abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127584751
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:31 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Dus wat is het positieve dan aan altijd online? Of ontwijk je deze vraag weer?
Voor de 3e? keer inmiddels, maar wel de laatste. Ik heb nooit gezegd dat het positief is, ik vind het (voor mij) niet negatief en ik zie het als groter geheel van komende digitalisering dus positief.
Ik heb ook al lang gezegd dat wanneer de Chinezen aanvallen het niet positief is, of onweer, of verhuizing.
pi_127584804
quote:
14s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:30 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Halo 4 via Marketplace: 60 euro
http://marketplace.xbox.c(...)adType=Game#LiveZone

Halo 4 bij Nedgame: 38 euro
http://www.nedgame.nl/halo-4+x360.html

En bij concurrent Sony heb je voor 50 euro een jaar lang PlayStation Plus waarbij je elke maand meerdere games kunt spelen.

Dus.
En dat betekent dat voor altijd spellen kopen via Marketplace duurder zal zijn dan retail?
  zondag 9 juni 2013 @ 16:37:16 #203
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_127584810
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:35 schreef CaasS het volgende:

[..]

Voor de 3e? keer inmiddels, maar wel de laatste. Ik heb nooit gezegd dat het positief is, ik vind het (voor mij) niet negatief en ik zie het als groter geheel van komende digitalisering dus positief.
Ik heb ook al lang gezegd dat wanneer de Chinezen aanvallen het niet positief is, of onweer, of verhuizing.
Maar je zegt net wel dat het negatieve dingen met zich mee kan brengen. Dus waarom verdedig je dit zo hard? Je hebt al een xboxone gepreordered en je kan het niet meer omkeren?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  † In Memoriam † zondag 9 juni 2013 @ 16:37:39 #204
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_127584823
quote:
Microsoft benadrukt nogmaals dat een Xbox One elke 24 uur minimaal een keer verbinding moet maken met het internet. Wanneer een Xbox One-gamer van een andere Xbox One gebruikmaakt, moet dat minimaal een keer per uur
. Wanneer die tijdslimiet is overschreden, kunnen geen games meer worden gespeeld, ook geen singleplayer-games.
Voor hoe lang? Ik hoorde eerder iets van 1 uur. En een console die je een straf geeft omdat je je niet aan hun regels houdt. Serieus :')
En wat als je op vakantie gaat? Dan moet je dus je console gedwongen aan laten staan.

quote:
Wel kan de tv-functionaliteit worden gebruikt, evenals de blu-ray-speler. Daarnaast kunnen sommige games spelers verplichten om altijd online te zijn.
tv-functionaliteit :') Dat is toch alleen dat je XBOX WATCH TV zegt, dat je dan tv kan kijken.
En de games die je verplichten altijd online te zijn, die verplichten dus altijd je xbox aan te laten staan en anders krijg je straf.
:')
pi_127584877
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:37 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Maar je zegt net wel dat het negatieve dingen met zich mee kan brengen. Dus waarom verdedig je dit zo hard? Je hebt al een xboxone gepreordered en je kan het niet meer omkeren?
Waarom val jij het zo hard aan? Het enige waar je mee komt is onweer, niet verplicht en verhuizing (incidenten dus).
Daar tegenover zeg ik dat ik dit als onderdeel zie van de komende digitalisering en dat dit op termijn meer positieve dingen oplevert.
  zondag 9 juni 2013 @ 16:39:47 #206
248025 Pettigrew81
do re mi solativeren
pi_127584883
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:31 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Dus wat is het positieve dan aan altijd online? Of ontwijk je deze vraag weer?
Is er niet. Maar daar is Microsoft niet uniek in.
It's a bird! It's a plane! Wait, it's just that flying fuck I don't give.
[i]Heavy metal and mullets, it's how we were raised.
Maiden and Priest were the gods that we praised.[/i]
Just broke my personal record for most consecutive days lived.
  zondag 9 juni 2013 @ 16:41:13 #207
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_127584946
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:39 schreef CaasS het volgende:

[..]

Waarom val jij het zo hard aan? Het enige waar je mee komt is onweer, niet verplicht en verhuizing (incidenten dus).
Daar tegenover zeg ik dat ik dit als onderdeel zie van de komende digitalisering en dat dit op termijn meer positieve dingen oplevert.
Omdat het alleen maar last met zich meebrengt. Microsoft kan ook tal problemen hebben, servers die kapot gaan, overbelasting, alles.
Maar de dingen die wel positief zijn hebben altijd online niet nodig dus het heeft geen nut om altijd online te zijn.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  zondag 9 juni 2013 @ 16:41:27 #208
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_127584957
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:37 schreef CaasS het volgende:

[..]

En dat betekent dat voor altijd spellen kopen via Marketplace duurder zal zijn dan retail?
Jij komt met het argument dat het goedkoper wordt, maar dat blijkt uit niets. Verder verwerp je alle wél bevestigde zaken als de online check en uitleenblokkade. Dan heb je gewoon oogkleppen op.

Uiteindelijk zullen er wel massa's gamers een XBO kopen, sure, men koopt ook massaal iOS-meuk, maar ik heb er echt mijn bedenkingen bij. De games moeten wel héél tof zijn.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_127585122
quote:
19s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:41 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Jij komt met het argument dat het goedkoper wordt, maar dat blijkt uit niets. Verder verwerp je alle wél bevestigde zaken als de online check en uitleenblokkade. Dan heb je gewoon oogkleppen op.

Uiteindelijk zullen er wel massa's gamers een XBO kopen, sure, men koopt ook massaal iOS-meuk, maar ik heb er echt mijn bedenkingen bij. De games moeten wel héél tof zijn.
Ik verwerp het nergens, alleen voor mezelf. Voor mij maakt het niets uit. Dat het voor iemand die op een hutje op de hei lastig wordt een xbone te kopen snap ik ook wel, maar daar heb ik toch schijt aan? Wat maakt mij dat uit?
En nee, uit niets blijkt tot op heden dat het goedkoper wordt maar dat verwacht ik wel en ik heb gezegd waarom. Mensen hier richten zich alleen maar op de beperkingen en niet wat er eventueel uit voort kan komen (ik denk abonnementen ala Netflix, maar dan voor games). Wanneer games via Demand ¤70 blijven ben ik ook niet blij, maar dat lijkt mij niet realistisch.
Verwacht jij dat het duurder wordt dan?
  zondag 9 juni 2013 @ 16:52:18 #210
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_127585328
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:46 schreef CaasS het volgende:

[..]

Ik verwerp het nergens, alleen voor mezelf. Voor mij maakt het niets uit. Dat het voor iemand die op een hutje op de hei lastig wordt een xbone te kopen snap ik ook wel, maar daar heb ik toch schijt aan? Wat maakt mij dat uit?
En nee, uit niets blijkt tot op heden dat het goedkoper wordt maar dat verwacht ik wel en ik heb gezegd waarom. Mensen hier richten zich alleen maar op de beperkingen en niet wat er eventueel uit voort kan komen (ik denk abonnementen ala Netflix, maar dan voor games). Wanneer games via Demand ¤70 blijven ben ik ook niet blij, maar dat lijkt mij niet realistisch.
Ik verwacht dat het net zo duur blijft. We beginnen met een aantal 70 euro games, dat daalt naar 60 over een jaar en uiteindelijk betalen we 50 euro per game. Adviesprijzen uiteraard. Net zoals bij de huidige generatie het geval was.

Mocht MS met een abonnement komen, zoals Sony dus al aanbiedt, dan is er nog wel hoop. Maar voor mij is er echt 0 interesse in digitaal only. Noem me ouderwets, maar ik wil fysieke media.

Die check vind ik voor mezelf ook niet zo interessant, ik heb m'n PSN-account gekoppeld aan Facebook en heb een Raptr-account dat bijhoudt hoelang ik game. Privacy doet me verder ook weinig, vaak komen er handige tips naar voren (zoals bij Amazon, gebaseerd op je historie). Ook het tweedehands gebeuren kan me aan mijn reet roesten.

Het uitlenen is mijn grootste minpunt. Ik heb vaak dat ik games uitleen aan vrienden, of reviewgames weggeef aan neefjes. Dat kan straks allebei niet meer.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  † In Memoriam † zondag 9 juni 2013 @ 16:52:29 #211
pi_127585335
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:46 schreef CaasS het volgende:

[..]

Voor mensen die games lenen wel. Ik ken bijnan niemand die alle vette games kopen. Meestal sluit ik een deal (allebei de helft betalen, omstebeurt spel uit spelen en dan doorverkopen), of ik koop games tweede hands die al goedkoop zijn. Voor de rest leen ik alle goeie spellen en leen ik mijn spellen ook uit. Ze zorgen dat al het geld naar hun toe gaat door de tweede hands markt stil te leggen/onder controle te houden. En wat geven ze er voor terug? Je moet alsnog voor xbox live gold betalen.

Misschien dat ze games goedkoper gaan maken in ruil voor al dit, maar ik denk eigenlijk niet.
pi_127585341
Het lijkt me niet zo ver gezocht dat de adviesprijs de standaardprijs wordt als er één aanbieder is (Microsoft) die als monopolist de prijzen dicteert.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_127585388
quote:
19s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:52 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik verwacht dat het net zo duur blijft. We beginnen met een aantal 70 euro games, dat daalt naar 60 over een jaar en uiteindelijk betalen we 50 euro per game. Adviesprijzen uiteraard. Net zoals bij de huidige generatie het geval was.

Mocht MS met een abonnement komen, zoals Sony dus al aanbiedt, dan is er nog wel hoop. Maar voor mij is er echt 0 interesse in digitaal only. Noem me ouderwets, maar ik wil fysieke media.

Die check vind ik voor mezelf ook niet zo interessant, ik heb m'n PSN-account gekoppeld aan Facebook en heb een Raptr-account dat bijhoudt hoelang ik game. Privacy doet me verder ook weinig, vaak komen er handige tips naar voren (zoals bij Amazon, gebaseerd op je historie). Ook het tweedehands gebeuren kan me aan mijn reet roesten.

Het uitlenen is mijn grootste minpunt. Ik heb vaak dat ik games uitleen aan vrienden, of reviewgames weggeef aan neefjes. Dat kan straks allebei niet meer.
Ik game nu al jaren via Steam en ik zou eigenlijk geen hoesjes met fysieke spellen willen hebben. Die gaan ergens de kast in en komen er nooit meer uit, omdat je alleen de code nodig hebt gehad.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  † In Memoriam † zondag 9 juni 2013 @ 16:58:30 #214
pi_127585530
quote:

[..]

Dit is ook wel een punt waar mensen aan voorbij gaan denk ik. Het hele principe van gameverzamelen verdwijnt op die manier. Waarom kopen mensen cd's? Gewoon zodat het in de cdkast past en voor de heb.
  zondag 9 juni 2013 @ 17:00:35 #215
248025 Pettigrew81
do re mi solativeren
pi_127585609
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Voor mensen die games lenen wel. Ik ken bijnan niemand die alle vette games kopen. Meestal sluit ik een deal (allebei de helft betalen, omstebeurt spel uit spelen en dan doorverkopen), of ik koop games tweede hands die al goedkoop zijn. Voor de rest leen ik alle goeie spellen en leen ik mijn spellen ook uit. Ze zorgen dat al het geld naar hun toe gaat door de tweede hands markt stil te leggen/onder controle te houden. En wat geven ze er voor terug? Je moet alsnog voor xbox live gold betalen.

Misschien dat ze games goedkoper gaan maken in ruil voor al dit, maar ik denk eigenlijk niet.
Dat soort dingen doe ik dus nooit. Ik heb sowieso geen zin om daar afspraken over te gaan zitten maken. Dan krijg je weer gezeik van wie de game nu weer is enzovoort. Nee ik wacht altijd op aanbiedingen en tot nu toe best leuke deals meegemaakt :D
  † In Memoriam † zondag 9 juni 2013 @ 17:03:13 #216
pi_127585708
quote:
3s.gif Op zondag 9 juni 2013 17:00 schreef Pettigrew81 het volgende:
Nee ik wacht altijd op aanbiedingen en tot nu toe best leuke deals meegemaakt
Ja soms wil je nieuwe games gewoon gelijk spelen. Sowieso kan je beter via zavvi kopen daar is het bij de launch al goedkoper. En via zo'n systeem ben je het minste geld kwijt. Skeere student + Nederlander he.

Gezeik van wie de game is hebben we niet want gewoon doorverkopen nadat we het hebben uitgespeelt. Als je een beetje snel bent ben je maar 10 euro ofzo kwijt aan voor het uitspelen van de hele game :')
  Moderator zondag 9 juni 2013 @ 17:05:13 #217
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_127585766
quote:
14s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:30 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Halo 4 via Marketplace: 60 euro
http://marketplace.xbox.c(...)adType=Game#LiveZone

Halo 4 bij Nedgame: 38 euro
http://www.nedgame.nl/halo-4+x360.html

En bij concurrent Sony heb je voor 50 euro een jaar lang PlayStation Plus waarbij je elke maand meerdere games kunt spelen.

Dus.
ik denk dat ie met online de online retailers bedoelt....hoop ik
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  zondag 9 juni 2013 @ 17:05:34 #218
248025 Pettigrew81
do re mi solativeren
pi_127585778
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 17:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ja soms wil je nieuwe games gewoon gelijk spelen. Sowieso kan je beter via zavvi kopen daar is het bij de launch al goedkoper. En via zo'n systeem ben je het minste geld kwijt. Skeere student + Nederlander he.

Gezeik van wie de game is hebben we niet want gewoon doorverkopen nadat we het hebben uitgespeelt. Als je een beetje snel bent ben je maar 10 euro ofzo kwijt aan voor het uitspelen van de hele game :')
Ik heb dan ook weer nooit mijn games verkocht. Een paar weggegeven ooit. Maar ik neem dan ook alle tijd om een game uit te spelen :)
pi_127585781
quote:

[..]

Als je verwachtingen uit komen dan gaat het netto een stuk duurder worden idd. Ik ben er ook wel benieuwd naar. Ik denk dus PS plus achtige dingen, maar dat gaan we zien.
Aan de andere kant is het ook wel interessant. Ik ben niet heel bekend met de games markt, maar games zijn nauwelijks duurder geworden. Voor Playstation spellen betaalde je al 130 gulden, nu betaal je ¤60 (winkel, via inet vaak ¤50 of minder) terwijl het veel duurder is geworden om spellen te ontwikkelen. Dat moet ergens vandaan komen en het zou mij verbazen als dat alleen binnenkomt via de afzet markt.
  zondag 9 juni 2013 @ 17:06:33 #220
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_127585804
quote:

[..]

Mwah... ik hoef niet persé fysieke media. Als ik nu een cd wil hebben ga ik gewoon naar iTunes store en haal ik 'm daar vandaan. Net zo makkelijk en met 3min heb je een CD binnen.

Ik zou het ook niet erg vinden om iets dergelijks te hebben voor films of games. Ware het niet dat dan zulke grote bestanden betreft die je niet even met 3min binnen haalt. (Thans, niet met mijn lullige verbinding)

Verwacht wel dat die markt de komende jaren gaat groeien of in iedergeval veranderen. Op een gegeven moment zul je -net als met cd's/boeken- ook veel minder fysiek in de winkel halen. Voorwaarde daarvoor is wel dat media dan goedkoper word.
  maandag 10 juni 2013 @ 00:25:40 #221
248025 Pettigrew81
do re mi solativeren
pi_127606885
  maandag 10 juni 2013 @ 00:31:04 #222
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_127607024
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:15 schreef Pheno het volgende:

[..]

3G, tethering, opgelost :7 Je bent hardcore gamer of niet :+
Het zou niet nodig moeten zijn en dat weet je.
Dat Steam al niet lekker werkt als je een storing hebt vind ik al best wel wat, maar daar is het concept altijd zo geweest.

quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:44 schreef CaasS het volgende:

[..]

Principes. :') Die heb je alleen maar omdat het voor jou minder wordt nu. ALS het goedkoper wordt verdwijnen je ''principes'' gewoon.

Ik heb al gezegd dat wanneer de Chinezen ons aanvallen en het internet eruit gooien het niets positief oplevert, of wanneer je verhuist en 2 dagen zonder moet, of bij onweer.....je er niet op vooruit gaat. Dus die 3 dagen per 365 in het jaar levert het niets op (als je al zover komt).
Digitalisering zorgt voor vooruitgang.
Digitalisering van digitale games? Doe normaal, als je met "jargon" wil slingeren, doe het dan goed.

Je bedoelt dat het meer en meer downloadable wordt, en daar heb je gewoon gelijk in.
Zie Steam, werkt en met een beetje gerommel werkt het zelfs offline.

Maar dat rechtvaardigt gewoon nooit het online moeten zijn om te kunnen spelen buiten MP.
De praktijk staat daar volledig los van, dat heb ik nu tot in den treure herhaald geloof ik, want dat zal idd niet zo'n probleem vormen. Maar het is grof om het te forceren terwijl A- de wereld er nog niet klaar voor is en B- mensen ook offline willen kunnen spelen op een console.

quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:54 schreef Tain het volgende:

[..]

Ik game nu al jaren via Steam en ik zou eigenlijk geen hoesjes met fysieke spellen willen hebben. Die gaan ergens de kast in en komen er nooit meer uit, omdat je alleen de code nodig hebt gehad.
Mwah, ik koop het liefst gewoon nog een schijfje al vind ik Steam prima werken. Echter is Steam voor mij met name interessant om de koopjes in te scoren, nieuwe games zijn vaak duurder dan fysieke exemplaren ondanks mindere kosten (en nu weet ik dat dat bij uitgevers bepaald is en niet door steam, maar toch)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  † In Memoriam † maandag 10 juni 2013 @ 00:37:02 #223
pi_127607174
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 17:06 schreef peleetje het volgende:

[..]

Mwah... ik hoef niet persé fysieke media. Als ik nu een cd wil hebben ga ik gewoon naar iTunes store en haal ik 'm daar vandaan. Net zo makkelijk en met 3min heb je een CD binnen.

Waarom zou je dat doen, dat is gewoon precies hetzelfde als downloaden behalve dat je veel minder keuze hebt dan op bv soulseek. De enige reden om nog cd's te kopen is voor het hebben van de fysieke cd.
  maandag 10 juni 2013 @ 00:42:36 #224
248025 Pettigrew81
do re mi solativeren
pi_127607297
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Waarom zou je dat doen, dat is gewoon precies hetzelfde als downloaden behalve dat je veel minder keuze hebt dan op bv soulseek. De enige reden om nog cd's te kopen is voor het hebben van de fysieke cd.
He? Hier snap ik dus niks van. Misschien betaal je wel via iTunes omdat je de artiest een bedrag gunt. Daarom heb ik in het verleden 2 albums gekocht en gedownload via iTunes. Het verschil met soulseek wat gratis is. Maar dit is compleet offtopic.
  † In Memoriam † maandag 10 juni 2013 @ 00:46:03 #225
pi_127607376
quote:
3s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:42 schreef Pettigrew81 het volgende:

[..]

He? Hier snap ik dus niks van. Misschien betaal je wel via iTunes omdat je de artiest een bedrag gunt. Daarom heb ik in het verleden 2 albums gekocht en gedownload via iTunes. Het verschil met soulseek wat gratis is. Maar dit is compleet offtopic.
Oh wacht, ik overzag het steunen van de artiest even :@
Ik steun ze liever met het kopen van merchandise (LP's) of concerten. :+
Maar inderdaad offtopic dus nu weer over xbox 3 praten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')