Mooie toevoegingen!quote:Op zondag 9 juni 2013 22:27 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ha, is de tijd eindelijk gekomen dat we de jaren '80, net als de jaren '50, '60 en '70 gaan overromantiseren?
De kans om slachtoffer te worden van criminaliteit was in de jaren '80 (ietsjes) hoger dan nu. Werkloosheidscijfers die op z'n hoogtepunt 2x zo hoog waren als nu. Inflatie die op z'n top meer dan het dubbele was van wat we nu hebben. Bibberen voor de bom van de Sovjets. En je favoriete muziek voor eeuwig verloren omdat je cassettedeck weer eens je bandjes aan gort had geholpen. Lollo-ballen die je enkels braken en die rubberen plop-dingen waarmee je je ogen vacuüm je schedel uit kon trekken. En maar 2 of 3 zenders op je televisie, waarvan er op minstens 1 een man met een enorme snor was. Op zich ging het pas weer de goede kant op toen we Europees kampioen werden en de jaren '90 alweer bijna op aanbreken stonden.
Verder heb ik als jaren '80 kind natuurlijk een veel leukere jeugd gehad dan wie dan ook: buitenspelen, een cross-fiets die een brommer werd dankzij een knijper en een kartonnetje, maanden sparen voor Optimus Prime en beste vriendjes worden met de enige jongen in de straat die een Atari had
De uitkeringen waren veel beter dan nu.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:27 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ha, is de tijd eindelijk gekomen dat we de jaren '80, net als de jaren '50, '60 en '70 gaan overromantiseren?
Ik weet niet hoe ik eraan kom maar ik heb nog steeds een Atari op mijn zolderquote:
Lol! Van je vader!quote:Op zondag 9 juni 2013 22:36 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ik eraan kom maar ik heb nog steeds een Atari op mijn zolderEn ik kom uit '98
Komt de term "sleutelkind" niet uit de jaren '80?quote:Op zondag 9 juni 2013 22:37 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
• Gescheiden ouders waren een zeldzaamheid.
Staat dat niet los van het aantal scheidingen?quote:Op zondag 9 juni 2013 22:40 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Komt de term "sleutelkind" niet uit de jaren '80?
De vadertest volgens mij ook.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:40 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Komt de term "sleutelkind" niet uit de jaren '80?
Staat dat sowieso niet los van scheidingen?quote:Op zondag 9 juni 2013 22:42 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Staat dat niet los van het aantal scheidingen?
De vadertest?quote:
Dit idd.. Ik vind de wereld erg veranderd sinds de komst van internet.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
Er was gewoon saamhorigheid, je hoefde je deur niet op slot te doen als je in huis zat, je fiets werd niet gesloopt als ie buiten stond, touwtje hing uit de deur als je ging buitenspelen
Hoezo die koppeling naar internet?quote:Op zondag 9 juni 2013 22:46 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dit idd.. Ik vind de wereld erg veranderd sinds de komst van internet.
Elk kind zou zo'n onbezorgde jeugd moeten hebbenquote:Op zondag 9 juni 2013 22:37 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
• Gescheiden ouders waren een zeldzaamheid.
• 3 Nederlandse tv-zenders (waarvoor je helemaal van de bank moest om een andere te kiezen)
• Langspeelplaten konden afgespeeld worden met behulp van één knop
• De SRV-man kwam nog langs
Het was allemaal een stuk eenvoudiger, maar dat gaat natuurlijk altijd op als je terugkijkt. Je zou bijna de zegeningen van vandaag vergeten.
Wel grappig hoe "15 miljoen mensen" toen het uitkwam volledig de juiste snaar wist te raken, maar nu veel minder aansluit bij het huidige tijdsbeeld.
Ach, vroeger had je te luisteren naar het 8 uur journaal. Nu is alles toegankelijk en je bent zo op de hoogte van alles. Ik vind dat geen goed iets.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:47 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
Hoezo die koppeling naar internet?
Ik ben het er helemaal mee eens, al die extra middelen om te communiceren maken ons helaas alleen maar sociaal armer...quote:Op zondag 9 juni 2013 22:48 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ach, vroeger had je te luisteren naar het 8 uur journaal. Nu is alles toegankelijk en je bent zo op de hoogte van alles. Ik vind dat geen goed iets.
Verder, sinds de komst van GSMs en mobiele internet vind ik mensen ronduit asociaal.
Gedeeltelijk wel natuurlijk.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:42 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Staat dat niet los van het aantal scheidingen?
Dit klopt! Internet heeft de wereld voorgoed veranderd, en ik weet nog steeds niet goed of slecht veranderd. Alleen krijg ik nu de ideeën dat het toch slecht veranderd isquote:Op zondag 9 juni 2013 22:48 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ach, vroeger had je te luisteren naar het 8 uur journaal. Nu is alles toegankelijk en je bent zo op de hoogte van alles. Ik vind dat geen goed iets.
Verder, sinds de komst van GSMs en mobiele internet vind ik mensen ronduit asociaal.
Ik vind het slechter geworden. Had ik niet verwacht, want in het begin was ik zo enorm lyrisch er over.. Nu niet meer.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:50 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dit klopt! Internet heeft de wereld voorgoed veranderd, en ik weet nog steeds niet goed of slecht veranderd. Alleen krijg ik nu de ideeën dat het toch slecht veranderd is
Leuk plaatje.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Gedeeltelijk wel natuurlijk.
Maar scheiden is juist bij uitstek een fenomeen wat opkwam in de jaren '80:
(vraag me niet wat de vertrouwensindex is of wat de relatie met scheidingen is. Snel gegooglet plaatje)
Het hele boek plakt aan elkaar van de toenmalige linkse progressieve propaganda. Los van wat je eigen politieke voorkeur is is het boek vreselijk eenzijdig geschreven en een boek dat zichzelf een kinderencyclopedie noemt zou naar mijn mening toch enigszins neutraal moeten zijn.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat was daar zo schofterig aan? Ken die encyclopedie niet.
Dat is een duidelijke stijging inderdaad. Ik heb het (gelukkig) alleen niet zo ervaren in mijn omgeving.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Gedeeltelijk wel natuurlijk.
Maar scheiden is juist bij uitstek een fenomeen wat opkwam in de jaren '80:
[ afbeelding ]
(vraag me niet wat de vertrouwensindex is of wat de relatie met scheidingen is. Snel gegooglet plaatje)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |