Nou, dan de belastingtarieven maar naar 100%, he, zal ze leren die burgersquote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Een overheidsgarantie is net zo ziek als een leensubsidie door lagere belastingtarieven. Iedere econoom kan je uitleggen dat zoiets een prijsopdrijvend effect heeft.
Nou, da's ook niet aardig, iemand toedichten om te wachten tot ie dood neervalt.....quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Gewoon de prijs afdingen tot de NHG grens.... of wachten totdat je het voor de helft kan kopen.
Jij weet heel best dat lastenverzwaring een heel negatief effect heeft op de economie. Waarom zou je nog gaan werken als je alleen maar meer en meer belast wordt? Dan kun je beter leren waar je je hand moet ophouden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Nou, dan de belastingtarieven maar naar 100%, he, zal ze leren die burgers
Met de door jou voorgestelde belastingverhoging kan het heel hard gaan hoor.quote:Nou, da's ook niet aardig, iemand toedichten om te wachten tot ie dood neervalt.....
Leg het maar eens concreet en fatsoenlijk onderbouwd uit voor de NHG.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Een overheidsgarantie is net zo ziek als een leensubsidie door lagere belastingtarieven. Iedere econoom kan je uitleggen dat zoiets een prijsopdrijvend effect heeft.
Daarom staak ik ook totdat alle freeloaders met een uitkering die wél prima kunnen bijdragen uit het systeem gespoeld zijn. Is geen kwestie van handje ophouden, integendeel, maar zwaaienquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Jij weet heel best dat lastenverzwaring een heel negatief effect heeft op de economie. Waarom zou je nog gaan werken als je alleen maar meer en meer belast wordt? Dan kun je beter leren waar je je hand moet ophouden.
Dat ben ik met je eens, maar met onwillige honden is het slecht hazen vangen.quote:Elke lastenverzwaring heeft direct een negatief effect op de vrije marktwerking en het besteedbare inkomen van de belastingbetaler, de overheid roomt het effect van productief zijn af en dat zet niet aan tot productief gedrag. Stimuleren doe je door te belonen in plaats van succes af te straffen.
Ik geloof dat het kwartje in Den Haag inmiddels gevallen is, en dat ze begrijpen dat ze eens wat mensen een zetje moeten geven ipv de rekening door te sturen naar degenen die wel belasting betalen (en die laatsten zijn veelal degenen die HRA 'genieten' - want in tegendeel tot de onderbuikdoctrine moet je namelijk wel eerst een veelvoud aan belasting afdragen om een stukje terug te mogen ontvangen. De omgekeerde hand zullen we maar zeggen)quote:Met de door jou voorgestelde belastingverhoging kan het heel hard gaan hoor.
Uberhaupt is er een duidelijke correlatie tussen dalende huizenprijzen en een dalend besteedbaar inkomen.
Och gut, die spam weerquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
De HRA is doomed?
Den Haag kan binnenkort weer met het vingertje naar Brussel wijzen.
"Tja.... Brussels dictaat hè"![]()
Wilders zal wel weer helemaal lost gaan om Henk en Ingrid van de ondergang te redden.
Maar Geert? Wat is er mis met lagere belastingtarieven?
NHG, overheidsgarantie dus de bank loopt geen risico en kan het geld veel goedkoper verstrekken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Leg het maar eens concreet en fatsoenlijk onderbouwd uit voor de NHG.
Die duidelijke correlatie, kan je die onderbouwd toelichten? Immers de huizenprijzen dalen veel sneller dan het gemiddelde besteedbare inkomen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
[..]
Met de door jou voorgestelde belastingverhoging kan het heel hard gaan hoor.
Uberhaupt is er een duidelijke correlatie tussen dalende huizenprijzen en een dalend besteedbaar inkomen.
Ik vroeg om een fatsoenlijke onderbouwing voor deze casus, niet om wat vage algemeenheden...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
NHG, overheidsgarantie dus de bank loopt geen risico en kan het geld veel goedkoper verstrekken.
Gevolg, de klant heeft meer leencapaciteit en besteed dit aan zijn woning.
Mag ik, mag ik. De roze olifant die namelijk wel echt op tafel staat te dansen: sociale zekerheid en gezondsheidszorg. 70% van de rijksbegroting, en dé reden waarom Nederland concurrentieongeschikt is geworden, en waarom er te weinig beloning @ CC is. Dat is dan wel een beetje een Baron van Munchhausen moment, want om CC te motiveren moet je dus zijn twee bronnen van subsidie weghalen. QED.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:12 schreef 99.999 het volgende:
En hoe wou je concreet het begrotingstekort wegwerken zonder enige lastenverhoging?
Als de overheid van die freeloaders af wil moet ze inderdaad zorgen dat werken loont en dat doe je door de belastingen te verlagen. Dat hele spel van geld rondpompen is totale verspilling en machtspolitiek.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Daarom staak ik ook totdat alle freeloaders met een uitkering die wél prima kunnen bijdragen uit het systeem gespoeld zijn. Is geen kwestie van handje ophouden, integendeel, maar zwaaien
Je kan ook prima zwaaien zonder iemand anders uit te zuigen.
Als je echt wilt werken dan vang je je eigen hazen in plaats van daar honden voor in te zetten.quote:Dat ben ik met je eens, maar met onwillige honden is het slecht hazen vangen.
De HRA is er enkel en alleen maar voor en selectief groepje leentoppers, waarom krijgen andere toppers niet dezelfde voordelen? Waarom gewoon niet de belastingen verlagen?quote:Ik geloof dat het kwartje in Den Haag inmiddels gevallen is, en dat ze begrijpen dat ze eens wat mensen een zetje moeten geven ipv de rekening door te sturen naar degenen die wel belasting betalen (en die laatsten zijn veelal degenen die HRA 'genieten' - want in tegendeel tot de onderbuikdoctrine moet je namelijk wel eerst een veelvoud aan belasting afdragen om een stukje terug te mogen ontvangen. De omgekeerde hand zullen we maar zeggen)
Ook dan ga je het niet redden zonder lastenverhogingen voor velenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Mag ik, mag ik. De roze olifant die namelijk wel echt op tafel staat te dansen: sociale zekerheid en gezondsheidszorg. 70% van de rijksbegroting, en dé reden waarom Nederland concurrentieongeschikt is geworden, en waarom er te weinig beloning @ CC is. Dat is dan wel een beetje een Baron van Munchhausen moment, want om CC te motiveren moet je dus zijn twee bronnen van subsidie weghalen. QED.
Dat is toch niet zo moeilijk, gewoon de drugs afkoppelen bij de freeloaders.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:16 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als de overheid van die freeloaders af wil moet ze inderdaad zorgen dat werken loont en dat doe je door de belastingen te verlagen. Dat hele spel van geld rondpompen is totale verspilling en machtspolitiek.
quote:Als je echt wilt werken dan vang je je eigen hazen in plaats van daar honden voor in te zetten.
zie post hierbovenquote:De HRA is er enkel en alleen maar voor en selectief groepje leentoppers, waarom krijgen andere toppers niet dezelfde voordelen? Waarom gewoon niet de belastingen verlagen?
Verlaag de belastingen en laat werk weer lonen dan hoeft de overheid ook geen kapitalen bij een selectief groepje belastingmelkkoeien op te halenn. Briljant plan toch? Maar ja... hoe houdt de elite zijn macht als de onderklasse verdwijnt om de middenklasse angst aan te jagen?
Volgens mij haal je belasting en subsidies door elkaar, een probleem wat hier wel vaker voorkomt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook dan ga je het niet redden zonder lastenverhogingen voor velen.
Ik denk dat je dan vooral naar het besteedbaar inkomen van de groep starters moet kijken, deze is immers relevant voor het begrijpen van de correlatie. Het zou mij in het algemeen niet verbazen als er een 1 op 1 correlatie is met de werkeloosheid en het prijsniveau van koopwoningen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die duidelijke correlatie, kan je die onderbouwd toelichten? Immers de huizenprijzen dalen veel sneller dan het gemiddelde besteedbare inkomen.
Het begrotingstekort wegwerken? Waarom zou je dat willen? De staatsschulden moeten gewoon gesaneerd worden want zoals we weten is de obligatiebubble de moeder der bubbles.quote:En hoe wou je concreet het begrotingstekort wegwerken zonder enige lastenverhoging?
Ooh... dus duidelijke algemeenheden doen we tegenwoordig af als vaag en we moeten verzanden in meer complexe en ondoorzichtige vormen van redenatie?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik vroeg om een fatsoenlijke onderbouwing voor deze casus, niet om wat vage algemeenheden...
Had het bewust over lastenverhoging, of dat direct naar de overheid gaat maakt me niet zoveel uitquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Volgens mij haal je belasting en subsidies door elkaar, een probleem wat hier wel vaker voorkomt.
Haha, dat is waar.quote:CC vindt de belastingdruk oneerlijk, of op mijn minst contraproductief. Ik ben dat zowaar met hem eens. Dan moet je eens kijken naar de uitgaven, een spiegel noemen we dat geloof ik.
Eens kijken naar het onderwerp voor je wat algemeenheden uitkraait lijkt me niet onverstandig inderdaad. Immers je stelling is voor de NHG niet zo relevant...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ooh... dus duidelijke algemeenheden doen we tegenwoordig af als vaag en we moeten verzanden in meer complexe en ondoorzichtige vormen van redenatie?
Die spiegel voorhouden is een goed idee, helaas hebben we ook een hele grote industrie in Nederland die zich bezig houd met alle hulpbehoevenden. Als we alle hulpbehoevenden aan het werk zetten zijn er ineens heel veel mensen werkeloos.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Volgens mij haal je belasting en subsidies door elkaar, een probleem wat hier wel vaker voorkomt.
CC vindt de belastingdruk oneerlijk, of op mijn minst contraproductief. Ik ben dat zowaar met hem eens. Dan moet je eens kijken naar de uitgaven, een spiegel noemen we dat geloof ik.
Euhm... begon deze discussie niet omdat er iemand klaagde dat hij zijn huis van 3...3,2 ton niet kon kopen omdat de NHG was verlaagd na 2,9 ton?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Eens kijken naar het onderwerp voor je wat algemeenheden uitkraait lijkt me niet onverstandig inderdaad. Immers je stelling is voor de NHG niet zo relevant...
Aha, weer vage aannames maar geen onderbouwing met de feiten...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:22 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan vooral naar het besteedbaar inkomen van de groep starters moet kijken, deze is immers relevant voor het begrijpen van de correlatie. Het zou mij in het algemeen niet verbazen als er een 1 op 1 correlatie is met de werkeloosheid en het prijsniveau van koopwoningen.
Andere factoren zijn de eis om af te lossen, want aflossingsvrij was toch wel een flinke factor in het vormen van de zeepbel.
Om de staatshuishouding op orde te brengen moet er een miljard of 60 'omgebogen' worden. Hoe wou je dat gaan doen zonder lastenverzwaringen?quote:Het begrotingstekort wegwerken? Waarom zou je dat willen? De staatsschulden moeten gewoon gesaneerd worden want zoals we weten is de obligatiebubble de moeder der bubbles.
Ooh.. en niet meer uitgeven dan je hebt is iets waar je niet ineens aan moet gaan denken als je plotseling nog krapper zit dan voorheen. Dat moet je doen als de economie op volle toeren draait, althans... zo hoort het toch volgens Keynes?
Ja, en ook dat is geen fatsoenlijke onderbouwing voor wat je roept...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Euhm... begon deze discussie niet omdat er iemand klaagde dat hij zijn huis van 3...3,2 ton niet kon kopen omdat de NHG was verlaagd na 2,9 ton?
Nou voorruit laat ik het omdraaien dan. Waarom is mijn argument fundamenteel fout dan?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, en ook dat is geen fatsoenlijke onderbouwing voor wat je roept...
Inkomen, rente, werkgelegenheid, de drie-eenheid.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:22 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan vooral naar het besteedbaar inkomen van de groep starters moet kijken, deze is immers relevant voor het begrijpen van de correlatie. Het zou mij in het algemeen niet verbazen als er een 1 op 1 correlatie is met de werkeloosheid en het prijsniveau van koopwoningen.
Andere factoren zijn de eis om af te lossen, want aflossingsvrij was toch wel een flinke factor in het vormen van de zeepbel.
Deels eens, ik begrijp die neiging tot zelfkastijding ook niet zo. In deze tijden moeten ze eigenlijk remmen en gas geven tegelijkertijd. Maar iedereen de strot afknijpen werkt dus niet. In die zin begrijp ik hele huizenmarktbeleid dan ook niet. Uberhaupt niet, het meerendeel van de hypotheken werd middels NHG versterkt, en daar zat al een 50% aflossingsverplichting. Meer dan genoeg me dunkt, zeker voor starters.quote:Het begrotingstekort wegwerken? Waarom zou je dat willen? De staatsschulden moeten gewoon gesaneerd worden want zoals we weten is de obligatiebubble de moeder der bubbles.
Ooh.. en niet meer uitgeven dan je hebt is iets waar je niet ineens aan moet gaan denken als je plotseling nog krapper zit dan voorheen. Dat moet je doen als de economie op volle toeren draait, althans... zo hoort het toch volgens Keynes?
Ik zeg: die mensen kun je dan prima betalen voor nuttiger werk.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Die spiegel voorhouden is een goed idee, helaas hebben we ook een hele grote industrie in Nederland die zich bezig houd met alle hulpbehoevenden. Als we alle hulpbehoevenden aan het werk zetten zijn er ineens heel veel mensen werkeloos.
Momenteel wordt elk capaciteitsprobleem opgelost met arbeiders uit Europa, dit met doel om vooral niet de salarissen te doen laten stijgen. Europa heeft een probleem met te hoge salarissen om mee te mogen doen op het wereldtoneel. Die schaarste gaat er niet komen, wat er wel komt is een enorme hoge lastendruk om al die grijze hoofden te voeden en van zorg te voorzien. Dat in combinatie met het niet mogelijk zijn om de lonen sterkt te laten stijgen betekend gewoon een teruggang in welvaart. Het laatste waar je dan in terecht wilt komen is een torenhoge schuld omdat je geloofde in de huizenmarkt zeepbel.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Inkomen, rente, werkgelegenheid, de drie-eenheid.
Het cynische doet zich nu voor dat de huidige (klagende) generatie op het gebied van inkomen en werkgelegenheid op niet al te lange termijn in een bevoorrechte positie zitten, gevolg van de vergrijzing. Kun je je wellicht nu niet voorstellen, maar over een decennium zal de arbeidsmarkt zo krap zitten als mijn riem na een all you can eat sushi tent bezoek (vier keer woordwaarde) - en we zullen ongetwijfeld te bekrompen zijn om migratie toe te staan om dat op te lossen.
Ik vind dat je een lening gewoon hoort af te betalen, wat is er mis met een afbetaald huis op je 50-zoveelste? Dat betekend dat toch gewoon dat je eventueel eerder kan stoppen met werken/minder werken of je geld aan andere zaken kan uitgeven? Als je een huis afbetaald dan kan je na verloop van tijd nog eens wat geld investeren om je huis te moderniseren of te verduurzamen. Geld lenen en niet afbetalen is alleen maar gunstig voor de banksector, andere economische sectoren worden daar niet beter van.quote:Voor wat betreft aflossen, dat vraag ik me oprecht af. Vind je de huidige regelgeving zelf dat nu ook niet een beetje overtrokken? Waarom moet een twintiger op zijn vijftigzoveelste een volledig afbetaald huis hebben? Schiet men dan van niet aflossen niet totaal door naar het andere uiterste?
50% is gewoon te weinig, je moet gewoon vanaf dag 1 weten wat je verplichtingen zijn en dat is wat mij betreft volledig aflossen.quote:Deels eens, ik begrijp die neiging tot zelfkastijding ook niet zo. In deze tijden moeten ze eigenlijk remmen en gas geven tegelijkertijd. Maar iedereen de strot afknijpen werkt dus niet. In die zin begrijp ik hele huizenmarktbeleid dan ook niet. Uberhaupt niet, het meerendeel van de hypotheken werd middels NHG versterkt, en daar zat al een 50% aflossingsverplichting. Meer dan genoeg me dunkt, zeker voor starters.
Dan moeten ze wel omgeschoold worden want als ze opgeleid zijn voor de 'zieligheidsindustrie' dan zijn ze in andere sectoren meestal niet inzetbaar.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik zeg: die mensen kun je dan prima betalen voor nuttiger werk.Of beter nog: voor degenen die ECHT hulp behoeven. Zou tijd worden.
owjee, weer een complot.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Momenteel wordt elk capaciteitsprobleem opgelost met arbeiders uit Europa, dit met doel om vooral niet de salarissen te doen laten stijgen. Europa heeft een probleem met te hoge salarissen om mee te mogen doen op het wereldtoneel. Die schaarste gaat er niet komen, wat er wel komt is een enorme hoge lastendruk om al die grijze hoofden te voeden en van zorg te voorzien. Dat in combinatie met het niet mogelijk zijn om de lonen sterkt te laten stijgen betekend gewoon een teruggang in welvaart. Het laatste waar je dan in terecht wilt komen is een torenhoge schuld omdat je geloofde in de huizenmarkt zeepbel.
zelfs een aflossingsvrije lening wordt ten tijde van verlopen van de leningstermijn afbetaald, he, het is geen kwestie van wel of niet afbetalen, maar in welk tempo/wanneer.quote:Ik vind dat je een lening gewoon hoort af te betalen, wat is er mis met een afbetaald huis op je 50-zoveelste? Dat betekend dat toch gewoon dat je eventueel eerder kan stoppen met werken/minder werken of je geld aan andere zaken kan uitgeven? Als je een huis afbetaald dan kan je na verloop van tijd nog eens wat geld investeren om je huis te moderniseren of te verduurzamen. Geld lenen en niet afbetalen is alleen maar gunstig voor de banksector, andere economische sectoren worden daar niet beter van.
Zie hierboven, daar is vanaf dag 1 geen twijfel over mogelijk, anders dan de US of A kun je in Nederland niet van je schulden weglopen, uitgezonderd een paar paravenuen dan die dat op kosten van de maatschappij met veel dedain en hoogdravende meningen over anderen doen....quote:50% is gewoon te weinig, je moet gewoon vanaf dag 1 weten wat je verplichtingen zijn en dat is wat mij betreft volledig aflossen.
Hoho, jij stelt iets. Dat mag je gewoon gaan onderbouwen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nou voorruit laat ik het omdraaien dan. Waarom is mijn argument fundamenteel fout dan?
Nee hoor, in plaats dat ze hun aandacht moeten spenderen aan zelfbenoemde zieligerds die menen dat ze het slachtoffer van de maatschappij zijn, kunnen die hun aandacht spenderen aan mensen die daadwerkelijk hulpbehoevend zijn. En dat is wat er in delen van de sociale sector echt aan de hand is, want er zijn serieus genoeg mensen die WEL aandacht en hulp verdienen - en op die manier zal ook niemand piepen over belastingdruk enzo.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dan moeten ze wel omgeschoold worden want als ze opgeleid zijn voor de 'zieligheidsindustrie' dan zijn ze in andere sectoren meestal niet inzetbaar.
Owjee, weer een bubbel, het modewoordquote:Feitelijk is dat ook een bubble, mensen opleiden voor de werkeloosheid omdat hun opleiding niet aansluit bij waar de markt behoefte aan heeft. Zonde dat we als samenleving daar zoveel geld mee verkwisten.
Die schaarste is er helemaal niet, als dat zo was dan gingen de salarissen door het dak heen. Zie je enkel nog maar op enkele plaatsen gebeuren. Men heeft vooral een tekort aan laagbetaalde technici.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
owjee, weer een complot.Die schaarste is er bij technische beroepen zelfs allang, en dat gaat zich uitbreiden.
Maar om de risico's nu te prijzen moet je nu wel afspraken maken die passen bij de huidige risico's. De glazen bol toepassen klinkt leuk maar het hoort niet bij een degelijke aanpak. Als mensen later meer geld verdienen kunnen ze hun situatie toch herzien? Dan kopen ze maar een groter huis als ze dat zo graag willen maar niet nu.quote:zelfs een aflossingsvrije lening wordt afbetaald, he, het is geen kwestie van wel of niet afbetalen, maar in welk tempo/wanneer.
Pfff.... de schuldsanering is anders maar wat toegankelijk hoor. Dat het geen pretje is mag duidelijk zijn maar de rekening komt gewoon terecht op het bord van degene waar het hoort nl. de kredietverstrekkers die niet goed hebben opgelet bij het inschatten van de risico's.quote:Zie hierboven, daar is vanaf dag 1 geen twijfel over mogelijk, anders dan de US of A kun je in Nederland niet van je schulden weglopen, uitgezonderd een paar paravenuen dan die dat op kosten van de maatschappij met veel dedain en hoogdravende meningen over anderen doen....
Zwak hoor... jij roept dat ik het niet goed onderbouwt heb... onderbouw dat dan eens. Ik vraag feitelijk toch iets heel simpels? Jij beweert dat mijn onderbouwing niet deugd, jij hebt er kritiek op, dus ga je gang... vertel mij eens wat er niet aan klopt, waarom mijn argumenten vals zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoho, jij stelt iets. Dat mag je gewoon gaan onderbouwen.
Trolololololquote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Zwak hoor... jij roept dat ik het niet goed onderbouwt heb... onderbouw dat dan eens. Ik vraag feitelijk toch iets heel simpels? Jij beweert dat mijn onderbouwing niet deugd, jij hebt er kritiek op, dus ga je gang... vertel mij eens wat er niet aan klopt, waarom mijn argumenten vals zijn.
Te moeiljjk zo'n technische studie, vadertje staat zorgt nu al voor ons, dat zal ze straks ook doenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Die schaarste is er helemaal niet, als dat zo was dan gingen de salarissen door het dak heen. Zie je enkel nog maar op enkele plaatsen gebeuren. Men heeft vooral een tekort aan laagbetaalde technici.
Alleen daarom geloof ik dat de door jouw genoemde schaarste niet helemaal het gewenste effect gaat geven. Als er daadwerkelijk een schaarste komt dan zal dit hoe dan ook niet gaan leiden tot hogere salarissen, als werkgevers bereid waren geweest de knip te trekken dan had zich dit al reeds gemanifesteerd en gingen studenten massaal een technische studie volgen.
Volgens mij is dat een zwaar ontwijkend antwoord. Voor mijn part hadden ze iedereen vrij gelaten in de vorm van hypotheek, maar hadden ze bijv. bepaald dat de max. fiscale aftrek over de helft zou gaan, desnoods lineair afgebouwd in dertig jaar. Dat had oneindig veel meer zin gehad. Dat Blok een sufkip is blijkt wel dat hij zich in andersmatige dogma's heeft laten inpakken, en fiscaliteit en hypotheekvorm niet heeft ontkoppelt.quote:Maar om de risico's nu te prijzen moet je nu wel afspraken maken die passen bij de huidige risico's. De glazen bol toepassen klinkt leuk maar het hoort niet bij een degelijke aanpak. Als mensen later meer geld verdienen kunnen ze hun situatie toch herzien? Dan kopen ze maar een groter huis als ze dat zo graag willen maar niet nu.
Nou, de rekening zou terecht moeten komen bij de schuldenaar, valt me tegen van je, jij degene die altijd wijst op huizenbezitters die maar moeten bloeden voor hun misdaden.quote:Pfff.... de schuldsanering is anders maar wat toegankelijk hoor. Dat het geen pretje is mag duidelijk zijn maar de rekening komt gewoon terecht op het bord van degene waar het hoort nl. de kredietverstrekkers die niet goed hebben opgelet bij het inschatten van de risico's.
Bewering en argumenten zijn natuurlijk wel twee heel verschillende eenheden, hequote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Zwak hoor... jij roept dat ik het niet goed onderbouwt heb... onderbouw dat dan eens. Ik vraag feitelijk toch iets heel simpels? Jij beweert dat mijn onderbouwing niet deugd, jij hebt er kritiek op, dus ga je gang... vertel mij eens wat er niet aan klopt, waarom mijn argumenten vals zijn.
Jaja, slechte markt daar in A'damquote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:12 schreef WammesWaggel het volgende:
De verkoop van de kavels in Amsterdam was blijkbaar goed voor een sterk staaltje kamperen & speculeren
http://www.at5.nl/tv/at5-nieuws/aflevering/12326
Die krapte die ze 10 jaar geleden voor 2014 ook voorspelden? En we hebben altijd krapte opgelost met het binnenhalen van migranten, Turken, Mocro's en nu uit het oostblok. Voor het wat hoger geschoolde werk zullen we in zo'n geval wel hordes Indiërs gaan halen, of uitbesteden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Inkomen, rente, werkgelegenheid, de drie-eenheid.
Het cynische doet zich nu voor dat de huidige (klagende) generatie op het gebied van inkomen en werkgelegenheid op niet al te lange termijn in een bevoorrechte positie zitten, gevolg van de vergrijzing. Kun je je wellicht nu niet voorstellen, maar over een decennium zal de arbeidsmarkt zo krap zitten als mijn riem na een all you can eat sushi tent bezoek (vier keer woordwaarde) - en we zullen ongetwijfeld te bekrompen zijn om migratie toe te staan om dat op te lossen.
Ik heb het niet over het indraaien van schroefjes he, move up, leer een vakquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die krapte die ze 10 jaar geleden voor 2014 ook voorspelden? En we hebben altijd krapte opgelost met het binnenhalen van migranten, Turken, Mocro's en nu uit het oostblok. Voor het wat hoger geschoolde werk zullen we in zo'n geval wel hordes Indiërs gaan halen, of uitbesteden.
Die projecties van krapte op de arbeidsmarkt worden altijd gemaakt door simpele extrapolatie, dat de markt, en in (veel) mindere mate de politiek, zich geleidelijk aanpassen als die krapte voelbaar wordt en dat die projecties in de verste verte nooit waarheid worden ontgaat veel mensen...
Die hoogopgeleide Indiërs (of whatever) ook niet.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het indraaien van schroefjes he, move up, leer een vakSjees, over simpel gesproken.... ik begrijp de achtergrond van het gedroeftoeter in dit topic wel steeds beter...
Leuke rant, maar ik loop wat langer mee. Dat hoorde ik 10 jaar alles behalve over nu. En over Indiers zullen we maar zwijgen, echtquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die hoogopgeleide Indiërs (of whatever) ook niet.
Feit blijft dat het idd erg simpel is om wat te extrapoleren en dan met grote woorden te gaan orakelen over gigantische krapte... Extrapolaties die vaak nog uitgaan van een compleet onrealistische groei van de <insert random sector die moord en brand schreeuwt over aanstormende krapte>...
Zoals ik al zei: 10 jaar geleden zou er in 2014 ook een tekort aan alles en iedereen zijn. De werkelijkheid kon niet anders zijn.
Verder zijn er iig zo lang als ik me kan herinneren altijd al specifieke beroepen geweest waar een tekort of dreigend tekort aan was. De ene keer waren het boekhouders, dan timmermannen, leraren tandartsen, etc etc. Dan is er weer een tekort aan ongeschoolde arbeiders, dan weer aan hoogopgeleiden, dan weer aan MBO niveau 4'ers terwijl de niveau 3'ers niet aan de bak komen. En een dikke 5 jaar later zijn de tekorten overschotten geworden en de overschotten tekorten, rinse repeat!
Tuurlijk, de bedrijven komen erachter dat het op afstand werken toch nogal tegenvalt. Ik had er dan ook over dat die Indiërs (of wie dan ook) als de nood echt aan de man zou komen gewoon hierheen gehaald worden. Jij beweerde dat we daar hier te 'bekrompen' voor waren. Terwijl de geschiedenis uitwijst dat we altijd hordes immigranten binnen halen om hier te komen werken, zelfs as we speak terwijl de werkloosheid de pan uit rijstquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Leuke rant, maar ik loop wat langer mee. Dat hoorde ik 10 jaar alles behalve over nu. En over Indiers zullen we maar zwijgen, echtSterker nog, werk wordt weer teruggemigreerd vanuit India naar het Westen. Zo goedkoop zijn ze niet meer, 20% salarisstijging per jaar zal daar ook niet aan helpen, en een Indiase overheid die belastingaanslagen naar willekeur stuurt ook niet, en over efficient zullen we maar zwijgen.
Is Europa nog een beetje te lethargisch voor, maar shit die US corporations naar India hebben gebracht, gaat nu deels weer retour.
Kritiek op jouw onzin hebben staat gelijk aan roepen dat alles dor en verdorven is in jouw universum waarschijnlijk, in de echte wereld is het niet zo simpelquote:Maar als je het zo droef inziet, waarom boek je niet een eenweg ticket richting India danEn meer in het algemeen in dit topic: wat let je om je heil elders te zoeken als het hier zo slecht is, en alles dor en verdorven is en het noooooooit meer goedkomt? Ik begrijp jullie echt niet, als jullie ook maar ten dele menen wat jullie schrijven.
Volgens mij onderschat jij de stringente visa regels die wij stellen aan non - EU visitors. Ernstig. Echt, je wil niet weten wat je moet doen om iemand richting de EU te halen, ik verkies een wortelkanaalbehandeling....quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tuurlijk, de bedrijven komen erachter dat het op afstand werken toch nogal tegenvalt. Ik had er dan ook over dat die Indiërs (of wie dan ook) als de nood echt aan de man zou komen gewoon hierheen gehaald worden. Jij beweerde dat we daar hier te 'bekrompen' voor waren. Terwijl de geschiedenis uitwijst dat we altijd hordes immigranten binnen halen om hier te komen werken, zelfs as we speak terwijl de werkloosheid de pan uit rijst
Dat van die onzin kun je vast onderbouwen anders dan onderbuikgebral, toch? Ergo, beetje minder onzin graag, meer inhoud. Zelfs CC kan het. Nou ja, soms dan.quote:Kritiek op jouw onzin hebben staat gelijk aan roepen dat alles dor en verdorven is in jouw universum waarschijnlijk, in de echte wereld is het niet zo simpel
Volgens mij onderschat jij hoe snel dat soort zaken aangepast worden zodra de noodzaak er is. Ik heb overigens nooit gezegd dat ze persé van buiten de EU moeten komen, de Indiërs waren slechts een voorbeeld.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Volgens mij onderschat jij de stringente visa regels die wij stellen aan non - EU visitors. Ernstig. Echt, je wil niet weten wat je moet doen om iemand richting de EU te halen, ik verkies een wortelkanaalbehandeling....
Ga eens kijken naar wat we hier de afgelopen 5 decennia aan arbeidsmigranten hebben binnen gelaten, dat lijkt me genoeg bewijs dat het onzin is om te stellen dat we niet bekrompen zijn wat dat betreft.quote:Dat van die onzin kun je vast onderbouwen anders dan onderbuikgebral, toch? Ergo, beetje minder onzin graag, meer inhoud. Zelfs CC kan het. Nou ja, soms dan.
beroerd voorbeeld jouwerzijds danquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Volgens mij onderschat jij hoe snel dat soort zaken aangepast worden zodra de noodzaak er is. Ik heb overigens nooit gezegd dat ze persé van buiten de EU moeten komen, de Indiërs waren slechts een voorbeeld.
Nope, maar dat mijn 70+ vader nog onder druk gezet wordt om te werken (en die is nooit verder gekomen als Philips vakschool, zeg maar middelbaar technisch onderwijs), wat zegt dat? Oprecht, stop met klagen, leer een vak. Anders heb je echt geen recht van spreken. Ik word echt een beetje mies van dat 'ik ben zo miskend gezeur'. Misschien gewoon tijd om je eens te schikken naar wat wel gevraagd wordt? Je kan wel, zoals zovelen in dit topic, wachten tot de wereld zich schikt naar jouw vereisten, maar misschien leert de afgelopen jaren je wel dat dat niet zo realisch en productief ( (c)CC ) is. Stop met klagen en move your ass.quote:Ga eens kijken naar wat we hier de afgelopen 5 decennia aan arbeidsmigranten hebben binnen gelaten, dat lijkt me genoeg bewijs dat het onzin is om te stellen dat we niet bekrompen zijn wat dat betreft.
Wat betreft krapte op de arbeidsmarkt: ik hoor het al sinds halverwege jaren negentig dat het 'alleen maar erger gaat worden'. Behalve tijdens de booming 2e helft van de jaren negentig is er nooit sprake geweest van echt ernstige (algemene) krapte. Voor bepaalde sectoren/beroepen kan dat verschillen maar in zijn algemeenheid kan ik me alleen die periode herinneren. Ik weet nog wel dat mijn vader als academicus en 40+'er zichzelf door heel NL suf gesolliciteerd heeft omdat 10 jaar daarvoor zijn baan aan een zijden draadje hing. En tijdens de 2e helft van de jaren 90 hield zijn bedrijf nog een grote veegoperatie onder 55+'ers (met niet onaantrekkelijke regelingen) waarin hij uiteindelijk vervroegd gestopt is met werken. Maar dat was dus al tijdens die 'historische krapte'. Nou, wat zullen ze omhoog hebben gezeten om gekwalificeerd personeel dan.
Wat bedrijven/organisaties bedoelen met 'krapte' is dat ze niet voor een appel en een ei elk jaar een hele stapel ideale kandidaten aan kunnen nemen. Dus jong, net afgestudeerd maar toch al met minstens 2 jaar ervaring.
Maar goed, dit is niet het algemene arbeidsmarkttopic...
Nope, slecht lezen jouwerzijds.quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
beroerd voorbeeld jouwerzijds dan
Nogmaals: jij verkoopt onzin, ik spreek je daar op aan en dan is dat 'klagen'? Raar wereldje leef je inquote:Nope, maar dat mijn 70+ vader nog onder druk gezet wordt om te werken (en die is nooit verder gekomen als Philips vakschool, zeg maar middelbaar technisch onderwijs), wat zegt dat? Oprecht, stop met klagen, leer een vak. Anders heb je echt geen recht van spreken. Ik word echt een beetje mies van dat 'ik ben zo miskend gezeur'. Misschien gewoon tijd om je eens te schikken naar wat wel gevraagd wordt? Je kan wel, zoals zovelen in dit topic, wachten tot de wereld zich schikt naar jouw vereisten, maar misschien leert de afgelopen jaren je wel dat dat niet zo realisch en productief ( (c)CC ) is. Stop met klagen en move your ass.
Het traditionele ik doe net of ik dom ben gedrag. Ik dacht dat dit topic daar inmiddels uitgegroeid was. Zefs CC kan soms inhoudelijk reageren, waarom niet jij? Echt? Kom, reageer inhoudelijk, or suck up.quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nope, slecht lezen jouwerzijds.
[..]
Nogmaals: jij verkoopt onzin, ik spreek je daar op aan en dan is dat 'klagen'? Raar wereldje leef je in
En hij kan ook nog begrijpend lezen, waarom jij niet? Echt? Kom, lees eens wat er geschreven is en denk er eens over na, or shut up.quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Het traditionele ik doe net of ik dom ben gedrag. Ik dacht dat dit topic daar inmiddels uitgegroeid was. Zefs CC kan soms inhoudelijk reageren, waarom niet jij? Echt? Kom, reageer inhoudelijk, or suck up.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |