Doe je dat dan automatisch of zelf?quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:32 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Ik zet al 66 dagen iedere dag ¤12,00 over naar een spaarrekening. Ik wil heel graag een kitchenaid en m'n man die tegelijk is gestopt wil zijn motorrijbewijs halen..
Ik moet zeggen dat 1 blik naar de spaarrekening genoeg motiveert...
Nee, mijn financiële situatie is tijdelijk niet zo goed, dat ik dat op dit moment niet doe. Maar, als het straks allemaal weer beter is, dan wordt er wel een rekening geopend en ga ik een inhaalslag doenquote:Op zondag 18 augustus 2013 20:30 schreef LXIV het volgende:
Kopen jullie nu ook nog iets leuks van dat geld, als beloning voor jezelf zeg maar. En als extra motivatie?
Ik wilde zo'n fiets-TomTom kopen over 2maanden.
iedere dag handmatig...en hoezo kinderachtig?quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Doe je dat dan automatisch of zelf?
Het is natuurlijk een beetje kinderachtig, maar van de andere kant toch motiverend!
Dan zie je wel hoeveel je er aan uitgaf dagelijks. Zeker als je met z'n tweeen rookte is het natuurlijk een enorm bedrag per maand!quote:
Hoezo kinderachtig? Anders hadden we het opgerookt...quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Doe je dat dan automatisch of zelf?
Het is natuurlijk een beetje kinderachtig, maar van de andere kant toch motiverend!
Ik bedoel dat positief. Dat je het geld letterlijk opzij zet, in plaats van gewoon kijkt aan het einde van de periode, ok, zoveel dagen maal 12 euro.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:38 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Hoezo kinderachtig? Anders hadden we het opgerookt...
ah zo bedoel jequote:Op zondag 18 augustus 2013 20:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik bedoel dat positief. Dat je het geld letterlijk opzij zet, in plaats van gewoon kijkt aan het einde van de periode, ok, zoveel dagen maal 12 euro.
Nee, sterker nog, ik heb dat geld nog niet terug gezienquote:Op zondag 18 augustus 2013 20:30 schreef LXIV het volgende:
Kopen jullie nu ook nog iets leuks van dat geld, als beloning voor jezelf zeg maar. En als extra motivatie?
Ik wilde zo'n fiets-TomTom kopen over 2maanden.
Kortom, jij rookt gewoon nog steeds...quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, sterker nog, ik heb dat geld nog niet terug gezienBen nog net zo blut aan het einde van de maand
Eigenlijk zou ik gewoon elke dag eens ¤5,20 in een potje moeten stoppen. Want dat was als ik het me goed herinner de prijs van een pakje destijds, en ik rookte (minstens) een pakje per dag. Moet toch kunnen, dan zit er aan het einde van de maand toch een leuke 150 in de pot.
Maar ik ben gestopt toen ik verhuisde naar een andere stad. Praktisch alles daar achter gelaten. Buurt, maar ook meubels die door en door naar de rook meurde. Hier alles nieuw, maar ik heb waar ik nu woon veel meer vrienden, ben praktisch de hele dag in de stad geld aan het verbrassen, zit elke avond wel op een terras en ga meestal gewoon uit eten in plaats van te koken. Dan blijft van dat geld wat ik uitspaarde dus helemaal niks meer over, maar ik vind dat een betere besteding dan het allemaal op te roken
Moet wel toegeven dat ik heel af en toe wel eens een trekje neem van iemand, maar dan beland ik me toch in een hoestbuiDat werkt voor mij serieus als ik weer eens een vlaag heb dat ik weer wil gaan roken. Gewoon even van iemand een trekkie nemen. Dan leer ik het wel weer af
dat proef ik nog een dag namelijk, en daar bedank ik voor. Een waterpijpje op zijn tijd kan ik wel van genieten, maar dat heb ik ook jaren gedaan voordat ik vast aan de sigaret ging, daar maak ik me nooit zo'n zorgen over.
Dat kun je zo zien ja. Dat doe ik echter nietquote:Op zondag 18 augustus 2013 21:15 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Kortom, jij rookt gewoon nog steeds...
Dat kan gezien worden als Cheating.
In mijn eigen situatie:
Five months, one week, six days, 21 hours, 15 minutes and 30 seconds. 3337 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.061,73. Life saved: 1 week, 4 days, 14 hours, 5 minutes.
Maar toch lurk je aan die waterpijp...quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat kun je zo zien ja. Dat doe ik echter nietIk heb immers geen pakje meer gekocht en we hebben het hier over een trekje per maand gevolgd door een hoestbui. Als jij dat 'nog steeds roken' vind, prima, ik vind dat niet
Dat dat 'gezien kan worden als cheating' zal mij aan den anus oxideren. Als je het zo gaat bekijken zie je het teveel als uitdaging om ermee te stoppen. Het is goddomme toch geen wedstrijd zeker
Ik hoef niet te 'cheaten', want ik heb geen behoefte om weer te gaan zitten roken
Dat vind ik nou niet bepaald roken te noemen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:44 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Maar toch lurk je aan die waterpijp...
Je weet dat waterpijp roken ongezond is hea, en je dus niet alleen de waterdamp binnenkrijgt?quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat vind ik nou niet bepaald roken te noemen.
Zit geen nicotine of niks in.
Dat weet ik ja. Gaat mij ook niet om of het gezond is, maar of het verslavend is. En dat is het niet. Overigens, dan moet je er inderdaad natuurlijk geen normale nicotinehoudende tabak in doen he, dan zit je alsnog met dezelfde meuk als in een sigaret. Enige wat je zo hebt is wat meuk die van dat kooltje af komt, kan ik me moeilijk druk om maken voor die twee keer per maand dat ik zo'n ding nuttig met wat vrienden.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:10 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Je weet dat waterpijp roken ongezond is hea, en je dus niet alleen de waterdamp binnenkrijgt?
Nee, dat heb ik ook wel eens gedaan ja. Vind ik ook niks. Al is het idee wel een beetje hetzelfde als die waterpijp trouwens. Die heeft alleen geen nicotine.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:15 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb op lowlands eenmalig aan zo'n e-smoker met appelsap geproefd, dat was wazig. Heeft niks met roken te maken eigenlijk.
Punt is, die nieuwe oplossingen zijn er nog niet lang genoeg om de lange termijn gevolgen in beeld te hebben.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik ook wel eens gedaan ja. Vind ik ook niks. Al is het idee wel een beetje hetzelfde als die waterpijp trouwens. Die heeft alleen geen nicotine.
Dat vind ik toch wel het 'leuke' aan roken. Beetje bezig zijn, iets omhanden hebben, etcetera. Weegt absoluut niet op tegen de stand, verslaving, schade en kosten natuurlijk, maar goed. Ik kan er ergens wel inkomen. Zeker als je zoiets neemt zonder nicotine maar met een lekker smaakje. Edit: laat ik benadrukken, voor ik weer gehuil over me heen krijgdat ik het zelf niet mis om zoiets omhanden te hebben als een sigaret, maar het standpunt wat mensen daarover hebben begrijp ik wél en vind ik niet direct onzin zoals sommige zullen beweren.
Maar dan nog, ik vind al dat soort alternatieven niet echt met roken te maken hebben in de zin van het smerige roken. Dan denk ik toch echt aan een rokersstem, pakjes per dag, klauwen vol geld, vergeelde muren en vingers en stinkende kleding. En dat krijg je van beide niet.
Een waterpijpje roken is nou niet echt wat je noemt 'nieuw' hoorquote:Op zondag 18 augustus 2013 22:40 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Punt is, die nieuwe oplossingen zijn er nog niet lang genoeg om de lange termijn gevolgen in beeld te hebben.
Wat ik me afvraag, hoe gaat het met je humeur, hel i je hoofd, angsten enzovoort? En met het slapen?quote:Op zondag 18 augustus 2013 18:59 schreef 8. het volgende:
Nice, Rauzer. Had je nog bepaalde dagen waarop het extra moeilijk was? Ik zit nu op mijn 3e dag:
Two days, 21 hours, 58 minutes and 52 seconds. 34 cigarettes not smoked, saving ¤ 11,05. Life saved: 2 hours, 50 minutes.
Hiep!
Afgelopen zaterdag had ik een momentje dat ik effe helemaal gek werd. Ik was met twee vrienden aan het wachten op iemand, en het duurde me te lang en er waren ineens allemaal misverstanden en bellen lukte niet vanwege een technische storing en blabla, allemaal dingen die me chagrijnig maakten. Dus ik werd boos en zei stomme dingen. Die ene vriend zei "kan toch gebeuren?" terwijl ik dat ook wel begreep en ik kreeg het gevoel alsof ik er niet eens even chagrijnig om mocht zijn. De ander moest grinniken en toen zei ik "JA WAT?!" en daar schrok hij een beetje van, hij antwoordde "Jezus, ga roken of zo" maar ik zei "nee, liever niet."quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:07 schreef kvd het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag, hoe gaat het met je humeur, hel i je hoofd, angsten enzovoort? En met het slapen?
Verstandskiezen er al uit of moet dat nog gebeuren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |