De waarheid is iets dat je zeker weet, jullie blaten nog immer als kippen zonder kop.quote:
Het lijkt vrij duidelijk op IGNquote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ah, nu is er nog onduidelijkheidGood job MS
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:22 schreef HeatWave het volgende:
De waarheid is iets dat je zeker weet, jullie blaten nog immer als kippen zonder kop.
Dat is toch de meest betrouwbare bron voor een xbox.quote:Microsoft heeft duidelijkheid gegeven over verschillende zaken van de Xbox One,
Kon ik het maar met je eens zijn..quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De waarheid is iets dat je zeker weet, jullie blaten nog immer als kippen zonder kop.
http://news.xbox.com/2013/06/mainquote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De waarheid is iets dat je zeker weet, jullie blaten nog immer als kippen zonder kop.
WAT EEN REVOLUTIEquote:Share access to your games with everyone inside your home: Your friends and family, your guests and acquaintances get unlimited access to all of your games. Anyone can play your games on your console--regardless of whether you are logged in or their relationship to you.
Dat is precies de kern van wat me dwars zit van deze ontwikkeling.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:35 schreef Seikcid het volgende:
Ze hebben de uitgevers en zichzelf op de eerste plaats gezet en de consument verdrongen naar de tweede plaats als een soort product met allerlei onnodige en vergaande beperkingen, verkapte trucs om data te verzamelen en andere verplichte 'features'. Zelfs als het uiteindelijk relatief onschuldig uit blijkt te pakken zit ik er niet op te wachten en die keuze heb ik gelukkig
kijk deze gast genietenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:34 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
WAT EEN REVOLUTIEMICROSOFT DE REDDER VAN GAMES
IEDEREEN IN JOUW HUIS KAN OP JOUW CONSOLE SPELEN
Ik moest best wel hard lachen toen ze dat als feature erbij schreven ja.quote:
Hij is helemaal lekker bezigquote:
twitter:KazHiraiCEO twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 00:57:23Microsoft needs you to contact them every day and proof that you’re lending your game to “just a friend.” They’re like a paranoid girlfriend reageer retweet
twitter:KazHiraiCEO twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 00:24:48Microsoft say you can give an XBOX One disc game to a friend, but only if you can prove they you are totally BFFs reageer retweet
Is een fake account geloof ik, maar wel grappig.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:29 schreef Godtje het volgende:
[..]
Hij is helemaal lekker bezigtwitter:KazHiraiCEO twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 00:57:23Microsoft needs you to contact them every day and proof that you’re lending your game to “just a friend.” They’re like a paranoid girlfriend reageer retweet
twitter:KazHiraiCEO twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 00:24:48Microsoft say you can give an XBOX One disc game to a friend, but only if you can prove they you are totally BFFs reageer retweet
Zeker fake.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:33 schreef PBateman1978 het volgende:
Is een fake account geloof ik, maar wel grappig.
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:33 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Is een fake account geloof ik, maar wel grappig.
twitter:KazHiraiCEO twitterde op dinsdag 28-05-2013 om 19:44:12I think it is outrageous that both Microsoft and Nintendo intend to block access to used PS4 games on their consoles #PS4NoDRM #PS4UsedGames reageer retweet
Ik denk dat daar al snel (terecht) de illegale games bij waren gesleept.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:55 schreef speknek het volgende:
Toch ga je je afvragen waar die journalisten waren tijdens Steam.
http://www.gamer.nl/overi(...)men-voor-de-xbox-onequote:Technische productieproblemen voor de Xbox One?
7 jun. 2013 13:34 / Gewijzigd 7 jun. 2013 13:34 / Door: Gijs van Veen / 17 reacties
Al enkele dagen stellen klinken er geluiden op NeoGAF dat Microsoft in de problemen zit met de hardware van de Xbox One. Tijdens het productieproces zou de de eSRAM namelijk nog altijd een slechte opbrengst leveren. Volgens sommige bronnen zijn de problemen zelfs zo groot dat Microsoft de kloksnelheid van de grafische kaart terug wil brengen . We zetten de geruchten op een rij om wat duiding te bieden.
Volgens de geruchten, onderschreven door meerdere NeoGAF-gebruikers met vaak accurate insider-informatie, zijn de opbrengsten van de eSRAM in de Xbox One zorgwekkend. Een lage opbrengst wil zeggen dat een groot gedeelte van het werkgeheugen productiefouten bevat. Hoewel dergelijke fouten altijd voorkomen, zou de architectuur van de Xbox One een veel hogere foutmarge veroorzaken dan gebruikelijk. Tevens zou Microsoft in de problemen zijn geraakt door het overhaasten van het ontwikkelproces.
De architectuur van de Xbox One maakt gebruik van een erg grote chip, die zowel de CPU, GPU als de relatief veel ruimte innemende eSRAM moet behuizen. Omdat de kans op defecten op een chip significant toeneemt met de grootte van de hardware, zou de chip van de Xbox One dus een lagere opbrengst zien dan in theorie haalbaar
Grafische Kaart
Tenzij Microsoft de opbrengst van de eSRAM kan verbeteren, zou dit mogelijke hardware- of zelfs oververhittingsproblemen kunnen veroorzaken. Een mogelijke oplossing hiervoor is het verlagen van de grafische kracht. Dit vanwege het feit dat de bandbreedte (en daarmee kans op oververhitting) van eSRAM gecorreleerd kan worden aan de kloksnelheid van de grafische kaart. Door die te verlagen, wordt de kans op oververhitting verkleind, maar neemt de grafische kracht ook af. Het alternatief zou het accepteren van een kans op oververhitting zijn, wat onwaarschijnlijk lijkt na de soortgelijke problemen bij de eerste Xbox 360.
Een enkele bron stelt dan ook dat Microsoft heeft besloten om de kloksnelheid van de Xbox One terug te schroeven, zodat de grafische kaart nog slechts 800 a 900 Gigaflops (Floating Point Operations per second, een manier om de rekensnelheid vast te stellen) in plaats van 1.2 Teraflops oplevert. In dat geval zou de Xbox One slechts 50% van de theoretische rekenkracht van de Playstation 4 kunnen leveren.
Reactie Microsoft
Microsoft zou overigens geen intenties hebben om tijdens zijn E3-persconferentie concreet over de hardware te spreken. Verder is de latere informatiesessie voor journalisten geannuleerd. Wel heeft Microsoft in een interview met Edge gezegd dat de Xbox One geen soortgelijke problemen als de Red Ring of Death gaat krijgen. Dit is echter op meerdere manieren te interpreteren en ontkracht niet direct dat er hardwareproblemen zijn. Het stelt enkel dat mogelijke problemen bij de lancering opgelost zullen zijn.
Op eenzelfde manier heeft Larry ‘Major Nelson’ Hyrb via Twitter de geruchten ontkend. Maar zonder een officiële uitspraak van Microsoft over de kloksnelheid van de Xbox One GPU, lijkt een dergelijke ontkenning weinig substantie te hebben. Wel kan het zo zijn dat Microsoft een alternatieve oplossing zoekt en dus probeert de opbrengst te verbeteren in het fabricageproces. Zo zou het bijvoorbeeld kunnen kiezen voor het niet plaatsen van mogelijk defecte chips, een dure oplossing vanwege de hogere productiekosten, maar tevens een die de consument niet direct treft. Of er uiteindelijk echt problemen zijn geweest, merken we mogelijk pas wanneer de Xbox One in de winkels ligt. Microsoft sprak tijdens het onthullingsevenement al niet over de GPU, en lijkt dit op de E3 wederom niet te gaan doen.
Steam is een volledig ander concept.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:00 schreef FredVleespet het volgende:
Steam heeft ook een offline mode toch? En de games zijn een stuk goedkoper. Al ben ik ook geen fan van Steam moet ik zeggen
Toch blijven de xboxfanboys het aanhalenquote:
Fanboys zijn per definitie niet serieus te nemen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:12 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Toch blijven de xboxfanboys het aanhalen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |