Netjes! Je moet er toch niet aan denken dat je na 30 jaar braaf betalen nog steeds met die lening zit, waarvan de rente dan niet meer aftrekbaar is!quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:23 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Eigenlijk 100% bankspaar sinds begin dit jaar. Daarvoor was het 80% aflossingsvrij.
huhquote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:25 schreef zwarteweduwe het volgende:
[..]
Netjes! Je moet er toch niet aan denken dat je na 30 jaar braaf betalen nog steeds met die lening zit, waarvan de rente dan niet meer aftrekbaar is!
Ook dan mag je ze aftrekken, het ging namelijk om de rente. De rente mag je gewoon 30 jaar aftrekken als je het meefinanciert. En het jaar van afsluiten mag je de kosten ook nog eens aftrekken.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En als je ze meefinanciert mag je ze niet aftrekken? Het zijn immers nog steeds kosten die je in dat jaar maakt, zij het met geleend geld.
Definieer onlangs.quote:Dit is dan overigens onlangs gewijzigd, voorheen was dat deel van de lening volgens mij niet aftrekbaar en kon je die kosten alleen aftrekken in het jaar dat je de woning kocht. Voor zover de kosten betrekking hebben op de eigen woningschuld (en daaronder dus niet begrepen de kosten voor financiering van deze kosten).
En om maar eens een van jouw vragen te stellen: in welk wetsartikel kan ik dat vinden? Dan ben ik namelijk wel benieuwd of ik dat verschil in mijn wetbundels ook zie.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:43 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ook dan mag je ze aftrekken, het ging namelijk om de rente. De rente mag je gewoon 3 jaar aftrekken als je het meefinanciert. En het jaar van afsluiten mag je de kosten ook nog eens aftrekken.
Jaar of 5?quote:Definieer onlangs.
Ik heb je al een bron gegeven, daar kan je dat gewoon op lezen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En om maar eens een van jouw vragen te stellen: in welk wetsartikel kan ik dat vinden? Dan ben ik namelijk wel benieuwd of ik dat verschil in mijn wetbundels ook zie.
[..]
Jaar of 5?
Daar zie ik staan dat de rente aftrekbaar is (waar je nu overigens de 3 jaar vandaan haalt, dat zie ik niet). Dat is niet wat ik vroeg.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:49 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik heb je al een bron gegeven, daar kan je dat gewoon op lezen.
Ah ja, het is natuurlijk wel de bedoeling dat je em aflostquote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:45 schreef zwarteweduwe het volgende:
@hugecool: 80% aflossingsvrij = 80 procent van je lening bestaat gewoon nog na 30 jaar voornamelijk rente betaald te hebben. Maar je recht op HRA vervalt dan. Dat betekent: een lening die vrolijk doorloopt, tot in het oneindige, maar per saldo toegenomen woonlasten.
Ja, wat verwacht je meer te zien dan? Dat is namelijk wat ik zeg, de rente van de eenmalige kosten is aftrekbaar als je deze mee financiert.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Daar zie ik staan dat de rente aftrekbaar is (waar je nu overigens de 3 jaar vandaan haalt, dat zie ik niet). Dat is niet wat ik vroeg.
30 jaar.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:43 schreef Tha_Duck het volgende:
Ook dan mag je ze aftrekken, het ging namelijk om de rente. De rente mag je gewoon 3 jaar aftrekken als je het meefinanciert. En het jaar van afsluiten mag je de kosten ook nog eens aftrekken.
Niet de rente over boeterente als je die meefinanciert.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:55 schreef Tha_Duck het volgende:
Ja, wat verwacht je meer te zien dan? Dat is namelijk wat ik zeg, de rente van de eenmalige kosten is aftrekbaar als je deze mee financiert.
Ik vraag je gewoon of je weet in welk artikel dat staat, aangezien dat in mijn beleving voorheen anders was. Dus wil ik graag eens gaan kijken wat er gewijzigd is.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:55 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ja, wat verwacht je meer te zien dan? Dat is namelijk wat ik zeg, de rente van de eenmalige kosten is aftrekbaar als je deze mee financiert.
Ik haal helemaal nergens 3 jaar vandaan, jij bedenkt dat nu net in deze post. Geen idee dus.
Jah typo, sorry. Heb de reply en originele post aangepast.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik vraag je gewoon of je weet in welk artikel dat staat, aangezien dat in mijn beleving voorheen anders was. Dus wil ik graag eens gaan kijken wat er gewijzigd is.
En die 3 zal wel een typfout zijn, vermoed ik nu blomke je corrigeert, maar die staat gewoon in je eigen post.
Da's een uitspraak van een civiele rechter tegen de belastingdienst.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik vraag je gewoon of je weet in welk artikel dat staat, aangezien dat in mijn beleving voorheen anders was.
Volgens mijn bron wel.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Niet de rente over boeterente als je die meefinanciert.
Nog mooier.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:02 schreef Tha_Duck het volgende:
Daar staat dat je betaalde boeterente mag aftrekken in het jaar van aankoop en als je het meefinanciert over de hele looptijd de rente mag aftrekken.
Want daar hebben ze het al veel te druk voorquote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:10 schreef blomke het volgende:
Ja joh, mea culpa. Mijn hypotheekadviseur meldde me destijds dat de boeterente alleen als éénmalige aftrekpost aftrekbaar is, maar als je 'm onderbrengt in de hypotheek, is die rente niet meer aftrekbaar. Hetgeen dus (alweer) een verkeerde mededeling van die adviseur was.
Overigens raade ie mij aan om de rente gewoon af te trekken; "bij correctiebedragen < ¤200 maaktde BD er geen werk van" was z'n argument.
En dat is dus precies hoe ik het geleerd heb, dus of het destijds fout was betwijfel ik wel. Het is nu in ieder geval anders.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:10 schreef blomke het volgende:
Ja joh, mea culpa. Mijn hypotheekadviseur meldde me destijds dat de boeterente alleen als éénmalige aftrekpost aftrekbaar is, maar als je 'm onderbrengt in de hypotheek, is die rente niet meer aftrekbaar. Hetgeen dus (alweer) een verkeerde mededeling van die adviseur was.
De kans dat het opgemerkt wordt is bijzonder klein, inderdaad.quote:Overigens raade ie mij aan om de rente gewoon af te trekken; "bij correctiebedragen < ¤200 maaktde BD er geen werk van" was z'n argument.
Prettige adviseurquote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:10 schreef blomke het volgende:
Overigens raade ie mij aan om de rente gewoon af te trekken; "bij correctiebedragen < ¤200 maaktde BD er geen werk van" was z'n argument.
Snap je nu mijn sarcastische attitude jegens hypotheekadviseurs?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:13 schreef Tha_Duck het volgende:
Prettige adviseur
Het feit dat hij het niet weet is vervelend, maar dat hij je nog aanzet tot fraude zou eigenlijk strafbaar moeten zijn. Alhoewel het nu geen fraude blijkt
Dat begrijp ik heel goed.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:13 schreef blomke het volgende:
[..]
Snap je nu mijn sarcastische attitude jegens hypotheekadviseurs?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |