WTF... ben jij al 32?quote:Op zondag 9 juni 2013 10:23 schreef Copycat het volgende:
En een nieuw deel omdat er elke dag weer mensen stoppen met roken. Met direct succes, met vallen en opstaan, met veel gedoe of met groot gemak ... Maar altijd met dat ene doel duidelijk voor ogen: onafhankelijk worden van die sigaret. En dat lukt!
Inmiddels alweer dik 4 jaar rookvrij na 28 jaar stug roken en vanaf dag 1 ging het zo goed als van een leien dakje. Ik ben geloof ik zo'n geluksvogel die nooit meer last van rookzucht heeft gehad. Ook niet op een terrasje, aan het strand of met drank achter de kiezen. Een letterlijke opluchting.
Morgen is je stopdatum? Dan voeg ik je wel even toe..quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:22 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Morgen een behandeling bij Prostop, ik heb zo'n zin in een rookvrij leven!!
hmm het lukt mij niet om mijzelf toe te voegen bij de nieuwe stoppers?
Je kunt de traditie ook ietwat aanpassen en een goede fles opentrekken ter ere van je vader.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:41 schreef kvd het volgende:
Oh, en ik ga morgen waarschijnlijk 'smokkelen'. Heb toen ik ging stoppen gezegd dat ik op de sterfdag van mijn vader wel mijn jaarlijkse herinneringssigaartje ga roken. En morgen is dat zover.
Doe dit al sinds het eerste jaar na zijn overlijden en wil die traditie er graag inhouden. Waarschijnlijk maar een paar trekjes (zo lekker heb ik dat nooit gevonden) en meer genieten van de geur.
En nu maar zien of ik het ook doe, de sigaar is al in huis, maar twijfel nog wel een beetje.
Ja, vanavond de laatste. Thx!quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:36 schreef kvd het volgende:
[..]
Morgen is je stopdatum? Dan voeg ik je wel even toe..
komt alleen pas in de OP van het volgende deel
Dankjewel!!quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:47 schreef kvd het volgende:
[..]
Je staat erin!
Geniet van de laatste vandaag en vanaf morgen heel veel succes!
ik hoop dat je sterk genoeg bent om je vader zonder sigaar te herdenken. Ik weet zeker dat hij beretrots op je zou zijn!quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:41 schreef kvd het volgende:
Oh, en ik ga morgen waarschijnlijk 'smokkelen'. Heb toen ik ging stoppen gezegd dat ik op de sterfdag van mijn vader wel mijn jaarlijkse herinneringssigaartje ga roken. En morgen is dat zover.
Doe dit al sinds het eerste jaar na zijn overlijden en wil die traditie er graag inhouden. Waarschijnlijk maar een paar trekjes (zo lekker heb ik dat nooit gevonden) en meer genieten van de geur.
En nu maar zien of ik het ook doe, de sigaar is al in huis, maar twijfel nog wel een beetje.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:47 schreef kvd het volgende:
Zo, niks gerookt,niks aangestoken...sigaar ligt keurig in zijn cellofaantje en in zijn kokertje bij de steen
Bedankt hoorquote:Op woensdag 12 juni 2013 21:49 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb vanavond gedroomd over roken.![]()
Iemand bood me een sigaret aan, en die pakte ik aan, zonder er over na te denken, en toen ik m bijna op had, begon ik te praten over hoe ik gestopt was en had ik zo een FUCK IK BEN GESTOPT moment en trapte ik m uit.
Ik werd heel gek wakker.
* steekt hand uit....quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:20 schreef gelly het volgende:
Half jaar gestopt en vlieg al bijna 2 weken lang tegen de muren omhoog... zo'n onrust.
quote:Op zondag 9 juni 2013 10:23 schreef Copycat het volgende:
Inmiddels alweer dik 4 jaar rookvrij na 28 jaar stug roken
Oftewel, met roken begonnen op je 5equote:
Je weet toch dat vrouwen altijd over hun leeftijd liegen? En diequote:
Van mijn vriendin moet ik ook stoppen ( vaatverpleegkundige ziekenhuis).quote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:46 schreef karlie91 het volgende:
Gefeliciteerd jullie allemaal! Mijn vriend probeert al lang te stoppen met roken en het lukt helemaal niet
omdat de lijst uit de vorige OP is gebruikten niet de nieuwequote:Op woensdag 26 juni 2013 06:13 schreef annevrouwtje het volgende:
Hoe werkt dat eigenlijk met dat lijstje ?Sta er nog steeds niet in
Heb wel al n tijdje terug (2 maanden xD) mijn naam enzo via de wiki er in gezet
Trouwens, over 3 dagen, ben ik 3 maanden gestopt
En ben net over de 500¤ grens heen ^^
Nee hoor, ik vond het toendertijd ook heel makkelijk eigenlijk. Dat had ik van tevoren nooit gedacht.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:51 schreef Lonaa het volgende:
4 maand!
Ben ik dan echt zo'n uitzondering dat ik het helemaal niet moeilijk heb?
Nee, ik ook niet hoor. Wel mijn momenten gehad. Maar momenten waarop ik het ECHT moeilijk had, dat waren er 2 geloof ik. De eerste of tweede dag ofzo, en bij een feestje in een kroeg waar gerookt werd.quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vond het toendertijd ook heel makkelijk eigenlijk. Dat had ik van tevoren nooit gedacht.
Congrats, knap van je!quote:Op donderdag 4 juli 2013 00:52 schreef Donnis het volgende:
We zijn op de goede weg hier. Begin maart werd ik 21 en was ik elke dag aan het blowen. Sigaretten rookte ik maar sporadisch, maar door die joints hield ik nicotine verslaving in de hand. Van wiet afkomen vond ik erg lastig omdat ik het gevoel heerlijk vind. Langzaam afgebouwd en nu ben ik al 6 weken clean:
Heerlijk. Voel me weer de sportieve persoon die ik altijd was en eten is ZO lekker. Gelukkig ben ik dun dus wat extra kilo's kunnen geen kwaad. Roken/blowen was echt geen plezier meer voor me, de gedachte dat je je lichaam aan het vernielen bent is erg confronterend. Ik wil niet op mijn 50e in de kist liggen door longkanker. Het leven is veel mooier zonder die troep maar dat besef moet je wel krijgen als je succesvol wil stoppen.
Nee hoor. Ik verwachtte ook echt de hel, maar met 2 nachten wat beroerd slapen was het wel klaarquote:Op donderdag 27 juni 2013 10:51 schreef Lonaa het volgende:
4 maand!
Ben ik dan echt zo'n uitzondering dat ik het helemaal niet moeilijk heb?
Dit. Volgens het stoppen-met-roken-dingetje zou ik bijna 500 euro niet opgerookt hebben, en vriendlief ook. Waar dan?quote:Op donderdag 4 juli 2013 08:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik verwachtte ook echt de hel, maar met 2 nachten wat beroerd slapen was het wel klaar![]()
Moet wel bekennen dat ik in dat halve jaar dat ik er nu vanaf ben nog wel een paar trekjes heb genomen, om dan vervolgens direct een stekende koppijn te krijgen, dus behoefte aan een tweede trekkie is er dan absoluut niet. En dan hebben we het overigens over nog geen halve sigaret over een half jaar, dus daar kan ik niet mee zitten
Alleen die ¤200 die het me per maand zou schelen heb ik nog niet terug gezien
Ik heb ook heel lang met m'n laatste pakje gedaan met het idee dat m'n nicotinebehoefte na het stoppen dan minder zou zijn. In de laatste 3 dagen slechts 5 sigaretten in totaal gerookt, dat was al zo lastig dat ik net zo goed helemaal kon stoppen. Niet aan de e-sigaret begonnen trouwens.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:14 schreef tsjakka het volgende:
Langzaam uitfaseren dus. Zijn er ook anderen die dat zo doen ?
Waarom niet aan een e-cigaret beginnen? Ik vind'm lekker en hierdoor wordt mijn nicotine behoefte toch bevredigd.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:51 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik heb ook heel lang met m'n laatste pakje gedaan met het idee dat m'n nicotinebehoefte na het stoppen dan minder zou zijn. In de laatste 3 dagen slechts 5 sigaretten in totaal gerookt, dat was al zo lastig dat ik net zo goed helemaal kon stoppen. Niet aan de e-sigaret begonnen trouwens.
Ik zeg ook niet dat jij dat niet zou moeten doen. Ik had er geen behoefte aan iig, ik was klaar met sigaretten, rook, teer, nicotine etc.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:52 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Waarom niet aan een e-cigaret beginnen? Ik vind'm lekker en hierdoor wordt mijn nicotine behoefte toch bevredigd.
Elektrische sigaretten bevatten geen teer, koolmonoxide, benzeen etc héquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:58 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat jij dat niet zou moeten doen. Ik had er geen behoefte aan iig, ik was klaar met sigaretten, rook, teer, nicotine etc.
Maar wel nicotine, dat heb je niet nodig maar daar ben ik wel 32 jaar verslaafd aan geweest.quote:Op zondag 7 juli 2013 00:00 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Elektrische sigaretten bevatten geen teer, koolmonoxide, benzeen etc hé
Ik 4 jaar en wil daar op termijn ook vanaf.quote:Op zondag 7 juli 2013 00:03 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar wel nicotine, dat heb je niet nodig maar daar ben ik wel 32 jaar verslaafd aan geweest.
Ik krijg de hele tijd behoorlijke fluimen naarboven. Wellicht dat dit wat dramatisch klinkt, maar in 4 jaar kun je toch niets geforceerd hebben in het diepere luchtwegenstelsel?quote:Op zondag 7 juli 2013 00:07 schreef Scrutinizer het volgende:
Dat duurde wel even, de eerste twee maanden hoestte ik meer en had ik ook een onprettig gevoel aan m'n luchtpijp, alsof het allemaal minder elastisch was.
Knap!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:56 schreef slangpie het volgende:
heb afgelopen zondag besloten dat ik er helemaal klaar mee ben. heb sinds mijn 15e ongeveer javaanse 3/4 gerookt, 6 jaar lang dus, en het werd de laatste tijd steeds gekker, 3 pakjes shag per week ongeveer. ik heb geen zin om met nicotine kauwgum (vieze rotzooi) en pleisters te werken. dus gewoon over en uit.
ben helaas al niet de magerste, en ben wel bang dat ik meer ga eten.
het valt me tot nu toe wel iets tegen, maar dat komt vooral omdat ik nu ziek thuis zit en me gewoon verveel.
Verhip...ik dus ook....had ineens de 13de in mijn hoofd (2 maanden achter elkaar dat de 13 belangrijk is in de maand)quote:
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:16 schreef kvd het volgende:
[..]
Verhip...ik dus ook....had ineens de 13de in mijn hoofd (2 maanden achter elkaar dat de 13 belangrijk is in de maand)
voor jou en mij!!!
Tot nu toe volgehouden?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:23 schreef Messina het volgende:
Ik ben gestopt. 17 uur and counting... counting every.. fucking... second...
quote:
quote:Op zondag 14 juli 2013 09:56 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]![]()
Ik gisteren een maand and still going strong
Ja, beter dan ik had gedacht. Eigenlijk maar 1 moeilijke dag gehad, vorige week zaterdag een paar verveelmomentjes...quote:Op zondag 14 juli 2013 10:35 schreef kvd het volgende:
[..]
Tot nu toe volgehouden?
[..]
[..]![]()
Verliep de maand een beetje goed?
Goed! Op naar de 2 maandenquote:Op zondag 14 juli 2013 10:39 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Ja, beter dan ik had gedacht. Eigenlijk maar 1 moeilijke dag gehad, vorige week zaterdag een paar verveelmomentjes...
Verder nergens last van!
quote:
Hou vol!!quote:Op zondag 14 juli 2013 12:57 schreef Messina het volgende:
[..]![]()
37 uur rookvrij. Vooral gaan slapen was een hel, maar verder waren het vooral moeilijke momenten.
Doorzetten! Deze 37 uur heb je al mooi te pakken!quote:Op zondag 14 juli 2013 12:57 schreef Messina het volgende:
[..]![]()
37 uur rookvrij. Vooral gaan slapen was een hel, maar verder waren het vooral moeilijke momenten.
quote:
Thanksquote:Op zondag 14 juli 2013 13:00 schreef kvd het volgende:
[..]
Doorzetten! Deze 37 uur heb je al mooi te pakken!
Een mooie stok achter de deur!quote:Op zondag 14 juli 2013 14:02 schreef Messina het volgende:
Ik ga mijn best doen. Ik denk steeds hoe erg ik mijn zoon teleur zou stellen als ik weer zou beginnen.
Vraag je huisarts om hulp.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:05 schreef 8. het volgende:
Godverdomme.
Ik moet ook stoppen met roken. Het liefst zou ik roken zonder verslaafd te zijn. De verslaving is het kutte. Als ik niet rook ben ik niet leuk, dan ben ik chagrijnig en zeik ik op iedereen. Vreselijk, en dan is het ook nog storm in m'n kop. Ik kan daar echt niet tegen.
Maar juist als ik niet stop met roken, zal dat altijd een probleem blijven en bovendien kost het me veel te veel geld. Ik had al zoveel kunnen kopen als ik niet verslaafd was geweest aan roken. Nogmaals: godverdomme.
Daar komt nog eens bij dat ik alle vier mijn verstandskiezen moet laten trekken, maar dan mag je dus niet roken nadat dat gebeurd is. Zoals het nu is MOET ik altijd roken na het avondeten en vanaf de eerste siggie volgen er altijd meer. Hoe ga ik dat dan in godsnaam volhouden als ik niet mag roken straks?
Ik heb hier echt geen zin meer in. Maar tegelijkertijd kan ik ook niet NU stoppen omdat ik over een week op vakantie ga met een vriend van me, en als ik niet rook, ben ik, zoals ik al zei, geen leuk persoon. Voor hem is het ook niks als ik heel de vakantie chagrijnig ben en ruzie zoek.
Dus misschien tijdens de vakantie minderen en daarna echt stoppen? Ik steek op het moment nog te veel sigaretten op zonder dat ik ze echt nodig heb. En zijn er nog gouden tips?
Ik word al zenuwachtig bij het idee dat ik binnenkort moet stoppen.
Help me!
Sinds je allereerste sigaret...wat is je langste stoptijd? Waarom denk je dat je voor eeuwig chagrijnig blijft?quote:
Hoe was je voordat je überhaupt rookte? Een vervelend chagrijnig persoon? Of normaal?quote:Op zondag 14 juli 2013 16:05 schreef 8. het volgende:
Godverdomme.
Ik moet ook stoppen met roken. Het liefst zou ik roken zonder verslaafd te zijn. De verslaving is het kutte. Als ik niet rook ben ik niet leuk, dan ben ik chagrijnig en zeik ik op iedereen. Vreselijk, en dan is het ook nog storm in m'n kop. Ik kan daar echt niet tegen.
Maar juist als ik niet stop met roken, zal dat altijd een probleem blijven en bovendien kost het me veel te veel geld. Ik had al zoveel kunnen kopen als ik niet verslaafd was geweest aan roken. Nogmaals: godverdomme.
Daar komt nog eens bij dat ik alle vier mijn verstandskiezen moet laten trekken, maar dan mag je dus niet roken nadat dat gebeurd is. Zoals het nu is MOET ik altijd roken na het avondeten en vanaf de eerste siggie volgen er altijd meer. Hoe ga ik dat dan in godsnaam volhouden als ik niet mag roken straks?
Ik heb hier echt geen zin meer in. Maar tegelijkertijd kan ik ook niet NU stoppen omdat ik over een week op vakantie ga met een vriend van me, en als ik niet rook, ben ik, zoals ik al zei, geen leuk persoon. Voor hem is het ook niks als ik heel de vakantie chagrijnig ben en ruzie zoek.
Dus misschien tijdens de vakantie minderen en daarna echt stoppen? Ik steek op het moment nog te veel sigaretten op zonder dat ik ze echt nodig heb. En zijn er nog gouden tips?
Ik word al zenuwachtig bij het idee dat ik binnenkort moet stoppen.
Help me!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |