abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:04:39 #276
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_128804842
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:01 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Kan best zijn. Ik zeg alleen dat kinderen er anders over denken.
En? Die zouden ook het liefst alleen snoep eten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:07:06 #277
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_128804929
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En? Die zouden ook het liefst alleen snoep eten
Ja, als ze hard genoeg zeuren doen ze dat ook.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_128804946
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:59 schreef Bonzai. het volgende:

Een beetje calvinistisch, niet?
Nee, levenservaring.

quote:
Ik denk dat de meeste kinderen er anders over denken.
Totdat ze ziek worden. Wat denk je dat een ziek kind wat thuis moet blijven in de villa denkt? Was de villa maar groter of kon ik maar buiten spelen?

Veel dingen worden ervaren als vanzelfsprekend.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:09:02 #279
222384 Bonzai.
pi_128804983
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben iig wel voorstander van dure kaarten met privileges. Leuk bij concerten b.v.: gewoon op het laatste moment aan komen kakken en toch vooraan staan.
Ik wel dat ook helemaal niet verbieden. Ik vraag me gewoon af of het in de context van Walibi (een pretpark voor kinderen en jonge pubers) wel slim is om zo'n pas in te voeren. Alle andere pretparken geven aan hier geen interesse in te hebben. En België is nu eenmaal de VS niet. Andere cultuur.
waarin de stenen rusten,
pi_128805015
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:09 schreef Bonzai. het volgende:

Ik wel dat ook helemaal niet verbieden. Ik vraag me gewoon af of het in de context van Walibi (een pretpark voor kinderen en jonge pubers) wel slim is om zo'n pas in te voeren. Alle andere pretparken geven aan hier geen interesse in te hebben. En België is nu eenmaal de VS niet. Andere cultuur.
In dat geval denk ik dat het wel zal blijken. Men zal Walibi niet links laten liggen, het zal hoogstens weinig succesvol zijn. En dan verdwijnt het vanzelf.

De toekomst zal het uitwijzen.
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:11:19 #281
222384 Bonzai.
pi_128805047
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, levenservaring.

[..]

Totdat ze ziek worden. Wat denk je dat een ziek kind wat thuis moet blijven in de villa denkt? Was de villa maar groter of kon ik maar buiten spelen?

Ja, en laat "levenservaring" en "ernstige ziekte" weinig toepasbaar zijn op kinderen. Armoede wel, althans als je de statistieken er op nakijkt. Maar goed, logica heeft blijkbaar een moralistische bias.
waarin de stenen rusten,
pi_128805595
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:11 schreef Bonzai. het volgende:

Ja, en laat "levenservaring" en "ernstige ziekte" weinig toepasbaar zijn op kinderen. Armoede wel, althans als je de statistieken er op nakijkt. Maar goed, logica heeft blijkbaar een moralistische bias.
Nou ga je mij in de schoenen schuiven dat het kennelijk bepaalde ouders niet lukt om hun kinderen wat bij te brengen... het moet niet gekker worden.

Mijn opmerking was ook niet gericht op kinderen. Ja, die zullen best wel vanalles willen. Dat is helemaal niet zo relevant. Zo zullen ze ook wel allemaal dure kleren willen. Lukt ook niet. Of een zwembad in de tuin. Of gewoon ieder weekend naar een pretpark. En doordeweeks eigenlijk ook.

Aan ouders om de piketpaaltjes te slaan en niets mis met vroeg leren dat er verschillen zijn en dat als je veel spulletjes wil je daar iets voor moet doen. Scheelt in de motivatie op school wellicht.
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:33:29 #283
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_128805707
Er valt geld te verdienen.
Say what?
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:43:54 #284
222384 Bonzai.
pi_128805990
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou ga je mij in de schoenen schuiven dat het kennelijk bepaalde ouders niet lukt om hun kinderen wat bij te brengen... het moet niet gekker worden.
Precies.
quote:
Mijn opmerking was ook niet gericht op kinderen. Ja, die zullen best wel vanalles willen. Dat is helemaal niet zo relevant. Zo zullen ze ook wel allemaal dure kleren willen. Lukt ook niet. Of een zwembad in de tuin. Of gewoon ieder weekend naar een pretpark. En doordeweeks eigenlijk ook.
Het topic heeft m.i. wel betrekking op kinderen. Zij zijn de voornaamste doelgroep van het pretpark in kwestie. Zoals gezegd zet zo'n fast lane pass vooral het contrast in de verf. Althans, dat is de kritiek.
quote:
Aan ouders om de piketpaaltjes te slaan en niets mis met vroeg leren dat er verschillen zijn en dat als je veel spulletjes wil je daar iets voor moet doen. Scheelt in de motivatie op school wellicht.
Een speedypas symboliseert juist het tegenovergestelde van wat je hierboven zegt.
waarin de stenen rusten,
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:21:51 #285
321876 Cherna
Fuck the System
pi_128807308
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, levenservaring.

[..]

Gezondheid is het allerbelangrijkste. Dat is ook het enige waar ik me zorgen om maak. Al is het maar om aan het werk te kunnen blijven om zo mijn inkomen zeker te stellen. Het normale inkomen waar ik me prima mee vermaak.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:25:56 #286
321876 Cherna
Fuck the System
pi_128807463
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:11 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Armoede? Als je al naar een pretpark kunt gaan ook al moet je langer wachten is toch geen armoede.
Ik ben het met je eens dat ook ik geen moeite heb als een gemeente een zwemabbo voor de zomermaanden gratis weggeeft aan gezinnen met kinderen die het zwaar hebben(bijstand). Maar een pretpark waar men de keuze heeft in het kopen van bepaalde toegangskaarten is overdreven om je daar druk over te maken.
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:27:25 #287
222384 Bonzai.
pi_128807509
quote:
12s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:25 schreef Cherna het volgende:

[..]

Armoede? Als je al naar een pretpark kunt gaan ook al moet je langer wachten is toch geen armoede.
Ik ben het met je eens dat ook ik geen moeite heb als een gemeente een zwemabbo voor de zomermaanden gratis weggeeft aan gezinnen met kinderen die het zwaar hebben(bijstand). Maar een pretpark waar men de keuze heeft in het kopen van bepaalde toegangskaarten is overdreven om je daar druk over te maken.
Ik heb ook al 500x aangehaald dat het om een symbooldossier gaat.
waarin de stenen rusten,
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:30:38 #288
321876 Cherna
Fuck the System
pi_128807638
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:27 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Ik heb ook al 500x aangehaald dat het om een symbooldossier gaat.
Dat zie ik niet. Want de aantallen die niet die kaart kunnen kopen zullen vast groter zijn. Dus je bent niet de enige die in de rij moet staan.
Ik kan ook geen Rolex kopen. Tja is dat dan ook een symbool?
En als je niet veel te besteden hebt zul je dat je kinderen moeten bijbrengen door alternatieven te leveren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 10-07-2013 19:39:00 ]
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:39:06 #289
222384 Bonzai.
pi_128807951
quote:
12s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:30 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat zie ik niet. Want de aantallen die niet die kaart kunnen kopen zullen vast groter zijn. Dus je bent niet de enige die in de rij moet staan.
Ik kan ook geen Rolex kopen. Tja is dat dan ook een symbool?
Pffffff :{

Ik leg het nog een keer uit. De kritiek op het kaartje is dat het laat zien dat het ok is om voor te steken als je ouders maar genoeg geld hebben. Een fast lane naar geluk of succes als het ware.

Verder heb ik er geen problemen mee dat Walibi zoiets invoert. Zij zijn uiteindelijk ook een bedrijf. Ik vraag me alleen af of het in de context van verantwoord ondernemen een slimme keuze is...
waarin de stenen rusten,
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:41:25 #290
321876 Cherna
Fuck the System
pi_128808018
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:39 schreef Bonzai. het volgende:
vraag me alleen af of het in de context van verantwoord ondernemen een slimme keuze is...
Dat merk je wel als het aantal bezoekers afneemt.
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:10:56 #291
45206 Pietverdriet
pi_128809047
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:39 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Pffffff :{

Ik leg het nog een keer uit. De kritiek op het kaartje is dat het laat zien dat het ok is om voor te steken als je ouders maar genoeg geld hebben. Een fast lane naar geluk of succes als het ware.

Verder heb ik er geen problemen mee dat Walibi zoiets invoert. Zij zijn uiteindelijk ook een bedrijf. Ik vraag me alleen af of het in de context van verantwoord ondernemen een slimme keuze is...
Verantwoord ondernemen is zorgen dat je bedrijf gezond blijft en je mensen aan het werk blijven. We hebben het hier over een pretpark, niet over een landmijnenfabriek
pi_128809333
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Even opgezocht: op de kop af!
Welke?

quote:
Dat jij geen dierentuin kent die zo goedkoop is lijkt mij irrelevant.
Gelukkig is het voor mij niet relevant wat jij irrelevant en/of relevant vindt.

quote:
140 euro per jaar. Het is wat!

Eerst stel je dat je voor 35 euro kan gaan, en opeens is dat dan per persoon en wordt het 140 euro. Ja dat is best wel wat voor sommige mensen.

quote:
Zou er bij jou in de buurt nu echt geen alternatief zijn voor de Efteling? En zou dat het geval zijn... waarom woon je daar dan?
Irrelevant, we hadden het over de dierentuin.
Maar een alternatief voor de Efteling, dat ligt er maar helemaal aan of je een kinderboerderij of een indoor speelland een alternatief vind. Ik vind het geen alternatief, ik vind het een slap aftreksel. Wat niet wil zeggen dat het niet leuk is om met kinderen heen te gaan of dat kinderen er geen plezier zullen hebben.
En waarom ik hier woon, omdat ik hier een huis gekocht heb. En dat heb ik omdat ik hier werk. En ik werk hier omdat er werk is in mijn vak. En mijn huis staat overigens in de randstad, nabij Utrecht (zie UI). Dus echt middle-of-nowhere is het niet...

quote:
Het zal ook niet eens waar zijn dat er fokkers zijn die alleen maar voor vele honderden euro's per dag zich kunnen vermaken en dat er voor hen geen enkel alternatief is wat betaalbaar is... Tsjonge zeg...
Ik (en vele anderen) kunnen zich vermaken voor 0 euro en voor 1000 euro. Het is maar helemaal waar je heen wilt op dat moment. Ik vind een dagje Efteling of Europapark geweldig (pretpark freaks alert!) maar je maakt me ook gelukkig met een dagje aan het water liggen bij de gratis plas hier met een glas koele limonade en mijn dochter die in het zand speelt.

Overigens doe of laat ik niks om de kosten, het gaat mij om het plezier.
pi_128809486
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Overigens: Blijdorp, hele gezin... 179 euro per jaar. Ongeacht het aantal kinderen...
179, ik vind het nogal wat. Voor laten we zeggen 6 tot 8 keer per jaar.

Maar stel dat je elke maand gaat, dan ben je nog een bak geld kwijt:
- reiskosten
- beetje eten en drinken mee
- ijsje en een snoepje in het park
- parkeerkosten (want die zitten niet in dat abo!)

Dat telt best aan, als je ook al 179 hebt moeten betalen voor je toegang.

Zo goedkoop is die dierentuin van je niet.
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:26:33 #294
45206 Pietverdriet
pi_128809660
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:21 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

179, ik vind het nogal wat. Voor laten we zeggen 6 tot 8 keer per jaar.

Maar stel dat je elke maand gaat, dan ben je nog een bak geld kwijt:
- reiskosten
- beetje eten en drinken mee
- ijsje en een snoepje in het park
- parkeerkosten (want die zitten niet in dat abo!)

Dat telt best aan, als je ook al 179 hebt moeten betalen voor je toegang.

Zo goedkoop is die dierentuin van je niet.
In problemen denken ipv in oplossingen
pi_128809856
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In problemen denken ipv in oplossingen
Realistisch denken ipv surrealistische beelden schetsen
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:33:51 #296
45206 Pietverdriet
pi_128810016
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:30 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Realistisch denken ipv surrealistische beelden schetsen
Nee, want die bijkomende kosten heb je ook bij een pretpark, het ging over het verschil in toegangsprijs.
Dat jij nou ergens in Tjerkisammesnikkel woont in Friesland. Kan jij lekker met de kids langs een meer fuuten kijken
pi_128810589
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, want die bijkomende kosten heb je ook bij een pretpark, het ging over het verschil in toegangsprijs.
Dat jij nou ergens in Tjerkisammesnikkel woont in Friesland. Kan jij lekker met de kids langs een meer fuuten kijken
Je bent weer aan de drank zeker, waar precies hebben we het over het verschil in toegangsprijs met een pretpark?
Enige wat ik zeg is dat DS4 zijn voorgestelde alternatief van met gezin naar een dierentuin gaan voor 35 euro per jaar totale waanzin is en niet gebaseerd is op feiten.

En als je weer nuchter bent, kijk dan vooral even naar mijn usericon of userinfo, ziet er niet echt Fries uit he?
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:55:59 #298
321876 Cherna
Fuck the System
pi_128811037
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:47 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Je bent weer aan de drank zeker, waar precies hebben we het over het verschil in toegangsprijs met een pretpark?
Enige wat ik zeg is dat DS4 zijn voorgestelde alternatief van met gezin naar een dierentuin gaan voor 35 euro per jaar totale waanzin is en niet gebaseerd is op feiten.

En als je weer nuchter bent, kijk dan vooral even naar mijn usericon of userinfo, ziet er niet echt Fries uit he?
Het is een voorstel zoals vele andere om een dag door te brengen. Net zo goed als ik een stuk pvc pjjp koop en mijn kinderen leer pijltjes blazen. En ja ik heb het geweten afgelopen zomer bij mij in de buurt. Ik was aan wat begonnen. Maar goed de kids hadden plezier. Het waren niet eens mijn eigen kinderen die daar al te oud voor zijn.
Maar wacht, dat is dan weer te gevaarlijk en overlast van papier. En zo blijf je natuurlijk maar zoeken naar uitwegen om iets te laten.

Soms heb ik meer het idee dat de ouders liever naar een pretpark gaan dan de kinderen zelf.
pi_128811317
quote:
12s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:55 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het is een voorstel zoals vele andere om een dag door te brengen. Net zo goed als ik een stuk pvc pjjp koop en mijn kinderen leer pijltjes blazen. En ja ik heb het geweten afgelopen zomer bij mij in de buurt. Ik was aan wat begonnen. Maar goed de kids hadden plezier. Het waren niet eens mijn eigen kinderen die daar al te oud voor zijn.
Maar wacht, dat is dan weer te gevaarlijk en overlast van papier. En zo blijf je natuurlijk maar zoeken naar uitwegen om iets te laten.

[quote]
Soms heb ik meer het idee dat de ouders liever naar een pretpark gaan dan de kinderen zelf.
Dat is hier wel zo. Maar goed, mijn dochter is 17 maanden. Die vind in het geheel nog niet zoveel aan pretparken en kermissen en wij zijn toevallig pretpark liefhebbers.
Maar het zal je misschien verrassen, we zijn in die 17 maanden in 1 pretpark geweest (op uitnodiging) en 2 weken terug op vakantie in een Dierentuin (ontzettend mooi en kleinschalig). Voor de rest vind je ons aan het water, in een speeltuin of met een GPS in de hand al wandelend door de natuur.

En het is een voorstel, dat is prima. Maar de discussie was dat een 'voorrangsbehandeling' alleen voor rijken is weggelegd en dat een pretpark zo duur is. DS4 draagt vervolgens een alternatief aan wat naar zijn zeggen slechts 35 euro kost per jaar voor je gezin. Later stelt hij dat bij naar 35 per persoon per jaar (140) en 2 posts later is het al 179 euro. En daar ben je nog niet mee klaar. Dat is dus geen goedkoop alternatief, en dat moet je dan ook niet zodanig proberen neer te zetten.

Het is een alternatief, en een goed alternatief ook. Alhoewel ik wel vind dat een kind (en een volwassene ook) een mix van avonturen (laat ik het maar even zo noemen) moet meemaken. Pretpark, dierentuin, naar de zee, speeltuin, etc.
pi_128811607
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:18 schreef Tha_Duck het volgende:

Welke?

Dierenrijk in Nuenen.

quote:
Gelukkig is het voor mij niet relevant wat jij irrelevant en/of relevant vindt.
Mooi!

quote:
Eerst stel je dat je voor 35 euro kan gaan, en opeens is dat dan per persoon en wordt het 140 euro. Ja dat is best wel wat voor sommige mensen.
Soms ga je er vanuit dat mensen die posts lezen werkende hersencellen hebben en dat het logisch is dat een abbo in beginsel p.p. is, anders heet het ook doorgaans een gezinsabbo.

En die 140 euro kan al terug naar 105 euro als steeds dezelfde ouder meegaat. Wat daar ook van moge zijn: nog geen 12 euro per maand... tsjonge!

quote:
Irrelevant, we hadden het over de dierentuin.
Ik noemde gewoon een alternatief vermaak. Dat kan een dierentuin zijn, maar hoeft niet. Bij mijn beste weten is Walibi geen dierentuin en de Efteling ook al niet!

quote:
Maar een alternatief voor de Efteling, dat ligt er maar helemaal aan of je een kinderboerderij of een indoor speelland een alternatief vind. Ik vind het geen alternatief, ik vind het een slap aftreksel.
Een Opel Astra is ook een slap aftreksel van een S-klasse, maar het is als vervoermiddel desondanks een alternatief!

quote:
Wat niet wil zeggen dat het niet leuk is om met kinderen heen te gaan of dat kinderen er geen plezier zullen hebben.
Nou leek mij dat dan de essentie. Shame on me!

quote:
En waarom ik hier woon, omdat ik hier een huis gekocht heb. En dat heb ik omdat ik hier werk. En ik werk hier omdat er werk is in mijn vak. En mijn huis staat overigens in de randstad, nabij Utrecht (zie UI). Dus echt middle-of-nowhere is het niet...
Ik heb jarenlang in Utrecht gewoond. Wat kun je daar jezelf en je gezin goed vermaken zonder dat het geld kost zeg!

quote:
Ik (en vele anderen) kunnen zich vermaken voor 0 euro en voor 1000 euro. Het is maar helemaal waar je heen wilt op dat moment. Ik vind een dagje Efteling of Europapark geweldig (pretpark freaks alert!) maar je maakt me ook gelukkig met een dagje aan het water liggen bij de gratis plas hier met een glas koele limonade en mijn dochter die in het zand speelt.

Overigens doe of laat ik niks om de kosten, het gaat mij om het plezier.
Ja en als je het geld niet hebt voor de Efteling, dan moet je dus een minder duur uitje kiezen. Zo simpel is het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')