abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127575693
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 02:18 schreef kingtoppie het volgende:
Is er eigenlijk ''iets'' wat je kunt doen, of hoe je je gedachtes zou moeten sturen als je zegmaar erg last hebt van somberheid op een bepaald moment"?
Je gevoelens ervaren, dat werkt het beste. Het oog in de storm wezen.
  zondag 9 juni 2013 @ 12:09:09 #74
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127577282
quote:
14s.gif Op zondag 9 juni 2013 02:37 schreef minthy het volgende:

[..]

Yup... Dan denk ik "Verdomme, m'n kont is al dik genoeg, waarom??!! :'( "
Al meer dan een jaar niet geweest *O*
Vorige week nog lekker geweest.
Zo lang ik nog in de glijbaan pas kan het nog.
  zondag 9 juni 2013 @ 12:37:26 #75
103397 minthy
Lief-ish
pi_127577799
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:09 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Vorige week nog lekker geweest.
Zo lang ik nog in de glijbaan pas kan het nog.
Daar doe ik niet eens moeite voor, gaat toch niet goed :P

Wakker gelegen tot zeker 4:30, daarna mocht ik niet meer op m'n wekker kijken. Tóch weer teveel prikkels gisteren blijkbaar. Jammer, want ik heb wel degelijk zin om iets te doen/ondernemen, maar moet dat in de avond/nacht bekopen. Net of je afgestraft wordt oid :r
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_127577855
quote:
10s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:37 schreef minthy het volgende:

[..]

Wakker gelegen tot zeker 4:30, daarna mocht ik niet meer op m'n wekker kijken. Tóch weer teveel prikkels gisteren blijkbaar. Jammer, want ik heb wel degelijk zin om iets te doen/ondernemen, maar moet dat in de avond/nacht bekopen. Net of je afgestraft wordt oid :r
Heb je wel eens geprobeerd te mediteren voor het slapen?
  zondag 9 juni 2013 @ 12:40:41 #77
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127577872
quote:
10s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:37 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg vervelend.
Blijf je dan ook aan het malen?
pi_127577971
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:40 schreef Gray het volgende:

[..]

Werkt dat? Ik heb echt weer een gare kut nacht gehad waar ik na 4en pas in slaap viel en wakker werd met mijn ex in mijn hoofd.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_127577995
Ik voel me KUT
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_127578263
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Werkt dat? Ik heb echt weer een gare kut nacht gehad waar ik na 4en pas in slaap viel en wakker werd met mijn ex in mijn hoofd.
Het kalmeert de geest, dus kan je ontspannen voor het slapen. :Y

Wanneer ik niet kon slapen, en nu soms nog een enkele keer, dan ga ik liggen op m'n rug (ben een buikslaper) met m'n ogen dicht en ontspan ik m'n lichaam. Dan luister ik naar m'n adem en laat m'n gedachten rustig langsglijden. Vaak val ik dan rustigaan alsnog in slaap. Op die manier rust ik toch uit, ondanks dat de slaap me niet vat. Dat is in principe ook mediteren. :)
  zondag 9 juni 2013 @ 13:02:04 #81
103397 minthy
Lief-ish
pi_127578337
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:40 schreef Gray het volgende:

[..]

Nee, ik heb de rust niet in m'n donder om me erin te verdiepen. M'n gedachten krijg ik toch niet onder controle als ik in een slechte periode zit ;)
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:40 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg vervelend.
Blijf je dan ook aan het malen?
Ja, wordt eigenlijk alleen maar erger als ik op bed lig :')
Tante minthy!! O+
pi_127578455
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 10:36 schreef Gray het volgende:

[..]

Je gevoelens ervaren, dat werkt het beste. Het oog in de storm wezen.
En hoe snel heeft dat zo zijn effecten? Hoe snel klaart het op?
Dus waar moet ik op letten om te zien dat het werkt zegmaar?
Rustig aan.
pi_127578877
Hoe stop je eigenlijk een negatieve gedachtenstroom?

Ik merk zelf dat als het eenmaal begint, dat ik mijzelf dieper en dieper de put in ga praten.

Na 2 maanden gestopt te zijn blowen net wel even een joint gehaald, dat werkt wel goed want ik voel me ineens een stuk beter. Niet een oplossing uiteindelijk maargoed.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_127579294
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 13:02 schreef minthy het volgende:

[..]

Nee, ik heb de rust niet in m'n donder om me erin te verdiepen. M'n gedachten krijg ik toch niet onder controle als ik in een slechte periode zit ;)
Je hoeft niet rust te hebben om te mediteren; je mediteert om rust te hebben. :D Het gaat ook niet om controle krijgen, eerder om vrijheid kweken. ;)

quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 13:07 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

En hoe snel heeft dat zo zijn effecten? Hoe snel klaart het op?
Dus waar moet ik op letten om te zien dat het werkt zegmaar?
Dat kan direct zijn of na twee weken, dat is voor ieder anders. Je zal meer rust in het hoofd hebben, meer in contact raken met je gevoelens en energie krijgen. Het middel en het doel zijn gelijk. :)

quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 13:25 schreef b4kl4p het volgende:
Hoe stop je eigenlijk een negatieve gedachtenstroom?

Ik merk zelf dat als het eenmaal begint, dat ik mijzelf dieper en dieper de put in ga praten.

Na 2 maanden gestopt te zijn blowen net wel even een joint gehaald, dat werkt wel goed want ik voel me ineens een stuk beter. Niet een oplossing uiteindelijk maargoed.
Niet in de stroom duiken als je niet nat wil worden. Blijf aan de oever staan, kijkend en luisterend naar het gekolk. Net zo lang dat je het geruis niet meer hoort en de golven onderdeel worden van het landschap.
  zondag 9 juni 2013 @ 15:21:23 #85
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127582204
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 13:02 schreef minthy het volgende:

[..]

[..]

Ja, wordt eigenlijk alleen maar erger als ik op bed lig :')
Ik zet vaak een film of serie op, dan val ik wel in slaap. Anders blijf ik vaak ook malen.
pi_127582617
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 13:43 schreef Gray het volgende:
Dat kan direct zijn of na twee weken, dat is voor ieder anders. Je zal meer rust in het hoofd hebben, meer in contact raken met je gevoelens en energie krijgen. Het middel en het doel zijn gelijk. :)
Maar 1 malig gebruiken dus en het heeft een blijvend effect?
Rustig aan.
pi_127583191
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:21 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik zet vaak een film of serie op, dan val ik wel in slaap. Anders blijf ik vaak ook malen.
Ik zet altijd een film of een serie of iets anders op. Al voor jaren lang. De tijd dat ik zei;" Ik ga naar bed" ... en je gaat liggen en je ogen dicht doen je valt in slaap is al een jaar of 7 geleden :D.

Nu draait er altijd wel wat, tv, serie, film alles op slaap mode en dan sukkel ik vanzelf in slaap.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_127583649
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:33 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Maar 1 malig gebruiken dus en het heeft een blijvend effect?
Niets is blijvend, al kan je wel een inzicht opdoen waarbij je leert hoe jezelf vrede te bezorgen. Dat zal alleen niet al bij de eerste keer gebeuren lijkt me, of er moet een wonder plaatsvinden. :P

Beter is blijvend mediteren, wat zeker beter is dan blijvend lijden onder (slaap)problemen. ;)
pi_127583691
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:00 schreef Gray het volgende:

[..]

Niets is blijvend, al kan je wel een inzicht opdoen waarbij je leert hoe jezelf vrede te bezorgen. Dat zal alleen niet al bij de eerste keer gebeuren lijkt me, of er moet een wonder plaatsvinden. :P

Beter is blijvend mediteren, wat zeker beter is dan blijvend lijden onder (slaap)problemen. ;)
Ik snap wel hoe mediteren werkt denk ik...
Beetje innerlijke rust creeeren...

Maar punt is meer dat dat niet altijd mogelijk is want soms is dat gevoel wel erg sterk.
Rustig aan.
pi_127584111
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:01 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik snap wel hoe mediteren werkt denk ik...
Beetje innerlijke rust creeeren...

Maar punt is meer dat dat niet altijd mogelijk is want soms is dat gevoel wel erg sterk.
Het is meer de rust vinden die bestaat onder alle onrust. Als de ruimte die zich openbaart wanneer je een bankstel uit een kamer haalt, de stilte waaruit een klank ontstaat, etc.

Maar ik ben het met je eens dat het soms lastig is om niet mee te gaan in de onrust. Daarom is het ook zo belangrijk om mindful te wezen: je herkent wanneer je meegesleurd wordt in de stroom van gedachten en gevoelens, zodat je tijdig weer een stapje terug kan doen. Als een stapje terugdoen wanneer het water van de vloed je tenen raakt, zeg maar. :)

Met mindfulness kweek je concentratie, met concentratie kweek je zelfinzicht. Samen leidt dat tot rust, vrede, 'flow'. :)
pi_127584164
Nouja.. Ik word altijd wel redelijk overvallen door die onrust.. Dus ik kan niet ''tijdig'' een stapje terug doen.
Rustig aan.
pi_127584213
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:14 schreef kingtoppie het volgende:
Nouja.. Ik word altijd wel redelijk overvallen door die onrust.. Dus ik kan niet ''tijdig'' een stapje terug doen.
Elk moment dat je terugstapt is de juiste tijd. ;)
pi_127584309
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:16 schreef Gray het volgende:

[..]

Elk moment dat je terugstapt is de juiste tijd. ;)
En in terugstappen versta jij op dit moment?
Rustig aan.
  zondag 9 juni 2013 @ 16:28:23 #94
103397 minthy
Lief-ish
pi_127584549
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 13:43 schreef Gray het volgende:

[..]

Je hoeft niet rust te hebben om te mediteren; je mediteert om rust te hebben. :D Het gaat ook niet om controle krijgen, eerder om vrijheid kweken.

Op het moment lukt me niets anders dan piekeren. Net m'n dagelijkse wandelingetje gemaakt, zelfs dan stopt het niet en blijf ik me afvragen wat ik allemaal verkeerd doe of verkeerd heb aangepakt in het verleden. Het lukt me nog niet eens om rustig op de bank te zitten :P

quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:21 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik kan tv kijken zonder het te volgen, krijg er soms geen zak van mee. Dan zie ik dat er reclame op is en moet ontzettend hard nadenken om erachter te komen wat er ook alweer op was :')
Tante minthy!! O+
pi_127584797
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:19 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

En in terugstappen versta jij op dit moment?
Herkennen dat je onrust beleeft. Op dat exacte moment beleef je geen onrust, maar 'beleef' je herkenning. Dan ben je er dus al uit.

quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:28 schreef minthy het volgende:

[..]

Op het moment lukt me niets anders dan piekeren. Net m'n dagelijkse wandelingetje gemaakt, zelfs dan stopt het niet en blijf ik me afvragen wat ik allemaal verkeerd doe of verkeerd heb aangepakt in het verleden. Het lukt me nog niet eens om rustig op de bank te zitten :P
Dan ben je niet wandelen maar piekeren. Iemand die mindful wandelt, wandelt. ;)

Iemand die wandelt en piekert heeft zijn hoofd volzitten met allerlei gedachten gericht op het verleden of de toekomst. Die heeft zijn aandacht dus niet gericht op waar ie op het moment mee bezig is, zoals wandelen.
pi_127584890
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:36 schreef Gray het volgende:

[..]

Herkennen dat je onrust beleeft. Op dat exacte moment beleef je geen onrust, maar 'beleef' je herkenning. Dan ben je er dus al uit.
Ik herken het wel.... Maar dan ben ik er nog niet uit?
Rustig aan.
pi_127584952
Zijn er dan nog momenten dat de onrust jouw wel overneemt gray? Dat mediteren, rust, etc. niet werkt. Of dat je merkt dat het niet volledig rust is in je hoofd?

En dat slaat niet door in paniek of angst?
pi_127585173
Ik wil geen extra topic aanmaken, dus ik probeer het hier:

Voelen jullie je bezwaard om te gaan daten en je problemen mee te nemen voordat ze verholpen zijn? En wanneer zouden jullie zoiets gaan vertellen tijdens daten? Vinden jullie dat je dat dan direct moet zeggen of pas later als je een band hebt opgebouwd?
pi_127585281
Ik bedoel psychische problemen.
pi_127585365
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:39 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik herken het wel.... Maar dan ben ik er nog niet uit?
Op het moment van herkenning is alleen herkenning. Wanneer je dat moment ziet vergaan, zoals alle momenten doen, ontstaat de volgende. Wanneer dat moment gevuld raakt met dezelfde ervaring als daarvoor, dan kan het overkomen alsof de onrust nooit weggeweest is. Maar dat is als zeggen dat de stilte tussen twee liedjes geen onderbreking is en de twee liedjes eigenlijk één zijn. ;)
pi_127585460
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Zijn er dan nog momenten dat de onrust jouw wel overneemt gray? Dat mediteren, rust, etc. niet werkt. Of dat je merkt dat het niet volledig rust is in je hoofd?

En dat slaat niet door in paniek of angst?
Die momenten zijn óf heel kort, of ze bestaan naast m'n rust.

quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:47 schreef birdy-xx het volgende:

Voelen jullie je bezwaard om te gaan daten en je problemen mee te nemen voordat ze verholpen zijn? En wanneer zouden jullie zoiets gaan vertellen tijdens daten? Vinden jullie dat je dat dan direct moet zeggen of pas later als je een band hebt opgebouwd?
Dat is wel wat ik heb gedaan. Immers, hoe kon ik iemand gelukkig maken en beschermen van leed als ik dat voor mezelf niet eens kon?

M'n ervaringen deel ik met iedereen die ernaar vraagt of er baat bij heeft om het te weten. Begrip is de voorganger van liefde is mijn ervaring. :)
  zondag 9 juni 2013 @ 16:59:51 #102
103397 minthy
Lief-ish
pi_127585582
quote:

Dubbel. Meestal heb ik veel contact voor een date en komt het wel ter sprake. Tegen m'n laatste date heb ik niets gezegd, omdat ik toen goed in m'n vel zat en nergens last van had. Dat is met veel misverstanden van mijn kant faliekant verkeerd gelopen en even daarna ben ik onderuit gegaan.

Ik heb nu al langere tijd intensief contact met een meer dan leuke vent die op de hoogte is van m'n huidige sores, al betrap ik mezelf erop dat ik ook tegenover hem niet het achterste van m'n tong laat zien. Wel meer dan ik normaal doe. Geen idee hoe dat verder gaat lopen en óf dat überhaupt gaat lopen, ook hier komt m'n angst om de hoek kijken :)
Tante minthy!! O+
pi_127585646
quote:
ullie je bezwaard om te gaan daten en je problemen mee te nemen voordat ze verholpen zijn? En wanneer zouden jullie zoiets gaan vertellen tijdens daten? Vinden jullie dat je dat dan direct moet zeggen of pas later als je een band hebt opgebouwd?
Later.
Rustig aan.
pi_127585891
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:56 schreef Gray het volgende:
Begrip is de voorganger van liefde :)
*;
Rustig aan.
  zondag 9 juni 2013 @ 17:09:44 #105
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127585908
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:59 schreef minthy het volgende:

[..]

Dubbel. Meestal heb ik veel contact voor een date en komt het wel ter sprake. Tegen m'n laatste date heb ik niets gezegd, omdat ik toen goed in m'n vel zat en nergens last van had. Dat is met veel misverstanden van mijn kant faliekant verkeerd gelopen en even daarna ben ik onderuit gegaan.

Ik heb nu al langere tijd intensief contact met een meer dan leuke vent die op de hoogte is van m'n huidige sores, al betrap ik mezelf erop dat ik ook tegenover hem niet het achterste van m'n tong laat zien. Wel meer dan ik normaal doe. Geen idee hoe dat verder gaat lopen en óf dat überhaupt gaat lopen, ook hier komt m'n angst om de hoek kijken :)
Gewoon er voor gaan :*
  zondag 9 juni 2013 @ 17:14:32 #106
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_127586061
quote:

Stukje bij beetje vertellen met de tijd. Anders kan je iemand al wegjagen voordat het nog maar begonnen is.
Touching from a distance ~
pi_127586062
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:59 schreef minthy het volgende:

[..]

Maar als hij eerst al weet van je 'sores', dan kun je daar naartoe werken als hij je die kans geeft. Ik ben bang als ik direct zeg waar ik in zit en wat mijn problemen zijn, dat ze direct afhaken. Ik heb nu bij mijn laatste date het bij onze tweede date vertelt omdat hij zelf aandrong en we hadden al wekenlang veel contact gehad waardoor het ook vertrouwd voelde om het te vertellen. Dat was ook het einde van ons contact.

Dus ik weet niet of je direct eerlijk moet zijn en kans hebt dat je iemand direct wegjaagt omdat er genoeg andere vrouwen zijn zonder 'problemen', of je ze eerst moet laten kennen zodat je die kans krijgt om je te bewijzen.

Eigenlijk is het advies ook dat ik niet moet gaan daten totdat ik genoeg aan mijzelf heb gewerkt en teleurstellingen kan verwerken, maar ik voel mij telkens goed genoeg om het te proberen en wil verder. Het gaat allemaal te langzaam, ik wil ook leven, maar dat werkt niet zo heb ik gemerkt voor anderen.

Misschien moet je het wel in delen brengen zodat het niet zo hard aankomt en de ander niet je therapeut hoeft te spelen. ( om het allemaal nog moeilijker te maken )
  zondag 9 juni 2013 @ 17:14:32 #108
103397 minthy
Lief-ish
pi_127586064
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 17:09 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Gewoon er voor gaan :*
Ja, maar in hoeverre moet je het een ander aandoen dat je niet goed in je vel hangt? Afgezien van m'n eigen geluk, dat van een ander is me meer waard :P
Tante minthy!! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')