Je hebt verschillende stromingen bij de alevieten. Volgens de ene is het verplicht en volgende de andere niet. De ene staat dichtbij soenisme en de andere staat ver weg.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:00 schreef Che_ het volgende:
Overigens heeft Mathemaat wel een hele goede punt, bidden/ramadan/pelgrimstocht zijn toch niet verplicht bij de Alevieten?
Genomen vanaf waar ? Het lijkt wel een collage?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:00 schreef aerdt het volgende:
Foto van ongeveer 2 uur geleden in Taksim Square. Ondanks oproepen van de regering blijven demonstranten de straat opkomen.
[ afbeelding ]
Ik zou misschien gaan, maar heb besloten mijn bedrijfseconomie stof iets meer aandacht te geven, gezien mijn aanstaande tentamen. Als dat mij passief maakt, so be it.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:33 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Volgens mij Ambi, maar weet het niet zeker.
Geen idee, ik heb het van Al Jazeera en onder de foto staat:quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
Genomen vanaf waar ? Het lijkt wel een collage?
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:33 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Volgens mij Ambi, maar weet het niet zeker.
Haha, dat zijn jullie maatjes. Voor hun doen jullie het namelijk. Vanaf dag 1 waren de pkk-sympathisanten aka bdp'ers bezig met geziparki en het uitlokken van rellen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:05 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Er staan hier mensen met een vlag van apo......
Dat was misschien expres gedaan door AKP werd er toen gezegdquote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:55 schreef xminator het volgende:
[..]
Haha, dat zijn jullie maatjes. Voor hun doen jullie het namelijk. Vanaf dag 1 waren de pkk-sympathisanten aka bdp'ers bezig met geziparki en het uitlokken van rellen.
ik was erbij vandaag voor een uurtjequote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:32 schreef Che_ het volgende:
Zijn de mensen die zeiden dat ze vandaag zouden gaan demonstreren nou gegaan of zijn het toch 'passieve supporters'? (behalve Ismfof dan)
Oké.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:10 schreef HiZ het volgende:
De algemene verkiezingen zijn vervroegd en vallen nu samen met de gemeentelijke verkiezingen.
wanneer komen die?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:10 schreef HiZ het volgende:
De algemene verkiezingen zijn vervroegd en vallen nu samen met de gemeentelijke verkiezingen.
Radikal.com.tr had het als breaking news. De verkiezingen zouden nu over 10 maanden worden gehouden.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:12 schreef De_Guidance het volgende:
Volgens mij is het nog een gerucht. Bron Hiz?
Ik zie op websites staan dat het een gerucht is, niet dat het is bevestigd.
Ja ik had het al gezien. Maar als je het artikel leest zie je dat het vooral een gerucht lijkt.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
Radikal.com.tr had het als breaking news. De verkiezingen zouden nu over 10 maanden worden gehouden.
quote:Radikal yazar Tarhan Erdem, AK Parti'nin olaanüstü olarak MKYK'y toplamasnn altnda 2014'te yerel ve genel seçimleri birletirme amac tadn, bu kararn ardnda Gezi Park olaylar olduunu düünüyor
Hmm.. ja, in het artikel zijn ze wat minder stellig.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:15 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja ik had het al gezien. Maar als je het artikel leest zie je dat het vooral een gerucht lijkt.
[..]
Onzin. Ze hebben nog niks bereikt, dus demonstreren ze door. En het is Erdogan die slecht voor de economie is.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:48 schreef Che_ het volgende:
Demonstranten komen nu puur bij elkaar voor de festiviteiten en 'gezelligheid'.
Iedereen moet doen wat zijn hart ingeeft .quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:48 schreef Che_ het volgende:
Demonstranten komen nu puur bij elkaar voor de festiviteiten en 'gezelligheid'. Daarbij negeren ze het feit dat het enkel slecht voor de economie is. Wacht dan gewoon tot de verkiezingen als je wat te zeggen wil hebben...
Ja, dat zal vast de sleutel naar wereldvrede zijn...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:57 schreef Summers het volgende:
[..]
Iedereen moet doen wat zijn hart ingeeft .
Ja hij dekt zich vast in voor wanneer door zijn wanbeleid de rente nog rapper stijgt en de gevolgen doordreunen in de maatschappij.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:09 schreef De_Guidance het volgende:
Erdoğan heeft het steeds over de "rente-lobby" en ik heb zo'n vermoeden dat dat geen holle samenzweringstheorie is. Er is wel iets daarmee aan de hand.
Natuurlijk is een verkiezing wel de oplossing. Nog afgezien van het principiële element is het ook een mogelijkheid om het volk zich uit te laten specifiek of ze Erdogan wel in de positie willen die hij voor zichzelf ziet. En dan is het best mogelijk dat er een resultaat uitkomt van een AKP regering zonder Erdogan.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:38 schreef aerdt het volgende:
Ik denk niet dat nieuwe verkiezingen daadwerkelijk de oplossing is, aangezien het vrij waarschijnlijk is dat AKP deze gewoon zal winnen. Zoals Gul heeft gezegd, een democratie houdt niet op bij de stembus.
Zolang de regering geen rekening houd met de 'minderheid' en niet luistert naar hun ongenoegen ga je deze problemen houden.
eindelijk, ik hoop dat er meer van dit soort mensen bij de AKP zitten. Tijd voor een nieuwe klasse partij met klasse politiciquote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:23 schreef aerdt het volgende:
AKP local official resigns, slamming brutal police crackdown over protests
Ok, en wat als het resultaat een AKP regering met Erdogan is? Wat als ze weer boven de 50% krijgen wat heel goed mogelijk is. Nog geen 1% van de bevolking is aan het demonstreren, dus kan jij garanderen dat dit niet het geval is?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Natuurlijk is een verkiezing wel de oplossing. Nog afgezien van het principiële element is het ook een mogelijkheid om het volk zich uit te laten specifiek of ze Erdogan wel in de positie willen die hij voor zichzelf ziet. En dan is het best mogelijk dat er een resultaat uitkomt van een AKP regering zonder Erdogan.
Gehoord worden in een democratie betekent niet dat je ook je zin krijgt. En als de meerderheid van de Turken geregeerd willen worden door een autoritaire president, dan is er een punt waarop je ook dat soort regering wat je krijgt. Je kunt als tegenstanders ook meer doen dat roepen dat Erdogan niet deugt en dat de oppositie niet deugt. De AKP is 10 jaar terug ook opgericht.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:32 schreef aerdt het volgende:
[..]
Ok, en wat als het resultaat een AKP regering met Erdogan is? Wat als ze weer boven de 50% krijgen wat heel goed mogelijk is. Nog geen 1% van de bevolking is aan het demonstreren, dus kan jij garanderen dat dit niet het geval is?
Het gaat er niet om dat de demonstranten de meerderheid krijgen, het gaat er om dat er naar hen geluisterd moet worden. Iets wat niet gebeurd op het moment
Ssssshhhht... mensen! Pas een beetje op of jullie maakt de ECONOMIE wakker! Dat neoliberale monster heeft nogal een slecht humeur de laatste jaren en een enkele verstoring daarvan kan rampzalige gevolgen hebben voor een heel decennium.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:48 schreef Che_ het volgende:
Daarbij negeren ze het feit dat het enkel slecht voor de economie is.
quote:Ever since I've lived in Turkey, I always felt that there was a slight heaviness to the people here (whatever that means). Before today, I never could figure out where that feeling came from, but now I know. As I walked through Gezi Park today, where all the protests started, I realized that the feeling of heaviness had completely disappeared.
The protesters have transformed the park into one of the most unique places in the world. Children are painting together, some are playing music, others are planting flower gardens, some drawing or doing communal art, some are doing yoga, reading books, making new friends, and everyone is helping out with something. People have set up booths giving away free food, there are doctors, lawyers, a library, even a vet there to give their services for free. Others are cleaning, some providing electricity, and a company even brought in portable toilets. Many of the businesses are still open, some providing services to the people for free. Other than a few groups using this opportunity to promote their causes, and the many signs of the fight the people had to endure to take back the park, for the most part it is everyday people, doing everyday things. Except that heaviness is gone. Why? Because everyone is happy, everyone is hopeful, there is no worry, no one needs anything, but everyone wants to give something, people are sharing not only their things, but they are sharing themselves. In a world where people are consumed by technology, their jobs, and buying things, this is just remarkable.
Never in my life have I experienced a community like this, and after seeing the passion and determination of the Turkish people, it doesn't look like this is going to go away. Of course there is always the threat of another attack by the police, but after seeing what I saw today, I don't think the police have a chance. Once you feel the energy in Gezi Park, there is no amount of tear gas that can take that away. Although this is far from over, I think this may be what Turkey needed to remove that weight upon their shoulders. And I am proud to be a part of them!
x, flikker op, serieus. Agzimi açtirma gece gece.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 02:44 schreef xminator het volgende:
Big leader apo is thankfull for your direnis, Isetmyfriendsonfire.
Revolutie, fase één. Alles is nieuw en anders en geestverruimend. Iedereen is lief en begripvol.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 02:42 schreef speknek het volgende:
Berichtje van iemand op mijn facebook. Geen idee wat er van waar is.
Wat is jouw probleem lan?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 02:51 schreef xminator het volgende:
Misschien kom je binnenkort ook op tv. Hou RojTv in de gaten wil je?
Hmm het is wel wat anders dan het eeuwige 'Burasi Turkiye'quote:Op zaterdag 8 juni 2013 02:52 schreef Ringo het volgende:
[..]
Revolutie, fase één. Alles is nieuw en anders en geestverruimend. Iedereen is lief en begripvol.
Een betere tijd breekt aan - echt waar!
Echt waar!quote:Op zaterdag 8 juni 2013 02:52 schreef Ringo het volgende:
[..]
Revolutie, fase één. Alles is nieuw en anders en geestverruimend. Iedereen is lief en begripvol.
Een betere tijd breekt aan - echt waar!
Open je ogen, niet alle 'demonstranten' denken hetzelfde of willen hetzelfde zoals jij het wil.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 02:53 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Wat is jouw probleem lan?
Er is ook niks mis met een gezonde revolutie. Maar die eerste fase is zeer bedrieglijk. Iedereen wil maar één ding (de oude weg verlaten) en dus is broederschap snel gevonden.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 02:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hmm het is wel wat anders dan het eeuwige 'Burasi Turkiye'
Inderdaad, uiteindelijk zijn de wensen van alle groeperingen weer anders.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 02:57 schreef Ringo het volgende:
[..]
Er is ook niks mis met een gezonde revolutie. Maar die eerste fase is zeer bedrieglijk. Iedereen wil maar één ding (de oude weg verlaten) en dus is broederschap snel gevonden.
Och, verkiezingen. Een overschat fenomeen. Eerst alle rotzooi op tafel, daarna kunnen we gaan opruimen en verdelen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 03:00 schreef xminator het volgende:
Inderdaad, uiteindelijk zijn de wensen van alle groeperingen weer anders.
Daarom zijn versnelde verkiezingen de uitkomst voor dit probleem. Laat de democratie maar zegevieren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |