88% van Turkije is een totaal nieuw verschijnsel voor jou.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:05 schreef Che_ het volgende:
Als moslim tegen de sharia zijn. Dit is een totaal nieuw verschijnsel voor mij. Even opzoeken wat dit precies is.
Trigger, ik heb het niet zo op voorschriften. Of dat nu om spijs/kleding/straf/erfrecht whatever gaat. De Sharia dwingt zaken af en ik hou niet van dwing. Een ieder moet zelf kunnen beslissen hoe te leven. Dat ontneemt de Sharia.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij reageerde jij toch echt op mij wat betreffende Sharia, maar goed, als jij denkt uberhaupt iets te weten over Sharia buiten 'Iran, Saudi Arabie, stenigen, bedekken' hoor ik dat graag, bij deze een bevestiging op je vraag, uit alsjeblieft je mening over wat de Sharia is.
Dus als we allemaal korans uitdelen krijgen we geheid een sharia?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:06 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Democratie in Turkije werkt niet. Ipv kömür en makarna gaan ze dan andere dingen uitdelen.
Wisten jullie trouwens al dat akp vaatwasmachines heeft gegeven aan mensen die niet eens elektriciteit hebben, alleen voor een stem?Democratie ten top.
quote:Op maandag 10 juni 2013 00:05 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik snap dat jij het raar op zal vatten dat ik God dank dat er geen sharia in Turkije is. Maar ik lig daar niet wakker van.
voldoet sowiesoquote:Ik ben elhamdulillah moslim
Ik was nooit zeker over AKP en "stemmen kopen", maar na dat filmpje van vanmiddag weet ik in ieder geval zeker dat ze mensen ronselen om een plein vol te krijgen als Erdogan spreekt.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:06 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Democratie in Turkije werkt niet. Ipv kömür en makarna gaan ze dan andere dingen uitdelen.
Wisten jullie trouwens al dat akp vaatwasmachines heeft gegeven aan mensen die niet eens elektriciteit hebben, alleen voor een stem?Democratie ten top.
Ja, in Dersim. In een van die dorpen daar:Dquote:Op maandag 10 juni 2013 00:06 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik heb het niet over voorschriften, jij zegt dat democratie en Sharia niet samen gaat en ik zeg vervolgens dat je dan geen kaas hebt gegeten van de Sharia en dat benoem ik met alle respect, dus niet om te kleineren, maar incapabel noemen is een feitelijke uitspraak, meer dan een mening.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:07 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Trigger, ik heb het niet zo op voorschriften. Of dat nu om spijs/kleding/straf/erfrecht whatever gaat. De Sharia dwingt zaken af en ik hou niet van dwing. Een ieder moet zelf kunnen beslissen hoe te leven. Dat ontneemt de Sharia.
Geloof is iets persoonlijks, dat houd je voor jezelf. Je kan andere niet dwingen iets te doen. Er zijn zoveel Christenen in Turkije, Joden, andere Islamitische stromingen. Het grootste deel van de Soennieten is ook tegen Sharia. We hebben het over Turkije, wen er maar aan.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:05 schreef Che_ het volgende:
Als moslim tegen de sharia zijn. Dit is een totaal nieuw verschijnsel voor mij. Even opzoeken wat dit precies is.
Goed, wellicht kun je mij uitleggen waarom democratie en Sharia wel samen gaan.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb het niet over voorschriften, jij zegt dat democratie en Sharia niet samen gaat en ik zeg vervolgens dat je dan geen kaas hebt gegeten van de Sharia en dat benoem ik met alle respect, dus niet om te kleineren, maar incapabel noemen is een feitelijke uitspraak, meer dan een mening.
Ik moet toch wel eerst weten wat ik ga weerleggen, waarom is het niet?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Goed, wellicht kun je mij uitleggen waarom democratie en Sharia wel samen gaan.
Daar hebben ze een woord voor, yobaz.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:11 schreef Theoden het volgende:
Ik snap het niet en zal het waarschijnlijk ook nooit snappen.
Wat is nou leuk, nuttig, handig, mooi of wat dan ook aan het OPLEGGEN van een geloof aan iemand?
Hoe kan je nou in een land sharia toepassen en alsnog spreken van democratie? Sharia legt iedereen een geloof, een levenswijze en een gedragscode op. Er is maar één manier om te leven en als je buiten het boekje gaat ben je de lul ....quote:Op maandag 10 juni 2013 00:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik moet toch wel eerst weten wat ik ga weerleggen, waarom is het niet?
Democratie staat voor mij dat een ieder zijn eigen keuze kan maken hoe te kleden, hoe te eten bijv. Dat kan niet als je volgens de Sharia leeft. Mocht ik ooit echt van mijn geloof vallen, dan vind ik het prettig te weten dat ik daarvoor niet de doodstraf zal krijgen.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik moet toch wel eerst weten wat ik ga weerleggen, waarom is het niet?
De meeste mensen denken bij sharia aan SA, Iran etc. Ik denk totaal niet zo, sterker nog.. niets komt er in de buurt van de afgelopen decennia. Ik denk eerder aan de tijd van Abu Bakr, Omar Ibn Al Chattab.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:13 schreef Theoden het volgende:
[..]
Hoe kan je nou in een land sharia toepassen en alsnog spreken van democratie? Sharia legt iedereen een geloof, een levenswijze en een gedragscode op. Er is maar één manier om te leven en als je buiten het boekje gaat ben je de lul ....
Leg dan aub uit hoe dat democratisch kan zijn?
Mag ik dan aannemen dat jij niet akkoord gaat met deze definitie :quote:Op maandag 10 juni 2013 00:13 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Democratie staat voor mij dat een ieder zijn eigen keuze kan maken hoe te kleden, hoe te eten bijv. Dat kan niet als je volgens de Sharia leeft. Mocht ik ooit echt van mijn geloof vallen, dan vind ik het prettig te weten dat ik daarvoor niet de doodstraf zal krijgen.
?quote:de·mo·cra·tie (de; v; meervoud: democratieën) 1staat(svorm) die aan het hele volk invloed op de regering toekent
Ik heb je net mijn definitie al gegeven.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mag ik dan aannemen dat jij niet akkoord gaat met deze definitie :
[..]
?
Ja Turks, hoewel ik mij het raar vindt om mij zo aan te duiden aangezien ik geboren en getogen ben in Nederland. Turks-Nederlands dan maar.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:14 schreef Theoden het volgende:
Guidance, rare vraag en je hoeft niet te antwoorden als je niet wil, maar ben je Turks? Gewoon om jou even een plaats te geven, want ik ben het vrijwel altijd eens met je posts en denkwijze.
Nee niet van mij.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:15 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Was dat filmpje van jou?! heb hard gelachen!
Samequote:Op maandag 10 juni 2013 00:16 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja Turks, hoewel ik mij het raar vindt om mij zo aan te duiden aangezien ik geboren en getogen ben in Nederland. Turks-Nederlands dan maar.
Jij dan?
Dan vervalt de discussie, wanneer ik spreek over democratie, heb ik het over zoals het in het Nederlands gebruikt wordt, geen semantische subjectieve variaties daarop. Waar jij over spreekt is wmb meer individualisme.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:16 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik heb je net mijn definitie al gegeven.
Had jou niet Turks ingeschat.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:16 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja Turks, hoewel ik mij het raar vindt om mij zo aan te duiden aangezien ik geboren en getogen ben in Nederland. Turks-Nederlands dan maar.
Jij dan?
Ik zag deze een paar keer voorbij komen vandaag, maar geen idee waar die is gemaakt dus ik had het niet gepost. Enig idee waar deze gemaakt is?quote:
Ben jij een moslim?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:13 schreef Theoden het volgende:
[..]
Hoe kan je nou in een land sharia toepassen en alsnog spreken van democratie? Sharia legt iedereen een geloof, een levenswijze en een gedragscode op. Er is maar één manier om te leven en als je buiten het boekje gaat ben je de lul ....
Leg dan aub uit hoe dat democratisch kan zijn?
Ook nog uit Yozgat. Turken geloven mij ook niet als ik het zeg.quote:
Democratie is wat mij betreft niet wat die ene 50.1% wil. Mensen moeten altijd de mogelijkheid hebben zich te gedragen zoals zij dat zelf willen. Niet doelend op totale anarchie. Ik vind alles wat mensen dwingt zich naar een bepaald iets te gedragen ronduit eng. Ik schrik echt als ik mensen een ja voor de Sharia hoor roepen.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan vervalt de discussie, wanneer ik spreek over democratie, heb ik het over zoals het in het Nederlands gebruikt wordt, geen semantische subjectieve variaties daarop. Waar jij over spreekt is wmb meer individualisme.
De "aanhangers" van tayyip. Het zijn er zoveeeeel dat er toevallig een aantal zijn gespot met dezelfde kleren. Naast elkaar. Meerdere keren.quote:
Draai er nou niet eens omheen! Jij beweert dat je veel weet over sharia en democratie. Ambi vraagt je of je dan kan uitleggen waarom sharia en democratie samen kan gaan volgens jou. Eerst draai je er omheen bij Ambi door te vragen wat jij moet weerleggen, daarna draai je het om en vraag je haar wat in plaats van om iets uit te leggen.quote:
Heb je de door mij gegeven definitie wel gelezen?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:19 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Democratie is wat mij betreft niet wat die ene 50.1% wil. Mensen moeten altijd de mogelijkheid hebben zich te gedragen zoals zij dat zelf willen. Niet doelend op totale anarchie. Ik vind alles wat mensen dwingt zich naar een bepaald iets te gedragen ronduit eng. Ik schrik echt als ik mensen een ja voor de Sharia hoor roepen.
quote:Op maandag 10 juni 2013 00:19 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Hoezo?We gaan de hele tijd al offtopic, nu maar op een leuke manier.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 01:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nou, eh. Standaard Turkse vragen dan maar. Vraag 1: Nerelisin? Wat zijn je roots?
Nogmaals, ben jij een moslim, zo ja, ben je praktiserend?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:19 schreef Theoden het volgende:
[..]
Draai er nou niet eens omheen! Jij beweert dat je veel weet over sharia en democratie. Ambi vraagt je of je dan kan uitleggen waarom sharia en democratie samen kan gaan volgens jou. Eerst draai je er omheen bij Ambi door te vragen wat jij moet weerleggen, daarna draai je het om en vraag je haar wat in plaats van om iets uit te leggen.
Nu doe je precies hetzelfde bij mij.
Leg nou eens eerst uit waarom sharia en democratie samen kan gaan zonder dat je weer met een tegenvraag komt.
Yozgatli? Wtf. Daar gaan al mijn vooroordelenquote:Op maandag 10 juni 2013 00:18 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ook nog uit Yozgat. Turken geloven mij ook niet als ik het zeg.
Ze vinden mij te rustig/vriendelijk/liberaal voor iemand uit Yozgat.
Daar is Trigger een ster in en toch trap ik er iedere keer weer in.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:19 schreef Theoden het volgende:
[..]
Eerst draai je er omheen bij Ambi door te vragen wat jij moet weerleggen, daarna draai je het om en vraag je haar wat in plaats van om iets uit te leggen.
Jezus Trigger, reageer idd eens een keer op mijn vraagquote:Op maandag 10 juni 2013 00:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb je de door mij gegeven definitie wel gelezen?
Waarom is dat zo relevant voor jouw argument?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nogmaals, ben jij een moslim, zo ja, ben je praktiserend?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |