quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:50 schreef PureEvil het volgende:
En nog een keer balen, want ik heb een fahrverbot te pakkenToegegeven, ik heb hard gereden, maar niet zó hard
Nou, ik reed door een 30 km zone (heel klein stukje is dat, 20 meter denk ik) Rest van die weg mag je 50, en volgens de brief reed ik 62 (na correctie) Maar ik geloof dat niet zo :/quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:10 schreef LoggedIn het volgende:
[..]wat heb je gedaan? Ik heb in theorie wel een punt, maar toen reed ik net nog met Nederlandse platen, dus hoop stiekem dat die niet zijn terug te vinden
quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:15 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Nou, ik reed door een 30 km zone (heel klein stukje is dat, 20 meter denk ik) Rest van die weg mag je 50, en volgens de brief reed ik 62 (na correctie) Maar ik geloof dat niet zo :/
Hoezo naaierig? Zijn toch gewoon de spelregels? En als je met meer dan het dubbele qua snelheid door een "als gevaarlijk bestempeld" gebied rijdt zijn de 160 euro boete, de puntjes in FB en een maand Fahrverbot wel op zijn plaats toch?quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:20 schreef LoggedIn het volgende:
Wel naaierig dat je daar gelijk een fahrverbot voor krijgt.. Die 30km zones worden hier net zo achteloos gebruikt als in NL; zelfs bij grote doorgaande wegen zetten ze die borden neerMeeste mensen rijden ook gewoon door (doe ik zelf op normale wegen ook..), maar de politie staat er heel graag
Mijn ouders wonen (in Nederland) in een 30 kilometer-straat. En ik hoop van ganser harte dat de politie daar heel erg veel strenger en vaker gaat controleren en dan lijkt me rijverboden inderdaad helemaal geen slecht plan.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:20 schreef LoggedIn het volgende:
Wel naaierig dat je daar gelijk een fahrverbot voor krijgt.. Die 30km zones worden hier net zo achteloos gebruikt als in NL
Daar hou ik ook best van. Maar inderdaad, in de bebouwde kom rijd ik vaker te langzaam dan te snel. Er schijnen mensen te zijn die niet beseffen dat daar snelheidslimieten zijn omdat daar mensen wonen..quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:26 schreef ueberduitser het volgende:
Ben overigens geen heilig hoor en hou ook wel van stevig doorrijden, maar ik rij praktisch nooit te hard in de bebouwde kom of stukken waar de snelheid beperkt wordt.
Maar het keyword hier is "bestempeld".. In een gevaarlijk gebied - ja, op een doorgaande 2 baansweg met 5 meter middenberm en 8 meter stoep of helemaal niets aan beiden zijden is een rijverbod idioot..quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:24 schreef ueberduitser het volgende:
[..]![]()
Das een vieze! Maar natuurlijk wel eigen schuld.
[..]
Hoezo naaierig? Zijn toch gewoon de spelregels? En als je met meer dan het dubbele qua snelheid door een "als gevaarlijk bestempeld" gebied rijdt zijn de 160 euro boete, de puntjes in FB en een maand Fahrverbot wel op zijn plaats toch?
Ja daar controleren ze vaak. Ik rij daar 4x per week en kan de plekken waar ze controleren langs die weg wel dromen. Daar let ik altijd extra op. Je mag het grootste deel van de weg 100, dat rij ik ook meestal maar je wordt aan alle kanten ingehaald door laagvliegersquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:00 schreef z80 het volgende:
tot nu toe 1 keer een punt gehad en deze is inmiddels ook vervallen.
bij het tennistrack bij kranenburg iets te fanatiek naar boven door gereden. je mag daar eerst 70 en daarna 50. ik werd geklokt in het 70 gedeelte en na correctie 22 te hard. daarmee mazzel gehad, als ze iets verder geklokt dan had ik ook een maand kunnen lopen.
binnen de bebouwde kom houd ik me wel aan de snelheid. er buiten wil wel eens een keertje wat sneller gaan.
Dat sowieso, maar het is ook erg moeilijk om zo diep te zinken als NL op dit vlakquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Tot nu toe 2x geflitst, 2x20 euro. Boetesysteem is zo veel beter in D als in NL.
ik ook. maar dit was een aftandse oude Mercedes waarvan ik echt niet verwachte dat dit een camera wagen zou zijn. deze reed gewoon rustig achter me aan. helaas wel met camera aan.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:31 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja daar controleren ze vaak. Ik rij daar 4x per week en kan de plekken waar ze controleren langs die weg wel dromen. Daar let ik altijd extra op. Je mag het grootste deel van de weg 100, dat rij ik ook meestal maar je wordt aan alle kanten ingehaald door laagvliegers
Grensganger? Studie? Migratie?quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:16 schreef zeefje het volgende:
Hi Hi. Ik meld mij hier ook even. Van plan om binnen nu en een jaar naar Duitsland te verhuizen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |