SAmenwonenquote:Op donderdag 20 juni 2013 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Grensganger? Studie? Migratie?
Met een Pruus?quote:
PRuus? Leg ff uitquote:Op donderdag 20 juni 2013 20:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met een Pruus?
* Pietverdriet is getrouwd met een Pruus
Pruis, iemand met een Duits paspoortquote:
VRiend is nederlander, woonachtig in Duitsland maar géén duits paspoortquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pruis, iemand met een Duits paspoort
TAal word nog een beetje een dingetje. Ik kan mezelf wel verstaanbaar maken(bij bakker/slager etc) maar een studie volgrn in Duitsland word nog wel ff moeilijkquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Leuk! Hoop dat hier een beetje kan aarden.
Uwv doet sowieso geen neuk voor jequote:Op donderdag 20 juni 2013 21:23 schreef gateway het volgende:
Gvd, na 3x een jaarcontract bij bedrijf !, half jaar weg, weer 3x jaarcontract bij a, nu weer op zoek naar wat anders....
Én dat in deze tijd... Maar melden bij bundes argentur fur arbeit... want uwv kan nie omdat ik in dld woon.
Nu eerst verder herby kijken
Ik Kom trouwens vlakbij jou te Wonenquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:23 schreef gateway het volgende:
Gvd, na 3x een jaarcontract bij bedrijf !, half jaar weg, weer 3x jaarcontract bij a, nu weer op zoek naar wat anders....
Én dat in deze tijd... Maar melden bij bundes argentur fur arbeit... want uwv kan nie omdat ik in dld woon.
Nu eerst verder herby kijken
Mooie bosrijke omgevingquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:25 schreef zeefje het volgende:
[..]
Ik Kom trouwens vlakbij jou te Wonen
het wordt nog druk in deze hoek van Duitsland.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:25 schreef zeefje het volgende:
[..]
Waar? Stukje verder van de snelweg af? Andere kant van de Rijn? NOg verder? Of meer richting NL?quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:25 schreef zeefje het volgende:
[..]
Wesekequote:Op donderdag 20 juni 2013 21:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waar? Stukje verder van de snelweg af? Andere kant van de Rijn? NOg verder? Of meer richting NL?
dat is nog een eindje rijdenquote:
Geen uitkering is geen gezeur lijkt me toch?quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:27 schreef Tinkepink het volgende:
Sterkte met de Bundesagentur. Het UWV is er niets bij. Iedere poep en scheet moet je in drievoud schriftelijk onderbouwen. Iedere week een overzicht van de sollicitaties toesturen, met ontvangstbevestiging liefst. Als je op sollicitatiegesprek gaat moet een je dat bewijzen met een schriftelijk bewijsstuk. Kan je nagaan hoe het gaat als je ook nog een uitkering aanvraagt
Aan de andere kant: ze stuurden mij wel oprecht zinvolle vacatures. Jammer alleen dat ik niet meer in D wil werken. Gelukkig heb ik snel een baan gevonden in NL zodat een uitkering aanvragen niet nodig was.
Succes iig.
quote:
Ik woon niet in Bocholt trouwens, maar vlakbij Anholtquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:41 schreef zeefje het volgende:
[..]![]()
. Dan heb ik sowieso al één bekende in de buurt
ik zit wel in bocholtquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:41 schreef zeefje het volgende:
[..]![]()
. Dan heb ik sowieso al één bekende in de buurt
Wat doen?quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:06 schreef gateway het volgende:
Vraag me trouwens wel af hoe al die harz 4 families dat doen.....
Niet altijd.quote:
Niet kunnen werken is natuurlijk wat anders, maar daar ging het niet om.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:56 schreef opinionr het volgende:
[..]
Niet altijd.
Ken een gezin waarvan de vader op zijn 30e is afgekeurd.
5 kinderen, de jongste is 6, dus moeders heeft haar hele leven gemoederd.
Hele keurige mensen, maar toch Harz 4. Kan me het in zo'n situatie ook voorstellen.
Bijna volledig blinde vader doet een krantenwijk om niet volledig afhenkelijk te hoeven zijn en ze redden het prima. Voor deze mensen heb ik eigenlijk niets meer dan respect. Aso's zijn het absoluut niet.
Dank je.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:32 schreef Rewimo het volgende:
Ik had hem opgeslagen
http://www.hotelspecials.nl/type/secret-hotels.html
Laat me raden, het huis is van de jaren 30 en moet gerenoveerd worden?quote:Op maandag 24 juni 2013 19:34 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ontopic; zag zaterdag een huis te koop hier net over de grens waar ik nu al verliefd op ben: 6 kamers, 1500m2 grond en dubbele garage.en dat voor nog geen ton.
![]()
Ik denk dat je saneren bedoeld...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:01 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Laat me raden, het huis is van de jaren 30 en moet gerenoveerd worden?
1976 en volgens de advertentie in prima staat.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:01 schreef RonB79 het volgende:
[..]
In beide woorden zit in een 'e' dus ik zat er dicht bijquote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:49 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik denk dat je saneren bedoeld...
Duitse? En/of Nederlandse?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Pffff, groot deel van de dag met administratie bezig geweest, wat een ellende
tot nu toe gelukkig alleen maar de nederlandse hier... Al verandert dat mischien, mocht ik hier in DLD werk vinden...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:57 schreef phluphy het volgende:
[..]
Duitse? En/of Nederlandse?
Ik weet nog steeds niet welke ik het minst vervelend vind. De Duitse is vaak duidelijker, maar omvangrijker. Alsof ze in elk document optimaal gebruik willen maken van de mogelijkheden die de taal biedt!
Hey in die omgeving woon ik ookquote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:44 schreef Marco001 het volgende:
[..]
1976 en volgens de advertentie in prima staat.![]()
Maar hier staan wel vaker zulke huizen voor heel weinig te koop.. (Omg. Bunde/Leer)
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:01 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Weinig werkgelegenheid hier dus huizen zijn billig.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:49 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik denk dat je saneren bedoeld...
Ik wil er gaan wonen als ik in b.v. Groningen een baan krijg.quote:
Als je weet wanneer ze het van je duitse afboeken, paar dagen van te voren (automatisch) via de NL bank overschrijven?quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:11 schreef gateway het volgende:
irritant zeg dat ze de KFZ steuer gewoon afboeken.... Ik heb nooit geld op de rekening staan, alles gaat via de NL rekening of ik pin het en stort het op de dld rekening...
Nu wouden ze dus 308 euro afboeken.... möp! zal er wel weer 15 euro Gebühr overheen komen.........
Zo doe ik dat ook met de extra rekeningen. Ik weet dat rond januari en rond juli extra rekeningen worden afgeboekt. Zorg ik van te voren voor extra geld.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:16 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Als je weet wanneer ze het van je duitse afboeken, paar dagen van te voren (automatisch) via de NL bank overschrijven?
dacht er te laat aan.... hebben ze de 25ste geprobeerd, dacht er gister aan, keek vandaag.....quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:16 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Als je weet wanneer ze het van je duitse afboeken, paar dagen van te voren (automatisch) via de NL bank overschrijven?
40 euro?? wat voor minimotor rij jji dan?quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:33 schreef RonB79 het volgende:
[..]
308 euro? Heb je een vrachtwagen of een heel wagenpark? Ik betaal rond de 40 euro per jaar.
Hmm ik dacht ff dat je nu misschien de verzekering bedoelde maar je zegt toch steuer.. belasting.. We hebben een 1.4 Opel Astra uit juni 2010. Daarvoor hadden we een 1.6 uit 2002 dacht ik en ook daarvoor betaalde we toen maar rond de 50 euro per jaar.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:51 schreef gateway het volgende:
[..]
40 euro?? wat voor minimotor rij jji dan?
308 euro is vergeleken met nederland een schijntje!
hier 125 Euro per jaar. voor een 1.6 Diesel.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:51 schreef gateway het volgende:
[..]
40 euro?? wat voor minimotor rij jji dan?
308 euro is vergeleken met nederland een schijntje!
Je rijdt denk ik benzine?quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:56 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Hmm ik dacht ff dat je nu misschien de verzekering bedoelde maar je zegt toch steuer.. belasting.. We hebben een 1.4 Opel Astra uit juni 2010. Daarvoor hadden we een 1.6 uit 2002 dacht ik en ook daarvoor betaalde we toen maar rond de 50 euro per jaar.
Dan moet jij toch iets van een 6.7 hebben met straalmotoren?
quote:Verabschiedet wurde ein Gesetzespaket, das unter anderem Massenabmahnungen gegen private Internetnutzer eindämmen soll. Anwälte dürfen für eine erste Abmahnung wegen illegalen Herunterladens von Bildern oder Musik künftig höchstens 155,30 Euro berechnen. Bisher sind es teils mehrere hundert Euro.
153 euro per mp3?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:42 schreef opinionr het volgende:
Gisteren is eindelijk de belachelijke Abmahnung abzockereier uit gegaan.
Vanaf nu krijg je dus geen duizenden Euro's boete meer als je zoontje een Torrent client installeert.
[..]
Hoe bedenken ze het!?quote:
Wat de frustie briefschrijfster die waarschijnlijk zelf al jaren snakt naar een stevige worst zo boos maakt zal zijn dat het zo goed verkoopt, en vrouwen en mannen daadwerkelijk aanspreekt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoe bedenken ze het!?![]()
Wel een beetje triest en vergezocht van die brievenschrijfster om er meteen uit te concluderen dat Edeka hiermee bewust een samenleving stimuleert waarin mannen de baas zijn en vrouwen niks te vertellen hebben.
Geen idee. Wellicht blijkt uit onderzoek dat vrouwen inderdaad magerder braadworst willen dan mannen.. Ik zou het niet weten.quote:
hetzelfde met allerlei light-producten. Overigens is Coca cola zero speciaal voor mannen bedoeld..quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zie regelmatig damesmeisjes de speciaal extra mager vleesaanbieding in hun mandje leggen, naast de kiloverpakking mierzoete melkchocolade
Drink dan geen fris, doe ik ook nietquote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:29 schreef qltel het volgende:
[..]
hetzelfde met allerlei light-producten. Overigens is Coca cola zero speciaal voor mannen bedoeld..
Yup, pasgeleden nog een weblogje aan gewijd. Dankzij de BTW-verhoging is de dieselprijs in D aardig concurrerend geworden met NL.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:03 schreef z80 het volgende:
vandaag moeten tanken. blijkt diesel hier in D 5 cent de liter goedkoper ivm NL.
het moet niet gekker worden.
Geldt dit ook met terugwerkende kracht?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:42 schreef opinionr het volgende:
Gisteren is eindelijk de belachelijke Abmahnung abzockereier uit gegaan.
Vanaf nu krijg je dus geen duizenden Euro's boete meer als je zoontje een Torrent client installeert.
[..]
Vw Touran, 2.0 diesel (met groene umweltplakette)quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:56 schreef z80 het volgende:
[..]
hier 125 Euro per jaar. voor een 1.6 Diesel.
wat rij jij dat je 308 Euro per jaar kwijt bent? een antieke diesel met een grote cilinderinhoud?
Nee, de maximale straf bij de eerste Abmahnung.quote:
Ik download sowieso niet, geen zin in abmahnungenquote:Op maandag 1 juli 2013 18:15 schreef opinionr het volgende:
[..]
Nee, de maximale straf bij de eerste Abmahnung.
Dus als je een Nederlands familielid uitnodigd die zijn laptop meeneemt, deze draadloos verbind en vervolgens zijn Torrent Client aan laat staan en de hele dag loopt te uploaden, zul je een brief ontvangen waarin je wordt bevolen een lastsom van maximaal 153 euro te betalen en een brief te onderschrijven waarin je beloofd het niet meer te doen.
Het is echter voor de advocaten niet meer lucratief om massa abmahnungen te versturen waarvan slechts een paar mensen de 153 euro betalen, dus ga er maar van uit dat het voorlopig klaar is met Abmahnungen. (Toch voor de zekerheid geen Torrent client installeren)
wat voor boodschappenautootje is dat dan wel niet? als anderen beweren maar 40 euro te betalen voor hun benzinebak?quote:Op maandag 1 juli 2013 00:00 schreef siemi het volgende:
mmm, ik dacht dat we voor het boodschappenautotje van mijn vrouw iets van 360 euro aan kfz steuer betalen. Op benzine.
De diesels staan bij ons op NL kenteken
Nou idd zegquote:Op maandag 1 juli 2013 21:27 schreef gateway het volgende:
[..]
wat voor boodschappenautootje is dat dan wel niet? als anderen beweren maar 40 euro te betalen voor hun benzinebak?
alles werkt hier normaal. niet via t-comquote:Op maandag 1 juli 2013 21:59 schreef PureEvil het volgende:
Hebben jullie ook problemen met het internet van D-Telekom, of ligt t aan mijHelft van de sites doet het niet, Behalve Fok dan
Die gelukkig wel
(Of het ligt aan firefox?)
Neuh, een Jeep Grand Cherokee :-)quote:Op maandag 1 juli 2013 21:59 schreef nikky het volgende:
[..]
Nou idd zeg. n Hummer?
En die diesels, waarom NL kenteken?
Vrees dat jij met een Duitse wagen deze aanhanger niet zo gemakkelijk mee kan nemen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:35 schreef gateway het volgende:
Iemand ervaring met het volgende?
Een nederlandse aanhanger, ZONDER eigen kenteken (<750kg TMM (toegestane maximun massa ) achter een DLD auto? In nederland doe je het kenteken van het trekkende voertuig erop, maar in DLD kennen ze dat niet omdat ELKE aanhanger een eigen kenteken heeft (en ook wegenbelasting betaald al naar gelang TMM).
Normaal pak ik gewoon een aanhanger van de zaak met eigen NL kenteken (nu kan dat nog... fftjes. tot contract afgelopen is) maar hoe doe ik dat straks?
heb samen met mijn pa en oom een aanhanger, maar daar zit dus geen eigen kenteken op. tuurlijk zou ik hem kunnen laten keuren voor een DLD kenteken, mjah...
Wie heeft er al eens met duit bijltje gehakt en weet antwoord?
hmm, dan laat ik wel de NL plaat van mijn bedrijfsauto erop zittenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vrees dat jij met een Duitse wagen deze aanhanger niet zo gemakkelijk mee kan nemen.
Grappige situatie trouwens, iets waar de regelbedenkers niet aan gedacht hebben.
Dat lijkt me de enige manier. Voor zover ik weet is een aanhanger achter een Duitse auto niet verzekerd (aangezien een Duitse aanhanger altijd een eigen kenteken heeft). Je kunt het risico natuurlijk nemen, tot het een keer misgaat.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:35 schreef gateway het volgende:
heb samen met mijn pa en oom een aanhanger, maar daar zit dus geen eigen kenteken op. tuurlijk zou ik hem kunnen laten keuren voor een DLD kenteken, mjah...
gaat in dit geval om een eenmalige actie (lege aanhanger warvan ik morgen de verlichting ga vernieuwen terug te brengen)quote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:51 schreef qltel het volgende:
[..]
Dat lijkt me de enige manier. Voor zover ik weet is een aanhanger achter een Duitse auto niet verzekerd (aangezien een Duitse aanhanger altijd een eigen kenteken heeft). Je kunt het risico natuurlijk nemen, tot het een keer misgaat.
Geenproblemen. Afgezien van mijn tvgidsapp. Die doet het niet.quote:Op maandag 1 juli 2013 21:59 schreef PureEvil het volgende:
Hebben jullie ook problemen met het internet van D-Telekom, of ligt t aan mijHelft van de sites doet het niet, Behalve Fok dan
Die gelukkig wel
(Of het ligt aan firefox?)
Zelfs bij een eenmalig ritje kan er veel misgaan..quote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:55 schreef gateway het volgende:
[..]
gaat in dit geval om een eenmalige actie (lege aanhanger warvan ik morgen de verlichting ga vernieuwen terug te brengen)
Ik denk het wel, want ik neem aan dat een aanhanger met eigen kenteken ook een verzekering heeft.quote:Als de aanhanger een eigen NL kenteken heeft, mag het dan wel?? (aangezien ik daarmee wel vaker rondrij?) Is het dan wel verzekerd?
geen idee, volgens mij niet (heb er een tijdje 1 op nam gehad) niks verzekering.... Gaat dat niet via de autoverzekering in NL? dat ie daar mee is verzekerd?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:17 schreef qltel het volgende:
[..]
Zelfs bij een eenmalig ritje kan er veel misgaan..
[..]
Ik denk het wel, want ik neem aan dat een aanhanger met eigen kenteken ook een verzekering heeft.
Nee, dan mag het ook niet. De aanhanger is dan nl niet verzekerd. In NL is een aanhanger verzekerd op de auto verzekering, maar in Duitsland moet je daarvoor een aparte aanhangerverzekering hebben.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:55 schreef gateway het volgende:
Als de aanhanger een eigen NL kenteken heeft, mag het dan wel?? (aangezien ik daarmee wel vaker rondrij?) Is het dan wel verzekerd?
hmmz, balen... rare duitsers.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:05 schreef siemi het volgende:
[..]
Nee, dan mag het ook niet. De aanhanger is dan nl niet verzekerd. In NL is een aanhanger verzekerd op de auto verzekering, maar in Duitsland moet je daarvoor een aparte aanhangerverzekering hebben.
Wat je wel kunt doen is op een auto in NL een groene kaart voor de aanhanger met eigen kenteken aanvragen, vanwege een reis in het buitenland en dan is een groene kaart verplicht. Ook achter een NL aanhanger. Dan kun je bij een controle aantonen dat de aanhanger verzekerd is. Maar dan moet je niet klagen als je wat gebeurt met de aanhanger en je zelf mag betalen. Dat is dan het risico wat je zelf willens en weten neemt!
nice! kost da? zou voor hier misschien ook wel wat zijnquote:Op woensdag 3 juli 2013 09:33 schreef aegir_de_viking het volgende:
Afgelopen weekend m'n nieuw gekochte gsm versterker/repeater geinstalleerd.
Richtantenne op het dak en kleine versterker met antenne binnenshuis. Voorheen hadden we amper ontvangst binnen en moesten we vaak buiten staan om op het NL netwerk te kunnen bellen.
Nu dus 5 streepjes ontvangst binnen.
Versterker is voor het 900mhz netwerk, dus voornamelijk voor het bellen, maar op dit moment niet voor 3G omdat dat via 1800mhz verzonden wordt.
Deze oplossing wordt veelvuldig verkocht en gebruikt, echter helemaal legaal is het niet omdat je eigenlijk een zendvergunning nodig hebt. Ik denk zelf dat het zo'n vaart niet loopt omdat het vermogen vrij klein is en buitenshuis is er geen verbetering van het signaal meetbaar.
Ik heb het addertje:quote:Op donderdag 4 juli 2013 14:45 schreef qltel het volgende:
Ik ben op zoek naar een micro-sd-kaartje. Nu zie ik op Ebay van dit soort aanbiedingen:
callmobile SIM-Karte inkl. 5 Startguthaben 32GB SanDisk Micro SDHC Speicherkarte zusammen für nur 2,95 ¤
Je betaalt 2,95, je krijgt een prepaid-simcard, die activeer je en dan krijg je een 32GB micro-SD-card toegestuurd die normaal +/- 17 euro kost. Alhoewel ik het addertje onder het gras niet echt kan vinden moet die er toch eigenlijk zijn.
Of kan ik die sim-card registreren en daarna weggooien, en heb ik dan voor 2,95 een micro-sd-card??
Niet doen dus, die microsd is ook nog eens class 4. Koop gewoon een goede microsd van een merk. Je hebt er niks aan als die kaart kapotloopt in je telefoon en je foto's kwijt bent o.i.d. Spreek helaas uit ervaring.quote:Bei einem geringeren Nutzungsaufkommen als 6¤, über einen Zeitraum von 3 Monaten wird zur Deckung der Kosten für die Kontopflege eine Grundgebühr in Höhe von 1¤, pro Monat in Rechnung gestellt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |