bij mij is het al binnen hoorquote:Op zondag 9 juni 2013 22:22 schreef BlackLining het volgende:
Belastinggeld![]()
Dat ze maar eens tempo maken ermee.
Nee.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:26 schreef Salatrel het volgende:
[..]
bij mij is het al binnen hoorheb je de brief al gekregen?
Dit, kan het 1x mooi op elkaar inslijten en gaat het langer mee. Anders blijf je dingen vervangen omdat je ouwe zooi je nieuwe dingen sneller laat slijten..quote:
Gaat voor straatgebruik niet op.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:03 schreef klawie het volgende:
ik heb een tijdje meegekeken met motor cross en daar deden ze de voortandwiel bij elke beurt zodat de ketting langer meeging
Als het tandwiel niet lekker meer is, is het vrijwel onmogelijk dat de ketting nog in orde is. Andersom is logischer. Tandwiel nog goed als de ketting gaar is. Maar ook dat niet te lang, want dat tandwiel trekt gewoon krom en slijt in als de ketting te ver uitgerekt is.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:21 schreef Gummiebeer het volgende:
Als de ketting en achtertandwiel nog goed is, is er geen enkele geldige reden om alles te vv. Dus gewoon lekker die voortandwiel vv en verder klapperen.
Laten we effe eerlijk wezen: Een SV is geen pk monster in vergelijking met een zeg maar een ss fiets. Gewoon effe regelmating de speling controleren. Mocht de ketting teveel gaan lubberen dan kan je altijd es kijken of je de hele zut vervangt.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als het tandwiel niet lekker meer is, is het vrijwel onmogelijk dat de ketting nog in orde is. Andersom is logischer. Tandwiel nog goed als de ketting gaar is. Maar ook dat niet te lang, want dat tandwiel trekt gewoon krom en slijt in als de ketting te ver uitgerekt is.
Klint heul niet krom, tis de waarheid. Geen enkele ketting is overal gelijk.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:25 schreef BlackLining het volgende:
Als ie steeds slap hangt zou ik de kettingspanners (of degene die de ketting spant) verdenken.
Let er overigens op dat kettingen niet overal even lang zijn. Klinkt een beetje korm, dat snap ik, maar neit alle schakels zijn even lang. Dat rekt naar verloop van tijd. Je kunt dus je kettingspanning instellen, het achterwiel een keer rond draaien en er dan weer compleet naast zitten. Dat is ook de reden dat je bij het spannen eerst het strakste punt zoekt (dus, slapste deel van de ketting om het achtertandwiel, niet tussen de tandwielen) en dan op het strakte punt spant, niet op het zwakste. Een ketting die iets los staat is niet erg. Een ketting die te strak gaat, kan je bak kapot trekken.
70 pk in wisselend vermogen en richting is meer dan genoeg om een ketting uit te rekken. Zeker bij een V-twin die op elke slag een dreun uitdeelt, in plaats van een vier in lijn die dat gelijkmatiger doet. Overigens zelfs een 25kW vier in lijn rekt een ketting na verloop van tijd gewoon uit.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:24 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Laten we effe eerlijk wezen: Een SV is geen pk monster in vergelijking met een zeg maar een ss fiets. Gewoon effe regelmating de speling controleren. Mocht de ketting teveel gaan lubberen dan kan je altijd es kijken of je de hele zut vervangt.
Lees even eerst de hele post...quote:Op zondag 9 juni 2013 23:26 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Klint heul niet krom, tis de waarheid. Geen enkele ketting is overal gelijk.
Vermogen is gelijkmatig op de uitgaande as. Maakt geen moer uit of het een Twin of 4 in lijn is.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
70 pk in wisselend vermogen en richting is meer dan genoeg om een ketting uit te rekken. Zeker bij een V-twin die op elke slag een dreun uitdeelt, in plaats van een vier in lijn die dat gelijkmatiger doet.
Deed ik. En ik blijf erbij dat een strontje nieuwe ketting niet overal gelijk is. Als ik mijn ketting span pak ik het strakste gedeelte om te spannen, dan zit je altijd goed.quote:
Gemiddeld vermogen wel ja. Merk jij als bereider niet veel van, omdat je ketting en de demping van je tandwielset nogal veel opvangt.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:27 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Vermogen is gelijkmatig op de uitgaande as. Maakt geen moer uit of het een Twin of 4 in lijn is.
Dan heb je dus niet gelezen, want ik zeg nergens dat een nieuwe ketting dat wel is. Echter, zeggen "een ketting is niet overal even lang" klinkt gewoon vaag als je niet weet hoe het slijtageproces van een ketting eruit ziet, en niet weet dat een ketting op bepaalde stukken verder versleten kan zijn dan op andere stukken. En gezien het probleem, een steeds doorhangende ketting, denk ik dat dat effect over het hoofd gezien wordt. Vandaar de extra uitleg.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:29 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Deed ik. En ik blijf erbij dat een strontje nieuwe ketting niet overal gelijk is. Als ik mijn ketting span pak ik het strakste gedeelte om te spannen, dan zit je altijd goed.
Dit is nou dus echt eenquote:Op zondag 9 juni 2013 23:27 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Vermogen is gelijkmatig op de uitgaande as. Maakt geen moer uit of het een Twin of 4 in lijn is.
Nee, de tandwielset slijt. En daarom vervang je dus altijd de tandwielset en niet alleen de tandwielen.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:30 schreef Gummiebeer het volgende:
Het is trouwens niet de ketting die zozeer slijt. De tandwielen slijten met als gevolg dat de ketting gaat slijten door onvoldoende controle.
Heb is eerder dat de tandwielen slijten doordat de ketting rekt en daarom die ketting niet meer mooi in de tanden pastquote:Op zondag 9 juni 2013 23:30 schreef Gummiebeer het volgende:
Het is trouwens niet de ketting die zozeer slijt. De tandwielen slijten met als gevolg dat de ketting gaat slijten door onvoldoende controle.
Dan snap ik dequote:Op zondag 9 juni 2013 23:30 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Dit is nou dus echt eenwaard...
Waarom denk je dat fabrikanten komen met big-bang, screamers en small bang motoren? puur om de krachtpulsen om het achterwiel te moduleren om zo een betere tractie en feedback van de motor te verkrijgen.
Big-Bang is bijvoorbeeld dat alle cilinders binnen een halve slag arbeid leveren, zodat de achterband te tijd heeft om weer te herstellen voor de volgende arbeidsslag en zo betere feedback en tractie te leveren.
Maar de tandwielen slijten ook door het constante gedouw en getrek aan de tanden. Daardoor gaan ze langzaam scheef staan en krijg je een zaagblad. Uiteindelijk slijt dus gewoon de hele set en daarom:quote:Op zondag 9 juni 2013 23:31 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Heb is eerder dat de tandwielen slijten doordat de ketting rekt en daarom die ketting niet meer mooi in de tanden past
quote:Op zondag 9 juni 2013 23:31 schreef BlackLining het volgende:
En daarom vervang je dus altijd de tandwielset en niet alleen de tandwielen.
Je bent het met me eens dat het fire-patroon van een V-twin nogal anders is dan van een vier in lijn, toch? En dat twee cilinders van 500 cc die (deels) tegen elkaar inbeuken wat schokkeriger zijn dan vier cilinders van 250 cc die elkaar ondersteunen, lijkt me.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:32 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dan snap ik deniet.
Met al die blablabla blijft het vermogen op de uitgaande as gelijk, ongeacht type blok, niet?
Dit is puur om de veerweg op te vangen van een allroad, die veert immers meer in dan een ss.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je bent het met me eens dat het fire-patroon van een V-twin nogal anders is dan van een vier in lijn, toch? En dat twee cilinders van 500 cc die (deels) tegen elkaar inbeuken wat schokkeriger zijn dan vier cilinders van 250 cc die elkaar ondersteunen, lijkt me.
Een versnellingsbak heeft alleen maar tandwielen of hooguit een ketting. Geen demping.
Kijk vervolgens eens op je verdere aandrijflijn: Ketting met redelijke speling (vangt klappen op!) en vaak nog rubberen dempingsdelen in voortandwiel, of tussen het achtertandwielblok en de achtervelg zelf. Dáár vindt de demping plaats. Op het achterwiel merk je er (vrijwel) niks van, op de uitgaande as echter wel. De demping zit pas in de eindoverbrenging.
Het vermogen wel ja, maar bij hebben geen elektromotoren die een mooi continu vermogen leveren. het vermogen van een motor word geleverd in de vorm van een sinus, die alleen gedempt wordt door de masssa van het vliegwiel en de aandrijflijn.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:32 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dan snap ik deniet.
Met al die blablabla blijft het vermogen op de uitgaande as gelijk, ongeacht type blok, niet?
Dat is niet de enige reden van speling op een ketting. Dat is de reden dat als ie op het strakste punt staat (overigens is dat niet helemaal ingeveerd, dan komt ie weer losser te staan) er nog steeds speling moet zijn op de ketting.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:37 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dit is puur om de veerweg op te vangen van een allroad, die veert immers meer in dan een ss.
Laten we het hier maar op houden idd. Maar als kostenbesparing zal je eerst effe alleen je voortandwiel vv inspecteren als die goed versleten is.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:38 schreef BlackLining het volgende:
Maargoed, aan Generaal Onbenul:
Een ketting rekt dus op bepaalde delen meer uit dan op andere delen. Zo kan het dat je de ketting spant, het achterwiel een keer ronddraait en de ketting weer los hangt. Spannen doe je dus op het punt dat de ketting het strakste staat. Resultaat daarvan is, dat de ketting met vlagen te los staat. Span je op het losse stuk, dan is je resultaat dat je ketting met vlagen te strak staat. En dan gaat die trekken aan de uitgaande as, en dat is funest voor je blok. Liever te los, dan te vast.
Beste blijft gewoon de hele set verwisselen. Als je iets doet, moet je het goed doen. Anders komt het gegarandeerd terug.
En das weer een kwestie van inspectie en onderhoud.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:41 schreef BlackLining het volgende:
Ja, maar als ze met een versleten voortandwiel gereden heeft, is die ketting hoogstwaarschijnlijk ook gewoon versleten. Die wordt namelijk met elke rondgang uit elkaar getrokken op het voortandwiel.
Motorrijden is nou eenmaal een dure hobby..
U gaat door voor de koelkast!quote:Op zondag 9 juni 2013 23:47 schreef klawie het volgende:
maar de voorste tandwiel draait toch vaker rond als de rest en daardoor slijt hij toch harder
Zie ninja edit.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:52 schreef klawie het volgende:
[..]
dan kan je hem toch beter een keer eerder los vervangen dan gaat de rest ook langer mee
Dat had dan ik dit geval eerder moeten gebeuren, nu is de ketting al ongelijk gerekt, dus nu zal die slechte ketting je mooie nieuwe tandwiel sneller laten slijtenquote:Op zondag 9 juni 2013 23:52 schreef klawie het volgende:
[..]
dan kan je hem toch beter een keer eerder los vervangen dan gaat de rest ook langer mee
True. Daarom altijd af en toe inspecteren. Als je voorste tandwiel al zaagtanden laat zien ben je te laat. Kan je gelijk de hele zeut vvquote:Op zondag 9 juni 2013 23:55 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Dat had dan ik dit geval eerder moeten gebeuren, nu is de ketting al ongelijk gerekt, dus nu zal die slechte ketting je mooie nieuwe tandwiel sneller laten slijten
Kans dat de ketting over een aantal tanden schiet, en zodoende dat je ketting nog gaarder wordt en tandwielen steeds gaarder worden.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:56 schreef klawie het volgende:
ik moet er binnekort ook aan geloven maar eerst op vakantie![]()
kan het trouwens kwaad om met een gare ketting rond te rijden
dat moet ik denk ik maar voor lief nemenquote:Op zondag 9 juni 2013 23:58 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Kans dat de ketting over een aantal tanden schiet, en zodoende dat je ketting nog gaarder wordt en tandwielen steeds gaarder worden.
De kans op breken en vastlopen wordt wel groter. En als een ketting breekt, dan zal ie niet mooi netjes recht van je brommer aflopenquote:Op zondag 9 juni 2013 23:56 schreef klawie het volgende:
ik moet er binnekort ook aan geloven maar eerst op vakantie![]()
kan het trouwens kwaad om met een gare ketting rond te rijden
Dan gewoon na je vakantie de gehele set vv.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:59 schreef klawie het volgende:
[..]
dat moet ik denk ik maar voor lief nemen
nieuw zweepjequote:Op zondag 9 juni 2013 23:59 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
De kans op breken en vastlopen wordt wel groter. En als een ketting breekt, dan zal ie niet mooi netjes recht van je brommer aflopen
Meestal klapt die dan in je achterwiel en dan maak je een hendige sjieke slipquote:Op zondag 9 juni 2013 23:59 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
De kans op breken en vastlopen wordt wel groter. En als een ketting breekt, dan zal ie niet mooi netjes recht van je brommer aflopen
je is goedhart motorenquote:Op zondag 9 juni 2013 23:59 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dan gewoon na je vakantie de gehele set vv.
achter moet ook het nodige gebeuren dus dat maakt niet uitquote:Op maandag 10 juni 2013 00:01 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Meestal klapt die dan in je achterwiel en dan maak je een hendige sjieke slip
Meestal dan net als je een vrachtwagen hebt ingehaald of op een haarspeldbocht afrijdtquote:Op maandag 10 juni 2013 00:01 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Meestal klapt die dan in je achterwiel en dan maak je een hendige sjieke slip
neej doe ik liever niet als iemand me de eerste keer helpt wel maar ander breng ik hem gwn wegquote:Op maandag 10 juni 2013 00:02 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Kettingset kan je heul goed zelf vv, scheelt een zooi kosten
Moet je wel de beschikking hebben over een kettingpons ( of heel erg goed zijn met hamersquote:Op maandag 10 juni 2013 00:02 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Kettingset kan je heul goed zelf vv, scheelt een zooi kosten
ervaring mee?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:03 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Meestal dan net als je een vrachtwagen hebt ingehaald of op een haarspeldbocht afrijdt
Tja, je woont te ver weg anders had ik je geholpen. Maar het stelt echt geen kut voor. Gewoon aan beginnenquote:Op maandag 10 juni 2013 00:04 schreef klawie het volgende:
[..]
neej doe ik liever niet als iemand me de eerste keer helpt wel maar ander breng ik hem gwn weg
Oneindige kettingquote:Op maandag 10 juni 2013 00:05 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Moet je wel de beschikking hebben over een kettingpons ( of heel erg goed zijn met hamers) want die sluitschakels zou ik niet vertrouwen..
lol ik kom je halen en brengen en je krijgt bloemen mee voor je meissie krat bier voor jou mooie deal tochquote:Op maandag 10 juni 2013 00:05 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Tja, je woont te ver weg anders had ik je geholpen. Maar het stelt echt geen kut voor. Gewoon aan beginnen
quote:Op maandag 10 juni 2013 00:06 schreef klawie het volgende:
[..]
lol ik kom je halen en brengen en je krijgt bloemen mee voor je meissie krat bier voor jou mooie deal toch
Is goed, ik hoor t wel tegen die tijdquote:Op maandag 10 juni 2013 00:08 schreef klawie het volgende:
[..]
kijk moet nl ook remschijven doen pm tegen die tijd wel
Nee geen oneindige ketting, je hebt 2 soorten sluitingen: 1 moet je met een pons dicht slaan en de andere, die ik minder vertrouw, is met een visje, een speciale schakel die open en dicht geklikt kan worden met een tang...quote:Op maandag 10 juni 2013 00:06 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Oneindige kettingKan je gelijk je linkbrug eruit halen en lagers inspecteren cq vv
jij gaat nog heel vaak bloemen en bier krijgenquote:Op maandag 10 juni 2013 00:09 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Is goed, ik hoor t wel tegen die tijd
Op het moment dat dát gebeurd, ben je rijkelijk te laat met het vervangen van de complete set en raad ik aan onderhoud aan de motor voortaan maar gewoon door de dealer te laten doen.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:58 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Kans dat de ketting over een aantal tanden schiet, en zodoende dat je ketting nog gaarder wordt en tandwielen steeds gaarder worden.
Crap, ik heb een oneindige ketting. Die vertrouw ik meer dan visjes of met een pons te kutten.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:10 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Nee geen oneindige ketting, je hebt 2 soorten sluitingen: 1 moet je met een pons dicht slaan en de andere, die ik minder vertrouw, is met een visje, een speciale schakel die open en dicht geklikt kan worden met een tang...
quote:Op maandag 10 juni 2013 00:10 schreef klawie het volgende:
[..]
jij gaat nog heel vaak bloemen en bier krijgen
ik weet dat ik telaat ben maar vakantie is heel duurquote:Op maandag 10 juni 2013 00:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Op het moment dat dát gebeurd, ben je rijkelijk te laat met het vervangen van de complete set en raad ik aan onderhoud aan de motor voortaan maar gewoon door de dealer te laten doen.
Als ie echt over gaat slaan moet je geen meter meer rijden. Maar dan heb je het écht hard verneukt.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:12 schreef klawie het volgende:
[..]
ik weet dat ik telaat ben maar vakantie is heel duur![]()
Als een ketting gewoon goed geponst is, dan is ie precies t zelfde als een oneindige, boven zou ik nooit een oneindige kunnen monteren omdat de ketting bij mij door de achterbrug heen gaatquote:Op maandag 10 juni 2013 00:12 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Crap, ik heb een oneindige ketting. Die vertrouw ik meer dan visjes of met een pons te kutten.
[..]![]()
Kan dat dus niet met jouw racert? Kheb dan ook alleen ervaring met allroadsquote:Op maandag 10 juni 2013 00:16 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Als een ketting gewoon goed geponst is, dan is ie precies t zelfde als een oneindige, boven zou ik nooit een oneindige kunnen monteren omdat de ketting bij mij door de achterbrug heen gaat
Achterbrug kan eruit hequote:Op maandag 10 juni 2013 00:16 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Als een ketting gewoon goed geponst is, dan is ie precies t zelfde als een oneindige, boven zou ik nooit een oneindige kunnen monteren omdat de ketting bij mij door de achterbrug heen gaat
Vergeet dan niet effe de lagers te controleren van de link, ligt toch al los ja.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Achterbrug kan eruit heNiet eens zo heel veel werk trouwens. Zijn twee boutjes.
Ik zit ook te overwegen om volgende keer een oneindige ketting erop te leggen. Moet de brug er toch uithalen, want ik moet wat bijstellen aan de vering en daar kan ik nu niet bij.
Ben het wat betreft dat visje met je eens trouwens, dat hoort op een trapfiets. Niet op een motor.
Google maar eens een foto van een 600rr. Het is fysiek gewoon onmogelijk, zelfs als je de brug eruit haaltquote:Op maandag 10 juni 2013 00:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Achterbrug kan eruit heNiet eens zo heel veel werk trouwens. Zijn twee boutjes.
Ik zit ook te overwegen om volgende keer een oneindige ketting erop te leggen. Moet de brug er toch uithalen, want ik moet wat bijstellen aan de vering en daar kan ik nu niet bij.
Ben het wat betreft dat visje met je eens trouwens, dat hoort op een trapfiets. Niet op een motor.
Preciesquote:Op maandag 10 juni 2013 00:20 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Vergeet dan niet effe de lagers te controleren van de link, ligt toch al los ja.
Waar zit het probleem dan precies? Heb gegoogled, maar ik zie het probleem niet echt.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:21 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Google maar eens een foto van een 600rr. Het is fysiek gewoon onmogelijk, zelfs als je de brug eruit haalt
zal ik morgen effe doenquote:Op maandag 10 juni 2013 00:16 schreef Gummiebeer het volgende:
Klawie, maak es een pic van je gare ketting en tandwielen
merk het gauw zat en anders laat ik me eigen gwn weg slepenquote:Op maandag 10 juni 2013 00:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als ie echt over gaat slaan moet je geen meter meer rijden. Maar dan heb je het écht hard verneukt.
Een versleten ketting sjort wat aan je versnellingsbak. Die kan wel wat hebben, maar leuk vindt ie het zeker niet. Je zult merken wat ik bedoel als de nieuwe set erop ligt en goed gespannen en gesmeerd is. De bak loopt en schakelt dan veel soepeler.
Daarom.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
PreciesZo kom je nog eens op plaatsen waar je normaal niet komt.
Ik heb een andere shock liggen voor achter, maar om die kwijt te kunnen moet ik even met een dremel aan de slag onder de accubak, wat overbodig plastic weghalen. Als ik even de brug eruit haal, kan ik er gewoon onder gaan zitten. Veel makkelijker. En dan kan ik er ook meteen bij
Zag bij het vervangen van mijn wielen ook dat er ietwat speling zit op het lager van het achterste kettingwielblok. Heb het wel weer in elkaar gezet, maar die kan ik mooi meebestellen met de nieuwe ketting. Waarschijnlijk volgende week dat die erop komt. En als ik dan toch bezig ben, meteen maar even het voorwiellager
Ik zie het ook niet.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:23 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Waar zit het probleem dan precies? Heb gegoogled, maar ik zie het probleem niet echt.
Hoppa! Gelijk effe je as invetten enzo. Op elke motor kan een oneindige ketting, tis alleen effe wat meer werk.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet.
Moet natuurlijk ook wel de as eruit waar de brug in hangt hé WallyMaar da's ook niet moeilijk. Afdekplaatjes los, één van de twee boutjes uit de holle as, en die eruit trekken. Lager dondert eruit, brug zit los et voila, ruimte zat
wat is het verschil eigelijkquote:Op maandag 10 juni 2013 00:28 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Hoppa! Gelijk effe je as invetten enzo. Op elke motor kan een oneindige ketting, tis alleen effe wat meer werk.
Oneindig is gewoon een voorgeklinkte ketting, dus zoals die op je bike ligt. Normaal moet je zelf klinken of met visjes werken, dus 2 losse eindjes aanelkaar maken.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:30 schreef klawie het volgende:
[..]
wat is het verschil eigelijk![]()
tussen een normale en een oneindige ketting
Ik zal er morgen op terugkomen met een grafische illustratie..quote:Op maandag 10 juni 2013 00:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet.
Moet natuurlijk ook wel de as eruit waar de brug in hangt hé WallyMaar da's ook niet moeilijk. Afdekplaatjes los, één van de twee boutjes uit de holle as, en die eruit trekken. Lager dondert eruit, brug zit los et voila, ruimte zat
Behalve dan dat visjes thuishoren op een trapfiets of een Ducati, maar niet op een motorquote:Op maandag 10 juni 2013 00:31 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Oneindig is gewoon een voorgeklinkte ketting, dus zoals die op je bike ligt. Normaal moet je zelf klinken of met visjes werken, dus 2 losse eindjes aanelkaar maken.
doe dat es, ben wel benieuwd hoe het eruit ziet bij jou.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:31 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Ik zal er morgen op terugkomen met een grafische illustratie..
Of Harley, want die rijden toch niet.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Behalve dan dat visjes thuishoren op een trapfiets of een Ducati, maar niet op een motor
Wat een kutsysteem zeg..quote:Op maandag 10 juni 2013 00:37 schreef WallyPower118 het volgende:
Toch nog ff gegoogled: http://www.mcnews.com.au/(...)ingarmWheel_700p.jpg
Ik zie zo niet hoe ik hier een oneindige ketting omheen moet krijgen
quote:Op maandag 10 juni 2013 00:37 schreef WallyPower118 het volgende:
Toch nog ff gegoogled: http://www.mcnews.com.au/(...)ingarmWheel_700p.jpg
Ik zie zo niet hoe ik hier een oneindige ketting omheen moet krijgen
quote:Op maandag 10 juni 2013 00:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Goed, je hebt gelijk. Qua frame is het niet zo'n probleem, was even de mogelijkheid van een uit de hand gelopen brug vergeten inderdaadGaar systeem wel ja. Maar je ziet het inderdaad wel eens vaker.
True true. Zoals ik zei, ik ben niet zo thuis met racerts.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:40 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Gewoon geen oneindige ketting kopen
Achterbrug er af ketting erop, achterbrug er weer op toch?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:37 schreef WallyPower118 het volgende:
Toch nog ff gegoogled: http://www.mcnews.com.au/(...)ingarmWheel_700p.jpg
Ik zie zo niet hoe ik hier een oneindige ketting omheen moet krijgen
ik hen harder met een visje gereden dan jouw fiets gaat, dus maak je maar geen zorgenquote:Op maandag 10 juni 2013 00:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Behalve dan dat visjes thuishoren op een trapfiets of een Ducati, maar niet op een motor
Precies, de 210 was een "verouderd" apparaat. En ik vond het prijsverschil ook te klein om dan de 340 niet te kopen.quote:Op maandag 10 juni 2013 08:33 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja ik zou de 210/220 tegenwoordig ook niet meer aanraden. ik had voor mezelf al ritjes naar landen die niet op de west europa kaart staan in het vooruitzicht gesteld vandaar dat is destijds de 350 kocht
quote:Op maandag 10 juni 2013 10:28 schreef pindaplukker het volgende:
haha lees dit:
http://www.autoblog.nl/ni(...)ragen-snelheid-59592
Dat ze bij 148 al de plaat niet meer scherp hebben..quote:Op maandag 10 juni 2013 10:28 schreef pindaplukker het volgende:
haha lees dit:
http://www.autoblog.nl/ni(...)ragen-snelheid-59592
Alleen jammer dat Kleve zo'n bejaardendorp isquote:Op maandag 10 juni 2013 10:54 schreef dribbel79 het volgende:
zaterdag naar Kleve geweest, leuk ritje binnendoor...
kan / wil iemand mee helpen met het vervangen van mijn nokkenas ketting?? als ik de cbr start lijkt het wel een diesel man...
precies, maar het de goedkoopste oplossing voor 's avonds op kunnen scheppen met "ben vandaag naar duitsland geweest"quote:Op maandag 10 juni 2013 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Alleen jammer dat Kleve zo'n bejaardendorp is![]()
Niet echt in de buurt dus.quote:
omdat het in nederland al op de borden staat zekerquote:Op maandag 10 juni 2013 11:14 schreef dribbel79 het volgende:
en ik ben een dusdanig grote geografie-mogool dat dat het enige dorp is wat ik weet te vinden :S
ookquote:Op maandag 10 juni 2013 12:28 schreef Salatrel het volgende:
[..]
omdat het in nederland al op de borden staat zeker
Dat is dichtbij. Jammer genoeg heb ik er ook geen verstand van hoe ik dat zou moeten vervangen, anders wilde ik best helpenquote:
Als je er een beetje geld voor over hebt, kijk dan eens bij Boksmotyre in Duivenquote:Op maandag 10 juni 2013 10:54 schreef dribbel79 het volgende:
zaterdag naar Kleve geweest, leuk ritje binnendoor...
kan / wil iemand mee helpen met het vervangen van mijn nokkenas ketting?? als ik de cbr start lijkt het wel een diesel man...
Gewoon op de Redneck manier doen:quote:Op maandag 10 juni 2013 10:54 schreef dribbel79 het volgende:
zaterdag naar Kleve geweest, leuk ritje binnendoor...
kan / wil iemand mee helpen met het vervangen van mijn nokkenas ketting?? als ik de cbr start lijkt het wel een diesel man...
Jij vloog met 140 de vangrail in of alleen je nieuwe koffer?quote:Op maandag 10 juni 2013 14:40 schreef klawie het volgende:
net voor het eerst met koffer gereden en vloog opeens met 140 de vangrail in me nieuwe koffer bekrast
lol alleen me koffer hoorde een klap keek naar achter en zag opeens een koffer rollen op de vluchtstrookquote:Op maandag 10 juni 2013 14:43 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Jij vloog met 140 de vangrail in of alleen je nieuwe koffer?
Ik denk het laatste, anders poste je dit vast niet
quote:Op maandag 10 juni 2013 14:44 schreef klawie het volgende:
[..]
lol alleen me koffer hoorde een klap keek naar achter en zag opeens een koffer rollen op de vluchtstrook
dacht dat mij grondplaat het zelfde was maar achteraf is het denk toch een tikkeltje anders morgen effe de andere grondplaat erop schroevenquote:
Sorry, maarquote:Op maandag 10 juni 2013 14:40 schreef klawie het volgende:
net voor het eerst met koffer gereden en vloog opeens met 140 de vangrail in me nieuwe koffer bekrast
quote:Op maandag 10 juni 2013 14:46 schreef klawie het volgende:
[..]
dacht dat mij grondplaat het zelfde was maar achteraf is het denk toch een tikkeltje anders morgen effe de andere grondplaat erop schroeven
gelukkig niets of niemand verder geraakt en met 1 hand op de koffer weer naar huis geredenquote:Op maandag 10 juni 2013 14:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Sorry, maar![]()
!
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Not sure if trollin?quote:Op maandag 10 juni 2013 14:49 schreef klawie het volgende:
[..]
[..]
gelukkig niets of niemand verder geraakt en met 1 hand op de koffer weer naar huis gereden
beetje posbank achtig dusquote:Op maandag 10 juni 2013 16:50 schreef KneusTeun het volgende:
Net ff de Sallandse heuvelrug gedaan, oftewel de mooie weg die vol zit met wielrenners en bussen oude vellen.
Je bent net omgepleurd?quote:Op maandag 10 juni 2013 17:54 schreef picodealion het volgende:
Nou, wat een vertrouwen. Dat ik in April en Mei al op de lijst stond wil niet zeggen..
oh.
Huh wat? Ik had maar één keer meegekregen?quote:Op maandag 10 juni 2013 17:54 schreef picodealion het volgende:
Nou, wat een vertrouwen. Dat ik in April en Mei al op de lijst stond wil niet zeggen..
oh.
Oh, dat heb ik volgens mij wel gehoord.quote:Op maandag 10 juni 2013 18:43 schreef picodealion het volgende:
April was gewoon laten zakken bij het straatje keren op een helling, niks bijzonders.
Volgens mij is hij ondanks het gebrek aan kvs niet te warm geworden, hij zat op 70 graden toen ie uit viel. Ik denk dat mijn tank vacuüm trekt, stond vandaag weer stil en nadat ik de tankdop open en dicht deed startte hij weer. Was de vorige keer ook zo. Beetje typisch alleen dat het (gecombineerde) waarschuwingslampje voor olie en temp dan gaat branden. Als ik lucht in de tank laat is het lampje ook weer uit.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:52 schreef klawie het volgende:
[..]
weet niet of hij een temperatuur sensor heeft zal haast wel en zou kunnen omdat het blok zo heet is geweest wordt de weerstand minder en dan zou de sensoor doorgebrand kunnen zijn
Misschien kun je er crash bars opzetten? Ik heb die voorop zitten (puur voor de kappen). Misschien zijn er ook wel grotere te krijgen.quote:
Even een paar woorden later cuttenquote:Op maandag 10 juni 2013 19:42 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Misschien kun je er crash bars opzetten? Ik heb die voorop zitten (puur voor de kappen). Misschien zijn er ook wel grotere te krijgen.
Hmm, als de benzine op aan het gaan is, gaat ie armer lopen. Dan wordt het blok een stuk warmer in ieder geval. Misschien slaat daarom het lampje aan. Lijkt me sterk hoor, maar da's de enige verklaring die ik kan bedenken als het echt aan de benzinetank ligt.quote:Op maandag 10 juni 2013 19:41 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Volgens mij is hij ondanks het gebrek aan kvs niet te warm geworden, hij zat op 70 graden toen ie uit viel. Ik denk dat mijn tank vacuüm trekt, stond vandaag weer stil en nadat ik de tankdop open en dicht deed startte hij weer. Was de vorige keer ook zo. Beetje typisch alleen dat het (gecombineerde) waarschuwingslampje voor olie en temp dan gaat branden. Als ik lucht in de tank laat is het lampje ook weer uit.
Heb alleen geen idee waar die lucht vandaan moet komen. Op mijn brommer zat een slang van het balhoofd naar de tankdop. Maar dat is hier dus anders. Straks maar ff rijden klooien.
ik heb met de er-5 gehad dat de iets was met de tank ontluchtingquote:Op maandag 10 juni 2013 19:52 schreef Chokeme het volgende:
AhaJa mooi is het ook niet. Bij mijne zaten ze er toevallig op en ze vallen niet echt op dus ik vind het prima zo.
Zaterdag viel hij uit terwijl ik 3 km ervoor afgetankt had, dus dat armer lopen zal het niet zijn denk ik.
Dat kan wel, want je hebt het over vacuum trekken van de tank. Dat kan alleen maar beter met een volle tank. Er ligt dan nog maar een dun laagje benzine in de vlotterbakken (we hebben het over een fiets met carbs toch?) en dan wordt het mengsel te arm. Maar om dat te meten, moet je al een temperatuurmeter in de cilinders hebben, anders gaat dat niet snel genoeg. Zo groot is dat temperatuursverschil ook niet.quote:Op maandag 10 juni 2013 19:52 schreef Chokeme het volgende:
AhaJa mooi is het ook niet. Bij mijne zaten ze er toevallig op en ze vallen niet echt op dus ik vind het prima zo.
Zaterdag viel hij uit terwijl ik 3 km ervoor afgetankt had, dus dat armer lopen zal het niet zijn denk ik.
Ok, ja is met carbs. En die link zou ik anders ook niet kunnen leggen idd.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat kan wel, want je hebt het over vacuum trekken van de tank. Dat kan alleen maar beter met een volle tank. Er ligt dan nog maar een dun laagje benzine in de vlotterbakken (we hebben het over een fiets met carbs toch?) en dan wordt het mengsel te arm. Maar om dat te meten, moet je al een temperatuurmeter in de cilinders hebben, anders gaat dat niet snel genoeg. Zo groot is dat temperatuursverschil ook niet.
Je moet achter dat arm lopen niet teveel zoeken, maar het was de enige min of meer 'mogelijke' link tussen vacuumproblemen en een temperatuur-LED die ik kan bedenken.
Fuck jaquote:Op maandag 10 juni 2013 20:10 schreef Salatrel het volgende:
te arm lopen en dan chokeme als nick hebben
quote:Op maandag 10 juni 2013 20:58 schreef BlackLining het volgende:
Stap de drempel over, ga ik voluit op mijn bek![]()
die batterij is nog zwakker als die van de gopro.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:53 schreef pindaplukker het volgende:
Zieke cam voor op de motor/helm, voor weinig geld!
Als mijn belasting centjes binnen zijn, ga ik die zeker halen![]()
alleen ook zo'n gezwel! waarom kunnen ze de body niet wat meer een "druppel vorm" vorm geven?quote:Op maandag 10 juni 2013 21:53 schreef pindaplukker het volgende:
Zieke cam voor op de motor/helm, voor weinig geld!
Als mijn belasting centjes binnen zijn, ga ik die zeker halen![]()
Ik zeg doen.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:28 schreef StateOfMind het volgende:
Na jaaaaaren tegen mezelf gezegd te hebben dat ik ooit wel een keer mijn motor rijbewijs wil gaan halen, heb ik van de week besloten dat ik, zodra ik weer werk heb, flink ga sparen voor én mijn motor rijbewijs, én motorkleding + helm, én een motor natuurlijk
Dat ga ik ook zekers doen, dat staat al vastquote:
PTA / Motorrijles #63 - Op naar het voorjaarquote:Op maandag 10 juni 2013 22:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat ga ik ook zekers doen, dat staat al vast
Ah joh, die helm is overrated.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:28 schreef StateOfMind het volgende:
Na jaaaaaren tegen mezelf gezegd te hebben dat ik ooit wel een keer mijn motor rijbewijs wil gaan halen, heb ik van de week besloten dat ik, zodra ik weer werk heb, flink ga sparen voor én mijn motor rijbewijs, én motorkleding + helm, én een motor natuurlijk
Thanksquote:Op maandag 10 juni 2013 22:37 schreef Salatrel het volgende:
[..]
PTA / Motorrijles #63 - Op naar het voorjaar
Nee.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:41 schreef klawie het volgende:
[..]
mogen ze bij jullie zonder helm rijden dan ???
Doenquote:Op maandag 10 juni 2013 22:28 schreef StateOfMind het volgende:
Na jaaaaaren tegen mezelf gezegd te hebben dat ik ooit wel een keer mijn motor rijbewijs wil gaan halen, heb ik van de week besloten dat ik, zodra ik weer werk heb, flink ga sparen voor én mijn motor rijbewijs, én motorkleding + helm, én een motor natuurlijk
Na 10 jaar hetzelfde tegen mezelf zeggen heb ik afgelopen April ook eindelijk mijn rijbewijs gehaald. Je gaat er geen spijt van krijgenquote:Op maandag 10 juni 2013 22:28 schreef StateOfMind het volgende:
Na jaaaaaren tegen mezelf gezegd te hebben dat ik ooit wel een keer mijn motor rijbewijs wil gaan halen, heb ik van de week besloten dat ik, zodra ik weer werk heb, flink ga sparen voor én mijn motor rijbewijs, én motorkleding + helm, én een motor natuurlijk
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:39 schreef Gummiebeer het volgende:
Even een mooie Fail met hoofdletter dus.
Ik klaagde altijd over de Metzeler banden, zwabberen enzo..kutband blablabla.
Nu eens goed de ketting opnieuw gespannen en er dus achter komen dat 1 van de kettingspanners niet helemaal lekker zat..bleek dus het achterwiel scheef getrokken. Echt een half jaar met scheef achterwiel gereden.Niet zo gek dat de rijeigenschappen verneukt waren
![]()
Kan nu tenminste weer met losse handjes rijden zonder getrek naar rechts.
Geef dan wat meer uit voor de Sony HDR-AS15. Maakt echt sublieme beelden, beter dan de gopro voor minder geld. Plus een handige beeldstabilisator.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:53 schreef pindaplukker het volgende:
Zieke cam voor op de motor/helm, voor weinig geld!
Als mijn belasting centjes binnen zijn, ga ik die zeker halen![]()
Ik trek het hok in de winter wel uitelkaar. Lagers moeten sowieso effe vv worden en ik doe het nog met trommelrem achter.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jij hebt in dat halve jaar je ketting niet gespannen, lager gecontroleerd, of wat dan ook?
Check ook even je remschijf en remblokken achter. Die kunnen niet lachen met dat soort grapjes.
dan zou ik in die prijsklassen toch voor zoiets gaan: http://www.videocamerasho(...)ullet-hd-2-lite.htmlquote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:12 schreef Gummiebeer het volgende:
Kwam deze cam tegen bij de MM gisteren voor ¤60. Zal het wat zijn? Ongeveer zelfde lompheid als een Gopro 3 qua afmeting.
http://www.rollei-actionc(...)id=405&tx_oid=95&L=1
Dat ding heeft echt een schijt vorm, is alleen relaxt op je helm. Maar als je de cam ergens wilt neerleggen, rolt het zo wegquote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:31 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dan zou ik in die prijsklassen toch voor zoiets gaan: http://www.videocamerasho(...)ullet-hd-2-lite.html
Kan ook leuke beelden opleveren dan.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:36 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Dat ding heeft echt een schijt vorm, is alleen relaxt op je helm. Maar als je de cam ergens wilt neerleggen, rolt het zo weg
Het vrouwtje zal maar de verkeerde pakken, dan heb je helemaal leuke beeldenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:37 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Kan ook leuke beelden opleveren dan.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:40 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Het vrouwtje zal maar de verkeerde pakken, dan heb je helemaal leuke beelden
KPD is een deurtje verderquote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:40 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Het vrouwtje zal maar de verkeerde pakken, dan heb je helemaal leuke beelden
Nog nooit de ketting van de vfr hoeven spannen, volgens 3 verschillende monteurs is ie primaquote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jij hebt in dat halve jaar je ketting niet gespannen, lager gecontroleerd, of wat dan ook?
Check ook even je remschijf en remblokken achter. Die kunnen niet lachen met dat soort grapjes.
quote:TNO zoekt motorrijders
TNO onderzoekt hoe de veiligheid van kwetsbare verkeersdeelnemers kan worden verbeterd. We kijken specifiek naar technische middelen die daarbij kunnen helpen, ook wel Intelligente Transport Systemen (ITS) genoemd. Denk bijvoorbeeld aan een auto die automatisch remt als deze dreigt een voetganger aan te rijden.
Om een goed beeld te krijgen van de problematiek die speelt organiseren we groepsdiscussies met mensen die kwetsbaar zijn in het verkeer. Tijdens een bijeenkomst bespreken we de problemen die de worden ervaren en mogelijke (ITS) oplossingen om deze problemen op te lossen. We doen dit op een gestructureerde wijze, waarbij verschillende onderwerpen worden behandeld. Per bijeenkomst zullen ongeveer 10 mensen aanwezig zijn.
Een van de doelgroepen is de groep motorrijders. Vandaar dat wij u benaderen om deel te nemen aan een van deze bijeenkomsten.
De bijeenkomst vindt plaats op 1 juli 2013 tussen 19:30 en 21:30 bij TNO in Soesterberg. Deelname zal worden beloond met een bedrag van 30 euro plus reiskosten op basis van openbaar vervoer met een maximale vergoeding van 15 euro.
Bent u geïnteresseerd? Geef u dan op door te reageren op e-mailadres judith.ritmeijer@tno.nl of door te bellen met Judith Ritmeijer: 088 868 6930.
Spannen van ketting is ook wel apart op de VFRquote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:18 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Nog nooit de ketting van de vfr hoeven spannen, volgens 3 verschillende monteurs is ie prima
Doorrijden tot ie eraf pleurt blijkbaar
die kan er wel afquote:
Met een max. van 15¤, stelletje cheapskatesquote:
BodW was altijd omgeving Twente, Achterhoek en Drenthequote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:44 schreef KneusTeun het volgende:
Damn, das allemaal bij Enschede ook die overleden rijder
Ooh, dat laatste stukje, die motoragentquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:52 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
BodW was altijd omgeving Twente, Achterhoek en Drenthe
Maarja, ik was weer te laat. Laatste 2 minuten gezien![]()
Triest idd.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ooh, dat laatste stukje, die motoragent
Wat een betweter zeg
Ik kom er veel tegen die niet zwaaien, maar ik zal die "motor"scooter toen voor Glaner niet vergetenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:56 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Triest idd.![]()
Vandaag wel lief gezwaaid naar oom agent, kreeg een knikje terug
Erger was de wannabee Harley rijder op een Shadow. Zwaaide niet terug. De 3 wieler die erachter reed dan wel weer.![]()
Die had echt een wtf momentjequote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:02 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik kom er veel tegen die niet zwaaien, maar ik zal die "motor"scooter toen voor Glaner niet vergetenik denk ik probeer het is
heeft iemand nog een MF sticker over voor deze wegpiraat?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:28 schreef BlackLining het volgende:
Het was echt belachelijk druk en warm, overal. En dan moest ik net over van die enkelbaans weggetjes.. Heb er nogal wat ingehaald op/over de doorgetrokken streep, net erlangs persen, nog mooi langs een stoepje en toch weer vooraan staan. Bij 70km/h alsnog tussen de file rijden, etcetera. Niet echt netjes, maar goed![]()
Kijk, zo één rijd zich nou kapot.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:32 schreef Salatrel het volgende:
[..]
heeft iemand nog een MF sticker over voor deze wegpiraat?
SD mag er ook wel eentje.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:32 schreef Salatrel het volgende:
[..]
heeft iemand nog een MF sticker over voor deze wegpiraat?
Ik leef nog steeds.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kijk, zo één rijd zich nou kapot.
Doe mij er 2 danquote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:32 schreef Salatrel het volgende:
[..]
heeft iemand nog een MF sticker over voor deze wegpiraat?
Als in: allroads?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:00 schreef Bokkepootje het volgende:
4 politieagenten op van die KTM achtige motoren gezien
Vind ik ook. Het kan, je bent tot niemand last want je bent zo weer weg, neemt weinig plek undsoweiter.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:27 schreef BlackLining het volgende:
Ik vind het nou eenmaal bij motorrijden horen dat je je zo nu en dan eens misdraagt
Als ik netjes wil rijden pak ik wel de auto
Wat betreft de motorkleding heb je gelijk. Schaamschaam. Maar de rest is niet aan mij te verwijten heur.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:05 schreef picodealion het volgende:
Lever dat kleurtje ook maar in. Jij moet toch het goede voorbeeld geven hier?
Ik vind 180 wel zo veilig zonder goede kleding, mét goede kleding was het vast harder gegaan.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:01 schreef Anne het volgende:
[..]
SD mag er ook wel eentje.
* Anne gaat in ieder geval nooit meer achterop.
Met 180+ over een 80 weg en dat terwijl we beide (tegen mijn principes in eigenlijk, dus wat dat betreft eigen schuld) geen motorbroek aan hadden.!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
fixedquote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:27 schreef BlackLining het volgende:
Ik vind het nou eenmaal bij motorrijden horen dat je je zo nu en dan eens misdraagt
Als ik netjes wil rijden pak ik wel de autolaat ik iemand anders rijden
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:08 schreef Maegrim het volgende:
Wanneer gaan we op vakantie?mooi spulSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lol ik heb geen diesel getankt maar een vriend rijdt een diesel en die had voor 40 liter benzine getankt nu haal ik 60 liter brandstof uit de auto zonde om weg te brengen dacht in een motor kan het toch geen kwaad ???quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:50 schreef Vinniiee het volgende:
Hoe kun je nou diesel tanken als je met de motor bent?
Ik snap maar half wat je zegt; gebruik effe interpunctie of zo.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:53 schreef klawie het volgende:
[..]
lol ik heb geen diesel getankt maar een vriend rijdt een diesel en die had voor 40 liter benzine getankt nu haal ik 60 liter brandstof uit de auto zonde om weg te brengen dacht in een motor kan het toch geen kwaad ???
heb het een beetje verdunt ook een keer in me auto gegooid helft van die zooi erin en de andere helft gwn tanken ging goed maar weet niet hoe het gaat met de motorquote:
En jij beweerde automonteur te zijn?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:55 schreef klawie het volgende:
[..]
heb het een beetje verdunt ook een keer in me auto gegooid helft van die zooi erin en de andere helft gwn tanken ging goed maar weet niet hoe het gaat met de motor
Had je wel je zonnebril op?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:56 schreef einschtein het volgende:
Vanavond nog een ritje gehad met 8-tal MF'ers. Had er eentje zo'n Hayabusa met allemaal verchroomde-spul. Goddomme.
Ik zou zeggen, probeer het es!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:53 schreef klawie het volgende:
[..]
lol ik heb geen diesel getankt maar een vriend rijdt een diesel en die had voor 40 liter benzine getankt nu haal ik 60 liter brandstof uit de auto zonde om weg te brengen dacht in een motor kan het toch geen kwaad ???
Ik zou inderdaad gewoon eens gaan rijden. Zorg dan wel dat je een goed afgelegen weg zoekt waar je weinig last hebt van andere mensen. Ik denk dat rustig rechtdoor kachelen nog het beste is voor die motor om te kijken of ie nog wilquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:47 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, probeer het es!
Wel effe je bevinden hier neer kalken graag, kennen we ook es lachen
lol ik ben het maar in een auto lukt het gwn hij rookt maar hij hoeft toch niet voor de keuring en tis 7 tientjes vindt ik zonde om weg te brengen en er nog voor moeten betalen ookquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En jij beweerde automonteur te zijn?
gastquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:49 schreef klawie het volgende:
kan het kwaad als je een beetje diesel in je motor pleurt behalve het roken ???
nee dat snap ik diesel smeert nl en benzine is heel schraal vandaar dat dat niet gaatquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:59 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik denk dat het ook weinig kwaad kan. Andersom dan wel weer, je wil geen benzine in een diesel hok.
Gewoon inpleuren klawie. Mocht het niet lekker lopen kan je altijd effe doorspoelen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:04 schreef klawie het volgende:
[..]
nee dat snap ik diesel smeert nl en benzine is heel schraal vandaar dat dat niet gaat
lol dit soort dingen ben ik beun de haas eerste klas maar daar komen jullie nog wel achter![]()
dacht ik ook gaat het niet pleur ik er een flesje in en ben ik van het gezeik afquote:Op woensdag 12 juni 2013 00:14 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Gewoon inpleuren klawie. Mocht het niet lekker lopen kan je altijd effe doorspoelen.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:16 schreef klawie het volgende:
[..]
dacht ik ook gaat het niet pleur ik er een flesje in en ben ik van het gezeik af
Als het niet werkt zou ik inderdaad gewoon de tuinslang op de carburateur zetten en even de handel doorspuiten ja. Dan wordt ie goed schoon van binnen, wel ff zorgen dat de cilinders vol water zitten als je start.quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:14 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Gewoon inpleuren klawie. Mocht het niet lekker lopen kan je altijd effe doorspoelen.
En dit, natuurlijk, maar dan over míjn motorquote:
Das dan ook wel weer het andere uiterste.quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als het niet werkt zou ik inderdaad gewoon de tuinslang op de carburateur zetten en even de handel doorspuiten ja. Dan wordt ie goed schoon van binnen, wel ff zorgen dat de cilinders vol water zitten als je start.
met je verkeerde been uit bed gestapt vandaag???quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als het niet werkt zou ik inderdaad gewoon de tuinslang op de carburateur zetten en even de handel doorspuiten ja. Dan wordt ie goed schoon van binnen, wel ff zorgen dat de cilinders vol water zitten als je start.
ja ik ook... lees overal dat diesel zuiniger is dan benzine en het is bovendien goeiekoperderquote:Op woensdag 12 juni 2013 06:18 schreef Dekatria het volgende:
Ik tank altijd diesel, ik snap niet wat het probleem is.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:08 schreef Maegrim het volgende:
Wanneer gaan we op vakantie?Oe die is niceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zonder koffers helemaal.
Kan iemand mij als leek zijnde uitleggen wat nou precies het verschil is tussen een Supersport, Sport Tour en een Touring motor?
Ik zat zelf te denken aan een Suzuki GSX750-achtige motor als ik eenmaal mijn rijbewijs heb, maar er zijn zoveel verschillende soorten en types te koop die allemaal op elkaar lijken, maar blijkbaar in verschillende klasses vallen.
Uiteindelijk wil ik de motor gaan gebruiken voor woon/werk verkeer, maar ook voor mijn plezier en zowel op de snelweg als de binnenwegen. Lange en korte ritten.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Maegrim heeft zijn VFR wel toegetakeld met al die koffers, nog even en hij ruilt hem in voor een Deauville.quote:Op woensdag 12 juni 2013 07:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Oe die is nice![]()
Zonder koffers helemaal.
Kan iemand mij als leek zijnde uitleggen wat nou precies het verschil is tussen een Supersport, Sport Tour en een Touring motor?
Ik zat zelf te denken aan een Suzuki GSX750-achtige motor als ik eenmaal mijn rijbewijs heb, maar er zijn zoveel verschillende soorten en types te koop die allemaal op elkaar lijken, maar blijkbaar in verschillende klasses vallen.
Uiteindelijk wil ik de motor gaan gebruiken voor woon/werk verkeer, maar ook voor mijn plezier en zowel op de snelweg als de binnenwegen. Lange en korte ritten.
Ligt er aan welke GSX je bedoeltquote:Op woensdag 12 juni 2013 08:26 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Maegrim heeft zijn VFR wel toegetakeld met al die koffers, nog even en hij ruilt hem in voor een Deauville.
Even de verschillen in moddel, naar mijn idee:
1) sport: plat liggen, hoogtoerig, hoog pose-gehalte
2) sport tour: zit tussen sport en tour in, VFR van Maegrim en mij valt daar wel in. De GSX ook toch? Ik denk dat de bandit (sport) ook in dit segment valt.
3) tour: meer vermogen bij lagere toeren, rechtop zitten, beschermd tegen de elementen. Sounddragon is de nieuwe expert op dit gebied
Dat vind ik niet heel opmerkelijk.. Het is inderdaad een GSX-R, maar veel zien motoren waarbij de clipons boven de kroonplaat zitten als een sport/tour. Als ik foto's van een hayabusa zie, dan komen de clipons inderdaad boven de kroonplaat uitquote:Op woensdag 12 juni 2013 08:43 schreef Salatrel het volgende:
Die fiets van stinkie heb ik op marktplaats ook al eens in segment sport tour zien staan
Duidelijkquote:Op woensdag 12 juni 2013 08:26 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Maegrim heeft zijn VFR wel toegetakeld met al die koffers, nog even en hij ruilt hem in voor een Deauville.
Even de verschillen in moddel, naar mijn idee:
1) sport: plat liggen, hoogtoerig, hoog pose-gehalte
2) sport tour: zit tussen sport en tour in, VFR van Maegrim en mij valt daar wel in. De GSX ook toch? Ik denk dat de bandit (sport) ook in dit segment valt.
3) tour: meer vermogen bij lagere toeren, rechtop zitten, beschermd tegen de elementen. Sounddragon is de nieuwe expert op dit gebied
GSX-F dan. Zo'n supersport hoeft van mij niet zo nodig en een naked bike trekt mij ook niet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:33 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ligt er aan welke GSX je bedoelt
De GSX-R is een supersport, de GSX-F een sport/tour en dan heb je ook nog 'gewoon' GSX en dat is een naked. De bandit valt ook binnen naked.
Sport/tour is inderdaad bijvoorbeeld een VFR, mijn SV650s is ook een sport/tour.
http://lmgtfy.com/?q=motor+type+sport+tourquote:Op woensdag 12 juni 2013 09:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Kunnen jullie mij een lijst of een overzicht geven van alle merken en types en modellen die onder de categorie 'Sport Tour' vallen aub? [..]
Naked valt dan ook weer een beetje onder sport/tour. Kenmerk is dat je het motorblok kunt zien, en ze sturen vrij scherp.quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:33 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ligt er aan welke GSX je bedoelt
De GSX-R is een supersport, de GSX-F een sport/tour en dan heb je ook nog 'gewoon' GSX en dat is een naked. De bandit valt ook binnen naked.
Sport/tour is inderdaad bijvoorbeeld een VFR, mijn SV650s is ook een sport/tour.
Je bedoelt SV650N ipv SXV650 lijkt me? De SXV is een SM, hele andere motorquote:Op woensdag 12 juni 2013 09:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Naked valt dan ook weer een beetje onder sport/tour. Kenmerk is dat je het motorblok kunt zien, en ze sturen vrij scherp.
Van jou SV650 is er dan verder ook weer een SXV650 variant, en da's dan ook weer een naked.
In sporttour is veel te krijgen. Bij Suzuki is dat vrijwel alles waar wel een S (Street) maar geen R (Race) in de naam zitIk zou gewoon eens rondbladeren op motorshopper of iets dergelijks, kijken of je wat leuks vind. Een hele lijst ga ik zomaar niet even uittypen natuurlijk, maar dat begrijp jij ook wel.
Daar kan ik vast wat mee, helemaal gezien het feit dat ik voorheen alleen de Suzuki GSX en de Honda CBR kende (en de Kawasaki Ninja, maar dat is dan geloof ik weer een supersport).quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:26 schreef Tankiej het volgende:
Een overzicht van alle merken en types die sport/tour zijn is een beetje lastig, dat zijn er teveel om op te noemen
Maar in ieder geval:
Honda CBR-F & VFR
Suzuki GSX-F, SV & RF
Yamaha FZS/Fazer (iets meer tour dan sport)
BMW F800ST
Niet aan gedachtquote:Op woensdag 12 juni 2013 09:30 schreef stinkie het volgende:
[..]
http://lmgtfy.com/?q=motor+type+sport+tour
Motorshopper, staat genoteerd. Er zijn idd ontzettend veel verschillende modellen en types, voor mij als leek is het lastig om door de bomen het bos te zien.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Naked valt dan ook weer een beetje onder sport/tour. Kenmerk is dat je het motorblok kunt zien, en ze sturen vrij scherp.
Van jou SV650 is er dan verder ook weer een SXV650 variant, en da's dan ook weer een naked.
In sporttour is veel te krijgen. Bij Suzuki is dat vrijwel alles waar wel een S (Street) maar geen R (Race) in de naam zitIk zou gewoon eens rondbladeren op motorshopper of iets dergelijks, kijken of je wat leuks vind. Een hele lijst ga ik zomaar niet even uittypen natuurlijk, maar dat begrijp jij ook wel.
het rek ligt er met 6 bouten weer af gelukkigquote:Op woensdag 12 juni 2013 08:26 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Maegrim heeft zijn VFR wel toegetakeld met al die koffers, nog even en hij ruilt hem in voor een Deauville.
Ik heb ook veel uren op motorshopper doorgebracht, gewoon vanaf en tot prijs invullen en kijken wat je voor dat geld kan krijgen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Motorshopper, staat genoteerd. Er zijn idd ontzettend veel verschillende modellen en types, voor mij als leek is het lastig om door de bomen het bos te zien.
Al hoort dat wel een beetje bij de voorpret van het rondkijken en zoeken, net zoals bij een auto kopen. Sinds ik de beslissing genomen heb, struin ik zo nu en dan al regelmatig wat verkoopsites af.
Dat scheelt, arme VFRquote:Op woensdag 12 juni 2013 09:46 schreef Maegrim het volgende:
[..]
het rek ligt er met 6 bouten weer af gelukkig
Ik bedoelde eigenlijk SFV650quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:37 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Je bedoelt SV650N ipv SXV650 lijkt me? De SXV is een SM, hele andere motor
Die van mij is een SV650S
alleen bij 1pitters hoorquote:Op woensdag 12 juni 2013 11:29 schreef BlackLining het volgende:
Yamaha zou ik niet pakken. Daar lazeren de kentekenplaten en knipperlichten zomaar vanaf![]()
Haha, nee hoor, ik zit Sala gewoon te kutten. Zo zul je eerdaags ook wel weer een of andere goedkope afkraakpoging jegens mijn Bandit voorbij zien komenquote:Op woensdag 12 juni 2013 12:07 schreef StateOfMind het volgende:
Maar goed, bij auto's zijn er bepaalde merken en modellen waar je beter met een boog omheen kunt lopen vanwege onbetrouwbaar/slechte kwaliteit e.d.
Is dat in de wereld van de (sport tour) motoren ook zo? En die opmerking over Yamaha's, is dat een geintje of kan ik die idd beter links laten liggen?
Excuses voor mijn (stomme) n00b vragen![]()
Gewoon deze houden! Honda degelijkheidquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:41 schreef Salatrel het volgende:
mijn leenmotor voor vandaag![]()
[ afbeelding ]
choke benzinekraantje alles zit erop
Gelukkig maar, ik als (nog) leek zijnde weet (nog) nergens vanquote:Op woensdag 12 juni 2013 12:09 schreef Anne het volgende:
Die garpjes over Yamaha zijn inside-jokes ja. Laat maar lekker links liggen.
Harleys en Duc's vallen ruim buiten het budget, al wil ik wel ooit een V-Rod hebbenquote:Op woensdag 12 juni 2013 12:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Haha, nee hoor, ik zit Sala gewoon te kutten. Zo zul je eerdaags ook wel weer een of andere goedkope afkraakpoging jegens mijn Bandit voorbij zien komenMaar dat is één van de motoren in dit topic met de hoogste KM-stand, dus daar moet je ook niet op letten
Yamaha maakt tegenwoordig gewoon degelijke motoren. Net als alle andere grote merken eigenlijk. Yamaha, Kawasaki, Suzuki, Honda, Triumph etcetera is gewoon prima spul.
Merken waar je vandaan moet blijven als je iets betrouwbaars wilt zijn Harley en Ducati maar die zul je toch niet snel aanschaffen denk ik. Verder als je een leuk type motor gevonden hebt, zoek hem even op op GoogleElk merk heeft wel een maandagmorgenmodel waar altijd gedonder mee is, maar daar kom je snel genoeg achter.
zo duur is een tanktop en een 3kwartsbroek niet hoorquote:Op woensdag 12 juni 2013 12:33 schreef BlackLining het volgende:
Hou je bij de kosten ook rekening met een pak en helm? Dat is ook een flinke investering namelijk.
Gewoon slippers man!quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:38 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zo duur is een tanktop en een 3kwartsbroek niet hoorhelmpie van de Lidl en gaan
Was da niet interceptor? honda VF750?quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:33 schreef Gummiebeer het volgende:
Stiekum vind ik de CBX750F best leuk..
Ik ontwikkel er gevoelens voor![]()
Top Gun! crap, dat was dus de cb750f2
[ link | afbeelding ]
I know, dat kost een flinke duit, maar het is je enige bescherming en dus erg belangrijk. Daarom wil ik ook na het halen van het rijbewijs ook eerst de kleding kopen en dan pas de motor.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:33 schreef BlackLining het volgende:
Hou je bij de kosten ook rekening met een pak en helm? Dat is ook een flinke investering namelijk.
Dit. En voor 1000 heb je een heel erg degelijk pak + helmquote:Op woensdag 12 juni 2013 13:02 schreef BlackLining het volgende:
Gratis tip: koop je pak al tijdens je lessen
Anders sta je na iedere les 3 uur lang onder de douche andermans zweetlucht van je af te wassen
Haha, tijdens mijn lessen in juni/juli was mijn textielpak ook veel te warm hoor.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:36 schreef Salatrel het volgende:
ik zou een zwart leren combipak kopen en dan hartje zomer in de volle zon bijzondere verrichtingen gaan doen
op een naked kan het ook wel hoorquote:Op woensdag 12 juni 2013 13:42 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Haha, tijdens mijn lessen in juni/juli was mijn textielpak ook veel te warm hoor.
Btw is leer niet iets voor supersport / harleys?
Ik bedoel ook qua style etc.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:43 schreef Salatrel het volgende:
[..]
op een naked kan het ook wel hoormaar op een allroad is het lastig kan ik je vertellen
wat kost nou zon keerring van BMW? pond of 400?quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:48 schreef motorbloempje het volgende:
Lekkende keerring. Altijd fijn.Het ging al zo lang goed dat er wel weer eens wat aan zat te komen aan onderhoud
_!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |