:
Maar volgens mij spreiden ze die tijdslots wel een beetje door de hele dag
Dan gaan die gezellig massaal ergens anders heen en komt betreffende partij er snel genoeg achter dat dergelijke passen niet voor meer, maar voor minder omzet zorgen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:44 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat je pretparken voor normale gezinnen onmogelijk maakt. niet iedereen kan 35¤ pp extra betalen dan kan je dus net zo goed niet gaan want dan sta je de hele dag tegen iemands rug aan te kijkenen wordt 4 uur wachten wat al belachelijk lang is 6 uur of meer
Hmm laatste keer dat ik ben geweest was vorig zomer, hoogseizoen, als ik erop terugkijk dan heb ik er wel een goede ervaring aan over gehouden ook al ben ik zelf niet zo van de attractieparken (ging mee als onderdeel van een grotere groep die graag er naartoe wilden). We gingen aan het begin van de dag meteen al die fast pass booths langs. Het is wel first come first serve inderdaad, maar daardoor is het zo dat wanneer je ze vroeg haalt er een grotere kans is dat de eerdere fast pass tijdslots nog beschikbaar zijn. Ga je later op de dag dan is de kans groter dat vroege slots al verstreken zijn of op zijn, maar je zit zelf wel al later op de dag dus als ze nog beschikbaar zijn dan hoef je weer minder lang erop te wachten. We gingen eerst naar de fast pass booth van de attractie die ons het leukst leek, en toen op naar de volgende.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik had juist het idee dat de tijdslots gewoon opgemaakt worden en hierdoor sommige erg laat vallen ten opzichte van het tijdstip waarop je die fastpass haalt.
Hoezo wordt het onmogelijk gemaakt?quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:44 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat je pretparken voor normale gezinnen onmogelijk maakt. niet iedereen kan 35¤ pp extra betalen dan kan je dus net zo goed niet gaan want dan sta je de hele dag tegen iemands rug aan te kijkenen wordt 4 uur wachten wat al belachelijk lang is 6 uur of meer
Het gaat in de business echter niet om omzet maar om winst.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan gaan die gezellig massaal ergens anders heen en komt betreffende partij er snel genoeg achter dat dergelijke passen niet voor meer, maar voor minder omzet zorgen.
Uiteraard, maar als bezoekers massaal afhaken, dan scheelt dat ook in de winst natuurlijk.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het gaat in de business echter niet om omzet maar om winst.
wat een belachelijke vergelijking, kan je echt niks beters verzinnen?quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoezo wordt het onmogelijk gemaakt?
Mensen die eerste klas vliegen en een eigen incheckbalie zonder rij hebben, en een lounge maken het toch ook niet onmogelijk voor de cattle class om te vliegen?
nee hoor, maar als jij er beter van slaapt mag je dat prima geloven hoor.quote:Wat jou vooral dwars zit is dat we in een maatschappij leven waar ongelijkheid is, nietwaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |