Dit ja!quote:Op maandag 10 juni 2013 21:09 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik klem de schelpen vast met mijn bh. Zo kan ik dubbelzijdig kolven, en tegelijkertijd iets anders doen
Thuis krijgt Bram altijd eerst een fles. 70 tot 100 cc. Dat is de reserve fles als ze niet uitkomen met 2 voedingen, maar die komt eigenlijk altijd mee terug. Maar die drinkt hij dan gewoon thuis.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:53 schreef Kyara het volgende:
Ik ga meestal ook lezen of internetten op mijn telefoon.
Thuis kolven lukt niet echt. Ben dan ook beetje bang dat de meisjes dan vlak daarna weer komen. Dus dan komt er ook niet veel uit.
Ik goed tussen 6 en 7. En dan kolf ik de andere borst af. Bram drinkt in de ochtend nooit 2 borsten. Om 8 de deur uit en kwart over 6 thuis. Hij drinkt om 11 en 15 op het kdv. Maar zodra thuis heeft hij direct honger. Terwijl dat helemaal niet kanquote:Op maandag 10 juni 2013 21:36 schreef Kyara het volgende:
Oh zo. Ik ben echt 12 uur weg van huis dus 3 voedingen en voed ze vlak voor ik ga en meteen als ik thuis ben weer.
Als ze moeite heeft met aanhappen, zijn tepelhoedjes dan niet iets om tzt te proberen als je haar gaat aanleggen? (of is dat vloeken in de kerk?quote:Op maandag 10 juni 2013 21:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb van de lk flexibele schelpen nog. Gaf mij toch blaren en ze zijn er niet in S helaas. Dus mss dat ik ze hier nog ga aanbieden. Ze zijn niet meer te koop. Ik heb echt mini-tepels. Mss is dat ook het punt dat Noor niet goed kan aanhappen.
dat is het ook. Ritueel. Thuis dus drinken.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:41 schreef bitterend het volgende:
R is bijna 19 maanden en drinkt meteen als we thuis zijn van het kdv. Dit is echt ons ritueeltje en man als je daar probeert van af te wijken
Elise ook niet inderdaadquote:Op maandag 10 juni 2013 21:54 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk heeft dat helemaal niet. Voor hem is drinken aan de borst echt alleen functioneel. Hij krijgt dan ook om 17.00 uur een fles bij de opvang, ook als ik ze om 17.15 ophaal. Juist zodat hij niet perse hoeft te drinken als ik ze opgehaald heb.
Vroeger toen ze nog heeeel klein was, heb ik haar op het kdv gevoed..ze ging zo driftig zoeken en huilen toen ze me zag! Soms nu als ik te lang sta te kletsen met de leidster dan trekt ze zo aan mijn shirt..mamaaaa drinkeeeennnquote:Op maandag 10 juni 2013 21:53 schreef Marjolijntje het volgende:
Hier ook mamahonger als ik haar ophaal van oma / KDVBij oma drinkt ze daar, bij KDV thuis
ja dat werkte voor mij ook goed. Had een oude bh kapot geknipt (1 gat in elke cup) Zodat ik de schijf er doorheen kon doen. Zat het tenminste goed strak. Werkte perfect.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:09 schreef kaatjejannie het volgende:
Hopelijk zet deze trend door XM
Ik klem de schelpen vast met mijn bh. Zo kan ik dubbelzijdig kolven, en tegelijkertijd iets anders doen
Hier wordt Oliver jaloers als bijv Arwen bij me ligt en hoofd op borstquote:Op maandag 10 juni 2013 21:55 schreef Ticootje het volgende:
Bram is echt gek op m'n borsten. M'n oma schoot ervan in de lach hoe blij hij ervan wordt als ze bloot gaan.
Och arm ding...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 04:11 schreef Twinkly het volgende:
XM, wat goed, als ze wat ouder en wakkerder wordt komt het drinken aan de borst vast helemaal goed!
Ik heb al stuwingEn S moet steeds heel hard huilen van het kokhalzen en spugen
hij is er schor van.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 04:11 schreef Twinkly het volgende:
XM, wat goed, als ze wat ouder en wakkerder wordt komt het drinken aan de borst vast helemaal goed!
Ik heb al stuwingEn S moet steeds heel hard huilen van het kokhalzen en spugen
hij is er schor van.
Verschillende houdingen geprobeerd? Even een speentje en dan snel aan de borst leggen?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:44 schreef L-E het volgende:
Vannacht hadden wij een baby die voortdurend hongerig was, maar telkens de borst weigerde. Zó frustrerend.. En als we hem dan een fles geven drinkt hij die heel gulzig leeg, waarom mijn borsten niet?
Bronquote:Nu te koop: lolly met de smaak van moedermelk
Het Amerikaanse bedrijf Lollyphile heeft de 'moedermelklolly' op de markt gebracht. Voor de goede orde: het zuurtje op een stokje bevat géén moedermelk, hij smaakt er alleen maar naar. Ze kosten 10 dollar voor vier stuks.
Het merkwaardige snoepje is ontsproten aan het brein van Jason Darling uit Austin, Texas. Zijn bedrijf lanceerde eerder al lollipops met de smaak van absint en met de speciale combinatie van chocolade- en speksmaak.
Bronquote:Nieuwe trend bij mama's: juwelen uit moedermelk
In Groot-Brittannië is er een nieuwe trend ontstaan bij kersverse moeders: juwelen uit moedermelk. Het enige wat ze daarvoor moeten doen is een staaltje moedermelk opsturen naar een van de handwerksites. Daar wordt de melk geplastificieerd en verwerkt in een draagbaar juweel, zoals een halsketting of armband.
Een van die online shops is 'Mommy Milk Creations' van Allicia Mogavero. Zij kan de bestellingen voor de juwelen nauwelijks bijhouden en krijgt geweldige reacties van haar klanten. Die noemen het 'een ongelofelijke herinnering aan een speciale tijd' en een ideale manier om terug te denken aan de 'opbouw van de band tussen jou en je kind.'
Bewaren
Allicia begon er ook zelf mee toen ze borstvoeding gaf aan haar eigen kinderen. 'Je maakt maar een kleine periode melk aan en ik vond het geweldig om te zien dat mijn kind kon groeien door de melk die ik maakte. Ik vond het dan ook jammer dat ik op een bepaald moment geen melk meer zou aanmaken', vertelde ze aan MailOnline.
'Daarom ontwikkelde ik een manier om mijn moedermelk te bewaren. Ik begon met een armband voor mezelf, maakte ze voor familieleden en daarna ook voor anderen. En de rest is geschiedenis.'
Plastificeren
Het enige wat Allicia van haar klanten verwacht is dat ze twee eetlepels melk in een sluitbaar zakje opsturen, waarna zij die kan 'plastificeren'. Daarna kneedt ze de melk tot een miniatuurvorm, zoals hartjes, sterren of kleine voeten en handjes.
De 'melkkraal' wordt daarna in doorzichtig hars geplaatst, waarna er zilveren haakjes en een ketting aan toegevoegd worden. Ook de naam van het kind of een speciale boodschap kunnen in het hars gezet worden.
Ja, nou ik heb nog even om over na te denken, maar hoe krijg je het van Nederland op een houdbare manier daar?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:25 schreef -Spring het volgende:
Nou, hè? Als ik ooit een eventuele tweede bv ga geven, wil ik dat wel.
als je weet wat t is kan ik me dat wel voorstellenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:31 schreef -Spring het volgende:
Dit vind ik wel goor trouwens. Navestreng.
[ afbeelding ]
Ik las in het babytopic dat hij nog onder de 3 kg zit. Volgens mijn lk is dat wel een soort grens. Boven de 3 kg gaat drinken vaak beter. Hopelijk geldt dat voor jullie ookquote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:44 schreef L-E het volgende:
Vannacht hadden wij een baby die voortdurend hongerig was, maar telkens de borst weigerde. Zó frustrerend.. En als we hem dan een fles geven drinkt hij die heel gulzig leeg, waarom mijn borsten niet?
Het lachen dat je nu ziet zijn puur spierreflexen. Niet bewust nog, dat is vanaf een week of 6.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Noor ruikt sinds een paar dagen wat zurig.. Ze huilt niet veel en geeft af en toe een mondje terug maar niet overdreven. Wel wat 'herkauwen' en vaak de hik. Ze had eerst af en toe iets wat op lachen leek, maar dat al paar dagen niet gezien. Moeten we hier iets mee?
Ik vind het niet iets raars... Hier hadden ze alle drie vaak de hik, gaven mondjes terug en zelfs hele golven... Zolang ze er geen last van hebben, goed groeien, maakt spugen niet uit. Mondje terug is heel normaal zelfs..quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Noor ruikt sinds een paar dagen wat zurig.. Ze huilt niet veel en geeft af en toe een mondje terug maar niet overdreven. Wel wat 'herkauwen' en vaak de hik. Ze had eerst af en toe iets wat op lachen leek, maar dat al paar dagen niet gezien. Moeten we hier iets mee?
Bram ruikt altijd zuurquote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ok, dank je! Ze knikkerde het net op m'n shirt en toen rook ik goed dat zurige.
Nee, met 3 kinderen lijkt het altijd wel wat... Dat je alles in de auto hebt zitten, klotsende oksels, je stapt zelf in..... Stront!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
![]()
Het ergste hier is tot dusver een ondergepieste aankleedkussenhoes.
Dan zijn we maar 20 gram verwijderd van verbetering!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:06 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik las in het babytopic dat hij nog onder de 3 kg zit. Volgens mijn lk is dat wel een soort grens. Boven de 3 kg gaat drinken vaak beter. Hopelijk geldt dat voor jullie ook.
positieve blik ftw.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:07 schreef L-E het volgende:
[..]
Dan zijn we maar 20 gram verwijderd van verbetering!
Je hebt nu hulp gevraagd en dat is superquote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:43 schreef bellelena het volgende:
Ja, ze had inderdaad ook weer een hele andere kijk en tips dan de eerdere lk die hier was geweest.
We hadden haar trouwens al eens eerder aan de telefoon gehad, maar toen durfde ik toch niet zo goed. Achteraf kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik niet eerder hulp durfde te vragen.
Aangezien ik niet van het type fotomodel ben lijkt hetme beter geen foto op het wereldwijde web te zetten van mijzelf in bhquote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:02 schreef bellelena het volgende:
XM, goed al dat ze wakker werd voor een voeding! Dat is al een beginnetje! En het komt vast goed morgen
Pessie, klinkt goed! Foto?![]()
![]()
Dat vind ik in de praktijk toch erg tegenvallen. Heb wel een paar keer gehad dat ze om 5, 6 en 7 uur hadden gedronken en om 8 uur toch wel leeg. Waren ze niet content meequote:Op maandag 10 juni 2013 22:30 schreef bellelena het volgende:
Oeh lekker gedronken dus XM!
Oh en als ze weer zelf komt drinken, ook gewoon meekolven! Goed je productie opgang houden enzo
Kyara, ook al heb je net gekolfd, je lichaam gaat dan alsnog on-the-fly melk aanmaken voor je meisjes! (Neem dan een paar glazen drinken erbij!) Dus niet te bang zijn om tussendoor te kolven! Je kunt bijv. als je hebt gevoed na 1 uur kolven, om zo in klein beetjes toch alvast voorraad op te bouwen. Kan meteen ook helpen om je productie nog wat omhoog te brengen!
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:53 schreef bitterend het volgende:
Kyara ik vind je geweldigdat je ze uberhaupt de kans geeft om bv te krijgen is al een hele prestatie
Dat idd!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:53 schreef bitterend het volgende:
Kyara ik vind je geweldigdat je ze uberhaupt de kans geeft om bv te krijgen is al een hele prestatie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |