Tsja, elk kindje heeft een andere behoefte. Ik heb nu 3 zakjes van 120 a 135cc in de vriezer en een hele hoop ijsblokjes om aan te vullen indien nodig (ik weet wel dat ik het beste minimaal 150 aan kan houden).quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:19 schreef L-E het volgende:
Wat een goede verhalen hier!
Ik heb een vraag. Ik wil wat meer gaan kolven (voor in de vriezer) maar ik weet niet goed wanneer ik dat moet doen. Na een voeding? Maar haal ik er dan wel iets uit? Of tussen twee voedingen in?
Ik kolf meestal zo'n 140 a 160cc per kolfbeurt, zou dat genoeg zijn voor een voeding als L. een maand of vier is (en ik weer moet werken)?
En in kleine porties bevriezenquote:Op donderdag 13 juni 2013 12:32 schreef L-E het volgende:
Ah, thanks. Dan ga ik gewoon zo veel mogelijk kolven/invriezen, en dan zien we tegen die tijd wel waar hij behoefte aan heeft.
Hoe? Nu bewaar ik ze in flesjes (kregen we van het zkhs toen hij op neo lag) maar dat zijn grote, daar past 120 in.quote:
Ijsblokzakjesquote:Op donderdag 13 juni 2013 14:50 schreef L-E het volgende:
[..]
Hoe? Nu bewaar ik ze in flesjes (kregen we van het zkhs toen hij op neo lag) maar dat zijn grote, daar past 120 in.
Meer aanleggen en nakolven heb je al geprobeerd... Het rotte van domperidon, is dat als je eenmaal begint je er eigenlijk niet meer vanaf komt.. Je kan het bij elke apotheek kopen en gewoon ff vragen naar de 30st verpakking.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:50 schreef LadyBlack het volgende:
Waar kon je ook alweer domperidon bestellen?
Ik zie het niet meer zo voor me hoe ik mijn productie op kan krikken. Het is wel duidelijk dat Eva er niet genoeg uit haalt, maar kolven lukt niet vaak nu ik alleen met haar ben... Ik geef nu weer flesjes nutrilon na sommige voedingen, maar ik wil gewoon dat ze het uit mijn borst kan halen's Nachts lukt haar dat het beste, omdat mijn borsten dan goed vol zijn na een paar uur niet gevoed te hebben.
Graag!quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:22 schreef Sannne het volgende:
Iemand interesse in het handboek begeleiding borstvoeding van VBN?
Vrij saai boek, had het voor mijn werk. Maar ik doe hem weg, dus wie wil, hoef alleen verzendkosten..
Niet nodig, in het nieuwe handboek staat dat het gebruikt kan worden om melkproductie op te krikken. Als ze moeilijk doen dus gewoon vragen het handboek erbij te pakken.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:56 schreef LadyBlack het volgende:
Ja, ik leg echt heel veel aan, dat begint juist het probleem te worden... E ligt de halve dag aan de borst, en dat kost natuurlijk ook energie.
Ik ga zo even naar de apotheek, dankje!
Kan zijn dat ze moeilijk doen he? Dus ik zal ff mn pokerface oefenen om te kunnen zeggen dat ik geen borstvoeding geef
Ik duim!!!!!quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:56 schreef LadyBlack het volgende:
Ja, ik leg echt heel veel aan, dat begint juist het probleem te worden... E ligt de halve dag aan de borst, en dat kost natuurlijk ook energie.
Ik ga zo even naar de apotheek, dankje!
Kan zijn dat ze moeilijk doen he? Dus ik zal ff mn pokerface oefenen om te kunnen zeggen dat ik geen borstvoeding geef
Fijn dat de speen werkt! Dan kan ze nu op krachten komen en later weer bij jou oefenenquote:Op donderdag 13 juni 2013 18:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik duim voor je LB!
Ik ben blij en verdrietig tegelijk... Er vlóóg net 90cc naar binnen met de Calma. Echt in no-time, waar we met de spuit worstelden om 60cc naar binnen te krijgen. Superfijn natuurlijk, maar ook wel frustrerend dat het dan aan de borst niet lukt.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:29 schreef Marjolijntje het volgende:
XMik wilde bijna vragen om een foto
Nathan kreeg dan nog een extra flesje koemelk. Hij was toen denk ik anderhalf. Hij pikte het wel.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:52 schreef Phaidra het volgende:
Even een vraagje hier. Ik voed de mini altijd in slaap 's avonds (niet altijd lukt dat) maar mijn vriend wil hem ook wel eens naar bed brengen. Op zich drinkt hij niet superveel dan, want voor het avondeten drinkt hij vaak ook nog (zeker op mijn werkdagen) en daar zit soms maar een uur of anderhalf tussen.
Zijn hier mensen die het naar bed brengen ook afwisselen (of gestopt zijn met de avondvoeding) en hoe ging / gaat dat?
Ah kijk! Fijn dat het lukte. Ik ben ook echt al maanden niet weggeweest rond bedtijd dus geen idee of de mini het pikt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:56 schreef pessie het volgende:
[..]
Nathan kreeg dan nog een extra flesje koemelk. Hij was toen denk ik anderhalf. Hij pikte het wel.
Op een gegeven moment ben ik gestopt met voeden voor het slapen en erop gelet dat ze van te voren voldoende at en dronk. Als ze weinig (water oid) drinkt geef ik haar bijv een uur voor bedtijd bv zodat ze dat niet linkt aan slapen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:52 schreef Phaidra het volgende:
Even een vraagje hier. Ik voed de mini altijd in slaap 's avonds (niet altijd lukt dat) maar mijn vriend wil hem ook wel eens naar bed brengen. Op zich drinkt hij niet superveel dan, want voor het avondeten drinkt hij vaak ook nog (zeker op mijn werkdagen) en daar zit soms maar een uur of anderhalf tussen.
Zijn hier mensen die het naar bed brengen ook afwisselen (of gestopt zijn met de avondvoeding) en hoe ging / gaat dat?
Ik ben vorige week (ze is ruim 18 maanden) naar de sauna gegaan! mijn man heeft haar naar bed gebracht en dat ging goed maar ik vond het achteraf beetje raarquote:Op donderdag 13 juni 2013 19:52 schreef Phaidra het volgende:
De lk vertelde hier dat 's nachts je prolactine gehalte het hoogst is en daardoor dus ook de opbrengst van de borstvoeding het hoogst, ook naast dat er meer uren tussen zitten. Dus extra extra zeg maar!quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:50 schreef LadyBlack het volgende:
Waar kon je ook alweer domperidon bestellen?
Ik zie het niet meer zo voor me hoe ik mijn productie op kan krikken. Het is wel duidelijk dat Eva er niet genoeg uit haalt, maar kolven lukt niet vaak nu ik alleen met haar ben... Ik geef nu weer flesjes nutrilon na sommige voedingen, maar ik wil gewoon dat ze het uit mijn borst kan halen's Nachts lukt haar dat het beste, omdat mijn borsten dan goed vol zijn na een paar uur niet gevoed te hebben.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik duim voor je LB!
Ik ben blij en verdrietig tegelijk... Er vlóóg net 90cc naar binnen met de Calma. Echt in no-time, waar we met de spuit worstelden om 60cc naar binnen te krijgen. Superfijn natuurlijk, maar ook wel frustrerend dat het dan aan de borst niet lukt.
Ik vind in slaap voeden ook heel fijn! Maar mijn vriend zou zo graag I. ook eens naar bed brengen, met boekje lezen en zo. Ik snap het wel maar wil niet dat naar bed brengen een drama wordt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:43 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ik ben vorige week (ze is ruim 18 maanden) naar de sauna gegaan! mijn man heeft haar naar bed gebracht en dat ging goed maar ik vond het achteraf beetje raarwant wij vinden het in slaap voeden echt het allerfijnst
volgende keer ga ik gewoon over dag naar de sauna ipv savonds
Oh maar dat snap ik!! echt heel liefquote:Op donderdag 13 juni 2013 21:14 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vind in slaap voeden ook heel fijn! Maar mijn vriend zou zo graag I. ook eens naar bed brengen, met boekje lezen en zo. Ik snap het wel maar wil niet dat naar bed brengen een drama wordt.
Oh maar als ze haar lijntje zou volgen maakte ik me ook geen zorgen. Dit is nu de curve:quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:13 schreef Ticootje het volgende:
Lb, dat komt vanzelf. Of niet. Jouw kindje is goed zoals ze is. Ik heb alle variaties gehad. Een kind wat precies het lijntje volgde, een kind dat op -2 groeide met veel moeite. En dan Bram, m'n bolle beertje.
Ze leven allemaal nog.
Lezen jullie normaal ook een boekje bij het bed?quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:14 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vind in slaap voeden ook heel fijn! Maar mijn vriend zou zo graag I. ook eens naar bed brengen, met boekje lezen en zo. Ik snap het wel maar wil niet dat naar bed brengen een drama wordt.
Fijn dat het ook gewoon goed kan gaan!
Zoë ook fijn voor jullie dat het naar bed gaan nu zoveel beter gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |