Er moeten veel meer mensen naar pretparken, dan kan ik nog rustiger met mijn hond in het bos lopen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:52 schreef GewoneMan het volgende:
ik zie het nu er is niks mis mee... ik ben er klaar mee succes, echter zien ze mij deze zomer niet in een pretpark das zeker
ze moeten een privatelane maken in het bos zodat mensen alone time met hun trouwe viervoeter kunnen hebben.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er moeten veel meer mensen naar pretparken, dan kan ik nog rustiger met mijn hond in het bos lopen.
Dat is dan in jou geval een eerste stap in de goede richting. Zolang mij een overheid of andere instelling niets verplicht dat geld kost heb ik geen enkel probleem met degene die zich luxe kunnen permitteren.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:52 schreef GewoneMan het volgende:
ik zie het nu er is niks mis mee... ik ben er klaar mee succes, echter zien ze mij deze zomer niet in een pretpark das zeker
Oh wat ben je een harde tante hee, behoorlijk indrukwekkendquote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:55 schreef The_stranger het volgende:
Ah gossie, de zij-zijn-rijk-en-wij-zijn-arm kaart wordt weer gespeeld.
Ja, want 4 uur wachten is gebruikelijk...quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:44 schreef GewoneMan het volgende:
dat je pretparken voor normale gezinnen onmogelijk maakt. niet iedereen kan 35¤ pp extra betalen dan kan je dus net zo goed niet gaan want dan sta je de hele dag tegen iemands rug aan te kijkenen wordt 4 uur wachten wat al belachelijk lang is 6 uur of meer
Zolang het in redelijkheid gaat, prima. Maar aangezien dat de vraag is, vind ik het een slechte ontwikkeling. Zeker in NL waar.ruimte en keus beperkt zijn, kun je je dergelijke segregatie niet veroorloven.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, want 4 uur wachten is gebruikelijk...
Kom op zeg.
Daarnaast: je hoeft niet op de drukste dagen te gaan. Ik ben recentelijk naar de Efteling geweest en de enige attractie waar we moesten wachten was de Python en dan ook nog maar een kwartiertje.
Ik zou me pas bekocht hebben gevoeld als ik 35 euro af had moeten tikken *3 om dat kwartiertje uit te sparen...
Ja, dat lijkt mij prima.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:32 schreef GewoneMan het volgende:
wat een belachelijke vergelijking, kan je echt niks beters verzinnen?je snapt hopelijk dat je daar 1x in de rij staat en het in een pretpark per definitie lang wachten in grote rijen is? jij wil het goedkeuren dat het kind van rijke ouders 80% minder wacht omdat papa en mama meer geld kunnen betalen voor een luxe kaartje en kinderen van henk en anita 80% meer moeten wachten en dus nagenoeg geen toffe attracties kunnen bezoeken.
Geweld. Het middel van de domme.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:07 schreef NomanIW het volgende:
En je vindt jezelf vast een hele pik, maar als iemand binnen mijn gehoor zulke praatjes zou bezigen zou ik die persoon hardhandig respect bijbrengen.
Arm in de zin van het materiële is niemand hier in NL. Ik noem het sociale armoede. Het is iets geheel anders als je mensen geen kansen en alternatieven bied als ze weinig geld hebben zodat mensen in een sociaal isolement vallen(studie, ziektekosten, woning). Daar ben ik ook fel tegen. Maar dit soort zaken als het om luxe gaat die je helemaal niet nodig hebt dan vang je ook bij mij bot.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:07 schreef NomanIW het volgende:
ben
[..]
Oh wat ben je een harde tante hee, behoorlijk indrukwekkend
Gia heeft een goed punt, waarom zou je dit moeten accepteren? Bij een concert heb je voor weinig geld.wel.een gegarandeerde plaats. Moet je nu met je kinderen kaar afwachten of je vandaag aan de beurt bent?
Arm hoeft niet overal als derderangs te worden afgeserveerd. Dat is geen gezonde ontwikkeling.
En je vindt jezelf vast een hele pik, maar als iemand binnen mijn gehoor zulke praatjes zou bezigen zou ik die persoon hardhandig respect bijbrengen.
Moet je zien hoe snel je weer normaal doet. En zo hoort het ook. Je hebt het hier over mensen en kinderen.
Wie geen respect kent zal het zeker niet krijgen. Wijze les voor types als jou. Je bent minder veilig dan je denkt, geloof dat maar
Kom op zeg...quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:17 schreef NomanIW het volgende:
Zolang het in redelijkheid gaat, prima. Maar aangezien dat de vraag is, vind ik het een slechte ontwikkeling. Zeker in NL waar.ruimte en keus beperkt zijn, kun je je dergelijke segregatie niet veroorloven.
Je hebt keuzes zat. Vooral als het om vrije tijds besteding gaat. Alleen zien velen de alternatieven niet meer door alle hypes. Laat je niet afleiden door de media dat je maar overal aan mee moet doen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:17 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Zolang het in redelijkheid gaat, prima. Maar aangezien dat de vraag is, vind ik het een slechte ontwikkeling. Zeker in NL waar.ruimte en keus beperkt zijn, kun je je dergelijke segregatie niet veroorloven.
Opa en oma willen een dagje weg met dochter in de schoolvakantie. Ze zaten te denken aan een pretpark of een dierentuin. Maar waar kwam dochter mee? "Zullen we naar de fruitboerderij gaan? Zelf aardbeien en frambozen plukken! En ze hebben er een trampoline!"quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:08 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je hebt keuzes zat. Vooral als het om vrije tijds besteding gaat. Alleen zien velen de alternatieven niet meer door alle hypes. Laat je niet afleiden door de media dat je maar overal aan mee moet doen.
Een dagje aan het zwembad kost mijn jongste dochter 5,30 euro en amuseert zich te pletter. Drinken en broodjes erbij en ze hebben het niet eens over een pretpark.
Voorbeelden zat.
Precies. Alsof alles duur is. Jaarabbo plaatselijke dierentuin kost iets van 35 euro meen ik. Per jaar dus. 12 maanden per jaar vermaak, met speeltuinen en natuurlijk beestjes kijken. Pak wat lekkers in van thuis en ga op de fiets en het kost geen reet.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:08 schreef Cherna het volgende:
Je hebt keuzes zat. Vooral als het om vrije tijds besteding gaat. Alleen zien velen de alternatieven niet meer door alle hypes. Laat je niet afleiden door de media dat je maar overal aan mee moet doen.
Een dagje aan het zwembad kost mijn jongste dochter 5,30 euro en amuseert zich te pletter. Drinken en broodjes erbij en ze hebben het niet eens over een pretpark.
Voorbeelden zat.
Kijk, en die instelling is nu de reden dat je arm bent en in de rij moet staan....quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:07 schreef NomanIW het volgende:
ben
[..]
Oh wat ben je een harde tante hee, behoorlijk indrukwekkend
Gia heeft een goed punt, waarom zou je dit moeten accepteren? Bij een concert heb je voor weinig geld.wel.een gegarandeerde plaats. Moet je nu met je kinderen kaar afwachten of je vandaag aan de beurt bent?
Arm hoeft niet overal als derderangs te worden afgeserveerd. Dat is geen gezonde ontwikkeling.
Moet je zien hoe snel je weer normaal doet. En zo hoort het ook. Je hebt het hier over mensen en kinderen.
Wie geen respect kent zal het zeker niet krijgen. Wijze les voor types als jou. Je bent minder veilig dan je denkt, geloof dat maar
Het is ook vooral een symbooldossier. Het idee is dat als je rijke ouders hebt, je meer mag.quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar het is natuurlijk niet zo dat alles betaalbaar moet zijn. Essentialia wel natuurlijk, maar pretparken?
Ik begrijp jouw punt even niet...quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:47 schreef Bonzai. het volgende:
Veel fok!kers lijken het niet echt te beseffen, maar pretparken zijn voornamelijk voor kinderen bedoeld.
Ja, of een Museumkaart. Kun je voor 50 euro per volwassene en 25 euro per kind een heel jaar lang alle musea van Nederland bezoeken. En daar zit een hoop leuks bij voor kinderen. Spoorwegmuseum en Museum Speelklok in Utrecht, Kasteel Haarzuilens nabij Utrecht, Scheepvaartmuseum en NEMO in Amsterdam, Naturalis in Leiden, Marinemuseum in Den Helder, Maritiem Museum in Rotterdam, Openlucht museum in Arnhem, Zuiderzeemuseum in Enkhuizen, etc... Etc...quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies. Alsof alles duur is. Jaarabbo plaatselijke dierentuin kost iets van 35 euro meen ik. Per jaar dus. 12 maanden per jaar vermaak, met speeltuinen en natuurlijk beestjes kijken. Pak wat lekkers in van thuis en ga op de fiets en het kost geen reet.
Met alle respect, maar het is natuurlijk niet zo dat alles betaalbaar moet zijn. Essentialia wel natuurlijk, maar pretparken?
Lees het stukje dat erboven staat.quote:
Paupers will be paupers.quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:00 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Kijk, en die instelling is nu de reden dat je arm bent en in de rij moet staan....
Dat heb ik gelezen.quote:
35 euro? Dan hebben ze alleen een konijn en een goudvis ofzo? Ik ken geen dierentuin die zo goedkoop is.quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies. Alsof alles duur is. Jaarabbo plaatselijke dierentuin kost iets van 35 euro meen ik. Per jaar dus. 12 maanden per jaar vermaak, met speeltuinen en natuurlijk beestjes kijken. Pak wat lekkers in van thuis en ga op de fiets en het kost geen reet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |