Ach, vroeger had je te luisteren naar het 8 uur journaal. Nu is alles toegankelijk en je bent zo op de hoogte van alles. Ik vind dat geen goed iets.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:47 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
Hoezo die koppeling naar internet?
Ik ben het er helemaal mee eens, al die extra middelen om te communiceren maken ons helaas alleen maar sociaal armer...quote:Op zondag 9 juni 2013 22:48 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ach, vroeger had je te luisteren naar het 8 uur journaal. Nu is alles toegankelijk en je bent zo op de hoogte van alles. Ik vind dat geen goed iets.
Verder, sinds de komst van GSMs en mobiele internet vind ik mensen ronduit asociaal.
Gedeeltelijk wel natuurlijk.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:42 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Staat dat niet los van het aantal scheidingen?
Dit klopt! Internet heeft de wereld voorgoed veranderd, en ik weet nog steeds niet goed of slecht veranderd. Alleen krijg ik nu de ideeën dat het toch slecht veranderd isquote:Op zondag 9 juni 2013 22:48 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ach, vroeger had je te luisteren naar het 8 uur journaal. Nu is alles toegankelijk en je bent zo op de hoogte van alles. Ik vind dat geen goed iets.
Verder, sinds de komst van GSMs en mobiele internet vind ik mensen ronduit asociaal.
Ik vind het slechter geworden. Had ik niet verwacht, want in het begin was ik zo enorm lyrisch er over.. Nu niet meer.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:50 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dit klopt! Internet heeft de wereld voorgoed veranderd, en ik weet nog steeds niet goed of slecht veranderd. Alleen krijg ik nu de ideeën dat het toch slecht veranderd is
Leuk plaatje.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Gedeeltelijk wel natuurlijk.
Maar scheiden is juist bij uitstek een fenomeen wat opkwam in de jaren '80:
(vraag me niet wat de vertrouwensindex is of wat de relatie met scheidingen is. Snel gegooglet plaatje)
Het hele boek plakt aan elkaar van de toenmalige linkse progressieve propaganda. Los van wat je eigen politieke voorkeur is is het boek vreselijk eenzijdig geschreven en een boek dat zichzelf een kinderencyclopedie noemt zou naar mijn mening toch enigszins neutraal moeten zijn.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat was daar zo schofterig aan? Ken die encyclopedie niet.
Dat is een duidelijke stijging inderdaad. Ik heb het (gelukkig) alleen niet zo ervaren in mijn omgeving.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Gedeeltelijk wel natuurlijk.
Maar scheiden is juist bij uitstek een fenomeen wat opkwam in de jaren '80:
[ afbeelding ]
(vraag me niet wat de vertrouwensindex is of wat de relatie met scheidingen is. Snel gegooglet plaatje)
Ik werd al punker in 1978, daarvoor typisch jaren 70 muziek die je op een HAVO hoorde.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Weet je wat ook zo afschuwelijk was in de jaren '80? De muziek, de top 40 stelde nog wat voor en was bij kans nog erger dan het nu is.
Blij dat we house hebben uitgevonden, Nirvana groot werd en hiphop de plas overgewaaid is. Anders zaten we nog met al die eeuwige Stock Aitken en Waterman-bagger.
Zo herinne rik het mij ook. Weinig echte luxe, gewoon brood met kaas enzo, cola en chips kregen we met verjaardagen. Bij de meeste mensen was de moeder gewoon huisvrouw, dus er ws altijd iemand thuis. We gingen ook niet samen met onze ouders ergens spelen, we gingen gewoon zelf aanbellen en vragen of x buiten kwam spelen. Computers waren nog met oranje zwarte schermen, iedereen was buiten als het kon. Mijn ouders zaten met alle buren samen te zuipen in een willekeurige tuin en wij speelden buiten.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik was kind in de jaren 70 en begin jaren 80. Niemand had toen een spelcomputer en TV voor kinderen was er alleen om de andere woensdagmiddag (2 uurtjes). Maar niet in de zomer, want dat was te gek. Iedereen speelde altijd samen buiten. Iedereen. Altijd. Samen. Dus we stonden al buiten als het begon te sneeuwen. Superleuke tijd.
Volgens mij was voedsel toen ook relatief veel duurder ten opzichte van andere dingen.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:02 schreef Spanky78 het volgende:
Weinig echte luxe, gewoon brood met kaas enzo, cola en chips kregen we met verjaardagen
Ik heb wel eens gekeken naar vroegere schoolboeken. Bijvoorbeeld maatschappijleerquote:Op zondag 9 juni 2013 22:55 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Het hele boek plakt aan elkaar van de toenmalige linkse progressieve propaganda. Los van wat je eigen politieke voorkeur is is het boek vreselijk eenzijdig geschreven en een boek dat zichzelf een kinderencyclopedie noemt zou naar mijn mening toch enigszins neutraal moeten zijn.
Maar volgens mij geeft het wel een aardig beeld van die tijd.
Dat staat ook in mijn maatschappijleer boek! En dat is een 2012/2013 editiequote:Op zondag 9 juni 2013 23:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gekeken naar vroegere schoolboeken. Bijvoorbeeld maatschappijleerIntegratie sprak dat uit. Er moest en zou geïntegreerd worden.
Ja, maar er staat vast niet meer in dat het een keuze is of je wel of niet werkt. En dat rondkomen van een uitkering net zo goed een acceptabele keuze is omdat werken nu eenmaal niet alles isquote:Op zondag 9 juni 2013 23:14 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dat staat ook in mijn maatschappijleer boek! En dat is een 2012/2013 editie
Srs? Staat dat verhaal over die Turk die te laat komt bij zijn afspraak met Jan (meen ik) er ook nog in?quote:Op zondag 9 juni 2013 23:14 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dat staat ook in mijn maatschappijleer boek! En dat is een 2012/2013 editie
Vervangen door het broeikaseffectquote:Op zondag 9 juni 2013 23:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Waar zijn de zure regen en het gat in de ozonlaag trouwens gebleven?
quote:Op zondag 9 juni 2013 23:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Waar zijn de zure regen en het gat in de ozonlaag trouwens gebleven?
Ja dat was best eng.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:19 schreef Sack_Blabbath het volgende:
En het verbod op sla en andijvie eten in 1986
En er is niks romantisch aan onze geleefdwordentijd.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:18 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Je plaatst jezelf dan wel buiten de samenleving en die plaats in de samenleving is toch net datgene waar de jaren 70/80 om geromantiseerd worden.
Manta-rijders met matjesquote:Op zondag 9 juni 2013 23:23 schreef Spanky78 het volgende:
Bij on in de buurt reden nog veel opel manta;s rond!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |