Voor de 3e? keer inmiddels, maar wel de laatste. Ik heb nooit gezegd dat het positief is, ik vind het (voor mij) niet negatief en ik zie het als groter geheel van komende digitalisering dus positief.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:31 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dus wat is het positieve dan aan altijd online? Of ontwijk je deze vraag weer?
En dat betekent dat voor altijd spellen kopen via Marketplace duurder zal zijn dan retail?quote:Op zondag 9 juni 2013 16:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Halo 4 via Marketplace: 60 euro
http://marketplace.xbox.c(...)adType=Game#LiveZone
Halo 4 bij Nedgame: 38 euro
http://www.nedgame.nl/halo-4+x360.html
En bij concurrent Sony heb je voor 50 euro een jaar lang PlayStation Plus waarbij je elke maand meerdere games kunt spelen.
Dus.
Maar je zegt net wel dat het negatieve dingen met zich mee kan brengen. Dus waarom verdedig je dit zo hard? Je hebt al een xboxone gepreordered en je kan het niet meer omkeren?quote:Op zondag 9 juni 2013 16:35 schreef CaasS het volgende:
[..]
Voor de 3e? keer inmiddels, maar wel de laatste. Ik heb nooit gezegd dat het positief is, ik vind het (voor mij) niet negatief en ik zie het als groter geheel van komende digitalisering dus positief.
Ik heb ook al lang gezegd dat wanneer de Chinezen aanvallen het niet positief is, of onweer, of verhuizing.
Voor hoe lang? Ik hoorde eerder iets van 1 uur. En een console die je een straf geeft omdat je je niet aan hun regels houdt. Serieusquote:Microsoft benadrukt nogmaals dat een Xbox One elke 24 uur minimaal een keer verbinding moet maken met het internet. Wanneer een Xbox One-gamer van een andere Xbox One gebruikmaakt, moet dat minimaal een keer per uur
. Wanneer die tijdslimiet is overschreden, kunnen geen games meer worden gespeeld, ook geen singleplayer-games.
tv-functionaliteitquote:Wel kan de tv-functionaliteit worden gebruikt, evenals de blu-ray-speler. Daarnaast kunnen sommige games spelers verplichten om altijd online te zijn.
Waarom val jij het zo hard aan? Het enige waar je mee komt is onweer, niet verplicht en verhuizing (incidenten dus).quote:Op zondag 9 juni 2013 16:37 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Maar je zegt net wel dat het negatieve dingen met zich mee kan brengen. Dus waarom verdedig je dit zo hard? Je hebt al een xboxone gepreordered en je kan het niet meer omkeren?
Is er niet. Maar daar is Microsoft niet uniek in.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:31 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dus wat is het positieve dan aan altijd online? Of ontwijk je deze vraag weer?
Omdat het alleen maar last met zich meebrengt. Microsoft kan ook tal problemen hebben, servers die kapot gaan, overbelasting, alles.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:39 schreef CaasS het volgende:
[..]
Waarom val jij het zo hard aan? Het enige waar je mee komt is onweer, niet verplicht en verhuizing (incidenten dus).
Daar tegenover zeg ik dat ik dit als onderdeel zie van de komende digitalisering en dat dit op termijn meer positieve dingen oplevert.
Jij komt met het argument dat het goedkoper wordt, maar dat blijkt uit niets. Verder verwerp je alle wél bevestigde zaken als de online check en uitleenblokkade. Dan heb je gewoon oogkleppen op.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:37 schreef CaasS het volgende:
[..]
En dat betekent dat voor altijd spellen kopen via Marketplace duurder zal zijn dan retail?
Ik verwerp het nergens, alleen voor mezelf. Voor mij maakt het niets uit. Dat het voor iemand die op een hutje op de hei lastig wordt een xbone te kopen snap ik ook wel, maar daar heb ik toch schijt aan? Wat maakt mij dat uit?quote:Op zondag 9 juni 2013 16:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Jij komt met het argument dat het goedkoper wordt, maar dat blijkt uit niets. Verder verwerp je alle wél bevestigde zaken als de online check en uitleenblokkade. Dan heb je gewoon oogkleppen op.
Uiteindelijk zullen er wel massa's gamers een XBO kopen, sure, men koopt ook massaal iOS-meuk, maar ik heb er echt mijn bedenkingen bij. De games moeten wel héél tof zijn.
Ik verwacht dat het net zo duur blijft. We beginnen met een aantal 70 euro games, dat daalt naar 60 over een jaar en uiteindelijk betalen we 50 euro per game. Adviesprijzen uiteraard. Net zoals bij de huidige generatie het geval was.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:46 schreef CaasS het volgende:
[..]
Ik verwerp het nergens, alleen voor mezelf. Voor mij maakt het niets uit. Dat het voor iemand die op een hutje op de hei lastig wordt een xbone te kopen snap ik ook wel, maar daar heb ik toch schijt aan? Wat maakt mij dat uit?
En nee, uit niets blijkt tot op heden dat het goedkoper wordt maar dat verwacht ik wel en ik heb gezegd waarom. Mensen hier richten zich alleen maar op de beperkingen en niet wat er eventueel uit voort kan komen (ik denk abonnementen ala Netflix, maar dan voor games). Wanneer games via Demand ¤70 blijven ben ik ook niet blij, maar dat lijkt mij niet realistisch.
Verwacht jij dat het duurder wordt dan?
Voor mensen die games lenen wel. Ik ken bijnan niemand die alle vette games kopen. Meestal sluit ik een deal (allebei de helft betalen, omstebeurt spel uit spelen en dan doorverkopen), of ik koop games tweede hands die al goedkoop zijn. Voor de rest leen ik alle goeie spellen en leen ik mijn spellen ook uit. Ze zorgen dat al het geld naar hun toe gaat door de tweede hands markt stil te leggen/onder controle te houden. En wat geven ze er voor terug? Je moet alsnog voor xbox live gold betalen.quote:
Ik game nu al jaren via Steam en ik zou eigenlijk geen hoesjes met fysieke spellen willen hebben. Die gaan ergens de kast in en komen er nooit meer uit, omdat je alleen de code nodig hebt gehad.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het net zo duur blijft. We beginnen met een aantal 70 euro games, dat daalt naar 60 over een jaar en uiteindelijk betalen we 50 euro per game. Adviesprijzen uiteraard. Net zoals bij de huidige generatie het geval was.
Mocht MS met een abonnement komen, zoals Sony dus al aanbiedt, dan is er nog wel hoop. Maar voor mij is er echt 0 interesse in digitaal only. Noem me ouderwets, maar ik wil fysieke media.
Die check vind ik voor mezelf ook niet zo interessant, ik heb m'n PSN-account gekoppeld aan Facebook en heb een Raptr-account dat bijhoudt hoelang ik game. Privacy doet me verder ook weinig, vaak komen er handige tips naar voren (zoals bij Amazon, gebaseerd op je historie). Ook het tweedehands gebeuren kan me aan mijn reet roesten.
Het uitlenen is mijn grootste minpunt. Ik heb vaak dat ik games uitleen aan vrienden, of reviewgames weggeef aan neefjes. Dat kan straks allebei niet meer.
Dit is ook wel een punt waar mensen aan voorbij gaan denk ik. Het hele principe van gameverzamelen verdwijnt op die manier. Waarom kopen mensen cd's? Gewoon zodat het in de cdkast past en voor de heb.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mocht MS met een abonnement komen, zoals Sony dus al aanbiedt, dan is er nog wel hoop. Maar voor mij is er echt 0 interesse in digitaal only. Noem me ouderwets, maar ik wil fysieke media.
Dat soort dingen doe ik dus nooit. Ik heb sowieso geen zin om daar afspraken over te gaan zitten maken. Dan krijg je weer gezeik van wie de game nu weer is enzovoort. Nee ik wacht altijd op aanbiedingen en tot nu toe best leuke deals meegemaaktquote:Op zondag 9 juni 2013 16:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Voor mensen die games lenen wel. Ik ken bijnan niemand die alle vette games kopen. Meestal sluit ik een deal (allebei de helft betalen, omstebeurt spel uit spelen en dan doorverkopen), of ik koop games tweede hands die al goedkoop zijn. Voor de rest leen ik alle goeie spellen en leen ik mijn spellen ook uit. Ze zorgen dat al het geld naar hun toe gaat door de tweede hands markt stil te leggen/onder controle te houden. En wat geven ze er voor terug? Je moet alsnog voor xbox live gold betalen.
Misschien dat ze games goedkoper gaan maken in ruil voor al dit, maar ik denk eigenlijk niet.
Ja soms wil je nieuwe games gewoon gelijk spelen. Sowieso kan je beter via zavvi kopen daar is het bij de launch al goedkoper. En via zo'n systeem ben je het minste geld kwijt. Skeere student + Nederlander he.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:00 schreef Pettigrew81 het volgende:
Nee ik wacht altijd op aanbiedingen en tot nu toe best leuke deals meegemaakt
ik denk dat ie met online de online retailers bedoelt....hoop ikquote:Op zondag 9 juni 2013 16:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Halo 4 via Marketplace: 60 euro
http://marketplace.xbox.c(...)adType=Game#LiveZone
Halo 4 bij Nedgame: 38 euro
http://www.nedgame.nl/halo-4+x360.html
En bij concurrent Sony heb je voor 50 euro een jaar lang PlayStation Plus waarbij je elke maand meerdere games kunt spelen.
Dus.
Ik heb dan ook weer nooit mijn games verkocht. Een paar weggegeven ooit. Maar ik neem dan ook alle tijd om een game uit te spelenquote:Op zondag 9 juni 2013 17:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ja soms wil je nieuwe games gewoon gelijk spelen. Sowieso kan je beter via zavvi kopen daar is het bij de launch al goedkoper. En via zo'n systeem ben je het minste geld kwijt. Skeere student + Nederlander he.
Gezeik van wie de game is hebben we niet want gewoon doorverkopen nadat we het hebben uitgespeelt. Als je een beetje snel bent ben je maar 10 euro ofzo kwijt aan voor het uitspelen van de hele game
Als je verwachtingen uit komen dan gaat het netto een stuk duurder worden idd. Ik ben er ook wel benieuwd naar. Ik denk dus PS plus achtige dingen, maar dat gaan we zien.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het net zo duur blijft. We beginnen met een aantal 70 euro games, dat daalt naar 60 over een jaar en uiteindelijk betalen we 50 euro per game. Adviesprijzen uiteraard. Net zoals bij de huidige generatie het geval was.
Die check vind ik voor mezelf ook niet zo interessant, ik heb m'n PSN-account gekoppeld aan Facebook en heb een Raptr-account dat bijhoudt hoelang ik game. Privacy doet me verder ook weinig, vaak komen er handige tips naar voren (zoals bij Amazon, gebaseerd op je historie). Ook het tweedehands gebeuren kan me aan mijn reet roesten.
Het uitlenen is mijn grootste minpunt. Ik heb vaak dat ik games uitleen aan vrienden, of reviewgames weggeef aan neefjes. Dat kan straks allebei niet meer.
Mwah... ik hoef niet persé fysieke media. Als ik nu een cd wil hebben ga ik gewoon naar iTunes store en haal ik 'm daar vandaan. Net zo makkelijk en met 3min heb je een CD binnen.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Het zou niet nodig moeten zijn en dat weet je.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:15 schreef Pheno het volgende:
[..]
3G, tethering, opgelostJe bent hardcore gamer of niet
Digitalisering van digitale games? Doe normaal, als je met "jargon" wil slingeren, doe het dan goed.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:44 schreef CaasS het volgende:
[..]
Principes.Die heb je alleen maar omdat het voor jou minder wordt nu. ALS het goedkoper wordt verdwijnen je ''principes'' gewoon.
Ik heb al gezegd dat wanneer de Chinezen ons aanvallen en het internet eruit gooien het niets positief oplevert, of wanneer je verhuist en 2 dagen zonder moet, of bij onweer.....je er niet op vooruit gaat. Dus die 3 dagen per 365 in het jaar levert het niets op (als je al zover komt).
Digitalisering zorgt voor vooruitgang.
Mwah, ik koop het liefst gewoon nog een schijfje al vind ik Steam prima werken. Echter is Steam voor mij met name interessant om de koopjes in te scoren, nieuwe games zijn vaak duurder dan fysieke exemplaren ondanks mindere kosten (en nu weet ik dat dat bij uitgevers bepaald is en niet door steam, maar toch)quote:Op zondag 9 juni 2013 16:54 schreef Tain het volgende:
[..]
Ik game nu al jaren via Steam en ik zou eigenlijk geen hoesjes met fysieke spellen willen hebben. Die gaan ergens de kast in en komen er nooit meer uit, omdat je alleen de code nodig hebt gehad.
Waarom zou je dat doen, dat is gewoon precies hetzelfde als downloaden behalve dat je veel minder keuze hebt dan op bv soulseek. De enige reden om nog cd's te kopen is voor het hebben van de fysieke cd.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:06 schreef peleetje het volgende:
[..]
Mwah... ik hoef niet persé fysieke media. Als ik nu een cd wil hebben ga ik gewoon naar iTunes store en haal ik 'm daar vandaan. Net zo makkelijk en met 3min heb je een CD binnen.
He? Hier snap ik dus niks van. Misschien betaal je wel via iTunes omdat je de artiest een bedrag gunt. Daarom heb ik in het verleden 2 albums gekocht en gedownload via iTunes. Het verschil met soulseek wat gratis is. Maar dit is compleet offtopic.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen, dat is gewoon precies hetzelfde als downloaden behalve dat je veel minder keuze hebt dan op bv soulseek. De enige reden om nog cd's te kopen is voor het hebben van de fysieke cd.
Oh wacht, ik overzag het steunen van de artiest evenquote:Op maandag 10 juni 2013 00:42 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]
He? Hier snap ik dus niks van. Misschien betaal je wel via iTunes omdat je de artiest een bedrag gunt. Daarom heb ik in het verleden 2 albums gekocht en gedownload via iTunes. Het verschil met soulseek wat gratis is. Maar dit is compleet offtopic.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |