SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor onze core-stabiliteit deden we de mei-planking-challenge.
Maar er is meer! Nu is er de juni-abs-challenge! Nog meer core! Doe je mee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Planking in mei!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 10-06-2013 04:17:00 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
er is dit weekend niet zo veel gelopen in evenement-verband maar toch mis ik de verslagen of heb ik er over heen gelezen? Clumsy Clown?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
RD heeft 'm niet in de OP gezet.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:57 schreef Zwabberhark het volgende:
Well done Swets, maar waar in de OP kan ik het resultaat vinden? Ben ik nou zo blind?
RD kan je het volgende in de OP zettenSPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Krijg spontaan zin en vakantie die kant uit te boeken. Helaas vrij centjesloos. Misschien maar beter
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Jeetje die foto's!!!!!! Wat mooi!!! Wat een geweldig om dat tijdens het lopen te kunnen zien zeg!!!This whole world is wild at heart and weird on top![]()
Ik word ook helemaal jaloers op mezelf als ik die foto's terugzie
Maar tof trouwens, die PR-shizzle Swets!
Ja doei.![]()
Ook van toepassing op mijn wedstrijdloopje vandaagquote:![]()
Gisteren was deelname aan de GreenRun nog onzeker. Toch maar het inschrijfformulier ingevuld en hopen dat een goede nachtrust voldoende zou zijn.
Vanmorgen was het bewolkt en lekker koel. Met deze omstandigheden zou ik misschien ook nog wel een goede tijd kunnen lopen. De snelheid was er in ieder geval wel in de laatste trainingen.
Voor de start nog even een kop koffie gedronken en de 10 km en halve marathonlopers zien starten. Daarna pas omgekleed en nog even ingelopen.
Het plan was om rustig te starten en pas na de eerste scherpe bocht te versnellen. Echter passeerde ik het 1 km punt al na 4:30. Ik had gelukkig geen last van mijn blessure en kon het tempo de volgende kilometer vasthouden. Helaas is drie weken gedwongen rust niet goed voor de conditie en ik had moeite de hartslag laag te houden.
Net als vorig jaar toch maar gekozen voor een aantal korte wandelmomenten. Vorig jaar waren het er 3. Nu waren het er 6.
Jeff Galloway zou trots op me zijn.
De laatste 2 kilometers had ik het erg zwaar. Ik werd nog gesteund door een medeloper maar de finish leek nog eindeloos ver. Voor de finish moest ik een aantal lopers laten gaan.
Een jongen die nog dichtbij kwam kon ik in de laatste meters gelukkig nog net voor blijven.
Met een tijd van 28:16 (27:03 na 5 KM) een minuut langzamer dan vorig jaar. Maar het gevoel dat ik een wedstrijd heb kunnen lopen vandaag is geweldig, al was ik de rest van de middag gesloopt.
http://www.endomondo.com/workouts/201129241/5515301
[ Bericht 3% gewijzigd door Ach3r0n op 09-06-2013 21:40:02 ]![]()
quote:Op zondag 9 juni 2013 21:20 schreef motorbloempje het volgende:
Ik word ook helemaal jaloers op mezelf als ik die foto's terugzie
Maar tof trouwens, die PR-shizzle Swets!Jaloers op jezelf!!! En dan het idee dat je daar gewoon zo weer kan lopen. Wat een geluk!!! En dan was ik al blij met de Kennemerduinen (die overigens ook niet echt lelijk zijn, maar niet zo mooi:-))
This whole world is wild at heart and weird on top![]()
Clums had een blessure en heeft niet gelopen vandaag (vertelde ze van de week in een ander topic).quote:Op zondag 9 juni 2013 20:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
er is dit weekend niet zo veel gelopen in evenement-verband maar toch mis ik de verslagen of heb ik er over heen gelezen? Clumsy Clown?
***![]()
Wauw MoBlo!Ik loop (als het schema van het dagelijkse leven het toe laat) drie keer in de week. En daar ben ik ook mee begonnen.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:22 schreef LosingMyReligion_ het volgende:
Heoi
Hoe vaak in de week lopen jullie eigenlijk? En met hoe vaak begonnen jullie?***![]()
Kolere, het is niet dat je ff voor je lol wat foto's van de Ladies Run R'dam gaat doorspitten om je zus te spottenIedereen is roze
![]()
![]()
quote:Op zondag 9 juni 2013 21:28 schreef Quoi het volgende:
Kolere, het is niet dat je ff voor je lol wat foto's van de Ladies Run R'dam gaat doorspitten om je zus te spottenIedereen is roze
![]()
_!
Ja doei.![]()
ongeveer 5keerquote:Op zondag 9 juni 2013 21:22 schreef LosingMyReligion_ het volgende:
Heoi
Hoe vaak in de week lopen jullie eigenlijk? En met hoe vaak begonnen jullie?
begonnen met om de dag 3km te lopen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Lekker gelopen met zonsondergang
Ik wilde 5 kilometer lopen en dat werd uiteindelijk 5.7 km, daarna had ik wat afstand nodig om uit te lopen. Zie wel dat ik steeds wat langzamer ben gaan lopen, dat merkte ik tijdens het lopen eigenlijk niet. De laatste kilometer heb ik wel een versnellinkje ingezet.
http://www.endomondo.com/workouts/201141302/4748952![]()
Ik las 'om de dag 3 keer lopen'quote:Op zondag 9 juni 2013 21:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ongeveer 5keer
begonnen met om de dag 3km te lopen_!
Ja doei.![]()
Ik heb wel een rose jasjequote:Op zondag 9 juni 2013 21:37 schreef Quoi het volgende:
[..]
Echt, je zou voor de gein hier eens moeten spiekenLijkt me ook echt iets voor jou
maar no wai dat ik tussen enkel van die kakelende kippen ga lopen
Ja doei.![]()
Vandaag stond er 8 km op de planning maar toen ik naar buiten stapte nam ik toch maar de route van 6,5 km..na 5km was ik weer thuis!Wat een ellendeEen rondje om gauw te vergeten!
Ben ook begonnen met 3x in de week en probeer nu regelmatig 4x in de week te lopen als de planning/het werk dat toelaat.
@Moblo Wow!! Wat een supermooie omgeving!![]()
![]()
3 keer per week. Al 2 jaar lang met af en toe een uitstapje naar 4 keer per week.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:22 schreef LosingMyReligion_ het volgende:
Heoi
Hoe vaak in de week lopen jullie eigenlijk? En met hoe vaak begonnen jullie?![]()
Volgens mij heeft iedereen wel eens dat het erg tegenvalt. Gauw vergeten inderdaad!quote:Op zondag 9 juni 2013 21:40 schreef Tazzy24 het volgende:
Vandaag stond er 8 km op de planning maar toen ik naar buiten stapte nam ik toch maar de route van 6,5 km..na 5km was ik weer thuis!Wat een ellendeEen rondje om gauw te vergeten!
Ben ook begonnen met 3x in de week en probeer nu regelmatig 4x in de week te lopen als de planning/het werk dat toelaat.
@Moblo Wow!! Wat een supermooie omgeving!![]()
![]()
Hebben jullie trouwens wel eens een hele snelle 1 kilometer gelopen, gewoon zodat dat mooi staat op Endomondo?![]()
Ik heb dat wel eens een coopertest gedaan, maar dat was meer om te vergelijken omdat ik op de middelbare school al blij was als die uit kon rennen zonder te lopen.![]()
Ik ben nog steeds beginner, maar ook 3x per week.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:22 schreef LosingMyReligion_ het volgende:
Heoi
Hoe vaak in de week lopen jullie eigenlijk? En met hoe vaak begonnen jullie?![]()
inderdaad...!quote:Op zondag 9 juni 2013 21:44 schreef FZN05 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft iedereen wel eens dat het erg tegenvalt. Gauw vergeten inderdaad!
maar ik ben van mening dat je er eerst even over na moet denken waarom het niet lekker ging voordat je het vergeet.
Te veel gelopen in de dagen er voor? Te weinig gegeten/gedronken? Te kort slaap?
Vaak heeft een tegenvallend loopje een oorzaak'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Yup!quote:Op zondag 9 juni 2013 21:47 schreef FZN05 het volgende:
Hebben jullie trouwens wel eens een hele snelle 1 kilometer gelopen, gewoon zodat dat mooi staat op Endomondo?![]()
Ik heb dat wel eens een coopertest gedaan, maar dat was meer om te vergelijken omdat ik op de middelbare school al blij was als die uit kon rennen zonder te lopen.
En die coopertest liep ik vroeger niet eens uit
Ja doei.![]()
quote:Op zondag 9 juni 2013 21:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
RD heeft 'm niet in de OP gezet.
RD kan je het volgende in de OP zettenLeuk! Ik heb hem meteen ingevuld. Ik reken (uiteraard) alleen wedstrijdresultaten. Ik zie wel meteen dat ik sommige afstanden nodig opnieuw moet doen. De 10 EM is echt een oude tijd, daar zou ik nu probleemloos een minuut of 7 af moeten kunnen lopen.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what you make it.![]()
Hoe nemen jullie eigenlijk je telefoon mee tijdens het hardlopen?"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery![]()
Een echt lekker loopje komt eerlijk gezegd zelden voor bij mij. Ik kan dus beter noteren wat de oorzaak dáárvan is.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:47 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad...!
maar ik ben van mening dat je er eerst even over na moet denken waarom het niet lekker ging voordat je het vergeet.
Te veel gelopen in de dagen er voor? Te weinig gegeten/gedronken? Te kort slaap?
Vaak heeft een tegenvallend loopje een oorzaak
Maar je hebt wel gelijk. Ik heb vandaag weinig gedronken en heb nog een nachtdienst, dus het geplande duurloopje van morgen zal niet in mijn top-10 komen.![]()
Nietquote:Op zondag 9 juni 2013 21:56 schreef Neraice het volgende:
Hoe nemen jullie eigenlijk je telefoon mee tijdens het hardlopen?![]()
![]()
Wat Quoi zegt.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:56 schreef Neraice het volgende:
Hoe nemen jullie eigenlijk je telefoon mee tijdens het hardlopen?
Maar toen ik het nog deed met zo'n armband. Spibelt werkt ookThe sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing![]()
Spibelt!quote:Op zondag 9 juni 2013 21:56 schreef Neraice het volgende:
Hoe nemen jullie eigenlijk je telefoon mee tijdens het hardlopen?![]()
quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Niet, anders spibelt als het zou moeten.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik neem de telefoon ook niet mee, maar ben nu op zoek naar een manier om dat toch te doen, omdat ik steeds verder ga lopen en dus ook langer weg ben. Beetje op zoek naar een riem of iets. Ik kreeg al Camelbak als advies, dus misschien wordt dat het wel.![]()
In m'n vagijn, op trilstand.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:56 schreef Neraice het volgende:
Hoe nemen jullie eigenlijk je telefoon mee tijdens het hardlopen?Ja doei.![]()
http://dx.com/p/sport-armband-for-iphone-4-black-42570quote:Op zondag 9 juni 2013 21:56 schreef Neraice het volgende:
Hoe nemen jullie eigenlijk je telefoon mee tijdens het hardlopen?
Is (voorlopig) prima voor mij![]()
![]()
Je vraag wordt al beantwoord hierboven. Een hele Camelback meeslepen voor een telefoon lijkt me een beetje overdreven.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:02 schreef AlexN het volgende:
Ik neem de telefoon ook niet mee, maar ben nu op zoek naar een manier om dat toch te doen, omdat ik steeds verder ga lopen en dus ook langer weg ben. Beetje op zoek naar een riem of iets. Ik kreeg al Camelbak als advies, dus misschien wordt dat het wel.
The sun in your Eyes
Ik doe de garmin ook altijd om mijn leuter. En dan hartslaglevel op 100 zodat dat ding steeds trilt. Godsamme wat is dat fijn lopen.quote:Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
weer wat anders dan een runner's highquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ja schuldig! De langste en kortste kilometer die ik ooit gelopen heb!quote:Op zondag 9 juni 2013 21:47 schreef FZN05 het volgende:
Ik heb dat wel eens een coopertest gedaan, maar dat was meer om te vergelijken omdat ik op de middelbare school al blij was als die uit kon rennen zonder te lopen.Duurde iets van 2'48, en daar was ik wel blij mee! Wel erg leuk om gewoon een keer te doen.
![]()
![]()
quote:Op zondag 9 juni 2013 22:06 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik doe de garmin ook altijd om mijn leuter. En dan hartslaglevel op 100 zodat dat ding steeds trilt. Godsamme wat is dat fijn lopen.
***![]()
Ik neem al heel lang én mijn telefoon én mijn Garmin mee. Dubbele boekhouding, maar die telefoon verzorgt ook de muziek. Lopen jullie zonder, of gewoon op een andere manier verzorgd?Life is what you make it.![]()
Als beginner loop ik volgens mijn schema netjes drie keer in de week. In principe ma-wo-vr, maar afgelopen week werd dat di-do-zo. Naast school en afstuderen moet ik ook nog eens onregelmatig werken, dat maakt het soms lastig om mijn dagen exact aan te houden.
Vanochtend een nieuw rondje gedaan in de buurt van ruim 4 kilometer. Voor de laatste keer 4 keer 5 minuten, morgen mag ik 3 keer 7 minuten. Het was wel fijn om een nieuwe route te lopen, en opvallend veel dames aan het hardlopen vanochtend. En via afstandmeter.nl heb ik al een mogelijkheid bekeken om het rondje nog wat uit te bereiden naar 6 kilometer... daar moet ik de komende tijd wel mee vooruit kunnen. Dat is dan dezelfde afstand als een rondje Efteling [al lijkt die afstand veeeeel langer].
En over hardlopen en honden:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn hardloopmaatje had het vanmiddag maar druk met uitrusten [gisteren ook een zware ochtend op de jachttraining gehad]:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.![]()
We zouden een deal moeten sluiten met de mensen van Spibelt, wil niet weten hoeveel er al verkocht zijn via dit topic...quote:Op zondag 9 juni 2013 22:06 schreef AlexN het volgende:
Dat lijkt mij ook Onama. Ik zit op de Spibelt site nu... Eens kijken wat het is.
Wel grappig trouwens, gister vraagt Daywalk3r bijvoorbeeld of een herstelloopje de moeite is of niet en krijgt daar geen antwoord op.
Stel een vraag over gear en gelijk 5 man die antwoorden.Stelletje gear-junkies die we zijn
The sun in your Eyes
Ik heb mijn telefoon in een armband voor de muziek idd, heb vandaag even zonder geprobeerd te lopen, maar dat beviel toch niet.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:08 schreef Schanulleke het volgende:
Ik neem al heel lang én mijn telefoon én mijn Garmin mee. Dubbele boekhouding, maar die telefoon verzorgt ook de muziek. Lopen jullie zonder, of gewoon op een andere manier verzorgd?
En de garmin om mijn pols. Ik zet endomondo of rk overigens niet meer aan sinds ik de garmin heb.***![]()
Neem m'n smartphone nooit mee omdat ik met een horloge loop voor tijd/afstand/snelheid.
Tegenvallende loopje zou best wel kunnen zitten in de bbq van gisteren, met een paar borreltjes (niks gewend want drink nooit) en een tekort aan nachtrust. Voelde me op zich goed maar m'n lijf wilde niet.
Heb dat tot nu toe nog niet vaak gehad dus kan een keer gebeuren.![]()
Thanks jongens. Hoe doe je Endomondo en muziek zonder telefoon dan?"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery![]()
Geen muziekquote:Op zondag 9 juni 2013 22:12 schreef Neraice het volgende:
Thanks jongens. Hoe doe je Endomondo en muziek zonder telefoon dan?
The sun in your Eyes
Geen muziek en met een GPS-horlogequote:Op zondag 9 juni 2013 22:12 schreef Neraice het volgende:
Thanks jongens. Hoe doe je Endomondo en muziek zonder telefoon dan?F means you're fucked![]()
Over GPS-horloges gesproken, ik lees de laatste tijd veel goede verhalen over de relatief goedkope BB-runner. http://www.bb-runner.com/nl/F means you're fucked![]()
Echt?quote:Op zondag 9 juni 2013 22:15 schreef sararaats het volgende:
ik heb besloten het hardlopen uit m'n kop te zetten.
F means you're fucked![]()
Ipod voor de muziek. Heb ook een Spibelt maar ben er nog niet over uit of ie bevalt. Hij kruipt steeds omhoog en dat loopt niet echt lekker.![]()
Ik loop met telefoon in een armband. Zitten er wel eens grote verschillen tussen je telefoon en de Garmin?quote:Op zondag 9 juni 2013 22:08 schreef Schanulleke het volgende:
Ik neem al heel lang én mijn telefoon én mijn Garmin mee. Dubbele boekhouding, maar die telefoon verzorgt ook de muziek. Lopen jullie zonder, of gewoon op een andere manier verzorgd?![]()
![]()
kan over een uurtje al terecht bij de fysio..!!
even onder het gemalen water, en schone undies aan en kijken wat ze te zeggen hebben'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ziet er goed uit.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:15 schreef YUR het volgende:
Over GPS-horloges gesproken, ik lees de laatste tijd veel goede verhalen over de relatief goedkope BB-runner. http://www.bb-runner.com/nl/![]()
ja.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:17 schreef FZN05 het volgende:
[..]
Ik loop met telefoon in een armband. Zitten er wel eens grote verschillen tussen je telefoon en de Garmin?![]()
is het er ooit wel eens serieus in geweest??quote:Op zondag 9 juni 2013 22:15 schreef sararaats het volgende:
ik heb besloten het hardlopen uit m'n kop te zetten.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dat zal me een reis zijn geweest ja. Last van jetlag zeker?quote:Op zondag 9 juni 2013 22:18 schreef sararaats het volgende:
[..]
duh maar je weet nooit en nu ga ik slapen, ben net thuis van de reis.F means you're fucked![]()
neuhquote:Op zondag 9 juni 2013 22:19 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat zal me een reis zijn geweest ja. Last van jetlag zeker?Werewolf![]()
Whoeiii! Ben benieuwd, succes!quote:Op zondag 9 juni 2013 22:17 schreef rechtsedirecte het volgende:
kan over een uurtje al terecht bij de fysio..!!
even onder het gemalen water, en schone undies aan en kijken wat ze te zeggen hebben![]()
Geen: Endomond, telefoon of horloge.
Wel: iPod nano, met hardloopworkouts [tijd, afstand of calorieën zijn in te stellen] EN muziek.Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.![]()
Ik heb geen telefoon meer bij me. Maar GPS horloge geeft minder spikes. Telefoon deed ik overigens gewoon in het zakje van m'n tight/shortquote:Op zondag 9 juni 2013 22:20 schreef FZN05 het volgende:
[..]
En ga je dan van Garmin uit of toch je telefoon?
Of gewoon het beste resultaat?![]()
Garmin sowieso, maar naast dat beetje extra nauwkeurigheid is het vooral dat ik gewoon op mijn horloge kan kijken hoe snel ik ga en niet mijn armband om mijn arm moet draaien en een beetje vreemd naar mijn bovenarm moet staan gaan staren, ziet het scherm altijd slecht. Op snelheid lopen gaat veel makkelijker met mijn horloge.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:20 schreef FZN05 het volgende:
[..]
En ga je dan van Garmin uit of toch je telefoon?
Of gewoon het beste resultaat?
Nauwkeurigheid merk ik geen verschil in, maar daar zijn vele het hier niet over eens, dus het kan voor jou veel schelen.The sun in your Eyes
Zit jij begin augustus nog in Dublin?quote:Op zondag 9 juni 2013 22:22 schreef Onama het volgende:
[..]
Garmin sowieso, maar naast dat beetje extra nauwkeurigheid is het vooral dat ik gewoon op mijn horloge kan kijken hoe snel ik ga en niet mijn armband om mijn arm moet draaien en een beetje vreemd naar mijn bovenarm moet staan gaan staren, ziet het scherm altijd slecht. Op snelheid lopen gaat veel makkelijker met mijn horloge.
Nauwkeurigheid merk ik geen verschil in, maar daar zijn vele het hier niet over eens, dus het kan voor jou veel schelen.F means you're fucked![]()
Weekrecordje in kilometers binnen. 37k in 1 week, waarvan 29,5 in t weekend. Je kunt wel zien dat ik aan het taperen ben voor volgende week.....
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Vandeweek de Spibelt van meneer geleend en daar kon de Iphone gewoon inen dat ding bleef netjes op mijn heupen hangen, geen gekruip of gesluip anywhere
![]()
heb dus nooit foon bij me, maar had voor de uitzondering weer eens zin in muziek![]()
![]()
Gpx files maken in vim.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:12 schreef Neraice het volgende:
Thanks jongens. Hoe doe je Endomondo en muziek zonder telefoon dan?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Nou dit soort dingen kwam ik op mijn telefoon (wel eens) tegen vooral in de zomer als de bomen vol in blad staanquote:Op zondag 9 juni 2013 22:22 schreef Onama het volgende:
Nauwkeurigheid merk ik geen verschil in, maar daar zijn vele het hier niet over eens, dus het kan voor jou veel schelen.
Dat zie ik met het horloge nooit tot op heden.![]()
In dat gevoel moet je de Rock 'n Roll Half marathon gaan lopen! Staat bij mij erg hoog op de fictieve bucketlist:quote:
http://ie.competitor.com/dublin/F means you're fucked![]()
Dat was vandaag. Echter is het nu te laat voor herstelloop. Nog steeds flink stramme poten. Maar als ik eenmaal wandel niet.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:08 schreef Onama het volgende:
[..]
We zouden een deal moeten sluiten met de mensen van Spibelt, wil niet weten hoeveel er al verkocht zijn via dit topic...
Wel grappig trouwens, gister vraagt Daywalk3r bijvoorbeeld of een herstelloopje de moeite is of niet en krijgt daar geen antwoord op.
Stel een vraag over gear en gelijk 5 man die antwoorden.Stelletje gear-junkies die we zijn
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Vorige keer kon je op startnummer zoeken in de foto's volgens mij... dat was best handigquote:Op zondag 9 juni 2013 21:28 schreef Quoi het volgende:
![]()
MoBloWat super om in de buurt te hebben!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
ik vind van niet, ik heb ze beiden maar vind een rugzak toch fijner om mee te rennenquote:Op zondag 9 juni 2013 22:22 schreef motorbloempje het volgende:
Camelbak van 1l op de heup gedragen, zou dat nou fijner zijn dan een 2l rugtas? *twijfel*'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Herkenbaar, dat lastige kijken op je armband! Ben pas net (weer) serieus begonnen met hardlopen, dus ga denk ik ook een horloge halen. Het is nu te lastig om in een constant tempo te lopen.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:22 schreef Onama het volgende:
[..]
Garmin sowieso, maar naast dat beetje extra nauwkeurigheid is het vooral dat ik gewoon op mijn horloge kan kijken hoe snel ik ga en niet mijn armband om mijn arm moet draaien en een beetje vreemd naar mijn bovenarm moet staan gaan staren, ziet het scherm altijd slecht. Op snelheid lopen gaat veel makkelijker met mijn horloge.
Nauwkeurigheid merk ik geen verschil in, maar daar zijn vele het hier niet over eens, dus het kan voor jou veel schelen.![]()
Die staan nog niet online. Deze zijn van een "willekeurige" fotograafquote:Op zondag 9 juni 2013 22:26 schreef E.T. het volgende:
[..]
Vorige keer kon je op startnummer zoeken in de foto's volgens mij... dat was best handig![]()
MoBloWat super om in de buurt te hebben!
Trouwens, Swets, ik heb mijn PR bij 5k en 10k ingevuld, druk op "opslaan" en dan gebeurt er niks. Moet ik misschien alle afstanden invullen?![]()
Nee, ze zijn dan opgeslagen kijk maarquote:Op zondag 9 juni 2013 22:27 schreef Quoi het volgende:
[..]
Die staan nog niet online. Deze zijn van een "willekeurige" fotograaf
Trouwens, Swets, ik heb mijn PR bij 5k en 10k ingevuld, druk op "opslaan" en dan gebeurt er niks. Moet ik misschien alle afstanden invullen?![]()
![]()
Regelmatig zelfs. Meestal is mijn telefoon een stuk enthousiaster. Een aantal records uit mijn lijst neem ik dus ook niet al te serieus.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:17 schreef FZN05 het volgende:
[..]
Ik loop met telefoon in een armband. Zitten er wel eens grote verschillen tussen je telefoon en de Garmin?Life is what you make it.![]()
Niet het idee dat ik met gps rare dingen heb op telefoon. Zie zelfs in de kaartjes terug waar ik heb moeten uitwijken voor iets of iemand.
Alleen de snelheid schommelt nog wel eens wat raar, maar tijden per kilometer enzo kloppen volgens mij wel aardig.Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
![]()
Ik kom mij hier ook maar eens (weer) melden.
Ik heb samen met mijn vriendin nu het 30min schema van Run2Day af en we zijn nu zoekende naar een vervolg. We lopen ongeveer 2 keer per week 5k. En ik vaak nog een derde dag interval training.![]()
Met een heuptas ga je scheeflopen lijkt me...quote:Op zondag 9 juni 2013 22:22 schreef motorbloempje het volgende:
Camelbak van 1l op de heup gedragen, zou dat nou fijner zijn dan een 2l rugtas? *twijfel*Life is what you make it.![]()
Ah, ik houd de 10k PRs goed in balansquote:Op zondag 9 juni 2013 22:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, ze zijn dan opgeslagen kijk maar
[ afbeelding ]Thanks!
Altijd jammer als iemand dan weer andere leestekens gaat gebruiken, heel dat tabelletje uit z'n verband![]()
![]()
Ik loop vaak ook met spaghettibandtruitjes, ben zo bang dat rugtas gaat schurenquote:Op zondag 9 juni 2013 22:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik vind van niet, ik heb ze beiden maar vind een rugzak toch fijner om mee te rennen![]()
Ja doei.![]()
Loop nu ook met een heupband met twee flessen, die hangen gewoon op m'n rugquote:Op zondag 9 juni 2013 22:32 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Met een heuptas ga je scheeflopen lijkt me...
Ja doei.![]()
Je moet niet aan de bacardio voordat je gaat lopen.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou dit soort dingen kwam ik op mijn telefoon (wel eens) tegen vooral in de zomer als de bomen vol in blad staan
[ afbeelding ]
Dat zie ik met het horloge nooit tot op heden.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Zou wel geweldig zijn om mijn Dublin ervaring mee af te sluiten. Parcours is ook echt top. Kreeg gister al te horen dat een race door Phoenix Park prachtig is van de lokale lopers.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:25 schreef YUR het volgende:
[..]
In dat gevoel moet je de Rock 'n Roll Half marathon gaan lopen! Staat bij mij erg hoog op de fictieve bucketlist:
http://ie.competitor.com/dublin/
Denk wel dat ik hem ga doen, zou zeer de moeite zijn. Bedankt voor de tip! Twee halve marathons moet prima te doen zijn met een maand rust ertussen. Dan kan ik de eerste knallen omdat het een echt snel parcours is en dan de Rock en Roll wat meer genieten.The sun in your Eyes
Wat stoer!quote:Op zondag 9 juni 2013 22:25 schreef YUR het volgende:
[..]
In dat gevoel moet je de Rock 'n Roll Half marathon gaan lopen! Staat bij mij erg hoog op de fictieve bucketlist:
http://ie.competitor.com/dublin/Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Zijn er horloges die erg gangbaar zijn voor (beginnende) hardlopers of maakt het allemaal niet zoveel uit welke je neemt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 9 juni 2013 22:37 schreef FZN05 het volgende:
Zijn er horloges die erg gangbaar zijn voor (beginnende) hardlopers of maakt het allemaal niet zoveel uit welke je neemt?Hangt van je budget en wensen af.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor 110 euro heb je een Garmin 10, voor 300 een Garmin 610. En vanalles ertussen![]()
![]()
Of de Suunto van Swets, met privé-satellieten!quote:Op zondag 9 juni 2013 22:39 schreef GotC het volgende:
[..]
Hangt van je budget en wensen af.
Voor 110 euro heb je een Garmin 10, voor 300 een Garmin 610. En vanalles ertussenF means you're fucked![]()
quote:Op zondag 9 juni 2013 22:37 schreef FZN05 het volgende:
Zijn er horloges die erg gangbaar zijn voor (beginnende) hardlopers of maakt het allemaal niet zoveel uit welke je neemt?dcrainmaker.com ! (begin een man-crush te krijgen op die man)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind trouwens dat DcRainmaker wel echt in de OP mag, die site heeft zoveel nuttige info.The sun in your Eyes
Aanrader!quote:Op zondag 9 juni 2013 22:39 schreef YUR het volgende:
[..]
Of de Suunto van Swets, met privé-satellieten!![]()
Ik heb m'n telefoon in de Spibelt puur omdat mijn vrouw wil dat ik hem meeneem als ik een paar uur in de polder ga spelen.![]()
Ik gebruik hem verder niet, want Garmin en geen muziek.
En over het aantal keer hardlopen: Volgens mij ben ik een van de weinigen die niet verder komt dan 2x per week?![]()
Alleen je moet je hoofd er niet aan stoten.quote:Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Of erover struikelen!quote:Op zondag 9 juni 2013 22:40 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Alleen je moet je hoofd er niet aan stoten.![]()
valt mee hoor, kwestie van hem goed aansnoerenquote:Op zondag 9 juni 2013 22:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik loop vaak ook met spaghettibandtruitjes, ben zo bang dat rugtas gaat schuren
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Vanmiddag weer lekker een rondje hardgelopen. Dat was toch wel weer heel lekker na 40km avondvierdaagse
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Met de inschrijving ontvang je van ons:
Een startnummer
Een origineel The Color Run™ T-shirt
Een Color Runner™ zweetband (hoofd)
Tijdelijke tattoos
Je eigen zakje kleurenpoeder (dit krijgen jullie als beloning bij de finish)
YEAH!
Ik ga tijdens die colorrun in augustus mijn zonnebril opdoen, blik op oneindig en een mega-dik PR rennen! Het gaat niet om snelheid, staat er. Nou, voor mij wél![]()
![]()
Morgen verloopt deze op den ebay, zit er aan te denken 'm te kopen als ik 'm voor minder dan 10gbp kan krijgen, want kan 'm ook ophalen, dus scheelt dan ook verzendkosten.Ja doei.![]()
quote:Op zondag 9 juni 2013 22:43 schreef GlenHighland het volgende:
Vanmiddag weer lekker een rondje hardgelopen. Dat was toch wel weer heel lekker na 40km avondvierdaagse
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met zo'n routekaartje worden sommige usernames ineens duidelijk
![]()
![]()
En ik maar hopen dat er een mooie Schotse route te zien wasquote:Op zondag 9 juni 2013 22:45 schreef Quoi het volgende:
[..]Met zo'n routekaartje worden sommige usernames ineens duidelijk
![]()
Ja doei.![]()
Ik meestal ook niet, maar dan heb ik in het seizoen nog wel een zaalhockeytraining ernaast. Ook lekker voor de conditie.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:40 schreef GlenHighland het volgende:
Ik heb m'n telefoon in de Spibelt puur omdat mijn vrouw wil dat ik hem meeneem als ik een paar uur in de polder ga spelen.![]()
En over het aantal keer hardlopen: Volgens mij ben ik een van de weinigen die niet verder komt dan 2x per week?Life is what you make it.![]()
quote:Op zondag 9 juni 2013 22:06 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik doe de garmin ook altijd om mijn leuter. En dan hartslaglevel op 100 zodat dat ding steeds trilt. Godsamme wat is dat fijn lopen.![]()
![]()
Helaas, het zijn maar de Amersfoortse Highlands....quote:Op zondag 9 juni 2013 22:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En ik maar hopen dat er een mooie Schotse route te zien was![]()
![]()
Nu we het toch over Hoogland hebben:
rechtsedirecte, zou je mij in de OP willen plaatsen?
1
2[b]22 september 2013 - [url=http://www.halvevanhoogland.nl]Halve van Hoogland (Hoogland)[/url][/b]
[*]GlenHighland - HM
Alvast bedankt!![]()
Damn, 5 keer per week? Waar haal je de tijd vandaan?quote:Op zondag 9 juni 2013 21:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ongeveer 5keer
begonnen met om de dag 3km te lopen![]()
![]()
Ik verbaas mij ook altijd over hoe vaak mensen hier lopen...Haal altijd maar 2 keer per week of zo, soms 3...
Al kan je ook korte rondjes gaan natuurlijk, zeker als je aan het opbouwen bent snap ik wel dat je vaak gaat.
Jack does it in real time...![]()
Denk dat als je een druk bestaan hebt je tijd moet vrijmaken om te lopen en niet pas gaat lopen als er tijd vrij is, want dan komt er niks van.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:07 schreef Levitas het volgende:
[..]
Damn, 5 keer per week? Waar haal je de tijd vandaan?The sun in your Eyes
Als ik mijn schoenen laat checken uit service dan ga ik ook maar een setje tubes/kousen kopen denk ik voor tijdens wedstrijden.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Mooie foto's Moblo, lijkt me hele mooie omgeving om te lopen daar!
Weer eens wat anders dan eeuwige polderlandschap hier![]()
![]()
Minimaal 3 keer hier, het liefst 4, overigens. Laatste tijd vaker 2 dan 3, maar zit gelukkig weer op streef van 4
Ja doei.![]()
De medaille daarvanquote:Op zondag 9 juni 2013 22:25 schreef YUR het volgende:
[..]
http://ie.competitor.com/dublin/![]()
![]()
![]()
Nee hoor, ik prop er andere soorten sporten tussendoor,waardoor ik vaak geen tijd meer heb voor mijn rondje. Ik ga dit jaar ook de 750 niet halen (wel als je de andere sportne meerekentquote:Op zondag 9 juni 2013 22:40 schreef GlenHighland het volgende:
En over het aantal keer hardlopen: Volgens mij ben ik een van de weinigen die niet verder komt dan 2x per week?)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Bij mij is die 2x niet vanwege andere sporten, maar simpelweg omdat ik teveel andere tijdrovende hobby's heb.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:52 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nee hoor, ik prop er andere soorten sporten tussendoor,waardoor ik vaak geen tijd meer heb voor mijn rondje. Ik ga dit jaar ook de 750 niet halen (wel als je de andere sportne meerekent)
Ik heb het wel geprobeerd, 3x per week, maar dat gaf me zoveel stress en geregel dat ik weer terug naar 2x ben gegaan.
En eigenlijk loop ik er toch best mooie tijden mee voor zo'n ouwe man![]()
![]()
Zo,fysio achter de rug.
geen direkte oorzaak te vinden tijdens het intake-bezoek maar door verwezen naar de GP om te kijken of het geen liesbreuk is of osteitis pubis voordat ze verder gaat met behandelen.
goed nieuws...mag gewoon blijven lopen zolang de klachten niet erger worden,ze gaf aan dat ik ervaren genoeg was om dat zelf te kunnen inschatten
[ Bericht 12% gewijzigd door rechtsedirecte op 10-06-2013 02:40:14 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Zeker wetenquote:Op maandag 10 juni 2013 00:13 schreef GlenHighland het volgende:
En eigenlijk loop ik er toch best mooie tijden mee voor zo'n ouwe man
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
mooi om te lezen RD
hoop dat het eenvoudig te verhelpen is.home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Weet iemand waar sararaats woont? Het lijkt mij wel leuk om haar gewoon eens met 20 mensen op te halen en te laten rennen, al dan niet vrijwillig. :-p“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle![]()
valt me wel op dat er geen foto's van de bladder bij zitten., hier zou ik even naar vragen want die dingen zijn over het algemeen prijzig.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:44 schreef motorbloempje het volgende:
Morgen verloopt deze op den ebay, zit er aan te denken 'm te kopen als ik 'm voor minder dan 10gbp kan krijgen, want kan 'm ook ophalen, dus scheelt dan ook verzendkosten.
Mocht die in goede staat zijn en er bji zitten dan ben je er absoluut niet aan bekocht voor die prijs.done!quote:Op zondag 9 juni 2013 22:59 schreef GlenHighland het volgende:
Nu we het toch over Hoogland hebben:
rechtsedirecte, zou je mij in de OP willen plaatsen?
[ code verwijderd ]
Alvast bedankt!Als ik dan toch mag kiezen dan hoop op het laatste ongemak in mijn post, osteitis pubis, want dit is volgens mij met wat antibiotica redelijk te bestrijden.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:38 schreef winterstorm666 het volgende:
mooi om te lezen RD
hoop dat het eenvoudig te verhelpen is.
Maar laten we niet te veel op de zaken vooruit lopen en zeker niet in paniek raken, eerst maar afwachten wat de GP morgen te vertellen heeft.
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 10-06-2013 05:01:44 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Wat is de GP? Een arts?
Fijn dat je zo snel terecht kan, wat dat betreft woon je echt duidelijk niet in NL![]()
Hoop dat je een diagnose krijgt, dan kun je gaan behandelen![]()
En ik heb geen idee waar saraats woont, maar goed idee!![]()
General Practioner, inderdaad de huisartsquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Waarom in hemelsnaam?? Hoe kom je überhaupt op het idee??quote:Op maandag 10 juni 2013 02:13 schreef LadyOracle het volgende:
Weet iemand waar sararaats woont? Het lijkt mij wel leuk om haar gewoon eens met 20 mensen op te halen en te laten rennen, al dan niet vrijwillig. :-pI can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Sommige absurde ingevingen moet je gewoon niet online spuienquote:Op maandag 10 juni 2013 07:54 schreef E.T. het volgende:
Waarom in hemelsnaam?? Hoe kom je überhaupt op het idee??
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Ik kreeg beelden van het programma "ik kan het niet alleen" en dan met de stelling: zal ik wel of niet gaan rennen?quote:Op maandag 10 juni 2013 07:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Sommige absurde ingevingen moet je gewoon niet online spuienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tssk, laat maar weer, ik ga wel met Muis84 in het hoekje voor mensen met rare humor zitten. ;-)“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Bladders zijn meestal 'n tienje ofzo, dan zou ik voor 20gbp een camelbak hebben! Daarom zou ik ook niet meer betalen dan die 10gbp, omdat het anders inderdaad wel wat prijzig zou wordenquote:Op maandag 10 juni 2013 04:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
valt me wel op dat er geen foto's van de bladder bij zitten., hier zou ik even naar vragen want die dingen zijn over het algemeen prijzig.
Mocht die in goede staat zijn en er bji zitten dan ben je er absoluut niet aan bekocht voor die prijs.
[..]
done!
[..]
Als ik dan toch mag kiezen dan hoop op het laatste ongemak in mijn post, osteitis pubis, want dit is volgens mij met wat antibiotica redelijk te bestrijden.
Maar laten we niet te veel op de zaken vooruit lopen en zeker niet in paniek raken, eerst maar afwachten wat de GP morgen te vertellen heeft.
Ja doei.![]()
quote:Op maandag 10 juni 2013 08:30 schreef LadyOracle het volgende:
Tssk, laat maar weer, ik ga wel met Muis84 in het hoekje voor mensen met rare humor zitten. ;-)
Welkom.quote:Op maandag 10 juni 2013 08:30 schreef LadyOracle het volgende:
Tssk, laat maar weer, ik ga wel met Muis84 in het hoekje voor mensen met rare humor zitten. ;-)![]()
![]()
Dit. Godsamme, laat sara gewoon eens met rust.quote:Op maandag 10 juni 2013 07:54 schreef E.T. het volgende:
[..]
Waarom in hemelsnaam?? Hoe kom je überhaupt op het idee??Ja doei.![]()
MoBlo, ik word ook reuze jaloers van je hardloopfoto's
(al las ik ergens dat de juiste constructie 'ik benijd je' is omdat je bij benijden het iemand anders wel gunt en bij jaloers zijn nietOf zoiets)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
quote:Op maandag 10 juni 2013 08:42 schreef motorbloempje het volgende:
Was gisteren niet rennen hoor Isa!! Dat had Mr.Mo niet zo fijn gevonden
Voor wandelen is het net zo super
if you can walk it, you can run it!!quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Erg mooie foto's MoBlo
Ik benijd je![]()
(Jaloers/benijden vind ik een goeie, die onthoud ik)
Er is weer goed gelopen dit weekend.![]()
Voor Fokkers zijn we best wel aktief!![]()
Dat was ook mijn bedoeling ja!quote:Op maandag 10 juni 2013 08:47 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
if you can walk it, you can run it!!
Ja doei.![]()
Potjandriedubbeltjes! Maar even serieus, als iemand met een schema loopt waarvan iedereen denkt: snap city dan kan het, maar als het sara is dan moeten we met z'n allen poeslief zijn, want het is sara. Al zullen we weinig last hebben van der, want ze gaat toch stoppen (voordat ze begonnen is). Is het dan eigenlijk stoppen?quote:Op maandag 10 juni 2013 08:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit. Godsamme, laat sara gewoon eens met rust.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op maandag 10 juni 2013 08:53 schreef YUR het volgende:
Wat een heerlijk overdreven reacties weer, van alle kantenBegint hier op een ekte SC te lijken
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Zijn jullie nou allemaal echt zo dom of doen jullie net alsof?quote:Op maandag 10 juni 2013 09:38 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Potjandriedubbeltjes! Maar even serieus, als iemand met een schema loopt waarvan iedereen denkt: snap city dan kan het, maar als het sara is dan moeten we met z'n allen poeslief zijn, want het is sara. Al zullen we weinig last hebben van der, want ze gaat toch stoppen (voordat ze begonnen is). Is het dan eigenlijk stoppen?
Is het nou zo moeilijk om te bedenken dat iemand mss iets minder begaafd is dan jijzelf? En dat het dan dus helemaal niet grappig is om te gaan posten dat je met 30 man bij iemand langs wil gaan?
Daarom dus... daarom is het zo dat veel mensen hier fel reageren.
Geloof me, ik ik vind het ook niet altijd even leuk dat ze mee post, zeker niet in een topic waarin we onszelf allemaal erg serieus nemen. Maar ik kan dus nog wel bedenken dat ze gewoon echt niet beter weet en het dus laten gaan.***![]()
Hoe moeten wij weten dat ze zwakbegaafd is? Mijn telepathische krachten en glazen bol zijn nogal roestig.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:48 schreef Brighteyes het volgende:
Zijn jullie nou allemaal echt zo dom of doen jullie net alsof?
Is het nou zo moeilijk om te bedenken dat iemand mss iets minder begaafd is dan jijzelf? En dat het dan dus helemaal niet grappig is om te gaan posten dat je met 30 man bij iemand langs wil gaan?
Geloof me, ik ik vind het ook niet altijd even leuk dat ze mee post, zeker niet in een topic waarin we onszelf allemaal erg serieus nemen. Maar ik kan dus nog wel bedenken dat ze gewoon echt niet beter weet en het dus laten gaan.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Mss had je dat even kunnen bedenken na al die keren dat er verzocht is Sara met rust te laten? Of je had MoBlo aan kunnen schieten de vorige keer dat ze er iets van zei?quote:Op maandag 10 juni 2013 09:53 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Hoe moeten wij weten dat ze zwakbegaafd is? Mijn telepathische krachten en glazen bol zijn nogal roestig.
Anyway, dat dus. Ze heeft gezegd dat ze stopt met hardlopen, laat het dan ook gewoon daarbij. Dat wilde iedereen toch?***![]()
Vervelend hè! Ik zit ook al de hele tijd te niezen...quote:Op maandag 10 juni 2013 09:47 schreef CRX_master het volgende:
[..]
Ik ook![]()
(als de hooikoorts het toelaat)
![]()
![]()
RD succes bij de GP. Hoop idd voor je dat het de ontsteking is, goed om eerst even dit soort dingen uit te sluiten
En een zeer goedemorgen hier![]()
![]()
![]()
Dank je. Ikzelf heb dit al een paar keer willen zeggen maar niet gedaan. Mijn zwakte/fout. Ik ben er helemaal mee eens. Had er zelf gisteren met Jero overquote:Op maandag 10 juni 2013 09:48 schreef Brighteyes het volgende:
Geloof me, ik ik vind het ook niet altijd even leuk dat ze mee post, zeker niet in een topic waarin we onszelf allemaal erg serieus nemen. Maar ik kan dus nog wel bedenken dat ze gewoon echt niet beter weet en het dus laten gaan.![]()
Of negeren die hap of helpen wat ik sommige mensen zie doenErg netjes want ik heb niet zo veel geduld.
/Sar |![]()
LIF / [Hardlopen] #477 - Wij zijn flexibel
En de meeste mensen die lekker door bleven/blijven hameren hebben dat heus wel gelezen, tenzij ze haar op ignore/block hebben gezet dmv een abo, wat ze had gesierd in plaats van lekker doorhameren.
Vermoorde onschuld spelen en lekker blijven hakken is natuurlijk veel leuker.Ja doei.![]()
dank je....en ik hou jullie op de hoogte.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:56 schreef Quoi het volgende:
RD succes bij de GP. Hoop idd voor je dat het de ontsteking is, goed om eerst even dit soort dingen uit te sluiten'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op maandag 10 juni 2013 10:00 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dank je....en ik hou jullie op de hoogte.gaarne. Vervelend
![]()
Ja doei.![]()
valt wel mee hoor, kan nog steeds lopen maar ik ben alleen een beetje bang dat,mocht het een liesbreuk zijn, herstel roet in de Kepler zou kunnen gooien... dus ja, toch wel een beetje paniek.quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Een echte hardloper, "ow shit ik heb pijn", als dat maar niet betekent dat ik aan het eind van het jaar mijn wedstrijd niet zou kunnen lopen. De meeste zouden in paniek raken van het idee van een operatie alleen, maar jij bent al aan het berekenen hoe lang herstel je nodig hebt.quote:Op maandag 10 juni 2013 10:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
valt wel mee hoor, kan nog steeds lopen maar ik ben alleen een beetje bang dat,mocht het een liesbreuk zijn, herstel roet in de Kepler zou kunnen gooien... dus ja, toch wel een beetje paniek.
The sun in your Eyes
Vanavond maar weer eens een lesje Evy meepakken, en mijn best doen om op tijd weg te gaan van kantoor.
Les 16 vanavond op de planning, schema: 5-2-7-2-7-2-5-2
Vorige week bij les 15 na de les het begin van deze les al gedaan, 5-2-7-2 gedeelte iig. Voelde goed dat de 7 minuten lopen al lukte. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat, proberen misschien nog wat uit te breiden als het lekker gaat
All management is Strategic Management.![]()
quote:Op maandag 10 juni 2013 10:06 schreef Onama het volgende:
[..]
Een echte hardloper, "ow shit ik heb pijn", als dat maar niet betekent dat ik aan het eind van het jaar mijn wedstrijd niet zou kunnen lopen. De meeste zouden in paniek raken van het idee van een operatie alleen, maar jij bent al aan het berekenen hoe lang herstel je nodig hebt.
Ik heb er wel respect voor. Weten waar je plezier uit haalt, daar je prioriteiten leggen, er echt voor gaan en een positieve kijk erop blijven houden als het even tegenzit.quote:The sun in your Eyes
Over hardlopers / joggers gesproken; gisteravond een echt prototype jogger gezien.
Stond voor het stoplicht, zo'n grijze slobber joggingsbroek, trui met lange mouwen, nike sneakers.
Heftig op en neer springend en vol ongeduld om weer verder te gaan![]()
![]()
things you come across when you haven't got your shotgun with you....quote:Op maandag 10 juni 2013 10:16 schreef Arquero het volgende:
Over hardlopers / joggers gesproken; gisteravond een echt prototype jogger gezien.
Stond voor het stoplicht, zo'n grijze slobber joggingsbroek, trui met lange mouwen, nike sneakers.
Heftig op en neer springend en vol ongeduld om weer verder te gaan'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Die had ik ook aan toen ik begonquote:Op maandag 10 juni 2013 10:16 schreef Arquero het volgende:
Heftig op en neer springend en vol ongeduld om weer verder te gaan
The sun in your Eyes
Vandaag werken op kantoor, vanavond werkoverleg bij mijn andere bijbaantje, dus niet lopen vandaag
Morgen dus
Deze week een rustige week in mijn schema, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen
Wanneer ik stil sta bij het stoplicht kijk ik altijd zeer boos en ongeduldig naar het rode mannetje![]()
![]()
Een voetballer die zijn conditie op pijl houdt zou ik zo zeggen als ik dat hier tegenkomquote:Op maandag 10 juni 2013 10:16 schreef Arquero het volgende:
![]()
Stoplichten ken ik niet in mijn hardlooproutes, ik plan mijn routes altijd zo dat ik er geen tegenkomIk heb daar zo'n hekel aan
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik sta dan altijd een beetje te rekken en strekken.quote:Op maandag 10 juni 2013 10:20 schreef Miezziej het volgende:
Vandaag werken op kantoor, vanavond werkoverleg bij mijn andere bijbaantje, dus niet lopen vandaag
Morgen dus
Deze week een rustige week in mijn schema, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen
Wanneer ik stil sta bij het stoplicht kijk ik altijd zeer boos en ongeduldig naar het rode mannetjeJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Stoplichten probeer ik wel te ontwijken, helaas gaat dat niet altijd. Maar de keren dat ik ervoor wacht kun je wel op een hand tellen.
Ja ik weet het als automobilist erger ik mijzelf er ook aan als mensen door rood lopen/fietsen![]()
Ik loop ook wel vaak door rood, maar soms is het best druk, dus dan wacht ik maar...
Nadeel van in Amsterdam wonenhaha
Over 2 weken geloof ik gaat de afstand van mijn LDL weer omhoog, moet nog even een leuke nieuwe route zoeken.
Vind het schema van Runner's World best prettig! Heb altijd weer helemaal zin om te gaanDat was een paar maanden geleden wel anders...
![]()
ik ben nog niet ultra genoeg om een stoplicht tegen te komen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Baas boven baasquote:Op maandag 10 juni 2013 10:30 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik ben nog niet ultra genoeg om een stoplicht tegen te komen
Ja doei.![]()
quote:quote:Op maandag 10 juni 2013 10:29 schreef motorbloempje het volgende:
Ik weet zo in een straal van 35km geen stoplicht te vinden'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Richting / in Barnsley zijn er (uiteraard) wel genoeg, maar als ik gewoon de andere kant op ren kan ik denk ik ook wel zover komen zonder stoplichten over de trails etc.
Rotondes ftw!Ja doei.![]()
quote:quote:Op maandag 10 juni 2013 10:29 schreef motorbloempje het volgende:
Ik weet zo in een straal van 305km geen stoplicht te vindenik kan vanaf mijn huis van kust tot kust lopen zonder een stoplicht tegen te komen, en dan over gewone wegen, geen landweggetjes oidquote:Op maandag 10 juni 2013 10:32 schreef motorbloempje het volgende:
Richting / in Barnsley zijn er (uiteraard) wel genoeg, maar als ik gewoon de andere kant op ren kan ik denk ik ook wel zover komen zonder stoplichten over de trails etc.
Rotondes ftw!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
maar genoeg SC, ik ga een tijdje planken.
Iedereen die er vandaag nog op uit moet voor een rondje, veel plezier!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Gods, waarom die hele discussie over die persoon die hier regelmatig kwam maar nog geen meter gelopen heeft? Het was net zo lekker rustig...
Stoplichten, tja.. Ook een hekel aan. Kan me niet herinneren dat ik er ooit voor ben gestopt. Wel voor de (stop)lichten bij een spoorwegovergang. Want daar ben ik veel te angstig voor, om die zomaar over te steken terwijl de slagbomen dicht aan het gaan zijn..
Overigens mijd ik stoplichten wel, maar soms ontkom ik er niet aan![]()
Trein/tram stop ik ook altijd voor. daar is de gok te groot voorquote:Op maandag 10 juni 2013 10:42 schreef Levitas het volgende:
Gods, waarom die hele discussie over die persoon die hier regelmatig kwam maar nog geen meter gelopen heeft? Het was net zo lekker rustig...
Stoplichten, tja.. Ook een hekel aan. Kan me niet herinneren dat ik er ooit voor ben gestopt. Wel voor de (stop)lichten bij een spoorwegovergang. Want daar ben ik veel te angstig voor, om die zomaar over te steken terwijl de slagbomen dicht aan het gaan zijn..
Overigens mijd ik stoplichten wel, maar soms ontkom ik er niet aan![]()
![]()
quote:Op maandag 10 juni 2013 10:16 schreef Arquero het volgende:
![]()
Ik loop altijd dan maar de bocht om want als ik stop vind ik het vaak heel lastig om weer verder te gaan. Zeker als ik op mijn eindje loop.quote:
Gisteren, toen ik met veel pijn en moeite die 8 eruit perste had je mij op 7,5 niet moeten laten stoppen want dan had ik geen stap meer gezet daarna.![]()
Maar sinds ik dat hier eens las durf ik dus niet meer te wippen bij stoplichten.
***![]()
Ik loop altijd de bocht om als het rood is en steek dan een stuk verder de straat over waar geen stoplichten zijn. Volgens mij is dat niet helemaal legaal, maar alles beter dan zo'n gedwongen stop...
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Ik wist dat er een plaatje van wasquote:
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Inmiddels heb ik niet zo'n problemen meer met 'gedwongen stops'; waar ik in het begni nog echt uit m'n ritme raakte kan ik nu gewoon stoppen, wachten en weer doorlopen. Sowieso ook wel handig om dat te hebben nu op de trails en op punten dat ik even moet kijken waar ik 'nu weer heen moet/zal gaan'
Ja doei.![]()
Heerlijk om zonder stoplichten te lopen, heb gelukkig genoeg variatie in mijn omgeving, gelukkig niet elke keer hetzelfde rondjeEn inmiddels kan ik de meeste afstanden ook wel aardig inschatten, zodat ik een beetje kan spelen met afstanden tijdens het lopen. Het enige wat ik hier niet kan doen is echt trainen op trail/offroad. Veel verder dan een schelpen pad of half verhard pad kom ik niet, of ik moet op de zandpaden voor paarden gaan lopen, maar dat worden saaie rondjes dan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Vanmorgen 4km gelopen. De laatste keer 4km liep ik 6.51km/min, ging nu voor 6.30 en net niet gehaald: 6.34.
Bijna aan 1 stuk gelopen, 3x gesmokkeld en 10sec gewandeld. Wat eigenlijk nergens op slaat natuurlijk, maar soms moet ik even wandelen om daarna te bedenken dat het niet nodig is, heel stom.Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Soms wel ff fijn om een heel klein stukje te lopen.quote:Op maandag 10 juni 2013 10:53 schreef Maariindaa het volgende:
Vanmorgen 4km gelopen. De laatste keer 4km liep ik 6.51km/min, ging nu voor 6.30 en net niet gehaald: 6.34.
Bijna aan 1 stuk gelopen, 3x gesmokkeld en 10sec gewandeld. Wat eigenlijk nergens op slaat natuurlijk, maar soms moet ik even wandelen om daarna te bedenken dat het niet nodig is, heel stom.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Stoplichten vind ik niet zo erg. Steek liever niet zomaar over, heb zelf mogen zien hoe enorm klote dat is als automobilistRent er ineens een hardloper in zwarte kleding in volle vaart over de straat. Kreeg bijna een hartverzakking, ook al was het 200 meter verderop.
Maar wat MoBlo ook zegt, het went wel. Met een loopgroep stop je sowieso regelmatig. Dan leer je wel weer opstarten![]()
![]()
Ik ontkom niet aan verkeerslichten als ik onderweg naar de duinen ben. Daarom heb ik het stuk tot aan de duinen (ca 2km) aangemerkt als opwarmstukje. Dat maakt het wachten voor rood licht al een stuk minder vervelend.
En op de terugweg is dat dus mijn uitloopstuk
Volgens mij zijn er maar 2 verkeerslichten in het dorp waar ik woon
[ Bericht 9% gewijzigd door streamnl op 10-06-2013 11:10:58 (ABN) ]![]()
Ik doe altijd een 5 min fietstochtje en ga daarna lopen. Dan 0 stoplichten!![]()
Als ik dat niet doe kom ik maar 1 kruispunt met stoplichten tegen, valt eigenlijk best mee voor zo'n stedelijke omgeving![]()
![]()
Ik doe dit nog steeds, maar ik dacht dat ik mezelf wel als echte loper mocht zien nu ik voor de halve- en de marathon aan het trainen ben.quote:![]()
Anders is A-Z barbecue wellicht een optie? Die komen alles brengen (barbecues, vlees, salades, stokbrood, etc. etc.) en halen alles weer op. Geen afwas o.i.d, dat wordt allemaal voor je gedaanquote:Op maandag 10 juni 2013 10:52 schreef MaleDuck het volgende:
Is er iemand trouwens erg goed in het meedoen met veilingen op vakantieveilingen? Ik zag dat er daar geregeld een BBQ pakket voor 15 personen geveild wordt, die bezorgd wordt. Zou ideaal zijn om dat voor de Ekiden te krijgen (de hoeveelheid is ook uitstekend voor 20 of zelfs 25 personen, aangezien er nu 18 personen ja hebben gezegd tegen de BBQ en er 5 op misschien staan). Alleen om het qua prijs leuk te houden, zouden we dat rond de 75 euro kunnen aanschaffen, dan komt het op max 5 euro p.p.
Is geloof ik vanaf ¤11,50 per persoon.![]()
Ja, jammer joh, dat gaat dus niet meer op nu.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:14 schreef Dropback het volgende:
[..]
Ik doe dit nog steeds, maar ik dacht dat ik mezelf wel als echte loper mocht zien nu ik voor de halve- en de marathon aan het trainen ben.Ja doei.![]()
Morning!!! Was vroeg op maar ben weer terug gegaan. Lui wijf die ik ben! Moest even de tandarts bellen en toen bedacht ik me dat ik half negen eigenlijk nog best een fijne tijd vond om nog even te gaan liggen.
Hopelijk kan de tandarts mijn kies repareren zonder verdoving, ligt een stuk vulling uit en het lijkt of er een stuk is afgebroken. Daarna een stuk wandelen met vriendin. Voor de zekerheid maar zakdoekjes mee, beetje lullig als er zo'n straaltje langs mijn kin loopt:-)
Iedereen weer mopperen over het weer en ik denk dan weer gelijk "heerlijk, we gaan een eind lopen!"
RD, vooralsnog goed nieuws, tenminste als ik het goed las mag je nog gewoon lopen. Nu hopen dat je geen liesbreuk hebt!!! Tegenwoordig is de ingreep niet zo heel groot meer. Ik heb het als kind ook gehad en moest toen echt een week plat in het ziekenhuis. Nu is het opereren en naar huis in de meeste gevallen. Qua hersteltijd zal het wel per persoon wisselen. Duimen maar weerThis whole world is wild at heart and weird on top![]()
Even een vraagje tussendoor. Is het realistisch en goed voor een 19-jarige om te gaan trainen voor een marathon met als tijd onder de 4:00:00? Mijn maximale afstand die ik nu gelopen heb ligt tegen de 29km met een tijd van 2:43 en 11km/h.![]()
![]()
Ik kom op dit moment niet bij stoplichten, maar ik kan wel een mooi 5km rondje uitstippelen zonder stoplichten. 10k gaat iets lastiger worden en binnen breda de 5k zelfs ook, zit midden in het centrum
Ik ben heel hard op zoek gegaan naar de foto's van moblo, maar ik heb ze niet kunnen vinden![]()
Gisteren 10km gewandelend op mijn rustdag, dus ben nog aan het bedenken of ik vanavond alsnog ga hardlopen of morgen pas.![]()
![]()
Hier ook! En dan is er eentje op een plek die gewoon belachelijk is. Rustige weg, maar bij zwembad dus misschien voor overstekende kinderen. Je staat in ieder geval vaak voor niets te wachtenquote:Op maandag 10 juni 2013 11:05 schreef streamnl het volgende:
Volgens mij zijn er maar 2 verkeerslichten in het dorp waar ik woon
Bij het hardlopen geen enkele stoplicht, maar één keer de weg over en ik kan kilometers doorgaan. Of er moet een grote groep Schotse Hooglanders of paarden midden op het pad staan:-)This whole world is wild at heart and weird on top![]()
geef eens wat meer achtergrond.....quote:Op maandag 10 juni 2013 11:17 schreef Dropback het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Is het realistisch en goed voor een 19-jarige om te gaan trainen voor een marathon met als tijd onder de 4:00:00? Mijn maximale afstand die ik nu gelopen heb ligt tegen de 29km met een tijd van 2:43 en 11km/h.
hoe vaak heb je al een langere afstand gelopen? was de 29km "a one off"? wanneer heb je de M in gedachte?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Heb je zo'n afstand 1 keer met geluk gerend of omdat je een keer door wilde bijten en gebruik je dat nu als vals referentiekader of loop je dat soort afstanden regelmatig en heb je daar (duurzaam) naartoe getrained?quote:Op maandag 10 juni 2013 11:17 schreef Dropback het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Is het realistisch en goed voor een 19-jarige om te gaan trainen voor een marathon met als tijd onder de 4:00:00? Mijn maximale afstand die ik nu gelopen heb ligt tegen de 29km met een tijd van 2:43 en 11km/h.Ja doei.![]()
gmtaquote:Op maandag 10 juni 2013 11:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
geef eens wat meer achtergrond.....
hoe vaak heb je al een langere afstand gelopen? was de 29km "a one off"? wanneer heb je de M in gedachte?![]()
Ja doei.![]()
Ik heb trouwens na afgelopen zaterdag een beetje een change of plans in mijn gedachten... Ik weet niet of het mogelijk is, MAAR ik heb eigenlijk heel veel zin om mezelf toe te leggen op snellere tijden ipv verder lopen. Ik zou echt dolgraag mijn 10k willen verbeteren en daar puur op willen trainen.
Eerlijk gezegd zou ik heel graag een keertje op zo'n podiumpje willen staan (al is het maar 3e), maar misschien moet je daarvoor wat meer talent hebben? En eerder zijn begonnen met hardlopen?
![]()
![]()
Dat is onmogelijk om iets over te zeggen met alleen die gegevens. Hoe vaak loop je, heb je gelopen? Hoe fit ben je? Wanneer wil je hem lopen?quote:Op maandag 10 juni 2013 11:17 schreef Dropback het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Is het realistisch en goed voor een 19-jarige om te gaan trainen voor een marathon met als tijd onder de 4:00:00? Mijn maximale afstand die ik nu gelopen heb ligt tegen de 29km met een tijd van 2:43 en 11km/h.
Ik wil ook een marathon gaan lopen (Rotterdam volgend jaar), maar ik maak me niet druk om een eindtijd. Het wordt mijn eerste en ik wil hem eigenlijk alleen maar uitlopen.
-edit-
LOL, te laat. Wat ze hierboven zeggen dus!
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Dit, en was het een training of een wedstrijd?quote:Op maandag 10 juni 2013 11:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
geef eens wat meer achtergrond.....
hoe vaak heb je al een langere afstand gelopen? was de 29km "a one off"? wanneer heb je de M in gedachte?
Wat loop je normaal gesproken, wat is je trainingssnelheid, wat voor schema volg je...![]()
![]()
Alles kanquote:Op maandag 10 juni 2013 11:20 schreef Quoi het volgende:
Ik heb trouwens na afgelopen zaterdag een beetje een change of plans in mijn gedachten... Ik weet niet of het mogelijk is, MAAR ik heb eigenlijk heel veel zin om mezelf toe te leggen op snellere tijden ipv verder lopen. Ik zou echt dolgraag mijn 10k willen verbeteren en daar puur op willen trainen.
Eerlijk gezegd zou ik heel graag een keertje op zo'n podiumpje willen staan (al is het maar 3e), maar misschien moet je daarvoor wat meer talent hebben? En eerder zijn begonnen met hardlopen?
Wil je wat grappigs weten? Ik zei zaterdag nog tegen Yur: Ik vind Quoi momenteel eigenlijk meer een type om de 10km sneller te gaan lopen dan te trainen naar langere afstanden.![]()
![]()
of nog even wachten totdat je in de V40 mag startenquote:Op maandag 10 juni 2013 11:20 schreef Quoi het volgende:
maar wel een tof doel al zeg ik het zelf, lekker vooruitstrevend!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Leuk doel Quoi! Sneller worden is ook tof!
Ik wacht de HM even af voordat ik besluit wat ik wil gaan doen.![]()
Als we nou collectief gaan zeggen dat je dat nooit gaat lukken Quoi, word je dan nog meer determined dat het je wel gaat lukken?
Ja doei.![]()
@Lula ik probeer ook zo veel mogelijk in de bossen te lopen. Heerlijk. Het had iets minder vlak gemogen maar voor de rest![]()
@Quoi
Dat is een erg mooie doel!![]()
Was ik dus toch niet de enige. Moblo, waar heb je de fotos verstopt?quote:Op maandag 10 juni 2013 11:17 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik ben heel hard op zoek gegaan naar de foto's van moblo, maar ik heb ze niet kunnen vinden![]()
![]()
Ja geen idee hoe we erop kwamenquote:Op maandag 10 juni 2013 11:26 schreef Quoi het volgende:
Leuke reacties!![]()
Typisch dat jij dat dan zei GotC. Kwamdatdan? Jij hebt voelsprietenIk vind het gewoon vrij typisch dat iedereen eigenlijk altijd voor zo snel mogelijk zo ver mogelijk wil gaan, maar ik vind jou meer het type voor PR jagen op de 10km
![]()
![]()
quote:Op maandag 10 juni 2013 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
Als we nou collectief gaan zeggen dat je dat nooit gaat lukken Quoi, word je dan nog meer determined dat het je wel gaat lukken?Beide aanpakken werken: bevestigen en ontkennen. Maar vaak: wat in de kop zit, komt er niet meer uit. Al twijfel ik, het is zo logisch en verleidelijk om vérder te gaan lopen.
![]()
Bedankt en dat zijn mooie fotos van een hele mooie omgevingquote:Op maandag 10 juni 2013 11:28 schreef motorbloempje het volgende:
Hiero: LIF / [Hardlopen] #505 - we proppen de OP voller en voller![]()
![]()
Je kunt nog een jaar of 35 hardlopen, dus verder kun je altijd nogquote:Op maandag 10 juni 2013 11:28 schreef Quoi het volgende:
[..]Beide aanpakken werken: bevestigen en ontkennen. Maar vaak: wat in de kop zit, komt er niet meer uit. Al twijfel ik, het is zo logisch en verleidelijk om vérder te gaan lopen.
dat ik zoiets uit mijn toetsenbord krijg
Mocht je ergens denken dat je podium kan lopen en je hebt nog een haas nodig, laat maar wetenquote:Op maandag 10 juni 2013 11:26 schreef Quoi het volgende:
Leuke reacties!![]()
Typisch dat jij dat dan zei GotC. Kwamdatdan? Jij hebt voelsprietenLeuk van wat ik op Facebook tegen kwam. Een oud-ploeggenote van de korfbal is 5e gewordenquote:
Ik heb dat zelf wel: als mensen zeggen dat iets niet kan, dan wil ik bewijzen dat ik 't wel kan zolang ik dat ook echt maar graag écht wil. Zo ook met m'n PhD-plek-solli:
toen ik 3 jaar geleden het met de studieadviseur in NL erover had dat ik een PhD als echt serieuze optie zag zei hij dat me dat nooit ging lukken, vooral niet omdat ik te oud zou zijn_! Toen, geen kaas gegeten van het academische wereldje, schoffelde dat wel even de grond onder m'n voeten weg, maar al snel gehoord dat 't zeker wél mogelijk is, óók (en hier in het VK schijnbaar ook vooral) als je wat ouder bent, dus wát zou ik 'm graag m'n doctoraal in z'n gezicht wrijven
Ja doei.![]()
Korfballers zijn goede hardlopers, blijkt maar weerquote:Op maandag 10 juni 2013 11:30 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Mocht je ergens denken dat je podium kan lopen en je hebt nog een haas nodig, laat maar weten
[..]
Leuk van wat ik op Facebook tegen kwam. Een oud-ploeggenote van de korfbal is 5e geworden![]()
![]()
Oohquote:Op maandag 10 juni 2013 11:28 schreef motorbloempje het volgende:
Hiero: LIF / [Hardlopen] #505 - we proppen de OP voller en voller![]()
![]()
Sommigen wel jaquote:Op maandag 10 juni 2013 11:31 schreef GotC het volgende:
[..]
Korfballers zijn goede hardlopers, blijkt maar weerIk heb dit jaar ook trainen gegeven aan een gozer, die denk ik het ook wel ver zou kunnen schoppen in het hardloopwereldje, die loopt nog soepeler dan ik... maar ik heb als korfbaltrainer wijs mijn mond gehouden
Als ik nog 2 minuutjes van m'n 5km PR af weet te snoepen en het deelnemersveld volgend jaar hetzelfde is maak ik kans op een podiumplaatsjeAfgelopen keer was ik met 2 minuutjes sneller 1e geweest. Als als als... Maar dan moet ik denk ik specifieker op de 5 gaan trainen en of ik daar nou zin in heb...
Verder lopen is óók leuk. Maar sneller ook. Lopen is gewoon leukquote:Op maandag 10 juni 2013 11:28 schreef Quoi het volgende:
[..]Beide aanpakken werken: bevestigen en ontkennen. Maar vaak: wat in de kop zit, komt er niet meer uit. Al twijfel ik, het is zo logisch en verleidelijk om vérder te gaan lopen.
![]()
Al denk ik wel dat trainen voor verder leuker is dan trainen voor sneller. Ik vind m'n hobbelrondjes over het algemeen lekker ontspannend, en m'n intervalletjes nietSneller vind ik dan weer leuker met loopjes.
![]()
Normaal vind ik de heuvels heerlijk om te lopen, hoewel ik het toen in net begon echt zwaar vond. Nu met een gevoelige knie is het wel wat lastig, maar dan loop ik gewoon een stukje als het me te steil is. Ik denk dat als ik een keer een stuk ga lopen zonder hoogtes dat het dan een stuk makkelijker zou zijn, maar misschien qua omgeving een stuk saaierquote:Op maandag 10 juni 2013 11:27 schreef streamnl het volgende:
@Lula ik probeer ook zo veel mogelijk in de bossen te lopen. Heerlijk. Het had iets minder vlak gemogen maar voor de rest![]()
@Quoi
Dat is een erg mooie doel!This whole world is wild at heart and weird on top![]()
Ik ga morgenavond eens met mijn trainer overleggen. De 7heuvelen en Bruggenloop zijn in dat geval leuke uitstapjes in het najaar, maar CPC zal dan niet de HM wordenquote:Op maandag 10 juni 2013 11:30 schreef YUR het volgende:
[..]
Je kunt nog een jaar of 35 hardlopen, dus verder kun je altijd nog
dat ik zoiets uit mijn toetsenbord krijg![]()
Geinig!!quote:Op maandag 10 juni 2013 11:28 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja geen idee hoe we erop kwamenIk vind het gewoon vrij typisch dat iedereen eigenlijk altijd voor zo snel mogelijk zo ver mogelijk wil gaan, maar ik vind jou meer het type voor PR jagen op de 10km
Da's ook leuk!quote:Op maandag 10 juni 2013 11:30 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Mocht je ergens denken dat je podium kan lopen en je hebt nog een haas nodig, laat maar weten![]()
![]()
Nee, is HM helemaal van de baan?quote:Op maandag 10 juni 2013 11:39 schreef Quoi het volgende:
Ik ga morgenavond eens met mijn trainer overleggen. De 7heuvelen en Bruggenloop zijn in dat geval leuke uitstapjes in het najaar, maar CPC zal dan niet de HM worden![]()
Achtergrondinformatie:
Hele leven al fanatiek gevoetbald en gesport.
Loop sinds een jaar of twee fanatiek, dan bedoel ik minstens drie keer in de week, afgelopen jaar kwam daar ook nog één wedstrijd en één training van de voetbal bij.
Gemiddelde afstand die ik dan liep was 9 á 10, uitschieters naar 15 en naar 7km. Laatste paar maanden wat verder proberen te lopen. Vorig jaar meegedaan met twee halve marathons. Liep eigenlijk vrij gemakkelijk met eigenlijk niet echt een schema.
Laatste paar maanden geprobeerd die afstanden wat op te rekken, ga nu vaak op dinsdag voor een wat verdere loop. Gemiddeld 21km, in een tijd van 1:50:00. Dan minimaal één dag rust voor ik weer een kleine afstand van zes doe en dan begin ik tot zondag weer een wat langere loop te doen van rond de 10km. Ik loop de laatste maanden dan ook minstens vier dagen in de week.
Die 29km was misschien nog een brug te ver, maar ik liep tot het laatste kilometertje eigenlijk een constant tempo van 11,1km/h, één keer een lichte milt gehad maar die door een andere ademhaling kunnen wegstoppen.
Ben benieuwd en merci alvast hé!![]()
Zo, niet zo'n goede voorbereiding gehad met een conferentie de laatste dagen met wel wijntjes en geen hardlopen.. maar nu nog 2 loopjes of zo deze week en dan zondag de Marquetteloop!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik overweeg de HM dan gewoon een paar jaar later te gaan lopen. Eerst voor de snelle 10k's te gaan. Ik word erg enthousiast van de runcircuits/klassementen en de kleine loopjes in de omgeving. Leuk om daar eens te gaan klimmen op de uitslagenlijstquote:![]()
![]()
mini Fok!-meet!quote:Op maandag 10 juni 2013 11:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo, niet zo'n goede voorbereiding gehad met een conferentie de laatste dagen met wel wijntjes en geen hardlopen.. maar nu nog 2 loopjes of zo deze week en dan zondag de Marquetteloop!Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Dit gaat natuurlijk ook nergens over. Lekker escaleren die handel. Niet iedereen heeft tijd om 10x per uur het topic te lezen. Er wordt elke dag een nieuw topic aangemaakt (zo ongeveer), als je 2u gaat hardlopen moet je 4 pagina's bijlezen.. als je daar al zin in hebt. Dan lees je dus wat je interessant vindt en dan wil je nog weleens posts missen waarin iemand beweert minder begaafd te zijn (ik lees die post trouwens nu ook, maar is lees daarin niet hetzelfde dat jullie lezen). Nu is het ineens zielig, terwijl je voorheen een van de hardste hakkers was. Kan je nu wel de moraal ridder uithangen, maar dat is ook nergens voor nodig.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:57 schreef motorbloempje het volgende:
LIF / [Hardlopen] #477 - Wij zijn flexibel
En de meeste mensen die lekker door bleven/blijven hameren hebben dat heus wel gelezen, tenzij ze haar op ignore/block hebben gezet dmv een abo, wat ze had gesierd in plaats van lekker doorhameren.
Vermoorde onschuld spelen en lekker blijven hakken is natuurlijk veel leuker.![]()
Leuk!quote:Op maandag 10 juni 2013 11:45 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik overweeg de HM dan gewoon een paar jaar later te gaan lopen. Eerst voor de snelle 10k's te gaan. Ik word erg enthousiast van de runcircuits/klassementen en de kleine loopjes in de omgeving. Leuk om daar eens te gaan klimmen op de uitslagenlijst
Moet ook nog maar eens kijken waar ik me op ga richten vanaf september. Nieuwe indeling loopgroepen komt er dan ook aan. HM in Edinburgh of Dublin, dat soort dingen trekken mij wel.
In ieder geval ga ik niet verder dan de HM volgend jaar.
Kan natuurlijk veranderen, maar ook nu heb ik nog steeds niet de wil om ooit een marathon te lopen.![]()
Dropback .. dat klinkt allemaal wel prima hoor. Als je al 2 maal een halve marathon hebt gelopen en nu ook al afstanden van boven de 25km pakt, dan moet het wel lukken lijkt me. Gewoon door blijven gaan qua training. Wellicht een schema volgen (in de OP staan wat linkjes).![]()
Ik zit hier een beetje in hetzelfde schuitje, zeker nu ik weer rustig moet gaan opbouwen, met de overbelasting in mijn kuit in mijn achterhoofd. Heb nu qua wedstrijden alleen een 5km (Ekiden - juli), 10 km (vredesloop - september) en 15 km (Bruggenloop - december) staan. Mijn idee is rustig op te bouwen en verder eens kijken wat snelheidswerk met mijn prestaties doetquote:Op maandag 10 juni 2013 11:45 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik overweeg de HM dan gewoon een paar jaar later te gaan lopen. Eerst voor de snelle 10k's te gaan. Ik word erg enthousiast van de runcircuits/klassementen en de kleine loopjes in de omgeving. Leuk om daar eens te gaan klimmen op de uitslagenlijst
Ik weet ook nog niet wat ik nou echt wil. Focus op snelheid, of focus op langere afstand? Wat ik wel weet, is dat ik een 5km alleen leuk vind als ik er ook echt gericht voor train.
Afgelopen zaterdag voelt eigenlijk wel heel erg onbevredigend...F means you're fucked![]()
Ik merk dat ik met snellere loopjes (> 12km/uur, voor mij snel haha) pijntjes krijg. Volgens mij loop ik dan anders ofzo?
Bovendien loop ik niet alleen voor mijn fysieke gezondheid. Ik loop ook om "rustig" te worden. Ik heb de neiging om over allerlei onzin constant te malen en tijdens het lopen valt dat helemaal weg. De lange duurlopen vind ik heerlijk ontspannend."On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Ik denk dat bij jou wel een hoop duidelijk gaat worden aan de hand van je nieuwe trainingsgroep en hoe je daarop gaat reageren, qua lijf en qua prestaties. En gelukkig heb je op de Ekiden de kans om te schitteren op de 5 kmquote:Op maandag 10 juni 2013 12:10 schreef YUR het volgende:
Ik weet ook nog niet wat ik nou echt wil. Focus op snelheid, of focus op langere afstand? Wat ik wel weet, is dat ik een 5km alleen leuk vind als ik er ook echt gericht voor train.
Afgelopen zaterdag voelt eigenlijk wel heel erg onbevredigend...Kan heel goed hoor dat je anders loopt als je sneller loopt, daarom probeer ik ook elke week wel een paar tempo stukken in mijn trainingen te lassen, zodat ik in wedstrijden niet forceer...quote:Op maandag 10 juni 2013 12:13 schreef yozd het volgende:
Ik merk dat ik met snellere loopjes (> 12km/uur, voor mij snel haha) pijntjes krijg. Volgens mij loop ik dan anders ofzo?
Bovendien loop ik niet alleen voor mijn fysieke gezondheid. Ik loop ook om "rustig" te worden. Ik heb de neiging om over allerlei onzin constant te malen en tijdens het lopen valt dat helemaal weg. De lange duurlopen vind ik heerlijk ontspannend.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Dat denk ik inderdaad ook! Ik ga overigens vanavond bij de club eens informeren of er nog meer lopers van mijn niveau zijn die zich willen gaan focussen op de Den Haag marathon. Als ze er zijn, is de kans groot dat ik aansluit. Als ze er niet zijn, zet ik de marathon in september uit mijn hoofd.quote:Op maandag 10 juni 2013 12:17 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ik denk dat bij jou wel een hoop duidelijk gaat worden aan de hand van je nieuwe trainingsgroep en hoe je daarop gaat reageren, qua lijf en qua prestaties. En gelukkig heb je op de Ekiden de kans om te schitteren op de 5 km
En speciaal voor de Ekiden zal ik wat extra snelheidstraining doen
Duck, heb je de indeling van de teams misschien al klaar, of in ieder geval wie wat gaat lopen? Ben altijd al nieuwsgierig, maar nu helemaal![]()
![]()
Vandaag nog een rustdag. Bah
Verplichte rustdag nummer 2. Zal van de week wel weer kunnen lopen, maar dit is wel echt een stom ding
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Druk weekend gehad, niet gelezen waarom het zo onbevredigend was. Wat scheelde eraan? Had je onder de 20 minuten gewild?quote:Op maandag 10 juni 2013 12:10 schreef YUR het volgende:
Afgelopen zaterdag voelt eigenlijk wel heel erg onbevredigend...Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Stom is dat, vroeger was het voor mij echt een verplichting om te sporten een aantal keer per week. Wel altijd gedaan maar om nou te zeggen dat ik er plezier in had....
Nu met dat hardlopen baal je al als het weer perfect is en je dan net je rustdag hebt of door een blessure niet kan. Het kan raar lopen:-)This whole world is wild at heart and weird on top![]()
Wat heb je dan?quote:Op maandag 10 juni 2013 12:25 schreef mosselmossel het volgende:
Verplichte rustdag nummer 2. Zal van de week wel weer kunnen lopen, maar dit is wel echt een stom ding![]()
Ik merk dat ik 10km lopen op zich wel leuk vind, dus ik ga er eerst eens voor om die 10km tijd onder de 50 minuten te krijgen. Daarna wil ik wsl toch een beetje focussen op iets langere afstanden. Ik loop nu ook regelmatig 14km oid en dat bevalt prima. Dus het plan is nu eerst: 10km onder de 50min .. en daarna eens kijken of we wat tijden kunnen zetten op 15km loopjes.![]()
Ik gleed zaterdag op de fiets van mijn trapper af en die kwam hard tegen mijn achillespees.quote:Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik heb het concept klaar staan, maar wacht nog op info van 2 personen (Lastpost en Miezziej), zodra ik deze heb, zal ik gaan inschrijven en aan iedereen laten weten welk team ze zitten en op welke positie ze lopen. Dan kan je per team onderling nog wisselen qua positie, met goedvinden van beide personen.quote:Op maandag 10 juni 2013 12:21 schreef Arquero het volgende:
Duck, heb je de indeling van de teams misschien al klaar, of in ieder geval wie wat gaat lopen? Ben altijd al nieuwsgierig, maar nu helemaal
Owja en teamnamen heb ik ook al verzonnen:
Fok!ing fast
Fok!ing girlpower
Fok!ing Awesome
Niet Fok!en, maar lopen
Run, Fok!, run!<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Nee, dat niet eens zo zeer. Ik vond de hele afstand niet prettig, en eigenlijk deed ik maar wat. Voelde alles bij elkaar gewoon niet fijnquote:Op maandag 10 juni 2013 12:26 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Druk weekend gehad, niet gelezen waarom het zo onbevredigend was. Wat scheelde eraan? Had je onder de 20 minuten gewild?F means you're fucked![]()
Ow, terwijl het eigenlijk best een relaxte afstand is, omdat je hem bijna helemaal kan sprinten.quote:Op maandag 10 juni 2013 12:29 schreef YUR het volgende:
[..]
Nee, dat niet eens zo zeer. Ik vond de hele afstand niet prettig, en eigenlijk deed ik maar wat. Voelde alles bij elkaar gewoon niet fijnZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Voor een sprint is het nog best wel heel langquote:Op maandag 10 juni 2013 12:31 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ow, terwijl het eigenlijk best een relaxte afstand is, omdat je hem bijna helemaal kan sprinten.F means you're fucked![]()
quote:Op maandag 10 juni 2013 12:29 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ik heb het concept klaar staan.
Fok!ing fast
Fok!ing girlpower
Fok!ing Awesome
Niet Fok!en, maar lopen
Run, Fok!, run!![]()
Toch wel spannend.![]()
Bij wijze van spreken danquote:Op maandag 10 juni 2013 12:32 schreef YUR het volgende:
[..]
Voor een sprint is het nog best wel heel lang
Da's wel naadje inderdaad ! Beetje zelfde als losse takken en stoeptegels ...quote:Op maandag 10 juni 2013 12:29 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik gleed zaterdag op de fiets van mijn trapper af en die kwam hard tegen mijn achillespees.
Hoop dat je snel weer lekker kunt lopen.![]()
Ik moest lachen om die namen!quote:Op maandag 10 juni 2013 12:29 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ik heb het concept klaar staan, maar wacht nog op info van 2 personen (Lastpost en Miezziej), zodra ik deze heb, zal ik gaan inschrijven en aan iedereen laten weten welk team ze zitten en op welke positie ze lopen. Dan kan je per team onderling nog wisselen qua positie, met goedvinden van beide personen.
Fok!ing fast
Fok!ing girlpower
Fok!ing Awesome
Niet Fok!en, maar lopen
Run, Fok!, run!Overigens is het volgens mij FOK! (met hoofdletters dus), en zou ik de andere woorden (Fast, Girlpower) ook met een hoofdletter beginnen, zoals bij Awesome. [/miereneukmodus]
Ben benieuwd naar de teams!![]()
![]()
Komt wel goed, zit nu alleen een lelijke wond en het doet nog pijn. Moet even genezenquote:Op maandag 10 juni 2013 12:35 schreef Shravani het volgende:
[..]
Da's wel naadje inderdaad ! Beetje zelfde als losse takken en stoeptegels ...
Hoop dat je snel weer lekker kunt lopen.
Dat begrijp ikquote:
Maar ik kom graag in een lekker ritme. Daarvoor heb ik de tijd (nog) niet tijdens de 5km.F means you're fucked![]()
5 kilometer heeft ook vrij weinig te maken met ritme, is eigenlijk gewoon voluit gaan en zo lang mogelijk tegen die muur aan beuken van verzuring en pijn...
'Vroeger' toen ik klein was ging dat op de een of andere manier veel makkelijker, start je gewoon zo snel mogelijk en zag ik wel wat er gebeurde...Maar de 5 kilometer vergt gewoon wel veel speciale voorbereiding en past mijns inziens ook meer bij een baanatleet, die veel van de 800 en 1500 meter afkomt, dan bij iemand die z'n basis vooral heeft op de halve marathon en 10 kilometers... Ik liep er laatst ook weer eens eentje bij een trimloopje en dat was eigenlijk kleine 20 minuten lang in het rood lopen en ietwat geforceerd, maar ja, je moet jezelf ook wel echt in vorm lopen door veel wedstrijdjes te doen voor een snelle 5 km...
Verder is het wel een prima streven om ook sneller te worden op afstanden ipv altijd maar de duur op te zoeken!Mijn favoriete afstanden zijn ook van 10 km t/m halve marathon, waarbij zelfs de 15km tot halve marathon nog ietsje meer favoriet zijn dan de 10 km. Die marathon eerder dit jaar vond ik wel tof, maar had op vrij veel vlakken ook weinig met snelheid en 'racen' te maken, het is meer een energie-spaar-wedstrijd...
Verder denk ik dat je prima een HM kunt gaan lopen én je 10 km tijden kunt verbeteren Quoi.Ik denk zelfs dat het juist een goede planning is om in de wintermaanden relatief veel (rustig) duurwerk te doen als opbouw naar de CPC en dan rond / na de CPC meer snelheid in je trainingen te gaan doen (15 x 200, 10 x 400, 6 x 1000), dan schiet je vorm omhoog vanwege je goede duurbasis. Zonder die basis is het namelijk lastig om snellere trainingen te gaan verteren...
Heb zelfs sinds half mei ook wat meer snelheid getraind en merk dat ik die tempo's nu zoveel makkelijker oppak dan in m'n marathonvoorbereiding, maar ik nog steeds wél snel herstel, omdat ik zo'n goede basis gelegd heb in het begin van het jaar...Jack does it in real time...![]()
Ik bedenk me na alle overpeinzingen hier dat ik eigenlijk 'doelloos' loop. Snelheid verbeteren vind ik leuk, maar zolang ik sneller dan 10KM/u loop vind ik het wel prima. Afstand wil ik een keer een HM lopen maar eigenlijk vind ik dat lange afstanden wel erg veel tijd kosten.
Dus waarschijnlijk zal ik uiteindelijk gewoon ergens tussen 5 en 20 op cruisesnelheid blijven lopen als doel denk ik.![]()
Die muur ben ik inderdaad tegengekomen jaquote:Op maandag 10 juni 2013 12:44 schreef DeeBee het volgende:
5 kilometer heeft ook vrij weinig te maken met ritme, is eigenlijk gewoon voluit gaan en zo lang mogelijk tegen die muur aan beuken van verzuring en pijn...
'Vroeger' toen ik klein was ging dat op de een of andere manier veel makkelijker, start je gewoon zo snel mogelijk en zag ik wel wat er gebeurde...Maar de 5 kilometer vergt gewoon wel veel speciale voorbereiding en past mijns inziens ook meer bij een baanatleet, die veel van de 800 en 1500 meter afkomt, dan bij iemand die z'n basis vooral heeft op de halve marathon en 10 kilometers... Ik liep er laatst ook weer eens eentje bij een trimloopje en dat was eigenlijk kleine 20 minuten lang in het rood lopen en ietwat geforceerd, maar ja, je moet jezelf ook wel echt in vorm lopen door veel wedstrijdjes te doen voor een snelle 5 km...
Verder is het wel een prima streven om ook sneller te worden op afstanden ipv altijd maar de duur op te zoeken!Mijn favoriete afstanden zijn ook van 10 km t/m halve marathon, waarbij zelfs de 15km tot halve marathon nog ietsje meer favoriet zijn dan de 10 km. Die marathon eerder dit jaar vond ik wel tof, maar had op vrij veel vlakken ook weinig met snelheid en 'racen' te maken, het is meer een energie-spaar-wedstrijd...
Verder denk ik dat je prima een HM kunt gaan lopen én je 10 km tijden kunt verbeteren Quoi.Ik denk zelfs dat het juist een goede planning is om in de wintermaanden relatief veel (rustig) duurwerk te doen als opbouw naar de CPC en dan rond / na de CPC meer snelheid in je trainingen te gaan doen (15 x 200, 10 x 400, 6 x 1000), dan schiet je vorm omhoog vanwege je goede duurbasis. Zonder die basis is het namelijk lastig om snellere trainingen te gaan verteren...
Heb zelfs sinds half mei ook wat meer snelheid getraind en merk dat ik die tempo's nu zoveel makkelijker oppak dan in m'n marathonvoorbereiding, maar ik nog steeds wél snel herstel, omdat ik zo'n goede basis gelegd heb in het begin van het jaar...En van mezelf uit ben ik geen beuker, maar wil ik altijd alles op souplesse proberen te doen.
Hoge snelheid kan ik wel eventjes op souplesse doen, maar daarna komt die muur. En die komt dan weer te vroeg om het de hele 5K vol te kunnen houden.
Langere afstanden gaan me op souplesse dan weer wel erg goed af
Ik probeer ook steeds meer op souplesse te doen!
Ben er wel redelijk van overtuigd geraakt dat verzuring zeker in training niet al te nuttig is, gaat alleen maar ten kostte van je techniek. Net ook 6 x 1000 meter gelopen (pace 4:15-4:25) en kom dan amper vermoeid terug van zo'n training, terwijl de intervallen heerlijk soepel gingen. Uiteindelijk loop je veel efficienter (en dus sneller) als je ook onder vermoeidheid je ontspanning en souplesse weet te behouden, maar dat moet je wel trainen ja.
Alleen zijn wedstrijden toch wel nodig om echt het beste uit jezelf te halen, want bijv. op de 10 kilometer bij de Golden Ten, liet ik mijzelf toch nog wat teveel 'ontspannen' af en toe, waardoor je misschien nog wel wat harder had gekund... Voor echt snelle PR's moet je helaas af en toe toch ook wedstrijdjes lopen zoals zaterdag, waar het heel slecht aanvoelt, maar wat je toch weer meeneemt je volgende snelle wedstrijd in.
Heb momenteel zelf het effect dat ik relatief makkelijk 4:10-4:15 / km loop in een wedstrijd, bijv. tijdens de halve marathon in Leiden, maar het stapje onder de 4:00 / km kost nog heel veel kracht en moeite, daar ben ik nog niet zo efficient in die 'topsnelheid'.
Jack does it in real time...![]()
Erg herkenbaarquote:Op maandag 10 juni 2013 12:56 schreef DeeBee het volgende:
Ik probeer ook steeds meer op souplesse te doen!
Ben er wel redelijk van overtuigd geraakt dat verzuring zeker in training niet al te nuttig is, gaat alleen maar ten kostte van je techniek. Net ook 6 x 1000 meter gelopen (pace 4:15-4:25) en kom dan amper vermoeid terug van zo'n training, terwijl de intervallen heerlijk soepel gingen. Uiteindelijk loop je veel efficienter (en dus sneller) als je ook onder vermoeidheid je ontspanning en souplesse weet te behouden, maar dat moet je wel trainen ja.
Alleen zijn wedstrijden toch wel nodig om echt het beste uit jezelf te halen, want bijv. op de 10 kilometer bij de Golden Ten, liet ik mijzelf toch nog wat teveel 'ontspannen' af en toe, waardoor je misschien nog wel wat harder had gekund... Voor echt snelle PR's moet je helaas af en toe toch ook wedstrijdjes lopen zoals zaterdag, waar het heel slecht aanvoelt, maar wat je toch weer meeneemt je volgende snelle wedstrijd in.
Heb momenteel zelf het effect dat ik relatief makkelijk 4:10-4:15 / km loop in een wedstrijd, bijv. tijdens de halve marathon in Leiden, maar het stapje onder de 4:00 / km kost nog heel veel kracht en moeite, daar ben ik nog niet zo efficient in die 'topsnelheid'.Maar dan geldt dat bij mij voor 4:20
In het amateurhardlooptopic kwam dit eens ter sprake, dat mensen vaak wel doodwillen gaan op de lange afstanden, maar niet tijdens de intervalletjes.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:32 schreef hatsaflats het volgende:
Als ik nog 2 minuutjes van m'n 5km PR af weet te snoepen en het deelnemersveld volgend jaar hetzelfde is maak ik kans op een podiumplaatsjeAfgelopen keer was ik met 2 minuutjes sneller 1e geweest. Als als als... Maar dan moet ik denk ik specifieker op de 5 gaan trainen en of ik daar nou zin in heb...
[..]
Verder lopen is óók leuk. Maar sneller ook. Lopen is gewoon leuk![]()
Al denk ik wel dat trainen voor verder leuker is dan trainen voor sneller. Ik vind m'n hobbelrondjes over het algemeen lekker ontspannend, en m'n intervalletjes nietSneller vind ik dan weer leuker met loopjes.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik liep me gisteren nog te bedenken dat langer dan de 10k er voor mij gewoon voorlopig niet in zal zitten omdat ik vaak niet meer dan dat uurtje vrij kan (en wil) maken, plus dan nog een half uurtje tot 3 kwartier er omheen met omkleden douchen etc.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:28 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja geen idee hoe we erop kwamenIk vind het gewoon vrij typisch dat iedereen eigenlijk altijd voor zo snel mogelijk zo ver mogelijk wil gaan, maar ik vind jou meer het type voor PR jagen op de 10km
Dus eerst de 10 echt onder de knie krijgen, dat wil voor mij zeggen, een paar weekenden achter elkaar een 10 lopen zonder vervolgens 2-3 dagen niks meer te kunnen en dan ga ik ook maar eens naar snelheid kijken.
***![]()
Goed strevenquote:Op maandag 10 juni 2013 13:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik liep me gisteren nog te bedenken dat langer dan de 10k er voor mij gewoon voorlopig niet in zal zitten omdat ik vaak niet meer dan dat uurtje vrij kan (en wil) maken, plus dan nog een half uurtje tot 3 kwartier er omheen met omkleden douchen etc.
Dus eerst de 10 echt onder de knie krijgen, dat wil voor mij zeggen, een paar weekenden achter elkaar een 10 lopen zonder vervolgens 2-3 dagen niks meer te kunnen en dan ga ik ook maar eens naar snelheid kijken.
[..]
Ik heb het concept klaar staan, maar wacht nog op info van 2 personen (Lastpost en Miezziej), zodra ik deze heb, zal ik gaan inschrijven en aan iedereen laten weten welk team ze zitten en op welke positie ze lopen. Dan kan je per team onderling nog wisselen qua positie, met goedvinden van beide personen.
Fok!ing fast
Fok!ing girlpower
Fok!ing Awesome
Niet Fok!en, maar lopen
Run, Fok!, run!
***![]()
Ik wil helemaal niet dood gaan. Ik vind trainen voor afstand, zonder dood te gaan, gewoon leuker, omdat leuke routes uitzoeken, ontspannen hobbelen en nog wat meer ontspannen hobbelen. Snelheidswerk doe ik voornamelijk op de baan en is op een andere manier ook wel leuk. Maar niet ontspannend. Maar tijdens intervalletjes ga ik ook niet dood.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:04 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
In het amateurhardlooptopic kwam dit eens ter sprake, dat mensen vaak wel doodwillen gaan op de lange afstanden, maar niet tijdens de intervalletjes.![]()
Dat!quote:Op maandag 10 juni 2013 13:12 schreef DanOam het volgende:
Kan niet wachten tot ik vrij ben om weer eens lekker high te worden van het lopen
Jammer dat ik mijn werk niet net zo leuk vind als hardlopen
Nogmaals mijn verslag van mijn 5 km wedstrijd van afgelopen weekend:quote:Op zondag 9 juni 2013 21:22 schreef Ach3r0n het volgende:
[..]
Ook van toepassing op mijn wedstrijdloopje vandaag![]()
Gisteren was deelname aan de GreenRun nog onzeker. Toch maar het inschrijfformulier ingevuld en hopen dat een goede nachtrust voldoende zou zijn.
Vanmorgen was het bewolkt en lekker koel. Met deze omstandigheden zou ik misschien ook nog wel een goede tijd kunnen lopen. De snelheid was er in ieder geval wel in de laatste trainingen.
Voor de start nog even een kop koffie gedronken en de 10 km en halve marathonlopers zien starten. Daarna pas omgekleed en nog even ingelopen.
Het plan was om rustig te starten en pas na de eerste scherpe bocht te versnellen. Echter passeerde ik het 1 km punt al na 4:30. Ik had gelukkig geen last van mijn blessure en kon het tempo de volgende kilometer vasthouden. Helaas is drie weken gedwongen rust niet goed voor de conditie en ik had moeite de hartslag laag te houden.
Net als vorig jaar toch maar gekozen voor een aantal korte wandelmomenten. Vorig jaar waren het er 3. Nu waren het er 6.
Jeff Galloway zou trots op me zijn.
De laatste 2 kilometers had ik het erg zwaar. Ik werd nog gesteund door een medeloper maar de finish leek nog eindeloos ver. Voor de finish moest ik een aantal lopers laten gaan.
Een jongen die nog dichtbij kwam kon ik in de laatste meters gelukkig nog net voor blijven.
Met een tijd van 28:16 (27:03 na 5 KM) een minuut langzamer dan vorig jaar. Maar het gevoel dat ik een wedstrijd heb kunnen lopen vandaag is geweldig, al was ik de rest van de middag gesloopt.
http://www.endomondo.com/workouts/201129241/5515301![]()
Fijn dat je hem hebt kunnen lopen! De rest maakt niet uitquote:Op maandag 10 juni 2013 13:16 schreef Ach3r0n het volgende:
Nogmaals mijn verslag van mijn 5 km wedstrijd van afgelopen weekend:
[..]
Ja, ik ben erg tevreden hoe het gegaan was. Ik had ook kunnen kiezen om deze wedstrijd over te slaan, maar ik weet zeker dat ik dan de rest van de dag er een slecht gevoel aan over gehouden zou hebben.![]()
Sporttape gehaald zodat ik zodra de pijn in mijn achillespees weg is, meteen kan lopen zonder de boel meteen weer open te lopen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
En misschien nog wel langer ook jaquote:Op maandag 10 juni 2013 13:31 schreef Ach3r0n het volgende:
Ja, ik ben erg tevreden hoe het gegaan was. Ik had ook kunnen kiezen om deze wedstrijd over te slaan, maar ik weet zeker dat ik dan de rest van de dag er een slecht gevoel aan over gehouden zou hebben.F means you're fucked![]()
Doe wel voorzichtig!quote:Op maandag 10 juni 2013 13:36 schreef mosselmossel het volgende:
Sporttape gehaald zodat ik zodra de pijn in mijn achillespees weg is, meteen kan lopen zonder de boel meteen weer open te lopen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Sporttape over je wond?quote:Op maandag 10 juni 2013 13:36 schreef mosselmossel het volgende:
Sporttape gehaald zodat ik zodra de pijn in mijn achillespees weg is, meteen kan lopen zonder de boel meteen weer open te lopen.![]()
![]()
Ik vind het wat overdreven. Ten eerste was het een grapje, maar inderdaad neemt iedereen hier alles blijkbaar erg serieus. Ten tweede, iemand ophalen om te gaan hardlopen is nou niet echt grof geweld. Als ik zou voorstel met een knokploeg te gaan snap ik de reactie, maar dit dus niet. Verder had k volgens mij nog nooit iets tegen haar gezegd, dus 'blijven hakken' doe ik zeker niet.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Geloof me, ik ik vind het ook niet altijd even leuk dat ze mee post, zeker niet in een topic waarin we onszelf allemaal erg serieus nemen. Maar ik kan dus nog wel bedenken dat ze gewoon echt niet beter weet en het dus laten gaan.
Zou het zelf reuzegezellig vinden als jullie langskwamen!“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
[..]
Fok!ing fast
Fok!ing girlpower
Fok!ing Awesome
Niet Fok!en, maar lopen
Run, Fok!, run!
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: