abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127651478
quote:
Ook AIVD bespiedt internetter

Niet alleen Amerikaanse inlichtingendiensten monitoren internetters wereldwijd. Ook Nederlandse geheime diensten krijgen informatie uit het omstreden surveillanceprogramma ’Prism’.

Dat is tegenover De Telegraaf bevestigd door inlichtingenbronnen. Via Prism hebben de VS permanent toegang tot e-mail, chatberichten, video’s, foto’s, opgeslagen data, voice-chats, uitgewisselde bestanden, videoconferenties, login-tijden, telefoongegevens en profielen op sociale netwerken.

„Er zijn nog een paar van die geheime progamma’s als Prism actief, ook in Nederland”, aldus een AIVD-agent, die werkzaam was voor de dienst bij het monitoren van Nederlandse moslimextremisten.

Bron: Telegraaf
pi_127651481
Nou, dat had ik écht niét verwacht.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 07:12:06 #3
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_127651496
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 07:09 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Nou, dat had ik écht niét verwacht.
Nee, maar heb het (iemand van) de AIVD ook nooit eerder horen toegeven.
pi_127651518
Je verwacht het natuurlijk ook niet in het land dat zelfs in absolute aantallen de VS voorbijschiet, qua telefoontaps. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 11 juni 2013 @ 07:18:44 #5
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_127651533
Het is wel een beetje de dag van de open deur vandaag. :{
Straks ga je me nog vertellen dat alle Nederlandse vingerafdrukken ook al in Amerika liggen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_127651670
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 07:12 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Nee, maar heb het (iemand van) de AIVD ook nooit eerder horen toegeven.
Nu nog steeds niet, dus er verandert vrij weinig.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 07:40:46 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127651676
Er horen er helemaal bij! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 11 juni 2013 @ 07:42:30 #8
132191 -jos-
Money=Power
pi_127651687
No shit sherlock, ik heb een presentatie van een AIVDgast gezien die vertelde over de grote datasets die ze hebben en waarmee ze allerlei connecties tussen personen in maken.

http://mobiel.nu.nl/tech/(...)programma-prism.html
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_127651716
Hoi AIVD mannetje wat mij volgt :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 11 juni 2013 @ 07:51:17 #10
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_127651739
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 07:39 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Nu nog steeds niet, dus er verandert vrij weinig.
Dus je vindt dit verhaal een open deur, maar trekt tegelijkertijd deze anonieme bron in twijfel? Zo niet, dan heb je het nu dus wél van een AIVD'er. ;)
pi_127651743
Hoi, ik heb de boodschappen gedaan. Alles staat klaar voor vanavond.

Information overload, ze hebben nooit de manschappen en het materieel om alles te analyseren.

Het is een beetje als het kopen van alle loten in een loterij, ze liggen allemaal in een willekeurige volgorde, je maakt hoe dan ook verlies, en je moet het winnende lot zien te vinden, voordat de volgende trekking begint, want dan koop je weer alle loten en begint alles weer opnieuw.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_127651764
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 07:51 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Dus je vindt dit verhaal een open deur, maar trekt tegelijkertijd deze anonieme bron in twijfel? Zo niet, dan heb je het nu dus wél van een AIVD'er. ;)
quote:
Er zijn nog een paar van die geheime progamma’s als Prism actief, ook in Nederland”, aldus een AIVD-agent, die werkzaam was voor de dienst bij het monitoren van Nederlandse moslimextremisten.
Werkzaam was dus. Er staat niet waar hij nu werkzaam is. En ex-werknemers vind ik niet zo betrouwbaar. Dat staat los van dat ik er vanuit kan dat de overheid ons internetgedrag inderdaad op de een of andere manier volgt.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 07:59:37 #13
132191 -jos-
Money=Power
pi_127651781
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 07:52 schreef Resistor het volgende:

Information overload, ze hebben nooit de manschappen en het materieel om alles te analyseren.

Het is een beetje als het kopen van alle loten in een loterij, ze liggen allemaal in een willekeurige volgorde, je maakt hoe dan ook verlies, en je moet het winnende lot zien te vinden, voordat de volgende trekking begint, want dan koop je weer alle loten en begint alles weer opnieuw.
Deze vergelijking slaat echt nergens op.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 08:06:45 #14
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_127651835
Dit verbaast mij niet.
Ik heb ooit gehoord dat als je Facebook gebruikt en daarop een politieke partij en een milieuorganisatie leuk vindt je al gevolgd wordt door de AIVD. Je valt dan al in de verdachtencategorie.
Dus ik zwaai ff naar de AIVD :W
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  dinsdag 11 juni 2013 @ 08:11:41 #15
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_127651885
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 07:57 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

[..]

Werkzaam was dus. Er staat niet waar hij nu werkzaam is. En ex-werknemers vind ik niet zo betrouwbaar. Dat staat los van dat ik er vanuit kan dat de overheid ons internetgedrag inderdaad op de een of andere manier volgt.
Tsja, als je dan toch zo aan feitelijkheden hecht...
De verklaring van een ingevoerde (ook al is het een recente ex-werknemer) lijkt me nog altijd eerder richting de realiteit te wijzen dan een aanname van een niet-ingevoerde FOK'er, al klinkt ie als een open deur.
pi_127651918
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 07:59 schreef -jos- het volgende:

[..]

Deze vergelijking slaat echt nergens op.
Andere vergelijking:
per minuut wordt er 72 uur aan Youtube video's geüpload (bron), 1 van die filmpjes is van een stel extremisten die iets ergs gaan doen. Het zijn een stel amateurs qua video's uploaden, dus geen beschrijving en de naam is wat de videocamera er van gemaakt heeft, maar in het filmpje staan wel alle naam-adres-woonplaats gegevens van ze, dus de opsporing is simpel. Als je het filmpje kan vinden in ieder geval.

Zoek dat filmpje.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 08:19:18 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_127651971
prism was een leuk statistiek programma...dacht ik?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_127652000
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Dit verbaast mij niet.
Ik heb ooit gehoord dat als je Facebook gebruikt en daarop een politieke partij en een milieuorganisatie leuk vindt je al gevolgd wordt door de AIVD. Je valt dan al in de verdachtencategorie.
Dus ik zwaai ff naar de AIVD :W
Zeker gehoord van die ene oom op een kringverjaardag die toevallig bekend is met AIVD procedures?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_127652008
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:11 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Tsja, als je dan toch zo aan feitelijkheden hecht...
De verklaring van een ingevoerde (ook al is het een recente ex-werknemer) lijkt me nog altijd eerder richting de realiteit te wijzen dan een aanname van een niet-ingevoerde FOK'er, al klinkt ie als een open deur.
Ik zeg dan ook niets over feitelijkheden.
pi_127652019
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:14 schreef Resistor het volgende:

[..]

Andere vergelijking:
per minuut wordt er 72 uur aan Youtube video's geüpload (bron), 1 van die filmpjes is van een stel extremisten die iets ergs gaan doen. Het zijn een stel amateurs qua video's uploaden, dus geen beschrijving en de naam is wat de videocamera er van gemaakt heeft, maar in het filmpje staan wel alle naam-adres-woonplaats gegevens van ze, dus de opsporing is simpel. Als je het filmpje kan vinden in ieder geval.

Zoek dat filmpje.
Datamining, automatische video- en audioanalyse, plaats van uploaden , etc.
'And I called your name,
  dinsdag 11 juni 2013 @ 08:26:21 #21
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_127652051
Je weet tog, Fok! is AIVD ;(
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_127652111
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:26 schreef sorcees het volgende:
Je weet tog, Fok! is AIVD ;(
Hoe kom je erbij!

Gr gr
007
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_127652116
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:23 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Datamining, automatische video- en audioanalyse, plaats van uploaden , etc.
En dan is het 10 dagen na de aanslag: "Hé, toen hebben ze dat filmpje geüpload" (na wat gericht zoekwerk, ze weten nu waarvandaan en wanneer dat filmpje is opgenomen, en ze weten hoe de personen er uit zien en klinken)

We leven hier in Nederland, het is hier niet de USA waar ze ik weet niet hoe veel aanslagen ze hebben voorkomen met deze techniek :+
pi_127652157
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:31 schreef Resistor het volgende:

[..]

En dan is het 10 dagen na de aanslag: "Hé, toen hebben ze dat filmpje geüpload" (na wat gericht zoekwerk, ze weten nu waarvandaan en wanneer dat filmpje is opgenomen, en ze weten hoe de personen er uit zien en klinken)

We leven hier in Nederland, het is hier niet de USA waar ze ik weet niet hoe veel aanslagen ze hebben voorkomen met deze techniek :+
Het gaat hier toch over PRISM ? Dat nederland geen capaciteit heeft hiervoor snap ik.
'And I called your name,
pi_127652171
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:14 schreef Resistor het volgende:

[..]

Andere vergelijking:

Zoek dat filmpje.
Met alle capaciteit erop is dat filmpje zo gevonden. Want men heeft iets om gericht op te zoeken. Punt is dat je juist van te voren niet weet wat je zoekt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_127652215
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:34 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Het gaat hier toch over PRISM ? Dat nederland geen capaciteit heeft hiervoor snap ik.
Oh? NWS / ''Ook AIVD bespiedt internetter''

Bij deze ben je dus gezakt voor je data-analist examen :+
pi_127652268
Dit had ik echt nooit verwacht.. :')

Tuurlijk wel, dit is toch geen nieuws, dit is toch al jaren duidelijk en aan de gang?
pi_127652287
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:37 schreef Resistor het volgende:

[..]

Oh? NWS / ''Ook AIVD bespiedt internetter''

Bij deze ben je dus gezakt voor je data-analist examen :+
Jij voor je OP-lees-examen.
Probeer de tweede regel eens ;)
'And I called your name,
  dinsdag 11 juni 2013 @ 08:42:08 #29
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_127652301
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:23 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook niets over feitelijkheden.
Jawel.

Je dicht die ex-AIVD'er een mindere mate van betrouwbaarheid toe. Hoe dubieus zijn motief ook is, de betrouwbaarheid van wat hij zegt is gebaseerd op hoe feitelijk juist zijn verklaringen zijn.

Jij hebt kennelijk redenen aan te nemen dat je aan de feitelijkheid van zijn beweringen moet twijfelen.
pi_127652326
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:40 schreef Selestha het volgende:
Dit had ik echt nooit verwacht.. :')

Tuurlijk wel, dit is toch geen nieuws, dit is toch al jaren duidelijk en aan de gang?
Het enige nieuwswaardige, zoals eerder vermeld, zit hem inderdaad in het feit dat er een (oud-)AIVD'er mee naar buiten komt. Verder is het echt nieuws in de categorie open deuren. :)

Eigenlijk een beetje hetzelfde als het bericht over die kernbommen in Volkel. Publiek geheim eigenlijk, maar nieuws omdat iemand die daar officieel wél wat van weet er zijn mond over opendoet.
pi_127652333
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat ze hier ook meelezen.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 08:43:53 #32
132191 -jos-
Money=Power
pi_127652334
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:41 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Jij voor je OP-lees-examen.
Probeer de tweede regel eens ;)
Dus? Net alsof de AIVD geen backdoor/informant heeft bij Hyves e.d. . Tuurlijk wel.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 08:44:10 #33
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_127652339
/tvp
pi_127652351
Facebook is hier volledig voor gemaakt.

En dat zonder aluminiumfolie.
pi_127652386
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:44 schreef funky_fart het volgende:
/tvp
Je hebt toch al gepost in dit topic?
'And I called your name,
pi_127652393
Logisch.

Ze zijn overigens niet te benijden. Je zou maar conclusies moeten trekken uit die stortvloed aan onzin en teksten.
pi_127652396
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:43 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Het enige nieuwswaardige, zoals eerder vermeld, zit hem inderdaad in het feit dat er een (oud-)AIVD'er mee naar buiten komt. Verder is het echt nieuws in de categorie open deuren. :)

Eigenlijk een beetje hetzelfde als het bericht over die kernbommen in Volkel. Publiek geheim eigenlijk, maar nieuws omdat iemand die daar officieel wél wat van weet er zijn mond over opendoet.
Ah, ok, dat had ik inderdaad even niet gelezen. Nou ja, dan weet ik zeker dat ik niet een aluhoedje ben omdat ik dit denk :)
pi_127652718
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:42 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Jawel.

Je dicht die ex-AIVD'er een mindere mate van betrouwbaarheid toe. Hoe dubieus zijn motief ook is, de betrouwbaarheid van wat hij zegt is gebaseerd op hoe feitelijk juist zijn verklaringen zijn.

Jij hebt kennelijk redenen aan te nemen dat je aan de feitelijkheid van zijn beweringen moet twijfelen.
Aangezien hij een dubieus motief heeft maakt dat hem ook minder betrouwbaar inderdaad. En ik zeg nergens dat mijn vermoedens betrouwbaarder zijn dan deze bron. Dat is een onjuiste aanname van jouw kant.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:08:39 #39
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_127652728
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:43 schreef Devv het volgende:
Klopt.

gr gr
AIVD
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:13:38 #40
358523 IkStampOpTacos
pi_127652799
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:31 schreef Resistor het volgende:

[..]

Dat is precies hun werk. :')
Tuurlijk lezen ze al die info niet, die informatie wordt pas interessant als honderden berekeningen een bepaald verdachteprofiel opwerpen. Dán heb je alle informatie van diegene, de overige 99,9999% boeit geen reet.
-
pi_127652940
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:46 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Je hebt toch al gepost in dit topic?
Nee, dat was waarschijnlijk zijn collega-agent met wie hij dit account deelt.
pi_127652994
Ik behoor tot de kleine minderheid die vindt dat het doel de middelen heiligt. Ze hebben bij de AIVD echt geen tijd om zich uitvoerig in de kwaliteitsposts van Svarabhaktivocaal te verdiepen. Dat zouden ze op zich wel moeten doen, maar ja...

Aannemelijker is dat hun tijd volledig opgaat aan het monitoren van potentieel gevaarlijke personen, bijvoorbeeld extremisten die een terreuraanslag beramen. Dat zijn daden waarbij, als het goed uitvoert, tientallen, honderden of zelfs duizenden onschuldige doden kunnen vallen.
pi_127653281
Hgt6g58k .... h655tu7dr5 12-06 16:45 &jjhb887j ^, ¤4gfh
All4hAcb4r
Over.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:54:51 #44
358523 IkStampOpTacos
pi_127653688
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:24 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Ik behoor tot de kleine minderheid die vindt dat het doel de middelen heiligt. Ze hebben bij de AIVD echt geen tijd om zich uitvoerig in de kwaliteitsposts van Svarabhaktivocaal te verdiepen. Dat zouden ze op zich wel moeten doen, maar ja...

Aannemelijker is dat hun tijd volledig opgaat aan het monitoren van potentieel gevaarlijke personen, bijvoorbeeld extremisten die een terreuraanslag beramen. Dat zijn daden waarbij, als het goed uitvoert, tientallen, honderden of zelfs duizenden onschuldige doden kunnen vallen.
En waarom vind je dan dat het doel de middelen heiligt? Omdat de privacy van een hele bevolking ondergeschikt is aan een dode per 10 jaar?
-
pi_127653718
Hier zal natuurlijk geen parlementaire enquête over komen . De Fyra is veel belangrijker :D
pi_127653758
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 07:52 schreef Resistor het volgende:

Dat is goed te doen met een paar man.
Eerst alles op eindcijfer sorteren. Dan kan sowieso al 90% van alle loten weg.
En dan alles op het voorlaatste cijfer van die 10% die je nog over had etc.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_127653814
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

En waarom vind je dan dat het doel de middelen heiligt? Omdat de privacy van een hele bevolking ondergeschikt is aan een dode per 10 jaar?
Dat dus. Het is volslagen onzin. En joost mag weten wat het allemaal kost.

Beter steken ze dat geld in verkeersveiligheid, of onderzoek naar kanker of weet ik het wat.
Daar gaan jaarlijks ontelbare mensen aan dood.

Heeft iemand een overzicht hoeveel mensen er jaarlijks aan terrorisme dood gaan in Nederland?
vosss is de naam,
pi_127653862
quote:
Terrorisme in Nederland heeft tussen 1950 en 2009 tot ongeveer 70 aanslagen met 30 doden geleid, zowel onder gegijzelde burgers (treinkapingen) als onder politie- en douanemensen (4) en hooggeplaatste functionarissen (de Britse ambassadeur, 1979).
Nou nou, 30 doden in 60 jaar. Dat is er 1 per 2 jaar.

Nee serieus. Dit is echt heel belangrijk.

De kans dat je op het moment dat je het winnende jackpotlot in je handen hebt tijdens de trekking een vliegtuig op je hoofd krijgt is vele malen groter dan dat je om het leven komt door een terroristische aanslag.

}:|
vosss is de naam,
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:19:40 #49
358523 IkStampOpTacos
pi_127654273
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Nou nou, 30 doden in 60 jaar. Dat is er 1 per 2 jaar.

Nee serieus. Dit is echt heel belangrijk.

De kans dat je op het moment dat je het winnende jackpotlot in je handen hebt tijdens de trekking een vliegtuig op je hoofd krijgt is vele malen groter dan dat je om het leven komt door een terroristische aanslag.

}:|
Ja klopt, het is ook volkomen belachelijk. "Maar zo zie je maar weer dat alle maatregelen helpen". Nee, dat is een nogal vreemde redenering. Ik kan mijzelf wel elke dag in pek en veren rollen, dat zorgt ervoor dat ik niet wordt platgestampt door olifanten. Tot nu toe ben ik niet platgestampt door olifanten, dus werkt het. :')
-
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:20:05 #50
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127654285
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:43 schreef Devv het volgende:
Ik hoop dat ze zichzelf keihard schamen voor waar ze mee bezig zijn. Maar ik denk dat de gluurdertjes in hun beperkte kopje heel erg trots zijn want ze bestrijden kinderporno en terrorisme.

Maargoed, zolang er gestemd blijft worden op het huidige politieke bestel, blijf je mongolen houden in den haag die dit goed keuren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')