abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 juni 2013 @ 23:39:15 #226
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_127733812
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er is nog steeds een redelijke verdenking nodig om iemand actief in zijn privacy te schenden. Er worden hier allerlei "fantasie-scenario's" (letterlijk, want er wordt gezegd: "bedenk eens een scenario waarin..." en "gebruik je fantasie...") geopperd die dat uitsluiten, maar dat is weinig reeel.

De enige macht die de overheid dientengevolge heeft, is die over informatie. Informatie bedoeld om maatschappijverkrachtende elementen als terrorisme en pedoseksualiteit tegen te gaan.

Prima.
De ziet de zaken niet in proportie. Terrorisme en pedoseksualiteit worden misbruikt om veel gevaarlijkere middelen te rechtvaardigen.

Alle digitale metadata wordt opgeslagen: metadata

Dit maakt het mogelijk om tal van linken te leggen en daarmee mensen / groeperingen te volgen. Tevens wordt het internetverkeer compleet opgeslagen, zodat je desgewenst kunt inzoomen op de details.

Daarmee kun je iedereen onderzoeken en dat geeft heel veel mogelijkheden om mensen dwars te zitten (chantage, dissidenten, leiders van bewegingen die de gevestigde orde niet aanstaan). Een DDR achtige Surveillance van de hele samenleving, maar dan veel krachtiger.
The view from nowhere.
pi_127733936
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:39 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De ziet de zaken niet in proportie. Terrorisme en pedoseksualiteit worden misbruikt om veel gevaarlijkere middelen te rechtvaardigen.

Alle digitale metadata wordt opgeslagen: metadata

Dit maakt het mogelijk om tal van linken te leggen en daarmee mensen te volgen. Tevens wordt het internetverkeer compleet opgeslagen, zodat je desgewenst kunt inzoomen op de details.

Daarmee kun je iedereen onderzoeken en dat geeft heel veel mogelijkheden om mensen dwars te zitten (chantage, dissidenten, leiders van bewegingen die de gevestigde orde niet aanstaan). Een DDR achtige Surveillanc van de hele samenleving, maar dan veel krachtiger.
Ja, dat zou kunnen, maar is een waanidee, dat ben je met me eens?

Het grotere gevaar zit in het jatten van intelligente telefoons door criminele bendes. Zij kunnen wel jouw opgeslagen gegevens nagaan, met fora, Facebook en email een compleet profiel opstellen en je zo volgen en voor losgeld ontvoeren (bijvoorbeeld). Maar dat is een makke van die telefoons en de gemakkelijke diefstallen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 12 juni 2013 @ 23:44:08 #228
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_127734124
quote:
6s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat zou kunnen, maar is een waanidee, dat ben je met me eens?
Dat is geen waanidee. Dit is waar een publieke discussie over gevoerd moet worden ipv een overheid die de ontwikkeling hiervan voor de burger verbergt, en de mensen dat naar buiten brengen vervolgd.

quote:
Het grotere gevaar zit in het jatten van intelligente telefoons door criminele bendes. Zij kunnen wel jouw opgeslagen gegevens nagaan, met fora, Facebook en email een compleet profiel opstellen en je zo volgen en voor losgeld ontvoeren (bijvoorbeeld). Maar dat is een makke van die telefoons en de gemakkelijke diefstallen.
Kinderspel vergeleken met de mogelijkheden van de overheid.
The view from nowhere.
pi_127734259
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:44 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat is geen waanidee. Dit is waar een publieke discussie over gevoerd moet worden ipv een overheid die de ontwikkeling hiervan voor de burger verbergt, en de mensen dat naar buiten brengen vervolgd.
Het is wel een waanidee want chantage en DDR-achtige surveillance is veel te duur voor een overheid. Bovendien zijn hun IT-skills vaak onder de maat.

Het gaat om passieve monitoring die gebruikt wordt om risicoprofielen op te stellen en die mensen in de gaten te houden. Prima.

quote:
Kinderspel vergeleken met de mogelijkheden van de overheid.
De overheid heeft geen belang bij ontvoeringen van individuen. Criminelen wel.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 12 juni 2013 @ 23:54:09 #230
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_127734634
quote:
6s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is wel een waanidee want chantage en DDR-achtige surveillance is veel te duur voor een overheid. Bovendien zijn hun IT-skills vaak onder de maat.
Heb je enig idee hoe groot de opslagcapaciteit van data in Utah is? Het bestaat grotendeels al en is operationeel. 70% van het budget van de NSA gaat naar onderaannemers in de marktsector (al je daar meer van verwacht). Snowden werkte voor een daarvan.

Overigens is de computer, software en internet ontwikkeld door de overheid en universiteiten (F&L / [CENTRAAL] Het grote F&L video topic #2), met name in Los Alamos, the Institute for Advanced Study en MIT.

quote:
Het gaat om passieve monitoring die gebruikt wordt om risicoprofielen op te stellen en die mensen in de gaten te houden. Prima.
Hoe weet jij dat?

quote:
De overheid heeft geen belang bij ontvoeringen van individuen. Criminelen wel.
Black-sites, Gitmo, ...

[ Bericht 10% gewijzigd door deelnemer op 13-06-2013 00:03:09 ]
The view from nowhere.
pi_127735663
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:54 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoe groot de opslagcapaciteit van data in Utah is? Het bestaat grotendeels al en is operationeel. 70% van het budget van de NSA gaat naar onderaannemers in de marktsector (al je daar meer van verwacht). Snowden werkte voor een daarvan.

Overigens is de computer, software en internet ontwikkeld door de overheid en universiteiten (F&L / [CENTRAAL] Het grote F&L video topic #2), met name in Los Alamos, the Institute for Advanced Study en MIT.
Eh ja, leuk, wat is de relevantie?
quote:
Hoe weet jij dat?
Daarvoor worden die monitorings gebruikt.
quote:
Black-sites, Gitmo, ...
:D Dat zijn terrorismeverdachten, geen gewone forummers als jij en ik. Het idee dat jij en ik van de straat geplukt kunnen worden omdat we onze mening op internet geven is een waanidee dat onmogelijk is alleen al omdat er nooit genoeg capaciteit in het strafrecht is om mensen te straffen voor het geven van hun mening.

Daarbij hebben we jurisprudentie van de -onzinnige- zaak Wilders.

donderdag 13 juni 2013 @ 00:38:08 #232
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_127736232
quote:
6s.gif Op donderdag 13 juni 2013 00:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eh ja, leuk, wat is de relevantie?
Een direct antwoord op je suggestie dat de overheid dit niet kan realiseren.

quote:
Daarvoor worden die monitorings gebruikt.
Dat beweer je, maar hoe weet jij dat. Neem de schendingen van de VS van de laatste 30 jaar eens in overweging.

quote:
:D Dat zijn terrorismeverdachten, geen gewone forummers als jij en ik. Het idee dat jij en ik van de straat geplukt kunnen worden omdat we onze mening op internet geven is een waanidee dat onmogelijk is alleen al omdat er nooit genoeg capaciteit in het strafrecht is om mensen te straffen voor het geven van hun mening.
Was het in de DDR anders? Hadden ze daar ook niet gewone burgers die onbeduidend waren? Hadden zij geen last van de surveillance samenleving?

Je verder posten laat ik maar passeren. Tegen zoveel naïviteit (die je hier ten toon spreidt) kan ik niet op.
The view from nowhere.
pi_127737320
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 00:38 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Een direct antwoord op je suggestie dat de overheid dit niet kan realiseren.
Dat zei ik niet en het topic gaat over de AIVD, niet over de VS.

quote:
Dat beweer je, maar hoe weet jij dat. Neem de schendingen van de VS van de laatste 30 jaar eens in overweging.
Welke schendingen precies?

quote:
Was het in de DDR anders?
Ja, compleet. De vergelijking is te krom voor woorden.

quote:
Hadden ze daar ook niet gewone burgers die onbeduidend waren? Hadden zij geen last van de surveillance samenleving?
Geen monitoring online, maar irl. Dat is een wezenlijk verschil en ik ben tegen dat soort zaken die direct ingrijpen in de privacy van mensen. Dat ze mijn berichten en emails screenen, geanonimiseerd en op grote schaal waarbij je alleen als je aan de profielgegevens voldoet eruitgepikt wordt, soit.

quote:
Je verder posten laat ik maar passeren. Tegen zoveel naïviteit (die je hier ten toon spreidt) kan ik niet op.
Ik ben totaal niet naief. Maar ik ben ook geen fearmonger als jij, dat klopt.

donderdag 13 juni 2013 @ 01:54:48 #234
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_127737589
quote:
6s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:33 schreef El_Matador het volgende:

Ik ben totaal niet naief.
Dat ben je wel.

quote:
Maar ik ben ook geen fearmonger als jij, dat klopt.
Je loopt iedereen bang te maken met terrorisme.
The view from nowhere.
pi_127737644
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:54 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat ben je wel.
Nee, helemaal niet. Je moet ophouden iemand die het niet met je eens is, een onterecht etiketje op te plakken.

quote:
Je loopt iedereen bang te maken met terrorisme.
Nee hoor, terrorisme is een feit, en maakt zelf bang.

Ik wil dat er iets aan terrorisme wordt gedaan. Nog STEEDS heb ik van jou geen alternatieven voor de monitoring vernomen...

donderdag 13 juni 2013 @ 02:09:56 #236
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_127737703
quote:
6s.gif Op donderdag 13 juni 2013 02:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet. Je moet ophouden iemand die het niet met je eens is, een onterecht etiketje op te plakken.

[..]

Nee hoor, terrorisme is een feit, en maakt zelf bang.

Ik wil dat er iets aan terrorisme wordt gedaan. Nog STEEDS heb ik van jou geen alternatieven voor de monitoring vernomen...
Het middel is hier gevaarlijker dan de kwaal. Terrorisme en de bestrijding ervan was er ook voor dit soort monitoring mogelijk was. Als je dat bedoeld met 'iets' dan is het antwoord evident. Als je zoekt naar mogelijkheden om terrorisme volledig uit te sluiten, dan leef je uiteindelijk in een politie staat. Het is een kwestie van gezond verstand om je de risico's van dit soort monitoring te realiseren.
The view from nowhere.
pi_127737818
Zolang je niets te verbergen hebt, hoef je je ook geen zorgen te maken om monitoring.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
  donderdag 13 juni 2013 @ 03:06:38 #238
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_127737968
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 07:18 schreef MichaelScott het volgende:
Het is wel een beetje de dag van de open deur vandaag. :{
Straks ga je me nog vertellen dat alle Nederlandse vingerafdrukken ook al in Amerika liggen.
Hoe hoog schat je de kans in? :')
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_127738017
Als je hier euro's of dollars voor pesos wil wisselen moet je ook je vingerafdruk zetten. Normale mensen doen dat gewoon zonder mokken.

Alleen de FOK!zolderkamerautist met aluhoedje en fearmongerwaanzin gaat moeilijk lopen doen.

donderdag 13 juni 2013 @ 06:25:50 #240
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127738257
quote:
10s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:39 schreef El_Matador het volgende:
Typisch, allemaal SP'ers hier. Hard NEE! schreeuwen maar niet met alternatieven voor terrorismebestrijding komen.
Amerika moet gewoon minder bommen op onschuldige burgers gooien.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 13 juni 2013 @ 06:40:53 #241
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_127738304
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 03:06 schreef rakotto het volgende:

[..]

Hoe hoog schat je de kans in? :')
99,99% :{
http://www.metronieuws.nl(...)rZlff!VJLXHCS6YV6rk/
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 13 juni 2013 @ 06:53:30 #242
132191 -jos-
Money=Power
pi_127738344
Eng hoor, al die mensen die heilig overtuigd zijn dat alles maar gemonitord moet worden. Om Rop Gonggrijp nog maar eens te quoten: Dan ga je er dus vanuit dat de overheid voor eeuwig betrouwbaar en democratisch zal blijven.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_127738385
Ja maar complotdenkers zijn gekkies toch??

Schande dat de Illuminati ons in de gaten houdt!
pi_127739967
quote:
6s.gif Op woensdag 12 juni 2013 19:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er worden geen vrijheden voor opgegeven, dat is nu juist het punt. Er wordt gemonitord, dat is alles. Als jij in jouw "vrijheid" terroristische aanslagen wil plegen en jij stelt dat onder vrijheid, dan heb ik niets gezegd. Dan is jouw idee van vrijheid volkomen anders dan het mijne.

Hoe wil jij terroristen opsporen? Niet?
Bij gegronde verdenkingen mag men wat mij betreft alle registers open trekken, volgens, zoals dat in het engels mooi heet, 'due process'. Dat is echter niet hetzelfde als een net uitgooien en hopen dat je wat vangt. Dat gaat te ver; het is in strijd met het grondbeginsel van onschuld, en is de 'willekeur' die er in de rechten van de mensen genoemd wordt.

Ik vind het zorgwekkend dat er zoveel tweedegraads terrorismeslachtoffers rondlopen die dit alles maar prima vinden, en er voor zorgen dat iedereen een terrorismeslachtoffer wordt...
Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
pi_127741912
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:15 schreef ijdod het volgende:

[..]

Bij gegronde verdenkingen mag men wat mij betreft alle registers open trekken, volgens, zoals dat in het engels mooi heet, 'due process'. Dat is echter niet hetzelfde als een net uitgooien en hopen dat je wat vangt. Dat gaat te ver; het is in strijd met het grondbeginsel van onschuld, en is de 'willekeur' die er in de rechten van de mensen genoemd wordt.

Ik vind het zorgwekkend dat er zoveel tweedegraads terrorismeslachtoffers rondlopen die dit alles maar prima vinden, en er voor zorgen dat iedereen een terrorismeslachtoffer wordt...
Heb jij iets te verbergen dan?
Zo niet, waarom maak je je zorgen om monitoring?
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
  donderdag 13 juni 2013 @ 11:30:25 #246
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_127744103
quote:
12s.gif Op donderdag 13 juni 2013 02:26 schreef man1986 het volgende:
Zolang je niets te verbergen hebt, hoef je je ook geen zorgen te maken om monitoring.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:24 schreef man1986 het volgende:

[..]

Heb jij iets te verbergen dan?
Zo niet, waarom maak je je zorgen om monitoring?
Hmm. Obviously heb jij niets te verbergen. Doe eens even je personalia, je laatste 150 verstuurde/ontvagen e-mailtjes, de logs van je telefoongesprekken, watsapp-gesprekken en SMS én de contactgegevens van alle personen in je contactenlijsten posten.

Of heb je toch wat te verbergen? :(
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_127744294
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:30 schreef Yogaflame het volgende:

[..]

[..]

Hmm. Obviously heb jij niets te verbergen. Doe eens even je personalia, je laatste 150 verstuurde/ontvagen e-mailtjes, de logs van je telefoongesprekken, watsapp-gesprekken en SMS én de contactgegevens van alle personen in je contactenlijsten posten.

Of heb je toch wat te verbergen? :(
Ik hoef het niet te posten, de AIVD heeft het al.
Is zoiets als water naar de zee dragen.
  donderdag 13 juni 2013 @ 11:37:38 #248
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127744363
Feit is wel dat ik nu toch wat voorzichtiger rondklik op internet.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_127744421
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:37 schreef gebrokenglas het volgende:
Feit is wel dat ik nu toch wat voorzichtiger rondklik op internet.
Doen ze in China ook, voorzichtig rondklikken :P
pi_127745055
Gewoon doorlopen jongens, lekker boeiend dat ze meekijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')