Omg... Junkies!!quote:Op zondag 9 juni 2013 23:23 schreef Spanky78 het volgende:
Vee mensen droegen van die metal t-shirts. Van slayer enzo.
Oudere gasten reden op een puch of een kreidler en een enkele geluksvogel had een mtx
De russen zouden komen en de koude oorlog was reeel en aanwezig.
Tsjernobyl, herinner ik me nog levendig, de eerste keer dat ik mijn ouders zich echt zag doodschrikken (en van schrik vergaten ze mij naar bed te sturen)
Je had nog echte junkies en van die beroepswerkelozen. Bij on in de buurt reden nog veel opel manta;s rond!
hehe idd...quote:
Boom Boom Disco was er al wel en jaren 80 is de Hip Hop groot geworden.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:29 schreef Palomar het volgende:
[..]
hehe idd...Met van die zwarte lamellen op de achterruit als ultiem tuning-onderdeel destijds
En er was nog geen boomboom house-muziek, dus drumstellen en gitaren overheersten uit de speakers
Mijn ouders konden in de jaren 80 net een flatje betalen.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:24 schreef LXIV het volgende:
In de jaren 80 was het net zo high-tech als nu. Voor ons gevoel dan. Je had de eerste spelcomputers en de eerste homecomputers. De walkman kwam uit. Allemaal net zo spectaculair toen als de Iphone 5 nu. Maakt echt niks uit.
Verder was het véél rustiger en relaxter. Een man met een gewone baan kon in zijn eentje genoeg verdienen om een gezin te onderhouden en in een twee-kapper te huisvesten. En dan kon hij lekker op z'n fiets naar het werk en ging het daar ook rustig aan.
Het was wel minder luxieus in sommige opzichten. Drie vliegvakanties per jaar was alleen voor de Koningin weggelegd.
Dus ja, HET WAS TOF. Het was meestal schoner, gezelliger, veiliger, relaxter.
Dit soort toppers:quote:Op zondag 9 juni 2013 23:34 schreef sig000 het volgende:
[..]
Boom Boom Disco was er al wel en jaren 80 is de Hip Hop groot geworden.
Daar begon ik ook toen ik in 1983 vader werd.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:37 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Mijn ouders konden in de jaren 80 net een flatje betalen.
Paar weken terug hadden ze de hele week documentaires over de eighties. Misschien nog wel ergens terug te zien. Ook die over technologie vond ik wel grappig, met 'draagbare' telefoons van 10 kilo enzo..quote:Op zondag 9 juni 2013 23:40 schreef Zolder het volgende:
Was gisteren een leuke documentaire over op NGC
Op National Geographic he?quote:Op zondag 9 juni 2013 23:47 schreef Palomar het volgende:
[..]
Paar weken terug hadden ze de hele week documentaires over de eighties. Misschien nog wel ergens terug te zien. Ook die over technologie vond ik wel grappig, met 'draagbare' telefoons van 10 kilo enzo..
Ha, ja Deetman (je snapt er geen reet van) had geld nodig. Ik had geen beurs maar een lening. Als je alles in één keer betaalde hoefde je maar maar een klein deel terug te betalen. Gelijk gedaan want ik had meteen een goede baan na mijn school, ondanks de hoge jeugdwerkloosheid toen.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:58 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik moest toch echt na mijn jaar HBO studie in 1978 later nog 1/3 terug betalen van mijn studiebeurs.
Blijkbaar een lokaal ding. Ik herinner het me als klein ventje veel romantischer. De jaren '80: toen rellen nog echte veldslagen waren:quote:Op zondag 9 juni 2013 23:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Kerstbomenjacht is trouwens ook een stille dood gestorven na de jaren '80.
Of was dat sowieso een lokaal fenomeen?
Nederwiedewiedewiet. Doe Maar was zo populair dat ze stopten met optreden omdat ze al die glibberende meiden niet meer aankonden.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:56 schreef sig000 het volgende:
De Nederwiet nam in de jaren 80 ook een grote vlucht.
De Skunk voor binnen , Brabants paars voor buiten en dat kruisen gaf mooi oerwoud in de tuin.
Het huis van Henny Vrienten lag tegenover mijn in andere straat aan overkant van braakliggend stuk grond , in eerste instantie kraakpand en later coffeeshop.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:09 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Nederwiedewiedewiet. Doe Maar was zo populair dat ze stopten met optreden omdat ze al die glibberende meiden niet meer aankonden.
Maar dat wist men begin jaren 80 ook niet toch?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:25 schreef sig000 het volgende:
De woningmarkt stabiliseerde rond 1986 en de rente zakte toen naar zo'n 5%.
In 87 kocht ik 2 onder 1 kap op ruime kavel en 10 jaar later was die dubbele waard.
Ook de tijd van de premie A woningen, het eigen woningbezit stimuleren stamt uit die tijd.
In 1981 een huis kopen was geen goede timing.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar dat wist men begin jaren 80 ook niet toch?
Een huis huren was in die periode ook geen voor de hand liggende optie geloof ik.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:41 schreef sig000 het volgende:
[..]
In 1981 een huis kopen was geen goede timing.
Kraken deed ik toen.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Een huis huren was in die periode ook geen voor de hand liggende optie geloof ik.
Dat hele sociale woningbouw gebeuren moest nog opgestart worden en er was nog steeds een enorm tekort aan woningen.
Er is in 1979 nog een oliecrisis geweest Dries van Agt besloot daarop de uitkeringen en de lonen te verlagen.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:41 schreef Adfundum het volgende:
Toen ik mijn eerste huis kocht betaalde ik 9,1% rente, dat was begin '90, daarvoor was de rente nog hoger dus de HRA had je gewoon nodig ook al waren de prijzen veel lager dan nu,
De oliecrisis was in de jaren 70
De recessie in de jaren 80 duurde maar 2 jaar met een werkloosheid van 10% Dat is nu (nog) minder maar de recessie duurt nu wel veel langer en dat hakt er bij de mensen toch harder in.
En je was gewoon minder luxe gewend, de tering naar de nering zetten.
Grote verschil was denk ik de staatsschuld in verhouding veel minder groot was en Nederland niet zo afhankelijk was van Europa. Van die hele crisis heb ikzelf eigenlijk nooit veel gemerkt.
Nog meegedaan met de krakersrellen in Nijmegen, Piersonstraat? Zo'n beetje de grootse krakersrellen in Nederland...quote:Op maandag 10 juni 2013 00:43 schreef sig000 het volgende:
[..]
Kraken deed ik toen.
Stond genoeg leeg.
Een Garage met woonverdieping was 1e.
Geen stroom of gas, alles ging met petroleum lampen en kachel.
Precies je had toen hele kraakbolwerken en niemand deed er iets aan. Soms wel link als weer de fik er in ging had je een paar jonge mensen die dood waren.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:43 schreef sig000 het volgende:
[..]
Kraken deed ik toen.
Stond genoeg leeg.
Een Garage met woonverdieping was 1e.
Geen stroom of gas, alles ging met petroleum lampen en kachel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |