Ik denk niet dat jij echt de jaren 80 hebt beleefd? Ik denk gewoon uit gevoel dat jij uit '87 '88 '89 komtquote:
96quote:Op zondag 9 juni 2013 21:23 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij echt de jaren 80 hebt beleefd? Ik denk gewoon uit gevoel dat jij uit 87' 88' 89' komtGewoon gevoel want iemand met de naam terrorsjaak lijkt me niet echt zo 'volwassen' vat het niet persoonlijk op
quote:Op zondag 9 juni 2013 21:25 schreef Max-Westerman het volgende:
Toen kon je negers nog probleemloos commanderen
Als ik in de hele jaren '80 drie negers gezien heb, dan is het veel.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:25 schreef Max-Westerman het volgende:
Toen kon je negers nog probleemloos commanderen
Helemaal mee eensquote:Op zondag 9 juni 2013 21:24 schreef LXIV het volgende:
In de jaren 80 was het net zo high-tech als nu. Voor ons gevoel dan. Je had de eerste spelcomputers en de eerste homecomputers. De walkman kwam uit. Allemaal net zo spectaculair toen als de Iphone 5 nu. Maakt echt niks uit.
Verder was het véél rustiger en relaxter. Een man met een gewone baan kon in zijn eentje genoeg verdienen om een gezin te onderhouden en in een twee-kapper te huisvesten. En dan kon hij lekker op z'n fiets naar het werk en ging het daar ook rustig aan.
Het was wel minder luxieus in sommige opzichten. Drie vliegvakanties per jaar was alleen voor de Koningin weggelegd.
Dus ja, HET WAS TOF. Het was meestal schoner, gezelliger, veiliger, relaxter.
Maar was het ook zeg maar leuk als het winter was? Bijvoorbeeld als het sneeuwde gingen ze gelijk met z'n allen buiten en sneeuwgevechten enzo, nu is het gewoon thuis blijven en met PS3, iPad etc spelen, dat doe ik nu eigenlijk :Squote:Op zondag 9 juni 2013 21:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ik in de hele jaren '80 drie negers gezien heb, dan is het veel.
Kinderen wel ja. Elke kerstvakantie op de ijsbaan spelen en als het sneeuwde sneeuwballen gevechten in de pauzes en na schooltijd.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:30 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Maar was het ook zeg maar leuk als het winter was? Bijvoorbeeld als het sneeuwde gingen ze gelijk met z'n allen buiten en sneeuwgevechten enzo, nu is het gewoon thuis blijven en met PS3, iPad etc spelen, dat doe ik nu eigenlijk :S
Buitenspelen was de lust en het leven van de jeugd, iedereen ging naar buiten gezien de pc nog niet doorgedrongen was en en tv hangen niet geaccepteerd werd door je oudersquote:Op zondag 9 juni 2013 21:30 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Maar was het ook zeg maar leuk als het winter was? Bijvoorbeeld als het sneeuwde gingen ze gelijk met z'n allen buiten en sneeuwgevechten enzo, nu is het gewoon thuis blijven en met PS3, iPad etc spelen, dat doe ik nu eigenlijk :S
Ik was kind in de jaren 70 en begin jaren 80. Niemand had toen een spelcomputer en TV voor kinderen was er alleen om de andere woensdagmiddag (2 uurtjes). Maar niet in de zomer, want dat was te gek. Iedereen speelde altijd samen buiten. Iedereen. Altijd. Samen. Dus we stonden al buiten als het begon te sneeuwen. Superleuke tijd.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:30 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dat niet idd maar wel veel meer protesten. En bekijk de troonwisselingsbeelden van 1980 eensquote:Op zondag 9 juni 2013 21:31 schreef Copthorne het volgende:
Minder sociale onrust ook denk ik (geen idee, ik ben geboren in 1989). Je had wel die wedstrijd FC Den Haag - Ajax ergens eind jaren 80, de enige Eredivisie wedstrijd die nooit is uitgespeeld, maar verder moet het veilig en rustig zijn geweest op de straten. Geen shariadriehoeken en dergelijke.
Jep.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:33 schreef vigen98 het volgende:
Man, nu vind ik mijn generatie eigenlijk best kutVroeger klonk alles veel leuker
Al deze technologie verbindt mensen niet, maar verspreidt ze.
Wat is beter? Het is wat je er zelf van maakt.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:33 schreef vigen98 het volgende:
Man, nu vind ik mijn generatie eigenlijk best kutVroeger klonk alles veel leuker
Al deze technologie verbindt mensen niet, maar verspreidt ze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |